[ IgnoreSUB @ 08.04.2012. 20:11 ] @
Za pocetak da vam se predstavim,zovem se Nemanja,iz Subotice sam i imam 17god .Odma da kazem,nisam nov na ovom forumu,tu sam bio i pre ali nisam bio aktivan u ovom pod forumu..Login podaci za stari nalog su se zagubili,pa sam odlucio da napravim novi

Kao sto naslov teme kaze,odlucio sam sebi da "sklopim" ovo pojacalce,razlozi su mnogobrojni,ali oni usko vezani za ovo pojacalo su samo naziv "Techno".Volim da slusam Techno,house i ostalu elektronsku muziku pa je izbor pao na njega.Naravno sticanje novog znanja i iskusta nisu izostavljeni .

Ovu odluku sam doneo mnogo ranije,ali kao i za vecinu problem predstavljaju finansije...Tako da veliki vremenski period sam proveo skupljajuci potrebne delove.Nisam zurio,sve je islo polako,ali nisam nista zeleo pocinjati dok sve nebude na okupu .Ali ovo nije bio jedini problem nazalost,problem je nastao i sa stampanom plocicom,odnosno kako doci do predloska,sobzirom da je od Bore nisam dobio,ali to me nije sprecilo da odustanem zahvaljujuci coveku sa drugog foruma koji mi je sve poslao mail-om i ponudio pomoc.Coveka necu imenovati,kako mu nebi stvarao neprijatnosti i hvala mu na tome.Posle nekog vremena odlucujem da ipak sam napravim svoju verziju PCB-a koju mozete videti dole.Odmah da naglasim,ovo mi nije prva stampana ploca,ali jeste prva koja ima ovoliko komponenata,i slozenost..

Zato bih vas zabolio da,barem bacite pogled na stampu i kazete eventualne nedostatke,greske..Odmah da naglasim da 2 kondenzatora sa originalne seme (sa *) su izostavljeni.

Idu slicice :P





Kad PCB dodje na svoje mesto,prvo cu da sklopima napajanje pa idemo dalje..Fale jos samo neki konektori a mrsko mi ici do elemente .Najvise pomoci ce mi biti potrebno kad dodje mirna struja,jer sa njom jos nisam upoznat,ali ima jos do toga.
[ aleksandara 93 @ 08.04.2012. 20:32 ] @
Dobrodosao onda na audio elektroniku!

Sto se tice izbora pojacala nisi pogresio sigurno i samo nastavi!

A sto se pomoci tice na mene racunaj osim za mirnu struju, citao kako se podesava ali sve nekako napravim pojacala bez tog podesavanja pa nemam sa tim iskustvo...

Pozdrav!
[ 44250 @ 08.04.2012. 20:40 ] @
Pozdrav i (još jednom) dobro došao!

Ovo pojačalo je rađeno u mnogo primjeraka,spada u osjetljivija Borina pojačala (po pitanju dozvole za izradu) i jako zahvalno za izradu jer se u njemu koriste poprilično standardni dijelovi lako i povoljno nabavljivi.

Prva stvar,kad si već "potegao" priču oko čovjeka koji ti je dao fajlove,je da li ti je Borivoje dozvolio da ovo radiš ili... pošto je red da se javi čovjeku šta i kako se planira.

Druga stvar se tiče oko same pločice. Nije problem nacrtati pločicu u kojoj su svi vodovi povezani kako je to zamišljeno na šemi,postoji drugi problem a tiče se rasporeda elemenata na samoj pločici i njihovom međusobnom uticaju. Borivoje je ovako naveo u tekstu za pojačalo "epsilon" :

" Ovde zelim da istaknem i zahvalim se mladom konstruktoru Viktoru Bradjanu (na forumima poznat pod "nick"-om "Viktor1986") koji je znalacki i kvalitetno osmislio plocicu za ovaj dizajn sto je veoma vazan deo svakog projekta i od koga moze u mnogome zavisiti krajnji rezultat! Cak i da uzmete najbolju semu a lose osmislite raspored na plocici, u najboljem slucaju tada ocekujte osrednji rezultat, a nekada cak i to bude nedostizno!"

Ne želim da unapred omalovažim tvoj rad (ni sam ne znam ništa o svemu tome) ,prosto navodim kao što
"dobro je znati" piše na Nes-kafi na primjer. Ja se inače po tom pitanju potpuno oslanjam na originalnost autorske izvedbe,sam nacrtam tek po neko napajanje.

Sam raspored izgleda estetski lijepo,da li je povoljan to ti samo par ljudi na ovom forumu može reći.

Šta ćeš koristiti u ispravljaču,kakav grec,kondenzatore,pločicu i koji i kakav trafo? Koje i kakve kondenzatore ćeš koristiti na samoj pločici pojačala? Vidim da je ostalo poprilično mjesta za jedan okrugli C1 a već zamišljam jednog skupocjenog audiofilskog na to mjestu.

Pratim i podržavam!
[ IgnoreSUB @ 09.04.2012. 09:15 ] @
Sve seme koje su javno objavljene na Borinom sajtu su koliko sam ja shvatio dozvoljene za izradu.Stim da se pravi 1 primerak iskljucivo za sebe.Pise na sajtu da fajlove nece bas svi dobiti,ali jos uvek je na raspolaganju sema,iz koje se dalje sve moze napraviti,sto sam i sam uradio .
Boru nisam obavestio,iz razloga sto ako je jednom napisao da nedaje vise nikome,ja sam to ispostovao i nisam zeleo da mu stalno dosadjujem.Mislim na PCB.

Sto se tice delova,pa kroz dosta citanja tema o pojacalima pohvatao sam neke konce,pa sam samim tim pokusao koliko finansija imam da pokupujem nesto kvalitetnije delove,i relativno proverene.

Trafo je Torusni 400VA,sekundar 2x 30V.Kondenzatori za ispravljac su Nippon Chemi-Con KMH 6x 10 000uF (63V,105C),grec standard mislim 50A..Ovo bi trebalo da bude dosta za oba kanala.Okacicu slicice za koji dan,neda mi se sad igrati sa aparatom :P

Napajanje cu sastaviti sad za koji dan,samo da uzmem redne stezaljke koje mi fale Dok cekam da neko iskusniji kao zeon i ostatak malo pogledaju plocicu i daju svoje misljenje.

Pozz

[ 44250 @ 09.04.2012. 11:12 ] @
Fino fino,bice ovo jedan reprezentativan primjerak vidim ja. Nije se stedjelo na kolicinama ni vrijednostima sto obecava dobro napajanje. Hoces koristiti soft-start? Koja zastita?


Vidi se da si pratio forum(e),koji "nick" si koristio ranije?
[ viktor1986 @ 09.04.2012. 16:40 ] @
Zdravo Nemanja

Da ti pozelim dobrodoslicu na forumu i puno uspeha u elektronici. Nadam se da ides u neku elektrotehnicku skolu? S'obzirom da si vec dobio sve od nekog clana, zasto jednostavno nisi napravio originalnu plocicu? Ja bih ipak radio prema originalu, ti si ga nepotrebno zakomplikovao sa nekim dugackim vodovima a i dimenzija plocice je veca. Moglo je bolje da se uradi ali to se sve stice godinama rada.

@44250

Odavno planiram da uradim drugu verziju plocice za Epsilon Lavardin ali nikako da pocnem, uvek se nesto drugo pojavi. Crtam nesto Zikiju, pa nesto i sebi(FlatBT sa Sipijevim shunt napajanjem, ali blago modovan, pa onaj novi DIONIS preamp i jos...), ponekad odem i na pecanje, nekad radim i kuci pa ne stizem sve sto imam u planu.

@Bora

Jel pocela sezona pecanja? Jel si bio negde?
[ 44250 @ 09.04.2012. 18:06 ] @
Citat:
viktor1986: Zdravo Nemanja

Da ti pozelim dobrodoslicu na forumu i puno uspeha u elektronici. Nadam se da ides u neku elektrotehnicku skolu? S'obzirom da si vec dobio sve od nekog clana, zasto jednostavno nisi napravio originalnu plocicu? Ja bih ipak radio prema originalu, ti si ga nepotrebno zakomplikovao sa nekim dugackim vodovima a i dimenzija plocice je veca. Moglo je bolje da se uradi ali to se sve stice godinama rada.


Reče momak da nije želio da komplikuje ni dosađuje,a uz to je ostao doslijedan i uradio je zapravo i najbolje kako je mogao:nije dosađivao Bori i pokušao je sam da uradi nešto po šemi koja je dostupna na http://bas.elitesecurity.org/indexV.html ,pošteno!

Konstruktivna kritika
Citat:
viktor1986: sa nekim dugackim vodovima a i dimenzija plocice je veca. Moglo je bolje da se uradi
to uvijek podržavam!


Citat:
viktor1986:
@44250

Odavno planiram da uradim drugu verziju plocice za Epsilon Lavardin ali nikako da pocnem, uvek se nesto drugo pojavi. Crtam nesto Zikiju, pa nesto i sebi(FlatBT sa Sipijevim shunt napajanjem, ali blago modovan, pa onaj novi DIONIS preamp i jos...), ponekad odem i na pecanje, nekad radim i kuci pa ne stizem sve sto imam u planu.





Hm,malo nezgodna kombinacija...

http://www.elitesecurity.org/p2970603
[ viktor1986 @ 09.04.2012. 20:11 ] @
Pa sta cu. U simulaciji pokazuje dobre rezultate. Sam taj shunt se u istoj koncepciji nalazi i u datasheet-u za TL431, osim jednom kondenzatora. Pedja Rogic takodje koristi(barem je ranije koristio) isti shunt(doduse bez nekih minimalnih caka) ali eto, Sipi je predstavio taj shunt na forumu pa sam ga krstio po njemu. No to sada nije tema...
[ IgnoreSUB @ 11.04.2012. 18:56 ] @
Bice soft-start,a sta cu uzeti za zastitu jos nisam odlucio...Soft-start je bio sastavljen jos juce,ali prevideo sam malu otpornost spulne releja,pa su potrebne modifikacije PCB-a,a nestalo mi vitroplasta (odnosno rezervisan je za nesto drugo).Bice naruceno sutra iz druge radnje jer u elementi vise nemaju,tako da ce on malo sacekati.Pa cu sutra nadam se sastaviti napajanje.

@Viktor

Radmin na ispravljanu nekih vodova,ne nesto mnogo ali cim bude gotovo bice na forumu.Vodovi i nisu bas toliko veliki kolio izgledaju jer je tamo dosta praznog prostora,jer sam se trudio da sve lepo poslazem.

Pozz

[ IgnoreSUB @ 17.04.2012. 19:56 ] @
Soft-start je zavrsen.Ako se neko pita zasto su 4 bloka na plocici,razlog je to sto nemaju svi releji svi istu otpornost,pa da je nebi stalno prepravljao u zavisnosti od otpora spulne,ovako je jednostavnije dodati,oduzeti.



Sledece na red dolazi ostatak napajanja.Mada imam jednu nedoumicu,koja je razlika u koriscenju 2 greca umesto 1?Nigde nisam nasao objasnjenje ali vidim da ih pojedini clanovi koriste.Druga nedoumica je dali stavljati bypass kondenzatore na svaki od 10k uF?Fizicki mogu da stavim samo od 100n,a drugi problem je dali bi smetale wime sa oznakom X2.Znam da se oni koriste direktno na mrezu,ali nevidim da bi im to pravilo problem???

Pozz
[ 44250 @ 17.04.2012. 22:02 ] @
Odlično ti to ide...nego kako računaš vrijednost kondenzatora u odnosu na otpor releja? Imao sam to negdje u računaru,šemu-pločicu i raspored ali nikako da nađem. Elektor ili tako nešto bijaše...
[ ziki2 @ 17.04.2012. 22:46 ] @
O ispravljanju s 1 ili 2 graetza (prenosim s drugog foruma):

Evo jedan detalj koji me kopka..
Situacija 1: trafo sa cetralnim izvodom, "vanjski" izvodi na graetz , centralni na masu..dalje na kondove
Situacija 2: trafo sa odvojenim sekundarima, svaki na svoj graetz, pa onda spoj prema masi i dalje na kondove itd


OK, za pocetak treba voditi racuna da iako je struja sekundara (prosjecna ili RMS) do 6A, struja kroz diode greca i sam sekundar je u piku znacajno veca (nije rijetkost da to bude citav red velicine). Kod odabira dioda se u principu gleda peak struja, pa cesto i za prilicno normalne struje iz ispravljaca ispadnu diode i grec za desetke A.

No sto se tice konkretnog pitanja:
Kada bi sve diode u grecu i svi namotaju u trafou bili jednaki, tada u principu ne bi bilo bitne razlike izmedju pristupa 1) i 2). U praksi medjutim to nije slucaj, s time da u pravilu 'vode' nejednakosti namotaja, dok se razlike medju diodama istog tipa za napone napajanja vece od par V prakticki mogu zanemariti.

Pretpostavimo da imamo dva odvojena sekundarna namota od X volti. Pristup 1) serijski spaja sekundare, dakle izvore izmjenicne struje, pa ih onda ispravlja, dok pristup 2) prvo ispravlja u istosmjerno, onda spaja serijski.
Evo bitnih razlika:
- (1) ima manji pad napona na ispravljacima, maksimalno 1 pad napona diode. Razlog tome je sto serijski spojeni namoti rade protutaktno, tako da za svaki kraj ispravljaca u jednoj poluperiodi struja prolazi kroz jednu, a u drugoj kroz drugu diodu u paru. Razlika je tim manje znacajna cim je visi napon. (2) ima veci pad napona jer svaki ispravljac (pozitivni i negativni) ima svoj grec, a kroz njega u svakoj poluperiodi struja prolazi kroz dvije diode, pa je time pad napona u odnosu na napon sekundara, veci.
- Ako namotaji nisu namotani bifilarno i postiji razlika bilo u naponu ili otporu namotaja, tada pristup (1) dovodi do debalansa struja kroz namotaje izmedju pozitivne i negativne poluperiode mreznog napona. Radi te razlike struje u polovicama serijski spojenog namota nisu iste pa se filterski kondenzator svake grane ispravljaca puni razlcito u parnim i neparnim poluperiodama. Razlika predstavlja istosmjernu komponentu struje koja se moze prikazati i kao istosmjerni tok, koji se pojavljuje u jezgri trafoa. Kao sto je puno puta receno, istosmjerna komponenta toka pomice 'magnetsku radnu tocku' jezgre i dovodi do jos vece pojave asimetrije, i potencijalno zasicenja jezgre u vrhovima poluperioda. Zasicenje jezgre znaci naglo povecanje rasipnog polja u trenutku zasicenja i s tim vezano i pojavu zujanja te povecanih gubitaka. Radi nepostojanja zracnog raspora, toroidalni su trafoi narocito osjetljivi na tu pojavu, sto cesto KRIVO dovodi do prilicno nerazumnog predimenzioniranja toroida (odredjeni apsolutni disbalans struje je relativno manji za veci toroid). EI trafoi su znacajno imuniji ali u startu imaju vece rasipno polje.
Veci problem koji nastaje u ovom slucaju je da se razlika struja zatvara kroz srednji iavod trafoa. Normalno ta razlika dolazi od struje trosila i zatvara se najvecim dijelom kroz filterske elektrolite. U ovom slucaju, kroz srednji izvod tece razlika u obliku pikova struje radi nejednakih namota. Ista se pojava dogadja ako filterski kondenzatori nisu posve jednaki, sto je prakticki pravilo (elektroliti inace imaju prilicne tolerancije kapaciteta, a tokom vremena, ako postoje razlike u sekundarima, se pod uticajem te razlike i oni sve vise rasparuju, cime se problem povecava). Najveci je problem sto tako rzlika sruje punjenja medju poluperiodama i izmedju pozitivnog i negativnog napajanja tece zvjezdom mase. Ako ta zvijezda nija zaista zvijezda, tj. centralna tocka nije tocka nego poveca povrsina ili skup vodova, dio tih pikova moze teci vodovima mase (narocito ako postoji kakva nezeljena ili neizbjezna petlja!), sto znacajno narusava odnos signal-shum i dodatno dovodi do pojave intermodulacije s visekratnicima od 50Hz.
Postoji tehnika kako se vecim dijelom taj problem moze izbjeci, tako da se naprave dvije yvijezde mase - jedna za ispravljac, u kojoj se spajaju elektroliti i srednji izvod trafoa, a druga za sve drugo. Te se dvije zvijezde onda spoje JEDNIM VODOM (i oti tom zaista mislim vodom a ne npr, bakrenom povrsinom ili limom).
Pristup (2) unatoc vecem padu napona, nema niti jedan od ovih problema. Svaki namot sekundara se tretira posve odvojeno, i isti namot radi za obje poluperiode, cime se izbjegavaju nejednakosti na razini transformatora i filterskih elektrolita, ako su diode u grecu jednake unutar razumnih granica (sto je u pravilu tako). Buduci da nema nikakvih komponenti struje ispravljaca koje teku iz jednog ispravljaca u drugi, jer su oni posve odvojeni, nije moguca niti ta interakcija (odnosno, ona se odvija samo preko medjusobnog kapaciteta namotaja na istoj jezgri, koji za frekvencije od interesa predstavljaju u odnosu na serijski spoj ispravljaca jako visoku impedanciju). 'Masa' se dobiva serijskim spajanjem vec ispravljenih napona, tako da kroz nju samo teku struje koje dolaze od trosila, cime je izbjegnuta pkjava struje ispravljaca u svjezdi mase, i pojednostavljena struktira mase - dapace, moguce je masu kreirati bilo gdje, npr. na - klemi zvucnickog izlaza, gdje zapravo i spada power ground. Kod klasicnog pristupa svjezda mase barem u rudimentarnom obliku MORA biti spoj izmedju filterskih elektrolita za positivni i negativni napon napajanja.
Pristup (2) je tim vise pozeljan i optimalan s cim vise napona napajanja baratamo. Klasicni pristup postaje sve problematicniji za multipla napajnanja ili multiple potrosace iz istog napajanja jer se vec i ovako kriticna zvijezda mase sve vise siri u 'fleku' mase sa svim poslijedicama koje to donosi.


[ IgnoreSUB @ 24.04.2012. 18:25 ] @
Hvala ziki,procitao sam ovo sto si postavio ranije (mislim pre 2-3 dana),ali evo tek sad stigoh da odgovorim..Odluka je ipak pala na 1 grec,ne zato sto je on losiji nego zato sto ga u ovom trenutku imam,i gotovu plocicu pa da nekomplikujem jos i ovo :)

Napajanje je manje vise gotovo,ostalo je jos samo da sve spojim i vidim dali sve zajedno funkcionise,ide par slicica ;)











Uzasno me mrzi da se stalno zezam sa fotopostupkom,pa zato sve kasni.Mali problem mi stvara plava dioda od 10mm (difuzna),odnosno nikako nece da zasvetli pa to jos moram srediti.Inace pored plocice za pojacalo ostaje jos samo za vishay pot,da nelemim direktno po njemu,suvise je mali...Sve plocice su poprskane plastikom,pa se zato trudim da sve zavrsim u roku od 1 dana,da neoksidira bakar..

Plocicu koju sam crtao za techna cu doterati malo sad koji dan,pa pocinjem i njega da sastavljam :)

Imam jedno malo pitanje,srednji izvod trafoa je zapravo kraj prvog sekundara i pocetak drugog zar ne?Da slucajno nepogresim!?
[ 44250 @ 24.04.2012. 19:08 ] @
Jeste tako je. Vidi samo da ih vežeš redno kako treba inače na izlazu nećeš imati nikakav napon,a ako ti se to i desi samo zamjeni mjesta žica jednog od sekundara. Ništa strašno se neće desiti ako pogriješiš,opušteno.

Gdje si nabavio kondenzatore za ispravljač i po kojoj cijeni? Vidi se d si pedantan i detaljan,to je jako lijepo vidjeti.

Samo jedna stvar koju inače predlažu oko vezivanja napajanja sa pojačalom a to je da sve kreće i završava u jednoj tački ,i plus i minus a naročito masa.

[url=https://static.elitesecurity.org/uploads/3/0/3098298/DOGC-povezivanje[1].gif][img]https://static.elitesecurity.org/uploads/3/0/3098298/.th.DOGC-povezivanje[1].gif[/img][/url]


[Ovu poruku je menjao 44250 dana 24.04.2012. u 20:34 GMT+1]
[ IgnoreSUB @ 24.04.2012. 19:52 ] @
Borin tutorijal o napajanjima sam procitao,pa sam koliko se to moze nacrtao.Trebalo bi da nema problema sto nisu ajmo reci bas sve na jednom mestu,ali mislim da ce zadovoljiti.U ostalom videcemo kad stastavim jedan kanal,pa ako zatreba modifikovacu nesto

Ja sam to zamislio da srednji izvod trafoa ide na rednu stezaljku,srednji izvod od kondenzatora na uzemljenje,a ostale mase na drugu stranu redne stezaljke.

Kondenzatori su iz Farnell-a,a komad je kostao oko 650din sa provizijom (a bez 100din manje).Dali im je cena jos ova ne znam,treba pogledati.
[ 44250 @ 24.04.2012. 20:02 ] @
Hvala za info,moraću i sam da se informišem o mogućnosti kupovine preko njih.

Za ovo oko napajanja,ne znam i nisam siguran jer su rađena i druga pojačala koja nemaju sve vezano u jednu tačku pa i dalje rade.

Opet sa druge strane ne sumnjam da su vezivanjem u tri tačke sve šanse za bilo kakvim problemima smanjene na najmanji mogući nivo. Lično,kad radim nešto sa već predloženim pločicama napajanja a da nema izvode u tri tačke obično sve polemim odozdo sa strane bakra,za to nikad nije kasno.
[ IgnoreSUB @ 30.04.2012. 15:53 ] @
Nista specijalno,u pitanju su emiterski otpori,druga polovina ce malo sacekati sobzirom da mi treba dosta vremena da ih sastavim..
Napravljeni su od 9 malih metal film-otpornika (x5 1.1R i x4 5.6R) svi paralelno.Otpornost ce biti nesto manja nego sto treba,ali valjda ce raditi i sa njima.





Pozz
[ 44250 @ 30.04.2012. 17:44 ] @
Zašto si ih ovako radio,koji je razlog?
[ IgnoreSUB @ 30.04.2012. 18:20 ] @
Mislis zasto sam koristio puno metal film otpora?
Citat:
Takodje znacajnija izmena je i izbacivanje klasicnih zicanih keramickih otpornika u emiterima izlaznih tranzistora. Njih je zamenila kombinacija 10 paralelno vezanih Metal Film otpornika od 1/2W 1% tako da se dobio otpornik koji po svemu apsolutno parira najskupljim egzoticnim i relativno tesko nabavljivim VISHAU ili DALE komponentama. Jedino treba uloziti jos malo rada da se ovakvi otpornici naprave na malim pomocnim plocicama.


Stim sto sam ja koristio od 0.6W,i 2 pomocne plocice kao drzace.Ako su vec bolji od obicne keramike bolje da se malo pomucim i uradim sto bolje mogu
[ 44250 @ 30.04.2012. 18:31 ] @
0k,kako si ih spajao? Povelika razlika je u otporu a samim tim i snazi kojom će biti opterećeni. Kad su svi isti jednako dijele snagu kojom su opterećeni.

Inače baš štosno izgleda!
[ IgnoreSUB @ 30.04.2012. 19:03 ] @
Da to sam totalno zaboravio,ni sam ne znam kako...Sad pogledah u simulaciji,kada 5 potpora od 1R1 budu disipirali 0.6W,otpori od 5R6 ce samo 0.12W = pa po tome dobijam otpornik od 3.5W sto je verovatno malo ili na samoj granici..

Meni je potreban otpornik od oko 0.22R.Tako da ako bi kombinovao 9 komada od 1R1 dobio bi samo 0.12R.To znaci da sutra idem pravac u prodavnicu po 2R2,sto bi trebalo da da 0.24R sto je mislim ok.

Uzeo sam obicnu vec izbusenu pertinaks plocu isekao je tako da ostanu 3rupe horizontalno i vertikalno,obradio i malo zaoblio ivice smirglom.Stavio u ferohlorid da pojede ono bakra sto ima,i na kraju kad sam ugurao otpore spregno ih sa termo buzirom.
[ fokussd @ 30.04.2012. 19:25 ] @
Mani simulaciju. Ako ti treba otpornik od 0,22R/5W, stavi u paralelu 10 komada od 2,2R/0,6W.
Bužir ne stavljaj ni slučajno, nego napravi razmak između otpornika, da mogu da se hlade.
[ 44250 @ 30.04.2012. 22:57 ] @
Citat:
fokussd: Mani simulaciju. Ako ti treba otpornik od 0,22R/5W, stavi u paralelu 10 komada od 2,2R/0,6W.
Bužir ne stavljaj ni slučajno, nego napravi razmak između otpornika, da mogu da se hlade.


Da,sa deset komada dobija ravno desetinu otpora jednog otpornika i svi ravnomjerno dijele opterećenje-nego dopada mi se ova ideja sa 3x3 otpornika,i ako bi stavio jedan od 2 Ohm uz osam ovih od 2,2Ohm dobio bi opet tih nekih 0,2Ohm mada ni 0,24 nije strašno naročito ako su svi u toleranciji od 1%. Na kraju krajeva-veća će svakako biti razlika u pojačanju tranzistora nego u otporu emitorskih otpornika tako da tih 0,04 neće igrati preveliku ulogu. Dopadljivo nema šta,a izgledaće lijepo i bez termobužira. Po meni,nisi trebao uopšte skidati taj sloj bakra-čak šta više uzeo bi kompletno kaširane pločice,izbušio ih lijepo na po 9 mjesta,provukao i polemio otpornike i isjekao sve nožice osim nožica onog centralnog koje bi iskoristio za vezivanje-lemljenje sa pločicom i ispoštovao bi ovo što fokussd kaže,ostavio bi ih otvorene da se ´lade. Dopada mi se ideja!
[ ziki2 @ 30.04.2012. 23:30 ] @
Bora je to odavno riješio i odlično se pokazalo...

[ 44250 @ 30.04.2012. 23:34 ] @
Jeste ali ovo sa devet otpornika je dosta kompaktnije i lakše za izvođenje,ne znam samo ima li loših strana.
[ IgnoreSUB @ 03.05.2012. 14:50 ] @
Ideja je uzeta sa slike ispod,a ucinila mi se kao prakticna i manjih dimenzija od Borine.



Uradio sam 7 komada,nazalost za jedan fali 6 otpornika od 2.2R nisu ih vise imali Tako da ce on biti sastavljen kad dodje drugi kanal.Buzir je po preporuci izostavljen radi boljeg hladjenja.



Ostalo je da uradim neke izmene na PCB-u pa ce tek onda poceti izrada samog pojacala.

Sta koristite da sprecite oksidaciju bakra?Predpostavljam razredjivac i kalafonijum,moze neko reci u kojoj razmeri ih mesate?
Nije problem pospricati ih plastikom,ali onda moram sve za 1 dan polemiti.

[Ovu poruku je menjao IgnoreSUB dana 03.05.2012. u 16:22 GMT+1]
[ 44250 @ 03.05.2012. 17:48 ] @
Citat:
IgnoreSUB: Ideja je uzeta sa slike ispod,a ucinila mi se kao prakticna i manjih dimenzija od Borine.



Uradio sam 7 komada,nazalost za jedan fali 6 otpornika od 2.2R nisu ih vise imali :) Tako da ce on biti sastavljen kad dodje drugi kanal.Buzir je po preporuci izostavljen radi boljeg hladjenja.



Ostalo je da uradim neke izmene na PCB-u pa ce tek onda poceti izrada samog pojacala.


Lijepo to tebi ide,a i uredan si i pedantan kao d.veljko i viktor a to je merak za oči-svaka ti čast!

Citat:
IgnoreSUB:

Sta koristite da sprecite oksidaciju bakra?Predpostavljam razredjivac i kalafonijum,moze neko reci u kojoj razmeri ih mesate?
Nije problem pospricati ih plastikom,ali onda moram sve za 1 dan polemiti.


Ne moraš to plastikom da špricaš ne samo zbog toga što si rekao već i zbog eventualnog kasnijeg lemljenja. Muka bi to bila em zbog smrada plastike em zbog toga što bi ona crnila.

Ja to radim sa kalafonijumom u nitro-razređivaču a može se koristiti i aceton. Pošto nikad nisam mjerio tačne količine ići ću odokativnom metodom;dakle oko pola rakijske čašice (one kafanske) nitro-razređivača/acetona i malo jači prtstohvat (ono kao kad soliš supu) istucanog kalafonijuma. Ja ga istucam jer se tad brže istopi. I pazi,kakve boje ti je kalafonijum takve će biti i ta strana pločice. Ja za sad koristim svijetlo-žuti i maltene se ni ne primjeti da je premazana,osim što se bakar sjaji. Imam i jedan tamno-narandžasti i jedan baš onako tamniji,primjetna je razlika u boji kad se dohvati jedan od tih u rastvor sa žutim. Nemoj da pretjeruješ sa debljinom nanosa ni gustinom rastvora jer debeo sloj kalafonijuma na pločici može da ti napravi problem sa lemljenjem. Ostatak rastvorenog kalafonijuma ja čuvam u jednoj maloj staklenoj teglici sa metalnim poklopcem,plastika se nerijetko rastvara pod acetonom ili nitro-razređivačem. Nanose možeš ponoviti više puta ako ti rastvor bude rijeđi ali opet kažem nemoj da pretjeruješ.
[ IgnoreSUB @ 03.05.2012. 18:56 ] @
Evo bas malopre uradih kako si savetovao,rastvor je blago zuckaste boje.Naneo sam ga na jednu plocicu pa cu videti za 2 dana dali je razmera dobra.

Nije plastik problem,ali je naporno sve lemiti odjednom.Jeste malo se oseti kad se neki deo skida ali nebrljavi toliko.Porbao sam da ga skinem razredjivacem i uspelo je tako da se uvek stari sloj moze ukloniti

Opa jos jedno pojacalce,fino fino
[ 44250 @ 03.05.2012. 19:12 ] @
Taj sloj kalafonijuma nanesi samo toliko koliko treba da bakar bude zaštićen. Ako ti pločica sad izgleda kao da je presvučena najtanjim selotejpom to je to-bakar neće oksidirati ne treba ići dalje.

Kako si opisao-to je ta boja i dobar ti je rastvor.

Pločica je inače bila urađena još prije nove godine,baš prije neki dan je dobila i svoj L-profil. Pločica je od Borinog gitarskog projekta Lead Master Combo,ali samo izdvojeni pojačivački dio. Jedan čovjek mi je obezbjedio torus od 315VA 2x30Vac koji će da završi u dogc-mk3 a onaj što je sad u njemu pogoniće mi ovaj Lead Master. Radim sve moguće kombinacije da bi pokrenuo što veći dio ovoga što sam isplanirao a u tome mi materijalno bespoštedno pomogoše d.veljko,jedan Stjepan iz Austrije,nikko i viktor ovde sa foruma,a u projektima Mile Slavković i Borivoje Jagodić.

Veliki pozdrav ekipa i ovaj put!
[ IgnoreSUB @ 14.05.2012. 19:28 ] @
Evo posle dosta vremena,napravio sam neke manje izmene na PCB-u...Znam da su neki vodovi malo duzi,ali sta je tu je,sledeca ce biti bolja.Ako neko ima neki predlog (mislim na odredjene komponente da drugacije spojim,neka napise)...



Sacekacu do subote,delom i zbog skole,pa pocinjem
[ 44250 @ 15.05.2012. 10:13 ] @
Druže,moja riječ ti nije neka važeća niti ima težinu ali dopada mi se kako si ovo uradio a vjerujem da ni sam ne bi mogao bolje uraditi. Jedino što ne vidim (a možda postoji) je ulazni konektor,gdje si njega postavio?

..........................................

SKONTAO! To je ovo V1,sve ok!
[ IgnoreSUB @ 18.05.2012. 13:36 ] @
Napravicu malu probnu plocicu da vidim dali ce ovaj tekst ispasti kako treba,ako ispadne sve kako treba pocecu da ih pravim sutra.Posto niko nista neprica,nadam se da ce sve ispasti ok..

Kad to zavrsim i okacim,onda dolazi ono sto me kopka,a to je mirna struja..No to cemo posle..
[ 44250 @ 18.05.2012. 16:56 ] @
Lako ces za mirnu struju,trimer na sredinu i po jedan otpornik 20-ak oma i 20-ak vati u seriju sa plusem i minusem napajanja i onda lagano pokreces trimer dok ti voltmetar vezan paralelno emitorskom otporniku ne pokaze odgovarajuci napon za struju od 100mA na zadatot vrijednosti otpora po staroj dobroj U=RxI,sve to pri kratko spojenom ulazu. Zatim pustis pojacalo u lagani rad,ako je sve ok izbacis zastitne otpore,ponovo provjeris mirnu struju i krenes u ozbiljnije koristenje pojacala. Sve to je Boro lijepo vec opisao u svojim tutorijalima. Nego,kakve to male plocice spremas?
[ IgnoreSUB @ 18.05.2012. 18:36 ] @
Ostale su neke sitnice,ali planirao sam ovo:
-LED na 230V
Plocica je vec bila napravljena ali od silnog lemeljenja neizgleda ninasta pa sam je bacio,problem je bila Plava dioda od 10mm,koja radi tek na 4v.Sada cu staviti zelenu posto ovu nemogu naterati da radi i ako sam povecao vrednost kondenzatora sa 0,3uF na 0,47uF

-Vishay pot
Nozice su mu mnogo blizu jedne drugih pa mi je lakse da ga stavim na stampanu zajedno sa konektorima.

-Za trecu se jos dvoumim,tj u pitanju je fan regulator.Fan se pali na maloj snazi kada dodje do donje podesene temperature,a ako temperatura nastavi da se povecava do gornje,pali fan na max...
Ali kao sto rekoh za ovo cu jos videti,posto ne znam dali su hladjaci dovoljno velik...
[ 44250 @ 18.05.2012. 20:05 ] @
Daj fajlove za taj FAN ( please ),ja volim oko toga da se zezam i imam ventolatore u dva pojačala,a u planu je još!
[ IgnoreSUB @ 20.05.2012. 20:54 ] @
Za fajlove vec znas..

Evo,uradio sam danas obe plocice i zalemio par otpornika...Nastavak sledi sutra,dosta za danas

[ 44250 @ 20.05.2012. 21:15 ] @
Hvala i ovde za sadržaj PP!

Znaš šta,ovo izgleda kao i sve do sad - strpljivo i uredno urađeno - prva liga

Daj da vidimo i kako to izgleda otraga,vjerujem da je kao i prednja strana i sve do sad. Samo tako nastavi i vjerujem da ćeš biti prezadovoljan kao i mnogi drugi koji su ga uradili i koji ga već dugo slušaju.
[ IgnoreSUB @ 21.05.2012. 20:49 ] @
Hvala

Evo jos 2 slicice,danas nisam stigao vise,sutra nastavak...





Dosta je los kvalitet,ali nemam sad aparat blizu..
[ 44250 @ 21.05.2012. 22:28 ] @
[ IgnoreSUB @ 22.05.2012. 18:43 ] @
Mali update













Do subote cu nadam se sve polemiti,pa stizu malo bolje slike,i naravno proba...Fali mi par otpornika koji su mi promakli dok sam kupovao,pa i to moram uzeti..
Zanima me,dali ce ovi hladnjaci biti dovoljni da ga ohlade?Debljina mesa je 15mm,a ostalo je dimenzija plocice..
Malo me zezaju moji otisci prstiju sa donje strane bakra,pa i to moram dobro ocistiti necim malo grubljim...
[ 44250 @ 22.05.2012. 18:54 ] @
Mesa i rebara ima,bas ne fali jedino sto su horizontalna ali posto si isplanirao ventilator vjerujem da tu nece biti problema. To bi ti bolje mogao reci d.veljko jer je on pravio modusa. Hoces praviti tunel ili ce biti ventilator po hladnjaku?
[ ziki2 @ 22.05.2012. 20:34 ] @
Šteta što nisu vertikalno postavljeni, bilo bi i više nego dosta. Forsirano hlađenje ne mogu smisliti u kućnom audiu .
[ 44250 @ 22.05.2012. 21:50 ] @
Nije strašno forsirano hlađenje,naročito kad je ona verzija što se uključuje pri pojavljivanju muzičkog signala. Taman muzika kreće a ventilator se pali pa se ni ne čuje!
[ IgnoreSUB @ 23.05.2012. 18:45 ] @
@ ziki2

Da,jeste steta,ali ovakvi su jedini bili...

Za pocetak kad sve bude kompletno,malo cu ga matletirati i pratiti zagrevanje pa cu onda odluciti dali je forsirano stvarno potrebno..
[ IgnoreSUB @ 26.05.2012. 17:44 ] @
Polemio sam sve osim drugog para izlaznih tranzistora i otpornika,predpostavljam da bi tako trebalo da radi,ali me zanima dali se mirna struja moze tako podesiti?Zalemljen je samo jedan par u slucaju ka-boom-a ,ali i zbog toga sto mi fali jedan emiterski,odnosno nijedna prodavnica nema metal film od 2.2r,pa cu morati iz kelca da narucim...

Sutra ide na testiranje i nadam se da nece biti dima,i slicice naravno nemam aparat blizu..

@44250
Da razmisljao sam da bude tunel,ali sacekacu da vidim prvo koliko se zapravo greje..
[ 44250 @ 26.05.2012. 20:30 ] @
Ne mogu da vjerujem da niko neće da piše,ili da nikoga nema da piše...

Kratko spoji ulaz,živi kraj na masu i to uradi prije bilo kojeg drugog postupka.

Da,to ti je sigurniji način da uradiš prvo uključenje pojačala,sa po jednim parom u izlazu. Takođe bi bilo jako jako dobro da imaš dva otpornika 20 - 30R / 20-ak W i da ih pri prvom uključenju vežeš u red sa svakom od grana napajanja,masu naravno direktno. Paralelno jednom tom otporniku veži voltmetar i stavi ga na 50V područje. U slučaju da nešto ne valja pojačalo će potegnuti veliku struju i na tim otpornicima imaćeš veliki pad napona što će ti zaštititi izlazne tranzistore i dati ti vremena da odreaguješ. Ako je sve u redu sa pojačalom ono će povući manju struju pa će samim tim i pad napona na tom zaštitnom otporniku biti manji. Ako imaš dva voltmetra,drugi spoji sa emitorski otpornik u pozitivnoj grani i podesi na mV i izračunaj koliko mV treba da pokaže na vrijednosti emitorskog otpornika pri 50mA,pa pokreći trimer dok ti voltmetar ne bude pokazao izračunatu vrijednost. Provjeri i napon na izlazu za zvučnik,da nema slučajno velikog dc-offset -a(preko 50mV mada vjerujem da će biti i ispod 15-20mV). Ako dc-offset malo varira (koji mV) neka te to ne brine,naravno ne treba ići gore-dole preko 2-3mV već da prati eventualne fluktuacije u naponu napajanja. Zatim sačekaj petnaestak minuta da vidiš kako će se stvari odvijati pa zatim ponovo podesi mirnu struju do zadate vrijednosti. Kad se hladnjak prestane dalje grijati a mirna struja bude u tih 50-ak mA tad možeš da na ulaz dovedeš muzički signal a na izlaz zvučnik,polagano osluškuj šta se dešava i ako je sve ok postepeno pojačavaj signal sve do nivoa glasnoće razgovora. Ako je i dalje sve ok skini zaštitne otpornike i probaj opet bez njih. Provjeri mirnu struju i ako je i dalje sve ok,mirna struja nije luduje ja bi tu prešao na odvajanje od napajanja,montirao i preostale izlazne tranzistore i ponovio postupak ispočetka kao i sa prvim parom u izlazu.

Imam dobar osjećaj što se tiče ovog tvojeg rada,i mislim da ćeš u potpunosti uspjeti iz prvog pokušaja,samo ostani doslijedan sebi i svojoj pedantnosti i strpljenju!
[ 1OXB @ 26.05.2012. 21:36 ] @
Ja sam jako zauzet momci i nisam cesto na forumu zbog toga pa ne mogu ni da pisem. S druge strane, gotovo da ne verujem da ima jos nekoga ko nije video tutorijal za prvo ukljucenje pa ne bi ni bilo potrebe za ponovnim pisanjem. To je sasvim jednostavno i korisno uputstvo bas za ovakve stvari.
[ 44250 @ 26.05.2012. 21:50 ] @
Nisam aludirao na vas Boro,ima ovde još ljudi koji bi mogli momku napisati riječ-dve... I pored svega napisanog po nekad dobro dođe koja riječ nekoga ko je to već prošao,čisto da se bude sigurno da se dobro shvatilo. Jedna djevojka je to dobro rekla:"Nije važno znati-važno je umjeti! Skoro svi znaju,ali to ne znači i da umiju... "

Svakako mislim da ga treba podržati,momački se potrudio nema šta!
[ ziki2 @ 27.05.2012. 16:27 ] @
Ma nema greške s Tehnom. Sve već piše u Borinom tutorijalu,a i ovo što je 44250 napisao je sasvim dovoljno. Namjesti ga na nekih 100-110mA mirne struje, ako hladila dopuštaju, natoči si nešto fino i uživaj.

[Ovu poruku je menjao ziki2 dana 27.05.2012. u 17:48 GMT+1]
[ IgnoreSUB @ 14.06.2012. 22:26 ] @
Uff,evo me posle dosta vremene,skola je pri kraju pa se to moralo ispravljat..

Sto se tice pojacala,jedan kanal je uradjen do kraja,proradio je iz prve ali ima brum "kao da potice iz napajanja,tj onih 50hz".E sad kada prikacim telefon,komp cuje se jako tiho brujanje kad stavim uvo na visokotonca kada je muzika pauzirana,zaustavljena.Medjutim kada otkacim sa kompa,jednostavno brujanje se odjednom pojacava pa ga mogu i solidno cuti...Intenzitet se menja,kada pomeram ulazne kablove oko pojacala,a ponekad se i dosta stisa kada pipnem hladnjak,ali nereaguje uvek na to,..

Inace na ulaz nije prikacen potenciometar,nego sam jacinu podesavao preko telefona,kompa pa mozda i to ima veze.Probacu sutra i sa njim.Mozda problem predstavlja samo povezivanje,jer sam sve spojio samo da vidim dali radi.Probacu malo bolje spojiti to,pa videti efekat,..

Sa kratko spojenim ulazom nema brujanja uopste,isto i kad se pusti i tiha muzika.Dc offset 1,5-1,6mV...I jos nesto zanima me kako da izracunam na koliko wati trenutno svira.Ampermetar sam stavio u pozitivnu granu i sa maksimalnim signalom pojacalo vuce od 0.7-0.8A.Predpostavljam da ovo mnozim sa 2 pa onda sa naponom napajanja?

Isto da napomenem,mirnu struju nisam mnogo dirao,tj nije podesena pa mozda i to ima veze,i to cu probati sutra pa javljam rezultate i saljem slike..Dali vredi staviti po 100nF blokove na svaki od ispravljackih kondova,njih imam pri ruci ali su za 275vac,pa pitam dali mogu i oni,dali ce biti razlike u odnosu na obicne?

Pozz.
[ 44250 @ 14.06.2012. 22:34 ] @
Prvo provjeri kako si ispovezivao mase,zatim da li ti kablić od ulaza prolazi negdje blizu 220V ili trafoa. Sredi zvjezdište i odmakni ulazne kablove od trafoa i 220V kablova. To bi moralo da pomogne. Takođe sredi i mirnu struju,ne vjerujem da će pomoći oko brujanja ali dobro je da pojačalo dovedeš u radni režim.
[ aleksandara 93 @ 14.06.2012. 22:40 ] @
Taj brum se verovatno cuje jer nije dobro povezana masa...

Kod mene je uvek imalo neki mali sum dok nisam stavio u kutiji i sve lepo povezao sa masom tako da je pojacalo "oklopljeno masom", posle toga ne cujem kad radi kao da sam prespojio ulaz.

Mirna struja treba da se podesi, izlazni hoce da se greju vise kada nije podeseno...

Pozdrav i daj neku sliku

Edit: Imenjak bio brzi
[ IgnoreSUB @ 16.06.2012. 17:28 ] @
Hvala vam obojici,na savetima.Sve je nakarado spojeno sa slabim kontaktom jer me mrzilo da to sve lepo uradim za probu,probao sam kasnije da pomerim malo zice od mase,i culo se mnogo slabije,tek na oko desetak centi od visokotonca.Napominjem samo sam pomerio zicu koja je produzena jedno 3 puta da bi dokvatila napajanje .Spojicu to sve lepo i redovno samo da zavrsim plocicu za pot i za izlazne zavojnice,jer sam njih skroz zaboravio.Zvucnici su opet svoja prica,neki stari,visokotonci na njima su bas doosta losi,pa za sledecu probu cu nakaciti nesto malo bolje.

Zavojnice sam namotao,ostaje jos samo da im napravim pcb sutra,pa ide novo ukljucenje sa njima,potenciometrom,i pravilno spojenim napajanjem.

Evo par slicica Bice vise kad prepravim i drugi kanal..



[ aleksandara 93 @ 16.06.2012. 18:35 ] @
Lepo je uradjeno, samo ovako nastavi do kraja...

Pozdrav!
[ 44250 @ 17.06.2012. 15:04 ] @
Citat:
IgnoreSUB: Hvala vam obojici,na savetima.Sve je nakarado spojeno sa slabim kontaktom jer me mrzilo da to sve lepo uradim za probu,probao sam kasnije da pomerim malo zice od mase,i culo se mnogo slabije,tek na oko desetak centi od visokotonca.Napominjem samo sam pomerio zicu koja je produzena jedno 3 puta da bi dokvatila napajanje .Spojicu to sve lepo i redovno samo da zavrsim plocicu za pot i za izlazne zavojnice,jer sam njih skroz zaboravio.Zvucnici su opet svoja prica,neki stari,visokotonci na njima su bas doosta losi,pa za sledecu probu cu nakaciti nesto malo bolje.

Zavojnice sam namotao,ostaje jos samo da im napravim pcb sutra,pa ide novo ukljucenje sa njima,potenciometrom,i pravilno spojenim napajanjem.

Evo par slicica Bice vise kad prepravim i drugi kanal..






d.veljko bre,ovaj momak ima da te pretrči! Vidi ga kako je prelijepo ovo sastavio,svaka čast!
[ 1OXB @ 17.06.2012. 15:41 ] @
Lepo.
Tri opaske:
- tri licnaste PVC zice koje vode masu, plus i minus napajanja od PSU do plocice je pozeljno voditi upredene (kao debeli konopci)
- bakarni zvucnicki vod na plocici je preuzan! Morao bi biti barem sirine kao oni sto vode + i - do izlaznih ili kao masa. On vodi barem isto toliko velike struje kao i prethodna dva. To bi se sada moglo malo ispraviti jedino nanosenjem 1-2mm debelog sloja kalaja ili lemljenjem 1mm debelih bakarnih trakica preko tih vodova.
- mali TO92 tranzistor (Vbe multi.) mora biti nekom obujmicom mehanicki dobro pritisnut na hladnjak
[ 44250 @ 17.06.2012. 16:03 ] @
"Za pocetak da vam se predstavim,zovem se Nemanja,iz Subotice sam i imam 17god .Odma da kazem,nisam nov na ovom forumu,tu sam bio i pre..."

Ma prelijepo Boro,momak stvarno ima dara!
[ IgnoreSUB @ 17.06.2012. 21:03 ] @
Citat:
1OXB: Lepo.
Tri opaske:
- tri licnaste PVC zice koje vode masu, plus i minus napajanja od PSU do plocice je pozeljno voditi upredene (kao debeli konopci)
- bakarni zvucnicki vod na plocici je preuzan! Morao bi biti barem sirine kao oni sto vode + i - do izlaznih ili kao masa. On vodi barem isto toliko velike struje kao i prethodna dva. To bi se sada moglo malo ispraviti jedino nanosenjem 1-2mm debelog sloja kalaja ili lemljenjem 1mm debelih bakarnih trakica preko tih vodova.
- mali TO92 tranzistor (Vbe multi.) mora biti nekom obujmicom mehanicki dobro pritisnut na hladnjak


-zice ce biti ovako pojene samo do ove druge vezice,tj da ih ona drzi na mestu,a ostatak cu onda uplesti.
-sto se ovog tice,jedino da ga kalaisem,ali ako bas bude pravilo probleme,odradio bih ja to odma ali sam plocicu pospricao plastikom pa mi se neda sada to skidati (tj treba mi dobrih 20min da ga skroz uklonim,id..).Inace bas sam uporedio sa vasom plocicom malopre,tj kod mene je 3mm sirok,dok kod vas 4mm,ali opet kazem ako pocne da pravi probleme kalaisacu ga dobro...
-moram reci da se prilicno dobo "zalepio" za hladnjak,tj ja sam mu savio nozice ka hladnjaku prilicno,pa kada sam stavljao hladnjak on ga je povukao u normalni polozaj,tj tranzistor i dalje vuce prema njemu zbog toga...Provericu jos ovu moju metodu ,ako se lose pokaze,busim 1 rupu iznad njega...

Citat:
Ma prelijepo Boro,momak stvarno ima dara!


Nije ovo nista specijalo ,samo sam pre same izrade procitao par tema sa diy ampovima,pohvatao sta valja sta ne,ispostovao to koliko sam mogao,i to je to :P




Sutra ide 100% ponovo ukljucenje,tj bilo bi i danas ali mi je muka od motanja ovih zavojnica,em odose prstici em nikako da navojci budu jedni pored drugih,ali sam ih resio nekako na kraju,..
[ 44250 @ 17.06.2012. 22:00 ] @
Citat:
IgnoreSUB: Nije ovo nista specijalo ,samo sam pre same izrade procitao par tema sa diy ampovima,pohvatao sta valja sta ne,ispostovao to koliko sam mogao,i to je to :P
---------------------------


Malo " p" za jezik!


Citat:
IgnoreSUB: ----------------------------------
Sutra ide 100% ponovo ukljucenje,tj bilo bi i danas ali mi je muka od motanja ovih zavojnica,em odose prstici em nikako da navojci budu jedni pored drugih,ali sam ih resio nekako na kraju,..



Dobra osnova pravog prečnika preko koje se mota,selotejp traka pri ruci i kreneš namotaj do namotaja. Kad dođeš do poslednjeg u sloju sve to dobro zategneš slojem selotejp-trake a onda kreneš sledeći sloj. Kad dođeš do kraja sledećeg sloja ponoviš selotejpom i sve tako do kraja. Selotejp uvijek malo prepustiš preko poslednjeg namotaja u sloju na oba kraja. Kad dođeš do kraja opet lijepo zategneš slojem selotejp trake i skineš sa osnove. Zatim upaljačem "opališ" te krajeve selotejpa što su bili prepušteni i slijepiš ih uz same namotaje. Možda napravim video oko ovog,jednostavno bude a lijepo zna ispasti stvarno. Ja sam jednom kao osnovu koristio hemijsku olovku a d.veljko burgiju. Bitno je samo da osnova nije od mekanog materijala pa da se žica usiječe dok se mota-to bi otežalo skidanje. Bude to poprilično dobra zavojnica kad se tako uradi,a nije teško-najbitnije je fiksirati žicu prije početka namotavanja da ne klizi,kasnije sve ide samo po sebi.

Super tebi ovo ide,a skromnost je rijetka vrlina ovih dana,mjeseci i godina. Samo tako nastavi,sa zadovoljsvom pratim sve što radiš!