[ notebookFun @ 24.08.2011. 17:29 ] @
Ljudi razocarao sam se u CANON PowerShot A2200, kupio sam ga ali su nocne slike katastrofa. Sve moguce sam isprobao, smanjivao ISO na 80, gasio blic, ama bas sve ali su slike i dalje bile lose. Ako povecam ISO, poveca se i sum. Uklonim ja šum u Photoshop-u sa NoiseWare ali onda slike nisu prirodne vec izgledaju vjestacki.

Ima li neko da mi preporuci neki digitalni, pod uslovom kompaktni ili neki manji SLR digitalni, koji moze da stane u moju adidas torbicu velicine 14cm x 23cm. Znaci bitan mi je kvalitet slike, a najvise nocni...

Budzet mi je do 175e!
[ NShappy @ 24.08.2011. 18:29 ] @
Nema to što tebi treba. Pogotovo za te pare.

Najbolje slike sa malo svetla od malih aparata daju Olympus XZ1, Samsung EX1, Canon S95 i Panasonic LX5. I to je to. Ali oni koštaju mnogo više od para koje planiraš da daš. Navedeni aparati imaju svetlosno jače objektive od proseka, senzor sa malo boljim hi ISO mogućnostima od proseka i stabilizaciju slike. To su stvari bitne za upotrebljivo snimanje pri malo svetla.

I iz njih da izvučeš maksimum treba imati bar malo fotografskog znanja. Dobre noćne slike možeš dobiti i tvojim aparatom ali samo ako slikaš nepomične objekte i ako ti je aparat nepomičan na nekoj čvrstoj podlozi ili na stativu. A to ti predpostavljam nije korisno za "noćno slikaženje, žurke itd"

Druga varijanta je da uzmeš neki DSLR ali to je i polovno teško naći za manje od 300 eur, a mnooogo je glomaznije i nezgodnije za nosanje i upotrebu.
[ miko.s @ 24.08.2011. 18:31 ] @
najjeftiniji aparat koji ima hotshoe i kupi si blic za njega.
jedino (drugo) šta mi pada na pamet je da ili neznaš slikati po noći, ili je aparat jednostavno toliko loš da ne možeš... nesmiješ koristiti zoom, iso staviš na 200, i okineš. ako je objektiv f2.8, imat ćeš osvjetljeno oko 5 metara...

druga varijanta je aparat koji ima objektiv veće svjetlosne moći, recimo f2.0, jer aparati koji imaju hotshoe nisu baš super jeftini, a onda te i blic nešto košta.
jedan model koji se meni dosta sviđa, je ixus 300 hs.
[ notebookFun @ 24.08.2011. 18:43 ] @
Cuo sam da je PANASONIK FS10 dobar po noci. Da li je neko probao ovaj digitalac?
Neko vece sam bio na koncertu i smanjio ISO na 80, zbog Lightshow-a je sve mutno postalo. Pokusavao sam da podizem ISO na 200 dobio sam slicne slike. Ne znam sta su ovi iz CANON-a radili, kao Aperture F 2.8 a ono slike uzas. Mislim da sam samo bacio 125e iako je jos u garantnom roku!
[ notebookFun @ 24.08.2011. 19:39 ] @
@miko.s

Pa nisam toliko glup da ne znam slikat, ali ako smanjim ISO na 200, sa lijeve strane dobija skoro uvijek upozorenje da se aparat trese, iako je moja ruka toliko smirena. Pronasao sam dodatni blic koji se moze dodati na moj digitalni pa se pitam da li je neko koristio nesto ovako, ili je ovo samo navlakusa.
http://www.digitaltoyshop.co.u...non_Powershot_A2200_t2407_3621
[ miko.s @ 24.08.2011. 19:55 ] @
ne možeš sa kompaktom slikati koncert. nisi mogao prije 5 godina, ne možeš danas. današnji kompakti imaju previše MP, i dizanje iso-a daje katastrofalnu sliku. na dslr-ovima iso 1600 nije čist, tako da nema šanse da ćeš na kompaktu dobiti iskoristivu sliku. plus danas na kompakte stavljaju objektive od f3.2 ili f3.5 tako da o nekoj noćnoj fotografiji možeš zaboraviti. f2.8 je još i dobro, šta bi tek bilo da si kupio neki drugi aparat.
od jeftinijih aparata, od canona, koliko pratim samo ixus 300 hs ima 2.0 objektiv, a to je 1 stop više svjetla u odnosu na ovo šta imaš danas.
o tome dali znaš slikati ili ne - oko sebe vidim svašta, kako danas ljudi slikaju, i čime slikaju, i kako se žale da su slike loše. koncert u neosvjetljnoj dvorani, osoba pored mene vadi mobitel, i slika sa flashom. na ekranu se vidi glava osobe ispred nje i ostalo sve crno. toliko o znanju slikanja. ili slikanje bez blica u mračnoj dvorani bez flasha sa full zoomom. bravo. f5.9 na tele kraju objektiva, ekspozicija barem 1 sekundu, a lik slika iz ruke bez da uopće aparat nasloni na nešto.
očekujete previše od kompakta. da to šta tražiš možeš dobiti sa kompaktom, dslr-ovi se ne bi prodavali.
tako da - ako želiš slikati koncerte, morat ćeš kupiti dslr. za ostalo kompakt može biti ok. ja redovito uzimam ixusa, i slike su ok. ne možeš očekivati ok sliku na 10 metara, ali 3-4 metra će biti ok. canon a2200 je kategorija najjeftinijih kompakta... odredi mu limite.

edit. da, ovaj blic..
ne, ovo je nešto čudno. gn od samo 10 na iso 100 je slabo, čudi me da je blic tako velik a tako slab. a i u tom slučaju moraš blic nekako i držati....
[ radisasvr @ 24.08.2011. 20:45 ] @
To sto hoces, za toliko para koliko si naveo, ne postoji u poznatom univerzumu .
Ako hoces nesto da slikas sa blicem (ugradjenim) a da ti slike budu ok. potrazi neki iz starije canonove A serije ( zbog kolicine para kojima raspolazes).
Recimo canoni A620 i A710IS ce ti u auto modu sa blicem dati jako dobre fotografije ali si jako ogranicen dometom.
Slikanje koncerata sa kompaktom, bilo kojim, zaboravi!
Minimum ti je neki dslr sa cmos senzorom i svetlosno jakom optikom ( ako ces raditi bez blica).
Imalo bi tu jos dosta da se kaze ali za pocetak ti je i ovo dosta.
A to sto si razocaran sa A2200 mene ne cudi ni najmanje. Em pripada najjeftinijoj klasi kompakata, em su ga unakazili sa brojem megapixela i svetlosnom jacinom objektiva. Sa njim mozes uspesno da slikas po suncanom letnjem danu i to je to, nazalost.
Dobri kompakti kostaju a opet nisu za slikanje koncerata, mada, onaj ko ume, moze i sa njima i da izvuce nesto koliko-toliko upotrebljivo.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.08.2011. 22:08 ] @
Evo šta sam nabrzaka našao po folderima a da snimljeno kompakt aparatima. U imenu fajla sam napisao kojim aparatom je snimljeno. Sve slike su direktno iz aparata bez obrade.

Jedan od najboljih kompakt aparata sadašnjice, Canon S 95:






A evo slika i sa nekoliko starijih kompakt aparata:

Diskoteka Posejdon, Canon G7:




Koncert Simply Red, Fuji F30:




Džez Festival, Pančevo:






Neverne bebe:




Inspektor Blaža:




Svi ovi aparati koštaju znatno više od 175e, a da bi se dobile ovakve slike potrebno je i poprilično fotografskog znanja. Bez toga ne možeš očekivati da ćeš dobiti ovako nešto.

[ notebookFun @ 24.08.2011. 22:41 ] @
Gledajuci ove slike primjetio sam da ovaj CANON A2200 nije loš! I ja mogu izbiza da dobijem lijepu sliku, kao sto je slika Blaze. Sto se tice Makro moda Canon A2200 me zadivio, sve ostalo je super, samo nocni je mana....
[ Nebojsa Milanovic @ 24.08.2011. 22:50 ] @
Ako misliš da sa A 2200 možeš da dobiješ čak i približne slike ovima, onda ne razumeš osnovne stvari o fotografiji.

Nijedna od ovih slika nije napravljena prvenstveno na taj "blic u glavu" način, na koji jedino sa A 2200 možeš nešto da dobiješ.

Sve ove slike su veoma različite od toga, čak i one (ukupno) dve od njih kojima je blic dodat. Ali da ne pričam ja previše, i drugi će ti objasniti :)
[ djtr @ 24.08.2011. 23:42 ] @
Skoro sam kupio canon ixus300HS i pravi dosta dobre slike po noci. A ima i lepe predispozicije za to: f2.0 na 28mm i jak iso koji je realno upotrebljiv do neke vrednosti(recimo 800, max 3200) ne i maksimuma kad je noc u pitanju. Steta sto ga trenutno nemam kod sebe da uploadujem fotke ali jako je kompaktan i upotrebljiv fotoaparat. Svestran. Platio sam ga 215evra. Ima snimanje u 720p, slowmotion i naravno slowsync za noc!
[ notebookFun @ 25.08.2011. 07:02 ] @
Evo neke fotke koje sam ja zabiljezio sa CANON A2200.










Zadnje dvije fotografije nisu moje, ali u EXIF-u pise da su slikane sa CANON A2200!
[ S A J A @ 25.08.2011. 09:11 ] @
Slikanje noćnih slika provoda, koncerta, žurki i sličnog spada u najzahtevniji fotografski "pravac". To je zato što su brze scene a malo svetla što je ubistvena kombinacija za svako fotografisanje. Još nezgodnije je što su dešavanja brza i nepredvidiva pa nemaš mnogo vremena da podešavaš aparat i nameštaš blic i slično, često imaš sekund da slikaš i to ti je što ti je. Malo je jednostavnije ako ti ljudi poziraju i tu mogu da se naprave solidne slike. Ono što je zeznuto jeste kako uhvatiti glavni objekat i pozadinu u isto vreme. Ako koristiš blic (a često moraš jer ne možeš da dobiješ potrebnu brzinu bez njega) onda glavni objekat bude prilično svetliji nego pozadina i ne samo to, nego i boje budu drugačije pa ispada ko da je "nalepljen" na pozadinu. Ja u tim slučajevima malo smanjim snagu blica a naduvam ISO na 3200 (na mom dSLR-u 3200 daje prihvatljiv šum) pa dobijem i glavni objekat i pozadinu prilično dobro vidljivu. Evo kako ja podešavam:


brzina 80 / iso 3200 – za brze scene
brzina 60 / iso 3200 – default za većinu dešavanja sa ljudima
brzina 30 / iso 1600 – kad ljudi poziraju (ne mrdaju dok ih slikaš)
brzina 15 / iso 800 – za visokokvalitetne slike u mraku (svi moraju da ne mrdaju)

Ako hoću više pozadine onda stavljam veći ISO a manju brzinu i sve se zapravo vrti oko toga. Ako su male brzine onda često stavim odloženo slikanje 2 sekunde i rear blic.

Slikanje predmeta i objekata (građevina i lično) noću je nikakav problem, to može i moja baba da slika, pa prema tome to i ne smatram nekim izazovom u fotografiji. Mada, koliko vidim pod forumima kad god se spominje "noćna fotografija" uvek ljudi stavljaju slike nepomičnih objekata (predmeta, zgrada, mostova i slično) što može da uradi svaki početnik pa mi nije jasno čemu toliko hvalisanje. Slikanje "dešavanja" je pravi izazov, o noćnom sportu neću ni da govorim. Par puta sam imao priliku da slikam noćni tenis i nisam uspeo da napravim zadovoljavajuće fotke. Da bi zamrzo pokret (npr. kad neko servira) moraš da imaš veliku brzinu a u tom slučaju nema dovoljno svetla ma šta da uradiš. Jedino da iskeširaš par hiljada eur za opremu i onda nemaš problema.

Inače ko voli kompaktne aparate a želi kvalitet neka pazari FujiFilm X100, taj aparat razbija kako dobre slike pravi.
[ grof 333 @ 29.08.2011. 13:31 ] @
Pozdrav. Treba mi pomoc oko kupovine canon digitalnog aparata. Ima veliki izbor , i ne znam za koji da se odlucim, jer se ne razumem bas najbolje. Budzet mi je do 130e , pa ako neko ima neki predlog neka javi.... Unapred hvala :)
[ miko.s @ 29.08.2011. 18:16 ] @
mislim da , do 130 eura, ne trebaš puno tražiti, jer slabo ćeš naći dobar aparat. da se rastegneš do 200, ajde (iako ne znam kako se kreću cifre kod vas u srbiji, ja gledam u njemačkoj).
ako uspiješ naći polovno, canon a630-650, ako ne uspiješ, onda bilo šta drugo novo. a3000is? nećeš dobiti oštre slike (kao sa niti jendim drugim aparatom ove klase), ali ima nešto svjetliji objektiv od konkurencije, a iso400 je čak upotrebljiv.

inače, rađe skupi neke pare pa kupi APARAT. ja slikam puno, stvarno puno, i kad kroz par godina gledaš slike, bit će ti žao šta su loše ispale. "da sam bar imao bolji aparat" je misao koja mi se provrti glavom kad god gledam svoje stare slike sa starog jeftinog olympusa.
[ grof 333 @ 29.08.2011. 19:50 ] @
a canon powershot A 2200 is ... on je oko 120 e?
[ miko.s @ 30.08.2011. 12:05 ] @
pa kolega gore ima a2200, pitaj njega.
[ MirosIav @ 30.08.2011. 14:03 ] @
@notebookFun
Traži polovni Canon G serije ili Panasonic LX serije. Od novog ništa nema za 175 EUR što može dobro slikati noću.
[ notebookFun @ 01.09.2011. 14:09 ] @
@grof 333

Canon A2200, meni jedina mana je nocni.
Ima jaku bateriju, mnogo tanak i lijep na izgled, dosta opcija, odlican makro mod za kompaktni digitalni, veoma prirodne slike...

Da li je neko probao PANASONIC FS10, volio bi da cujem misljenja o ovom digitalnom?
[ Serviser22 @ 18.03.2012. 19:37 ] @
Da malo ozivim temu, a mozda mi i neko pomogne....

Naime ja imam mali aparat Olympus VG-110. Znam da nije neka esktra sreca, al sta sad....

E, zanima me zasto mi nekad slike ispadnu ekstra dobre u marcnoj prostrriji bez bilica, a nekad su mutne skroz??? Pokusavao sam staviti na stol da bude nepomican, ali opet budu mutne. Dok nekad ekstra dobro uslika. Slucaj je recimo enterijer diskoteke. Sve je super, boje, nivo svjetla, fotografija bi ekstra ispala samo da nije mutna.... Jer ima mozda neki fol. Znam da je ovo amaterski mali aparat i da ne mogu cuda ocekivati, ali eto pitam....

Imao sam ranije stari ogromni digitalac Thosiba, ne sjecam se modela, i s njime su mi fotografije bile veoma dobre u mraku bez blica.... Zasto sada s ovim ne valjaju, a nviji aparat?


Ja sam totalni duduk u sferi profi slikanja, pa nemojte zamjerit...
[ S A J A @ 19.03.2012. 08:50 ] @
Nema šta drugo da bude nego da je aparat pomeren za vreme slikanja. Probaj stabilnije da držiš aparat. Ako na aparatu koristiš noćni režim slikanja onda on produžava ekspoziciju i mora stabilnije da se drži. Ovo da su slike mutne prilikom slikanja na stolu je teško objasniti, ne znam kako si okidao, ako si pritiskao dugme onda si time pomerio aparat a ako si stavio tajmer onda tek nema objašnjenja, možda se sto pomera od basa :)

Za slikanje u noćnim uslovima bi trebalo da isključiš automatiku i ručno podešavaš aparat jer on ne može tako dobro da "prepozna" kako bi bilo najbolje da se našteluje. Koliko sam video na netu taj aparat nema mogućnost manuelnog podešavanja ali možeš da prebaciš na "Program" mod i da povećaš ISO na 800 ili 1600 i time će ti aparat "brže okidati" i biće manje mutnih slika. Samo obrati pažnju da povećanjem ISO-a se povećava i šum na slici pa izaberi neko optimalno rešenje. Ima i još jedna dobra fora a to je da staviš tajmer na 2 sekunde i tako slikaš. Poenta je što prilikom pritiskanja dugmenta za okidanje ti malo pomeriš aparat i onda ispadne mutna slika. Ovako bi prvo pritisnuo dugme i aparat bi slikao posle 2 sekunde, naravno za to vreme moraš da se skameniš, nema čak ni disanja.

Interesantno je da nekada aparati potpuno čudno postave parametre u automatskom režimu. Na primer, kod mene na Olympusu E-PM1, u automatskom modu i uključenim blicem program postavi shutter 60 i ISO 200! tako napravljene slike izgledaju vrh ružno iako sam aparat košta 500e. Zato ja pređem u manuelni mod, povećam ISO na 1250, shutter na 30 i dobijem mnogo bolju sliku. Kod mene sve preko ISO 1250 ne valja, ne zbog šuma nego što već na ISO 1600 boje postaju "isprane" pa zaobilazim te vrednosti. Za probu ti je najbolje da napraviš par istih slika i da probaš različite vrednosti ISO kako bi utvrdio gornju granicu preko koje ne treba ići.
[ miko.s @ 19.03.2012. 11:54 ] @
olympus aparati su generalno gledano smeće, osobito ultrakompakti. vg-110 sam nasao kod nas za cca 50 eura, tako da bi samo taj kriterij bio dovoljan da se shvati da je aparat ultra bagatela i od njega nije za očekivati ne znam kakve slike. koristio sam fe seriju jer sam slikao jedan rođendan s njim nakon šta je moj ixus ostao bez baterije, došlo mi je da ga zviznem u zid, bolje slike sam radio sa manualnom minoltom na film.
to šta su ti slike mutne je njegov autofokus kriv. i na fe seriji je isti problem, fotoaparat fokusira na nešto neodređeno, mislim na prašinu i znoj. dosta slika mi izgleda kao da je nekakav macro palio. u par navrata je i to ixus radio, ali u puno manjem omjeru, tipa 1 mutna slika na 40, dok kod olympusa je omjer bio skoro 50:50.
e sad, istina da sam bio lagano pod alkoholom kad sam slikao tako da nisam uspio naći niti kako se podešava fokus točka, niti iso, uzeo aparat u ruke i slikao, ali slike su jaaako loše od cijele serije, čak i početak dok smo se okupljali i sjedili za stolom (za razliku od slika sa ixusa koje su tehnički najbolje ispale).

ta vg serija nema skoro nikakve opcije za podešavanje. nažalost. htio sam uzeti vg 110 da mi bude kao šok-aparat kada idem van da mi ne bude žao ako se razbije (jer ima 27mm objektiv u odnosu na 37mm na ixusu) ali vidio sam da slike čak i sa blicom ispadnu - katastrofa. nema niti stabilizaciju šta je besmisleno za aparat napravljen nakon 2010.

tako da - uzmi uputstva, i vidi dali možeš nešto sa scenskim modovima napraviti, da ti shutter ne spušta ispod 1/30 (iako za slikanje sa blicom u disku ja bi koristio barem 1/90 jer nitko ne stoji mirno), da iso ne ide preko 400 jer i 400 je loše, i da ne koristi auto af nego da koristi centralnu fokus točku (ili face detection ako slikaš ljude).

na ixusu ima nekakav children mod, nisam dobro proučio jer sam zadovoljan sa automatikom, ali mislim da povećava shutter neovisno o blicu, na automatici sa blicom jer 1/60s, na children ne znam na koliko ga stavi ali više, i mislim da koristi continuous autofokus jer je af-assist lampica upaljena stalno, a u P modu i automatici se ugasi nakon pola sekunde cca. jedino tada iso bude automatski, a inače ga držim na max 200.

@saja - da, to sam i ja primjetio na penu, kad upališ blic automatski spušta iso na 200, iako meni to paše u barem 80% slučaja, kada koristim blic naglasak je na subjektima koje slikam, ostalo je potpuno nebitno, i želim da subjekti budu oštri i čisti od šuma. ako je bitan background onda stavim manualno iso na koliko treba, 800-1600 uglavnom. na 2000 se počinju pojavljivati žute i plave fleke i linije, iako na 3200 ih nema. nisam nikad koristio scene modove, vjerojatno ima nekih koje drže iso na auto sa blicom i daju dobre rezultate, nisam nikad pokušavao. možda bi malo ubrzalo proces.
[ S A J A @ 19.03.2012. 21:56 ] @
Citat:
miko.s
@saja - da, to sam i ja primjetio na penu, kad upališ blic automatski spušta iso na 200, iako meni to paše u barem 80% slučaja, kada koristim blic naglasak je na subjektima koje slikam, ostalo je potpuno nebitno, i želim da subjekti budu oštri i čisti od šuma. ako je bitan background onda stavim manualno iso na koliko treba, 800-1600 uglavnom. na 2000 se počinju pojavljivati žute i plave fleke i linije, iako na 3200 ih nema. nisam nikad koristio scene modove, vjerojatno ima nekih koje drže iso na auto sa blicom i daju dobre rezultate, nisam nikad pokušavao. možda bi malo ubrzalo proces.


Meni se ne sviđaju te slike 1/60, ISO 200. Jeste da nema šuma ali je pozadina mračna, glavni objekat previše osvetljen i sve je nekako belo. 1/30 i ISO 1000 daju odlične slike u nekim kućnim uslovima. Šum mi ne smeta, ionako slike ne gledam u punoj rezoluciji. Zanimljivo da kod noćnog slikanja napolju ili u "disko klubu" ne mora da se koristi velika brzina okidanja, ja obično slikam sa 1/3 ili 1/5 i slike ispadaju odlično, poenta je što je previše mračno i da se pokret zamrzava blicem. Kako na toj brzini pozadina ostane nezamrljana ne znam ali sve lepo izgleda.
[ Serviser22 @ 20.03.2012. 00:56 ] @
Hvala vam velika na pomoci.

Ja se bas nisam kuzio u ISO i ekspozicije, jer mi je profesija nesto sasvim drugo, pa mi te stvari nisu bile bas jasne. Koliko shvatam, ISO je bukvalno povecanje gain-a osjetljivosti ako sam razumio, i sto je veci to je veca i osjetljivost ali s vise suma. (?)

Ekspoziciju kontam to je vrijeme otvorenosti blende, u pravu sam? Ali mi nije bas jasno to oko vremena sta znaci ono 1/30 itd....


Predpostavio sam da je problem u auto fokusu. Ali koliko ja vidjoh ne moze se fiksirati niti ugasiti. On se fokusira na nesto i to slika.

Imao sam slucaj na otvorenom neki koncert, navecer, kada sam slucajno upalio blic, usliko sam brdo bijelih tufni, nesto kao mrlje ili tako nesto.... Skoro da se nije mogla naparaviti normalna fotografija s blicom ni osoba na metar dva udaljenosti bez tih "tufni"...

Sto se tice recimo slikanja u zatvorenom, soba, stan i tako, ispadne dobro i fotografije nisu lose (u svom okviru) . Napolju po danu su isto ekstra fotografije, ali u mracnom, recimo diskoteka, slabe... Ima osvjetlja i sve, boje su bas onakve kakve bih zelio na fotografiji, ali se fokusira na "nesto" i u 90% ispadne mutno. Cak i kad ga fiksiram.

Nikako se ne mogu oteti utisku da je stara debela Thosiba (koja je gutala baterije ko luda) imala nekako toplije slike, i u mracnom ekstra dobro slikala...







[ miko.s @ 20.03.2012. 11:00 ] @
iso ti je kako si i sam shvatio - povećanje osjetljivosti senzora. manji iso - manje šuma. veći iso - više šuma. na ccd senzorima (kakav je u većini kompaktnih aparata) ne treba prelaziti iso 400 jer je šum prevelik, čak i da smanjiš sliku na npr 1440x1080 (sad popularna veličina zbog fullHD televizora i monitora) imat ćeš puno šuma. bsi-cmos senzori (kakve se sad trpa u novije kompakte, ali to je najbolje izveo canon) imaju nešto više šuma u startu, ali ne toliko drastično više na većim iso-ima. skinuo sam test fotografije par novijih aparata, i slike su sasvim upotrebljive i na iso 1600, pa čak i na 3200 (naravno, u sferi kompaktnih aparata gdje je to prije bilo nepojmljivo).

1/30s itd ti je shutter, označava brzinu okidanja, 1/1 ti je expozicija od 1 sekunde, 1/2 je pola sekunde, 1/60 je jedna šezdesetinka sekunde....
kada imaš aparat na kojem možeš to manualno podesit, onda sam procjeniš koliko možeš spustiti, kad imaš idiota na kojem ne možeš ništa namjestiti, onda on to sam odradi, olympus stavlja na 1/30s ako slikaš sa blicom (po meni premalo jer ostaju duhovi ako se ljudi kreću). canon koristi 1/60 sa blicom.
bez blica ali i bez stabilizacije teško da možeš uloviti oštru sliku ispod 1/25s (ja ne mogu iako imam mirne ruke) dok sa stabilizacijom 1/6s nije problem ako se ljudi ne miču.

prekopaj po meniju i probaj naći dali se negdje može ugasiti aiaf (ne znam kako to olympus zove, na canonu je baš tako -aiaf, da nije možda smart af na olympusu?) i probaj da staviš na center point af (fokus point ti je na sredini ekrana, trebaš se na to naviknuti, ako slikaš nešto šta ti nije u centru moraš prvo fokusirati na ono šta želiš da bude u fokusu pa onda promjeniti kadar - popularna focus and recompose tehnika - slike ispadnu najbolje tako jer ti odlučuješ šta treba fokusirati, a ne aparat).

šta se koncerta i blica tiče - blic se gotovo nikad ne koristi. barem ne na malim aparatima, jer blic jednostavno nema snage.

te bijele fleke su ti prašina i voda (znoj, vlaga), i koliko često ćeš imati takve slike ovisi o autofokusu aparata. ne mogu reć da imam moderne aparate, jer nemam, oba ixusa su proizvedeni oko 2006-7. godine, tako da nemaju face detection, constant autofokus i sve stvari koje imaju moderni, ali sa njima mi se jako rijetko dešavaju takve stvari (još sa starim ixusom se znalo desiti, ovaj noviji gotovo nikad). olympus pen-a ne ubrajam.
[ Serviser22 @ 20.03.2012. 20:14 ] @
Ok, hvala!

Eksperimentisat cu sa ISO a AF sam sad postavio na "spot" pa cu vidjeti.

Hvala jos jednom.
[ MirosIav @ 22.03.2012. 13:27 ] @
Evo mog viđenja stvari... Taj aparat ima mali senzor i takav objektiv da se za kratko vreme ne može sakupiti dovoljno svetlosti kako bi mogao da usnimi scenu u mraku. Zato su slike razmrljane: senzor mora biti duže vremena aktivan, čak i po sekund-dva, pa su slike razmrljane, jer on zabeleži sve promene koje se u tom intervalu dese.

To možeš malo da poboljšaš, ali nemoj očekivati da ćeš bez blica moći bilo šta da postigneš. Prati u P modu ekspoziciju i pazi da ti ne pada ispod 1/25 - pošto ti objektiv počinje na 27mm, onda bez stabilizacije možeš dobiti čiste slike do 1/27 sekundi, ako mirno držiš ruku i do 1/20. ISO vrednost stavi na 400 i to je to. Ono sto dobiješ je maksimum tvog aparata. Nemoj očekivati da ćeš sa tim podešavanjima moći da slikaš nešto u pokretu - ovo ti je više za slike tipa "noć na ulici u gradu". Za diskoteku možeš iskoristiti ova podešavanja + blic. Eksperimentiši, ali nemoj previse očekivati. Kao što napisah u jednoj od tema ovde, nemoj očekivati da ti bilo kakav aparat ispod 200 EUR dobro slika u mraku.