[ petarm @ 15.03.2011. 13:34 ] @
http://www.fbg.org.rs/resio-zadatke-i-postavio-ih-na-internet/ Evo link za jedan od zadataka http://www.youtube.com/watch?v=X-F8sMNnmns&feature=related |
[ petarm @ 15.03.2011. 13:34 ] @
[ miki069 @ 15.03.2011. 14:05 ] @
Prvo sam zbog slike naleteo na 78. zadatak i nešta mi se ne uklapa.
Jel težina zadataka pala na ovaj nivo ili je ovaj rešavao samo lake zadatke? Tek sad vidim da ovo nije iz Zbirke za prijemni za upis u srednju školu već za završni ispit. Razlika je velika u težini zadataka. [Ovu poruku je menjao miki069 dana 15.03.2011. u 15:29 GMT+1] [ petarm @ 15.03.2011. 14:29 ] @
Izgleda da je nivo pao jezivo. Ovaj prijemni moze da se polaze posle cetvrtog razreda.
[ miki069 @ 15.03.2011. 14:31 ] @
Petre nije ovo Zbirka za prijemni već za završni ispit.
Nešta novo. Kao nekadašnja mala matura. Ima dosta zadataka iz fizike, ekonomije, opšte kulture... [ petarm @ 15.03.2011. 14:39 ] @
Ali slozices se da je nivo uzasno nizak...
[ miki069 @ 15.03.2011. 14:40 ] @
Al izgleda da ta mala matura menja prijemni ispit za upis u srednje škole.
http://www.youtube.com/watch?v=crm3woVN9R0 Onda je nivo pao na niske grane. Prošlih godina je najlakši zadatak bio teži od svih ovde izloženih. Bolje je da nešta ukinu nego da prave komediju od toga. [ atomant @ 15.03.2011. 14:41 ] @
I nove generacije su na niskim granama.
[ Goran Rakić @ 15.03.2011. 14:55 ] @
Kada su zadaci prelaki, postiže se suprotno jer više ne ocenjuju znanje nego kažnjavaju slučajne greške.
[ Machiavelli... @ 16.03.2011. 03:37 ] @
Ja nisam pogledao sve zadatke, misljenja sam da ne treba decu opterecivati sa tim zavrsnim ispitom. Ne treba biti ni previse lak ni previse tezak. Pokrije osnovno iz raznih oblasti i to je to. Ne znam sta da ocekujemo od dece - da znaju foldovanje proteina, teoriju relativiteta, upravljanje mysql bazom ili sta vec?
U srednjoj skoli se deca odlucuju sta zele. Od tog trenutka pocinju usmeravanje. To je pravo vreme da se krene sa ozbiljnijim istrazivanjem svih oblasti, shodno odabranoj skoli/smeru. [ miki069 @ 16.03.2011. 07:04 ] @
Znači bolje je da se vrati u srednje škole usmereno obrazovanje.
Bilo je u SFRJ (autor Stipe Šuvar) i ukinuto je. [ petarm @ 16.03.2011. 08:11 ] @
@miki069
Ako se ne varam mislis na deveti i deseti razred? @Machiavelli Pogledaj zadatke. [ miki069 @ 16.03.2011. 09:00 ] @
Petre ja sam razumeo da ovaj Zavšni ispit menja prošlogodišnji Kvalifikacioni ispit za upis u srednje škole.
Za osmake. To sa 9. i 10. razredom ne znam jel počelo? Pogledaj video sa datog linka gde ministar prosvete objašnjava. Nije ni meni baš sve jasno, al mislim da je to to. Nemam dotičnu Zbirku, ali su zadaci smešni i mogu se podvesti pod opštu kulturu a ne matematiku. [ Nedeljko @ 16.03.2011. 11:32 ] @
Petre, znaš kako, osnovno obrazovanje je obavezno, a srednje nije. Završni ispit iz osnovne škole treba da polože i oni koji neće ići u srednje škole, a prijemni samo oni koji hoće.
[ petarm @ 16.03.2011. 12:11 ] @
Nedeljko nemam ja nista protiv toga sto je ovaj zavrsni ispit lak. Ono sto je kost u grlo, videces ako procitas tekst koji sam okacio u prvom postu, je sto vecina dece mora da ide na casove za ovako nesto. Dobro im je doslo sto je ovaj informaticar Popovic odradio jer sad ne moraju da idu na casove? Zaista da li je moguce da neko 8 godina ide u skolu i da mu trebaju nakon svega toga casovi da bi ovo resavao? Navodno po tekstu ogroman broj djaka je razmisljao o casovima.
[ miki069 @ 16.03.2011. 13:36 ] @
Jel ja dobro ne razumem ministra ili se nešta promenilo u međuvremenu?
http://www.youtube.com/watch?v=crm3woVN9R0 Ja sam skontao da je Završni ispit iz osnovne škole = Prijemni ispit za srednju školu. Zbog smešnog nivoa desiće se da će u atraktivno odeljenje bankarskog smera, gde primaju samo 24 učenika, konkurisati njih 70 sa maksimalnih 100.00 bodova. Koga će onda primiti? Prošle godine, na pet puta teže zadatke, je zadnje rangirani imao 97.5 bodova od 100.00 maksimalnih. [ Nedeljko @ 16.03.2011. 13:58 ] @
Citat: petarm: Ono sto je kost u grlo, videces ako procitas tekst koji sam okacio u prvom postu, je sto vecina dece mora da ide na casove za ovako nesto. Dobro im je doslo sto je ovaj informaticar Popovic odradio jer sad ne moraju da idu na casove? Zaista da li je moguce da neko 8 godina ide u skolu i da mu trebaju nakon svega toga casovi da bi ovo resavao? Navodno po tekstu ogroman broj djaka je razmisljao o casovima. E, to jeste strašno, ali to je takođe deo vaspianja. Šta ja ima da učim, kad će neko da mi ušprica znanje u glavu za pare. Roditelji smatraju da se svi problemi rešavaju parama. Takve ovce treba šišati maksimalno. Niko ne razmišlja o tome da se časovi dobijaju u školi besplatno. Moje lično mišljenje je da je uspeh na ispitu obrnuto srazmeran broju uzetih privatnih časova. Privatni časovi imaju efekta kad neko radi sam, pa se negde zaglavi, ne može dalje i onda mu to neko razjasni. [ igorpet @ 16.03.2011. 16:54 ] @
Citat: U dokumentu Obrazovni standardi za kraj obaveznog obrazovanja, standardi su postavljeni na tri nivoa postignuća: Osnovni nivo: Učenik vlada pojmovima bar u smislu njihovog razlikovanja na klasi odgovarajućih primera i raspoznaje i koristi odgovarajuće termine i oznake. Uz pomoć interpretacija (slikom, uzornim primerima i sl.) sposoban je za osnovno operisanje. Očekuje se da će svi učenici, a najmanje 80% njih postići ovaj nivo. Srednji nivo: Učenik vlada pojmovima tako što je osposobljen da sam izdvaja odgovarajuće primere i ume da ističe njihova karakteristična svojstva. Operiše sa njihovim naznakama po pravilima koja proceduralno izražava (tačno računa, pravilno ikonički (tj. putem slike) ih predstavlja i sl.) i pritom ima viši stepen računske uvežbanosti. Očekuje se da će oko 50% učenika postići ovaj nivo. Napredni nivo: Učenik potpuno vlada pojmovima, operiše sa njima po prihvaćenim pravilima koja ume da iskazuje verbalno (tj. putem prirodnog jezika) i simbolički. Razume hijerarhiju koja uspostavlja odnose među pojmovima po stepenu njihove apstraktnosti, ume da zaključuje na osnovi pretpostavki koje su formalno iskazane (razume i sam izvodi neke jednostavnije dokaze) i dostiže visoki stepen automatskog izvođenja operacija. Očekuje se da će oko 25% učenika postići ovaj nivo. Pa oko 20% ucenika ne zna ni onaj osnovni nivo tj. ne bi trebalo da zavrsi OS, e to je strasno.. [ Monk Psycho @ 16.03.2011. 17:08 ] @
Nisam psiholog, ali mislim da su mogli zadaci da budu malo teži. Kad se setim svojih muka i priprema za prijemni iako ga nisam imao (bombardovana generacija), ovo dođe kao zezanje.
Inače pohvalno je što je profesor ovo okačio na yuptub, ali ne valja što je time direktno uticao na dalji "kvalitet" znanja dotične osobe. Pojasniću. Makar i kad neko ode na privatne časove, makar iako ima malo mozga u glavi, ceniće taj novac ili znanje, zavisi šta mu je bitnije. Ovako radiće klasična "resavska" škola (al' sam ja mator, čim koristim ovaj izraz), i time će se samo sticati lažan osećaj znanja. Izgleda mi da je na štampanje ovih zadataka uticao ili "Šaša Popović" ili "Željko Mitrović" (samo moje misljenje u smislu šale) [ petarm @ 16.03.2011. 21:23 ] @
@ Monk Psycho
Da ceni taj novac pazio bi na casu pa ne bi morao na casove. [ edisnp @ 16.03.2011. 22:54 ] @
Imao sam prilike da prelistam doticnu zbirku samo na kratko i koliko
sam mogao primetiti zaista u odnosu na godinu kad sam ja polagao zadaci su dosta lakski a sramota je da sve generacije ukljucujuci i moju imaju i sasvim malo znanje sto se tice matematike problem je u tome sto deca a i roditelji smatraju da se sve moze savladati na desetak privatnih casova tako sto ce im taj neko sve zadatke resiti za tih desetak casova ali problem je taj sto se matematika ne uci za desetak casova kad bi se tako ucila gde bi nam kraj bio. [ miki069 @ 17.03.2011. 00:31 ] @
Niko nije dao odgovor da li je tačna sledeća jednakost:
Završni ispit iz osnovne škole = Prijemni ispit za srednju školu. [ igorpet @ 17.03.2011. 08:02 ] @
Da, Miki to je sada prijemni za upis u srednje skole.
Uspeh iz skole nosi 60 poena a testovi iz srpskog i matematike 40 poena (po 20 poena) - u prethodnom tekstu je bila moja greska Isto kao i do sada. Bice pripremljena po 5 testa za oba predmeta a onda ce na dan polaganja verovatno ministar izvlaciti koja kombinacija ce se raditi, isto kao i do sada. Jedino mi nije bas jasno da li ce zadaci iz svih nivoa biti ravnomerno zastupljenu na testu. Jer ako bude tako, barem ce 12-13 zadataka biti iz osnovnog i srednjeg nivoa sto ce znacajno spustiti nivo tezine prijemnog. Ja sam vise bio da zadaci iz osnovnog nivoa budu eliminacioni tj. ako ne uradis 4 zadatka od npr. ponudjenih 5 iz osnovnog nivoa ne mozes da polozis maturu. Ti zadaci imaju svoj kvalitet svakako ali bilo bi steta da se boduju isto kao neki zadatak koji je daleko tezi ... Laki zadaci na prvi pogled, gotova resenja na tacni dostupna u svakom trenutku mogu lako stvoriti osecaj lazne sigurnosti i dovesti do toga da vecina osmaka olako shvati pripreme i napravi los rezultat na kraju. Jer ce verovano odlucivati ko ce koju skolu upisati tih nekoliko zadataka iz naprednog nivoa koji ce biti nepoznati. [Ovu poruku je menjao igorpet dana 18.03.2011. u 08:46 GMT+1] [Ovu poruku je menjao igorpet dana 18.03.2011. u 10:01 GMT+1] [ Dragan Macura @ 17.03.2011. 09:43 ] @
Kod nas nije bilo prijemnoga ispita za tri poslednje generacije koje su upisivale srednju školu, to jeste generacije koje su upisivale srednju školu 2008,2009 i 2010, kako je krenulo neće ga biti ni u buduće. Sve što se popunjava za upis u srednju je obična papirologija, ime, prezime, godište, adresa, željena srednja škola i diploma iz OŠ.
A što se tiče znjanja iz matematike u OŠ, ne može se od učenika tražiti ništa teže. Čisto radi primjera koliko nastavnici uče djecu je to da kroz devet razreda u OŠ, ni jedan od dva nastavnika matematike, koja su mi predavala, NIJE pokazivao ručno, pismeno, vađenje korijena iz nekoga broja. [ Nedeljko @ 17.03.2011. 10:17 ] @
Citat: Dragan Macura: ni jedan od dva nastavnika matematike, koja su mi predavala, NIJE pokazivao ručno, pismeno, vađenje korijena iz nekoga broja. A šta će ti to? Treba da znaš koren iz potpunog kvadrata da izračunaš i iz racionalnih brojeva tipa ![]() Ne govori se ovde o tome, nego o na primer geometrijskim zadacima sa piramidom gde treba nešto uočiti i pa puta primeniti Pitagorinu teoremu da bi se dobio rezultat. Kada sam ja išao u osnovnu školu, to je bilo nešto sasvim normalno. [ Dragan Macura @ 17.03.2011. 10:51 ] @
[ igorpet @ 17.03.2011. 10:58 ] @
Citat: Dragan Macura: A ni to nam niko nije pokazao. Paaaa...ne verujem ti ... jer se ovo provlaci kroz mnogo oblasti u 7. i 8. razredu. Kako si onda radio zadatke iz planimetrije i stereometrije? [ petarm @ 17.03.2011. 14:06 ] @
@ Dragan Macura
A sta su vam onda pokazali? Navodno nista radili niste?! [ Dragan Macura @ 17.03.2011. 16:39 ] @
Nisam rekao da ništa nisu pokazivali, ali ručno pismeno vađenje korijena nam niko nije pokazao u osnovnoj a trenutno ni u srednjoj školi(bar kod mene u školi).
Citat: igorpet:Kako si onda radio zadatke iz planimetrije i stereometrije? Sve što sam radio u školi iz planimetrije i stereometrije, nigdje (za sada) nije bilo izraza kao što je ![]() Tako da nemoj da me praviš budalom, znam šta pričam, ako hoćeš vjeruj, ako nećeš nemoraš! Meni svejedno! [ petarm @ 17.03.2011. 17:01 ] @
U gimnaziji je korenovanje i stepenovanje pocetak gradiva drugog razreda. Tako da se tada to radio u srednjoj. U Osnovnoj se to radi. Da li si ti radio ne znam? Ocito potenciras da je jako bitno vadjenje korena peske. Ako je toliko bitno za tebe zasto sam ne naucis? Imas linkova na youtubu. Ja smatram da u ovo doba ne treba da se uci korenovanje pesice. Kao sto u srednjoj neces koristiti ni logaritamske tablice. Cemu to?
[ Dragan Macura @ 17.03.2011. 18:32 ] @
Pogrešno smo se razumijeli, ne pravim ja dramu od toga, to sam naveo čisto kao primjer u prvom postu na ovoj temi.
Ne idem u gimnaziju, pa ne mogu reći da li se to i sada radi u drugom srednje, ali da, kod mene(građ.teh.) se operacije sa korijenima rade na početku drugoga srednje. Na početku drugoga srednje smo radili operacije sa korijenima, da, ali ne i vađenje korijena pješke. A u prvom sam radio sa tablicama. Uglavnom, pogrešno smo se razumijeli, to korijenovanje sam naveo kao primjer, a i odosmo offtopic. Peace! [ igorpet @ 17.03.2011. 18:35 ] @
Citat: Dragan Macura: ... Sve što sam radio u školi iz planimetrije i stereometrije, nigdje (za sada) nije bilo izraza kao što je ... Tako da nemoj da me praviš budalom, znam šta pričam, ako hoćeš vjeruj, ako nećeš nemoraš! Meni svejedno! Ako ovo ne znas to je tvoj problem, naravno, ali ... Na pocetku 7. razreda radi se oblast realni brojevi i u okviru njih lekcija Operacije s kvadratnim korenima. Zadaci izgledaju bas ovako: ![]() Pa onda imamo primenu Pitagorine teoreme, takodje sedmi razred, odmah posle gore navedene oblasti. Zadaci izgledaju ovako: ![]() [ Goran Rakić @ 17.03.2011. 19:03 ] @
[ Dragan Macura @ 17.03.2011. 20:09 ] @
Citat: Goran Rakić: Dragan priča o tome kako ga niko nije učio da bez kalkulatora izračuna ![]() Upravo to. Nije samo mene da nisu naučili, nas 27 u razredu, niko ne zna pismeno korijen izvaditi, a ima nas širom čitave opštine. Tako da nisam samo ja u pitanju, ko zna koliko je još takvih učenika. To sam spomenuo zato jer je neko rekao da su zadaci prelagani za upis u srednju školu, ne mogu tražiti ništa teže kad neće da nauče ni elementarno. Opet kažem, odosmo offtopic. Batalite šta sam rekao za korijenovanje pješke. [Ovu poruku je menjao Dragan Macura dana 17.03.2011. u 21:20 GMT+1] [Ovu poruku je menjao Dragan Macura dana 17.03.2011. u 21:20 GMT+1] [ Nedeljko @ 17.03.2011. 21:41 ] @
Ti si pored ostalog napisao da vam niko nije pokazivao kako da racionališete kvadratni koren iz racionalnog broja, a bez toga ne znam kako ste radili masu geometrijskih zadataka. Po tome ispade da ništa niste ni radili.
Približno računanje kvadratnog korena nije ni bitno. To ti sigurno ne bi smetalo na završnom testu, čak i kad bi zadaci bili kudikamo teži od ovih. [ marest @ 17.03.2011. 22:52 ] @
Zeleo bih da vam pojasnim malo.Ja sam generacija 96 i ove informacije oje cu vam sad dati su tacne.Prema tome necu da me neko ovde pravi budalom i da izvrce moje reci,to odmah da se razumemo.
Prvo:@Igorpet naveo si sledece:"Na osnovu uspeha ce se dobijati maksimum 60 bodova a na testu iz srpskog i matematike po 40" Greska.Lose si obavesten.Nece se dobijati po 40 iz srpskog i matematike jer bi to znacilo da je maksimalan broj bodova ocene 60+srpski 40+matematika 40=140. Drugo:Mi smo prva generacija koja je po novom programu i zbog toga su nam dali malo lufta.Inace,za 4-5 godina polagace se 5 predmeta i zadaci ce biti skroz nepoznati.Dakle,nece imati zbirke kao sto mi imamo sada. Prema tome znam ja da su ranije zadaci bili tezi,medjutim od ranije do danas se mnogo promenilo.Ranije je nastavnik mogao i decu da tuce ali danas ne.Osnovno obrazovanje jeste obavezno i zbog toga je osnovna laka.Tek posle u srednjoj,u zavisnosti ko sta odabere,krenuce usmeravanje dece(u srednjoj skoli vec mladih ljudi)ka profesiji koju izaberu... [ Dragan Macura @ 17.03.2011. 23:41 ] @
Citat: Nedeljko: Ti si pored ostalog napisao da vam niko nije pokazivao kako da racionališete kvadratni koren iz racionalnog broja, a bez toga ne znam kako ste radili masu geometrijskih zadataka. Po tome ispade da ništa niste ni radili. Ne kažem da ništa nismo radili, a što se tiče geometrije, iz matematike je pređeno sledeće: planimetrija, broj dijagonala n-ugla, zbir unutrašnjih uglova n-ugla, površine i obimi figura, kružnica i krug, vektori, trigonometrija, trig. identitete, izometrijske transformacije, stavovi o podudarnosti trouglova, osna simetrija, rotacija i centralna simetrija, trig, jednačine i nejednačine, adicione forumle(sa duplim i polovinama uglova). To je što se tiče matematike, nacrtnu geometriju neću pominjati, i ako je to predmet koji izučava isključivo geometriju. Boldovano je ono što je rađeno u prvom srednje - drugo pologudište. U zadatcima se u prvom srednje, u drugom polugodištu, nije spominjala racionalizacija i tada je uopšte nismo koristili u zadacima. A u prvom polugodištu drugoga razreda smo radili racionalizaciju ali ne primjenjujemo u geometriji, bar ne za sada. I sada u drugom polugodištu drugoga srednje iz matematike izučavamo geometriju ali nigdje nema racionalnog korijenovanja, baš kao ni u prvom razredu. E sada, zabuna oko moga posta je oko toga što niko od nas nije uzeo u obzir da sam drugi srednje, valjda kasnije dolaze zadaci u geometriji sa racionalnim izrazima. Ali, niko nam do drugoga srednje nije pokazivao racionalizaciju, a ni pismeno vađenje korijena iz BILO KAKVOGA broja. Neko je spomenuo da je zadatak sa prijemni lagan, zadaci koji su na linkovima, tj slični zadaci su rađeni u školi ali ne mora značiti da je nastavnik korektno obabljao svoj posao. Sve zavisi i od nastavnika, kod mene su u osnovnoj školi promjenio nastavnik matematike u 9. razredu i ocjene su se kod većine učenika "prepolovile", ali samo zato što nastavnik nije znao da objasni, malo ko ga je shvatao, a i taj ko ga je shvatao kao da nije, čak su i vukovci plaćali privatne časove da bi razumjeli ono što ne mogu na časovima. Istina je da su starije generacije imale puno kvalitetnije, detaljnije školovanje i predavanje, nego mi mlađe generacije, to morate priznati. Čak i moji profesori što mi predaju stručne predmete, kažu, da su prije 25-30 godina, kada su oni diplomirali, važili današnji standardi da bi bili magistri, jer je danas školovanje mnogo lakše, te da se lakše dobijaju dobre ocjene. Izvinjavam se, ako unosim zabunu u temu! EDIT: Zaboravio sam gore da napišem, stepene i radijane, svođenje na prvi kvadrant i trigonometrijske funkcije. [Ovu poruku je menjao Dragan Macura dana 18.03.2011. u 07:46 GMT+1] [ igorpet @ 18.03.2011. 07:50 ] @
Marest, hvala na sugestiji ... u pravu si u mojoj poruci je greska - treba 60 + 20 + 20 (poruka je ispravljena).
I hajde, molim te Macura, napisti nam sta ste radili u zadnja dva razreda osnovne skole. Srednja skola u ovoj temi nije bitna. A rucno vadjenje kvadratnog korena se vec zadnjih 20-ak godina ne radi tj. nije u planu rada, ali me interesuje da li je moguce da je kod vas izbaceno jos mnogo toga. Npr. u Hrvatskoj se ne rade skupovi a kod nas se rade skupovi na pocetku 5. razreda ... Moguce je da postoje razlike u planovima ali nije moguce da postoje razlike kako ih ti navodis jer koliko sam video mi i BIH imaju iste planove iz matematike. [Ovu poruku je menjao igorpet dana 18.03.2011. u 10:02 GMT+1] [ Nedeljko @ 18.03.2011. 08:31 ] @
@Dragan Macura
Kad sam ja išao u osnovnu školu, radila se i stereometrija. Ne znam kako ste radili stereometriju ako niste radili racionalizaciju korena racionalnih brojeva. [ marest @ 18.03.2011. 13:36 ] @
Video sam da je neko gore naveo kako im nastavnik nije pokazao kako se izvlaci koren.Kod nas je to nastavnica pokazala.Medjutim,danas sam imao pismeni i trebalo je raditi i pripremu za pismeni ali mi to nismo radili(inace,uvek radimo).A takodje dosla 5 min pre zvona.Ja bio na velikom odmoru i cim zvonilo ja ulazim i samo vidim vezbanku na sto i moralo se raditi sta ces
[ marest @ 18.03.2011. 13:37 ] @
Video sam da je neko gore naveo kako im nastavnik nije pokazao kako se izvlaci koren.Kod nas je to nastavnica pokazala.Medjutim,danas sam imao pismeni i trebalo je raditi i pripremu za pismeni ali mi to nismo radili(inace,uvek radimo).A takodje dosla 5 min pre zvona.Ja bio na velikom odmoru i cim zvonilo ja ulazim i samo vidim vezbanku na sto i moralo se raditi sta ces
[ markob15 @ 05.04.2011. 04:18 ] @
Kad smo vec kod sveopste degradacije skolsko-obrazovnog sistema obratite paznju na nadolazeci strucni kadar
otisao sam u off ali mislim da je u duhu rasprave na ovoj temi. Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|