[ DjordjeRnR @ 09.10.2011. 11:38 ] @
| E ovako narode...imam racunar star ko stara grcka... maticna ploca je asus A7V8 X X hard je 20GB graficka ati radeon 9200se (128MB) rama imam 512 ddr itd..
Procesor mi je
amd atlon tm xp 2000+ u biosu moze da se podesi od 1.1GHz do 2.2GHz.
Kada sam kupio racunar prije jedno 9 10 godina radio je default na 1.8 GHz procesor. na 2.2 se nikada nije mogao dignuti...nestabilno crne ekran itd...pa je sve te godine radio na 1.8. Nikakvih problema nije bilo, jako sam nezahjevan po pitanju hardvera taj racunar bi ja mogao koristiti jos 10 godina sto se mene tice.
Ali u zadnje vrijeme procesor je pobudalio... postao je jako nestabilan na 1.8. pa sam ga vratio u biosu na 1.6 pa je onda i tu postao nestabilan pa je vracen na 1.4 pa i tu je postao isti pa je vracen na najsporiju opciju 1.1GHz.
Sada sam skoro reinstalirao sistem, stavio sam neki XP koji je sav da kazem tako ogoljen, jako malo resursa zauzima i racunar jaaako brzo radi na njemu.
Probao sam ponovo dici na 1.8 i za moje veliko cudo racunar je radio sa tom postavkom. Brzo fino lijepo onako kako to ja volim. Jer ipak mi je 1.1 malo presporo.
Ali nestabilnost i dalje postoji,,,iako drasticno manja. Zna se desiti da se racunar sam od sebe izgasi. ne da se upaliti dok se ne izvuce iz struje pa ponovo vrati.
Takodje nekad kad se radi neka komplikovana operacija npr instalacija programa on zna na po puta isto se izgasiti. Dakle i dalje je nestabilan.
Ne znam zasto se gasi. Racunar je otvoren, kuler radi normalno...prasine na rebrima nema to redovno cistim...kad se izgasi pipnuo sam rebra nisu zagrijana...dakle ne pregrijava se...temperatura u biosu normalna...
ali jednostavno ne zeli vise da radi na 1.8 kao sto je radio godinama.
Ako postoji neko rjesenje da se on nekako natjera da radi na 1.8 bio bih jako zahvalan da mi kazete sta da uradim.
Ako rjesenja nema onda molim vas preporucite mi neki od onih automatskih programa...ne razumijem se ja bas u to...ali prijatelj mi je rekao da imaju takvi programi koji postepeno ubrzavaju procesor i onda ga zadrze na najboljim mogucim performansama a da ipak bude stabilan.
Svaka pomoc je dobro dosla. I oprostite na nestrucnim izrazima, ne razumijem se bas u racunare... |
[ elektrostudio @ 09.10.2011. 11:48 ] @
Zameni napojnu jedinicu i pogledaj elektrolite na maticnoj da se nisu "naduvali"
[ JOJO847 @ 09.10.2011. 11:57 ] @
Citat: Zna se desiti da se racunar sam od sebe izgasi. ne da se upaliti dok se ne izvuce iz struje pa ponovo vrati.
elektroliti na napajanju ili ploci. Probaj posuditi ili jednostavno promijeni napajanje (netreba ti neko skupo). Baci pogled na plocu ima li kakvih napuhanih kondenzatora (google na images pa "blown caps" da vidis o cemu se radi).
javi napredak
edit: elektrostudio me pretekao, u principu slijedi savjete jer govorimo isto
[ calexx @ 09.10.2011. 13:17 ] @
Taj procesor bi trebalo da radi na 1667MHz pa postavi tako. Izmeri temperature nekim programom, rebra bi trebalo da budu topla pa i vruća, to im je i posao a ako su hladna, možda i nemaju kontakt sa procesorom pa ga ne hlade. Usput naravno i elektroliti. ;)
[ DjordjeRnR @ 09.10.2011. 14:05 ] @
A znaci do napona je mozda...
Svi kondenzatori su uredu bar meni izgledaju tako... a sto se tice napona...mozda je slab iz razloga sto pored kulera na procesoru imam jos 2 kulera prikacena.
Jedan sam prikacio pored graficke da je hladi(posto fabricki nema kuler a zna se nekad bas zagrijat kad se igraju igrice pa da mi ne pregori) a drugi je stajao na kucistu izbacivao topla vazduh vani...mada sad i nema neke funkcije posto je otvoreno kuciste.
da li je mozda do kulera vise?
Napajenje je 350w ako se ne varam
[ JOJO847 @ 09.10.2011. 14:56 ] @
Ne radi se o tome toliko da je napajanje preoptereceno. Radi se o tome da su neki dijelovi napajanja neispravni, da je ta stvar dala svoje. Uzevsi u obzir minuli rad (9-10g) to nije cudno.
[ DjordjeRnR @ 09.10.2011. 17:47 ] @
Znaci promijeniti napajanje bi bila dobra stvar ?
[ Binary Mind @ 09.10.2011. 18:49 ] @
Da naravno, pogotovu ako je neko obicno kung-fu a starije od 2-3 godine 
[ DjordjeRnR @ 09.10.2011. 22:49 ] @
Ok probacu pa cemo vidjeti sta ce biti.
btw hocu li sta probati sa navedenim programom za oveklok ili samo da zamjenim napajanje
hvala svima na savjetima.
[ miki069 @ 10.10.2011. 13:48 ] @
Već ti je Slavoljub napisao da dotični CPU radi na 1667MHz.
Taj CPU ima zaključan multiplikator na 12.5, a FSB ploče treba da bude na 133MHz.
12.5X133 = 1667MHz.
Overklokovati ga možeš samo dizanjem FSB-a što nije preporučljivo.
Na 1100MHz ne može se namestiti nikakvom magijom.
Ako je drugačije, onda to nije taj CPU ili ga je neko prespajao grafitom da ga otključa.
Na 1800MHz radi XP2200+.
Ako su rebra kulera hladna, najverovatnije ne naleže dobro na CPU, pregrejava se CPU i zato se i gasi.
Izmeri temperaturu iz Everesta pod opterećenjem.
Isčitaj sa CPU-Z informacije o CPU i zalepi sliku ovde.
[ daksi990 @ 10.10.2011. 14:17 ] @
To sto se tice restarta kompa zameni pastu na procesoru i radice normalno jer se i meni to desavalo dok nisam zamenio pastu poradi malo pa se restartuje.
[ Markoxxx @ 31.10.2011. 08:40 ] @
ako nisi resio proble, da li si testirao ram memoriju, i da li je baterija na ploci jos uvek ispravna?
[ Bnfo @ 10.11.2011. 17:24 ] @
Ovako pod broj 1. Otvori kuciste i izduvaj od prasine sve i izvadi bateriju iz biosa.
2.skini kuler i ventilator i dobro ih ocisti
3.Procesor paljivo skini posto je to socet a (462) i lako se lome iglice.
4.Skini svu pastu pazljivo sa vatom sa procesora i hladnjaka (narocito sa procesora) pazi da neostetis nista,drzi sa strane.
5.Skini sve ono crno sa hlanjaka jer vrlo je moguce da imas efekat vazdusnog dzepa ili je pasta suvise stara.
6.Kada si diguran da si sve lepo ocistio sa hladnjaka i procesora uzmi novu pastu (Renomiranog proizvodjaca)C/M.
7.Uzmi parcence nekog papirica mozes i od kutice od cigareta iseci i u tankom sloju namazi prvo procesor (znaci samo da prekrije neravnine nista preterano) Vrati procesor.
8.To isto ponovi sa hladnjakom ALI PAZI kada spustis hlanjak na procesor nemoj ga nepotrebno pomerati nego ga spusti na procesor i samo zakaci iglu i to je to stipaljka ce sama napraviti potreban potisak na procesor.
9.Vrati kuler i prokljuci ga. Vrati bateriju (time smo i resetovali bios)
10.Zatvori kuciste i prikljuci ga.
11. Upali Kompljuter i udji u bios on ce ti ponuditi mozda i sam bios bez delete posto je vadjena baterija ali nema veze.
Kada si usao u bios podesi na koliko ti je radio procesor prvi put kad si ga kupio i idi i stavi da ti radi sve po difoltu posto ova ploca ne podesava frekfenciju procesora kada ga stavljas po difoltu pa moras sam, znaci sve po difoltu i sacuvaj i izadji.
12. Upalice se Windows i sve ce biti u redu.
13. Skini Spid Fan i prati temperature,redovno ga azuriraj i cisti registri,defregmentuj tvrdi disk i uzmi anti virus ponekad skeniraj komp i sve ce ti raditi kao i pre. Srdacan pozdrav od Bnfo. PS/ Naravno da ima i kulturnih resetovanja CMOSa. Ja sam imao takvu plocu sa Bartonom 2500+ i TermalTake 9. Ja sam cak svoj kuler" i malo ispolirao i dobio visok sjaj i cisto ravnu povrsinu. Imao sam srecu Barton mi je bio savrseno ravan pa mi nikad leti nije prelazio 40 Stepeni. Izvinjavam se ako sam nesto propustio ili pogresno rekao kucao sam brzo (mehanicki) a malo sam i umoran. Nadam se da ovo pomaze.
[Ovu poruku je menjao Bnfo dana 11.11.2011. u 10:47 GMT+1]
[ Miroslav Cvejić @ 10.11.2011. 17:51 ] @
Najbolje obožavam kad se ovakav stručnjak pojavi.
Ajd objasni razliku između kulera i hladnjaka. :) :) :)
I zašto bi vadio procesor iz ploče? može oribati staru pastu dok je procesor u ležištu. Nema potrebe rizikovati lomljenje iglica, zar ne?
Takođe, zašto vaditi bateriju kad postoji mnogo kulturniji način resetovanja CMOSa?
[ plus_minus @ 10.11.2011. 18:00 ] @
Citat: Ajd objasni razliku između kulera i hladnjaka. :) :) :)
Hladnjak je samo čvrsti deo. Kuler je isto to + ventilator.
[ Miroslav Cvejić @ 10.11.2011. 18:16 ] @
Ne, to je razlika između pasivnog i aktivnog hladnjaka.
Kuler=hladnjak
Ventilator=fan
Mnogi mešaju ventilator sa kulerom. :)
[ plus_minus @ 10.11.2011. 18:25 ] @
Ne.
Fan je engleska reč.
Ventilator je fan. Na srpskom ventilator.
I ne postoji aktivni i pasivni, već hladnjak i kuler.
Postoji aktivno ili pasivno - hlađenje.
I ko je u pravu? 
[ Miroslav Cvejić @ 10.11.2011. 18:48 ] @
Kuler ili ti cooler takođe engleska reč. Srpski prevod reči "cooler" je hladnjak. Hladnjak može biti pasivni i ili aktivni (hladnjak sa ventilatorom). Da ne zastranimo sa vodenim hlađenjem i radijatorima.
Tako da, reći "vratiti kuler na hladnjak" je pogrešno.
[ Bnfo @ 12.11.2011. 13:46 ] @
Ja sam ucio kako se radi a svako ima pravo na svoje misljenje.
[ Binary Mind @ 12.11.2011. 14:43 ] @
Cek... Sta si ti ucio kako se radi i gde? Apsolutno mi nije jasno o cemu se radi, tj. nisam u prici, ali izgleda je ova prica moze imati interesantan dalji razvoj. 
[ miki069 @ 16.11.2011. 01:46 ] @
Socket A (462) CPU nemaju metalnu kapicu i veoma lako se skrcaju prilikom montaže/demontaže kulera.
Kuler se kači se na šnalu sa 1 ili 3 metalne kopče i mora se muški zapeti.
Ko nije to ranije radio lomi procesor 99%.
Vađenjem baterije se ne resetuju popstavke BIOS-a.
[ newtesla @ 16.11.2011. 09:11 ] @
Dakle, pošto nismo još utvrdili problem, najbolje je da celu mašinu istestiraš, parče po parče.
-memtest86 - imaš ga na svakom ubuntu disku, pokreneš i istestiraš memoriju - usput baš naloži procesor, pa se ovaj zagreje ko pegla.
-prime95 - radi pod windows-om: program koji služi matematičkom izračunavanju (da ne dužim...) ali toliko voli da loži procesor, da je popularan kao sredstvo za izazivanje pregrevanja :) samo budeš kulturan i izabereš Stress test only.
-napajanje se testira tako što se petogodišnji kungfu krkne u kantu, prežali 1300 dinara i kupi neko pristojnije kungfu, ali barem novo.
-----------------------
Inače, sad sam skoknuo do magacina i download-ovao sa police A7V8X-MX - meni se na toj ploči odlemio northbridge, malo pipneš njegov radijator (sic :) ) i mašina zabode (a ne bih da prekuglavam ploču od 5€) - dakle, probaj i metodu pipanja: pustiš film i pritiskaš čipove silom pola kile-kilo. Ako zabode tokom pipanja - ne voli pipanje :)
Takođe, dobro pogledaj kondenzatore - sve - u bermudskom trouglu Proc - PS2 - Audio. Kondenzatori nakon upotrebe od sat-dva smeju da imaju temperaturu samo onu kojom ih greju okolne komponente; ako su topliji od okoline, porastao im je ESR i za kantu su iako nisu naduveni.
---------------
Sad mi pade napamet - da ti slučajno strujni kabl ne gubi kontakt???
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|