[ shadow88 @ 20.09.2010. 23:54 ] @
pozz svima

hteo bih da napravim nesto kao RFID ili slicno ili isto , za kola, da kad pridjem vozackim vratima, da se otkljucaju a cim se odaljim da se zakljucaju a oko vrata ili u dzepu ili kao narukvicu bih nosio nesto kao RFID sto bi prijemnik u vratima osetio na nekih 2m razdaljine maksimum, preko toga ne treba, ali mora da bude taj predajnik bez napajanja, tj da mu se indukuje struja napajanja preko oscilatornog kola ili ti spirale kao kod RFID-a pa da emituje signal dok je u dometu primopredajnika u vratima auta , pa da drzi vrata otkljucana, cim se odmaknem i vrata se zakljucavaju.

pa, ima li neko neki predlog za semu primopredajnika za vrata i kolceta za identifikaciju ? to kolo moze da se strpa u narukvicu, karticu, privezak, nebitno, ne mora da bude sa xxxx bit-nim kodovima, bitno je da radi stabilno i da ga nista ne ometa ili natera da se pogubi..

unapred hvala na ideji...
[ shadow88 @ 21.09.2010. 00:04 ] @
i da li se u kucne ljubimce stavlja RFID tehnologija ili je u pitanju nesto drugo ? mislim da li se pod "cipovanjem" kucnih ljubimaca smatra RFID tehnologija ?
[ ac1bd4 @ 21.09.2010. 00:27 ] @
Evo domaće izdanje RFid čitača. Trebao bi još mikrokontroler ili nešto slično da primi kod i uporedi ga i izvrši šta je već potrebno. Kartica sa kodom može da se kupi na mnogo mesta.
[ shadow88 @ 21.09.2010. 09:54 ] @
ne radi mi link ? prijavljuje gresku na PDF
[ Sepa011 @ 21.09.2010. 10:08 ] @
Ne mora ni da ti radi link, domet tog RFID citaca je 5 do 10 cm.

Za 2m dometa bi morao dobrano da se potrudis.
[ stil @ 21.09.2010. 10:11 ] @
http://www.mikroe.com/pdf/rfid_reader_schematic_v101.pdf
[ shadow88 @ 21.09.2010. 11:54 ] @
ne, opet ne radi :(

ma ne mora da ima uopste 2 metra, to je neki maksimum maksimuma koji bi uopste trebao da postigne uredjaj, tj preko toga necu ni da radi, jer je poenta da cim se malo odmaknem od kola da se zakljucaju...

pa moze li se uopste napraviti nesto bez napajanja a da postigne razdaljinu bar 0,5-0,7m ?
[ Sepa011 @ 21.09.2010. 18:59 ] @
A na sta da radi? Na kiselo mleko il' jogurt
[ Horvat @ 21.09.2010. 19:37 ] @
pogledaj malo ovi kako su radili razna resenja vezana za rfid (da napomenem,ni jedno resenje nije vezano za automobile) http://hackaday.com/tag/rfid/

inace, cini mi se da razna besna kola koriste rfid (ili neke radio emitere) kod kojih je dovoljno da ti je kljuc u kolima ali ne i u bravi (pali se na dugme), e sad, mozda je moguce i otkljucavanje bez kontakta (i dugmica)

a link sto je (odnosno pdf) stil dao valja (upravo provereno), koji citac koristis? rade ti drugi pdf-ovi?
u prilogu sam ti dao screenshot ako i dalje ne mozes da otvoris, barem da vidis malo (javi ako hoces vecu sliku,mada se sve vidi)
[ Aleksandar Đokić @ 22.09.2010. 01:43 ] @
Citat:
ne, opet ne radi :(


radi link

evo ti
[ shadow88 @ 22.09.2010. 10:32 ] @
Horvat hvala na odgovoru, ne koristim jos nikakav citac, trazim semu, neki gotov projekat sa pic-om i hex-om da bih ga napravio, posto mi je skupo da kupujem gotov koji nema neki domet ( 3cm ) a kosta 68e bez kartica i displeja, i vec je prilagodjen za otvaranje elektricnih brava tj ima vremenski programibilni relejni izlaz... takav uredjaj mi i treba ali sa vecim dometom...

evo link-a ako nekog zanima : http://www.szrefekt.com/html/rfid_reader.html

video sam na hack a day neki gotov home made uredjaj sa malo delova izveden sa PIC-om i to osmopinskim...

evo ga link : http://hackaday.com/2010/04/28/rfid-immobiliser/

samo ne znam kako da dodjem do nacina izrade ovakvog uredjaja tj seme pcb hex-a itd.... mislim da moram da se registrujem na sajtu da bih mogao da downloadujem fajlove.

jedno pitanje, da li se domet RFID-a povecava pojacanjem signala u anteni (dvosmerno ) , povecanjem antene ( obima namotaja ) , povecanjem broja namotaja u anteni , ili necim drugim ?
[ Horvat @ 22.09.2010. 12:48 ] @
zato sam ti i dao sve sto imaju tag rfid, jer ima i citaca homemade i izmenjenih i svasta,samo treba citati i gledati malo
http://www.instructables.com/i...Car-immobiliser-with-PIC12629/ tu su ti detalji oko tog sto ti je zapao za oko, trenutno nisam ulogovan u instructables i dao mi je da otvorim semu u vecoj rezoluciji (pritisnes na i slovo u gornjem cosku slike, pa onda na link na stranici koju ti otvori, a link je ispod slike)
ukratko, evo sema


(da bi skinuo hex file moras se registrovati, registracija je besplatna i vredi, ima svasta nesto na tom site-u ;) )
[ shadow88 @ 22.09.2010. 13:15 ] @
e puno ti hvala na trudu, do te stranice tj sajta sam dosao odavno, i pre nego sto sam trazio ovo za RFID, ali kao ni onda, ne vidim da je registracija besplatna, gde si ti nasao na sajtu besplatnu registraciju ? sajt je stvarno vredan i ima brdo korisnih projekata...

evo uspeo sam da se registrujem za dzabe ali na free acount nema bas mnogo dozvoljenih stvari, i nije mi najjasniji ovaj uredjaj , kao da PIC ne zahteva HEX posto se nigde ne pominje i nigde ga nema ? jel to moguce ? ili ga ja nisam video :(

EDIT: nasao sam hex, ali nije sa ekstenzijom .hex vec .tmp ?
[ Horvat @ 22.09.2010. 13:20 ] @
preimenuj ga u hex :]
(proveri u view-eru da li je hex kod unutar njega)

da, free ima manje mogucnosti, ali za "obicne smrtnike", sasvim dovoljno, ne mozes da odstampas sve u jedan pdf, ali mozes da vidis sve slike i da skines sve priloge sto ti je i dovoljno

sad cu skinuti hex, pa cu ti javiti kako je kod mene

izmena, i meni je skinuo pod nekim levim imenom .tmp
bice da ti instructables napravi privremeni file da ne bi mogao da saljes direkt link okolo neregistrovanim ljudima
u pitanju JESTE hex code, tako da, samo ga preimenuj (mozes u onako kako je tvorac ovog projekta imenovao - Immobiliser_1.2.hex)
[ shadow88 @ 22.09.2010. 13:23 ] @
jeste hex unutra sad sam proverio :)

sad imam i PCB , i hex i semu, samo mi fali antena, ne znam kako da je napravim ?
[ Horvat @ 22.09.2010. 13:25 ] @
di ti je antena na semi?

edit: id-12 chip u sebi ima i antenu http://www.id-innovations.com/Modules%28non%20write%29.htm

· Improved ID-10, Range up to 180mm

a id-40
Range up to 450mm depending on card

edit: savet, procitaj i komentare na 1. stranici, autor je dosta aktivan, pa i ako ti i dalje nesto ne bude jasno (a mi ne mogli pomoci), pitaj ga
[ shadow88 @ 22.09.2010. 13:37 ] @
ajao pa nisam video da je na plocu jos prikopcan ID-12, tj da ima JP za njega, mislio sam da sam kontroler komunicira sa karticama :) e tako ti je to kad ne znas nista o RFID :)

onako na brzinu gledajuci mi se ucinilo da su VCC konektori za povezivanje sa antenom :)

nego jel bi ovo radilo sa ID-40 ? nije lose 45cm dometa :)
[ Horvat @ 22.09.2010. 13:46 ] @
iskreno, ne znam
to ti je najbolje da pogledas datasheet-ove oba uredjaja (12 i 40) i vidis kakve razlike su
takodje bi pomagalo kada bi znao uopste sta je u kodu u pic-u

za to ti predlazem da pitas lika

(samo prvo i pogledaj posto je taj id-40 i DA LI SE MOZE NABAVITI!)
[ shadow88 @ 22.09.2010. 15:10 ] @
mislim da je bolje da prvo vidim gde se kod nas moze nabaviti ID-20 i posto je, jer preko kosta oko 35 dolara i to je najjeftinije sto sam nasao, a kod nas ne nalazim nigde da se uopste moze kupiti, neki predlog za nabavku ID-20 ?
[ Horvat @ 22.09.2010. 21:59 ] @
kod nas (da udjes u prodavnicu i kazes dobar dan ja bih id-20) verujem da niti u jednoj prodavnici neces naci
ALI, postoji odredjena sansa da ce neki da ti usluzno naruce (narucuju svasta po narudzbi, pa mozda i to hoce), samo pitanje je koliko ce se ugraditi (i verovatno ces morati cekati minimum 2 nedelje, do mesec dana)
neki uslovljavaju i da pratis unapred
[ shadow88 @ 23.09.2010. 00:48 ] @
pogledacu u conrad-u, pa ako ima narucicu
[ shadow88 @ 23.09.2010. 22:43 ] @
da nema slucajno neka sema za izradu ovog ID-20 ili nekog slicnog ?

posto vidim da nije bas jednostavno kod nas doci do njega a i nije jeftin, izadje oko 50 e sto mi je preskupo jer za 15e vise dobijem gotov uredjaj kakav sam trazio...
[ Horvat @ 23.09.2010. 23:20 ] @
pogledaj ovo

takodje

deluje da ima stvari koje ce ti koristiti
[ zoomtronic @ 27.09.2010. 10:35 ] @
Imam ja RFID kartice i tagove ako ti treba, a imam i čitače

javi se na pp
[ shadow88 @ 27.09.2010. 16:47 ] @
imas PP
[ Horvat @ 29.09.2010. 14:35 ] @
pojavio se novi rfid projekat na had-u, mozda te zanima
http://hackaday.com/2010/09/25/rfid-readers-writers-and-spoofers/
[ shadow88 @ 29.09.2010. 14:57 ] @
hvala na obavestenju, ali sad sam se zaleteo da nadjem ID-20 negde, u sprintel-u su mi rekli da postoji mogucnost narucivanja ali podatak o ceni i vremenu isporuke nisam dobio, pa , videcemo sta ce biti, sem toga , nasao sam i relativno jeftin RFID citac sa relejnim izlazom , i jefite tagove i kartice, pa cu da narucim po jedan od svega da pokusam da iskopiram citac...

ako nekoga interesuje evo linka : http://www.szrefekt.com/index.html PS: ovo nije reklama

ne vidim sa slike koji je kontroler koriscen, pa zato hocu da narucim i da skinem semu i da pokusam da skinem CODE sa kontrolera...
[ Horvat @ 29.09.2010. 16:53 ] @
ovaj? http://www.szrefekt.com/html/rfid_reader.html
pa nisi rekao da za 50ak e ima da se kupi? ovaj je skoro 70
[ shadow88 @ 30.09.2010. 00:01 ] @
ma moja greska za cenu, sem toga ako trazis da ti samo posalju uredjaj bez montaze koja ultra smesna ( ima uputstvo na sajtu ) onda je cena 10e niza tj 58e jer je u cenu 68e uracunata montaza koja je 10e, danas sam razgovarao sa covekom u vezi toga, a za 10e se moze dobiti displej jer toliko kosta, kartice su 1e / kom...
[ shadow88 @ 30.09.2010. 12:04 ] @
zna li neko kako se pravi antena za RFID sa vecim dometom ? koliko namotaja i koje zice ide ? vidim na ovom citacu sto sam nasao da su otstampani mamotaji na plocici ali ja bih napravio prsten od zice veceg precnika, samo ne znam od cega zavisi domet , da li od debljine zice ili od precnika namotaja ili od broja namotaja ?
[ Horvat @ 30.09.2010. 20:14 ] @
mozda ti pomogne
http://www.instructables.com/i...ep2/Building-the-RFID-Antenna/
http://rfid.net/best-practices...8-how-to-build-and-rfid-reader

takodje i drugi rezultati
[ shadow88 @ 30.09.2010. 23:18 ] @
hvala ti puno, nasao sam sta me zanima :)
[ Horvat @ 01.10.2010. 18:06 ] @
nema na cemu ;)

mogao bi da napravis blog u kojem ces stavljati korake izgradnje i zavrsni uredjaj :]
[ shadow88 @ 02.10.2010. 15:21 ] @
hocu sigurno, sad samo cekam da mi isporuce ID-20 pa da pocnem sa izgradnjom, inace sam sam smislio kako da poprilicno povecam i ugao citanja i domet u isto vreme, samo se malo treba igrati racunicama, pa kad sve bude full radilo, kacim slike, semu, PCB , HEX i ostalo....
[ shadow88 @ 02.11.2010. 18:17 ] @
stigao mi je ID - 20 , interesantno je da ima na njemu opcija da se na njega nakace i do dve eksterne antene i to bez dodatne elektronike vec samo namotaji pa cu sad da narucim jednu long range i jednu short range da vidim u cemu je razlika pa da izradim neki jacu antenu... u medjuvremenu mi crkao programator pa ne mogu da programiram PIC a i nemam vremena za izradu PCB-a pa ce ovo morati da priceka...
[ Drakulic @ 14.12.2010. 16:50 ] @
Narode interesuje me da li je neko iskusao predlozeno resenje u praksi i kako to radi ako jeste? Takodje, interesuje me da li ima nekoh novih komercijalnih ponuda po pitanju RFID citaca dometa ocitavanja od oko 2m? Hvala unapred
[ Horvat @ 14.12.2010. 17:23 ] @
Citat:
Drakulic:  od oko 2m?

nije malo previse 2m za rfid? kolika bi antena morala biti da bi tako daleko hvatalo?
a za sta ce ti cak 2m?
[ Drakulic @ 14.12.2010. 18:25 ] @
Ako sam ja dobro razumeo, ova tema i jeste postavljena da bi se pronaslo resenje za veci domet RFID citaca. Elem, moguce je postici to sa kupovnim gate antenama, ali takvo resenje i nije jeftino. Potrebno mi je tako nesto radi detekcije prolaska, odnosno zelim da se tagovi prepoznaju i bez priblizavanja citacu, vadjenja iz dzepa i sl. Postoji jedno resenje kod nas, za kojesam ja cuo, a koje se koristi u glavnom postanskom centru u BG, gde se antena nalazi na plafonu iznad pokretne trake kojom se prenose posiljke opremljenje tagovima, samo sto nemam tehnicku dokumentaciju vezanu za njihov sistem.
[ ventura @ 14.12.2010. 21:27 ] @
2 metra dometa možeš da ostvariš samo sa aktivnim tagovima... Sa pasivnim čitačima gotovo nemoguće očitati na 2 metra ako je u pitanju običan pasivni tag koji čovek nosi na sebi/u džepu... Ja sam svojevremeno gledao jedan takav sistem od firme Symbol (sada Motorola), oni imaju posebne uređaje veće snage koji nisu na klasičnim RFID frekvencijama, i gde je jedan point (čitač) koštao reda veličine 2-3 hiljade evra... A bilo je baš to, očitavanje pasivnih tagova veličine kartice koji se nalaze ljudima u džepu... I taj sistem koji toliko košta je trebao da ima 80-90% pouzdanost čitanja.
[ Drakulic @ 14.12.2010. 23:25 ] @
Super, uredjaj od reda velicine 2-3k evra ili dolara mi ne radi posao. Recite mi, a da li postoji neka cenovno prihvatljivija varijanta sistema sa aktivnim tagovima?
[ ventura @ 15.12.2010. 22:10 ] @
Pa sa aktivnim tagovima to možeš rešiti dosta jeftinije... Doduše u toj kombinaciji je tag skupa stvar...

A šta ti ustvari želiš da postigneš?
[ Drakulic @ 16.12.2010. 08:14 ] @
Zelim da identifikujem covek prilikom prolaska kroz vrata, a da pri tome one ne mora da se muci sa trazenjem kartice, priveska i sl, vadjenjem istog i priblizavanjem citacu. E sad, posto korisnika ima prilican broj, gledam da to bude varijanta sa pasivnim tagom. Koja je cena aktivnih tagova uopste?
[ ventura @ 16.12.2010. 08:42 ] @
Cena aktivnih tagova počinje od 30-50 dolara pa na gore... Savisi od tehnologije, veličine i namene...

Sa njima bi mogao da napraviš to što ti treba bez ikakvih problema... Ti tagovi su obično u vidu priveska za ključeve, ali imaš i recimo nešto ovako elegantnije:
http://www.purelink.ca/Product...lid=CKGe75mw8KUCFU0w3godjg5nmw
[ Drakulic @ 16.12.2010. 12:48 ] @
Pretpostavio sam da su aktivni tagovi reda velicine 50-ak dolara, tako da sam eliminisao tu opciju na samom startu, ne isplati se posto ce se koristiti 10-ine hiljada tagova. Nasao sam ja na netu citace domenta od 1 do 10-ak metara, po ceni od 100 do 500 dolara, ali je problem sto se moraju kupiti u SAD ili Kini, a do nas je umetnost ne sto dopremiti. Nadam se da ipak postoji neka opcija i u Srbiji, pa makar bila i iz domace radinosti.
[ shadow88 @ 16.12.2010. 15:35 ] @
ne znam da li bi ti se isplatilo da ugradis na svaka vrata RFID rampu kao sto se stavlja u ozbiljnijim prodavnicama sa skupljom robom pa se na artikle kace tagovi samo ne znam da li su tagovi aktivni ili pasivni, video sam u jednoj prodavnici originalnih PC igara, albuma muzike , itd da u svakom kucistu CD - a stoji pasivni tag, a na ulazu u radnju stoji RFID rampa, pa rekao bih da to radi posao i da moze da se iskoristi i u svrhe registrovanja ulaska ili izlaska, medjutim, to moze lako da se zloupotrebi razmenom tagova izmedju ljudi ili kradjom istih, kao i kopiranjem tagova.

zna li neko kako rade ove RFID rampe po prodavnicama i po megamarketima kraj kasa ? pretpostavljam da imaju ogromne antene u sebi i da zrace prilicno jako kao i da rade na vrlo visokoj frekvenciji...
[ Drakulic @ 16.12.2010. 16:50 ] @
Mozda i jeste isplativo takvo resenje, a ne pravi mi problem to da li ce neko drugi da nosi tag ili da li ce ga neko kopirati, sto se tice kradje, nece biti potrebe za tim. Elem, da li neko zna da li su ti detektori u prodavnicama i tagovi ustvari RFID, tj. da li je mogu'e tacno prepoznati svaki tag? Bojim se da to sve radi na principu neke magnetne tehnologije, koja je toliko inteligentna da samo razazna da li je tag namagnetisan ili ne.

U svakom slucaju ako ta tehnologija prepoznaje i identifikuje tagove kao razlicite bio bih veoma zahvala kada bi mi neko rekao gde ima da se kupi i kako se krece cena?

Mislim da zracenje nece biti problem, pa dozvoljeno je njihovo koriscenje i u prodavnicama.

Hvala unapred.
[ shadow88 @ 16.12.2010. 18:05 ] @
mislim da se radi bas u RFID jer sta ako ja nosim magnet u dzepu pa aktiviram alarm ? ne bih rekao, verujem da tagovi jednostavno imaju isti kod radi lakseg prepoznavanja ili su podeljeni po artiklima, isti artikli imaju isti kod , ili po grupi artikala, ali se prosto radi o RFID-u , nikako o magnetima, kazem video sam na CD-ovima pasivne tagove radi prevencije kradje, znaci definitivno se radi o FFID
[ Horvat @ 16.12.2010. 18:41 ] @
Citat:
Drakulic: ne isplati se posto ce se koristiti 10-ine hiljada tagova.

pa na 10 000 primeraka ces sigurno dobiti popust i do malo deblji,nego da kupis 10 komada

najbolje resenje je kao u prodavnicama,stavis one "plastikanere" (citace) na svaka vrata , stavis ih vise, da vise ljudi moze medjusobno proci i citaj
samo ti treba nesto dosta brzo da prepozna i po nekoliko ljudi odjednom (ako ces imati 10 000 "posetilaca" dnevno, sigurno ce se vise puta naci po par njih zajedno kod istog citaca)
[ ventura @ 16.12.2010. 19:05 ] @
Sa brojem tagova na čitaču neće imati problema... Čak i najniža frekvencija (125khz) može da očita nekoliko desetina tagova u sekundi...
[ Drakulic @ 17.12.2010. 07:24 ] @
Bice 10-ak hiljada tagova u upotrebi, ali to ne znaci da ce biti i 10-ak hiljada ocitavanja dnevno. Koliki god da dobijem popust na aktivne tagove nece se svesti na ispod 10 evra, a cena pasivnog je oko 1 evro, sto znaci da mi aktivni nikako cenovno ne odgovaraju.

Elem, gde mogu da se kupe ti "plastikaneri" (citaci) i kako im se krece cena?
[ shadow88 @ 17.12.2010. 23:24 ] @
evo jedan link sa kog se moze doci do detaljnijih imformacija, imas kontakt firme pa pozovi i raspitaj se pre svega da li ovakav sistem uopste moze da radi onako kako si zamislio, a ako ne onda vidi sta predlazu i koja im je ponuda sto se tice cene i pouzdanosti

PS: ovo nije reklama

http://www.pellco.rs/prevencija_kradje.html
[ Drakulic @ 20.12.2010. 20:45 ] @
Pokusao sam sa Pellcom, pa ovde ljudi definitivno ne zele da izadju u susret kupcu, vec da prodaju to sto imaju po svaku cenu. Elem, jos uvek cekam da mi posalju ponudu, ali mislim da to necu docekati, posto je proslo vec 4 dana. Mislim da ce mi biti jednostavnije, a i jeftinije da odem do Slovenije i kupim licno tu opremu od proizvodjaca, naravno posto se kod njih i raspitam o tehnickim karakteristikama i mogucnostima, jer ovi u Pellco-u cak i po tom pitanju ne mogu da mi pomognu, samo su me usmerili na firmu koja proizvodi opremu i nalazi se u Sloveniji.

Ukoliko neko ima ozbiljniji predlog firme u Srbiji, koja ne zeli da proda svoju uslugu po svaku cenu, vec samo opremu, molim ga da mi ostavi kontakt te firme, ne bih bas da idem do Slovenije, ako bas ne budem morao.

P.S. Cak i da je ovo bila reklama za Pellco ni to im nece pomoci. :)
[ betalissa @ 15.06.2011. 12:39 ] @
Mislim da bi neko rešenje moglo da se nađe kod domaćeg prizvođača uz zahtev da se neki od postojećih uređaja prilagodi specifičnoj potrebi.

Evo šta imam na umu:
1. http://www.d-logic.net/srp/ais...vremena/%C2%B5fr-%C2%B5-mifare - čitač i programator sa podrškom za većinu programskih jezika i operativnih sistema 2. http://www.d-logic.net/srp/sek...sistem-lite1/buslogic-terminal - uspostavljena RF komunikacija između uređaja na 100 metara na frekvenci od 433 MHz
3. http://www.d-logic.net/srp/ais...og-vremena_i_kontrolu_pristupa - sistemi sa očitavanje do 3200 RFID kartica za iznajmljivanje...

E, sad, sve ovo i ne zvuči adekvatno i nema puno smisla ukoliko vam ne pomenem da proizvođač uređaja u kratkom vremenskom periodu radi prilagođavanje postojećih uređaja zahtevu poručioca.
Ukoliko vas to zainteresuje, moj predlog je da zatražite ugradnju RF antene koja se koristi u Terminalu (tačka 2) u uređaj za čitanje i programiranje kartica (tačka 1), ili upitate za uslove iznajmljivanja sistema za 10000 kartica (tačka 3) ali tako da čitač koji iznajmljujete ima veći domet.

Iskreno se nadam da je nešto od ovih informacija bilo korisno, a u svakom slučaju je najbolje kontaktirati ih lično.

[ betalissa @ 07.07.2011. 22:15 ] @
Na nekoliko metara za očitavanje bi mogle da se koriste UHF kartice (do 960 MHz), http://www.kartice.hr/tehnologija/beskontaktne-kartice/
[ wity @ 15.07.2011. 20:38 ] @
Citat:
shadow88: mislim da se radi bas u RFID jer sta ako ja nosim magnet u dzepu pa aktiviram alarm ? ne bih rekao, verujem da tagovi jednostavno imaju isti kod radi lakseg prepoznavanja ili su podeljeni po artiklima, isti artikli imaju isti kod , ili po grupi artikala, ali se prosto radi o RFID-u , nikako o magnetima, kazem video sam na CD-ovima pasivne tagove radi prevencije kradje, znaci definitivno se radi o FFID


Evo jedan pasivni tag iz Metro-a.Ima samo namotaje i povezan koliko vidim nekim kondezatorom.I po nekoj logici bi reko da radi na principu kad tag prodje kroz citac, kond se napuni pa vraca neki signal na odredjenoj frekv. koju citac detektuje. Neverujem da moze prepoznati koja vrsta artikla prolazi.Jedino ako citac moze da cita vise specificnih frekv. tagova.
Tako da ne bi reko da je RFID.