[ neskoli @ 27.06.2010. 14:13 ] @
Potredno je da sastavim ER model u sledecem zadatku. Medjutim, ne znam kako da prepoznam gerund. Citao sam o tome sta su, ali su tekstovi dosta konfuzni, a mora se racunati na to da sam ja ipak pocetnik. J sam u seldecem zadatku sastavio neku sliku modela(generisan iz zadatka). Medjutim, znam da u resenju ovog zadatka postoji gerund, ali ne znam kako da ga prepoznam. Znam da u


Na osnovu datog opisa i ER modela(KOJI SE MORA KONSTRUISATI) izraditi relacioni model za sledeći realan sistem

1. Preduzeće za organizaciju sajamskih priredbi (u daljem tekstu Sajam) organizuje niz izložbi u toku kalendarske godine. Svaka sajamska izložba ima svoju šifru, naziv, period održavanja.
2. Na teritoriji Sajma postoji niz objekata (hala) u kojima se nalaze izložbeni prostori koje izlagači na pojedinim sajamskim priredbama iznajmljuju. Objekti su šifrirani, imaju svoj naziv, a pored toga se evidentira i godina gradnje, kao i kvadratura (u m2). Svaki izložbeni prostor ima svoju oznaku, veličinu (u m2), opštu kategorizaciju (kategorije su od 1. do 4.), kao i raspoložive dodatne sadržaje (struja, telefon, priključak na internet, voda, ...).
3. Za svaku izložbu se određuje cena izložbenog prostora. Cena se određuje po m2 zavisno od objekta i kategorije izložbenog prostora.
4. Sajam ima svoje tradicionalne partnere koji se pojavljuju već godinama na izložbama (neki od njih i na više u okviru iste godine), ali se stalno javljaju i novi partneri. Za svakog partnera se evidentira šifra, naziv, adresa, telefon, kontakt osoba, broj računa i eventualni popust (po defaultu 0, ali se ponekad odobrava dugogodišnjim partnerima i ne može biti veći od 15%).