[ MARK123 @ 11.06.2011. 19:39 ] @
| Na slici je motor za hladjenje grejenje u kolima i regulator(koji je pregoreo).
Pravio sam neku semu sa tranzistorom megjutim problem je u tome sto kad dam kontakt a klimatronik iskljucen,motor se pokrene kao da radi u 1 brzini.
Dobro radi, regulise do max kad mu dam kontrolu sa klimatornik-a isto i vraca nazad,megjutim kad idem off na klimatronik on i dalje radi (okrecese polako) i sve tako dok ne iskljucim kontakt.
Problem je u tome sto nov kosta oko 140eura....
Semu sam nasao na google i kaze da ova dioda 1n4148 sluzi da iskljuci regulator....ali ne iskljucuje....
|
[ shpiki @ 11.06.2011. 21:40 ] @
Koji "tranzistor" si stavio? Probaj sa dodavanjem otpornika izmedju G i mase, vrti stalno zato sto ti je FET stalno otvoren...
Pozdrav.
[ MARK123 @ 11.06.2011. 22:39 ] @
Moja greska mislio FET .... irf540n ,jako se greje....struja je 19A na 12v max brzina...
Probacu da stavim otpornik koju vrednost otpornika ?
Pozdrav
[Ovu poruku je menjao MARK123 dana 12.06.2011. u 00:45 GMT+1]
[ shpiki @ 12.06.2011. 03:41 ] @
Greje se jer ga "teras" skoro na max vrednost... hladnjak je obavezan. Sto se otpornika tice stavi nesto tipa 47k, 56k, 100k, neces omasiti... i OBAVEZNO diodu izmedju D i S!
[ Darko_zed @ 12.06.2011. 07:49 ] @
moras napraviti PWM nece to tako , grejanje je neizbezno sa tolikim vrednostima struje jer ga ti ipak naponski regulises pa je disipacija ogromna.
[ MARK123 @ 12.06.2011. 12:38 ] @
http://www.afrotechmods.com/groovy/PWM_tutorial/PWM_tutorial.htm
Jel moze nesto prema ovo da se uradi.... kao npr ovde gde se nalazi pot za regulaciju da bude zica sto ide iz klimatronik sa napone za komandu...
Na 4 i 8 pin gde je +12v da povezem zica sto daje +12v kad das kontakt i neki jaci tranzistor ???? tip3055 ?
[Ovu poruku je menjao MARK123 dana 12.06.2011. u 13:52 GMT+1]
[ Darko_zed @ 12.06.2011. 13:09 ] @
nece moci jer ti je napon koji dolazi isuvise nizak ,pocevsi od 0.8V ,a njime mislis da napajas celu elektroniku.Moze se resiti nekim op prvo sto mi pada na pamet PWM sa lm 358 ,ajde da nacrtam kasnije pa cu ti postaviti ,a ti probaj.Nikako 3055 , koristi neki recimo BDV83 darlington 45V 15A ili fet IRF 1010 recimo.Pozdrav
[ MARK123 @ 12.06.2011. 14:06 ] @
Da ja na ovu prostu semu sam stavljao irf1010 al pregoreo mi posto se jako greje
[ Darko_zed @ 12.06.2011. 14:14 ] @
greje se iz vise razloga ne samo opterecenja , nije pogodna sema za to pogotovu sa kojim ga naponom pobudjujes.Poslacu ti proverenu semu PWM koju sam koristio vise puta i opterecivao sa 7-8 A ali da je malo prepravimo za taj kontrolni napon sto ti dolazi iz klimatronika da bi njime mogao da vrsis promenu brzine. Pozdrav
[ pajper1 @ 12.06.2011. 16:34 ] @
Pogledaj ovo i prilagodi onome sto imas na autu http://www.sampson-jeff.com/tcrobowar/motor1/ver1.htm ti vec imas pwm signal iz klimatronika samo je otisao driver pozz.
[ Darko_zed @ 12.06.2011. 19:44 ] @
Probaj ovo sto ti je Dragan poslao , ako vec ima PWM iz klimatronika onda samo treba valjano odraditi drajver iz priloga.Lakse je nego praviti sve nanovo ,a nisam znao da vec ima PWM jer nikada nisam ni video ni radio sa ovim stvarima u automobilu.Pozdrav
[ MARK123 @ 12.06.2011. 21:51 ] @
aha...znaci da uradim ovu semu, i na enable da dovedem zica iz kilmatronika?
[ veselinovic @ 12.06.2011. 22:08 ] @
Da, saamo pazis na dvije stvari.
1. odaberes tranzistor koji ce da se potpuno otvori na 12V - vecina trazi 18 - 20 V
2. Otpornik R4 izbacis i umjesto njega vezes tranzistor, tako da gejti ide na +12 V ili na masu preko sto manje otpornosti.
U principu promijenis pobudu feta sa dva tranzistora u pus pul spoju. Proguglaj malo.
[ pajper1 @ 12.06.2011. 22:47 ] @
[ MARK123 @ 12.06.2011. 23:30 ] @
Jel ovako treba samo da otkacim R4 ????
[ veselinovic @ 13.06.2011. 11:24 ] @
Pa i to je bolje ali ne valja.
Pazi citava filozofija da se ne grije mosfet ( ili bipolarac) je da ga brzo prevedes iz zasicenja u zakocenje, tj da vrijeme linearnog rezima bude sto krace.
Ono, jes bipolarac se upravlja strujom baze, a mosfet naponom gejta, ali postoji nesto sto se zove kapacitet gejta koji moras da napunis nekom strujom da bi se napon povecao. E tu je zvrcka.
Pogledaj linkove koje je dao pajper pa na driver mosfet 1 ili 2 zavisi jel imas kolo.
[ MARK123 @ 13.06.2011. 17:49 ] @
Da pogledao sam....citao sam nesto i po google za ovaj rezim rada itd... ali nemam ja iskustvo sa ovome :) pa ako hocete pomagajte odakle da krenem...koju semu ?
[ MARK123 @ 22.06.2011. 18:06 ] @
Vidim niko se nije javio na moj zadnji post ,ja sam nasao semu konkretno za ovo sto mi treba ali nisu mi jasne neke stvari.
Ovo je text sto je napisao avtor seme
Circuit Description:
I used an interface circuit – buffer and voltage summer followed by a PWM (pulse width modulation) circuit. The output of PWM circuit feeds a MOSFET driver and then a MOSFET is the final stage that drives the blower motor. There is also a snubber circuit to assist with the switching.
- Build the control circuit. You can just copy my design, or modify your own. There are a few finicky parts, so please bear with me here. You will need to use an oscilloscope to calibrate your design - this is NB. On the output stage of your cct, there should be no noise. This is critical. I tested mine even in the car while connected to battery supply, and made sure no noise. You should only see the PWM pulses on the gate of the FET with no ripple (its okay if there is ripple on the positive pulses, but none on the 0V parts.
The aircon for my vehicle had 7 settings from low to high. The voltage for each setting is shown below:
Setting 1 (lowest): 0.938V
Setting 2 : 1.13V
Setting 3 : 1.65V
Setting 4 : 2.5V
Setting 5 : 3.4V
Setting 6 : 4.31V
Setting 7 (highest) : 6.4V
Use the variable pots on the PWM stage to get your circuit to start its PWM at say 0.7V and then let it reach its max at say 6V. That is what i did and it works perfectly.
Notes:
1. I put a resistor across the gate to ground of the MOSFET. I used a 10K Ohm resistor 1/4W. I left it off the diagram by mistake. It is not mandatory.
2. My snubber circuit was a bit over kill. I am sure that just one diode would have been fine. I felt that if the aircon was set to "Hi", that means that hot air would be passing through the blower area. I was worried about too much heating in a worst case scenario. Also the capacitors across the diodes. That is personal preference. I tried with and without the caps and i found a noticeable difference in the spurious switching of the MOSFET. The caps improved the stability but added more higher peak ripple on supply line. They did reduce high dv/dt though so i left them in.
3. My circuit did not even get warm after a fair testing time. If your output MOSFET gets warm quickly, please check your driver stage as noise was one of my challenges in the design. In the end it was solved by the placement of my earth wire for the mosfet driver IC. Make sure that your earth wire is as close to the car's earth wire. An additional capacitor on the output of the MOSFET driver also helped. I used a 2.2nF and is shown on my cct diagram. If that cap is not there, you will pop your FET in about 4mins. I poped mine in 30s as it was not on a heatsink while testing the original prototype.
4. I had an issue of my blower not turning off when the aircon was set to off. This was easily fixed by calibrating the two variable resistor (Pots). You can also use a comparator cct and FET driver to control the relay cct which i will do for a future design. A kind of forced off situation.
5. The relay and smoothing cct is not mandatory.
6. The 7808 reg chip is highly recommended for stability. Owing to the fact that the input stage gets its reference from the supply voltage, changes in supply voltage would affect the OP-amp comparator. Thus i regulated mine so that when the car is on or off the response is the same from the op-amp cct.
7. I used a bit of epoxy to dampen any vibration and also to hold the cct in place. Whatever you do, try keep the clearance of the cct short as the black blower cover fits snugly. I had to shorten two cables as the space was just too little.
8. I use the term ground which means chassis, or your 0V on the car. All the same in this case.
Moja pitanja
1.Kod lm324 koji otpornik ide od 13 pin do 14 pin? jer na slici nemogu da vidim koji je posto je postavljen nagore,ovaj drugi otpornik sto ide prema A video sam na slici celog sklopa (2,2k-ohm)?
2.O cemu sluze ova dva potenciometra isto na lm324 jer covek nije dobro objasnio.
3.U jedan deo text-a pise da je on izbacio neke kondenzatore ? ili ostavio kao sto su na semi,ne mogu da razumem bas posto na slici sa plocicu vidim nedostaju neki u odnosu na seme
(I tried with and without the caps and i found a noticeable difference in the spurious switching of the MOSFET. The caps improved the stability but added more higher peak ripple on supply line. They did reduce high dv/dt though so i left them in)
4.Na sg3525 C4,C1,C3=0.01 sta? Ja mislim da je nF ? ako gresim popravite me...
HITNO MI JE!
[ MARK123 @ 25.06.2011. 17:11 ] @
Dobro zar niko ne moze da mi odgovori bar na jedno pitanje....
Problem je u tome sto nemogu ni da nadjem taj deo da ga kupim
[ shpiki @ 25.06.2011. 19:50 ] @
Koji deo ne mozes da kupis?
1. i 2. Daj link odakle si ovo skinuo, drugacije tesko da ti neko moze odgovoriti na pitanje (to je u osnovi sabirac, e sad sta dalje pitanje je...)
Potrazi ne internetu "OP Amp adder", pa malo prouci
3. Ostavio je kondezatore ->
(I tried with and without the caps and i found a noticeable difference in the spurious switching of the MOSFET. The caps improved the stability but added more higher peak ripple on supply line. They did reduce high dv/dt though so i left them in)
4. Jeste, to je nF
[ MARK123 @ 27.06.2011. 00:31 ] @
Jel to ovo...
http://www.ustudy.in/node/2938
i sad kako bi resio jednacinu posto imam dve nepoznate Vout i Rf (valjda je taj otpornik sto ja trazim).
Prema ovo sto sam procitao u mom slucaju otpor je isti za svaku voltazu
Vout=-Rf/Rin(v1+v2+v3+...)
[ MARK123 @ 27.06.2011. 18:35 ] @
Link sam pogubio negde a ovaj text sam zacuvao u word za svaki slucaj ovo je sve sto je bilo zato i sam uradio copy paste tu.
Problem mi je stvarno danas sam nasao jedva takav kineski regulator i pregoreo za 5 min.Cak smo posumljali da nije problem u klimatronik i stavili auto na kompjuter,ok je.
Ne sumljam u vas vi ste strucnjaci zato i od vas trazim pomoc,a ja nisam dovoljno iskusan oko ovo da bih krenuo sam...
Nemora da bude ova sema sto sam postavio nek bude i nesto drugo vas predlog...
Nek pomogne neko da mi malo pojasni kako bi proracunao taj otpor....
p.s.stvarno vas molim najozbiljnije zaista mi treba pomoc jer nemogu naci original ovakav
[ Sepa011 @ 27.06.2011. 23:18 ] @
A sta mislis da ceo regulator napravis uz pomoc mikrokontrolera?
uC koji ima ADC i HPWM, par otpornika, kondenzatora i jedan 7805 i jedan MOSFET.
Na pamet mi pada PIC 12HV615
[ MARK123 @ 28.06.2011. 00:26 ] @
da ali tad bi trebalo da se isprogramira mikrokontroler?
[ Sepa011 @ 28.06.2011. 01:48 ] @
I?
Evo ti seme i plocice, onako nacrtano na brzinu.
[ MARK123 @ 28.06.2011. 11:16 ] @
I jel ovo sad to sto mi treba ?
Hvala puno na semi...ali vrednosti elemenata kako da dobijem ?
[ MARK123 @ 28.06.2011. 23:59 ] @
Mislim stvarno ne razumem u cemu je stos...ja lepo pitam jer ne znam...semu si mi poslao hvala ali sta bez vrednoste elemenata i sad se nejavljas sta je ovo neka zaje*ancija?
[ Paganko @ 29.06.2011. 09:25 ] @
Pozdrav. Ovo možeš najprostije da uradiš sa 555 brojačem.
Otprilike ovako. popodne ću ti poslati editovanu šemu sa mosfetom, pogledaj ponovo oko 6~7 naveče odgovore.
[ Sepa011 @ 29.06.2011. 10:48 ] @
@Paganko: Procitaj temu od pocetka da bi znao o cemu je rec. BTW 555 nije brojac.
@MARK123:
- R1 treba tek da proracunam prema maksimalnoj i minimalnoj potrosnji sklopa
- R2 i R3 cine razdelnik napona da pri MAX vrednosti koju dobijes sa klimatronika na pinu kontrolera napon ne bude veci od 5V
- R4 = 10k
- D1 = Zener 5V1
- C1 = 100n 1206 (SMD postavljen izmedju pinova za napajanje kontrlera)
[ MARK123 @ 29.06.2011. 16:19 ] @
U poslednja brzina na 5.9 v komanda iz klimatronik t.j. kad radi motor na 12v vuce 20A,ali posto ti spominjes napon da ne bude vise od 5v onda na motor ne bi bilo 12v nego nesto manje....
Za minimalnoj potrosnji to je u 1brzina probacu da izmerim posto moj regulator radi u prva brzina samo( isto ko da ne radi ).
[ Sepa011 @ 29.06.2011. 17:43 ] @
Pazi ovako, mikrokontroler, na svojim ulazima ne trpi napon veci od 5V, zato je u semi delitelj napona. Sa klima(k)tronika (  ) dobijas naponski signal koji kontroler treba da "procita" a da mu ne bude mnogo, tako da: R2 = 10k, R3 = 2k2. Mikrokontroler 12HV615 ima interni stabilizator napona (shunt regulator) za koji bi trebalo da, u odnosu na potrosnju struje, proracunam vrednost R1. Na kraju ostaje jos samo da se napise program za kontroler 
[ Paganko @ 29.06.2011. 19:14 ] @
E sad još samo da programira mikrokontroler... 555 tajmer, ne brojač. ko da je bitno.
Nego, pod uslovom da je kontrolni signal sa te žute žice zapravo pwm amplitude 6 volti i određenog faktora ispune, sasvim zadovoljavajuća šema bi bila otprilike ovakva:
Uploaded with ImageShack.us
jedan optokapler, BUZ11 koji ja koristim u H mostu, sasvim je dobar, i malo jača dioda. To je to otprilike.
PARDON, sad sam primetio. Između pina 2 optokaplera i mase treba ubaciti jedan otpornik od 1k. )Ovaj od 100k možeš i da ne ubaciš. Radiće i bez njega.
[ MARK123 @ 29.06.2011. 21:03 ] @
@Sepa011
U prvoj brzini vuce 5.1A
jos jednom napone :
1brzina 0.8v
2brzina 1v
3brzina 1.5v
4brzina 2.3v
5brzina 3.1v
6brzina 4.0v
7brzina 6.0v
@Paganko
Probacu i ovo posto je jednostavno necu nikog da uvredim posto su sad u igri dve seme
P.S.A sad kako ide program jel neko voljan da pomogne ? :)
[ Paganko @ 29.06.2011. 21:17 ] @
Odmah da razjasnimo: nećeš me uvrediti ako ne probaš.
Jedina bitna stvar je oblik upravljačkog signala. Ti ga verovatno meriš voltmetrom i on ti i pokazuje neki napon. Međutim, to može biti i PWM amplitude 6V, čiji se faktor ispune menja u nekim koracima. Za takvu proveru ti treba osciloskop, pošto nećeš ništa videti.
Ako je signal sa te žute žice dakle, PWM, to što sam ti nacrtao sa optokaplerom će raditi posao, za razliku od mikrokontrolera, koji će čitati na AD konvertoru bog zna šta. E, a ako je druga situacija u pitanju, da imaš analogni signal u opsegu od 0-6V, onda bi mikrokontroler lepo radio posao.
Stoga, evo mog predloga:
Šemu koju sam ti poslao realizuj svakako. Potom priključi upravljačku žicu na ulaz 1 optokaplera i probaj. Ako vrti, odlično. Zaboravi na mikrokontroler. Ako ne vrti, onda napravi i koleginu verziju sa mikrokontrolerom i prosto izlaz mikrokontrolera veži na ulaz optokaplera. Onda će mikrokontroler preko optokaplera upravljati FETom, i bitće ok.
Za to ima 2 razloga:
1. time štitiš mikrokontroler
2. ne znam kako je kolega zamislio da upravlja fetom sa 5V koliko dobija iz mikrokontrolera. Da se kanal FETa lepo otvori, treba ti bar 12V na gejtu, a često i više.
Još jedna sitnica: gotovo 80% sam siguran da je signal PWM a ne analogni, te da je mikrokontroler čist višak. Sumnjam da bi inženjeri koji su projektovali hladnjak pravili upravljanje putem analognog naponskog signala, pošto je to najlošije moguće upravljanje.
[Ovu poruku je menjao Paganko dana 29.06.2011. u 22:30 GMT+1]
[ Sepa011 @ 29.06.2011. 21:50 ] @
BUZ11 30A, 50V, RDSon 0.040 oma
IRLZ44N 47A, 55V, RDSon 0.022 oma
IRLZ je Logic Level MOSFET. 5V je sasvim dovoljno da ga skroz otvori.
BTW, ne treba ti dioda preko motora.
Ako MARK123 napravi po mojoj semi, ali sa dodatim optokaplerom, onda to 'puj pike ne vazi'.
@MARK123: ako nemas, nadji nekoga ko ima osciloskop pa pogledaj sta tacno imas na zutoj zici (izmedju zute i crne vezi otpornik od jedno 10k). Ako je cist jednosmerni napon, onda ide mikrokontroler (pisem ti program), ako je pwm, treba ti samo IRLZ44N, 10k izmedju Gate i mase, hladnjak (izolovan od IRLZ) i imas resen problem.
[ Paganko @ 29.06.2011. 22:57 ] @
Citat: Sepa011: BUZ11 30A, 50V, RDSon 0.040 oma
IRLZ44N 47A, 55V, RDSon 0.022 oma
IRLZ je Logic Level MOSFET. 5V je sasvim dovoljno da ga skroz otvori.
BTW, ne treba ti dioda preko motora.
Ako MARK123 napravi po mojoj semi, ali sa dodatim optokaplerom, onda to 'puj pike ne vazi'.
@MARK123: ako nemas, nadji nekoga ko ima osciloskop pa pogledaj sta tacno imas na zutoj zici (izmedju zute i crne vezi otpornik od jedno 10k). Ako je cist jednosmerni napon, onda ide mikrokontroler (pisem ti program), ako je pwm, treba ti samo IRLZ44N, 10k izmedju Gate i mase, hladnjak (izolovan od IRLZ) i imas resen problem.
IRLZ? Fin neki FET Imaću to u vidu... Sad baš gledam na Farnellu, oko 1,5e komad.
A ovo drugo boldovano bi bilo veroavatno najbolje što može da uradi.
Inače, jel ima negde dotični FET kod nas, a da nije papreno skup?
[ Sepa011 @ 30.06.2011. 00:34 ] @
[ MARK123 @ 30.06.2011. 00:50 ] @
Nemam osc,a umegju vremenu ovo sam procitao na nekom forumu za ovaj problem konkretno za moji model auta posto ovo im je neka mana mnogi se zale da im crkavaju regulatori...
Neki covek postavio link seme za pwm(mrtav link nemogu da otvorim) i neko se javio, nesto objasnjava i ovo sam zapazio
With the use of the NTE2389 and a "large" heatsink, it almost works! The ref ckt's input drive level is wired to the 50K pot that when adjusted, constantly reconfigures the "2/3Vcc" and "1/3Vcc" levels required to get the correct PWM output. Unfortunately, the drive voltage from climate control module, N22, is just a DC voltage so the input drive voltage requires some 'modification'.
So this ckt actually is more complicated than the "darlington" transistor version since there's more parts required. However, if properly configured, it would NOT have the "offset" problem, which is good news. However, Q1's power dissipation can not be ignored so you still have to properly heat sink that transistor (FET).
Po ovo kaze da je cist dc napon...
Jel postoji neki drug nacin da testiram to...ili ako vec moze da uradim semu sto je poslao Paganko pa da javim rezultate?
[Ovu poruku je menjao MARK123 dana 30.06.2011. u 02:12 GMT+1]
[ Paganko @ 30.06.2011. 08:20 ] @
Ako je čist DC na na kontrolnom izlazu, onda nema vajde od te moje šeme (sem da zkačiš mikrokontroler na nju.). Trebaa ti nešto što će da pretvara DC u PWM, odnosno mikrkontroler. sa druge strane, dobar programski kod bi moao da to malo isfiltrira, pa da ipak na kraju sprava radi korektno.
[ MARK123 @ 30.06.2011. 12:06 ] @
Jos jedan problem.... ovaj 12HV615 mikrokontroler nemogu da ga nadjem kod mene...
[ Sepa011 @ 30.06.2011. 12:17 ] @
Ima OVDE
Posto je 'cist DC', dobijes i program, kad napravis hardver.
[ MARK123 @ 30.06.2011. 12:35 ] @
@Sepa
Jel postoji neka zamena ?
i nisi mi napisao vrednost otpornika R1 to sto si trebao da proracunas
[ Sepa011 @ 30.06.2011. 13:02 ] @
Postoji: PIC12F615, al onda ti treba stabilizator napona, npr. 7805. Mada, ima ovde i kolega koji bi mogli da ti preporuce i neki "snazniji" mikrokontroler sa 80+ pinova i koji mogu tak tvoj klimatronik da "pojedu za dorucak" Mogao bi da stavis i neki SBC (SingleBoard Computer) pod Linux-om,....
Ne zameri na ovakvom pisanju, al namlatismo prazne slame i vise nego sto je potrebno.
[Ovu poruku je menjao Sepa011 dana 30.06.2011. u 14:33 GMT+1]
[ MARK123 @ 30.06.2011. 17:37 ] @
Isprobao sam semu sa op 4N35M sto mi je Paganko poslao.
Radilo je 5-6 sekunde i pregorelo tranzistor je bio spaljen tako da je motor poceo da okrece punom snagom.
Verovatno je cist DC napon....
PIC12F615 i to nemogu da nadjem ovde u Skopje :(
Znam da vas mucim(ovo se samo meni dogadja)
Ja ne znam dali postoji neki drugi kontroler koji je za komercijalnu upotrebu...
Ako treba isao bi i duzim putem nesto slicno na semi sto sam nasao (LM324 i SG3525)
[ Sepa011 @ 30.06.2011. 19:05 ] @
12F(HV)615 nema ni u Beogradu, al moze da ima za 14 dana. To nije nikakv problem. Moj ti predlog lepo stane umesto originalne crkotine, LM324+SG+MOSFET ce ti zauzeti mnogo vise mesta.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|