[ Ivan Dimkovic @ 26.09.2010. 16:49 ] @
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6046359,00.html

Dakle, vest nista neobicna - Nemacka vlada odobrila povecanje socijalnih davanja za 5 EUR (hvala bogu, komunjare trazile 40 EUR, na stolu bila mogucnost od max. 10 EUR - skockali se na 5 EUR, mada su trebali da smanje istu, a ne da je povecavaju uopste...)

Ono sto je daleko vise zanimljivo u celoj prici je:

Citat:

The FDP's parliamentary leader, Birgit Homburg, defended cuts for tobacco and alcohol and instead proposed access to modern communications. "There are good arguments that nowadays Internet access is a basic right," she said.


Ovde sam se zagrcnuo :) Ja uopste nisam znao da ta socijalna pomoc ukljucuje lovu za CIGARETE i ALKOHOL...

W T F ??!?!?

Od kada je konzumacija legalnih droga fakin SOCIJALNA POTREBA ?! ?! ?

Negde jeste ocigledno... I posle se ljudi pitaju zasto se povecava broj lezileba koji nece da rade... Ehej, placa ti drzava smestaj, dobijas dovoljno love za hranu + imas i kintu za cigare i pivo....

Ovaj svet je lud... A sad ce dobiti i besplatni pristup facebooku izgleda... idila je onda kompletna :)

Znaci, umesto da ucine period bez posla motivisujucim za nalazenje novog posla - oni se trude da sto vise olaksaju zivot... pa sto bi neko radio onda... imas gajbu, imas klopu, imas facebook, imas pivo, imas cigare... za mnoge je ovo sasvim lep zivot @&@#(@#&(
[ the_tosic @ 26.09.2010. 17:03 ] @
ahahahhaa Sledeci mesec socijalni dodatak 599e za iPad.
[ Ivan Dimkovic @ 26.09.2010. 17:06 ] @
Da bre... remote lajkovanje je danas osnovna zivotna potreba... na sta bi licio razvoj deteta da ne moze da lajkuje kad hoce i gde hoce! Mora se ispraviti ta nepravda u nejednakosti ljudi i svakom omoguciti da LAJKUJE kada hoce i gde hoce!

iPad i vinjauk... dodjite po svoj u vasem centru za socijalni rad... ne zaboravite da donesete potvrdu da ne radite ne stariju od mesec dana!
[ Count Zero @ 26.09.2010. 18:04 ] @
Citat:
imas klopu, imas facebook, imas pivo, imas cigare...

Kod nas je u mnogim državnim preduzećima na "poslu" ovako :))
[ Kovacevic Vladimir @ 26.09.2010. 19:00 ] @
"...imas klopu, imas facebook, imas pivo, imas cigare..."
Pa i socijalni slučajevi imaju dushu
Kako bre da izdrži čekajući pos'o...trebaju mu cigare, jer je nervozan! A sa pivom smiruje živce.
Ne bih se tako lako zagrcnuo.
Znaju ljudi tamo da računaju: jeftinije tako držati "socijalu", nego ih imati na ulici, hvatati ih u lopovluku i pljački...i konačno ih imati po zatvorima (a i tamo ih treba hraniti), pa paralelno imati problem sa ostatkom porodice, koja je ostala bez "hranitelja"...

Citat:
Count Zero: Kod nas je u mnogim državnim preduzećima na "poslu" ovako )


Ovo je gora varijanta, jer mu je sve obezbeđeno na poslu, još dobije i platu.

Pozdrav


[ ventura @ 26.09.2010. 19:13 ] @
Citat:
Kovacevic Vladimir: ".
Znaju ljudi tamo da računaju: jeftinije tako držati "socijalu", nego ih imati na ulici, hvatati ih u lopovluku i pljački...i konačno ih imati po zatvorima (a i tamo ih treba hraniti), pa paralelno imati problem sa ostatkom porodice, koja je ostala bez "hranitelja"...

Jeftinije je napraviti zatvore i takve trpati u isti... Deca obično imaju dva hranitelja, pa zatvaranje jednog nije toliki problem...

Za zatvore ne treba čak ni mnogo para.. Ovako nešto bi bilo dovoljno:


Tu postoji problem hladnog vremena, ali ja bi one unutra pustio da razmišljaju o tome...
[ Shadowed @ 26.09.2010. 19:23 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: A sad ce dobiti i besplatni pristup facebooku izgleda...

Neko je pogresno razumeo naziv social network :)
[ ljuba.micic @ 26.09.2010. 19:26 ] @
Re Ivan Dimkovic: ....iPad i vinjauk... dodjite po svoj u vasem centru za socijalni rad...

Naši ( za socijalno ugrožene ) ne daju ni iVar!
[ Isak666 @ 26.09.2010. 20:10 ] @
I imaju jos pravo da rade za 300€ bruto, sto znaci da im ostane oko 150 €.
Prilicno opusten zivot, obzirom da za tu cifru treba raditi par sati nedeljno.

Zato ja kao stranac, koji za razliku od tih likova koji su imali ceo fckn zivot da nauce svoj maternji, da se odskoluju za dzabe ili prekvalifikuju za trazene struke placam za skolu jezika isti taj iznos koji oni dobiju ne bi li bio u poziciji u kojoj su oni vec odavno - da sam ravnopravan prilikom zaposljavanja i nalazenja boljeg posla.
[ ventura @ 26.09.2010. 21:36 ] @
U Austriji je socijalna pomoć 750 evra, a minimalac 1000 evra... I ko je tu lud da radi za 250 evra? Ko da bi im tih dodatnih 250 evra promenilo nešto u životu...
[ Ivan Dimkovic @ 26.09.2010. 21:49 ] @
Pa promenilo bi im dosta - morali bi da rade recimo... zbog toga i ostaju na socijalnoj pomoci :-)
[ Srđan Pavlović @ 26.09.2010. 23:14 ] @
Dimke ti imas Nemacko drzavljanstvo jel?

Sta se nerviras, batali posao i imas free beer & cigarete... :)
[ marko37 @ 27.09.2010. 00:18 ] @
Nervira se jer je unapred uplatio net za godinu dana... a mogao je da ima za dž...
[ Bubnjar2 @ 27.09.2010. 02:03 ] @
Citat:
ventura: U Austriji je socijalna pomoć 750 evra, a minimalac 1000 evra...


A sa kolko para moze da se prezivi mesec dana u austriji?
[ Exodusbgd @ 27.09.2010. 02:30 ] @
Citat:
Bubnjar2: A sa kolko para moze da se prezivi mesec dana u austriji?


Čim imaš onoliki broj gastosa, većinom Roma, koji prave svadbe i rođendane za "Đesiku" od 50.000+ EUR, znači da se može živeti lepo.... (mislim, po njihovim standardima lepo - nemaju velike troškove, imaju ogroman broj članova porodice, tako da je i socijalna pomoć ogromna, a još imaju i razne "akcije" sa strane kako bi "kanuo" još koji evrić)


btw Mislim da će sa ovom vešću, čim se pročuje van meridijana interneta, krenuti još jedan veliki konvoj azilanata ka Nemačkoj :D
[ jnk @ 27.09.2010. 07:52 ] @
Ovde fakultetski obrazovani ljudi sanjaju o plati od 750 eur. Rajska zemlja.
[ ventura @ 27.09.2010. 20:02 ] @
Citat:
Bubnjar2: A sa kolko para moze da se prezivi mesec dana u austriji?

Ako je minimalac 1000 evra, onda sigurno može da se preživi sa toliko...

Međutim dve socijale po 750 evra, tu i tamo upadne neki poslić na crno čisto da se ubije dosada, i eto ti lepog&lagodnog života... Bez problema se plaća stan, neki fin autić, i još ostane para da se gazduje u rodnom selu..
[ Ivan Dimkovic @ 27.09.2010. 20:19 ] @
Ne treba zaboraviti da u mnogim EU zemljama socijalno podrazumeva i placanje smestaja. U Nemackoj, recimo, tih 370 EUR ne ukljucuje placanje "adekvatnog" smestaja.

Dakle, drzava vam placa gajbu + dobijate dzeparac na ruke...

E da, inace, ovo sad u Nemackoj je milina - kako je bilo ranije dok nije uveden taj Hartz IV.

Pre Hartz IV reforme vam je sledilo sledece kad ostanete bez posla:

- Od 1 do 3 godine primanja 60-67% vase bivse neto plate
- Posle 3 godine vam je sledilo 53-57% vase poslednje neto plate (!!!!)

Sada je ova druga opcija totalno izbacena i zamenjena sa daleko manjom kintom od cca. 370 EUR mesecno (koja je sad povecana za 5 EUR).

Dalje, pre Hartz IV reforme su ljudi bukvalno mogli da zadrzavaju citave KUCE (najozbiljnije... ) - dok je sada spusten threshold na 130 kvm i na jedan auto do 7500 EUR - ako imate vise od toga, ne mozete da se nazivate socijalnim slucajem.

Takodje, totalno su postrozeni uslovi oko obaveze nalazenja posla i prihvatanja posla koji drzava nadje za vas ako zelite da primate socijalni $$$

PA CAK I SA SVIM TIM - socijala je i dalje prilicno prilicno galantna. Ali, pre 2005 tj. pre usvajanja Hartz IV reformi je socijalno bilo pravi cirkus i ruganje sa samim terminom "socijalne pomoci" koji bi trebao da predstavlja neki zivotni minimum za ljude da prezive dok ne nadju drugi posao.
[ Count Zero @ 27.09.2010. 20:26 ] @
Nije slučajno u onom vicu Mujo najavio da će da zapali za Njemačku kad dođe do smaka sveta :))
[ Odin D. @ 27.09.2010. 20:34 ] @
Austrija.
Familija bliskoistocnjaka koju poznajem preko jednog prijatelja koga sam upoznao na kursu jezika ne da od socijale prezivljava - nego se izivljava!

Imaju 5-oro djece jedno drugom do uveta. Dosad. Nikad nisu nista radili, a i nece. Zena sigurno nece, posto ja kad sam jednom bio kod njega zenu su valjda zakljucali negdje u spajz. Socijalna primanja, djeciji dodaci i znacajno umanjeni racuni (jer su na socijali) za stan i ostale troskove, i kao nezaposleni oslobodjeni nekih dazbina omogucavaju im da zive na visokoj nozi.
Kompjuteri se mjenjaju redovno, najmanje dijete ima obicaj da suta playstation pa se i to redovno kupuje, plazma tv ko moj ormar....

No to bi covjek nekako i progutao, ali to je samo jedna takva familija iz citavog plemena koje gaji taj stil zivota u Austriji: ima on jos ne znam koliko ujaka, tetaka i tetkova sa svojim porodicama ovdje koji su nasli neki "sistem" i tako funkcionisu ko zna koliko zadnjih decenija.
Da stvar bude gora, nekako su nekad dovukli i svoje stare ovdje koji sad primaju austrijsku penziju, a onda su se pomocu sirijskih pasosa vratili u Siriju i tamo zive, a jedanput-dvaput godisnje dolete u Austriju da pokupe pare od tih penzija sa racuna pa opet natrag.

Sve u svemu, ja mogu da rintam koliko ocu, ali da ranim i skolujem 5-oro djece i zenu, da placam toliki stan tako namjesten, i da vozim novi mercedes kombi, da najmanje dva puta godisnje letim za Siriju sa sve familijom na mjesec-dva... jedino da sam novi Hitler, mozda bi uspio.
[ Ivan Dimkovic @ 27.09.2010. 20:40 ] @
Pa da.

Ti socijalni sistemi su bili napravljeni za neka davna vremena, i pretpostavljam da im je glavni cilj bio sprecavanje prelaska evropskih zemalja u SSSR interesnu zonu (pa cak i sa svim tim socijalnim merama je bilo vise potencijalnih kandidata za bezanje u varsavski pakt).

Takodje, bili su napravljeni za sasvim drugaciju demografsku distribuciju ljudi pa i za druge ljude ako cemo tako.

Danas.. pa nisu to samo "bliskoistocni" ili "Balkanci" ima MASA bledolikih lokalaca po svim EU zemljama koji isto tako siluju socijalni sistem jer znaju da mogu... Stavise, oni su jos gori jer je njih apsolutno nemoguce proterati bilo gde, vec su kao kancer...

Dakle?

Em sto SSSR-a vec odavno nema i tesko da nekome u Evropi preti da skliza u komunizam... Em sto nema vise gomila radnika na jednog socijalca... em sto danas zemaljsku kuglu naseljuju ljudi koji mahom nikada nisu videli tezak rat i totalno siromastvo i uopste ne umeju da cene imanje hleba na stolu...

Nesto se mora promeniti... i to vrlo radikalno.

I naravno, menja se - taj Hartz IV koji pominjem u Nemackoj je samo pocetak - i samo blag ukus stvari koje dolaze... Kao sto je pocetak dizanje min. starosti za penziju u Francuskoj... uskoro nece biti socijalnih drzava.

Pitam se samo sta li ce raditi svi ti sto su "se snasli".
[ Odin D. @ 27.09.2010. 20:57 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Pitam se samo sta li ce raditi svi ti sto su "se snasli".

Glasace na izborima za jednog koji ce im fino "objasniti" kako su Mohave Indijanci krivi za svo zlo na svijetu i da povodom toga treba nesto hitno poduzeti kako bi se spasio svijet. I onda kako to vec obicno ide... bang bang booom booom....
[ Shadowed @ 27.09.2010. 21:07 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Pre Hartz IV reforme vam je sledilo sledece kad ostanete bez posla:

- Od 1 do 3 godine primanja 60-67% vase bivse neto plate
- Posle 3 godine vam je sledilo 53-57% vase poslednje neto plate (!!!!)


Je l' to znaci da si mogao da otvoris firmu, sam sebi par meseci dajes platu 10 000e mesecno i das samom sebi otkaz (i zatvoris firmu) a onda narednih 1-3 god. dobijas 6 500e a posle toga 5 000e mesecno? :)
[ Shadowed @ 27.09.2010. 21:11 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Pitam se samo sta li ce raditi svi ti sto su "se snasli".

Pa, najverovatnije jedna od dve stvari:
1. Ovo sto rece Odin - nacice se neko ko ce naci ljudima krivca za to pa ce biti puc-puc, ozezi-ozezi.
2. Nacice se neko ko ce ljudima obecati bolju socijalnu pomoc, onda ce ga izlasati, on ce im davati pare iz budzeta, usput se nakrasti, to ce potrajati neko vreme a onda ce doci neko drugi na vlast u ojadjenoj drzavi koja samo sto nije propala. Onda ce svi pamtiti ovog prvog kao nekog ko im je doneo lepa vremena a ovog drugog kao nekog ko im je upropastio drzavu. Onda aj' Jovo nanovo :)
P.S. Ako zvuci poznato - i treba :)
[ maliradojca @ 27.09.2010. 21:37 ] @
Citat:
Shadowednda ce svi pamtiti ovog prvog kao nekog ko im je doneo lepa vremena a ovog drugog kao nekog ko im je upropastio drzavu.

Kao u Idiocracy-ju kada ljudi popi3de na lika sto su dobili otkaze u fabrici enegretkog pica, jer je rekao da ne treba njiva da se zaliva energetskim picem
[ Ivan Dimkovic @ 27.09.2010. 21:44 ] @
Citat:
Shadowed
Je l' to znaci da si mogao da otvoris firmu, sam sebi par meseci dajes platu 10 000e mesecno i das samom sebi otkaz (i zatvoris firmu) a onda narednih 1-3 god. dobijas 6 500e a posle toga 5 000e mesecno? :)


A ne ne...

Prvi deo (do 3 godine) je u stvari tvoja kinta koju si ti uplacivao - 3 godine je max. pa makar uplacivao i 30 godina :-)

Naravno, i tu je na delu bila "socijalizacija" pa su oni sto nisu uplacivali skoro nista opet imali do 12 meseci toga na tudj racun. Radnici finansiraju neradnike, kako to obicno biva u drustvima gde vlada tzv. "socijalna pravda".

E DRUGI DEO, dakle cista "socijalna" lova od "drustva" - e to je bilo prakticno bez ogranicenja. Mogao si i drzavu da nateras da ti placa veliku gajbu ako si je imao kao sto rekoh... cirkus.

Zbog toga su bile nevidjene demonstracije kada su to ukidali...

Sada je to dovedeno na nesto sto je razumna mera u odnosu na ranije bahanalije... Opet, 370 EUR mesecno sa placenom gajbom nije sitna kinta ako se uzme u obzir ono sto je Isak666 pomenuo, da se moze malo raditi sa strane za jos kinte... Uzmi slucaj prosecne lezileb familije - uz sva ta davanja imaju OK zivot, drzava im placa gajbu, dobijaju 740 EUR za klopu, pivo, zezanje + mogu da rade za jos nekoliko stotina EUR ono dan-dva nedeljno....

Sasvim pristojan zivot - daleko od "elementarnog prezivljavanja".

Najgori deo price je da ti ljudi de-facto zive kao ljudi koji rade ceo mesec neke malo placene poslove!! - a kako ti ljudi obicno i ne mogu da imaju neki vise placen posao, oni su fakticki destimulisani da rade - zasto bi kada mogu isto da zive uz rad od dan-dva nedeljno + pomoc.

A sto se pitanja "sta ce biti" tice... pa to sve zavisi od % lezileba u drustvu. Ako ima 2 grama pameti pa da broj takvih bude u prilicnoj manjini - da se to resiti :) Medjutim, ako broj lezileba predje kriticnu masu... onda nema tu pomoci, zna se sta sledi...
[ deerbeer @ 27.09.2010. 22:06 ] @
Jbt , tesko mi je da poverujem da je u nemackoj & austriji nerad i "socijala" isplatljivija od rada .
Zar su i germani toliko otisli u qratz ?

Citat:

Em sto SSSR-a vec odavno nema i tesko da nekome u Evropi preti da skliza u komunizam...

Ma nije to nikakav komunizam ni socijalizam , u tim sistemima se pusilo od rada po fabrikama i njivama i svi su imali posao .
To je samo degenerisani oblik koji podrzavaju te stranke ciji clanovi za zivota nisu videle ni osetile na svojoj kozi ,
a cilj im je da stvore "gololezecu amorfnu masu" koju nista drugo u zivotu ne interesuje sem da budu konzumenti te "socijale" ,
i da ko kokoske ne vide dalje od svog nosa.
San svakog politicara .
[ Ivan Dimkovic @ 27.09.2010. 22:13 ] @
Kao sto rekoh, socijala je (bar u Nemackoj) bila mnogo gora ranije - gora = zivelo se lagodnije na socijali.

Sta reci kada je i posle tih ogromnih seca za neke socijala isplativija nego posten rad. Mozes misliti kako je bilo ranije :(

Ne bih ja tako lako odbacivao taj strah od komunizma kao jedan od razoga za kreiranje tog "evropskog socijalnog modela" pre vise decenija - u zapadnoj Evropi (iz koje je i potekla danasnja EU) je u jednom momentu za vreme hladnog rata bilo prilicno upitno da li je SSSR model gori... gomila zemalja su imale prilicno jake komunisticke stranke a i stanovnistvo je generalno islo u "levo".

Pa u jednom momentu je UK bila totalno paralizovana od strajkova... u Italiji isto pucalo sve od levicara, pa i DE je imala ekstremne leve frakcije koje su zalile i palile (interesantno, neki od tih ekstremnih levicara su danas postali "zeleni")... ono, gadna su to vremena bila.

Naravno, vreme je ucinilo svoje, SSSR ekonomija je pukla (a sa njom i njihova mogucnost intervenisanja i pomaganja komunista u zapadnim drzavama) - pa to vise nije bila opasnost. Ali pre toga... uuu mnogima su se tresle gace da se ne desi i kod njih "the revolucija" - socijala je bio najlaksi nacin da se rulja smiri donekle.

Otuda svi ti abnormalno veliki socijalni planovi koji se konacno gase danas.

I da nije doslo do demografskih promena koje ceo taj izdasni model cine neodrzivim - pitanje je da li bi se ista menjalo... mozda bi svi imali poreze k'o u Svedskoj i imali debeo sloj drustva koji nista ne radi a zivi lepo...
[ Isak666 @ 27.09.2010. 22:16 ] @
Btw slusao sam pre par meseci kako su prosecna primanja frizerke sa detetom manja od primanja nezaposlene majke sa detetom.
Sigurno jos ima primera.

Ovo sto Ivan spominje primanja za tri godine u visini oko 60% plate jos uvek mislim da postoji, ali nisam siguran. I mislim da vazi samo ako si dobio otkaz, a ne ako si dao.
Mislim da je to ok (ako izuzmemo da istu sumu dobija neko ko je radio par meseci) jer kad pogledam npr svoju zenu koja je pocela odmah da radi posle zavrsenog skolovanja i do sad je za to uplatila mnogo vise nego sto moze ikad dobiti nazad u nekoj teoretskoj postavci - a mislim da veci broj ljudi koji dobijaju ovu vrstu pomoci je u slicnom fazonu da hoce da nadje opet posao sto brze i ne planira da zivi tri godine od toga - onda uz manje korekcije ostaje mehanizam kao opravdan.


[ Ivan Dimkovic @ 27.09.2010. 22:22 ] @
Da, prvi deo je OK (ako se izuzme neka mogucnost mahinacija) - posto se tu generalno radi o parama koje si sam uplacivao za tu svrhu. Dok radis, svaki mesec uplatis sumu kao de-facto osiguranje za "crne dane" i ako izgubis posao, imas lovu da ti pomogne da mozes da placas racune i prezivis dok ne nadjes drugi posao.

Naravno, tu opet mora postojati neka doza "socijalne pravde" kako bi sve bilo u "evropskom" duhu - citaj preraspodele sredstava, pa tako se ne mogu dobiti vise od max. 3 godine pa sve da ste uplacivali daleko vise novca, kako bi oni sa manje uplacenih meseci dobili neku kintu.

Ta "socijalna pravda" (citaj - de-facto nepravda jer se nekim ljudima uzima da bi drugi dobili bez ikakvih realnih zasluga) je sasvim podnosljiva i OK IMHO - to je onaj deo price da je bolje imati to nego gladne horde sa puskama ili dileje koje ce da se zatvore u nekoj banci i pobiju sve unutra zato sto su dobili otkaz...

Ono sto nije OK je taj drugi deo socijalnog sistema - socijalna izdavanja koja uopste nisu rezultat licnih kontribucija. OK, jasno je da ljudi moraju imati da jedu i piju i krov nad glavom, ALI DA TAKAV ZIVOT BUDE ISPLATIVIJI NEKOME OD RADA??? - e to samo lud covek moze nazvati "socijalnom pravdom".

To nije "socijalna pravda" vec cisto finansiranje i pomaganje nerada.
[ Isak666 @ 27.09.2010. 22:36 ] @
Pa nesto ce morati da menjaju.

Cela ta prica se razvila na nekim drugim temeljima i idejama, nego sto je sad realnost.
Od Bizmarkovog sistema "zadovoljan radnik - dobar radnik - puniji budzet koji se bazirao na jednom penzioneru na sedam radnika, pa preko Adenauerove hriscanske demokratije i pomoci drustva bliznjem koji je lepo legao socijalistima (koji btw daleko da su imali razuma za odrzavanja takvog Ora et labora sistema sto se i sada vidi kroz zahteve za povecanje Hartz IV za 40€, posto preskacu deo zaradjivanja novca koji bi trebao da se prosledi).

A nekog Arapa koji pumpa svoju zenu boli pimpek za sve to. On hoce deciji dodatak i dzabe stan.
Mada dobar deo je i domicilnih bledolikih, daleko da je to jedino prica doseljenika.
[ 3way @ 27.09.2010. 22:58 ] @
Da li je moguce da je ta, nazovimo je zloupotreba, toliko rasprostranjena da predstavlja problem?
[ marko37 @ 27.09.2010. 23:09 ] @
Meni je najsmešnije kada od Norvežana (koje ja lično smatram za lenštine i lezileboviće) čujem žalbe na Pakistance. Oni imaju običaj da naštancuju dovoljno dece, prijave se za socijalu, a onda pokupe pare i zapale nazad u Pakistan (ostave ženu i decu u Norveškoj kako bi nastavili da primaju socijalu) i tamo troše barem 50% od tih sredstava.
Naravno, kad odslušam tu priču o pokvarenim i lenjim pakijima, obavezno moram da pitam zašto mi se niko ne javlja na fiksni u kancelariji kad zovem oko pola 4. :)
Te priče o zloupotrebi državne socijalne pomoći i nisu toliko smešne u poređenju sa zloupotrebama socijalne pomoći na opštinskom nivou... E to je tek ludilo, nešto u rangu onog brittish-african lika što se preselio u socijalnu kuću od nekoliko miliona funti... :)
[ Isak666 @ 27.09.2010. 23:35 ] @
Citat:
3way: Da li je moguce da je ta, nazovimo je zloupotreba, toliko rasprostranjena da predstavlja problem?


Problem je jer se vremenom promenila situacija i vise se tim sistemom ne pogadja meta.
Ima tu svega po malo.

Ovo je dobar tekst koji ugrubo prica o pomoci http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5287612,00.html
I jos http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5503688,00.html
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5355632,00.html
[ Kovacevic Vladimir @ 28.09.2010. 06:14 ] @
Generalno, taj socijalni program će iz svoje prvobitne namene (i nivoa davanja-primanja, u odnosu na primanja od RADA), prerasti u nerešivi problem, uzrokovati socijalne nemire i uzdrmati države iz samog temelja, ako ne i totalno uništiti.

Treba samo poći od osnovne činjenice, da ta masa ljudi ("socijala") konceptualno, ne postavlja svoj život na bazu rada, nego- nerada. Kada im se prihod smanji. ili ukine, oni su (nezahvalni) nezadovoljni i umesto da shvate da moraju početi nešto i da rade, napašće samu državu, ili otimati od onih koji imaju.
Početni znakovi su krađe, piraterija svake vrste, prevare, falsifikati...da ne nabrajam, jer je spisak "neradom stečenog" uvek veći od onog "radom stečenog".

Katastrofalno loš uzor!

Kada se pogleda brojka socijalno ugroženih i ostalih kategorija, na spisku (sisi) gradskog (socijanog) budžeta, nalazi se četvorocifren broj.
Kada treba obrati kukuruz, ili izgraditi neki nasip protiv poplave, odazove se dvocifreni broj!

Pozdrav
[ Izvoljski @ 29.09.2010. 17:00 ] @
dobrodosli u postinustrijsko drustvo.

Sta bi ste vi ocekivali od jedne visokorazvijene nacije kao sto je Nemacka ? Da grade piramide i jedu beli luk ko stari Egicani ili da oru njivu plugom kao Indijci ?!

Pobogu pa poenta visokorazvijene zemlje i jeste da obezbedi visok kvalitet zivota svojim ljudima, a ne da se sramote kako eto ne moraju nista da rade, a zive super, a sve da neki nesposobni Balkanac ne bi bio uvredjen. Pogotovu mi nije jasan komentar da se Norvezani ljute na Pakistance. Po meni, Pakistanci mogu da rade sta hoce - u Pakistanu, u Norveskoj medjutim moraju prihvatiti realnost da je to strana drzava i da domacin ima pravo da se naljuti i ni zasta jer on je ipak na svojoj zemlji, a oni su ti koji su dosli !

Sto se tice obilate socijalne pomoci megrebovcima koja je vec postala urbani mit i medju nama u dijaspori ja moram da kazem da nije lako bas dobiti socijalnu pomoc. Ako ne verujete, evo sad su ukinute vize, otidjite u bilo koji "leisure park aka western eu state" pa traziste socijalnu pomoc pa mi recite sta su vam javili. Verovatno je neko od tih imigranata nekada debelo rintao da sredi boravisne i radne papire za sebe, pa zenu, pa decu, a onda je verovatno uzeo i drzavljanstvo (tj. vise ga ne mogu izbaciti) i onda su digli sve cetri, pardon sve 34 u vazduh.

Zlopotrebe postoje samo cena je velika, a rizik isto. Sad kako ide kriza bas je zanimljivo kako eu zemlje reaguju i ono sto su nekad tolerisale do na podsmeh sada postaje surova realnost. Seku se jedna po jedna stvar, masovna otpustanja, proterivanja i sve veca mrznja prema strancima (mogu da razumem mada ne odobravam). Recimo, npr Austrija moze samo jednom sednicom parlamenta da ukine svu socijalu onima koji to zloupotrebljavaju i kud ce oni onda ?
[ Odin D. @ 29.09.2010. 17:49 ] @
Citat:
Izvoljski:  i kud ce oni onda ?

Pa u Nemacku, pobogu!

Ja otkako sam dosao na ovu stranu, ne mogu da se otmem utisku da upravo ta klasa ljudi (nepismeni i polupismeni "lezi lebe da te jedem"-brdjani koji ne govore ni svoj jezik kako treba, a od dokumenata imaju 20 godina staru i iscjepanu propusnicu za voz na paru i eventualno umascenu potvrdu o primitku 20 kila brasna u zamjenu za ovcu) nekako najlakse putuju Evropom i najlakse dobijaju sve moguce vize i drzavljanstva, kao i svakojaka socijalna primanja, zajedno sa dvocifrenim brojem zena, djece baba i djedova koje vuku sa sobom.

Sa druge strane, ako si obrazovan (ne daj boze fakultetski), i ako govoris neki od svjetskih jezika, i ako si radio i imas radnog iskustva, jednu zenu koja radi i manje od 3 djece - ima da se otelis i za turisticku vizu.
[ burex @ 29.09.2010. 18:20 ] @
^
Živa istina. Ako neko može da objasni ovaj fenomen, bio bih mu vrrrlo zahvalan. Idioti koje sam video izgledaju kao da su tek naučili da se ne potpisuju na papire sa krstićem, ali eto opet "rade u Njemačku"... ili "u Austriju".
[ Odin D. @ 29.09.2010. 18:56 ] @
Ti sto ih vidis ispred ambasade nisu nista u poredjenju sa onima koje mozes da vidis sa "ove" strane u tzv. magistratima.
Od njih koristi ima samo regija iz koje su otisli, pa nikako ne razumijem poentu uvoza takvih likova u tolikom broju.
Da li ih krisom ubijaju zarad preprodaje organa ili nelegalnih medicinskih eksperimenata (posto se nestanak osobe ne moze dokazati umascenom potvrdom o primitku 20 kila brasna u zamjenu za ovcu) - nemam stvarno pojma.
I ja bih volio da mi neko objasni taj fenomen.
[ Izvoljski @ 29.09.2010. 19:42 ] @
ja doduse ne zivim u Nemackoj, ali ipak neverujem da je moguce tek tako dobiti pomoc. Ipak vi u EU, ne samo za socijalu, vec i za bilo kakve povlastice trebate da prilozite obimnu dokumentaciju. Za strance uredna boravisna dozvola, izvod iz bankovnog racuna, izjava o prihodima itd...
[ Ivan Dimkovic @ 29.09.2010. 20:39 ] @
Citat:
Izvoljski
ja doduse ne zivim u Nemackoj, ali ipak neverujem da je moguce tek tako dobiti pomoc


Sta imas da verujes i da ne verujes? Ako imas drzavljanstvo ili stalni boravak (koji moze biti i azil) to ti sleduje zakonski i dobija se bez ikakvih problema.

Sve sto treba da uradis je da NEMAS posao i da se javis na adresu odgovarajuceg ureda/magistrata/biroa/cegagod gde ces popuniti formulare i navesti kako zelis da primas pare #@*(&@#...

Naravno, podrazumeva se da si resio problem legalnog stalnog boravka ako vec nisi rodjen tamo.

A ako si rodjen tamo, pa znas kako - to ti je ustavno pravo... To je nama nasa borba dala... socijalno svesna drzava, a svako ko nema posao mora biti zbrinut, bez obzira na NAMERE.

Dakle, lokalci nemaju apsolutno nikakav problem a oni koji su se doselili moraju da imaju stalni boravak (inace bi ih najjednostavnije sutnuli) - a za to vec ima milion razradjenih sema, da ne nabrajamo sad ovde.

Onog momenta kada zavrsis sebi stalni boravak... onda si postao pocasni clan "ekipe" i mozes odmah na drzavnu sisu.
[ Izvoljski @ 29.09.2010. 21:15 ] @
Citat:
Naravno, podrazumeva se da si resio problem legalnog stalnog boravka ako vec nisi rodjen tamo.


op, samo malo. Pa to i ja tvrdim, dok neki tvrde da sa pecatom za uzetu ovcu u Marok mozes sve to dobiti.
[ Isak666 @ 29.09.2010. 21:23 ] @
Samo sa boravkom moze pomoc.

Mada nije ni bitno da li je dosao u DE ili je domaci Svaba.
Poenta je da se u okviru te fckn socijale uplacuju troskovi za pljuge i cugu.
Poenta je da su neki poslovi manje unosni od socijale.
[ Odin D. @ 30.09.2010. 16:11 ] @
Citat:
Naravno, podrazumeva se da si resio problem legalnog stalnog boravka ako vec nisi rodjen tamo.


Citat:
Izvoljski: op, samo malo. Pa to i ja tvrdim, dok neki tvrde da sa pecatom za uzetu ovcu u Marok mozes sve to dobiti.


Pa sigurno je da neces sa pecatom za uzetu ovcu traziti socijalu. Nego je poenta da takvi ljudi sa tim pecatom dobiju legalan boravak, drzavljanstvo ili sta ti ja znam sta jos - nakon cega ti automatski sleduje sve ostalo.

Ja sam samo napisao pocetne uslove i rezultat. Oni koraci izmedju su izgleda formalnost ako imas pojavu koja je mjesavina Freda Kremenka i afganistanskog highlandera sa urodjenom fobijom od sapuna, te intelektualni nastup Boldrika. I naravno od dokumenata tu umascenu potvrdu. Ako imas jos nekih dodatnih dokumenata to ti samo otezava stvar.
I da, naravno, pozeljno je da dokumenta dostavis na sanskritu, svahili ili nekom od plemenskih jezika sa podrucja iz koga dolazis. Nemoj slucajno da si prevodio na neki evropski jezik. Ako ti neko uputi zamjerku zbog toga samo namrci obrve i mlati rukama i vici nesto na svom plemenskom jeziku dok onaj za salterom ne zakoluta ocima i lupi ti pecat na taj papir.
A onda demonstrativno zgrabis taj papir i salterskog sluzbenika prostrelis mrkim pogledom tipa "Ti ces meni i citavom mom plemenu da uskracujes nasa vjekovna prava da dzaba zivimo u stranoj drzavi"
E onda odes u socijalno i tamo upotrebis namrgodjeni pogled tipa: "Ja da sam mislio da radim ne bi ni dolazio odje."
Ako treba, jos malo mlatis rukama i povremeno upires prstom na 8-oro djece u cekaonici i zenu koja iz daljine sijeva na salter pogledom tipa: "Dabogda ti sve pocrkalo ako ne lupis pecat".

To tako nekako otprilike nekako izgleda.