[ Sale_123 @ 12.06.2010. 11:33 ] @
Sinoc dok smo brat i ja gledali utakmicu, kaze mi on da ce kupiti iPhone. Ja mu na to kazem da ja iz principa necu nikada kupiti iPhone, a on me ubjedjuje kako ostali telefoni nista ne valjaju, kako je iPhone pravi. Onda mu ja kazem za Hardware locking, i da ne moze prebacivati muziku nego samo sa iTunes a on ce meni na to: "...da, ali to radi!"

Sta vi mislite? Kupovina: da ili ne?
[ ninjaz @ 12.06.2010. 12:40 ] @
Brat neka kupi, ti nemoj.
[ Sale_123 @ 12.06.2010. 13:47 ] @
Citat:
ninjaz: Brat neka kupi, ti nemoj.


Stvarno, ee? :)
[ ninjaz @ 12.06.2010. 14:02 ] @
Hehe, za meni jedino jailbreak-ovan iPhone je upotrebljiv. Da li bih kupio? Mozda da je jedno 50% jeftiniji :)
[ mulaz @ 12.06.2010. 15:13 ] @
<RDF>
Ali covece,... mozes da se GLEDAS med pozivom!! Znaci i slika! Kako ces to bez iPhonea?! A samo ti, pored iPhonea 4 treba jos wifi pored, i mozes da se GLEDAS! UZIVO!

</RDF>
[ Ivan Dimkovic @ 12.06.2010. 15:21 ] @
Hardverski gledano iPhone 4 je sasvim solidan uredjaj.

Softverski, radi posao prosecnom coveku i vise nego sto je dovoljno.

Problemi sa iPhone-om su prvenstveno prirode koja obicno jeste eventualno bitna samo tehnicki potkovanoj populaciji. Ili ako je neko deklarativno protiv tehnologija koje su zatvorene i kontrolisane. Medjutim, vecina stanovnistva ne spada u tu grupu.

Ja bih licno uvek pre uzeo neki jak Android telefon, jer je daleko fleksibilniji - ali ne mislim da je to neki jak razlog "protiv" iPhone 4.

Citat:

..da, ali to radi!"


Zvuci kao da je imao iskustvo sa Win Mobile 6 telefonima ;-) Pokazi mu recimo HTC Desire, zakaci ga na USB, iskopiraj MP3 fajlove preko drag'n'dropa - i pokazi mu da "to radi" :)

Zapravo, moze i preko wireless-a... samo je nesto komplikovanije ;-)
[ Nedeljko @ 12.06.2010. 19:36 ] @
Pa, dobro, da li za jedan, kako kažeš, solidan uređaj (znači, OK, ali ništa naročito više od toga) ima smisla dati višestruko veću kintu od one koju treba izdvojiti za drugi uređaj, koji je takođe solidan?
[ Ivan Dimkovic @ 12.06.2010. 19:42 ] @
Naravno da ne.

Samo sto vecina ljudi u glavnim trzistima za iPhone kupuje telefone sa ugovorom, a onda su razlike u ceni neznatne.

Primera radi, u USA ce te HTC EVO 4G i iPhone 4 kostati isto ako ih uzimas sa ugovorom.
[ mmix @ 12.06.2010. 19:53 ] @
Ja vala zapocinjem bojkot "smart telefona". Moj sledeci uredjaj ce biti jeftini android ili nokija sa minimalnom podrskom za aplikacije. Kad pogledam sta ja sad realno koristim na smartpohonu koji sam platio papreno ispada da najvise koristim navigaciju (koji mogu i jednorkratno da uzmem u dedicated formi) i pracenje maila/rss-a, poneka fotkica. I to je to (naravno pozivi i SMS). Uopste mi ne treba dual core 1.2Ghz, ni zavisnost od raznih marketplace-a i bilo kakva zavisnost od servisa koju svi poksusavaju da mi uvale. Realno caletova nokija od 180e sve to radi i meni vise od toga ne treba. Ako bi uzeo android to bi bilo ono iz ciste geekovske zezancije da nesto iskodiram za njega, ali nema sanse da bi dao para u rangu "smart" telefona.
[ mulaz @ 12.06.2010. 22:13 ] @
<RDF>
^

Ali zato, kad te neko preko wifija videocall-a na taj tvoj android, tebi video call ne radi! Bezveze taj android, kad samo apple iPhone 4 ima videocall!

</RDF>
[ stargatenow @ 12.06.2010. 22:14 ] @
^^ Takodje, zakljucio sam da mi je telefonu najbitnije da ima dobar kvalitet zvuka pri razgovoru i veliki ekran. Sve ostalo mi je bilo interesantno samo par dana...

Inace, tehnicki gledano, Android brise patos sa iPhone OS, i za plakanje je sta sve Apple fanovi gutaju (poput wifi-only video poziva koje SJ najavljuje kao novo svetsko cudo, a u pitanju je vise godina stara tehnologija, i to jos prilicno osakacena).

Sa druge strane, mnogo mi se dopada staklo na iPhone ekranu (kao i celo kuciste telefona) - win-win kombinacija bi bila Android telefon upakovan u iPhone kuciste.
[ Ivan Dimkovic @ 12.06.2010. 22:15 ] @
Nego...

Glede tog iPhone 4 modela... meni se cini da je Apple uposlio AvtoVAZ za dizajn sa onim ostrim linijama...

Mislim, kockast je k'o:



Mada, ne sumnjam da ce sada svi kloneri da predju na novi, Lada dizajn... Kockasto je in :)

Hahaha, Apple je stvarno kao modna kompanija - rotiraju modne trendove, malo oblo - pa sad malo kockasto, pa ce opet da se vrate na oblo :)
[ ninjaz @ 12.06.2010. 22:47 ] @
Pa ne radi video call zbog iPhona a ne Android-a. Nego interesuje me moze li prednja kamera da se koristi u third-party aplikacijama, tipa Skype i Qik?
[ z0n1 @ 12.06.2010. 23:05 ] @
Ja nikada ne bih kupio tel koji košta toliko... A uz to čak nema ni tastaturu! :D

Btw, ne želim ništa od Apple-a, čak ne koristim ni Quick Time ;)
[ srdjandakic @ 13.06.2010. 09:17 ] @
Telefon ko telefon, lep je, radi svasta, stvarno lepo radi to sto radi.

Lepi su i Mazda3 i Megane i Golf i Astra...
Niti ce ikad svi imati isti tehnicki uredjaj (auto, telefon, toster...) niti je ta cela buka oko procenata, sharea i dr. previse bitna.

Ja i dalje, gde god da krenem na put, nosim N95 onaj prvi iz 2007. dok ovi "pametniji" ostanu kuci da se ne zaglupe, udje voda u kabal i sl. :)

Iz mog ugla IPhone je obican "programabilni uredjaj za komunikaciju" i verovatno cu ga uzeti kad se pojavi IPhone projekat, kao i iPad.

Eventualno gazenje moralnih principa izlecicu prljavom igrom (MonoTouch @ Hackintosh) :-D
[ Cartman @ 13.06.2010. 10:01 ] @
Ja bi licno cekao Nokiu N8.
Ima sve sto se moze pozeleti, a kostace dva puta jeftinije od iPhone-a (oko 360€ bez ugovora).
Imao sam priliku da je vidim nedavno, i mislim da ima ogroman potencijal, izgleda super.
[ Memomax @ 13.06.2010. 11:57 ] @
Citat:
stargatenow: ^^ Takodje, zakljucio sam da mi je telefonu najbitnije da ima dobar kvalitet zvuka pri razgovoru i veliki ekran. Sve ostalo mi je bilo interesantno samo par dana...


potpuno se slažem. o svemu se raspravlja a najmanje o telefoniranju, a tu često kod običnog telefoniranja padaju i skupi smart telefoni. od svih tih smart mogućnosti na kraju se sve svede na 'alo, gde si, stižem za dva minuta' i da napišeš po neku poruku.

iphone u srbiji ima dodatne probleme jer ga nema regularno, pa se mora i o tome voditi računa. bar mene bi mrzelo da se bavim svakojakim zahvatima da bi mi radio kao telefon. i opet je vezan za računar i itunes, što mi je i glavna primedba. ne želim itunes i ne želim da svaki čas telefon kačim na računar. u tom smislu mi je android mnogo zahvalniji. na kraju, sve to stoji po nekim džepovima i torbicama, sad svako procenjuje sam da li za 'alo, zvaću te kad dođem kući, u busu sam' vredi dati 600-700 evra.
[ Nedeljko @ 13.06.2010. 12:02 ] @
Upravo to. 100% podržavam Memomax-ov komentar.
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 12:08 ] @
Ako cemo o telefoniranju kao telefoniranju, moj savet je Google Nexus One, koji ima noise-cancelling mikrofon - tacnije 2 komada, kako bi NC funkcionisao jos bolje.

To zaista radi u praksi i nivo buke / suma je cujno nizi.

Sam radio stack. je na N1 telefonima sada konacno doteran da moze biti uporediv sa nekim boljim primercima u konkurenciji.

Ako pricamo o stabilnosti 3G data konekcija, tu je Nokia i dalje prilicno superiorna zbog enormnog iskustva, mada HTC ima modela koji umeju da iznenade.
[ djordje1979 @ 13.06.2010. 12:23 ] @
Sad su i u iPhone turili 2 mikrofona radi redukcije buke. Onaj drugi se nalazi negde gore kod zvucnika cini mi se.
[ Slobodan Milivojevic @ 13.06.2010. 12:54 ] @
Ja sam jedan od onih koji vole all-in-one resenja, a tu je Nokia N serije do sad najbolja. Jos koristim smartphone iz 2008 (Nokia N82), i jedina stvar zbog koje bi mozda promenio telefon je to sto nema qwerty tastaturu, pa kucanje mailova i IM umeju da budu malo nezgodni. Sledeci telefon ce mi biti verovatno Nokia N8 jer sam se navikao na xenon flash na telefonu, i prosto se divim kvalitetu slika koje dobijam.

A video call, kopiranje fajlova preko wifi, podrsku za flash video, koriscenje telefona kao HSDPA to wifi rutera, VoIP, 3.5mm standardni audio jack, slusanje internet radija bilo preko wifi ili GPRS/EDGE/HSDPA veze, GPS navigaciju i jos dosta toga sam imao i 2008, kao sto imam i sad. Stvarno ne osecam potrebu da menjam ovu moju Nokia-u za recimo iPhone. Android platforma mi je zanimljiva, ali mi nije jasno zasto nisam video Android telefon sa tim "prokletim" xenon flash-om...

I, da iz nekog razloga mi se telefon malo zagreva kad je ceo dan aktivna GPRS/EDGE/HSDPA veza (recimo skype ili IM). (jos jedna "mana").

Tako da, ne znam, ali mislim da cu se zadrzati na Nokia N8 modelu.
[ staticInt @ 13.06.2010. 13:00 ] @
Trenutno razmisljam da kupim ovaj novi iPhone i zamenim 2g, ono sto me je i nateralo da uzmem iphone je kvalitet izrade samog telefona, na stranu sto ima odlican software i funkcionalnost. Ne volim kad mi plastika telefona krcka pod rukama, tako da te plastikanere iz nokie izbegavam maksimalno, ono sto je cinjenica jeste da je iPhone vrlo kvalitetno izradjen od kvalitetnih materijala.

Dosta mi je primamljiv i Nexus One mada bi bilo lepo da gospodin Dimkovic proba i novi iPhone pa da onda onako objektivno kaze sta mu vise valja, svakako ako budem uzimao nesto uzecu ili nexus ili iPhone a plasticne Nokie ne zelim ni da vidim :)
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 13:03 ] @
Probacu iPhone 4 cim budem imao prilike... ili ako ga neko u firmi bude kupio, a ne sumnjam da hoce :-))))
[ Wi-Fi @ 13.06.2010. 14:31 ] @
iPhone 4 je mozda najkompletniji od svih (iPhone-ova) do sada. Nije revolucionaran kao prvi iPhone, ali po prvi put ima sve: i OS (mada je iTunes veliki minus), i touch, i display (dobro, nije super AMOLED, ali zato rezolucija), kameru, vratili su metal u pricu (kuciste), sigurno bolji signal (gsm/wifi/gps) zbog polozaja antena, itd.
Jedino je problem sto to nece dugo trajati - trenutno postoje (jeftiniji) konkurentni modeli, a do kraja godine ce sigurno izaci neki "bogatiji" Android (po istoj ceni)...

Sto se tice dileme "kupiti ili ne" - ukoliko neki Android dolazi u obzir (Nexus, Desire, i9000), onda ne znam, mozda da, mozda ne, zavisi od toga koji se vise svidi, koja je cena, koliko traje baterija i sl. detalja, ali ako je izbor sveden na iPhone i neki TS symbian ili WinMobile (ne zna se sta je gore), onda definitivno DA
[ staticInt @ 13.06.2010. 14:37 ] @
Inace Ivane imas li mozda saznanja koliko ce kostati iPhone u Nemackoj, ja cu biti celo leto u Hanoveru pa ne znam da li tamo mogu da ga jeftino kupim, normalno kein Vertrag :)
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 14:48 ] @
Uh, nemam ni najblazu predstavu..

Za sada, bices odrat:

http://www.iphoneohnevertrag.com/

1.049,95 EUR

^ ovo je naravno trange-frange biznis, i vrlo verovatno ce cena biti manja kada domaci distributeri krenu da ga prodaju...
[ mmix @ 13.06.2010. 14:51 ] @

4 cifre? Uzas.
[ Wi-Fi @ 13.06.2010. 14:53 ] @
@ staticInt: Svratis usput u Italiju i kupis SIM-free za ~700€
[ staticInt @ 13.06.2010. 17:19 ] @
Heh nije mi usput idem Beograd > Minhen > Hanover, pa da izgleda da se ne isplati ovo kupovati bar jos jedno 3-4 meseca, ako nista skoknucu do Italije posle pa cu tamo uzeti.
[ freesoftwareman @ 13.06.2010. 17:47 ] @
koristim pomalo zastareli Samsung Omnia i900 ima sve sto imaju svi smartphone telefoni uz kvalitetan hardver,i uz odredjene modifikacije i najnoviji firmware oznake PUJA1 radi perfektno,za mnooogo manje para sa svim mogucim funkcijama,i perfektan GPS signal,a i opravdava svoj naziv Omnia
sto znaci “sve” na latinskom i “želja” na arapskom,tako da iPhone veliko NE

[Ovu poruku je menjao freesoftwareman dana 13.06.2010. u 19:04 GMT+1]
[ Memomax @ 13.06.2010. 19:26 ] @
[quote]Wi-Fi
Jedino je problem sto to nece dugo trajati - trenutno postoje (jeftiniji) konkurentni modeli, a do kraja godine ce sigurno izaci neki "bogatiji" Android (po istoj ceni)...[quote]

već postoji htc evo 4g, koji je otprilike hardverski htc hd2, ali sa androidom. ima 720p snimanje, podršku za 4g, hdmi out, 1ghz procesor, i tako dalje...
[ Wi-Fi @ 13.06.2010. 19:33 ] @
Nexus/Desire (i sad iPhone4) su bolji telefoni od HD2... A Evo 4G bi mozda i bio nesto bolji da su stavili bolji/brzi procesor, kvalitetniji a ne besmisleno veliki display i sl.
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 19:44 ] @
Btw, i Nexus One je dobio 720p enkoding... doduse ne oficijelno vec uz pomoc Xda-Developers ekipe ;-)

Android FTW - proizvodjac nije podrzao neki feature? Nema problema :-)
[ Wi-Fi @ 13.06.2010. 19:47 ] @
Upravo tako.

@ Ivan Dimkovic: koja je trenutno cena Nexus-a u DE?
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 19:52 ] @
Koliko vidim, ovde se valja samo sa ugovorom :(

http://geizhals.at/deutschland/?fs=nexus+one&in=

Ja sam moj kupio direktno od Google-ta.
[ Wi-Fi @ 13.06.2010. 19:56 ] @
Ok, hvala. Ne isplati se cimati, ovde je Desire nekih 400€ (novi, u oglasima, a 500€ kod operatera)
[ Nedeljko @ 13.06.2010. 20:38 ] @
Da li je tačno, što sam čuo, da android nema podršku za blu tut?
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 20:50 ] @
Boze gluposti od glasine, gde si cuo to? Koristim BT svaki dan u autu sa mojim N1 i radi odlicno.

Pairing je brz, sve radi kako treba (imenik, hands free, biranje broja direktno preko komandi na volanu / HMI komandi)
[ Lacika.1991 @ 13.06.2010. 21:58 ] @
pa u jednu ruku je upravu,mislim da android platforma verzije 2.1 ima probleme sa bluetoothom tj ne može se koristiti za file transfer,prijateljev htc tattoo ima probleme sa bluetoothom,ali to je u sledećoj verziji androida ispravljeno.
[ Nedeljko @ 13.06.2010. 22:47 ] @
Linuks je mrtav na ovom polju, ako se ne varam.
[ Srđan Pavlović @ 13.06.2010. 22:58 ] @
Nisam probao Android, ali Bluetooth radi na Linux-u OK,
koristim ga ponekad za transfer fajlova sa telefona na
NetBook na kome je Linux i obrnuto.
[ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 23:03 ] @
Nisam probao BT za file transfer sa PC-jem doduse, mada ne znam sta ce mi to kada mogu da pristupim SD kartici preko USB-a lepo se mountuje kao eksterni drajv sa jednim klikom...

Daleko lakse, brze i nema nikakvog cimanja.

Linuxasi bi verovatno mogli i direktno da pristupe telefonu preko WiFi-ja preko NFS protokola. Mada, mogla bi i samba da se digne vrlo verovatno.
[ Memomax @ 14.06.2010. 00:24 ] @
koliko ja znam bluetooth file transfer ne radi samo na prethodnim verzijama androida, ali već sa 2.1 to radi.
[ xtraya @ 14.06.2010. 01:13 ] @
Citat:
Linuxasi bi verovatno mogli i direktno da pristupe telefonu preko WiFi-ja preko NFS protokola. Mada, mogla bi i samba da se digne vrlo verovatno.


ima za android gotov app, al se placa ... zaboravih kako se zove na marketu ...

hehe smbd -D nmbd -D

;)
[ urkozamanje @ 14.06.2010. 07:35 ] @

Zanimljiva rasprava. Tj., zanimljivo mi je da se n900 i Maemo ne pominje nigde, a po meni je uredjaj odlican. Mozda zato sto mi je srcu draga open source filozofija pa bih bas voleo da vidim kako ce prica da se razvija u buducnosti.

Jbg, imamo igraca kao sto je Nokia koji je spreman da se osloni na community - i sa druge strane, za sada, solidan (mada ne fenomenalan) odziv. Ima li nade za romantiku i platformu koja moze mnogo, a ne mora nista? ; )



P.S.

Ja sam ciglicu toliko zavoleo da mi uopste ne smetaju neke decje bolesti, ali nisam siguran da bih ga preporucio iStaGod ciljnoj grupi. Bar ne jos uvek.
[ w3bl0rd @ 14.06.2010. 08:18 ] @
Ovo će možda biti subjektivno, ali ja sam protiv iphonea, ako nisi fanboy applea taj mobitel ti zasigurno neće biti "revolucionaran", ja iskreno ne znam zašto se nonstop i spominje da je iphone 1 bio revolucionaran, drugi malo manje, po čemu to?
Inače sam ponosan vlasnik HTC desirea, i mogu ga svakako preporučiti :)
[ Black_eyed @ 14.06.2010. 08:58 ] @
Ne vidim da cu se u skorije vreme odreci klasicnog mobilnog telefon, poziv, SMS, neki osnovni internet, fizicke velicine kao npr. K750 (naravno, moze da bude i tanji ;)). Baterija da traje najmanje 5 dana. Mobilni telefon zna i da ispadne iz ruku, sta bi se desilo sa smartphone kada bi zveknuo o beton..

Meni ce biti zanimljivi neki tablet, za par godina kada to sve lepo pojeftini. Znaci, imas vise-manje klasican mobilni koji vuces uvek kod sebe i imas neki tablet (recimo A5 dimenzija) koji ima i GPS, Wi-Fi, 3G i ostalo koji ti treba povremeno (u smislu da neces stalno da ga vuces sa sobom).
[ Slobodan Milivojevic @ 14.06.2010. 11:46 ] @
Citat:
Black_eyed: ...Mobilni telefon zna i da ispadne iz ruku, sta bi se desilo sa smartphone kada bi zveknuo o beton...


Veruj mi nista strasno, meni je ova Nokia N82 ispadala i na koncertima... Jos radi kao prvog dana.
[ lord_celtic @ 14.06.2010. 12:37 ] @
BT radi samo kad saljes na verzijama 1.5 i 1.6(to sam probao) osim ako ga rootujes pa ti radi i primanje.BT je namenjen samo handsfree.
btw probao sam sa file transfer sa iphonom i nije ga uspeo pronaci.
[ Cartman @ 14.06.2010. 12:57 ] @
Nece to moci kod Steve... za file transfer na ipod/iphone-u potrebno je jailbreak-ovati i kupiti aplikaciju iBlueNova.
Testirao sam sa ipod-a prema nokia telefonu, radi.
[ xigma @ 21.06.2010. 13:09 ] @
Evo i jedan plus za Apple,

http://www.gsmarena.com/ios_4_...phone4s_shipping-news-1754.php

Citat:
A quick reminder in case you don't have it market on your calendars - today we're expecting the iOS 4 upgrade for the iPhone 3G and 3GS. In related news, the first pre-ordered iPhone4's have already started shipping a bit early and some of those are slated for a delivery on 23 June, which is a day earlier before the official launch date.


iPhone 3G, koji je izasao prije 2 godine na trziste danas dobija update na najnoviju verziju operativnog sistema. Nista cudno, ali sa druge strane imamo nekoliko Android telefona npr. Samsung i7500 koji je izasao u junu prosle godine, koji je zakovan za budjavu verziju 1.5 Androida, bez ikakvih naznaka o update-u... Takodje nekoliko HTC modela koji su izasli prosle godine jos uvijek koriste stare 1.5 ili 1.6 verzije.

Najnoviji Samsung i9000 je hardverski odlican telefon, ali uz ovakvu "brigu" Samsunga o postojecim korisnicima ne bih ga preporucio nikom.
[ jablan @ 21.06.2010. 16:37 ] @
Ne možeš porediti Apple i ostale, što se toga tiče. HTC i Samsung imaju desetine modela na par različitih platformi i nemaju resurse da portuju nove verzije OS-a na sve stare telefone. Apple uvek ima samo jedan aktuelan model telefona.

BTW, HTC jeste izdao upgrade sa 1.6 na 2.1 za neke starije Android modele.
[ Nedeljko @ 21.06.2010. 23:09 ] @
Pa, zar to nije eplova prednost?
[ Ivan Dimkovic @ 21.06.2010. 23:26 ] @
Citat:
jablan
Ne možeš porediti Apple i ostale, što se toga tiče


Naravno da mozes - tebe kao korisnika zanima da li ce ti telefon koji je vise PC nego telefon danas biti podrzan ili ne u buducnosti kako treba, a ne treba da te zanima korporativna politika i segmentacija proizvoda neke firme i njeni uticaji na podrsku.

Primeti da ti "pametni" telefoni uopste nisu jeftini ko god da ih proizvodi i obicno se njihove cene krecu u rangu nekoliko stotina EUR - tako da korisnici imaju sva prava da ih porede i da zahtevaju najvise za svoju, ne tako malu, investiciju.

HTC je tu relativno OK i relativno redovno izbacuje apdejte za Android telefone, a tu je i XDA komuna koja je tu cak i kada HTC prestane zvanicno da podrzava telefon. Tako da su korisnici HTC modela tu OK.

Samsung je ocajan, i tacno se vidi da na telefone gledaju kao na ostale CE proizvode - ono, da ih korisnici kupe i da se tu prica sa Samsungom zavrsava dok ne dodju za godinu-dve i kupe novi model i ostave novih N stotina EUR. To naravno prolazi odlicno za LCD/plazma televizore, DVD plejere pa i za stare "glupe" telefone - medjutim za racunarsku opremu kao i "smart" telefone koji zapravo jesu racunarska oprema danas po mogucnostima stvari ne stoje tako.

Smartphone je racunar... kosta kao racunar, softver mu evoluira kao softver za racunar - i ljudi sa punim pravom zahtevaju i podrsku kao za racunar.
[ Cartman @ 22.06.2010. 09:15 ] @
Citat:

iPhone 3G, koji je izasao prije 2 godine na trziste danas dobija update na najnoviju verziju operativnog sistema.


...koja je osakacena, bez multitaskinga, i sto je najbolje - bez mogucnosti da se promeni wallpaper kod home screen-a. iOS starter edition za 3G :$
[ Nedeljko @ 22.06.2010. 12:29 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Smartphone je racunar... kosta kao racunar, softver mu evoluira kao softver za racunar - i ljudi sa punim pravom zahtevaju i podrsku kao za racunar.


Korisnici PC računara nemaju podršku apdejtovanja vindouza na novu verziju, kada se nova pojavi, već za to moraju da plate. Džabe mogu da dobiju samo zakrpe za istu verziju koju već imaju.
[ Ivan Dimkovic @ 22.06.2010. 12:34 ] @
Tacno, nemaju jer je Windows moguce kupiti u kutiji od strane korisnika i instalirati direktno, ali opet ocekuju od OEM-a drajvere za novu verziju Windows-a bez kojih taj Windows ne bi mogao da radi na tim masinama (laptopi su najbolji primer).

Mobilno trziste je drugacije i zahteva OEM adaptaciju mobilnog OS-a, sto znaci da OEM mora da ga izbilduje i u njega ugradi neophodnu podrsku za svoj hardver. Takodje, nacin instalacije mobilnog OS-a je cesto OEM specific i zahteva OEM potpisani installer, sto znaci da OEM mora da ga potpise i distribuira.

Primeti da uopste nije problem da OEM i naplati nesto za taj posao - daleko je veci problem kada OEM potpuno zaboravi na stari model telefona i time potpuno onemoguci upgrade.
[ Nedeljko @ 22.06.2010. 12:47 ] @
Čekaj, xigma je pisao o nečemu drugom

Citat:
xigma: iPhone 3G, koji je izasao prije 2 godine na trziste danas dobija update na najnoviju verziju operativnog sistema. Nista cudno, ali sa druge strane imamo nekoliko Android telefona npr. Samsung i7500 koji je izasao u junu prosle godine, koji je zakovan za budjavu verziju 1.5 Androida, bez ikakvih naznaka o update-u... Takodje nekoliko HTC modela koji su izasli prosle godine jos uvijek koriste stare 1.5 ili 1.6 verzije.

Najnoviji Samsung i9000 je hardverski odlican telefon, ali uz ovakvu "brigu" Samsunga o postojecim korisnicima ne bih ga preporucio nikom.


Dakle, on učekuje apdejt na najnoviju verziju OS-a.

Uostalom najveći broj korisnika boli dype za OS-eve i njihove verzije sve dok im uređaj radi sve šta treba. To se samo u Srbiji svi apdejtuju na najnoviji vindouz npr. na računarima. U belom svetu, gde se softver plaća, softver se koristi dok vrši svoju funkciju.
[ xigma @ 22.06.2010. 16:38 ] @
Android je 'os u razvoju', svaka nova verzija dodaje nove funkcionalnosti telefonu, zato se nekako ocekuje da proizvodjac omoguci bar jedan ili dva upgraeda na pocetnu verziju. Ljudi to ocekuju, i ako samsung ili sony ericsson ne pruze takvu podrsku, iako nisu u obavezi da to rade, vremenom ce izgubiti povjerenje korisnika...

S druge strane Apple i HTC daju podrsku godinu - dve dana nakon izlaska uredjaja i to im je veliki plus.
[ Nedeljko @ 22.06.2010. 17:03 ] @
Samo neka očekuju. I ja očekujem leba bez motike, al' džaba.
[ Dejan Lozanovic @ 22.06.2010. 20:29 ] @
Citat:
Nedeljko: Samo neka očekuju. I ja očekujem leba bez motike, al' džaba.


Pa sad realno jeste da ocekuju, ako su platili 200+ eura za mobilni telefon, da ocekuju upgrade OS-a. Pazi apple 3-4 godine izbacuje update za svoj iPhone, HTC primera radi izbacio HTC Hero, HTC Tatto, HTC Legend nigde ni jedan jedini upgrade za iste telefone. Sto kaze jedan moj drug, "znas kad cu sledeci put da kupim HTC - NIKAD". Sa takvom politikom nece daleko dogurati, znaju americke firme vrlo dobro sta je costumer's care apple je jedna od njih.
[ Nedeljko @ 22.06.2010. 20:48 ] @
Ljudi plaćaju PC-je još skuplje od 200 evra, pa od besplatne nadgradnje najraširenijeg OS-a nema ništa. Da, ako koriste linuks, onda može. Vidim, svi su zbog toga pohrlili na linuks.
[ Dejan Lozanovic @ 22.06.2010. 20:55 ] @
Citat:
Nedeljko: Ljudi plaćaju PC-je još skuplje od 200 evra, pa od besplatne nadgradnje najraširenijeg OS-a nema ništa. Da, ako koriste linuks, onda može. Vidim, svi su zbog toga pohrlili na linuks.


Pa nije bas tako, pre svega telefon kad uzimas dobijes sve u kompletu znaci nema sad da ti neko proda uredjaj bez OS-a :), sa druge strane i kad je pc u pitanju dobijas ti non stop mini updatove konastantno, pa cak i kostisnici windowsa malo malo pa neki update mizerno ali ipak tu je nesto se desava, pa izadje SP1, pa SP2 a mozda negde i SP3. Znaci ipak se nesto desava. Isto tako ljudi ocekuju i za telefone. Primera radi motorola brine o svojim korisnicima pa izbacuje updateove( ja sam dva puta vec upgradovao telefon a kako mi se cini i treci put cu), htc se bogami i nije bas potrudio da updajtuje svoje telefone.
[ Nedeljko @ 22.06.2010. 20:58 ] @
Kompovi se obično kupuju sa OS-om. Uz OS ide besplatan apdejt, ali ne i apgrejd.
[ Dejan Lozanovic @ 22.06.2010. 21:02 ] @
Citat:
Nedeljko: Kompovi se obično kupuju sa OS-om. Uz OS ide besplatan apdejt, ali ne i apgrejd.



Nije g*vno nego se pas posro
[ Sale_123 @ 22.06.2010. 21:04 ] @
Da, ali windows ne izlazi toliko cesto kao android sto je izlazio, da bi stvarao probleme. Vecina aplikacija je kompatibilna sa razlicitim verzijama windows-a.
[ Ivan Dimkovic @ 22.06.2010. 21:10 ] @
Problem je sto je telefon NEMOGUCE apdejtovati bez neke asistencije OEM-a.

Kako je tehnologija takva danas da se mobilni OS-evi razvijaju jako brzo, korisnici sa sasvim validnim razlogom traze da im je investicija od nekoliko stotina EUR kako-tako sigurna sto se buducnosti tice - bar na sledecih godinu-dve.

Sasvim razuman zahtev.
[ Nedeljko @ 22.06.2010. 21:47 ] @
Citat:
Dejan Lozanovic: Nije g*vno nego se pas posro


Ko ti je kriv što ne razumeš razliku između apdejta (gde ostaješ na istoj verziji softvera) i apgrejda (gde prelaziš na novu verziju softvera).

Citat:
Ivan Dimkovic: Kako je tehnologija takva danas da se mobilni OS-evi razvijaju jako brzo, korisnici sa sasvim validnim razlogom traze da im je investicija od nekoliko stotina EUR kako-tako sigurna sto se buducnosti tice - bar na sledecih godinu-dve.

Sasvim razuman zahtev.


A šta će da se desi za godinu-dve? Hoće li fontele da prestane da radi ili će da igubi neku od funkcija iz deklaracije?
[ MladenIsakovic @ 23.06.2010. 00:38 ] @
Ja sam protiv tih gluposti kod telefona. Jbt, koji god noviji fon da uzmem u ruke, Symbian ili nešto drugo - tako se pogubim u menijima, da jedva pronađem šta mi sve treba; negde više, negde manje.
Šta fali mom SE w810i? Mogu da telefoniram, SMS, MMS, GPRS, internet, igre, walkman sa odličnim slušalicama, radio, flash-light, kalendar, organizer, blutut i infrared, USB konekcija sa računarom (ili blutut i infrared), dobar fotoaparat, diktafon, kamerica... ne znam da li sam nešto propustio - sve to u par desetina grama. Ima neki bulit-in OS, koji radi brzo, efikasno, vrlo intuitivan.... Ova sranja te symbian, te android, te winmobile.... samo komplikuju i pokušavaju od telefona napraviti računar, a on to neće biti sve dok glasovne komande i 3d ekran koji bi se stvorio preda mnom ne budu common tehnologije dostupne svima.
[ Devanagari @ 23.06.2010. 08:00 ] @
Citat:
xigma: ali sa druge strane imamo nekoliko Android telefona npr. Samsung i7500 koji je izasao u junu prosle godine, koji je zakovan za budjavu verziju 1.5 Androida, bez ikakvih naznaka o update-u...

Ovo je 100% tačno, jedan kolega se za*ebao i uzeo baš taj telefon otprilike u vreme kada je izbačen 2.1. Nije hteo Apple jer je zatvoren (tip teži linuksoidnim rešenjima i "slobodnom" softveru). Kada je shvatio da će dobiti šipak umesto nove verzije OS-a onda je totalno trs'o, počeo da priča kako država treba da natera vendore da apdejtuju/apgrejduju sistem i sl. priče... Inače, simpatično je kako se propaganda "slobode izbora", kada se ta ista sloboda potpuno upražnjava, vrlo brzo pretvori u vapaje za intervencijom države, he he he :)

Citat:
Nedeljko: A šta će da se desi za godinu-dve? Hoće li fontele da prestane da radi ili će da igubi neku od funkcija iz deklaracije?

Desiće se ono treće što si propustio da spomeneš - dobiće nove funkcije i/ili će se otkloniti bagovi koji su pušteni u opticaj zbog trke s vremenom, itd.

E sad, u vezi ove dve stvari: pre tri godine imao sam izbor da li da kupim iPhone ili neki drugi telefon. Kupio sam neku Nokiu, u međuvremenu sam ih promenio par komada, ali sam kupio i iPod Touch, dakle tamo negde 2007. g. Danas imam Nokiu E66 i isti taj iPod. Za prethodnih nekoliko godina dobio sam skoro 10 apdejta za iPod, krenuo sam sa 1.1.2 a završio evo sa 3.1.3. Iako je u pitanju isti komad stakla i metala, današnji iPod i onaj od pre tri godine nemaju veze jedan s drugim, nebo i zemlja. Onda imate vendore kao što je taj Samsung koji ni ne apdejtuju sisteme i čovek može da se za*ebe da pomisli da je to najgora stvar koja može da mu se desi. A gore od toga može da bude upravo to da dobiješ apdejt!

To se meni desilo sa ovom veselom Nokijom. Ranije sam imao problem da mi ne ispisuje imena iz imenika u propuštenim pozivima i sms-ovima. Pazi, to ti je telefon iz E serije - business oriented telefon i ne možeš da vidiš ime onoga ko te zove, samo cifre! :) Onda je došao apdejt i sada vidim imena ali je telefon sporiji jedno 3x, minimum, postao je totalno beskorisno đubre. Možda Nokia očekuje od mene da sada ostavim ovaj telefon i odem i kupim sledeći koji će da radi godinu dana pre nego što i on postane neupotrebljiv i tako u krug... ali ja sam taj način ponašanja ostavio u devedesetim godinama prošlog veka. Znači, Nokia nikada više, neka vuku svoje mame i tate za nos, mene više vala neće.

Kao što nisam pogrešio kada nisam kupio prvi iPhone, koji je u mnogo čemu bio polufabrikat, tako sam siguran da neću pogrešiti sad kada budem uzimao ovaj novi iPhone. Svakome prema afinitetima, a što se mene tiče, sada kada je iPod konačno ispušio za najnoviji apdejt (sep. 2007 - jun 2010!) uzimam iPhone i ćao.
[ Cartman @ 23.06.2010. 08:52 ] @
Citat:
Ovo je 100% tačno, jedan kolega se za*ebao i uzeo baš taj telefon otprilike u vreme kada je izbačen 2.1. Nije hteo Apple jer je zatvoren (tip teži linuksoidnim rešenjima i "slobodnom" softveru). Kada je shvatio da će dobiti šipak umesto nove verzije OS-a onda je totalno trs'o,[...]

Iza androida postoji zajednica i custom FM koji su najcesce bolji od onoga sto operateri nude (Orange ROM za tattoo je npr nesto najgore sto sam imao u rukama). Za Samsung Galaxy se konkretno jos prosle godine pojavio Galaxo rom koji je baziran na Donut, rade ljudi i na eclair-u (http://code.google.com/p/gaosp/), neka tvoj kolega poseti drakaz.com za detalje.


U svakom slucaju, za sve geek-ove ^^, iFixit je rastavio novu iteraciju iphone-a:
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Teardown/3130/1
[ xtraya @ 23.06.2010. 09:52 ] @
ako niste probali iOS 4, vec se sve pojavilo na dev-team blogu...

za one koji imaju iphone 3G , neka zaborave na multitasking, smorice se zbog relativnog davljenja telefona...
2G nije podrzan za iOS4
[ Dejan Lozanovic @ 23.06.2010. 13:17 ] @
Citat:
Nedeljko: A šta će da se desi za godinu-dve? Hoće li fontele da prestane da radi ili će da igubi neku od funkcija iz deklaracije?


Hmm Nedeljko ocigledno ne posedujes neki smartphone :) cim tako pricas, konretno sta ce da se desi broj aplikacija koje ces moci da koristis bice sve manji i manji. Trenutna situacija kad je android u pitanju ni malo nije sjajna kako za korisnike tako i za developere. Pre svega moram da gledam u pasulj koliki je market share po pitanju verzija telefona sto pravi veliku fragmentaciju trzista, i kad imas lenje proizvodjace koji gledaju samo da prodaju svoj hardver a za ostalo ih boli patka u velikom si problemu. Korisnici su besni jer su platitli par stotina evra telefon koji planiraju da koriste i kao poslovni telefon a jednostavno pocinje da izostaje podrska proizvodjaca, jer ni update-a nema a kamoli upgrade-a.
[ Alexsis @ 23.06.2010. 16:39 ] @
Pa android moze da radi na iPhone-U i to jos na 2g a kamo li na 3gs. http://www.youtube.com/watch?v...kt4A&feature=youtube_gdata Zasto bi onda kupovao neki android telefon... lol?

Iphone 3gs(jailBreak-ovan) je po meni najbolji telefon koj mozete da kupite dans ukoliko volide da se majete sa aplikacijama i da igrate igrice.
TouchScreen mu je odlican sto omogucava tecno brauzovanje i recimo citanje knjiga...
Jedino sto mi se ne svidja kod njega(pored cene) je kamera od samo 3mpx i to bez flash-a, sve ostalo moze da se izmeni ili doda(pa cak i jos jedan OS) ukoliko je jailbreak-ovan.
Sad Iphone 4g je konacno kompletan, znaci ima sve, ono jeste da Nokija ima modele sa svim tim sadrzajem za koj apple tvrdi da je revolucionaran (video call...lol) po znatno nizoj ceni ali postoje na hiljade iphone aplikacija koje treba istraziti tako da se ja u nijednom trenutku ne dvoumim.

Neposedujem Iphone ali samo gledajuci sta sve ljudi rade s njime dodje mi da zapalim ovu Nokiju(ne znam zasto vise nema zanimljivih stvari na symbian-u??) i da kupim neki 3gs, pa da mu ubacim android, pa win95, pa...:)
[ Dejan2003 @ 25.06.2010. 08:50 ] @
protiv


<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KuGi7...hl=en_US&fs=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KuGi7...hl=en_US&fs=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GN303...ature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/GN303...ature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="385"></embed></object>

<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/AdB-V...hl=en_US&fs=1&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/AdB-V...hl=en_US&fs=1&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>
[ Orlik @ 01.07.2010. 19:29 ] @
ninjaz ti nisi normala! :D
odgovor made in Milan Tarot! :D
[ Memomax @ 02.07.2010. 12:07 ] @
Citat:
Devanagari: Desiće se ono treće što si propustio da spomeneš - dobiće nove funkcije i/ili će se otkloniti bagovi koji su pušteni u opticaj zbog trke s vremenom, itd.

E sad, u vezi ove dve stvari: pre tri godine imao sam izbor da li da kupim iPhone ili neki drugi telefon. Kupio sam neku Nokiu, u međuvremenu sam ih promenio par komada, ali sam kupio i iPod Touch, dakle tamo negde 2007. g. Danas imam Nokiu E66 i isti taj iPod. Za prethodnih nekoliko godina dobio sam skoro 10 apdejta za iPod, krenuo sam sa 1.1.2 a završio evo sa 3.1.3. Iako je u pitanju isti komad stakla i metala, današnji iPod i onaj od pre tri godine nemaju veze jedan s drugim, nebo i zemlja. Onda imate vendore kao što je taj Samsung koji ni ne apdejtuju sisteme i čovek može da se za*ebe da pomisli da je to najgora stvar koja može da mu se desi. A gore od toga može da bude upravo to da dobiješ apdejt!



zaboravio si da kažeš da update za ipod touch nije besplatan.
[ obradorriuss @ 08.07.2010. 23:37 ] @
Hoce neko da kupi iPhone 4 Samo softwerski su ispravili onu greshku...
[ Devanagari @ 09.07.2010. 16:35 ] @
Citat:
Memomax: zaboravio si da kažeš da update za ipod touch nije besplatan.

Aha, znači kod Samsunga ne moraš da kupuješ apdejt nego možeš da ga skineš za dž? Ili možda ne samo da ne možeš da skineš za dž, nego ne možeš ni da ga kupiš? :)

Ili nevezano za Samsung. Hajde evo ti sam izaberi proizvođača telefona i jedan novi model koji dolazi sa Androidom 2.2. Sad, reci mi iskreno, imajući u vidu kakva je trenutna situacija sa najnovijim Androidom i telefonima starim godinu dana ili manje — da li će, po tvojoj proceni, u julu 2013 taj telefon imati aktuelan Android, izbačen od strane proizvođača telefona, pa makar bio i plaćen??
[ spymilo @ 21.12.2011. 12:51 ] @
Dobar je telefon, samo sto je mnogo komplikovan za upotrebu i fakticki ko kompljuter prazan je skroz dok mu ne instaliras opcije. Sve u svemu ja ga nebi preporucio ljudima koji se slabo snalaze sa tehnikom
[ spymilo @ 30.12.2011. 11:59 ] @
Kad jednom uzmes iphone nikad ga nemenjas, ja moj iphone 4s mogu samo za iphon 5 da promenim kad izadje
[ mmix @ 30.12.2011. 12:09 ] @
Citat:
spymilo: Dobar je telefon, samo sto je mnogo komplikovan za upotrebu i fakticki ko kompljuter prazan je skroz dok mu ne instaliras opcije. Sve u svemu ja ga nebi preporucio ljudima koji se slabo snalaze sa tehnikom
Citat:
spymilo: Kad jednom uzmes iphone nikad ga nemenjas, ja moj iphone 4s mogu samo za iphon 5 da promenim kad izadje


lol, ako ti je iPhone komplikovan za upotrebu onda bi mozda i trebao da ostanes na njemu Ovaj telefon je izmisljen za ljude koji se slabo snalaze sa tehnikom, to je hallmark svih Apple proizvoda. Sad sto neki imaju probleme, to je druga prica

a btw, a sta ces ako ne izadje iPhone 5 (god forbid) ili pak ispadne da je Phone 5 totalni crap sad akd nema Steve da bicuje?

[ Ivan Dimkovic @ 30.12.2011. 12:19 ] @
iPhone/iOS ima svojih mana ohoho, ali evo recimo jedne prednosti:

Citat:

http://dailymobile.se/2011/12/...no-ice-cream-sandwich-for-you/

Citat:

Samsung to Galaxy S Owners: No Ice Cream Sandwich For You!



Samsung zeli kupcima Galaxy S telefona prijatne praznike, a kao poklon - falus, sto se tice nove verzije Android OS-a.

Ali bez frke - korisnici ce dobiti "Value Pack" - iliti bugfix/optimized release starog OS-a (to je valjda vest).

Yep - ovo nije problem verovatno mnogim korisnicima, stavice oni Cyanogenmod ako vec nisu.... ali ovo je samo oko onih prica kako "Apple screws their customers"... yep, a drugi vendori su majke tereze i samo rade za korisnike :)))))

Apple bar ima toliko integriteta da odrzava iOS i izdaje apdejte za telefone bar te 2 godine koliko su obicno u ugovorima.
[ mmix @ 30.12.2011. 12:35 ] @
Da, i web je pun jadikovki 3gs usera koji su presli na iOS5. Isto tako ja mogu da kazem da je Samsung odlicno postupio jer zadrzava kupljeni i placeni feature set na zatecenom funkcionalnom nivou i da je veci respekt prema korisnicima to sto im nisu usporili telefone ili smanjili autonomiju. Kad kupis HTC nisi kupio samo droid, kupio si i ceo paket sa Sense crapom na vrhu, isto vazi i za Samsung. Update na ICS nije samo zamena core sistema vec i upgrade na novi brand ICSa tako da ili pljuni novu kintu da i dalje ispadas pametan u drustvu ili pkazi bar neki skill i skuvaj nesto sebi. Ali ja to necu reci, sto se mene tice Samsung je trebao da pusti update uz debeli warning pa ko hoce novelty nek instalira. I sa cisto elitistickog stanovista, zabole me pozadina za ljude koji kupuju smartpohonove a ne znaju kako da ih otkljucaju i/ili patchuju na alternativni OS, ipak nije moguce za soma jura kupiti intelektualni respekt.

To mi sve lici na svojevremene jadikovke sto ljudi sa Intel 80386 nisu mogli da pokrenu Windows 7. Novi OS, nova pravila.
[ Slobodan Milivojevic @ 30.12.2011. 13:02 ] @
Nece biti veceg problema dok god developeri budu pravili aplikacije da rade na androidu 2.x kad pocne da vam ne radi nista zivo zbog starog OS-a, onda ce nastati problem.
[ maksvel @ 30.12.2011. 13:04 ] @
A developeri će da prave dok god bude dovoljne baze korisnika.
[ Ivan Dimkovic @ 30.12.2011. 13:18 ] @
@mmix,

Sorry ali ovaj upgrade je vise iPhone 4 -> 4S razlike, sto se hardvera tice.

Samsung Galaxy S ima 1 GHz Cortex A8 CPU, dok 3GS ima 600 MHz A8 - sto je prilicna razlika, tako da ne mozes porediti trcanje iOS-a 5 koji je napravljen za 2 generacije hardvera novije uredjaje od 3GS-a sa ovim slucajem gde se radi samo o jednoj generaciji razlike.

Konacno:

Samsung Galaxy S - Release Date: June 2010, ICS availability: Novembar 2011 --> delta: 15 meseci
iPhone 3GS - Release Date: June 2009, iOS 5 availability: Oktobar 2011 --> delta: 28 meseci

Naravno, Samsung ima sva prava na ovom svetu da odluci koji uredjaj moze a koji ne moze da dobije upgrade. Mogu da nikad ne apdejtuju telefon ako zele, njihova stvar. Samo kada neko pomene kako Apple ovo-ono radi korisnicima, nije lose uzeti u obzir sta radi konkurencija.

Samo nemoj molim te da tvrdis da telefon posle jedne generacije hardvera i 15 meseci vise nije u stanju da tera trenutni OS. Ocigledno Stevi Kondiku to uspeva komotno, a koliko se secam Samsung je zaposlio istog pre nekoliko meseci.
[ mmix @ 30.12.2011. 14:12 ] @
O, pa ja sam siguran da svaki hardver moze da potera ICS, paralela za Win7 je bila samo oko jadikovanja i ocekivanja. Ono sto je problem je bloat koji oni svi nakarikaju na taj ICS, bez toga koliko mi se cini ICS moze da vrti i na prvom nexusu. Samsung ocigledno sprema jos gori bloat za ICS verzirane uredjaje i ne namerava da to podeli sa trenutnim korisnicima. Shvatiti to kao nedostatak respecta je malo overkill, imho. Pricali smo vec jednom na drugoj temi cini mi se oko ove uprgrade igranke i i dalje stojim pri svom ranijem vidjenju, prvi put kad bude jasno da uptake nove vezije iPhone-a ne ispunjava planirane kvote nece biti upgrade-a da bi se poboljsala prodaja.

Ima tu jos nekih problema oko toga zasto NE update, a to je second hand market. Nijednom proizvodjacu nije u intersu da uredjaj pozivi na trzistu duze od ugovora jer kad nosioc ugovor obanvlja stari telefon ide u second hand i kod kupac u second handu konkurise sa ugovorima za nove uredjaje. Tada jednostavno sa poslovne strane gledista ne zelis da imas takvu konkurenciju a jos manje da je sam formiras. Ako 2 godine star telefon radi isto sto i najnoviji zasto bi kupio najnoviji. I tu se opet izvlaci nakaradna logika oko toga zasto to ne vazi za Apple.
[ Ivan Dimkovic @ 30.12.2011. 14:29 ] @
Zasto nakaradna logika? Ja kao kupac sa iPhoneom dobijam bar dve godine mogucnosti da imam najnoviji OS, a sa bilo kojim Androidom osim mozda Nexusa (a i to je nategnuto) jednostavno nemam.

Iskreno, boli me pimpek za P&L, market strategije i sl.. Firmi kojima sam dao pare za telefon koje su danas uporedive sa sasvim OK PC racunarom. Kosta kao PC e ja hocu i da bude up-to-date kao PC zato sto znam da moze.
[ mmix @ 30.12.2011. 15:10 ] @
Nakaradna je logika zato sto se upravo iz P&L i balancesheet-a Apple-a izvlaci da je to normalna stvar da proizvodjac hardvera stalno upgraduje softver uredjaja koji prodaje iako je to samo posledica dobro odradjene prodaje najnovijeg modela hardvera. I kako bese ono ti meni rece za patente, sto bi se svet izvrnuo naopacke da bi ti kao konzumer imao najnoviji OS u ruci

I ne, ti kao tech savvy korisnik nisi u toj grupi sa kojom pokusavas da se identifikujes. Nisi bio dok si bio na droidu isto kao sto ni sada kao korisnik iPhona ne mozes da se identifikujes po mnogim stvarima sa prosecnim iPhone korisnikom. Ja cu problem sa ICSom veoma lako da resim, stable verzija cm9 stize za koju nedelju, meni apsolutno nista na ovom svetu ne znaci sto HTC nece da pusti svoju verziju, lepota moje pozicije je da nemam ni nameru ni potrebu da ih pitam za dozvolu niti ugrozavam njihov brand na secondhand marketu jer je njihov brand vezan za Sense pre nego za specificnu verziju droida.
A ta gomila koja nije techsavvy kao mi, njih bas pa zabole dal je na telefonu ICS ili GB ili ja telefonu iOS4 ili iOS5 jer zbog toga nisu ni kupili uredjaj i mahom ne znaju ni sta je OS a kamoli zasto bi oni morali nesto da znaju o tome, ako i upgraduju to ce uraditi verovatno zato sto im je "prijatelj" nabio kompleks sa Siri pa moraju i on/ona da imaju to. To da li ce takvoj ekipi droid korisnika da se ponudi ili nece upgrade je sasvim sigurno rezultat istrazivanja trzista koji je pokazao da firma nece stradati finasijski i PR ako to ne uradi. I bar za sada izgleda da su u pravu jer jedini koji se primaju na to su ljudi kojima to apsolutno nista ne znaci jer mahom i nisu na stock romu.
[ Ivan Dimkovic @ 30.12.2011. 16:11 ] @
Zasto nije nakaradna logika za laptop korisnike da omoguce bar jednu tranziciju na novu verziju Windowsa a jeste nakaradna logika za proizvodjace mobilnih telefona????

To jednostavno nema nikakvog smisla - podjednako je trosak i za proizvodjaca laptopova i za proizvodjaca mobilnih uredjaja, posto i u jednom i u drugom slucaju moraju prilagoditi novu verziju OS-a svojim uredjajima posto i laptopovi i mobilni telefoni predstavljaju kastomizovane referentne platforme gde su neophodni specijalni drajveri. I jedni i drugi (cesto iste firme - videti Samsung) stalno R&D-uju nove modele i laptopova i mobilnih telefona, i podjednako im se ne isplati da podrzavaju stare korisnike umesto da ih motivisu da ponovo pljusnu pare za novi gadget.

High-end telefon poput tog SGS-a kosta oko 500-600 EUR kada se pojavi, sto je cena sasvim solidnog laptopa.

Sto bih ja kao korisnik, za isti novac ocekivao manje podrske od one koju dobijam sa laptopom? Jos da pomisljam da je to "nakaradno"... Jos svi reklamiraju te telefone od 500-600 EUR kao powerhouse-ove koji mogu da zamene racunare za gomilu potreba.

Znas sta je nakaradno mmix? Da kao kupac, a ne kao shareholder ili zaposlen kod prodavca nalazis nekakva opravdanja za takvo ponasanje OEM-a.

Sto se tech-savvy dela tice - nemoj biti tako banalan. Nekada nove verzije OS-a i te kako donose end-user poboljsanja.

Primera radi, cesto su nove verzije Androida donosile daleko bolju exchange-mail podrsku ili, jos bolje, JIT u virtuelnoj masini koji je dosao sa Froyo verzijom Androida - sad ti meni trebas da kazes da ja kao NE tech-savvy korisnik ne moram da marim za tako nesto.

Boze moj, pljusnuo sam 500-600 EUR za telefon, za nekoliko meseci je izasao novi OS koji konacno moze da se zakaci kako treba sa mojim mail serverom, ili tera aplikacije Nx brze - ali posto je OEM takodje izbacio i novu verziju igracke od 500-600 EUR mogu da ga blajvim, a tako to treba, boze moj, pa moraju oni da gledaju svoj P&L, ovo ono...

Ma da, evo odmah.

Iskreno se nadam da ce kupovinom Motorole Google uspostaviti novi nacin rada tj. da ce Motorola imati stock Android koji ce biti upgrade-abilan odmah kada izadje nova verzija. To ce piljare poput HTC-a ili Samsunga valjda naterati da malo promene svoje poslovne prakse.

[ mulaz @ 30.12.2011. 16:59 ] @
Pa ako si u 2007-oj godini kupio laptop sa vistom (ili cak xp), niko ti ne garantuje da ces da dobijes upgrade na sedmicu (a i verovatno neces). Cak ti niko ne garantuje da ce da postoje driveri za taj tvoj laptop za 7icu. Ali znas da ces za period tvoje garancije imati support i updatee drivera za taj OS sa kojim si ga kupio.

E sada, ako si tech-savy user, umesto sa lenovo.com/hp.com/toshiba.com skines najnovije nvidia drivere za 7icu sa nvidia.com, potrazis negde drivere za zvucnu, i sve ostalo, i namestis sam 7icu koju kupis/skines sam. Ako imas srece, sve radi... ako ne, barem se nadas da sve osnovne stvari rade, a za onaj neradeci fingerprint reader ili webcam... je*esh...


Isto tako kupis jedan HTC sa androidom 2.2, cak dobijas upgrade na 2.3.3 pa 2.3.5 a mozda uskoro na neku noviju 2.3.x verziju. Ako hoces novije i smeta ti xp^H^H android 2.3, onda otkljucas bootloader (kot htc-a cak sami daju tool za to, za novije modele), i budzis, isto kao sto si kod starijih laptopa pa ~4 godine. Ako imas srecu i imas iole popularan model, je neko to vec zbudzio za tebe i samo skines rom sa xda ili nekog slicnog mesta.


Apple ima laksi zadatak, zato sto imaju samo (mislim da) 3 (ili 4) modela trenutno koje moraju da supportuju. I to sa otprilike istim vecim delom hardwarea. Znaci naprave jednu novu verziju za najnoviji telefon, skinu neke feature-e (siri, i sl.) za stariji model, i jos nesto skinu za jos stariji model. Evo recimo 4 i 4s su prakticki isti hardware (ista resolucija, isti broj dugmica, isti senzori,...), pa mogu da teraju isti software (jedan doduse malo brze od drugog zbog brzeg cpu-a) :)

A recimo htc, imas wildfire, a sa druge strane sensation, pa desire z, jedan mali, jedan veliki, jedan sa hardwareskom tastaturom. Razliciti dizajn, razlicit sense ui, razlicite optimizacije displaya (zbog velicine). Ali zato, neko hoce manji, jeftiniji telefon, a neko hoce veliki, a opet neko treci hoce tastaturu. Kod applea, ili hoces iPhone, ili nema drugo :)
[ mmix @ 30.12.2011. 17:03 ] @
Cekaj, kakvi laptopovi? Gde ti imas upgrade opciju za laptopo OS? Mozda Sony ima za high end Vaio seriju ali to daleko da je to standardna praksa. HP nisam mogao sa XP na Vistu, Toshibu sa Viste na Win7, sad imam ASUS i ne ocekujem bas da ce mi dati upgrade na Win8 kad izadje. Niko nije imao customized OEM OS upgrade (za koju sam cak bio spreman id a platim po OEM ceni), HP mi je jos dao drajvere za Vistu pa da sam kupim OS, ali Toshiba je isla do te mere da cak ni drajvere nije pustila za Vistu. Pa opet ne vidim da se desila neka masovna pobuna konzumerista laptopova (a btw, veci deo tadasnje i danasnje laptop consumer populacije je techsavvy naspram danasnje populacije smartphone usera).

Citat:
Ivan Dimkovic: Znas sta je nakaradno mmix? Da kao kupac, a ne kao shareholder ili zaposlen kod prodavca nalazis nekakva opravdanja za takvo ponasanje OEM-a.

Pa gresis, sinko, silno gresis Meni je apsolutno u interesu da HTC i Samsung ne izbacuju upgrade. Dok god je plebs voljan i spreman da puni P od P&L i finansira hardverski R&D ja samo mogu da profitiram od toga jer kad budem dosao na red za upovanje imacu na raspolaganju bolji hardver sa kojeg da stripujem shitty fabricki stock rom Koji je moj interes da se bunim protiv toga? Neko bratstvo i jedinstvo sa neukim korisnicima? Ovce su za sisanje i ako dozvoljavaju HTCu i Samsungu da ih sisaju ko sam ja da se mesam u to Ako plebsu ikad dodje u glavu da je sisan promenice se i odnos firme prema sveze-svesnom konzumeristi i naci ce neki novi ugao da mu izvuce pare iz dzepa i kolo zivota ce se nastaviti. Fool and his money soon part ways, rece TJS pa budimo realni, da plebs ne kupuje smartphonove koji im u zivotu ne treba ne bi ni mogli da ga kupimo za te pare u tom izdanju.

Citat:
Ivan Dimkovic: Boze moj, pljusnuo sam 500-600 EUR za telefon, za nekoliko meseci je izasao novi OS koji konacno moze da se zakaci kako treba sa mojim mail serverom, ili tera aplikacije Nx brze - ali posto je OEM takodje izbacio i novu verziju igracke od 500-600 EUR mogu da ga blajvim, a tako to treba, boze moj, pa moraju oni da gledaju svoj P&L, ovo ono...

Glasaj novcanikom, jedna hrpica novca, jedan glas. Ako si preglasan, a jesi, onda to znaci samo jednu stvar, da plebsu nisu vazne iste stvari kao i tebi. Ja sam se vec navikao na to da me preglasavju novcanicima po pitanju tehnoloske robe jer mi to rade jos od ranih dana Apple-a. Sad, sreca za mene je sto postoji nesto kao sto je cm9, sreca za tebe je sto (bar za sada) Apple i dalje pusta update. Na neke duze staze, medjutim, ocekujem da ce pre Apple da prestane sa updateima nego sto ce cyanogen da nestane.
[ zivanicd @ 30.12.2011. 17:53 ] @
Jednom apple... uvek apple...

Iphone 4 ne bih menjao ni za jedan drugi telefon. IOS je veoma pozudan i brz. Aplikacije su optimizovane max i izvlace max iz procesora. Iako neki telefoni imaju brzi core, iphone ide barabar sa njima.

Takodje se sa OSXa nikad necu vratiti na Windoze...

[ Ivan Dimkovic @ 30.12.2011. 18:53 ] @
Citat:
mulaz
Pa ako si u 2007-oj godini kupio laptop sa vistom (ili cak xp), niko ti ne garantuje da ces da dobijes upgrade na sedmicu (a i verovatno neces). Cak ti niko ne garantuje da ce da postoje driveri za taj tvoj laptop za 7icu. Ali znas da ces za period tvoje garancije imati support i updatee drivera za taj OS sa kojim si ga kupio.


Bogme ja sam dobio upgrade drajvere za moj Vaio Z, posto se bas desilo to - Z je izasao sa Vistom, pojavio se Win 7 jos u vremenu 2-godisnje garancije, i ljudi lepo izbacili refresh drajvera.

Niko meni ne garantuje apsolutno nista, ali mogu da prepoznam vendore koji se ocigledno trude oko svojih korisnika i vendore kojima nije nikakav problem ni da otkace korisnike koji su im pre nekoliko meseci pljusnuli ne tako male pare.

Citat:

Apple ima laksi zadatak, zato sto imaju samo (mislim da) 3 (ili 4) modela trenutno koje moraju da supportuju. I to sa otprilike istim vecim delom hardwarea. Znaci naprave jednu novu verziju za najnoviji telefon, skinu neke feature-e (siri, i sl.) za stariji model, i jos nesto skinu za jos stariji model. Evo recimo 4 i 4s su prakticki isti hardware (ista resolucija, isti broj dugmica, isti senzori,...), pa mogu da teraju isti software (jedan doduse malo brze od drugog zbog brzeg cpu-a) :)


Hej, ko brani HTC-u da ima 3-4-5 modela u jednoj godini i da ih uvek posteno podrzavaju?

Laksi zadatak... ne znam da li je lakse imati 4-5 postenih modela ili 25 kojekakvih rehash-eva sa gomilom specificnosti od cega gotovo 90% razlika dolazi zbog sexanja sa operaterima i zadovoljavanjima njihovih zelja za "ekskluzivnoscu" sto ceo OS deployment cini paklom na zemlji punim rupetina i sporim fixovanjem gluposti...


Citat:
mmix
Ovce su za sisanje i ako dozvoljavaju HTCu i Samsungu da ih sisaju ko sam ja da se mesam u to


Naravno. Ja samo ne zelim da budem medju tim ovcama i da mi telefon ostane out-of-support jos u garantnom roku posto je OEM nastancao jos 59999 modela i jarko zeli da mu ispljunem jos 500-600 EUR ako zelim novi OS.

Sto se "sugavih stock ROM-ova" tice, sve je to prozaicno samo jos da pomenemo da jednom Cyanogenmod projektu treba oko pola godine da ispegla sve bitne bagove od kada se pojavi novi Google OS pa do momenta kada to posteno radi bez kamikaza FC-ova... ono, been there done that - na 3 razlicita telefona pa ako zelis da se bavis beta testiranjem, hej, samo napred... sto je jos gore, verujem ti da je to bolje od skrnedljivog stock ROM-a, sto dosta toga govori o samoj platformi i njenim OEM-ima.

Ja cu ipak uzivati u out-of-the-box sredjenom ROM-u, courtesy of evil-OEM koji Apple nudi svojim korisnicima, umesto da radim dzaba beta testing i trosim svoje zivce.
[ Sceka @ 30.12.2011. 19:29 ] @
Ja sam zaiPhone. Sledece godine kupujem sigurno iPhone. Razlog - nikada ga nisam imao a cuo sam da je dobar, jako dobar. Letos sam razmisljao da li da kupim iPhone ili ne pa sam ipak kupio Nokia C6-01 samo zato sto sam navikao i dugogodisnji sam korisnik pa sam cak i predhodni N95 platio, ne smem ni da kazem da se ne bi smejali, samo cu reci da kad se pojavio kod nas kostao je 1.700 eura a ja sam ga kupio posle mesec dana! Letos sam se igrao sa iPhone od ortaka i nije mi se svideo zato sto mi ono sto meni treba brze radi Nokia. A ja sam klasicni korisnik mobilnog uredjaja zvanog telefon i tako kako se zove ga i koristim, uglavnom mi ni za sta drugo ni ne treba. Cak sam odavno prestao i Internet da koristim putem telefona, presporo i premalo mi je to.

Izvinjavam se sto upadam u diskusiju koju vode strucniji ljudi, daleko strucniji po nekim pitanjima. Samo sam hteo da kazem da mislim da je iPhone kvalitetan uredjaj i da se isplati imati ga bez obzira na sve. Opet iz ugla klasicnog korisnika mobilnog telefona.


Pozdrav!
[ mulaz @ 31.12.2011. 01:25 ] @
Citat:
Sceka: .... nikada ga nisam imao a cuo sam da je dobar, jako dobar. Letos sam razmisljao da li da kupim iPhone ili ne pa sam ipak kupio Nokia C6-01 ...


Citat:
Sceka: ... Samo sam hteo da kazem da mislim da je iPhone kvalitetan uredjaj i da se isplati imati ga bez obzira na sve. ...


... :) RDF cak i pre nabavke :)