[ Nabukodonosor @ 28.05.2012. 12:54 ] @
pozdrav svima. Treba mi da napravim neku antenu za a/v risiver, jer ne hvata naravno bez antene nijednu stanicu. Ovo na slici je izlaz za antenu na moj risiveru. Ne znam da li se vidi dobro na slici, ali taj srednji deo je supalj. Mislio sam da napravim neki dipol antenu jer mi je to najlakse, posto sam laik u ovim vodama. Zanimaju me dve stvari.

1. Da li ta antena moze da bude unutar kuce, npr. unutar krova ili mora da ide van, na krov?
2. Koji mi prikljucak treba za izlaz na risiveru?


[ starkg @ 28.05.2012. 13:17 ] @
Antenu ces prikljuciti na prikljucku FM ANT 75oma, tu ces koristiti ovo:



Obican kao i za tv samo zenski prikljucak, kabal je isti kao i za TV klasicni koaksijalni 75-omski. Nebi bilo lose da uzmes malo kvalitetniji kabl, takodje nemoj da preterujes sa duzinom vez izmeri koliko ti treba i ostavi malo da mozes da pomeras antenu za eventualno bolji prijem neke zeljene stanice.

U sustini mozes da je stavis pod krov bez problema ako si zadovoljan prijemom tu je mozes i ostaviti. Sad najlakse i jeste da pravis klasicni otvoreni dipol. Na zatvorenom dipolu ti treba prilagodjenje, dok na ovom otvorenom ne, tu je oko 50-75 oma...

Ako ti ne kisne mesto gde ce stojati, mozes dve aluminijumske zice ili jos bolje sipke 4-8mm sta nadjes, mozes da pricvrstis na neko drvo ovako:



I ona nek ti stoji vertikalno prisloni je negde, ovako nesto ne bi trebalo da izbacujes napolju mora drugacija konstrukcija jer je drzi drvo pa nevalja kada pokisne. Potrebne su ti dve sipke od 75cm.
[ Nabukodonosor @ 28.05.2012. 14:25 ] @
OK, hvala puno.

Jel ima veze sto je kod mene na izlazu isti onakav prikljucak kao na tvojoj prvoj slici, tj. sto je ona sipkica sto izlazi iz sredine suplja kao na toj slici? Nije puna, vidi se na mojoj slici.
[ starkg @ 28.05.2012. 17:20 ] @
Ma nema na cemu.

Pa tako ih rade ali nemaj brige, tvoj prikljucak na resiveru je standardni muski, a tebi tj. za tvoj reciver :) treba zenski, bas kao na slici.