[ hardvet @ 22.01.2012. 23:34 ] @
Posedujem Computherm Q7 digitalni termostat.
Problem je sto se rasteluje kada okine sklopka u kotlu. Kotao je elektricni 6KW.
Problem se manifestuje rastelavanjem sata, podesene temperature ili podesenih programa.
Posto je kotao na monofaznoj stuji, verujem da je problem vezan za padove napona kada se ukljucuje i iskljucuje sklopka. Ovo je laicno misljenje i molio bih za strucno misljenje kako problem resiti. Bitno je da sve radi kako treba, pogotovo nocu zbog deteta.
Hvala!
[ Electronique Terminator @ 23.01.2012. 17:41 ] @
Korisno je vezati zaštitni RC-član od 100 Oma+0,1uF/630v
paralelno namotajima sklopke
da "suzbije "pickove"-prelazne pojave i nakon isključenja sklopke,

Takva "rabota" u nekim situacijama ume da smiri i spreči "Vatrometni " uticaj sklopke
na ostalu Elektroniku.

Vredi pokušati,
[ bogdan.kecman @ 23.01.2012. 21:42 ] @
bilo bi zgodno i prisrediti samo napajanje te elektronike, po koji dodatni kond, jedan induktor .. da se malo ispegla ako produva neki peak kroz 220 .. kakvo je napajanje, da li si otvarao taj termostat, da li ima neki trafo unutra pa neki 780x ili ima neki chopper?

dodavanje ovog snubera sto ti je ET rekao bi trebalo da umanji znacajno probleme ali ako ga razdesi sklopka mozda ce ga razdesiti (ne svaki put) i ves masina, bojler, komsijina brusilica, usisivac .. tako da ako imas nekog znanja vezano za elektroniku, otvori taj termostat i bar ga slikaj da vidimo da li moze lako da se "poboljsa" .. ako nemas iskustva, ok lemilicu ... onda najlakse samo snubber pa se ponadas da ce bude dosta
[ hardvet @ 23.01.2012. 21:58 ] @
Hvala na brzim odgovorima. U principu mi je jasno sve ovo kako opisujete da bi moglo da se resi, premda znanja iz elektronike nemam.
Termostat se moze programirati i poseduje stampanu plocu.
Ne "razdesava" ga nista osim sklopke grejanja, provereno. I to se ne desi svaki put kad sklopka okine, vec povremeno, ali je i to dovoljno da znatno smeta tokom koriscenja.
Slikacu i pokusati da Vam stavim sliku.
[ hardvet @ 23.01.2012. 22:23 ] @



Ovako to izgleda kada se otvori...
[ bogdan.kecman @ 24.01.2012. 00:16 ] @
zaboravi ono sto sam ja pisao, on se napaja sa baterija tako da mu je napajanje sigurno "Cisto", dodavanje snubera je jedino sto ce mozda da pomogne
[ Electronique Terminator @ 24.01.2012. 04:52 ] @
Da nije slučajno termostat montiran na zid negde blizu ili iznad
napojnog kabla za 6kW-ni kotao ?

Čisto da se isključi/eliminiše i taj elektromagnetni uticaj na sam "lebdeći" termostat.
[ hardvet @ 24.01.2012. 10:07 ] @
Montiran je na kablu duzine 10-ak metara u centru stana, nije iznad kotla.
U samom kucistu kotla kabal termostata ide relativno blizu napojnog kabla, ali drugacije nije ni moguce.
Ostaje pitanje gde kupiti snuber, kojih karakteristika( 100 Oma kako ste naveli ili nesto drugo), i kako tacno vezati. Razumem kako paralelno vezati, ali sklopka ima suvise prikljucaka da bih se lako snasao.
Ako treba, slikacu i samu sklopku ako budem uspeo da pridjem aparatom u kuciste kotla.
Inace, problem postoji i na kablovskom modemu, modemu za digitalnu televiziju... Sve se manifestuje na slican nacin... resetovanje i smetnje kada okine sklopka.




[Ovu poruku je menjao hardvet dana 24.01.2012. u 12:17 GMT+1]
[ Electronique Terminator @ 24.01.2012. 16:33 ] @
RC član ( 100 Oma+0,1uF/630V) se vezuje paralelno
namotaju/napajanju same sklopke koja uključuje grejač kotla.

Na več postoječu sklopku (koja uključuje grejač od 6kW)
dodati pomenuti RC-član ovako :
[ bogdan.kecman @ 24.01.2012. 17:10 ] @
ET, sta mislis dal bi mu pomogao snubber i preko izlaznih terminala sklopke? ja sam to kod drugara montirao i na ulaz i na izlaz i pomoglo je (nisam ni probao samo na ulaz :D )
[ Electronique Terminator @ 25.01.2012. 17:35 ] @
Naravno da pomaže RC-član i na glavnim kontaktima/prakidačima sklopke,
al nek proba prvo paralelno namotaju sklopke,pa ako ne-deluje onda se ide dalje
na tvoje predloženo.

Tu paralelu sa namotajem sklopke sam predložio jer se taj krug (taj provodnik sklopke )
provlači (šnira,prolazi) kroz sam termostat na zidu,
i vrlo verovatno da struja i pickovi kroz provodnik čine haos
po NE-oklopljenom delu osetljivog termostata.
[ bakara @ 25.01.2012. 17:40 ] @
Citat:
Problem je sto se rasteluje kada okine sklopka u kotlu. Kotao je elektricni 6KW.
Problem se manifestuje rastelavanjem sata, podesene temperature ili podesenih programa.
Posto je kotao na monofaznoj stuji, verujem da je problem vezan za padove napona kada se ukljucuje i iskljucuje sklopka.

kako to, monofazni kotao od 6Kw i kako pad napona na termostatu na baterije?

Citat:
Electronique Terminator
Čisto da se isključi/eliminiše i taj elektromagnetni uticaj na sam "lebdeći" termostat.

ja bih rekao da ovde i moze da bude samo el. magnetni uticaj koji proizvede sama sklopka, verovatno ni ta sklopka nije bas najispravnija.
[ hardvet @ 25.01.2012. 19:41 ] @
Monofazna struja i kotao od 6KW je cinjenicno stanje... Beograd, 21.vek, novogradnja.
"Pad napona" sam rekao potpuno laicki jer nisam strukom vezan za elektroniku ili bilo sta slicno. Ispravno je, naravno, kako Vi to krstite, dakle, pikovi napona i sl.
Problem koji se javlja na termostatu se u slicnoj formi javlja i na internet modemu kablovskog interneta, odrazava se i na kvalitet slike na KTV u trenutku okidanja sklopke, prijemu radio-stanica na liniji... kako sam vec naveo u prethodnim postovima.
Kako se to objasnjava s obzirom da je napajanje termostata baterijsko, ne znam, ali tako je.
Hvala na dosadasnjoj pomoci. Rc clan kakav predlazete ne mogu da nadjem u internet ponudi. Nalazim jedino RC za ugradnju na stampane ploce koliko mi se cini.
[ HeYoo @ 25.01.2012. 20:12 ] @
Otpornik i kondenzator su RC clan. Mozes ih naci svugde, a s obzirom da su to samo dva elementa plocica je nepotrebna.
[ hardvet @ 25.01.2012. 20:29 ] @
Hvala!
Uspeo sam da dodjem do majstora koji je montirao kotlove u citavoj zgradi. Kaze da je sve ove varijante na tim kotlovima probao i da na zalost ni u jednom slucaju problem nije eliminisan.
Jedino kaze da bi "mozda pomoglo" da se promeni radni termostat, jer je ovaj neki kineski koji je ugradjen, i ima jako dug period ukljucenja i iskljucenja. Savetuje skuplje, tj. termostate koji brze reaguju i prave smetnje koje krace traju.
Sve mi je ovo nesto sumnjivo, ali hajde, zove se da je majstor, trebalo bi da nesto zna.
Inace, zaboravio sam da napomenem kako je digitalni termostat vezan. Umetnut je prostim prekidom kabla koji ide od on-of prekidaca za ukljucivanje grejaca( spoljnog, na kucistu kotla) do termostata fabricki ugradjenog u kotlu, i umetanjem rednom vezom ovog digitalnog. Pumpa ima svoj prekidac, tako da ona radi stalno, bez obzira da li je grejac ukljucen ili ne.

[Ovu poruku je menjao hardvet dana 25.01.2012. u 21:56 GMT+1]
[ emiSAr @ 26.01.2012. 00:13 ] @
Pozdrav
[ bogdan.kecman @ 26.01.2012. 07:15 ] @
ako se coveku resetuje modem, tv receiver i slicno, ne verujem da ce snubber na ulazu sklopke resiti bilo sta. Mora da se doda snuber na izlazu sklopke tj tamo paralelno sa grejacima (ovaj na ulazu sigurno nece da smeta), a za to mu treba neko da to uradi posto je "majstor" ocigledno odustao a covek ne zna (i ne treba da cacka tamo ako ne zna sta radi da ne napravi neki karambol)... ne znam dal na forumu ima elektricara koji rade "na terene" al valjda mu se neki javi na PP. Mislim da bilo kakva dalja "kupi, vezi, spoj..." nema mnogo smisla... mora se ode sa par otpornika i par kondova i da se montira na ulaz i izlaz sklopke, moze da se veze i na izlaz ovog relea na termostatu i da se vidi kako se ponasa (pa ako sve sljaka onda da se tapne to resenje i ostalima u zgradi :D )

@emisar, da nema diode na ulazu tog relea taj kinez bi davno otisao u vecna lovista obzirom da u toku dana skljocne sigurno bar 10 puta tako da sigurno ima diodu ili zastitnu u fetu koji otvara taj rele ili spolja ...
[ emiSAr @ 26.01.2012. 07:48 ] @
Ovo se odnosi samo na termostat koji ima baterijsko napajanje. Faze su vjerovatno sticene automatskim osiguracima i spicevi koji se generisu ostaju zatvoreni
u krugu poslije osiguraca-ustanu pa otuda te 3,14zdarije koje mu se dogadjaju sa ostalim potrosacima (modem i sl),
RF smetnje takvog tipa svojevremeno sam na jednom mjestu koje je tako isto bilo izlozeno slicnim smetnjama uspio
"utuci" jedino razdvojnim 1:1 trafoom, za te sitne potrosace, koji su srecom bili skoncentrisani.-
Jos samo da znamo o kakvom kotlu je rijec, ako je "tehnika sa ruskih podmornica" onda je on uzrok svih
problema.-

[Ovu poruku je menjao emiSAr dana 26.01.2012. u 10:12 GMT+1]
[ gobs @ 26.01.2012. 08:38 ] @
Pozdrav
Šta mislite o ideji da se ta sklopka zamjeni sa " solid stejt releom" ( SSR ).
[ bogdan.kecman @ 26.01.2012. 09:35 ] @
Citat:
gobs: Šta mislite o ideji da se ta sklopka zamjeni sa " solid stejt releom" ( SSR ).


6kW SSR kosta znacajne pare posebno sa zero crossing detekcijom (koja bi opet bila potrebna ako hoces da izbegnes smetnje) + ti i sa njim opet treba snubber

[ hardvet @ 26.01.2012. 10:24 ] @
Citat:
emiSAr:  ako je "tehnika sa ruskih podmornica" onda je on uzrok svih
problema.-

[Ovu poruku je menjao emiSAr dana 26.01.2012. u 10:12 GMT+1]

Pa, verujem da je ova konstatacija vrlo blizu istine...
Neka "mala privreda" sigurno.
[ hardvet @ 28.01.2012. 21:42 ] @
Snuber na samom ulazu u digitalni termostat nije dao nikakve rezultate.
Termostat je zamenjen za slican, ali bezicni( Comphuterm Q7 RF).
Sve se ponavlja... Samo sad baguje jedinica koja se vezuje sa kotlom( prijemnik).
Ponovo dodat snuber, sada na kontakte prijemnika. Opet bez rezultata.
Snuber nije proban na samoj sklopki( nisam siguran kako i ne bih da izazivam nezeljene posledice).
Majstora sam ponovo zvao. Sada kaze da tu pomoci nema...
Jos sam dodatno primetio da se povremeno ono sistanje pred samo okidanje sklopke povremeno cuje jako kratko(trenutno), dok se po nekad cuje skoro po celih 10 sekundi. Svo to vreme imam utisak da sklopka varnici( relativno slabim intenzitetom, ne van gabarita same sklopke).
Izvinite ako Vas zamaram, ali ovo je da covek poludi. Ni majstor ne zna da mi preporuci sta u krajnjoj liniji promeniti za kvalitetniju komponentu u kotlu da bi se situacija resila. Radni termostat, sklopku...?
Proizvodjac kotla je "neki Pera" iz BG-a.
[ bakara @ 28.01.2012. 23:42 ] @
Pa nek promene i tu sklopku, ja verujem da je ona izvor problema.
[ bogdan.kecman @ 29.01.2012. 01:53 ] @
6kW nije nesto strasno mnogo, ali ima onih vecih sklopki zalivenih u ulje koje ne varnice uopste?! nemam pojma posto su znam da moj matori koristi za velike peci za plastifikaciju ..
[ tdjokic @ 29.01.2012. 09:48 ] @
Ja sam za elektroniku laik, ali me je cudio ovaj problem buduci da ti nisi jedini korisnik sklopke i termostata, pa princip celog sistema ne moze biti toliko los, jer bi onda svima radilo tako, a to je neprihvatljivo.

Odmah sam razmisljao - zar sklopka nema u sebi nesto da smanjuje varnicenje, kao ono po busilicama? (sta da se radi, laik sam...) Posle sam video sta ste mu sve predlagali i to je vrlo verovatno zaista korisno za NORMALNU sklopku, ali na osnovu ovog sistanja je ocigledno da u sklopki nesto debelo nije OK - ili se zaglavljuje ili ko zna koji djavo - neki kontak se deformisao, zica olabavila, boga pitaj.

Jedino sto mi sada pada na pamet je proba sa drugom sklopkom, mozda istog tipa, mozda jacom, ali obavezno mora da radi otsecno klik - klik, zar nije to sustina koriscenja principa releja da mali prekidacic (termostat) ukljucuje veci prekidac (sklopku) a ona veliki potrosac? Ako se sklopka predomislja - oce pali, nece pali, onda jxxxi ga, to nije to.

Ali ako se vec bude radila proba sa drugom sklopkom obavezno proveriti kontakte tu naokolo - dovodni kabl i sve zivo.
[ hardvet @ 29.01.2012. 18:27 ] @



Izvinjavam se na tehnickoj nepismenosti, nadam se da cete razumeti semu...

Sklopka jeste trofazna, ali je struja u citavom stanu monofazna. Postoji i samo jedan glavni osigurac na tabli pored strujomera( na kome takodje pise da je monofazno brojilo).
Verovatno je razdvojena jedna faza na 3 u tabli i tako razvedeno do kotla.



[Ovu poruku je menjao hardvet dana 29.01.2012. u 23:15 GMT+1]
[ brankotod @ 31.01.2012. 14:09 ] @
problem sa sobnim termostatom cete resiti ako paralelno kontaktima relea za ukljucenje u termostatu postavite kondenzator od 10 nano farada,
radnog napona 630 d0 1000v dc, a u obe zice koje idu ka kotlu postavite dve prigusnice od 100 do 300 mikro henrija. Znaci u svaki vod odvojenu
prigusnicu. Ove prigusnice moraju da budu dimenzionisanew tako da mogu da izdrze 300 miliampera. Srecno
[ bogdan.kecman @ 31.01.2012. 16:07 ] @
Citat:
brankotod: a u obe zice koje idu ka kotlu postavite dve prigusnice od 100 do 300 mikro henrija. Znaci u svaki vod odvojenu
prigusnicu. Ove prigusnice moraju da budu dimenzionisanew tako da mogu da izdrze 300 miliampera. Srecno


6kW grejac na 230V je preko 25A. Ne kontam kako ce 100uH od 300mA da uradi bilo sta osim da izgori cim se ukljuci kotao ?!
[ hardvet @ 31.01.2012. 20:20 ] @
Osigurac pored sklopke je 25A. Sklopka je takodje 25 A.
Problem je i dalje aktuelan.
Posto snuber predlozenih "dimenzija" nije pomogao, i ja sam razmisljao o prigusnicama, kojih dimenzija, to je sad pitanje.
Jos nesto mi je palo na pamet.
Da li bi uzrok mogao da bude radni termostat??? Da jednostavno bimetalni prekidac sporo odvaja, pa sklopka varnici u tom trenutku?
Na ovo misljenje me je nateralo to sto kad sobni termostat ukljucuje i iskljucuje, sve radi normalno. Dok, kad iskljucuje radni termostat kotla, problem se redovno manifestuje.
[ bakara @ 31.01.2012. 20:33 ] @
Citat:
hardvet
Da li bi uzrok mogao da bude radni termostat??? Da jednostavno bimetalni prekidac sporo odvaja, pa sklopka varnici u tom trenutku?
Na ovo misljenje me je nateralo to sto kad sobni termostat ukljucuje i iskljucuje, sve radi normalno. Dok, kad iskljucuje radni termostat kotla, problem se redovno manifestuje.

Zasto koristis oba termostata, postavi radni termostat na neku nisku temp. a neka ti radi samo sobni termostat.

Ja ipak mislim da je do sklopke, inace i ja imam isti taj madjarski computherm (nije kineski) termostat i nemam nikakve primedbe na njegov kvalitet, cak sta vise odlican je.
[ bogdan.kecman @ 31.01.2012. 21:09 ] @
ja bi sigurno zamenio sklopku, i tu nikako ne bi stedeo pare - neku kvalitetnu dosta jacu od 25A (4-5 puta), a taj sigurnosni termostat sa bimetalom bi postavio isto preko relea da okida sklopku umesto da on okida direkt 220.. i sto kaze bakara, njega stavis na neku "sigurnu vrednost" tako da uvek radi samo sobni. Poenta tog sigurnosnog je da okine samo u slucaju da sobni rikne pa ovaj da deluje kao sigurnosni.. (jeli zato se tako i zove)

[ hardvet @ 31.01.2012. 21:40 ] @
Ovde je osumnjicen radni, a ne sigurnosni termostat. Sigurnosni se nije nikada aktivirao, sto je jako pozeljno tako i da ostane. Znaci, sad su u funkciji radni i sigurnosni u kotlu kao i ovaj digitalni sobni.
Ako radni termostat postavim na neku nisku temperaturu, on normalno drzi jako nisku temperaturu vode u sistemu, jer malo-malo pa iskljucuje, pa je situacija jos gora, a od grejanja ni traga ni glasa.
Primer: ako postavim radni skoro na minimum(bez obzira sto je na digitalnom na pr. postavljeno 25 stepeni), radni iskljuci grejac vec pri temperaturi vode od 30 stepeni. To je normalno sasvim nedovoljno za grejanje.

[Ovu poruku je menjao hardvet dana 31.01.2012. u 22:53 GMT+1]
[ bakara @ 01.02.2012. 08:54 ] @
Citat:
hardvet
Ako radni termostat postavim na neku nisku temperaturu, on normalno drzi jako nisku temperaturu vode u sistemu, jer malo-malo pa iskljucuje, pa je situacija jos gora, a od grejanja ni traga ni glasa.
Primer: ako postavim radni skoro na minimum(bez obzira sto je na digitalnom na pr. postavljeno 25 stepeni), radni iskljuci grejac vec pri temperaturi vode od 30 stepeni. To je normalno sasvim nedovoljno za grejanje.


Ti ovde nesto gadno brljas i mesas...

Cisto da znam da pricamo o istom:
radni je onaj na kotlu, onaj koji bi koristio da nemas taj sobni termostat, njegova funkcija je pored tog digitalnog sasvim nebitna jer su ta dva termostata povezana jedan na drugi, kotao se ukljucuje preko bilo kog od ta dva termostata cim padne temp. na manju od zadane na bilo koja od ta dva.

Znaci ne moze nikako taj termostat na kotlu da iskljuci ako kotao nije dostigao zadanu temp. u prostoriji gde se nalazi taj digitalni termostat!

btw, sad mi nesto palo na pamet da taj computherm termostat moze da radi i u rezimu grejanja i u rezimu za hladnjenje (znaci kad dostigne temp. da iskljuci a moze tad i da ukljuci), pa mi se sve cini da moze da bude da je i on naopako podesen.
[ hardvet @ 01.02.2012. 12:54 ] @
Citat:
bakara: Ti ovde nesto gadno brljas i mesas...

Cisto da znam da pricamo o istom:
radni je onaj na kotlu, onaj koji bi koristio da nemas taj sobni termostat, njegova funkcija je pored tog digitalnog sasvim nebitna jer su ta dva termostata povezana jedan na drugi, kotao se ukljucuje preko bilo kog od ta dva termostata cim padne temp. na manju od zadane na bilo koja od ta dva.

Znaci ne moze nikako taj termostat na kotlu da iskljuci ako kotao nije dostigao zadanu temp. u prostoriji gde se nalazi taj digitalni termostat!

btw, sad mi nesto palo na pamet da taj computherm termostat moze da radi i u rezimu grejanja i u rezimu za hladnjenje (znaci kad dostigne temp. da iskljuci a moze tad i da ukljuci), pa mi se sve cini da moze da bude da je i on naopako podesen.


Ovako... Bogdan.Kecman je u postu poslednjem izmesao i radni i sigurnosni, procitaj taj post njegov.
Na isto mislimo. Radni je na kotlu ugradjen, koji se koristio i dok nije bilo ovog sobnog digitalnog.
Gore sam ubacio sliku kako sam to vezao.
Termostat na kotlu iskljuci pre nego se postigne temperatura zadata na digitalnom. Jednostavno iskljuci cim se u sistemu postigne odredjena temperatura. Nakon nekog vremena, kad temperatura vode malo padne, radni na kotlu opet ukljuci i tako u krug dok se ne postigne temp zadata digitalnim. Kako ti mislis da bi to trebalo da radi???

Moze i da sluzi za grejanje i hladjenje, tako pise. I tu sliku sam ubacio, sa uputstvom za vezivanje. Kako pise, tako sam i vezao.
[ bogdan.kecman @ 01.02.2012. 13:03 ] @
nisam znao da na kotlu ima 2 komada, moja greska. Sigurnosni onda ostane naravno kako je i do sada a taj radni na kotlu spustis nisko i onda on uvek drzi spojeno i zavisi onda samo od tvog sobnog te ce samo on da prekida
[ bakara @ 01.02.2012. 13:23 ] @
Citat:
hardvet
Termostat na kotlu iskljuci pre nego se postigne temperatura zadata na digitalnom. Jednostavno iskljuci cim se u sistemu postigne odredjena temperatura. Nakon nekog vremena, kad temperatura vode malo padne, radni na kotlu opet ukljuci i tako u krug dok se ne postigne temp zadata digitalnim. Kako ti mislis da bi to trebalo da radi???

Moze i da sluzi za grejanje i hladjenje, tako pise. I tu sliku sam ubacio, sa uputstvom za vezivanje. Kako pise, tako sam i vezao.

Ej bre, ne moze tako!!!

Nije ti to dobro povezano, uporno ponavljas istu pricu, a ne moze nikako termostat na kotlu da iskljuci ako je digitalni ostao ukljucen!

Nisi dobro povezao, sa ovih tvojih slika mi nije u opste jasno kako si povezivao taj digitalni termostat pa cu pokusati najprostije sto umem da ti objasnim, mada je bolje da ti to neko drugi uradi...

Kad otvoris kotao i lociras taj radni termostat (koji evidentno radi ono sto treba) videces na njemu dve buksne.
U RF prijemnik dovedi 220V, a iz njega idu druge dve zice direktno na buksne sa radnog termostata.

Radni termostat stavi na najnizu temp. i radice samo taj digitalni.

Druga stvar, taj digitalni moze da radi i kao obican termostat ako pritisnes hold dugme koje se nalazi ispod poklopca, tada samo podesavas temp bez programa.

Trenutno kako stvari stoje tebi digitalni termostat nije u funkciji.

Ako ti neki korak nije bio jasan pitaj.
[ hardvet @ 01.02.2012. 14:33 ] @
Druze Bakara, zahvaljujem na trudu, bezgranicno.
Ovako: Struja za RF je dovedena tako sto je nula uzeta za napojnog kabla kotla, a faza sa voda koji izlazi iz automatskog osiguraca na poziciji 1(ON na automatskom osiguracu).
Tako mi je rekao "majstor" koji je postavljao ove kotlove u zgradi.
Druga dva kabla koja idu iz RF prijemnika su spojena tako sto je prekinut vod koji ide od prekidaca (koji se nalazi na spoljnjoj strani kotla i sluzi za paljenje grejaca) i dolazi do termostata. Tu su umetnuta 2 kabla koja idu iz RF.
Termostat radni je trofazni, mislim da ima 4 kontakta. Videcu da li cu se snaci gde sta da vezem po tvojim instrukcijama.
[ Stmat @ 01.02.2012. 14:56 ] @
kao prvo 6kW je puuuno za jedan stan (ako sam dobro razumio radi se o stanu)
drugo 6kW za jednu fazu je jooooš više.
bez pada napona (malog) bi teško izdržale i gradske mreže zapadnih gradova.

koliko je to samo iz jednog primjera:
U novogradnji na zapadu svaki potrošač preko 2,5 kW mora biti trofazni,
radi ravnomjerne raspodjele potrošnje kao i manjeg pada napona odnosno sigurnije mreže.

po meni radi se o klasičnom padu napona.

Zaključujem iz toga što se skoro na svim kućnim uređajima dolazi do raznih smetnji (oni sa malo više elektronike).
najbolje je izmjeriti napom na utičnicama digitalnim uređajem, baš u to vrijeme dok se peć uključuje.

ako uzmemo da digitalni termostat uključuje relej u kotlu, što bi značilo sve dok je krug zatvoren preko
digitalnog termostata grijanje je uključeno.

znači u djeliću sekunde uključim peć, istog momenta pada napon i više nemam dovoljno napona (treba 230V)
na releju, pa ga u sekundi isključi , zatim napon raste pa ga ponovno uključi i sve tako dok se ne pobijedi napon :)
naravno zbog toga i varniči neko duže vrijeme.

e sad, ostaje pitanje zašto se kvari digitalni termostat iako nije spojen na gradsku mrežu ????

naravno ovo je samo jedna verzija, jer kad nisi tamo ne možeš biti siguran 100%

[ bakara @ 01.02.2012. 15:04 ] @
Citat:
hardvet: D
Druga dva kabla koja idu iz RF prijemnika su spojena tako sto je prekinut vod koji ide od prekidaca (koji se nalazi na spoljnjoj strani kotla i sluzi za paljenje grejaca) i dolazi do termostata. Tu su umetnuta 2 kabla koja idu iz RF.
Termostat radni je trofazni, mislim da ima 4 kontakta. Videcu da li cu se snaci gde sta da vezem po tvojim instrukcijama.

Nije dobro spojen digitalni termostat, sad sam vec sasvim siguran, povezi kako sam gore napisao, imas sasvim banalan problem.

Citat:
Stmat: kao prvo 6kW je puuuno za jedan stan (ako sam dobro razumio radi se o stanu)
drugo 6kW za jednu fazu je jooooš više.
bez pada napona (malog) bi teško izdržale i gradske mreže zapadnih gradova.

Ne verujem ja ni da se tu u opste koristi 6Kw...
verovatno je vezan samo jedan grejac.
[ hardvet @ 01.02.2012. 22:58 ] @
Kako si rekao, tako sam i vezao.Za svo vezivanje je koriscen licnasti kabal preseka 2 X 0,75.
Napajanje RF prijemnika je ostalo kako je i bilo i kako sam vec napisao.
Ona dva kablica iz njega sto idu sam vezao na buksne termostata, preko vec postojecih fabrickih kablova spojenih na te buksne. Radni termostat smanjen skoro na minimum( tako si rekao).
Situacija je sledeca: sad sve funkcionise malo drugacije. Voda u sistemu se greje bez prekida( sklopka ne iskljucuje) sve dok se ne postigne sobna temperatura zadata digitalnim termostatom.
Jedino sto bi mozda bio potencijalni problem je to sto tako voda u sistemu ide i preko 80 stepeni, i mozda ce doci do toga da odreaguje sigurnsni termostat. Ne ostaje nista drugo da kontrolise temperaturu u sistemu.
Kad probam da radni podignem na napr. 50 stepeni, sistem funkcionise tako da kad se ta temp. postigne u sistemu, sklopka iskljuci, pa posle izvesnog vremena opet ukljuci i tako redom dok se ne postigne temperatura podesena na sobnom termostatu.
I na ovaj nacin ( radni na 50 stepeni), radi probe uradjeno, izgleda da sve funkcionise bez problema, odnosno, ni tako ne baguje RF prijemnik, kao sto je brljavio pre nego je vezano na ovaj novi predlozeni nacin.
Interesuje me da li je napokon sve odradjeno normalno i da li je bezbedno ostaviti sistem da gornju granicu temperature vode u sistemu odredjuje jedino sigurnosni termostat?
Izvinjavam se na duzem postu, ali zaista mi nije svejedno, posebno sto imam bebu u stanu.
Bakara, ako sam opet nesto pogresno shvatio, upucacu se! :)
A pre nego to uradim, imas pice svakako!



[Ovu poruku je menjao hardvet dana 02.02.2012. u 00:27 GMT+1]
[ bojanst @ 02.02.2012. 00:53 ] @
Sve sam procitao, zabolila me glava i idem direktno u krevet poslije ovog. :D

Imao sam skoro slicnu situaciju kod sebe. Zamolio bih te da probas nekako "skicirati" na papiru, nacrtaj onako kako znas ozicenje kotla, termostat 1, 2
(ovo sto si postavio, skroz slabo se vidi, nejasno je).
Postavi crteze da budu jasni (da mogu ljudi procitati). Ako imas dobar aparat uslikaj iz svih uglova el. kotao.

Dosta zbunjujuce sve zvuci. Napisi sve podatke u vezi kotla i termostata, sve sto mozes ocitati!

[ tdjokic @ 02.02.2012. 04:49 ] @
Off topic: cekaj malo narode, sad ste navalili da je 6 kW mnogo za jedan stan i za mrezu, a narod hladno ugradjuje bojlere od 3 x 6 kW i slicno. Takvih ranije skoro da nije ni bilo, video sam ga samo na jednom mestu, maksimum je bio 2 kW, ali sada se sve promenilo pa i to.

Ako za jednu sobu treba 1000 do 2000 vati da se normalno zagreje, kako bi onda 6 kW za stan bilo previse? Naravno da je to prilicno za mrezu, ali i to mora da se koristi! Mi smo imali tamo neke 1990 godine elektricni kotao 3x6 kW, kao rezerva ako nestane uglja ili se desi nesto slicno i radilo je normalno. To je bilo za dva stana u nasoj kuci, svaki oko 100 kvadratnih metara.
[ bakara @ 02.02.2012. 09:13 ] @
Citat:
hardvet: Kako si rekao, tako sam i vezao.Za svo vezivanje je koriscen licnasti kabal preseka 2 X 0,75.
Napajanje RF prijemnika je ostalo kako je i bilo i kako sam vec napisao.
Ona dva kablica iz njega sto idu sam vezao na buksne termostata, preko vec postojecih fabrickih kablova spojenih na te buksne. Radni termostat smanjen skoro na minimum( tako si rekao).
Situacija je sledeca: sad sve funkcionise malo drugacije. Voda u sistemu se greje bez prekida( sklopka ne iskljucuje) sve dok se ne postigne sobna temperatura zadata digitalnim termostatom.
Jedino sto bi mozda bio potencijalni problem je to sto tako voda u sistemu ide i preko 80 stepeni, i mozda ce doci do toga da odreaguje sigurnsni termostat. Ne ostaje nista drugo da kontrolise temperaturu u sistemu.
Kad probam da radni podignem na napr. 50 stepeni, sistem funkcionise tako da kad se ta temp. postigne u sistemu, sklopka iskljuci, pa posle izvesnog vremena opet ukljuci i tako redom dok se ne postigne temperatura podesena na sobnom termostatu.

Termostat je taj koji odrdjuje kada se pali i gasi grejac, sklopka samo odradi kada termostat da signal, znaci ne moze sklopka da ukljuci ili iskljuci bez termostata nikako, ako je sve ispravno, a rekao bih da jeste.

LM, rekao bih da si sada sve dobro povezao.
To sto temp. vode ide i do 80 stepeni samo znaci da sistem ne uspeva da postigne zadatu temp. sa nizom temp. ali uz malo eksperimentisanja izvucices optimalno podesavanje.

Ono sto mozes sada da uradis je da radni termostat na kotlu postavis na recimo temp. od 30 stepeni (nemoj visu) tako da ne dozvoli da se voda previse ohladi, a temp. u sobi postavi recimo na 24 stepena i termostat postavi u najtoplijoj sobi (verovatno dnevna), pa javi kako radi.

U sustini sobni termostat treba da preuzme kompletno komandovanje grejanjem a radni termostat kada sve podesis vise ne treba da pipas.

[ bakara @ 02.02.2012. 09:19 ] @
Citat:
tdjokic: Off topic: cekaj malo narode, sad ste navalili da je 6 kW mnogo za jedan stan i za mrezu, a narod hladno ugradjuje bojlere od 3 x 6 kW i slicno. Takvih ranije skoro da nije ni bilo, video sam ga samo na jednom mestu, maksimum je bio 2 kW, ali sada se sve promenilo pa i to.

Ako za jednu sobu treba 1000 do 2000 vati da se normalno zagreje, kako bi onda 6 kW za stan bilo previse? Naravno da je to prilicno za mrezu, ali i to mora da se koristi! Mi smo imali tamo neke 1990 godine elektricni kotao 3x6 kW, kao rezerva ako nestane uglja ili se desi nesto slicno i radilo je normalno. To je bilo za dva stana u nasoj kuci, svaki oko 100 kvadratnih metara.

Naravno da je mnogo 6kw ako uzmes u obzir da je rec o monofaznoj struji, centralnom grejanju i nekom prosecnom stanu u zgradi (nije napisao koliko) od 60-80m2, verujem da se sa lakocom odrzava temp.
[ hardvet @ 02.02.2012. 19:38 ] @
Citat:
bojanst: Sve sam procitao, zabolila me glava i idem direktno u krevet poslije ovog. :D

Imao sam skoro slicnu situaciju kod sebe. Zamolio bih te da probas nekako "skicirati" na papiru, nacrtaj onako kako znas ozicenje kotla, termostat 1, 2
(ovo sto si postavio, skroz slabo se vidi, nejasno je).
Postavi crteze da budu jasni (da mogu ljudi procitati). Ako imas dobar aparat uslikaj iz svih uglova el. kotao.

Dosta zbunjujuce sve zvuci. Napisi sve podatke u vezi kotla i termostata, sve sto mozes ocitati!
Zelim da pomognem koliko mogu,ali je citav kotao kod mene prilicno zavucen,tako da mu je tesko prici i skoro nemoguce rasklopiti i slikati da se vidi svaki vod i prikljucak. Ja sam ovo radio pod baterijskom lampom... Nisi napisao da li je zicni ili bezicni i da li je problem identican. Odnosno,gde ti je sad sta vezano? Ako je zicni,samo po jednu zicu tvog termostata
na po jednu buksnu radnog termostata u kotlu. Ako je bezicni,onda jos nulu dovodis sa plave zice sa kabla koji napaja kotao. Fazu dovodis sa automatskog osiguraca u kotlu,tacnije sa pozicije 1(on). Ako mozes da se snadjes koji je koji deo,ja prostije ne umem da napisem. U ranijim postovima je sve ovo vec pisano.
[ PedjaZ @ 20.01.2019. 22:43 ] @
Da ne otvaram temu - naslov je savršen.
Computherm Q7 digitalni termostat - radi na baterije.

Prilikom gašenja kotla termostat se ponekad resetuje - pobrljavi sat/dan, programi ostanu dobri.
Termostat pali 4 gasna kotla (beretta exclusive) preko dva releja.
Šemu ne mogu dati jer kutija gde su ti releji liči na porciju špageta.

Na istom zidu sa druge strane se nalaze dva od četiri kotla i sami releju su tu u blizini.

Da li neko ima predlog kako se rešiti resetovanja?



[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 21.01.2019. u 13:18 GMT+1]
[ shpiki @ 21.01.2019. 10:22 ] @
A da probas da skines taj termostat (otkacis od releja) i probas okidanje "na prazno"?
Taj termostat ima svoj relej (dakle, beznaponski kontakt) preko koga se (pretpostavljam) pobudjuju kotve ostalih releja koji dalje preko svojih kontakata zatvaraju kontakte za pokretanje kotlova.

Ovako nesto bi trebalo da je povezano
[ veselinovic @ 21.01.2019. 15:23 ] @
Kontakter je jedna vrlo gadna stvar sto se tice smetnji.
Kod varnicenja na kontaktima pojave se skoro sve frekvencije do par MHz i to ih bas ima.
Pored toga spula, kao induktivitet zna napraviti naponski spic (u=Ldi/dt)
Spulu je lako smiriti RC filterom, ali ostaje problem varnicenja kontakata.
Kabal termostat - kontakter se ponasa kao prijemna antena i kupi elektromagnentno zracenje iz okoline.
Pametno je staviti i RC filter paralelno kontaktima releja u termostatu, i to na strani kontaktera.
Vrijednosti RC filtera je tesko ovako reci, jer se ne zna freq spektar, ali cijenim da ce 100 oma i 10nF ubiti vecinu smetnji.
Samo treba obratiti paznju pri odabiranju da kontakter sigurno otpusti, jer je RC paralelno kontaktima malog releja u termostatu.
Ja dizem C dok se ne desi da kontakter nece da otpusti ( ili sporo otpusta- naravno ovo raditi bez tereta na kontakteru zbog varnicenja), pa uzmem 1/5 kapaciteta.
Javice se vec doktor za smetnje - Macola da dopuni.
Pametno je imati i oklopljen kabal za termostat, ali ga nema.
[ shpiki @ 21.01.2019. 22:22 ] @
Relej u tom termostatu je 3VD ili 5VDC (spulna), kontakti trpe do 2A induktivnog opterecenja (ili mozda cak i 1A) na 240VAC, ne znam kakve bi smetnje tu mogao da ima relej (pogotovo ako prekida onako kako sam nacrtao).
Sacekacemo da je javi postavljac da vidimo da li i kako napreduje...
[ emiSAr @ 22.01.2019. 06:04 ] @
Neka postavljac pitanja postavi sliku prikljucka termostata-da li je masa termostata povezaba sa masama kotlova?
Iako koristi samo radni kontakt releja i masa se mora povezati.-
pOz
[ veselinovic @ 22.01.2019. 06:31 ] @
Shipki,
nisam bio dovoljno precizan, pa se nismo razumjeli.
Po meni citava filozofija borbi protiv smetnji bi bila ovakva ( obavezno ovim redom ali nije EXOR nego AND logika)
1. Ne dozvoli da se smetnja napravi
2. Ako se napravi nemoj dozvoliti da se prenese do tamo gdje ne treba
3. Ako se prenese ne dozvoli da napravi veliku stetu

Ocigledno da smetnje tj naponski spicevi resetuju termostat.
Da bi se to desilo ( reset) morala se negdje napraviti smetnju i necim dovesti tu smetnju do termostata.

Smetnje koje resetuju termostat prave se iskljucivo na kontakteru koji se nalazi u kotlu, i to na dva mjesta.
Za smetnje koje pravi spula kontaktera pisao Robert u 2. postu pa procitaj, s tim sto bih ja dodao da dva tri namotaja kabla kroz feritni prsten kvalitetno pomognu.

E malo su teze otklonjive smetnje koje nastaju usled nesavrsenosti kontakata kontaktera, i njih je malo teze ubiti na samom izvoru.

Bilo kako bilo, smetnaj ( ako je nismo uspjeli-a nismo- ukinuti) u vidu el. magnenti talasa udje u kabal termostat kotao i tako dodje do procesora da ga resetuje.
Da je kabal oklopljen i oklop uredno povezan na masu ( uzemljivac) drasticno bi se smanjila energija koja udje u kabal.
Taj kabal na strani termostata treba obavezno zatvoriti karakteristicnom impedansom tj. RC clanom sa 100 oma i 10-100nF/630V.

Posto ja skoro nikad do sada nisam vidio oklopljen kabal za termostat, a jos rjedje da je povezana masa kotla ( uzemljenje) sa termostatom ostaje ovako da se boris.



[ emiSAr @ 22.01.2019. 08:11 ] @
Kod plinskih-gasnih instalacija propis je da svi elementi koji ucestvuju u radu moraju biti povezani na dooobro uzemljenje, pa tako
i termostat koji je kablom povezan sa kotlom (sobni) a kod bezicnih, prijemnik koji komanduje kotlom je uzemljen.-
pOz

P.S. Ovo je interesantan podatak iz posta @PedjaZ:
Na istom zidu sa druge strane se nalaze dva od četiri kotla i sami releju su tu u blizini.
[ PedjaZ @ 17.02.2019. 19:11 ] @
Hvala svima na pisanju.
Nešto posle tog mog prvog posta sam se čuo sa "majstorom" koji se ponudio da zameni termostat ali tek posle mog slanja snimka gde se vidi kako se resetuje sam od sebe.
Problem je samo što majstor izgleda čeka leto da to sredi.

Danas sam dodao RC članove i ferit ka termostatu pa ću videti šta će biti.

Ono što je interesantno je da se termostat nije resetovao za vreme kada je temperatura na kotlovima spuštena za nekih 15 stepeni.
Jedini razlog tome vidim da se nisu gasili uvek svi kotlovi u isto vreme već je neki već bio ugašen jer je dostigao zadatu temperaturu, te su smetnje tada bile manje.

Hvala svima.
Javim šta je bilo...


@shpiki
Uradjeno je baš po toj šemi.
Da nisi kojim slučajem ti povezivao? :)
[ shpiki @ 18.02.2019. 23:00 ] @
@PedjaZ
Nisam povezivao, ali sam nailazio na par mesta na takva resenja.
Nisu imali probleme kao ti, sve je radilo bez problema (doduse poslednje takvo resenje sam video pre nekih 3 godine).
Cak znam i te kotlove (slucajno znam i generalnog uvoznika i distributera i glavnog servisera za Srbiju) i nesto ne znam da su bili problematicni...

Moram da priznam da mi i dalje nije jasno kakve smetnje bi mogao da dobije termostat koji prekida jednu fazu koja pobudjuje dodatna dva releja...
[ PedjaZ @ 19.02.2019. 18:39 ] @
Za sada je dobro.

A evo zasto mi je bilo mrsko da išta radim...
Skineš poklopac i sve poispada


Kako je spajano u luster-klemi...
Ne da nema hilzni već ni zice nisu mogle da stanu pa su samo namotane


Od kada je plava žica faza?


Majstori, majstori...