[ arakis @ 06.07.2011. 14:48 ] @
Pozdrav svima, potreban mi je linearni aktuator, tj spravica koja moze da povuce sajlu koja nosi 2kg, preko 4cm, u 2s. potrbno je da kad ne radi zadrzi trenutnu poziciju. da li tako nesto postoji kod nas, ili spolja. hvala.

P.S. namena uredjaja je da povlaci i popusta sajle menjace kod bicikla.
[ shadow88 @ 06.07.2011. 23:56 ] @
mozes postaviti i neki motoric sa redukcijom koji ce da namotava sajlu na svoju osovinu, ,otoric upravljas H mostom, a H most mozes upravljati komparatorom napona na ciji ulaz dovedes signal sa potenciometra koji je vezan na osovinu koja namotava sajlu i sa potenciometra koji ce ti sluziti za upravljanje menjacem... ovo bi bilo jedno od prostijih resenja a mozes naravno dodati i kontroler i displej koji ce prikazivati u kojoj je trenutno brzini, takodje kontroler moze da ti zameni i potenciometar za upravljanje samo dodas taster za vislju i nizu brzinu, isto tako mozes i dodati da po zaustavljanju bicikla kontroler automatski prebaci u prvu brzinu pa sa ubrzavanjem na vislju, znaci kao automatik da radi :) samo iskreno ne vidim svrhu ovoga svega...

naravno mozes staviti i libearni aktuator a napravis ga od motorica , brezona , matice sa alkicom za sajlu i kliznog potenciometra za feedback za kontoler...
[ bogdan.kecman @ 07.07.2011. 04:55 ] @
pravis automatski menjac za bajs? obrati paznju da za menjanje brzina na bajsu treba solidan torque tako da ces morati da generises dosta struje da bi to odradio ... tako da ces ili da secas akumulator na bajsu da bi menjao brzine ili da dodajes extra smor preko bobine ... mislim da su rucice menjaca sada dovoljno napredovale da ti taj projekat nije bas isplativ :)
[ shadow88 @ 07.07.2011. 08:08 ] @
mozda covek pravi nesto drugo , nije pominjao automatiku na bajsu , trazio je akruator da nabavi, ali ja sam mu dao ideju za samogradnju,

sad cekamo da se izjasni :)
[ arakis @ 07.07.2011. 08:42 ] @
da hteo bih da napravim automatski menjac za bajs, tj da konstantno odrzava odgovarajuci odnos brzine tocka i broja okretaja pedala. recimo podesim na broj okretaja pedale na 90, i kad pedaliram preko 92 on poveca brzinu, tj poveca mi otpor tako da smanjim na 90, isto kad mi postane pretesko da pedaliram 90 i padne na 88, on smanji brzinu i smanji mi otpor. to je osnovna ideja, mada mislim da dodam i data loger, i automatsko menjanje u slucaju brda,.......

fora je da zavisi od menjaca koliko ti treba Obrtnog Momenta, za moj zadnji menjac Shimano acera 340 ceo se izpruzi ka mu okacis teg od 1Kg na sajlu. radio sam test, zasrafio menjac za fiksnu tacku, i okaci teg o sajlu. maksimalni pomeraj je nekih 4cm na sajli, a posto ima 7 brzina dovoljnio mi je da se ostvaruje pomeraj od 5mm/s. kapiram da moze neki elektromotorcic preko puznog prenosa da zavrsi posao!

dodatna fora sa menjacima za bajseve, jeste da kod mehanickih nepostoji zastita od nedozvoljenih brzina, lanac nesme da se stavlja u extremne uglove, jer se time stete i lanac i zupcanici...

inace shimano ima elektricne menjace brzina, samo su kod njih motori integrisani u sam menjac kod zubcanika i federi su izvadjeni. ali kostaju djavo ipo.

ideja je zasnovana da moze da se kaci na vec postojece menjace.

Da se vratim na originalno pitanje, gde kod nas ili napolju mogu da se naruce elektromotori sa puznim prenosom, bilo bi lepo da postoji sajt sa specifikacijama motora....

DA a zasto sve ovo kad mehanicki menjaci tako super rade, pa da tako super rade nebi ni pravio... ali ne rade, nisu dovoljno pametni, tj pametni su koliko i korisnik.
Nema zastite od nedozvoljenih brzina, sa menjacima sa 30 brzina veliki broj istih se preklapa, i potrebno je da budes genije, ili da imas tablicu da bi zna kad u kojoj brzi treba optimalno da budes....

na kraju krajeva dobra je fora zar ne..
[ shadow88 @ 07.07.2011. 11:05 ] @
a sto ti motoric lepo ne bi direktno zakacio na menjac ? sve se svodi na pomeranje levo-desno, pa mozes na motoric staviti pace brezona a na menjacu probusiti rupu i urezati navoj za taj brezon pa ce obrtanjem motora levo-desno da se pomera menjac, samim tim smanjujes neophodnu silu jer nema trenja sajle a moze i oprugu da izbacis jer ce menjac na brezonu stajati vise nego stabilno pogotovo sto motoric zadrzava poziciju na kojoj je kontroler zadao da stoji...
[ arakis @ 07.07.2011. 13:02 ] @
sustina sistema je da se doda umesto rucica menjaca, a ne da se modifikuje sam menjac, radi prenosivosti.
[ shadow88 @ 07.07.2011. 14:49 ] @
uh pa tesko ces to napraviti , jedino neki aktuator koji bi se kacio na stanglu od bajsa pa nekom selnicom za postojecu sajlu , a tu da bude spakovana sva elektronika a jedan kablic da ide do senzora na tocku da meri brzinu pa samim yim da prebacuje brzine sam, ali svakako bi ti lakse bilo da modifikujes menjac, bolje bi to radilo, jer povlacenje i otpustanje sajle ima toleranciju pa menjac mozda nece uvek prebaciti pa ce krljati lanac bezveze ....
[ bogdan.kecman @ 07.07.2011. 20:26 ] @
Citat:
Leto Atreid: sustina sistema je da se doda umesto rucica menjaca, a ne da se modifikuje sam menjac, radi prenosivosti.


ne kontam, sve sto rucica menjaca radi je zategne i otpusti sajlu. To ce uvek bolje da ti radi (na manje fizickog prostora) obican kruzni motor koji ce da nateze i otpusta sajlu nego linearni aktuator.

Inace imas linearne aktutore kod ovih sto prodaju cnc opremu, problem je sto nemas nista gabarita i mase koja tebi odgovara, tako da bi to morao da pravis sam. treba ti mali motor sa min 1kg/cm torque .. vrlo cesto spominjani motor na forumu je motor od brisaca - ima odlican odnos snaga potrosnja, veliki torque i dugo traje a relativno se lako dobavlja
[ shadow88 @ 07.07.2011. 21:24 ] @
da nije malo velik motor od brisaca za ovu svrhu ? svakako je dobar sto se tice snage kao i potrosnje , ali prevelik je, jos ako stavljas dva komada za dva menjaca onda je svakako prevelika skalamerija, jos dok na to dodas akumulator za pokretanje, pa neku dinamu za punjenje akumulatora bice bas preveliko i robusno a i pretesko... dva motora od brisaca mogu da teraju bajs tako da ti menjac ine treba :)

ja bih ipak modifikovao postojece menjace, i njih lako mozes skinuti i prebaciti na drugi bajs ako si na to mislio pod onim da treba da bude mobilno... svakako ti je lakse modifikovati menjac nego da pravis aktuator koji nikad nece raditi precizno ni pouzdano osim ako ne dobudzis jos dve kile senzora
[ Sepa011 @ 07.07.2011. 21:30 ] @
mislim da bi za ovu problematiku trebalo malko vise surfovati razlicitim pretrazivacima (nije google jedininajboljiprikosnoveni). ako su japanci napravili kanister 2 x 2 x 2 cm zapremine 20l, mozda imaju motorce velicine vibratora iz mobilnih telefona sa poteznim momentomk od nekoliko njutnmetara.
[ bogdan.kecman @ 08.07.2011. 01:56 ] @
:D :D :D :D :D

shadow, pazi 1kgcm motor ce retko biti mali :( .. cela fora je sto je taj menjac napravljen da se menja rukom ... ti ako uzmes taj isti menjac, i poskidas mu sve one federe i dodas koji senzor mozes da promenis brzinu sa 10gcm motorom, problem je sto to zahteva ozbiljnu prepravku samog menjaca...

sto se motora za brisac tice, motor za suga za zadnji brisac je 2x3x3-4cm cca .. tesko ces naci nesto mnogo manje od toga da radi a da ne platis skuuuuuuupo

linearna aktuatori su ili rack+pinion ili threaded rod ili magnetni .. oni koji dolaze u velicini koja bi imala smisla da se montira na bajs nemaju ni u ludilu snagu da nategnu menjac od bajsa

za varijantu da cimaju sajlu od bajsa na rucnom menjacu, ja nisam dugo vozio bajs ali na mom proslom bajsu je, po mom osecaju, trebalo min 5kgcm da bi prebacio lanac na extremni kraj na zadnjem tocku + mu je trebalo min 3kgcm "holding torque" tokom voznje da lanac ne spadne sam prema sredini .. racunaj da taj holding torque sa dc motorom znaci da on "non stop" vuce i pusta sajlu velikom brzinom, dakle tebi motor radi non stop dok je menjac aktivan. To u startu znaci grejanje + potrosnja. Ono sto moze da se uradi je nesto kao sto imaju neke rucice a to je da imaju holding torque napravljen mehanicki (celicna kuglica koju pritiska feder upada u rupu u kanalu kroz koji prolazi) tako da mehanicki odrzavas tih ~3kgcm holding torque-a a onda ti motor radi samo u slucaju kada menjas brzinu tako sto savlada silu potrebnu da izbaci kuglicu i prebaci u drugi "slot" .. ono sto dobijes ovde je sto motor krace radi, manje trosi ali gubis sto imas fizicki polozaje za svaku brzinu sto znaci da stelovane moze da bude pakao + imas problem da napravis celu tu fizicku kontrapciju.... motor moze da se uzme neki jaci tanki dugacki dc motor sa metalnom redukcijom brzine, ima ih koji bi mogli da se ubace u cev od volana, problem je sto "skinem sa ovog bajsa i stavim na onaj drugi" predstavlja ozbiljan mehanickiu poduhvat ..
[ arakis @ 08.07.2011. 10:35 ] @
hvala na odgovorima, jos nemam pojma sta da radim, imam jedan motor od brisaca od suga, ali prednji i on je definitivno prevelik/pretezak.
inace skalameriju sam zamislio da se spakuje pozadi na "gepek" bajsa, a electroniku i displej na volan.
Jel ovo zadnji brisac,
http://www.limundo.com/kupovin...-ZADNJEG-BRISACA-YUGO-/2275589

jel moze neko da postavi dimenzije istog posto mi ovo ne deluje kao 2-4cm u nijednom pravcu.:D
[ shadow88 @ 08.07.2011. 13:15 ] @
pise da jeste motor od zadnjeg brisac ali je dosta veci,

ja bih uzeo gotov motoric sa redukcijom 60/1 , imam jedan takav koji radi na maksimalnih 12V a radi i na 0,2V i 100mA tu pocinje da okrce, igleda kao valjak debljine 3cm a duzine 10cm i na 12V ima poprilicno veliku mehanicku silu, ako bi se na njegovu redukciju dodala jos puzna redukcija , i tek kao bi mogao da radi posao, jedino sto ovi motorici kostaju cca 20 evra komad, a sa puznom redukcijom ti ne treba holding torque jer nema sanse da okrenes osovinu koja je puzno redukovana, pogotovo kod redukcije kao sto je kod motora od brisaca, znaci motoric bi radio samo kad menja polozaj , i to bi imao jako malu potrosnju a dovoljno veliki torque i dovoljno veliku brzinu... naravno da je ovo velik mehanicki i elektronski poduhvat, najprostije sto mi je palo na pamet za elektroniku je da na zbice poslazes u krug npr 10 magnetica a senzor da ti bude reed kontakt , pa da dobijes odredjenu frekvenciju sa odredjenim rpm-om tocka, tu frekvenciju posaljes na F/U konvertor i analogno upravljas motoricem preko OP, od njega napravis komparator napona, samo treba prilagoditi nivoe napona na ulazima komparatora da sa odrejenim naponom sa F/U konvertora motor zakrene za odredjeni ugao i povuce ili otpusti sajlu koliko treba... ovo bi se vec moglo spakovati na stanglu od bajsa, samo je problem napajanje tj punjenje akumulatora jer ako se isprazni u toku voznje onda gubis menjac, jedino da nekako ostavis i rucni menjac aktivan ali je to bas velik poduhvat...
[ bogdan.kecman @ 08.07.2011. 13:21 ] @
motor koji sam ja imao pozadi na sugu je bio mnooooogo manji od ovoga, ko zna mozda nije bio original ..

ako ces da turas pozadi na korpu onda mozes da napravis i sa obicnim dc motorima sa prenosom .. na primer nesto ovako bi ti odradilo posao 1/1 http://www.sparkfun.com/products/8912 - on pravi 1kgcm torque (15ozin).. sto je vise nego dovoljno (ako si rekao da sa kilogram tegom nategnes do kraja menjac) .. samo budi siguran da ti pulley koji stavis na njega koji namotava kabl ima manji precnik od 2cm i resio si problem (ako je pulley 2cm precnik motor ce moci da povuce 1kg sto je tacno to sto ti trba, ako je pulley precnik 1cm mocices da povuces 2kg :D sto je jos bolje samo je pitanje da li sajla moze da se namota na tako mali precnik)

e sad ako ti je malo 1kgcm onda mozes da uzmes neki malo veci RC servo (klasa od 50grama) oni vuku od 3-4kgcm .. ili jos veci (klasa 100 grama) koji vuku 5-8kgcm
[ arakis @ 08.07.2011. 13:25 ] @
sto se el tice, ja mislo jedan magnet nad tocku i senzor, i meri se interval izmedju dva impulsa za periodu tocka, isto na pedalama. a sve bi radio Mikrokontrolor, naravno ako se prekoraci neko vreme izmedju dva impulsa, MCu to cita kao da bajs stoji, nije savrseno ali kapiram da bi bilo dovoljno dobro. Inace zasto ne zelim da modifikujem nenjac direkto
1. nemam odgovarajuci alat.
2. plan je da us slucaju da prototip radi extra, mozda napravim i negu proizvodnju istog i da ga prodajem, veca je verovatnoca da ce noko da kupi ako moze da se nakaci na vec postojecu mehaniku..

jel ima neko sliku tog malog motora zadnjeg brisaca, kolko znam on je sam po sebi na puznom prenosu, pa se eliminise struja pri drzanju. inace poziciju bi merio direktno preko sajle, zakazim za nju neki klizni pot i vola. sto se tice tolerancije sajle, mislim da eventulano istezanje nije problem, jer sve rucice menjaca rade po princimpu zapamcene pozicije sajle, i na samim menjacima postosti sraf za dodatno zatezanje i odtezanje sajle tj stelovanje u slucaju da se malo istegne.
[ bogdan.kecman @ 08.07.2011. 13:26 ] @
Citat:
shadow88: duzine 10cm i na 12V ima poprilicno veliku mehanicku silu, ako bi se na njegovu redukciju dodala jos puzna redukcija


puzna redukcija je golo ... ako nije prica sa maticom i srafom, dakle standardan puz koji ima samo jednu dodirnu liniju zaboravi, to radi posao samo za promenu pravca sile, holding torque kod puzne radi samo ako je napadni ugao "puza" manji od 10 stepeni sto kod plasticnih zupcanika skoro nikad nije slucaj.
[ arakis @ 08.07.2011. 13:54 ] @
pa jel moze onda da se koristi motor zadnjeg brisaca, Bogdane jel mozes da me uputis gde da pazarim taj motor velicine 2X3X3-4 cm..
[ shadow88 @ 08.07.2011. 13:58 ] @
pa to sam i predlozio za linearni aktuator, brezon i matica, na to bi se lakse nakacio i linearni potenciometar (klizni) a moze i obrtni da se nakaci na brzon nekim zupcanikom ali nema potrebe za komplikacijom.. mislim da ce problem biti podmazivanje mehanike kao i hidroizolacija cele skalamerije ali veci problem ce biti stelovanje pri montazi osim ako se na kontroler ne unese neki automatski reset pri ukljucenju sprave pa da se rucno prebaci na prvu brzinu a kontroler ce da dotera aktuator na prvu brzinu pa da se onda nakaci i pritegne na bajs...

ne znam kako bi se ovde ponasali motorici za centralnu bravu , koliko oni imaju snage i mogu li se zaustaviti na zeljenom polozaju ?

palo mi na pamet da se doda jedna kontra opruga koja bi kontrirala opruzi na menjacu pa bi se smanjila neophodna snaga za pokretanje cele skalamerije...
[ arakis @ 08.07.2011. 14:27 ] @
to ti je extra ideja....
[ bogdan.kecman @ 08.07.2011. 21:03 ] @
za motor za suga, nemam ideju, ja znam kad je meni rsno na sugu da sam ga otvorio video kako izgleda i vratio onako neispravnog na suga i da je bio cca toliki ... e sad, ko zna, ima tome 5 godina, mozda je bio i malo veci (taj sa slike mi definitivno deluje preveilk) .. ja se u kola razumem otprilike koliko i u strikanje

sto se tice ostalog ima tu mnogo mehanickih zaje123 .. mnoooogo vise nego sve ovo ostalo zajedno ... super je varijanta sa srafom i maticom ali to u realnom zivotu ne deluje tako jednostavno (osim ako nemas neki cnc da napravis sebi gomilu custom delova koji ce sve to da drze). rc servo ti je najblize gotovo resenje tome sto trazis, mada .. imas na primer one spojke za sajle (vidi sliku, nemam pojma kako se to zove tacno - recimo zatezac) - spojis sajlu na jednu stranu, fixiras da se telo zatezaca ne moze rotirati (stavis ga izmedju 2 ploce) i onda uvedes u drugu stranu umesto kuke tvoj sraf koji je direkt vezan na obican dc motor ... motor ce privuci ili otpustiti telo zatezaca i samim tim celu sajlu ... mehanicki nije bas super jednostavno ali tesko da ces moci nesto mnogo jednostavnije od toga ..
[ robert63 @ 08.07.2011. 21:12 ] @
Što bi rekli obični majstori:

To sa slike je " ŠPANER " ____ (zatezač-od nemačke reči),





[Ovu poruku je menjao veselinovic dana 09.07.2011. u 07:48 GMT+1]
[ shadow88 @ 08.07.2011. 22:21 ] @
nece tobas DC motoric da okrece tj vuce , veruj mi probao sam :) ali opet iz iskustva bih ti savetovao da na isti nacin iskorisis motor , kuciste i redukciju nekod aku srafcigera , imaju odlicnu redukciju i prilicno su jaki, ja sam sebi na kapiju nabudzio dva aktuatora napravljena na obaj nacin, brezon, dve cevi koje ulaze savrseno jedna u drugu, brezon okrece srafilica a na brezonu je matica koja je upresovana i zalivena na pocetak tanje cevi, znaci dobio sam ultra jak aktuator za ultra male pare.. imas tih srafilica po aukcijskim sajtevima za tepsiju ribe , ispravne a riknula baterija , i po buvljacima ih mozes naci...

obrtanje oko svoje ose bi mogao resiti tako sto bi uzeo dva alu cetvrtasta profila koji ulaze jedan u drugi bez mnogo lufta tj da imas lufta po 2mm sa svake strane, a u taj luft ubacis kuglice, namases na uzi profil toat mast i polepis kuglice na nju pa ubacis to u siri profil, naravno pre toga na profilima moras napraviti odgovarajuce nosace i stranicu na uzem na koju ces urezati navoj , a na drugom kraju kuku.. spolja dodas linearni pot i eto ti aktuator kakav si trazio...

ostaje ti problem dopunjavanja baterije koju bih ja svakako zamenio kondenzatorom od 1F ili 1,5F :)

palo mi na pamet da ipak koristis F/U konvertor za impulse sa tocka za upravljanje jer imas ovaj digitalni potenciometar http://www.radiolocman.com/shem/schematics.html?di=47009 spakovan u jedno kolo pa uzimas napon sa F/U konvertora i posaljes ga na komparator i napon sa potenciometra menjaca na komparator i sa izlaza komparatora da saljes impulse na ovaj digitalni potenciometar kao UP/DOWN resistance , pa sa njega opet kompariras napon drugim komparatorom sa naponom menjaca , tako ce ti menjac uvek raditi automatski sa brzinom kretanja...

sto se tice uvida u trenutnu brzinu, na aktuator zalepis magnetic a pored poslazes reed kontakata koliko ima zupcanika, na svaki polozaj po jedan, i kad dovedes sa oba menjaca zice na kontroler on ti preracuna u kojom si tacno stepenu prenosa i to baci na displej :) mozes umesto reed prekidaca koristiti linearni visekontaktni prekidac ...
[ bogdan.kecman @ 09.07.2011. 06:33 ] @
ako ce vec da koristi mikrokontroler da izracuna koja mu brzina treba onda je najmanji problem da mikrokontroler bez sve te silne analogije pokupi brzinu direktno sa tocka etc etc ..

1F supercapactor je 2V .. tu ima snage da okrene motor 3-4 revolucije i to je to .. nece se bas usreciti sa njim ... 1F moze da drzi RTC 6 meseci ali motor ga isprazni dok si reko motor :(
[ veselinovic @ 09.07.2011. 07:01 ] @
Juce sam cerki popravljao bicikl, pa mi pade ideja.
Posto sajla vuce mjenjac ( kontra je feder) i ima relativno mali hod mozda je moguce na osovinu reduktora nakaciti ekscentar ( oblika arhimedove spirale - http://www.viser.edu.rs/im/htm/Radionica/Matematicari/Arhimed.htm )
[ guja011 @ 09.07.2011. 08:06 ] @
motorić za vrata centralne brave auta. jedino što ne može da drži položaj i možda je kraći hodom od 4 cm ali je jak i jeftin. i mali.
[ shadow88 @ 09.07.2011. 09:18 ] @
mislim da bi i motoric od centralne mogao da drzi polozaj ako bi se preradio malo tj da mu se doda potenciometar za ocitavanje polozaja :)

Citat:
veselinovic: Juce sam cerki popravljao bicikl, pa mi pade ideja.
Posto sajla vuce mjenjac ( kontra je feder) i ima relativno mali hod mozda je moguce na osovinu reduktora nakaciti ekscentar ( oblika arhimedove spirale - http://www.viser.edu.rs/im/htm/Radionica/Matematicari/Arhimed.htm )


nisam bas najbolje shvatio sta bi radio sa tim ekscentrom tj gde bi se nalazio i sta bi dobio sa time ? spirala je jedno a ekscentar drugo

Citat:
bogdan.kecman
1F supercapactor je 2V .. tu ima snage da okrene motor 3-4 revolucije i to je to .. nece se bas usreciti sa njim ... 1F moze da drzi RTC 6 meseci ali motor ga isprazni dok si reko motor :(


mislio sam na 1F 14V , onaj sto se stavlja u kola za ozvucenje... ovaj mali motoric sa redukcijom 60/1 se vrteo posteno 1 min na njemu a posle jos pola min dosta sporije dok se nije zaustavio, to je bilo bez opterecenja, e sad ako uzmemo u obzir da ce redukcija biti takva da nam nece trebati energija za drzanje polozaja menjaca vec ce to da odradi redukcija, onda svakako kond od 1F moze da radi posao jer bih napravio sistem za konstantno dopunjavanje konda dok se vozi a da taj sistem daje dovoljno energije da napaja ceo sistem menjaca i LED signalizacije, pa je ideja da kond sluzi samo da prebaci na prvu brzinu menjace kad se zaustavi bajs i drzi osvetljenje jos minut-dva , a cim krene bajs da se vec generise dovoljno energije za dalje funkcionisanje menjaca i dopunjavanje konda , na ovaj nacin se ne bi sekirali jesmo li ugasili sistem, svetla, koliko nam je pun aku, da li ce se isprazniti , da li ce da se upropasti ako ostavimo bajs na suncu pa se pregreje , itd...

moze se dodati i dva konda po 1,5F u paralelu , ali svakako bih isao na tu varijantu....

ako je motoric od centralne brave dovoljno jak da povuce sajlu onda moze jako jednostavan sistem da se napravi a to je da se uzme motorica koliko je zupcanika i da se vezu jedan za drugi (na red fizicki jedan za drugi) pa ce se sa svakim istezanjem ili skupljanjem tog malog aktuatora ceo taj lanac motorica istezati ili skupljati za jedan stepen...
[ Sepa011 @ 09.07.2011. 09:23 ] @
Boktemazo, kol'ko potrosenog prostora da bi se pospesila lenjost i iskljucivanje mozga. Pa voznja bicikla nije puko obrtanje pedala konstantnim brojem okretaja. Mislim da bi ovde trebalo debelo porazmisliti o nabavci elektro skutera. Napunis i ne mislis.
[ shadow88 @ 09.07.2011. 09:31 ] @
meni je nedavno palo na pamet da prepakujem sve sa elektricnog skutera (trotineta sa sedistem) na bajs, pa da tako dobijem elektricni bajs sa motorom snage 400W na 24V , PWM kontrolerom, rucicom za gas itd... ali ja sam hteo pogon da zakacim direkt na tocak preko jednog lanca i to je to , ne bih imao promenljivi steoen prenosa niti nista drugo pa koliko ide , ide..

ovo nije losa ideja da unapredim sve sto sam zamislio, znaci motor bi se kacio na pedale , a menjaci bi radili svoje u zavisnosti od brzine kretanja, mada tu vec moze i po opterecenju na motor da se lako napravi promena prenosa, ne mora po brzini, ali opet mi ostaje problem sta se dogadja kad se isprazne baterije pa pedaliram nogama ? na koji nacin bi se tu mogl meriti opterecenje ? mozda neki senzor pritiska na pedale ili da se prosto ugasi automatsko i ostavi rucno ? nesto kao neki potenciometar na kormanu ? a napajanje bi se vrsilo posebno iz onih kondenzatora nezavisno od akua za motor, jedino sto bi se visak energije iz konda ako postoji koristio za dopunjavanje akumulatora i opet posle odredjenog vremena verglanja imam nesto energije za voznju, ili na nizbrdicama ce se dopuniti jenim delom.. npr ako istrosim 50% akumulatora da se popnem na venac onda cu bar trecinu energije vratiti spustanjem niz isti, dovoljno da predjem jos 2-3km vise po ravnom :)
[ Sepa011 @ 09.07.2011. 10:07 ] @
Postoje i automatski menjaci za bicikle, tek da te obavestim.

http://www2.bsn.de/Cycling/articles/browning.html
http://news.cnet.com/8301-17938_105-9697934-1.html
http://www.youtube.com/watch?v=kVPjhmTThPo&feature=related
[ shadow88 @ 09.07.2011. 11:12 ] @
jel moze ovo cudo sa poslednjeg linka da se nabavi kod nas ? odlicna stvar za e-byke . pogotovo sto je moguce i rucno i automatski prebacivati brzine , a moze se nadodati i neko motorce da to regulise :)

svakako je dobra stvar sto nije potreban prednji menjac jer ovaj ima prilicno velik broj razlicitih stepeni prenosa , kod savrseno napravljenog menjaca bi imao na raspolaganju bezbroj brizna na bajsu :)

mislim da imam jedan bajs koji ima ovakav menjac ali ima samo tri brzine , isti je princip da se osovina uvlaci i izvlaci iz glave zadnjeg tocka ali ne znam sta je unutra , ne verujem da su ove kuglice vec nesto drugo
[ shadow88 @ 09.07.2011. 11:19 ] @
BTW , elektricni skuteri nisu jeftini a ja mogu nabaviti elektricni trotinet koji sam pomenuo malo pre za 120 evra ....

[Ovu poruku je menjao shadow88 dana 09.07.2011. u 14:41 GMT+1]
[ shadow88 @ 09.07.2011. 13:44 ] @
ljudi ako neko zna gde kod nas moze da se nabavi avaj kuglicni menjac ili takav kontinualni automatski ili kontinualni rucni menjac i za koje pare bio bih mu jako zahvalan da mi javi ili ako neko ima da proda onda na pp ponuda, nije bitno jel nov ili polovan , samo da radi...

ovo bi mi savrseno odgovaralo za izradu elektricnog bicikla, a mozda bih ga nabudzio i na skuter ... svakako je bolje od gomile zupcanika i komplikovane mehanike...
[ bogdan.kecman @ 09.07.2011. 17:35 ] @
imas te motore za tocak (npr http://www.bik-e.com/2009/04/e...n-systems-e-mountain-bike.html ) kod kineza za relativno male pare .. drugar madjar je prosle godine narucio jedan za 100 evrica i njegov bicucle pici 40km/h .. doduse on je baterije vezao nekom gumom na bajs po sredini bajsa pa sve to izgleda super ruzno, i max brzinom ako ide potrosi mu se njegovih 10tak SLA baterija za manje od sat vremena ...

sto se tice 1.5F 14V - mnoooogo je jeftinije da kupis gotov automatski menjac nego da stavis jedan taj kondenzator
[ veselinovic @ 09.07.2011. 19:38 ] @
shadow88,
jesi li pogledao link ?
Arhimedova spirala, je transcendentna krivulja.Ona nastaje,kad tačka,polazeći iz odredišta,jednoliko obilazi odredište i jednoliko se udaljuje od njega.Udaljenost svake tačke Arhimedove spirale od odredišta proporcionalna je sa uglom zaokreta.
Ti imas sajlu koja vuce polugu na mjenjacu. E ova spirala tj ekscentar, gura polugu srazmjerno uglu za koji je okrenuta.



[ shadow88 @ 10.07.2011. 00:18 ] @
ja za 100 evrica imam motor, kontroler, dva akumulatora po 12V i 12Ah tako da dobijem 24V 12Ah kad su vezani na red, rucicu za kontrolu brzine , cycle kompjuter , a fali mi samo jos taj automatski mehanicki kontinualni menjac ali ne zanam gde da ga nabavim....
[ robert63 @ 10.07.2011. 00:54 ] @
Sve se nešto mislim šta mi nedostaje da bolje spavam,
i da se ne budim noču,

Napokon i konačno:
Citat:
veselinovic:Arhimedova spirala, je transcendentna krivulja.Ona nastaje,kad tačka,polazeći iz odredišta,jednoliko obilazi odredište i jednoliko se udaljuje od njega.Udaljenost svake tačke Arhimedove spirale od odredišta proporcionalna je sa uglom zaokreta.


Ovaj "skup reči " potpomaže " lak San"
u ove sitne sate,

Još samo da ponesem na spavanje:
-lenjir,
-šestar,
-uglomer,
-lupu,
-klatno od barem 3-4 metra,
-štopericu,
-visak,
-i naravno kompas.

Jovane, mala šala -naravno , -el ?
[ shadow88 @ 10.07.2011. 04:57 ] @
zaboravio si GPS da se ne izgubis med' svim tim silnim alatom u sobi :)
[ veselinovic @ 11.07.2011. 19:22 ] @
Forum se sve vise pretvara u ovo:

Opisite kako se moze izmeriti visina nebodera obicnim barometrom" - bilo je
pitanje na nekom ispitu iz fizike na Univerzitetu u Kopenhagenu.

Jedan od studenata je odgovorio: "Oko vrha barometra zavezete kraj
poduzeg kanapa i polako spustite barometar sa krova nebodera sve dok
barometar ne dodirne tlo. Duzina kanapa uvezana za duzinu barometra je, u
stvari, visina nebodera".

Ovaj poprilicno orginalni odgovor je do te mere iznervirao profesora,
da je student pao na ispitu i bio iskljucen iz slusanja fizike na ovom
univerzitetu. Student se pozvao na svoja osnovna prava sa obrazlozenjem da
je njegov odgovor neoborivo korektan, tako da je univerzitet imenovao
posebnu nezavisnu komisiju koja je trebalo da oceni ovaj slucaj. Predsednik
komisije je odlucio da je odgovor zaista bio tacan, ali da nije relevantan
kao dokaz poznavanja materije, u ovom slucaju fizike. Da bi resili pat
poziciju, odluceno je da student moze da istupi pred specijalnu komisiju i
da ima sest minuta da da usmeni odgovor na ovo pitanje, kako bi pokazao da
poznaje osnovne principe fizike.

Pet minuta je student sedeo razmisljajuci i ne progovarajuci ni rec.

Predsednik komisije ga je upozorio da vreme istice i da ima jos samo jedan
minut da da odgovor na postavljeno pitanje. Na to je student odgovorio kako
ima nekoliko izrazito relevantnih odgovora, ali da ne moze da se odluci koji
bi da da kao konacan odgovor. Jos jednom mu je savetovano da pozuri, posle
cega je student odgovorio kako sledi:

- Kao prvo, mogli bi da ponesemo barometar na vrh nebodera, bacimo ga
sa ivice i izmerimo vreme koje mu treba da dotakne tlo. Visina nebodera bi u
tom slucaju bila H = 0,5g×t2. Jedino sto bi se barometar u tom slucaju
razbio.

- Ili, u slucaju da sija sunce, mogli bi da izmerimo duzinu barometra,
izmjeriti visinu njegove senke, zatim izmeriti visinu senke nebodera i
proporcionalnom aritmetikom izracunamo visinu nebodera.

- Ako bas zelite da budete naucni na visokom nivou, mogli bi zavezati
kraci kanap na kraj barometra, i pustiti ga da se klati kao klatno, najpre
na tlu, a onda na vrhu nebodera. Visina odgovara odstupanju gravitacione
sile koja deluje na tako napravljeno klatno, T = 2p2×(l/g).

- Cetvrto resenje, a u slucaju da neboder ima stepenice za nuzdu, bilo
bi i najjednostavnije: svaki sprat stepenista izmeriti u duzinama barometra
i na vrhu samo sabrati tako izmerene duzine.

- A ako zelite jedno dosadno i ortodoksno resenje, sto ja
pretpostavaljam da vi ocekujete, mogli bi da iskoristite barometar da
izmerite vazdusni pritisak na tlu, zatim na krovu, i razliku u milibarima
iskoristite za izracunavanje visine zgrade.

- Elem, kako nas stalno podsticete da vezbamo nezavisnost razuma u
primeni naucnih metoda, mislim da bi najjednostavnije bilo pokucati na vrata
domara u tom neboderu i reci mu: "Dacu vam svoj novi barometar ako kazete
koliko je visoka ova zgrada oko koje se vi brinete".

Ne treba ni pominjati da je student polozio ispit, a posle je bio prvi
Danac koji je dobio Nobelovu nagradu za fiziku. Glavom i bradom Nils Bohr.


A mozda je to i dobro.
[ arakis @ 11.07.2011. 20:17 ] @
A kako bi ti hteo da forum izgleda?
[ shadow88 @ 11.07.2011. 20:35 ] @
to je vise nego dobro, ne treba sve raditi onako kako vas drugi nauce, treba biti kreativan, inovativan, kombinovati , improvizovati :)
[ vos @ 14.07.2011. 11:53 ] @
Filipe, nije odgovor na tvoj problem ali mi se svakako cini kao dobra ideja ovo sto pokusavas da napravis. Mislim i da bi resenje gde samo signaliziras nekim lampicama/diodama da se brzina treba promeniti navise ili nanize bila korisna. Bila bi to neka vrsta poluautomatskog menjaca ;)
[ arakis @ 14.07.2011. 14:37 ] @
pa da to sam prvo smislio, doduse sa led didoda, i malim nokinim displejom, koji bi ti i napisao koju brzinu da menjas kada.
posto iko bajs ima navodno 21 brzinu, mislim da se samo nekih 10 ne preklapaju. i bitno je da kad saltas ka vecim brzinama a prelazis sa manjeg ka vecem prednjem zupcaniku, da prvo smanjiz brzinu pozadi za odgovarajuci broj, mu da mi broji predjene kilometre i da cuva trenutnu brzinu i broj okretaja pedala u svakoj sekundi, za kasniju analizu na kompu....
[ djura63 @ 14.07.2011. 16:01 ] @
Citat:
Danac koji je dobio Nobelovu nagradu za fiziku. Glavom i bradom Nils Bohr.
Lepa anegdota. Nils Bor (Niels Bohr)