[ atelago @ 12.02.2011. 07:48 ] @


Da li bi u matematici trebalo voditi računa o tome šta koji brojevi znače?
Ako, na primer, uzimamo 5 jabuka 3 puta onda je rezultat isti kao da smo
uzeli 3 jabuke 5 puta, ali da li je uvek dozvoljeno da broj ponavljanja
zamenjujemo brojem elemenata, a broj elemenata brojem ponavljanja?

Ako množimo dva broja onda ne možemo znati šta koji pretstavlja, ali
to možemo proizvoljno odrediti s tim što ćemo se u toku računa striktno
pridržavati te odredbe, t. j. brojeve elemenata možemo označiti jednom
bojom, a brojeve ponavljanja drugom.
Ne znam da li je ovo tretirano u matematici na neki način ili nije, ali
mislim da bi trebalo, jer mi se čini (a to sam i proverio) da može u nekim
slučajevima biti od velike pomoći.
U svakom slučaju obeležavanje brojeva na predloženi način (iako je to
dodatni posao) ne smeta ničemu, a može biti od koristi.
Može li neko da mi kaže da li ovaj predlog ima smisla ili - da li je na neki
način već razmatran u matematici?
[ zzzz @ 12.02.2011. 08:12 ] @
Čuo si nadam se za pravilo:"ne mogu se sabirati babe i žabe."
To je problem primjene.Matematika je abstraktna nauka.
[ atelago @ 12.02.2011. 09:40 ] @
Citat:
zzzz: Čuo si nadam se za pravilo:"ne mogu se sabirati babe i žabe."
To je problem primjene.Matematika je abstraktna nauka.


To nisam pitao jer pravilo: „ne mogu se sabirati babe i žabe“ odnosi se na međusobnu različitost elemenata,
a ne na različitost između elemenata i ponavljanja (koja se ne pravi u „abstraktnoj“ nauci)