[ bogdan.kecman @ 23.12.2012. 02:26 ] @
http://www.datasheetcatalog.or...ElectricCorporation/mXwxzq.pdf

kako istestirati ovaj igbt na brzaka dmm-om? (sprava koristi ovaj drajver da ga vozi) ..

ono sto sam na brzaka probao je
- GE otpor - beskonacan
- GC otpor - beskonacan
- EC dioda 0.4V Vf, na drugu stranu je zatvoren

sad sta dalje .. ne deluje mi neispravno ali reko da ga proverim pre nego krenem dalje da gledam sta na proklotoj ploci ne valja, moram nekako da oslobodim ovaj varijak da vidim sta je sa ovim (crkla kevi traka za hodanje, elektronika je zastrasujuce strasna :(, glavni motor se vozi preko ovog igbt-a, onaj za dizanje i spustanje direktno preko 2 relea i to je to ... ono sto je strasno u startu je sto je motor 180VDC a on ga vozi preko ovog igbt-a direktno sa ispravljenih 220VAC)
[ mikikg @ 23.12.2012. 02:51 ] @
na brzinu sa dmm, meris otpor C-E i prikacis stipaljicama jedan otpronik na neki naponski izvor na G-E, treba da pokaze neku promenu u otporu.
[ bogdan.kecman @ 23.12.2012. 03:17 ] @
ne vredi mora da nekako izvucem variak i lab napajanje na sto, lemilicu i jos bar nesto sitno od opreme i da vidim sta se ovde desava, ko je ovo dizajnirao ima neki teski problem u glavi
[ mali genije @ 23.12.2012. 09:35 ] @
Vidi ako ti reaguje strujna zastita proveri motor jer sam imao isti problem kod komsinice.
Motor je sa motanim rotorom i stalnim magnetima medjutim majstori su premotavali rotor al se niko nije setio
da pogleda dal su magneti oslabili tako da sam jurio drugi motor po buvljacima.
pozdrav
[ bogdan.kecman @ 23.12.2012. 11:45 ] @
samo se ugasi sprava odma (mislim da krene motor na milisekundu i tu stane) tako da moguce da je strujna zastita ..

kako da proverim motor? nemam DC promenjljivi izvor koji ide do 180V a ne znam ni koliko bi ampera trebalo cudo da vuce .. nikad nisam radio sa ovolikim dc motorima :D

EDIT: napravih temu za motor http://www.elitesecurity.org/t459710-testiranje-DC-motora

[Ovu poruku je menjao bogdan.kecman dana 23.12.2012. u 13:45 GMT+1]
[ macolakg @ 23.12.2012. 14:27 ] @
@bogdan.kecman

Kod traka za trcanje takva manifestacija se cesto dogadja zbog nedostajanja tacho impulsa sa motora ili valjka trake (zavisno gde je postavljeno).
Obicno je u pitanju optoprekidac, hall senzor ili reed relej.
[ mali genije @ 23.12.2012. 14:28 ] @
imam ja autotrafo 25A/250V samo ne znam dal cu ovih dana na tvoj kraj pa da ponesem
ako budem dolazio javim ti ako se u medjuvremenu nesnadjes
[ macolakg @ 23.12.2012. 14:39 ] @
@bogdan.kecman

IGBT je lako testirati: Prstima dodirnemo gejt i emiter istovremeno, cim smo ispraznili naboj gejta.
Ohmmetar nam mora kod merenj kolektor-emiter deonice pokazati prekid u jednom smeru (polariteta), a u drugom ce pokazati prisustvo body diode (ako je taj IGBT ima).
Potom baterijom od 9V na kratko napunimo gejt (+ na G, - na emiter), dovoljan je deo sekunde potom mozemo skloniti bateriju, sada ce nam ohmmetar pokazati neku malu otpornost koja ce biti odredjena naponom saturacije i strujom ohmmetra. (+ ohmmetra na C, - na E)

Dok je prikacen ohmmetar, prstima dodirnemo opet gejt i emiter istovremeno, i lepo mozemo na ohmmetru videti zatvaranje IGBT.

To je potpuni dokaz ospravnosti.

Inace, kada postoji naboj gejta (iznad 6-7V), IGBT moze ostati u provodnom stanju mozda i jedan ceo dan. Zato se pre prve faze merenja taj naboj obavezno isprazni.

Pozz
[ MILANAN @ 23.12.2012. 15:31 ] @
Proveri rukom koliko ti se lako okrece motor,zavrti koliko jako mozes pa gledaj kako se zaustavlja rotor-remenica i slusaj zvuk.Neznam kakav je motor (vrsta motora)unutra i da li moze tako,mozda ima neki sklop zupcanika kao na pr motor za brisace pa se bez rasturanja ne moze zaokrenuti ali hocu da kazam vidi lagere ili biksne,sta vec ima,mozda je malo zakocen pa povuce vise nego sto treba i zastita ga gasi.
[ bogdan.kecman @ 23.12.2012. 17:37 ] @
Citat:
macolakg:
IGBT je lako testirati: Prstima dodirnemo gejt i emiter istovremeno, cim smo ispraznili naboj gejta.
Ohmmetar nam mora kod merenj kolektor-emiter deonice pokazati prekid u jednom smeru (polariteta), a u drugom ce pokazati prisustvo body diode (ako je taj IGBT ima).
Potom baterijom od 9V na kratko napunimo gejt (+ na G, - na emiter), dovoljan je deo sekunde potom mozemo skloniti bateriju, sada ce nam ohmmetar pokazati neku malu otpornost koja ce biti odredjena naponom saturacije i strujom ohmmetra. (+ ohmmetra na C, - na E)

Dok je prikacen ohmmetar, prstima dodirnemo opet gejt i emiter istovremeno, i lepo mozemo na ohmmetru videti zatvaranje IGBT.



ne valja nesto, zato sam i pitao kako da ga testiram, sa 9V baterijom (9.3VDC) kada napunim gate imam preko 17k na kolektor-emiter spoju (autorange otpora na sanwa pc5000a ). Kada ispraznim vidim samo diodu od emitera ka kolektoru i to je to, a kada napunim vidim ovih 17k a to mi je malo mnogo.... sad dal je 9V malo da ga otvori kako treba ili je nesto drugo problem ... vidim u datesheet-u da je maximum ratings za Vges +-20V a za Vgem +-30V .. sad takodje kaze da je Vgeth (gate emitter threshold voltage) za Vce=10V tipicno 4V .... bem li ga nemam nesto iskustva sa ovim power igbt-ovima ... ovo se za sada ponasao kao fet sa ooooogromnim otporom
[ bogdan.kecman @ 23.12.2012. 19:01 ] @
btw, kapiram da mi je 600V Vces dovoljno (ako budem jurio zamenu) obzirom da tu dolazi ispravljenih 230V ili ima neko pravilo koje kaze da mi treba vise? (original je 900V break down voltage na Vces)..

kako ide sa voznjim ovih igbt-ova u paraleli?
[ macolakg @ 24.12.2012. 00:16 ] @
Citat:
bogdan.kecman:
Citat:
macolakg:
IGBT je lako testirati: Prstima dodirnemo gejt i emiter istovremeno, cim smo ispraznili naboj gejta.
Ohmmetar nam mora kod merenj kolektor-emiter deonice pokazati prekid u jednom smeru (polariteta), a u drugom ce pokazati prisustvo body diode (ako je taj IGBT ima).
Potom baterijom od 9V na kratko napunimo gejt (+ na G, - na emiter), dovoljan je deo sekunde potom mozemo skloniti bateriju, sada ce nam ohmmetar pokazati neku malu otpornost koja ce biti odredjena naponom saturacije i strujom ohmmetra. (+ ohmmetra na C, - na E)

Dok je prikacen ohmmetar, prstima dodirnemo opet gejt i emiter istovremeno, i lepo mozemo na ohmmetru videti zatvaranje IGBT.



ne valja nesto, zato sam i pitao kako da ga testiram, sa 9V baterijom (9.3VDC) kada napunim gate imam preko 17k na kolektor-emiter spoju (autorange otpora na sanwa pc5000a ). Kada ispraznim vidim samo diodu od emitera ka kolektoru i to je to, a kada napunim vidim ovih 17k a to mi je malo mnogo.... sad dal je 9V malo da ga otvori kako treba ili je nesto drugo problem ... vidim u datesheet-u da je maximum ratings za Vges +-20V a za Vgem +-30V .. sad takodje kaze da je Vgeth (gate emitter threshold voltage) za Vce=10V tipicno 4V .... bem li ga nemam nesto iskustva sa ovim power igbt-ovima ... ovo se za sada ponasao kao fet sa ooooogromnim otporom


E vidis Bogdane, to se vec radi kazljkasem od 600din, onom kineskom imitacijom "Sanuoa" :-).
PC-5000a, cini mi se da ima sa otvorenim ipcima oko 3,5V, sto je blisko naponu saturacije polovine IGBT na trzistu :-), pa kada izvrsi obracun otpora, dobijes to sto si dobio.

Zato tako "brljiva" vrednost.

Odes lepo na buvljak, kupis jednu sugavu "Sanuuouoa ili sta vec", stavis mu dve alkalne od 1,5V, i jednu od 9V (sto mu pripada, a vec je skuplje od instrumenta).

Na ohm X 1 imas 3V open i 150mA sa spojenim pipcima, na ohm x 10 15mA, x 100 1,5mA, x 1000 150uA, e sad sledi poslastica, na x 10k imas open napon od 12V i oko 100uA sa spojenim pipcima.

Eee taj vec sluzi za razne socne stvari: punjenje gejtova, merenje zenerovih napona (koristis ga kao napajanje sa vec ogranicenom strujom, a sa PC-5000a izmeris zenerov napon), izuzetno pouzdano proveravanje struja curenja parcijalno ostacenih poluprovodnika, i jos svasta nesto...

Na ohm x 1 svetle LED punim sjajem (oko 50mA), trigeruju se tiristori i trijaci do 500A, a na dnu skale imas jednu lepu malu obrnito stampanu podelu od 3V-0V, koja ti pokazuje Udf pri onoliko miliampera koje vidis na skali iznad nje :-).

Bez takvog jednog kazaljkasa ni na spavanje ne idem :-), a kada mi padne na beton slucajno, odem pa kupim drugi.

Jedino se moras navici da je + ohmmetra na crnom pipku, za razliku od digitalaca.

Kazaljkasev A/D konvertor (kazaljka :-) se ama bas nikad nece prevariti zbog napona saturacije.

Pozz
[ bogdan.kecman @ 24.12.2012. 11:14 ] @
da da .. ima smisla :D imam ja original sanwa kazaljkas :D stariji od mene :) samo to nije jedna od raspakovanih sprava :( nemam ideju u kojoj je kutiji ... moram da ga iskopam .. a onda i da premerim kako se ponasa na kom opsegu za otpor .. a tog kineza, cu da kupim, deluje zanimljivo :D
[ macolakg @ 24.12.2012. 22:43 ] @
@bogdan.kecman

Pravi je onaj koji ima 3V za ohm x1,10,100 i 1000, a 9V za x10K, gde se ta dva napona sabiraju.


Pozz
[ mikikg @ 24.12.2012. 22:51 ] @
Ovakav npr:
2 x 1.5V + 9V baterija, ima LV(V) skalu :)
http://weihuameter.en.alibaba..../Analog_Multimeter_360TRN.html
[ bogdan.kecman @ 24.12.2012. 23:18 ] @
vidjao sam ih kod kineza, nego sta im je "output" ?
[ macolakg @ 25.12.2012. 01:58 ] @
@bogdan.kecman

ACV, razdvojen serijskim kondenzatorom, za audio :-)

Pozz
[ macolakg @ 25.12.2012. 01:59 ] @
Citat:
mikikg:
Ovakav npr:
2 x 1.5V + 9V baterija, ima LV(V) skalu :)
http://weihuameter.en.alibaba..../Analog_Multimeter_360TRN.html


Bas taj :-)

Kosta celih 500-600 dindzi.