[ kurta017 @ 18.02.2012. 10:50 ] @
Nameran sam da kupim Panasonic DMC-GF2CEC-R sa 14 mm pancake objektivom. Aparat nema stabilizaciju slike, stakla takodje. Zanima me konkretno koliko je to strasno? Imam stari kompaktni Canon i ako se ne slika sa blicem slike su mutne (pri najmanjem drhtaju ruke). Da li je to slucaj i ovde?

Blagodarim
[ Nebojsa Milanovic @ 18.02.2012. 12:07 ] @
Dobrodošao na ES :)

14mm na tom Panasonicu je efektivnih 28mm, a na toj žiži stabilizacija je manje potrebna nego na većim.

Tako da, nedostatak stabilizacija na tom objektivu ne bi trebalo da te odvraća od kupovine.
[ kurta017 @ 18.02.2012. 12:28 ] @
Hvala, bolje vas nasao!

Znaci ne moram da brinem da ce da bluruje kao kad slikam telefonom?

Na ovom linku sam nasao ''Motion detection Intelligent ISO Control'':

http://panasonic.net/avc/lumix/systemcamera/gms/gf2/quality.html

pa me zanima da li i to doprinosi stabilizaciji slike. Jer ako aparat detektuje pokrete objekta onda sigurno detektuje i moje pokrete?

PS: Imam vrlo sigurnu ruku ali lose iskustvo sa starim Canonom. Slikao sam zalazak sunca i skoro sve slike su ispale mutne :)

Jos jednom blagodarim.

[ MirosIav @ 18.02.2012. 13:18 ] @
U svakom slučaju je bolje sa stabilizacijom nego bez nje, no za razliku od kompakata GF2 daje dobre slike i na višim ISO vrednostima - ISO 800 je sasvim OK, pa će to doprineti da se nedostatak ne oseti kao na tom starom Canon-u. Svi Panasonic zumovi sem 7-14mm imaju stabilizaciju, pa ćeš ako jednog dana nabaviš i neki zum imati i stabilizaciju.

Računaj da ti je stabilizacija potrebna na ekspozicijama nižim od 1/žična daljina, u tvom slučaju 1/28 s. Ja sam sa starim kompaktom koji je imao 38mm objektiv dobijao OK slike i na 1/15 s bez stabilizacije. Znači, sa iole stabilnom rukom nećeš imati problema na 1/20 s sa GF2 i 14mm objektivom. Prateći podatke na ekranu ćeš na taj način lako moći da izbegneš mutne slike. Ako ne želiš da razmišljaš, možeš da u S modu postaviš ekspoziciju na 1/20 s, ali ti se onda može desiti da slike ispadnu previše tamne ( ako nema dovoljno svetla ) ili da pokretni objekti budu razmrljani. GF2 ima i zanimljivu mogućnost da se blic može usmeriti na gore, pa se na taj način može donekle kompenzovati manjak svetla u prostorijama sa nižim plafonima, no o tom kad nabaviš aparat ;).

Sve zavisi od toga šta nameravaš da slikaš... Nisu ni svi zalasci sunca isti ;).
[ kurta017 @ 18.02.2012. 13:46 ] @
Hvala na iscrpnom odgovoru.

Zaima me jos, ako se razumes u muzicke video spotove, da li je rezolucija od 1920 x 1080 (60 fps) dovoljna za profi spot?

Ili da trazim temu na tu temu :)
[ MirosIav @ 18.02.2012. 15:25 ] @
Slabo se razumem u video, ali mislim da tu rezolucija nije presudna, već objektivi, snimatelj i režiser :). Pogledaj npr. reklamu za E-PL1, koja je snimana PEN-ovima koji imaju 1280x720 rezoluciju u 30fps: http://www.youtube.com/watch?v=UNLXVI2Iws0 . A Panasonic ima bolji video od Olympus-a, ne samo što se rezolucije tiče.

Usput, mislim da GF2 ima 1920x1080 video u 60i, napravljen iz 25p, znači ne pravi 60 fps, već interlace.
[ Backy @ 18.02.2012. 17:47 ] @
Citat:
kurta017:
Zaima me jos, ako se razumes u muzicke video spotove, da li je rezolucija od 1920 x 1080 (60 fps) dovoljna za profi spot?


sve zavisi koji su zahtevi od profi spota, do skoro su bili 720x576 ali rezolucija nije jedini faktor koji utiče na kvalitet videa... jedino što ti može pomoći tu je isprobavanje, a od stvari na koje treba da obratiš pažnju (pored rezolucije) spadaju: dostupne kontrole ekspozicije, način i brzina fokusiranja (kako auto, tako i manuelnog), preciznost belog balansa, šum na videu pri većim osetljivostima, format i stepen kompresija kojim se video zapisuje, mogućnost snimanja tona (manje bitno za spot), izraženost rolling shutter efekta...

svaka od ovih stvari igra drugačiju ulogu u zavisnosti od željenog rezultata, npr za spot je najčešće bitno da slika bude stabilna tj da se rolling shutter ne primećuje dok pod umetničku slobodu mogu da se provuku stvari poput lutanja fokusa (karakteristično za prve dslr spotove) ili čudnih boja koje će biti još čudnije nakon obrade... sa druge strane, isti taj rolling shutter se uz malo planiranja i odgovarajuću opremu može izbeći što recimo ne važi za loš balans bele...

nadam se da nisam preterano zbunjujuće pisao :)

evo primera snimljenog sa nikonom d90 koji snima u rezoluciji 1280x720 i ima jako izražen rolling shutter efekat koji se ovde jedva primećuje
http://www.youtube.com/watch?v=xMGOvoXBIGY
[ kurta017 @ 18.02.2012. 21:12 ] @
Pa da zaokruzimo temu :)
Uz Panasonic DMC-GF2 bih kupio i dva dodatka pa me zanima da li su ok:

- Kingston Secure Digital 16GB SDHC - 100x : 20 MB/s - 15 MB/s, 3.3 V, Plug and Play
- Kingston USB 2.0 MultiCard Reader for CF I/II,MMC/SD/SDHC/microSD,MS/M2

[ bori @ 23.02.2012. 18:17 ] @
Evo i ja da se ukljucim. Ja posjedujem gf3 sa 14mm f2,5 i moji su utisci da aparat pravi dobre fotke na otvoru blende 2,5 što se otvor smanjuje naravno-fotografije su lošije. Što se tiče stabilizacije, veoma je primjetna razlika kod korištenja objektiva 14mm u odnosu na objektive 14-42mm ili 14-140mm koji imaju stabilizaciju, jer svako pomjeranje aparata bez stabilizacije uzrokuje podrhtavanje snimka i na žižnoj daljini od 14mm!

Preporučujem sledeće dodatke:
-Transcend Secure Digital 32GB TS32GSDHC10, SDHC, Class 10 - oko 3.700din,
-Transcend TS-RDF8K - 1.500din,
[ pajaja @ 23.02.2012. 18:31 ] @
Citat:
aparat pravi dobre fotke na otvoru blende 2,5 što se otvor smanjuje naravno-fotografije su lošije

Kako to mislis da su fotografije naravno losije kada se smanji otvor blende?

[Ovu poruku je menjao pajaja dana 23.02.2012. u 19:43 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 23.02.2012. 19:27 ] @
Nisam citao ko je ovo napisao, ali je to napisano tacno.

Sto je otvor blende manji (brojka veca) fotografija je losijeg kvaliteta kada su u pitanju mali senzori na kompaktnim aparatima.

Glavni razlog je difrakcija svetlosti koja prolazi kroz tako mali objektiv pa jos dodatno zakinut sa manjim otvotom blende.


Citat:
Slikao sam zalazak sunca i skoro sve slike su ispale mutne :)


To je normalno. AF obicno ne radi u kontrasvetlu zbog slabog kontrasta. Ne odnosi se to samo na Canon. U takvim trenicima za fokus se moras snaci. Ili ga iskljucis ili fokus tacku izaberes tako da AF odradi posao korektno.

P.S. Mislim da je "bori" pojam otvora blende i kvaliteta fotografije koristio u drugom kontekstu; vezanom za vreme ekspozicije a ne u kontekstu velicine senzora.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 23.02.2012. u 20:37 GMT+1]
[ pajaja @ 23.02.2012. 21:04 ] @
Jasno je to za vece vrednosti i mali piksel, ali ovde se radilo o blendama blizu f/2.5 i ne toliko malom senzoru, pa mi se cini da na tim blendama vise do izrazaja dolazi nesavrsenost objektiva nego difrakcija.
[ Zarko Silic @ 23.02.2012. 21:20 ] @
Ne razmece se ni ovaj senzir sa bas ne znam kakvom velicinom, ali mislim da je kod boria posledica neuspelih fotografija vezana za duzinu ekspozicije i potresanja.
[ MirosIav @ 24.02.2012. 08:20 ] @
Citat:
Zarko Silic: Ne razmece se ni ovaj senzir sa bas ne znam kakvom velicinom

Pošto se brojke mogu različito tumačiti, možda je najbolje pogledati sliku gde se poredi sa drugim senzorima:

[ Zarko Silic @ 24.02.2012. 10:59 ] @
Nebitno je to. Ono sto je za APSc F16 to je za Four Thirds F6.7 sto znaci nikako preko toga ako se zeli zadrzati kvalitet.
[ MirosIav @ 24.02.2012. 13:10 ] @
Difrakcija kod 14mm F2.5 počinje na F11: "Used at its widest aperture of ƒ/2.5, the resulting image is sharp throughout the majority of the center of the image, moving only to slight softness in the very corners. Stopping down reduces the impact of corner softness; even by ƒ/2.8, corner softness becomes very slight. At ƒ/4 and smaller, the lens is practically tack-sharp across the frame until it starts to hit diffraction limiting at ƒ/11. Overall sharpness isn't really impacted until ƒ/16 however, where edge-to-edge sharpness is just slightly soft."

http://www.slrgear.com/reviews...oduct.php/product/1389/cat/all
[ Zarko Silic @ 24.02.2012. 17:22 ] @
Auuu, pa taj Panasonik ispada bolji od Canonovih L objektiva na APSC telima.

Mora da smo nesto propustili u razvoju optike u poslenjih 6 meseci.

Citat:
The Panasonic 14mm ƒ/2.5G produces very sharp images. Used at its widest aperture of ƒ/2.5, the resulting image is sharp throughout the majority of the center of the image, moving only to slight softness in the very corners. Stopping down reduces the impact of corner softness; even by ƒ/2.8, corner softness becomes very slight. At ƒ/4 and smaller, the lens is practically tack-sharp across the frame until it starts to hit diffraction limiting at ƒ/11. Overall sharpness isn't really impacted until ƒ/16 however, where edge-to-edge sharpness is just slightly soft. Fully stopped-down at ƒ/22, the lens produces images that are somewhat soft, but not exceptionally so.


Jbt., sudeci po ovom testu, on skoro razbija i na F22.

Vrlo impresivno!


----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ovo je jedan od najboljih objektiva na Svetu (medju 5 najboljih) koji gubi na ostrini vec od otvora F5.6, a vrednosti manje od F8 se i ne testiraju jer se smatraju nekurentnim.

http://www.photozone.de/canon-...-l-test-report--review?start=1


A ovde to moze da se vidi kod Canona EF 50mm f/2.5 macro







http://www.photozone.de/canon-...ro-test-report--review?start=1




Ocigledno da ge je Panasonic jednim hopom sve to preskocio preko noci.







[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 24.02.2012. u 19:09 GMT+1]
[ miko.s @ 24.02.2012. 18:42 ] @
po pitanju oštrine 20mm f1.7 debelo prelazi taj canon kojeg si linkao

http://www.photozone.de/olympu...s-tests/464-pana_20_17?start=1

[ MirosIav @ 25.02.2012. 08:20 ] @
Mislim da je oštrina precenjena. Lepo je što neki objektiv može da podrži i više od 20 Mpx, ali je pitanje kome to praktično može da znači. OK, nekom kome je crop bitan ili slika za bilborde, ali velikoj većini korisnika i kombinacija senzora i objektiva koja daje realnih 8 Mpx služi svrsi. Usput, najoštriji m4/3 - 4/3 objektivi su 4/3 Leica 25mm F1.4 http://www.photozone.de/olympu...s-tests/509-leica25f14?start=1 i 4/3 Olympus 50 mm F2 Macro http://www.lenstip.com/185.4-L...Macro_ED_Image_resolution.html , koji dpreview koristi za testiranje svih m4/3 kamera, a koji Photozone nije testirao.
[ ibanezac @ 25.02.2012. 22:36 ] @
Ja sam ovde nov i upisao sam se na ovaj forum jer sam nasao da se prica o Panasonic Lumix DMC-GF2, aparatu koji sam kupio pre par dana.

bori - GF3 je u Norveskoj skuplji za nekih 200 evra pa sam ocenio da GF2 zadovoljava moje zahteve. Drago mi je da je ovde pohvaljen - Zarko Silic. Za ovih nekoliko dana druzenja sa njim sam ustanovio da GF2 ustvari prevazilazi sva moja ocekivanja. Posto sam amater koji zna vise od obicnih smrtnika (i volim da se kʊя℃im) a zna manje od profesionalaca, malo sam se bio pogubio u silnim podesavanjima i opcijama. Medjutim, posle malo lutanja, dolazi se do zakljucka da je sve odradjeno vrlo juzer frendli i da nije samo skljocanje u pitanju nego bas uzivanje u slikanju.

kurta017 - Ovde mozes da vidis zalazak sunca koji sam slikao nejakim Ixusom 40. Po meni slike su fantasticne:
http://s1158.photobucket.com/a...edgang%20%20Canon%20IXUS%2040/

Dobrodosli su komentari :)

A ovde su dva moja pionirska pokusaja da uradim HDR. Takodje bih voleo da neko od iskusnijih komentarise:

Canon Ixus 40:
http://s1158.photobucket.com/a...08_09_10_11_12_tonemapped6.jpg

Panasonic Lumix DMC-GF2:
http://s1158.photobucket.com/a...23_4_5_6_7_8_9_tonemapped7.jpg

Zahvaljujem :)
[ MirosIav @ 26.02.2012. 11:28 ] @
Nisam baš ljubitelj fotografija zalazaka sunca :), ali HDR-a jesam i ove tvoje dve slike mi se sviđaju. Više volim "prirodniji" izgled, ali svako radi HDR prema svom ukusu... Više mi se dopada verzija sa Canon-a.

Kako praviš HDR-ove - koja podešavanja aparata, koji softver?
Koji objektiv koristiš sa GF2?

Što se samog aparata tiče, uprkos niskoj ceni, u veštim rukama i sa dobrim objektivom može biti itekako moćna alatka...
[ ibanezac @ 28.02.2012. 17:52 ] @
Ta sa Canona je nekako lepsa, verovatno zato sto je bilo lepse vreme. Pretpostavljam, ima vise boja i vedrija je nekako. Tu sam isao na tri slike, od -2 do 2+. (Ako se to tako pise) Toliko Ixus 40 moze. Sa Panasonica sam uzeo 7 slika, od -3 do 3+. Na njemu imam 14 mm - f/2.5 Micro Four Thirds a neki kazu 14mm Pancake Lens. Znaci osnovni objektiv.
Koristim Photomatix 4. Probao sam jos 5 - 6 programa ali nijedan ne prihvata RW2 profil sa mog aparata.
Ovde imas neke recenzije: http://captainkimo.com/hdr-software-review-comparison/
A ovde ih kupujes za dz: http://thepiratebay.se/ (Dok i njih je sje8u lideri novog sveCkog poretka.)

Jos nisam proucio Photomatix kako treba a Lightroom nisam ni pokrenuo :) Evo jos jedna HDR proba:
http://s1158.photobucket.com/a...current=ZeljkocedocidoKine.jpg
Inace ovo su moji prvi HDRovi i svestan sam da sam jos uvek daleko od cilja. Tim zanimljivije, zar ne?

Da odgovorim clanu kurta017 iz prve ruke. Ako imas iole sigurnu ruku, stabilizacija na ovom divnom aparatu ti nije potrebna. Evo primer:
http://s1158.photobucket.com/a...=view&current=P1000035.jpg
Deca ne poziraju pa su slike uglavnom razmazane. Ja sam dobio odlicne rezultate sa svojim sinom. I to pod obicnom sijalicom.
Ako ga vec nisi kupio, toplo preporucujem GF2. Neki kompakti su skuplji od njega ali nijedan ne moze da mu pridje po kvalitetu.