[ justice_md5 @ 15.04.2012. 12:47 ] @
Zdravo svima,

za projekat sam uzeo pravljenje light dimmer-a sa ATMEL 328p.
Međutim, puno stvari mi je nejasno.

1. Kako da ostvarim detekciju prolaska kroz nulu?
Sa slike, koju sam postavio, jasno mi je da se preko R3 na pinu 5 vrši detekcija prolaska kroz nulu, ali mi nije jasno kojom tačno metodom?
Je li ADC konverzijom, ili kako već!

Moja šema neće izgledati ovako, jer sklop mora biti galvanski odvojen od mrežnog napona. Tiristor će također biti odvojen optokaplerom.

Unaprijed zahvaljujem na odgovoru
[ ZAS011 @ 15.04.2012. 13:17 ] @
Dobar ti ovaj Atmel na semi
[ justice_md5 @ 15.04.2012. 13:56 ] @
Znam da je PIC na šemi. Naglasio sam da ću koristiti drugu šemu, ovu sam prvu našao i postavio kako bi neko imao što bolji uvid na što mislim.

Pretpostavljam da se metod prolaska kroz nulu na ATMEL-u, za razliku od PIC-a, radi na isti način.
[ shpiki @ 15.04.2012. 16:36 ] @
Citat:
justice_md5:Pretpostavljam da se metod prolaska kroz nulu na ATMEL-u, za razliku od PIC-a, radi na isti način.

Jel se radi isto ili malo drugacije? Sta je pesnik hteo reci?

Evo ti jedan APP Note i naravno, Google is your friend...

Pozdrav.
[ vukboban @ 15.04.2012. 21:09 ] @
Pratis kad je pin presao iz HIGH u LOW(stavis interapt na padajucu ivicu)
[ bogdan.kecman @ 16.04.2012. 07:55 ] @
na okacenoj semi se prolaz kroz nulu prati "rucno" iliti on u petlji proverava da li mu je na pinu 2 1 ili 0, to se obicno radi u interaptu za zero crossing ali ako se ja dobro secam taj pic nema interapt na tom pinu... (a i posto ne radi nista drugo ima vremena da se vrti oko tog pina)

ja ti zdusno savetujem da ne radis zero crossing kao sto je na toj (i mnogim drugim) semi iz 2 razloga
1. sav sum sa mreze ti ulazi u kolo i vrlo cesto je dovoljan da ti resetuje mcu i da se cela sprava "zadangira"
2. ako ti ne gori pod nogama da sprava bude 30 dinara jeftinija nemas potrebe da dovodis mrezni napon na mcu

dakle, umesto da preko otpornika vodis mrezni napon na mcu direkt, dovedes ac signal na optokapler (preko nekog otpornika) a izlaz sa opto-a koristis za zero detection. doduse ovo nema mnogo smisla za "zastitu" ako napajas celu spravu preko otpornika i zener diode sa 230 VAC.. sto je opet vrlo nezgodan koncept .. ali i u tom slucaju, opet sprecavas gadno smece da udje u kolo ..

ono sto je zgodno, ako imas trafo u spravi, je da vuces ac signal za zero crossing sa "ove strane trafo-a", tako da ako imas neki 5-6VAC izlaz sa trafoa koji ide na grec pa na neki 7805 koji ce da ti napaja taj mcu, samo izvuces pre greca zicku, na otpornik pa na optokapler i dobijes zero crossing izlaz.
[ ZAS011 @ 16.04.2012. 09:31 ] @
Za varijantu "s' ove strane trafoa" ne treba cak ni grec vec samo otpornicic i PC814 koji je AC coupled opto (ima u sebi 2 antiparalelno vezane LED-are) tako da mogu da se ulove OBA prolaska kroz 0 (i pozitivna i negativna poluperioda)

-----------
Sto je lepo raditi sa LED-arama, ne boli glava od zero-cross
[ bogdan.kecman @ 16.04.2012. 09:58 ] @
Citat:
ZAS011Sto je lepo raditi sa LED-arama, ne boli glava od zero-cross :)


rade i zarulje bez zero-cross samo krace :D ... no obzirom na ubrzano prebacivanje na neonke ovi dimeri sve manje i manje imaju smisla .. a nesto se ne secam da ima fora za dimovanje neonki cak i ako se radi direct drive a ne preko onih mini drajvera u "stedljivim" sijalicama
[ mikepc @ 18.04.2012. 16:35 ] @
Pozdrav svima,

hajde malo i ja iz prakse da probam da pomognem, a usput se nadam da necu nekome odmoci :)

Elem,

@bogdan.kecman
Citat:
ja ti zdusno savetujem da ne radis zero crossing kao sto je na toj (i mnogim drugim) semi iz 2 razloga

- postavljanje optokaplera za ZC da bi se smanjili eventualni sumovi ili lazno okidanje = nece puno pomoci,
kako kontroleru, tako ni samom okidanju. Otpornik se projektuje tako da pri max naponu "zastiti" mcu
- osim u kombinaciji sa: 1.trafoom, 2.stabilizatorom, 3.izlaznim optokaplerom za okidanje trijaka

Dakle, podrzavam da je bolje i kvalitetnije i sigurnije, ali se onda postavlja pitanje ekonomicnosti i isplativosti celog projekta.

Recimo da se PCB sa elementima za dimer reda 350W moze napraviti sa pic10f200 i da mu cena u konfiguraciji bez trafoa i
viska zastita ne prelazi reda 6e. Svi znamo da se takvi dimeri u kutiji za ugradnju u doznu prodaju za reda 30e. Ali, napravi
dimer za 6e, pa mu odradi 3A testiranje za LowVoltage(koje traje i kosta), pa zapakuj to u modularnu kutiju, pa nadji kome
velikom distributeru da prodas........

@bogdan.kecman
Citat:
a nesto se ne secam da ima fora za dimovanje neonki cak i ako se radi direct drive a ne preko onih mini drajvera u "stedljivim" sijalicama


O da, itekako ima. Mozda jos nije skroz komercijalizovano ali ima. Pomenucu R&D tim iz Novog Sada koji radi u jednoj od vecih IT kompanija, koji je radio
razvoj za Philips jednog jako interesantnog proizvoda a vezano za CFL(i FL generalno). Takodje je radio i na dimovanju FL-ova.
Jedina mana, je sto dim ne moze da ide ispod nekog (npr. 24%) nivoa, jer dolazi do samoiskljucenja.


[ bogdan.kecman @ 18.04.2012. 16:47 ] @
kako radi to dimovanje FL .. prosvetli nas :D

za zero cross, rece covek da ce galvanski da odvaja, ako vec odvaja onda bolje da doda i opto ..

nego, daj malo o tom dimovanju neonki .. ne smanjuje im vek? ne smeta im ? ne trepere ?
[ mikepc @ 19.04.2012. 10:23 ] @
Citat:
prosvetli nas

Ova ti je dobra :)

Nazalost, kako sam i napisao, jedan od timova je radio na tome, ja u tom
timu tada nisam bio. Elem, mogu da isceprkam po javno dostupnoj dokumentaciji
koja eventualno nije pod NDA-om, pa da ovde iznesem probleme koje su resavali
dok su radili na tom projektu.

Treperenja je bilo pri nizim dim levelima koliko se ja secam, ali je zato low-level dim
bio ogranicen na neki procenat, ispod koga se nije islo.

Pozz
[ mikepc @ 19.04.2012. 11:41 ] @
Evo, javio mi se drugar sa kojim saradjujem sa odgovorom za neonke:

Citat:
Miroslave,

.......

Klasicne fluo cevi (neonke) sa pasivnim balastom na 50Hz se mogu
dimovati elektronskim starterom koji smo napravili za Philips. Moguce je
ostvariti dimovanje do 50% a vece cifre su problem zbog disipacije na
MOSFETu startera. Starteri su mali i nisu predvidjeni za iole ozbiljniju
disipaciju jer im je odvodjenje toplote lose. Dodatni problem kod
dimovanja je proizvodnja reaktivne energije i EMI, tako da je moje
misljenje da taj koncept nije dobar i nema perspektivu. Ali je tehnicki
ostvariv.

CFL ima ulaz tipa greatz-elko + DCtoAC na 35kHz (typ). Obicne CFL cevi
se ne mogu dimovati. Dimovanje bi se moglo ostvariti povecanjem
frekvencije DCtoAC invertora, i postoje elektronski balasti za obicne
fluo cevi koji imaju tu mogucnost (bilo digitalni DALI interfejs, bilo
1-10V naponska kontrola) i tu se moze ostvariti diming do 1%, ali ti
balasti su skupi. Postoje i verzije CFL cevi (sa standardnim E27 grlom)
koje se mogu prikljuciti na klasicne regulatore sa trijacima i fazom
regulacijom. Oni prate DC napon na ulaznom elektrolitu i menjaju
frekvenciju da bi dimovali. Problem je sto su retki, i sto su strasno skupi.

Poz,
Boris


E sad, moram da priznam, da ni ja nisam bas prosvetljen posle ovog odgovora,
ali definitivno vidimo da je izvodljivo.
[ bogdan.kecman @ 19.04.2012. 13:03 ] @
zanimljivo, visa frekvencija koju tuce u neonku smanjuje intenzitet ... to mi ne bi palo na pamet, bas cu jednom da probam kada budem imao slobodnog vremena
[ mikepc @ 03.05.2012. 09:20 ] @
Vezano za CFL dimming (na kome je pomenuta ekipa radila), interesantno za videti je

http://www.nxp.com/campaigns/greenchip/cfl