|
[ pedja bekich @ 22.01.2013. 15:30 ] @
[ bogdan.kecman @ 22.01.2013. 16:01 ] @
probah obe i obe su ok (proskit malo bolja), ali je to malo jaka cena ... pogledaj bakku/atten/aoyue i slicne hakko klonove (proskit je isto obican kineski hakko klon, nista bolji od quick/atten/bakku..) na limundo/kupindo/kupujemprodajem i slicnim sajtovima .. ljudi uvoze isto kao i ta firma samo se ugradjuju mnogo manje pa taj kombo mozes jeftinije naci (skoro duplo)
[ pedja bekich @ 22.01.2013. 17:25 ] @
znam ali to mi je blizu a put do BG mi je najmanje nekih 50e
ako ipak odlucim ic ili maltretirati nekog drugara da mi to kupi i posalje za CG sta mi je najbolje uzeti
gordak 952a nesto oko 100e
zd 912 nesto oko 180- 200e
ima li kakve vajde od displeja ili su ovi prikazi sa led dovoljni
cini mi se da je to sve isto ili da odustanem od ove kombinacije i uzmem ovako
neku duvaljku
kao gordak 950 oko 60e
ili neku drugu ,racunam da su ove sa kompresorom u bazi bolje
e ima i ova Quick 857d samo veci protok vazduha u odnosu na ove ostale
a lemilicu da da se ne bakcem uopste sa kinezima i uzmem Ersu ili Weller ili neku drugu profi, mislim da je to svejedno
nije pitanje koliko ce para to sve kostati nego za te pare dobiti najbolje sto se moze
jer ako alat ne moze odraditi dovoljan broj sati da otplati sebe koja vajda od kupovine
jer duvaljka retko treba tako da racunam da moze kineska
a sto se tice lemilice ovih kineza sam se namenjao tako da mislim da je najpametnije uzeti profi
[Ovu poruku je menjao pedja bekich dana 22.01.2013. u 19:00 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 22.01.2013. 17:58 ] @
Citat: pedja bekich: znam ali to mi je blizu a put do BG mi je najmanje nekih 50e
svi ti ljudi sa tih sajtova salju postom, e sad dal salju za cg to vec ne znam
Citat:
gordak 952a nesto oko 100e
zd 912 nesto oko 180- 200e
i bakku i quick i atten su ti bolji od gordak-a ali je gordak ok.
ZD je kao "posebna firma" i skuplji su bez razloga
Citat:
ima li kakve vajde od displeja ili su ovi prikazi sa led dovoljni
ma jok, tocak ti radi isto kao i digital, razlika ne postoji
Citat:
cini mi se da je to sve isto ili da odustanem od ove kombinacije i uzmem ovako
neku duvaljku
kao gordak 950 oko 60e
to je skroz ok duvaljka
Citat:
ili neku drugu ,racunam da su ove sa kompresorom u bazi bolje
ja volim te sto imaju kompresor u bazi, ne podnosim one sa fan-om mada ljudi kazu da rade skroz ok .. meni je nezgodno u ruci ..
Citat:
e ima i ova Quick 857d samo veci protok vazduha u odnosu na ove ostale
a lemilicu da da se ne bakcem uopste sa kinezima i uzmem Ersu ili Weller ili neku drugu profi, mislim da je to svejedno
nije pitanje koliko ce para to sve kostati nego za te pare dobiti najbolje sto se moze
jer duvaljka retko treba tako da racunam da moze kineska
pazi ovako, fora zasto ja uvek preporucujem HAKKO KLON (bakku, atten ..) a ne klasicne kineze (ZD na primer) je u tome sto je grejac na tim lemilicama ok, ali i ako crkne za 10-15$ kupis celu hakko drsku novu na ebay-u ali je fora sto na te drske stavljas original hakko vrhove i to traje sto godina, meni jedna QUICK (isto hakko klon, kombo duvaljka i lemilica) traje vec 10 godina a radi po 10h dnevno, nekad i po 2 nedelje bez gasenja .. i evo je i dalje ko nova, a drugar recimo uzo ZD, crkla mu je 4-5 puta u garantnom roku (dakle za godinu dana), kad je istekla garancija prebudzili smo je celu tako da sad kao i da nije ZD (budzenje kostalo vise nego 2 nove)
to dal ima display ili tocak je potpuno nebitno, nes ti gledati u nju dok radis vec u ono sto radis :D
sto se "skupih" tice, ja ersu ne volim uopste mada je ovde kod nas dosta hvale, veller je po meni top, pace je isto top, jbc mi se ne svidja, original hakko je top .. generalno je pitanje sta hoces da radis sa tim i sta ti je bitno .. svi ovi veci imaju veliku paletu, jbg ja imam velerku koja je gora od najgoreg kineza :( .. a imam kineza koji razbija koliko je dobar
[ pedja bekich @ 22.01.2013. 18:18 ] @
niko ne salje postom u CG zato sto ne radi platni promet ili sta vec nije ni bitno
uglavnom od kineza najbolje je uzeti HAKKO klon a to su: Bakku, Atten, moze li i ovaj Proskit, Quick ima li jos koji u slucaju da negdje naletim
ZD da odbacim
ovaj DM verovatno kopija ZD
sta sa Goradkom ,YA HUN da li su i oni kopije Hakko
radi delova i slicno
da li je na konkretno gordak 952a zajedno lemilica i duvaljka ,ova je najeftinija koju sam nasao do sad ok 80e ,moguce staviti neke bolje vrhove ili su njegovi sasvim OK , delovi ?
[ bogdan.kecman @ 22.01.2013. 18:25 ] @
taj dm to je ste zd samo druga nalepnica
taj proskit je odlican, to ti je klasican hakko klon, fora je samo da ja rekoh mozes naci nesto jeftinije, inace je on skropz ok (na njega idu original hakko vrhovi)
QUICK koristi malo drugaciji grejac od original hakko-a pa ne mozes da stavis original drsku ali mozes da stavis original vrhove, meni grejac na quick-u nije crko 10 godina tako da .. a ima da se nabavi rezervni .. GORDAK je isto hakko klon jedino sto koriste "naopacke" konektore ali isto mozes da stavis hakko original vrhove, isto imas rezervne drske za sitne pare .. taj gordak kombo je skroz korektan, samo stavis original hakko vrhove (mozes i aoyue vrhove oni su vrlo korektni a duplo jeftiniji)
YA HUN nisam koristio - nemam pojma
[ pedja bekich @ 23.01.2013. 14:17 ] @
vazi potrazicu onda bolje
hvala za savjet
[ zica49 @ 23.01.2013. 17:53 ] @
Pedja svidjelo mi se kad si spomenuo Weller..../ Weller je uvjek najbolji izbor/
[ mnn @ 23.01.2013. 18:48 ] @
Citat: bogdan.kecman:
jbc mi se ne svidja,
Osim cene šta nije dobro?
[ bogdan.kecman @ 23.01.2013. 21:35 ] @
cela kontrapcija - cena stanice, cena vrha, cena drske, kvalitet drske, kvalitet vrha - dakle to celo sve zajedno po meni ne valja. Da je cena 4-5 puta manja ... da je kvalitet bolji ... da su u sumi ..
[ Mungos 7 @ 16.08.2013. 22:45 ] @
Bogdane, ja bih volio stvarno da malo podrobnije pojasnis zasto je JBC nepreporucljiv osim ako izuzmemo visoku cijenu.
Ja koristim JBC osnovnu kompaktnu lemilicu CD-2B vec nekoliko mjeseci, zamijenio kineze, i naprosto sam odusevljen sa svim sto JBC pruza.
Cijena jeste visoka >350eur, ali se vec isplatila. Uzivam da radim sa njom.
[ bogdan.kecman @ 17.08.2013. 01:21 ] @
@mungos, ja pricam o hobi spravama!!! nemam sta ja profesionalcu da pricam o lemilicama (niti ocekujem da ce doticni da dodje na forum da se raspituje koju lemilicu da kupi bez da je odradio neko istrazivanje). JBC pravi do jaja lemilice ali za bang for the buck su preskupe, za hobi je hakko original fx888 (80eur) ili neki hakko klon 931 (20-30eur) milion puta bolje resenje za hobi neko JBC za 300eur+, da ne spominjem cenu repromaterijala za jedne i za druge :D ... za prof upotrebu, to je vec druga prica, o kojoj mislim da nema potrebe preglabati, svako zna sta mu je najbolje :D, spanci prave ozbiljne high end lemilice, jedino nemaju u low endu nista u ponudi zato za hobi nisu bitni (posebno ne za hobi u srbistanu)....
e sad sto se same stanice tice, ako ne gledam "za koga", jbg, za te pare ja mislim da moze bolje, ja mislim da pace ima za iste pare bolje sprave, mislim da hakko ima za iste pare bolje sprave .. moje licno misljenje je da je to zato sto je radna snaga u spaniji prosto preskupa da bi za isti kvalitet mogli da se bore sa ovim gigantima koji postoje stolecima (veller, hakko, pace..) ... e sad, imaju neke vrlo dobre fore koje meni realno osim na papiru ne znace nista .. graficki display na lemilici .. super fancy stvar, a koliko cesto gledas u bazu od lemilice dok radis? ja skoro nikad, tako da dal svetli, pickece, treperi, crta grafikon .. bem li ga, meni isto .. mnogo mi je znacajniji kvalitet i oblik vrha (ovi dijamantski vrhovi od pace-a su bolji od svega sto sam video da jbc nudi, microwave i miniwave od pace-a je neprikosnoven po meni za rad sa smd-om...) nego lcd ... takodje mi je recimo mega znacajno to sto npr na mojoj pace drsci izmedju vrha i moje ruke ima mozda cm ili 2 tako da sam nevidjeno precizan + mogu da radim ispod mikroskopa, kod jbc-a do vrha imas tipa 5cm, ogromna poluga, tvoj mm pomeraj ruke se prenosi na cm pomeraj vrha lemilice, mozda su tebi ruke dovoljno mirne pa ti to ne smeta, meni je to mega velik problem .. da ne spominjem rad ispod mikroskopa .. opet, mozda imas mantis pa te briga, jbg ti si profi, ja nemam mantis, radim ispod obicnog stereo mikroskopa, tu jbc drska prosto ne moze da stane, suvise je dugacka .. etc etc .. dakle jbc jeste extremno kvalitetna profi sprava, ali za te pare, ja ipak ocekujem nesto vise (i od pace-a za ove pare ocekujem vise a po meni je mnoooogo bolji od jbc-a... veller tu profi klasu stanica nisam nikad koristio tako da ne mogu da ih komentarisem, pes51 me poprilicno razocarao i cela ta jeftinija klasa velerica, magnastat je naravno klasika dobre lemilice jedino sto je za smd ipak mazohizam... )
[ mikikg @ 17.08.2013. 04:02 ] @
Citat: bogdan.kecman: ovi dijamantski vrhovi od pace-a su bolji od svega sto sam video ...
Hehe, gde kopas te vrhove :)
A jedno pitanje, jel moze da se na ove kineze stanice stavi cela Hako drska? Gde naci adekvatnu za to Hako drsku?
Dobre su ove stanice (Baku neka sa duvaljkom) ali su im ove drske sve kljakave, kratak kabal, guma ona se svlaci, uvodnik kabla se svlaci ...
Voleo bih (ako moze) na to da stavim bolju drsku i neki vrhovi za generalnu svakodnevnu upotrebu i nesto malo bolje za SMD ...
[ bogdan.kecman @ 17.08.2013. 04:53 ] @
Citat: mikikg: Hehe, gde kopas te vrhove :)
http://www.paceworldwide.com/p...soldering-iron-tips/td100-tips
pa kliknes na "TD-100 Long Life Diamond Tips"
Ja sam narucivao direktno tamo i slali su mi na burazera u Chicago a onda mi je on to donosio (u prvoj turi stanicu + brdo vrhova i u drugoj turi jos par vrhova i jos neki dodatni delovi tipa drugaciji ulaz na cradle-u, neki sundjeri za drsku, sundjeri za ciscenje i slicno) ... na dalje cu da narucujem od ovih poljaka posto imaju office ovde i imaju sve sto pace (i jos neki) nude, tj mislim da su zastupnici za pace: http://www.renex.rs/pokaz_kategorie.php?cid=352 malo su jace cene nego u usa ali za vrh dva i posebno ako nema ko da ti donese pa moras da platis postarinu, carinu, pdv, renex jos izadje jeftin :D
Citat: mikikg:
A jedno pitanje, jel moze da se na ove kineze stanice stavi cela Hako drska? Gde naci adekvatnu za to Hako drsku?
Dobre su ove stanice (Baku neka sa duvaljkom) ali su im ove drske sve kljakave, kratak kabal, guma ona se svlaci, uvodnik kabla se svlaci ...
Voleo bih (ako moze) na to da stavim bolju drsku i neki vrhovi za generalnu svakodnevnu upotrebu i nesto malo bolje za SMD ...
hakko drske su dugacke (kao i veller, jbc i ekipa) i meni je to za smd veliki problem .. jbg visok pritisak, holesterol, trigliceridi .. tresu mi se ruke .. tako da za smd ja ne volem mnogo hakko od kako sam probao pace ali imam iskustvo od pre pace-a ... elem, za drske, na ebleju imas "original hakko" drske za cca 13-15$ .. naravno nisu original, ali je kvalitet, koliko sam ja imao iskustva da probam, odlican - kabl vrlo kvalitetan, izrada solidna, drska cvrsta .. stvarno sam bio zadovoljan, drzam sam u ruci original hakko drsku i "original" sa bleja i pravo da ti kazem, nema razlike ... e sad, prodaju na bleju i "hakko klon" drske i one su krs nad krsevima (8-13$)... ono sto ti je problem je kompatibilnost... npr QUICK stanica ne koristi 100% isti PTC kao HAKKO original, tako da ako uzmes hakko original drsku i zabodes na quick temp vrha i ono sto si navrteo na lemilici nema veze jedno sa drugim, radi to al... e sad mozes da preradis svoju stanicu pa da je uskladis sa novom drskom/senzorom (kako li je poceo onaj moj projekat :D :D :D) ... dakle tu ti je sad samo pitanje dal ces moci sa onim malim cal potom na baku stanici da usiljis da ti tocak pokazuje pravu temperaturu ili ces da te bas briga sta tocak pokazuje, navrtis gde ti odgovara i teras dalje :D (nacrtas nove podeoke za temperaturu :D )
sto se vrhova tice to je malo zeznuto, ovde kos nas svi drze konuse a konusi su za smd beskorisni, imas one super fine konuse i one debele konuse, i jedni i drugi su beskorisni (mislim da imam negde punu kesu original hakko konusa koje uopste nisam malo platio u usa, misleci da je to korisno, kad ja tamo a ono medjutim), srafciger vrh je koristan i onaj zarezan vrh za drag je koristan, zarezan vrh sa bazenom (microwave) od hakko-a ne kupuj i ako ga nadjes negde - beskoristan je, to kinezi valjaju i prave od ovih obicnih tako sto ih izbuse burgijom i onda retinuju, potpuno beskorisni vrhovi koji ne rade... ovi samo zarezani su ok za drag ja sam vrlo zadovoljan... e sad, na bleju nema originala, original mozes da kupis u usa i u japanu, ovo ostalo su sve 99% kinezi .. ali, ima kvalitetnih kineza, ako nadjes brendirane vrhove (npr aoyue) oni su odlicnog kvaliteta .. ja sam kupovao par puta paket od 10 razlicitih vrhova na bleju, noname kinezi, i da ti kazem, jos uvek su ti vrhovi ispravni posle tipa 5 godina rada, tako da, cak i ti krs kinezi, nisu preveliki krs ako odrzavas lemilicu ok, ne radis na bezolovnim kalajem i na 450C i ne koristis cinol :)
[ gm2004 @ 07.10.2014. 20:17 ] @
S apsekta hobiste koji bi da se igra sa smd chipovima, kakva kombinacija bi olaksala proces ucenja? Navedeno je da su bakku/atten/aoyue/proskit hakko klonovi. Ja sam uzeo proskit, i on dolazi sa klasicnim vrhom. Koliko sam razumeo citajuci / po netu, sa smd su najbolji oni ravni (pod 60 stepeni) vrhovi. S obzirom da ogromnu ulogu imaju vrh i flux (koliko sam razumeo), smatram da bi bilo najbolje da izaberem kit koji bi mi omogucio brze ucenje.
Gde bih ja mogao da nadjem neki takav vrh da kupim, i da li bi mogao da stavim taj vrh na postojecu rucku, ili bih morao da kupim brendiranu rucku. Pitanje je sa aspekta hobiste, koji ce zalemiti 100-tak komponenti godisnje (uglavnom izrada gotovih resenja).
[ bogdan.kecman @ 07.10.2014. 20:22 ] @
proskit pravi razne lemilice, isto su uglavnom razne kopije .. daj slike neke toga sto si kupio, vecina njihovih drski prima vrhove za stare hakko lemilice
ako ti ovako izgleda vrh:
http://www.ebay.com/itm/Pro-03...=nc&_trksid=p2047675.l2557
to je klassican vrh od hakko starih lemilica i bas takav vrh kao taj sa linka ti je idealan za smd
evo ti ga ovde za nista para:
http://www.ebay.com/itm/New-Re...main_0&hash=item43abb94d3b
[ gm2004 @ 07.10.2014. 21:57 ] @
Kupio sam 989B. Vrh izgleda slicno kao taj na slici. Dugacak je 42mm, od cega je 26mm valjkasti deo, a 6.3mm precnik (otrilike).
Cena jeste mala, i isplati se uzeti bar desetak, jedino sto je u pitanju Kina, i sto je pitanje kako ce me ovi na carini odrati, s obzirom da na kesi pise Hakko . :)
Da li kod nas ovakvi vrhovi ne mogu da se nadju, nije problem platiti vise ako vrede? VIdim da ima dosta weller vrhova, ali ne znam koje su im dimenzije, oni navode dimenzije samog vrha (dela kojim lemimo), a ne celog vrha.
[ ZAS011 @ 07.10.2014. 22:12 ] @
Weller ne pasuje na te žutaće.
[ bogdan.kecman @ 07.10.2014. 22:29 ] @
deluje kao hakko klon (duzina je nebitna, spoljni precnik oko 6.5mm, precnik rupe oko 4mm)
meni takav kineski traje po godinu dana bez problema tako da opusteno, nije to neka svemirska tehnologija vec hiljadu puta ispricana prica svi znaju kako se prave vrhovi .. ako ne koristis bezolovni kalaj ( a ne znam sto bi to radio kao hobista) taj vrh ce ti trajati min godinu dana .. kupis par komada ili kupis ceo set za 10-15$ vrhova za hakko (razni vrhovi) i pevas .. nemas brige ..
za carinu, to dolazi u koverti, 99% ce carina samo da ga propusti a i ako ti naplate pdv na 9$ paket to je opet smesno
uzmes ovo:
http://www.ebay.com/itm/12pcs-...main_0&hash=item3ce6f4774f
ja sam nabavljao (iz japana) original hakko vrhove i kad ih uporedis sa ovim kineskim kopijama vidi se razlika ali u radu razlike skoro da nema ... i jedni i drugi za bezolovni kalaj trajuuuuuuuuuuuu ... naravno pod uslovom da umes da koristis lemilicu .. da drzis normalnu temperaturu, da ne topis njom plastiku i slicno .. da drzis nakalajisan vrh uvek .... ja inace slabo koristim sundjer, koristim onu zicu i brisem vrh od tu zicu, kazu ljudi to pravi manji termalni stres na vrh pa duze traje, ja koristim to posto mi sundjer uvek suv a mrzi me da idem po vodu :D
weller vrhove zaboravi, ne pasuju
[ gm2004 @ 07.10.2014. 23:21 ] @
:) Ok, hvala, uzecu nekoliko kineza, ima ih na kp (2C, sto se mene tice jos bolje), 200 din. A sto se tice carine, desavalo se da carinik ne prihvati racun vec krene po googlu sam da trazi cenu, a posto na kesi pise Hakko, 30e x 5 vrha = 150e - eto osnovice za carinu + pdv. :)
[ Slave82 @ 18.10.2014. 16:58 ] @
Da neotvaram novu temu hocu da kupim lemilicu,jer sam vise pop...eo od ovih stapnih lemilica gore kao prskalice :) vec druga ove godine pa se dvoumim izmedju ove dve bazne Lemilica Ya Xun 93 i BAKKU BK936
Prodavac/navodno je i serviser tvrdi da je ova Ya Xun 93 bolja od BK936 dali neko ima iskustva sa ovim lemilicama i koju mi preporucujete od ove dve ?
[ bogdan.kecman @ 18.10.2014. 19:25 ] @
potpuno je svejedno
[ zica49 @ 18.10.2014. 19:50 ] @
Moj preferirani brand je Weller,godinama sam sa tim sto se tice lemilica i lemnih stanica.Pojavom IRDA rework station-a kupio ovakvu kao na slici
[img][/img][att_img]
Sve pohvale za masinu mada nemam potrebe za necim ozbiljnijim zadovoljava jedan do dva reballing-a sedmicno.
Buduci da kolega spomenu Ya Xun takva lemilica je u tom kompletu,i potrebani su mi spicevi.Ponekad da ne prenosim na drugi sto posluzim se tom lemilicom.Ako neko zna oznaku ili da trazim pod drugim brandom bicu zahvalan.
[ bogdan.kecman @ 18.10.2014. 19:56 ] @
taj yaxun sto je spomenuo je hakko 936 klon isto kao i bakku i .. tako da kupujes vrhove za hakko
[ zica49 @ 18.10.2014. 20:04 ] @
Hvala Bogdane..
Cudna cijena http://www.ebay.com/itm/12pcs-...main_0&hash=item3ce6f4774f
Samo da se usaglasimo pre nego kupim jel ovaj set ok?
[ Slave82 @ 18.10.2014. 20:06 ] @
Ok,onda cu uzeti tu Ya Xun 93
Sto se tice vrhova prodavac je naveo da odgovaraju od Aten, Gordak, Hakko Bakku
[ bogdan.kecman @ 18.10.2014. 20:11 ] @
@slave82, to su sve hakko klonovi, drske su vise manje iste, elektronika vise manje ista (vrlo jednostavna), razlikuje se samo senzor na grejacu i to ne puno .. tako da ako kupujes novi grejac gledaj da kupis na istom mestu gde si kupio lemilicu, za istu marku .. dakle nemoj da stavljas quick ili bakku grejac u atten ili yaxun .. mislim mozes ali ce ti biti pomerene temperature (okrenes na 250 a on ti drzi na 312 na primer)
@zica49, yup to su ti .. imas raznih kvaliteta tih vrhova, ako radis sa olovnim kalajem 90% tih najgorih vrhova traje duuuuuugo, ako radis sa bezolovnim izgore relativno brzo .. kod prodavaca tih vrhova ces primetiti ovakve bez ikakvih oznaka, pronacices one koje pravi aouye ili kako se vec zovu, oni nisu losi, i pronacices neke koji su "kao" original hakko u hakko kesicama, ti na bleju nisu original (poredio ja sa originalima iz japana, definitivno nisu isti) ali su ti u kesicama extra kvaliteta .. mislim da mi je ostao jedan original japanski spic vrh mogu da ti posaljem :)
inace onaj atten za 25E je ubedljivo najniza cena za valjan hakko klon koji sam ja video u srbistanu, tesko za manje para kupiti valjanu lemilicu sa 2 godine garancije, na zalost nema ga vise u ponudi, meni zao sto nisam kupio par komada da mi stoji za poklone
[ zica49 @ 18.10.2014. 20:23 ] @
Hvala Bogdane ali ne bi te opterecivao tim slanjem jer preko granice to bas ne ide glat. :(
Ako ti ne cini problem da mi das kakav link sa ebay-a na kvalitetniji vrh kliknem i to je to.
[ bogdan.kecman @ 19.10.2014. 00:47 ] @
ovaj prodavac je imao super kvalitetne vrhove ali ne bi mogao da garantujem da su originali, kad uporedim sa ovim mojim koje sam dobio iz japana kesica je malo drugacija ali vrh izgleda identicno kao original.. dal je original nemam pojma ali je top kvalitet .. a kod njega je cca 10$ jedan vrh dok je kod kineza 10$ ceo paket kao sto si video
http://stores.ebay.com/inikis
tako da mozes kod njega da kupis npr:
http://www.ebay.com/itm/1pc-T1...main_0&hash=item27ed31c5f2
http://www.ebay.com/itm/1pc-of...main_0&hash=item2a288361cf
http://www.ebay.com/itm/1X-HAK...main_0&hash=item2a17551880
i to ti je dosta ... i kupis od kineza ceo paket za 10$ za ostale tipove i to ti je to ..
inace taj prodavac ima i vrhove "made in TW" koji su isto kvalitetniji dosta od onih kineskih ..
dakle ako radis sa olovnim kalajem, sve je to vise manje isto i svi vrhovi trajuuuuuuu posebno ako znas da odrzavas vrh .. ako radis sa bezolovnim juri ove made in TW i ove original
[ branko tod @ 19.10.2014. 10:03 ] @
Citat: Slave82:
Da neotvaram novu temu hocu da kupim lemilicu,jer sam vise pop...eo od ovih stapnih lemilica gore kao prskalice :) vec druga ove godine pa se dvoumim izmedju ove dve bazne Lemilica Ya Xun 93 i BAKKU BK936
Prodavac/navodno je i serviser tvrdi da je ova Ya Xun 93 bolja od BK936 dali neko ima iskustva sa ovim lemilicama i koju mi preporucujete od ove dve ?
Nisam ni znao pa te lemilice koštaju 30 . Valjaju li ? Izgleda da nemaju šuplje vrhove. Meni je skoro sve pocrkavalo, moram da nabavim nešto.
[Ovu poruku je menjao branko tod dana 19.10.2014. u 14:20 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 19.10.2014. 18:17 ] @
pazi meni jedan takav klon hakko-a radi od 2008 .. od 2012 mi je pace glavna lemilica ali i dalje koristim taj klon (moj je neki quick kombinacija lemilica + duvaljka) svakodnevno i dan danas radi ko prvi dan :D .. tako da .. radi to super za smesne pare
[ emiSAr @ 19.10.2014. 19:13 ] @
Sa ovom u sredini druzim se 40 godina. Ispod je taj klon kojeg ponekad ukljucim kad zatrebaju dvije lemilice. Iznad je neki stap sa regulacijom i direktno na
mrezi. Htio nabaciti semu ali nema svrhe, zaglaviti se termopar moze samo u ovo kuciste. Samo sa suprugom se druzim dulje od ove srednje.-
Hakko klon kao sto je @bogdan.kecman naveo, nabavis original ili neke kvalitetnije vrhove i miran si. Jedina primjedba na kratak i grub kabel,za
razliku od originala.-
pOz
[ bogdan.kecman @ 19.10.2014. 19:17 ] @
sto se kabla tice tu zavisi od klona do klona .. svi su kratki ali recimo na mom klonu je kabl vrlo mekan, nije silikon ali vrlo lepo savija i ne smeta .. na gordak-u na primer kabl kao da je od neke tvrde plastike, smara mega .. no ima za 12$ na ebay-u da se kupi "original" hakko drska (te sam ja koristio za moj sid) .. nije original naravno, smo pise na njoj hakko, ali kabl je mekan kao na originalu :)
[ zoki1606 @ 21.01.2015. 11:11 ] @
Društvo da ne otvaram temu drugu imam problem sa lemilicom u pitanju je Ya Xun936A greje upali se lampica kad počne da trepće trebalo bi da je zagrejana,medjutim lem ne prihvata samo sleti briso sam nista trljo grafitom nece stavim drugi vrh koji sam dobio uz nju i prvi put uhvati lem stoji lepo na njoj stresem i ponovo vrh je pocrnio i više neće.Narucim juce odavde ove vrhove
[url=http://www.mobihaus.net/products/Vrh-za-Lemilicu-Hakko-900M%252dT%252d2C.html][/url] trebalo bi da je orginal Hakko stavim taj vrh jednom zagreja uhvati lem posle toga samo promeni boju i neće prvo tesko počinje da lemi i kad počne samo skuplja na kamaru lem nista na vrhu da se uhvati.Nazovem prodavnicu čovek kaze niko nam se nije zalio to je do grejača pregori vrh sad lako bi uzeo drugu drsku kod njih imaju neke ATEN sa 5 pinova nisam siguran da je ista ali je pitanje i ako jeste dali je do toga ili je neki drugi problem pa da sradam i nju 10 evra je.Molim za pomoc ko ima iskustva sa ovim lemilicama
[ zoki1606 @ 21.01.2015. 11:12 ] @
Društvo da ne otvaram temu drugu imam problem sa lemilicom u pitanju je Ya Xun936A greje upali se lampica kad počne da trepće trebalo bi da je zagrejana,medjutim lem ne prihvata samo sleti briso sam nista trljo grafitom nece stavim drugi vrh koji sam dobio uz nju i prvi put uhvati lem stoji lepo na njoj stresem i ponovo vrh je pocrnio i više neće.Narucim juce odavde ove vrhove
[url=http: www.mobihaus.net/products/Vrh-...u-Hakko-900M%252dT%252d2C.html][/url] trebalo bi da je orginal Hakko stavim taj vrh jednom zagreja uhvati lem posle toga samo promeni boju i neće prvo tesko počinje da lemi i kad počne samo skuplja na kamaru lem nista na vrhu da se uhvati.Nazovem prodavnicu čovek kaze niko nam se nije zalio to je do grejača pregori vrh sad lako bi uzeo drugu drsku kod njih imaju neke ATEN sa 5 pinova nisam siguran da je ista ali je pitanje i ako jeste dali je do toga ili je neki drugi problem pa da sradam i nju 10 evra je.Molim za pomoc ko ima iskustva sa ovim lemilicama
[ bogdan.kecman @ 21.01.2015. 11:18 ] @
Citat: zoki1606: ednom zagreja uhvati lem posle toga samo promeni boju i neće prvo tesko počinje da lemi i kad počne samo skuplja na kamaru lem nista na vrhu da se uhvati.
to deluje kao da se pregrejao vrh i izgoreo
imas li cime da izmeris temp vrha? to deluje kao da ti je crko senzor u grejacu i da pregreva, smanji temp na minimum koliko podrzava i probaj da izmeris temp vrha
[ zoki1606 @ 21.01.2015. 11:21 ] @
cime da izmerim imaš neku ideju i dali bi mi to resilo ako uzmem drugu drsku?
[ bogdan.kecman @ 21.01.2015. 11:29 ] @
termometrom :D
ja merim termoparom ali sad .. ne znam sta imas na raspolaganju, neki
ntc koji ide do 250C ce ti zavrsiti posao, okacis ga na ommetar, navrtis
lemilicu na 200C, znas ntc koji temp treba da ima na 200C i gledas kako
se krece otpor, kada presisa 200C gledas dal ide dalje ili ne .. ako
predje preko 210C i ne staje znaci da je ili crkla drska ili drajver ali
da se pregreva .. onda uzmes otpornik, okacis kao senzor na drajver
direkt (otkacis drsku) i vrtis otpornik i gledas dal pali / gasi lampicu
zavisno od polozaja otpornika i odabrane temperature (to mozes u stvari
i odma da probas) tako vidis dal radi drajver kako valja ...
drndanje kod svih tih klonova je sto nisu svi 100% kompatibilni, senzori
umeju da se razlikuju ... imas ovde:
http://elco.crsndoo.com/wordpr...o-907-i-kompatibilne-lemilice/
nekoliko tabela, jedna u samom postu druge u komentarima .. u svakom
slucaju neki 100-200 oma potenciometar ti zavrsava posao za test
[ zoki1606 @ 21.01.2015. 11:39 ] @
e sad na raspolaganju samo omometar nista drugo ako sam te dobro razumeo sem rucice moze biti nesto i u samoj lemilici
[ bogdan.kecman @ 21.01.2015. 11:43 ] @
moze da bude sta hoces ... imas li potenciometar? trimer? 100-200oma?
mozda 1k ?
[ zoki1606 @ 21.01.2015. 12:14 ] @
Dok za ovu nadjem resenje ako moze da se popravi malo će proteci u medjuvremenu blizu mene ima u prodaji Aten 936 b SMD lemilica imali ko iskustvo sa njima.
[ bogdan.kecman @ 21.01.2015. 12:18 ] @
skroz ok lemilica
[ zoki1606 @ 21.01.2015. 12:23 ] @
Jedino mi je cudno sto je to prodavnica a svega 6 meseci garancija inače cena joj je 30 eura
[ bogdan.kecman @ 21.01.2015. 12:25 ] @
to je standardna cena 25-30eur i uglavnom na te klonove daju 6 meseci
garancije
[ zoki1606 @ 21.01.2015. 12:57 ] @
hvala na odgovoru
[ lud ko struja @ 02.03.2015. 13:02 ] @
Imam ovakvu lemilicu http://www.tehnari.ru/f119/t91710/, radi ali je sva rasklimana. Ima konektor od 5 pinova ali samo 3 povezana,25/220 je! Sta je bolje (za sitne popravke), da uzmem stap za tu ili da kupim neku od onih na 220V?
[ zoki1606 @ 02.03.2015. 13:31 ] @
skoro sam nasao kod kineza jednu obicnu stap lemilicu sa bakarnim vrhom 60w je snage odlično radi ali sam u prodavnici raskopao 25 komada i probo dok nisam našo koja greje.Cena joj je smešni 250 dinara i bakarna žica na vrhu je u obliku šravcigera vrh ali je žica bakrena 6mm tako da lako možeš takve žice naći u prodavnicama pa sam sebi da praviš kakav vrh odgovara.I ne razmišljaš dali će pregoreti vrh.Inače imam i tu sa 5 pipaka ATTEN skoro je kupio kad mi se prva pokvarila kupio ovu novu ali nisam oduševljen vrhovi su im problem teško naći kvalitetan ovi obični samo jednom zalemiš vrh promene boju pocrni i više ne može da radi.
[ bogdan.kecman @ 02.03.2015. 14:54 ] @
Citat: zoki1606: skoro sam nasao kod kineza jednu obicnu stap lemilicu sa bakarnim vrhom 60w je snage odlično radi ali sam u prodavnici raskopao 25 komada i probo dok nisam našo koja greje.Cena joj je smešni 250 dinara i bakarna žica na vrhu je u obliku šravcigera vrh ali je žica bakrena 6mm tako da lako možeš takve žice naći u prodavnicama pa sam sebi da praviš kakav vrh odgovara.I ne razmišljaš dali će pregoreti vrh.
za oluke do jaja ali ovo je tema o elektronici?!
Citat: zoki1606:
Inače imam i tu sa 5 pipaka ATTEN skoro je kupio kad mi se prva pokvarila kupio ovu novu ali nisam oduševljen vrhovi su im problem teško naći kvalitetan ovi obični samo jednom zalemiš vrh promene boju pocrni i više ne može da radi.
i najlosiji atten vrh traje preko godinu dana 8h dnevno koristenja ako drzis temp na 300-330C, ako si je nasrafio na 450C naravno da je izgoreo
[ zoki1606 @ 02.03.2015. 15:46 ] @
ma kakve oluke 2.5 milimetra vrh a debljina je oko 0.5mm pre neki dan na racunarskoj ploči izmeno neke kondezatore odlično odradila nisam reko da je za sitne stvari ne popravljam telefone :)
[ Trick Fix @ 02.03.2015. 16:11 ] @
Citat: bogdan.kecman:....za oluke do jaja ali ovo je tema o elektronici?!

Ako iko zna, Bogdan to u vezi lemilica veoma dobro ZNA !
Prošao je i "sitio+rešeto" u vezi lemilica namenjenih za oblast elektronike.
Ko ne veruje, nek SAM pređe isti put !
[ zoki1606 @ 02.03.2015. 16:28 ] @
Ma nisam reko ništa za bogdana da nezna čovek je u temi napiso za sitnije popravke ja sam napomeno ovu lemilicu za sitnije popravke može da posluži.
[ Trick Fix @ 02.03.2015. 16:50 ] @
@zoki1606
ako imaš vremena, pročitaj sve postove koje je Bogdan okačio u vezi lemljenja, i korištenja lemilica,
jes, -----da če ti trebati dosta vremena, al' ćeš zasigurno puno naučiti,
kako se sa lemilicama upravlja, temperatura reguliše i "barata".
Svako dobro,
[ lud ko struja @ 02.03.2015. 17:08 ] @
Meni ne treba regulisanje temperature,samo da se ne pregreva da ne izgori vrh. Nikad nece raditi duze od pola sata ali hocu da znam da li se isplati budziti nesto na tu staru bazu ili ne. Imao sam pre i jednu sa bakarnim vrhom i brzo je oksidirao pa kalaj nije hteo da se uhvati,valjda su one sa celicnim bolje?
[ zoki1606 @ 02.03.2015. 17:25 ] @
@lud ko struja pa na tvojoj lemilici mozda nije ručka možda je nešto drugo.Bakarni vrhovi mogu da se ciste nožem struganjem dabi hvato lem oni metalni ne mogu.Meni se jedna pokvarila bila ja kupio drugu istu.Na kraju se ispostavilo da je nešto unutra crklo nisam ni popravljo je.
[ lud ko struja @ 02.03.2015. 18:26 ] @
Ova moja je ispravna samo je rasklimana na spojevima (vrh i grejac, grejac i drska) i kabl se ukocio a ima i 40 godina pa je doslo vreme da se menja.
[ Trick Fix @ 02.03.2015. 20:52 ] @
Citat: lud ko struja: i kabl se ukocio a ima i 40 godina pa je doslo vreme da se menja.
Posle pola veka bi da "podmladiš Lemilicu" ???
__ako je valjano podmladiš, umrečeš pre nje !!!
[ lud ko struja @ 02.03.2015. 21:27 ] @
Sta ces kad kod nekog lemilica za nedelju dana radi vise nego kod drugog za pola veka!
[ lud ko struja @ 09.04.2015. 00:38 ] @
[ mikikg @ 09.04.2015. 01:02 ] @
@lud ko struja
Koji ti je MAX budzet i sta je primarna namena upotrebe (TH ili SMD) ?
[ lud ko struja @ 09.04.2015. 01:31 ] @
Budzet sto manji a namena kablovi,konektori i poneki kondenzator i otpornik!
[ zica49 @ 29.08.2015. 20:11 ] @
Budim temu jer imam pitanje.
Lemilica Hakko pa kazu neko ga klonirao pa se ista prodaje pod cuda muda markama i modelima.
Raskalapao danas i hakko i gledajuci u odnosu na ove klonove mehanicki nista nije drugacije.
Temu sam probudio jer mi nije jasno kontakt izmedju grijaca i vrha,Koliko sam mjerio sublerom grijec je odmaknut od vrha tj metalnog dijela milimetar.
Znaci predaja toplote vrhu se odvija skoro beskontaktno i na koji nacin grijac uopste odrzava temperaturu vrha kad je u grijacu termo senzor.
[ bogdan.kecman @ 29.08.2015. 20:25 ] @
ili si ti tu nesto lose izmerio ili si merio neki bas los ili klon ili los vrh ..
original grejac, keramicki, i original hakko vrh pasuju prilicno glatko, ima mozda 0.1mm lufta izmedju grejaca i vrha a kapiram da grejac kada se zagreje ima full kontakt za vrhom te da nema ni tih 0.1mm (ako i toliko, tesko je izmeriti, ne moze papir koji je 0.1mm da se gurne izmedju grejaca i vrha) + kad stegnes onaj metalni rukav on pritisne vrh na grejac tako da vrh grejaca ima direkt kontakt sa dnom rupe od vrha .. prenos temperature je vise nego dobar..
a to sto se sonda nalazi u grejacu, to je razlog sto sam ja batalio dalje celu pricu sa pravljenjem drajvera posto ti mozes da drzis grejac sa 0.1C tacnosti nista ti ne vredi kad vrh dropne 80C a ti to ni ne primetis uopste na samom senzoru grejaca narednih 10 sekundi :( .. tako da se sve svodi na vrh koji ima termalni kapacitet koji ti treba za posao koji radis i visa temperatura za standby da bi onda drop bio na ok radnoj temperaturi .. tuzno ali mnoge nove lemilice dizajnirane "juce" imaju isti problem :(
[ zica49 @ 29.08.2015. 20:36 ] @
Danas sam bio u Zavidovicima kod jednog kolege i vidim Hakko..
Pokusava on sa njim odlemiti elektrolit 100uF/25V dvostruka ili viseslojna stampa u pitanju nekakav 8-portni switch.
I ne ide:)
ja se smjeskam jer to sa Wellerom uradim sad pa sad.Dodam tinola i istovremeno zagrijem obadva lema te izvucem elektrolit.
Kaze dobra je ovo lemilica ali problem viseslojna stampa.
Kazem mu da mu treba veci vrh,mece najveci koji ima i opet nije ni blizu wellera.Naslonjam termometar K.tipa u tinol koji je otopljen i termometar pokazuje za oko 70 stepeni nizu temeraturu nego je zadana na lemilici.
Rasklapam i mjerim te nalazim isto stanje kao sa slike.
Imam i ja kuci nekakav klon isti slucaj.
[img][/img][att_img]
[ bogdan.kecman @ 29.08.2015. 20:51 ] @
da da bas tako radi, taj vrh grejaca greje, on je unutar vrha lemilice i
to je to ...
stim da to skida bez problema elektrolit sa 12 slojne stampe, provereno,
ali kada je ok vrh (cak i sa jeftinim grejacem)
sta je fora .. brdo losih vrhova unutra nemaju bakar i lose provode
temperaturu od grejaca do samog vrha.. samim tim nema sanse da dobijes
dovoljno snage u vrh da bi odlemio to sa debele masne ploce... druga
stvar je sto ovaj vrh sa slike nikako ne spada u najvece hakko vrhove :D
velerka, kako koja, magnastat drzi zadatu temperaturu u vrhu i on ce da
odlemi boga oca ako treba nije nikakav problem, fora je samo sto sa
takvim principom rada imas smor za menjanje temperature (mora promenis
vrh), nekad to nije bio veliki problem, sta znam, danas ... mozda smo
razmazeni otkud znam .. inace tih 70C sto si izmerio manje, to je to sto
ti kazem, oko 70-80C je drop vrha u odnosu na temp grejaca zbog nacina
prenosa temperature.. zavisi od tipa vrha (ja nisam video vrh gde je to
ispod 40C mozda ni ne postoji) .. pa ili dignes temp za toliko ili uzmes
vrh sa vecim kapacitetom pa "duze traje" ... no kad kazes velerka, jeste
tako sa magnastatom ali vec ako se pomeris na WES50 ili WS80 nije tako,
isto je razlika izmedju vrha i senzora velika, na WES50/51 senzor je
termopar koji udje u rupu na vrhu, bezkontaktno meri jeli, tj vazduh,
sad jeste drop malo manji od tih 70C posto ipak meri vrh a ne grejac ali
i dalje je drop veliki i kasnjenej ozbiljno, ws80 koji je kao profi ima
senzor u grejacu!! i kontakt je jos smesniji izmedju grejaca i vrha nego
kod ovog hakko-a .. ali ljudi to koriste i zadovoljni su (nisam na njoj
merio drop, nisam imao vrh za bacanje) ... zato ove nove sa ketridzima
(hakko takodje) imaju mnogo bolju kontrolu temperature vrha + imaju
raspon snage.. posto se grejac nalazi u vrhu a ne u drsci, tebi drska
isporucuje xyz volti (obicno 24) a sad ti biras koji ces grejac u koji
vrh pa ces neki sitan vrh da opremis 10-15W grejacem a neki masivni sa
150W (ili sta je recimo max te drske) ... imas vecu slobodu, mozes da
pozicioniras senzor gde hoces, nemas problem trajnosti grejaca posto ga
menjas cim promenis vrh...
[ zica49 @ 29.08.2015. 21:04 ] @
Ne kazem da Hakko nije dobar,mozda je ovo sto sam danas gledao klon.
Precnik grijaca za milimetar manji od unutrasnjeg otvora vrha.
Jednostavno grijac ne moze da prenese dovoljno toplote.Najveci vrh koji je imao i temperatura dignuta na 450 stepeni odradi nekako posao.Dok to Weller ladno na 350 stepeni i mnogo brze.
[ bogdan.kecman @ 29.08.2015. 21:09 ] @
drska sa slike deluje originalno, ja sa vrhom kao sa slike bez problema
skidam (navrnem na 400C) kond sa maticne, i to i sa onih starih debelih
maticnih i sa ovih novih modernih ali to jeste ozbiljan smor sa hakko, i
sa originalom a posebno sa klonovima. mgouce da mu taj vrh nije dobar
(da je gvozdeni a ne bakarni)... inace ja pricam o 50W verziji .. ima i
80 (ili 100 ne secam se vise) W verzija hakko drske, malo drugaciji
grejac i malo drugacija drska .. to na slici lici na tu jacu btw, sa
njom bi to trebalo da ide jos jednostavnije (svratices jednom i ti do
mene pa ces videt :D ali sa 50W i klonom i originalom to ide ok) .. u
svakom slucaju ne ide ni blizu glatko ko sa magnastatom!!!! ja jos nisam
video lemilicu koja nema ketridze da radi tako glatko kao magnastat, a
cak i neke sa ketridzima ne rade tako dobro ko magnastat
[ BlackForce @ 30.08.2015. 15:11 ] @
Pozdrav!
Da ne počinjem novu temu,kolega je negde nabavio neku wellerku,sa drškom WPS80.
Ispostavilo se da je baza OK,ali grejač u dršci je neispravan.
Ta drška mi se najviše sviđa da je od 80W,a sve sto sam bar ja gledao,svi su samo 50W,pa je mnogo teže vaditi komponente iz dvoslojne i višeslojne štampe.
Dali postoji neki klon wellerki (original je doosta skup),koji odgovara (štima) toj bazi.
I ja razmišljam da uzmem neku jaču štap lemilicu od 80-100W (24V), a bazu ću sam naprviti.
Svaka pomoć dobro došla.
[ vladd @ 30.08.2015. 15:35 ] @
Ja nakon vise decenija druzenja sa lemilicom,skidam bez problema sa Wellerkom 50W kondenzatore sa cetvoroslojne stampe..a sada vidim da su za dvoslojnu potrebni dodatni wati
E sad, ono gde je muka,svako bi da kupi lemilicu u kutiji, i da joj odredjuje zadatke..zato je i kupljena. Ali za neke poslove treba imati nesto veci asortiman vrhova.
Ja za magnastatku imam vrhove i 6 i 7 i 9, raznih oblika i kontaktnih povrsina(koji su zajedno kostali vise od drske.. 8-10DM po komadu), tako i za welerku sa regulacijom. Jednostano je nekada lakse kada se koristi adekvatan rh, nego da lemilica ima i 200W.A to je detalj koji se retko spominje, malo se paznje na to obraca, a i pocetnici imaju zelju, koju ce korigovati kada prestanu da budu pocetnici, da im jedan set, kupljen u paketu, zavrsi bas sve poslove...
Za odlemljivanje kondenzatora sa dvoslojne stampe, ili cetvoroslojne, svakako ne moze dobro da odradi "koplje" vrh, vec vrh debele baze, i delimicno "srafciger" tipa. Sa siljkom se moze samo lakse ostetiti stampa.
I da ponovim, oblik, i masa vrha su znacajniji od grejaca, snage ili preciznosti regulacije temperature...
Vrh je glavni prenosilac toplote od grejaca dostampe i nozice komponente(moraju se grejati srazmerno zapremini materijala), mora da dobro razliva kalaj po sebi(kvalitetna prevlaka) i mora da ima siri kontakt od tackastog za prenos toplote. Sto veca povrsina kontakta, to je efikasnije lemljenje.
Inace je malo i 300W.. 
[ zica49 @ 30.08.2015. 16:25 ] @
Pitanje je koliko je bio prijasnji a koliko je sadasnji wat :)
Nekad je cokolada imala 100gr a danas 75-82 gr zavisi od trgovackog lanca.
[ mikikg @ 30.08.2015. 16:43 ] @
Kao sto rece vladd, vrhovi i njihovi oblicu su prakticno najbitnija stvar.
Recimo bas juce sam nesto radio i trebalo mi je za SMD "koplje" vrh a posle za neke masivnije stvari "minus".
Inace sa istom lemilicom bez problema vadim kondove sa viseslojnih ploca a kad zatreba i letujem lim za kutije :)
To je na ERSI Analog 60, 60W drska. Ja temperaturu "steleujem" tako da pocne da topi kalaj i da ne oksidise brzo sa bilo kojim vrhom a ono sto na potenciometru pise eto to mi cisto neki reper, ne intereuje me vrednost.
Takodje vrhovi se menjaju sa spicanglama za 10 sekundi, bez srafljenja je mehanizam vec ima feder/kukica.
Vrhovi jesu sa malo jacom cenom ali vrlo su masivni i najbitnije veoma kvalitetni, posebno verzije za bezolovno letovanje.
[ BlackForce @ 30.08.2015. 17:03 ] @
Bar 20 godina imam Wellerov magnastat lemilicu,i korisrim sa vrhom pt6.Imam i druge vrhove sa oblikom nalik malom šrafcigeru,ali mi se ne menja stalno.Uglavnom koristim pištolj lemilicu za grubije stvari,gde je to moguće (oko modernih procesora i izbegavam),pa se mučim sa tim pt6 vrhom.Znam trebalo bi da menjam stalno vrh,ali ja bi da uzmem neku jaču štap lemilicu (recimo 80W/24V) sa vrhom nalik šrafciger,pa da ne menjam stalno vrhove,nego koristim lemilicu po zahtevu posla.
Znači pitanje ostaje isto.
Dali neko zna neku kopiju Weller štap lemilici WPS80
[Ovu poruku je menjao BlackForce dana 30.08.2015. u 23:13 GMT+1]
[ vladd @ 30.08.2015. 17:59 ] @
Na magnastatki se menja vrh za dve sekunde, mozda tri, bilo da je vruc ili hladan. Srednje spiccangle, odvrne se oklop grejaca, skine vrh i odlozi pored sundjera, stavi drugi i zasrafi doticna kosuljica.
Ne vidim realno razliku izmedju 50 i 80W, mozda neku sekundu brze postigne temperaturu, ali PRENOS toplote obavlja vrh. Za pojedinacna lemljenja prsecnih komponenti.
Ako je los kontakt, ili je kalaj pregrejan, snaznija i toplija lemilica mogu samo da unakaze lemno mesto.
Kao sto lepo rece mikikg, treba odabrati temperaturu na kojoj se konkretan kalaj(svako ima svoj izbor) da se kalaj lepo razliva, ne oksidise i lepo preliva vrh.
Kada su ti uslovi ostvareni, za jedno odlemljivanje konda je potpuno nebitno da li lemilica ima 20, 40, 50, 80 ili 150W. Vrh ce imati dovoljno mase i toplotnog kapaciteta da odlemi komponentu.
U slucaju lemljenja vecih elemenata, recimo papucica ili nekih bakarnih limova, radio sam predgrevanje doticne vece mase, na rigli recimo, pa lemilicom samo dodatno razlijem kalaj po lemnom mestu.
I nozica komponente, i lemno mesto, treba da su konkretno i dovoljno zagrejani(nekada se lemilica vise nasloni na nozic, amanje na lemni pad), i temperatura vrha treba da je korektna za lepo razlivanje kalaja.
I tu lezi sva tehnologija imudrost lemljenja, prenosu toplote i rastopljenog kalaja na lemni spoj, spoj dva materijala korektno predgrejana.
I sa poznavanjem te cinjenice, potpuno je nebitna cifra temperature na displeju lemilice ili snaga grejaca.
Naprotiv, onaj ko lemi se samo prilagodjava doticnim "nebitnim" cinjenicama, sa viseW ce mu lemilica biti spremnija za recimo 30% vece zapremine, nece malo vece komade morati da predgreva, a temperatura je relativna informacija, tek da se zapamti na kojoj pokazanoj cifri se kalaj NA VRHU lemilice pripremio u idealnom stanju za lemljenje.
Stoga, ne moze niko direktno tvrditi da "lemi" na 320, 350 ili 380C, vec se navodi i na kom tipu lemilice i pokazivaca je doticna cifra konstatovana. Merilo je stanje kalaja na vrhu lemilice...
Inace sam ja identicne lemove, sa identicnim stanjem kalaja na vrhu lemilice imao(kod raznih lemilica i par vrsta kalaja) i sa "pokazanih" 320, 370,i kod ovih novijih cak sa 420C..jednostavno, odvrcem potenciometar, ili biram temperaturu vrha(kod magnastatke) dok kalaj na vrhu ne postane onakav kakav smatram da treba...
Bas me briga koliko je snazan grejac, lemim za, sigurno, manje od 10sec, da ne pregrejem komponente ili stampu, kod razlemljivanja pravim pauzu na svakih 5-10sec, a za vreme pauze, i najslabija lemilica ce da povrati temperaturu vrha...
[Ovu poruku je menjao vladd dana 30.08.2015. u 19:13 GMT+1]
[ ZAS011 @ 30.08.2015. 17:59 ] @
pt6 ti je suviše "hladan" vrh za neke masivnije rabote.
8-mica je "tata" za takve radove, kratka "-".
Magnastatku gajim još od 1981.
Ako hoćeš kvalitetnu alatku nemoj tražiti kopiju WPS80 već kupi original.
[ vladd @ 30.08.2015. 19:26 ] @
Sreca da nemaju sirok asortiman vrhova za magnastatku.
https://www.buerklin.com
Istina, meni je nekih 6 odabranih zavrsilo sve sto sam do sada radio..i jedno tri sam bez veze kupio, neupotrebljeni, sluze kao rezerva.
Cujem da su kineske kopije jezivo lose.
Mada, i ova druga welerka zahteva asortiman vrhova, vise je koristim, "odmaram" magnastatku.
[ mikikg @ 30.08.2015. 20:48 ] @
Citat: zica49:
Pitanje je koliko je bio prijasnji a koliko je sadasnji wat :)
Pa pazi, ima tu malo istine :)
Recimo nije isto 50W na "obicnom" grejacu i na PTC grejacu!
I da su potpuno istih gabarita, oblika i mase, ovaj PTC grejac ce pre dostici zadatu temperaturu.
Sad koliko pre je pitanje ali cenim da je odnos negde 1:2. Dobio si "procesno pojacanje" samo na foru tj na razlici u materijalima zice u grejacu.
To posledicno daje brzi odziv regulacije temperature na grejacu, sta se desava na samom vrhu je Bogdan vec opisivao.
U svakom slucaju sto je masivniji vrh manje ce da sheta temperatura na njemu.
Zato ja koristim spomenutu ERSA, ima PTC plus masivne vrhove, a analogni PID regulator to sve hendluje vrlo pristojno.
Inace PTC grejaci imaju jos par zanimljivih osobina.
Prva je ta da su "samo-zastitljivi" sto prakticno znaci da ne mogu da se pregreju preko projektovane temperature bez obzira sa kolikim naponom ih teras, dal je 200VAC ili 250VAC u mrezi to njega ne interesuje. On dodje u temperaturni ekvilibrium zbog otpora grejaca koji se menja sa temperaturom tako da je to mega korisno ako ti se temperaturni senzor pokvari ili odkaci.
Druga korisna osobina je ta sto moze sam grejac da se iskoristi kao temperaturni senzor. Koristi se regulator koji ima logiku da u jednom kratkom vremenskom trenutku "sempluje" otpor grejaca pa regulator onda zna i koja je njegova temperatura.
To je ERSA (verovatno i jos neki proizvodjaci) dugo koristila, nisu imali posebne senzore za temperaturu.
Kasnije su ipak poceli da stavljaju i senzore a PTC osobine su iskoristili kao sekundarnu zastitu grejaca.
[Ovu poruku je menjao mikikg dana 30.08.2015. u 22:35 GMT+1]
[ mikikg @ 30.08.2015. 22:34 ] @
Inace kada bi me neko pitao kako bih ja napravio regulator temperature za lemilicu, stvari bih postavio malo drugacije (verovatno isto ili slicno kao sto rade u profi lemnim setovima, oni malo skuplji):
- grejac: masa, gabariti, snaga
- vrh lemilice: masa, gabariti
- zadata temperatura
- tip lema (kontaktna povrsina i masa)
- tip kalaja
Kada se pokusa da se ovo interpolira kroz jedan upravljacki algoritam, dolazimo u veliki problem, prosto je nemoguce to odraditi korektno a da nemamo one greske od 40-50 i vise stepeni promasaja na vrhu lemilice.
Kada se na PID-u setuje neka temperatura, to moze da se usteluje do perfektne mere, sa 0 overshot i brzim settling time.
Problem nastaje sto to vazi samo za taj grejac, za taj vrh, za taj tipa lema (npr tacka na 1cm2 povrsine bakra) i samo za tu temperaturu!
Iz ovoga proizilazi da kontroler mora da "poznaje" kompletno ponasanje svih ovih elemenata i njegovih parametara da bi to napravili "kako treba".
Nekakav MCU koji bi to odradivao bi imao presete za predhodno "snimljene" elemente pa bi se interfase svodio na to "e sad lemim sa ovim kopljem vrhom, male SMD na plociti ne vecoj od 3x3cm" a za temperaturu bi me "savetovao" da setujem na XYZ stepeni (po specifikaciji za takve elemente i tip kalaja)!
Kake ja veze imam sa temperaturom, to me ne interesuje :)
Jednostavno mora da se snimi tranzietni odziv ponasanja svih tih elemenata kada promenimo temperaturu tako sto dodatknemo PCB sa komponentom da bi to moglo da se "kompenzuje".
Nije losa ni varaijanta da ima auto-tuning tako sto bi to ponasanje snimio na PCB na nekoj manje kriticnoj tacki, tipa par puta se dodatke lemna tacka i on to snimi i optimizuje PID.
Kad zamenis vrh, opet moze da se potera auto-tuning …
To se zove feed-forward + PID upravljanje ;)
Ovo je samo ideja i nisam zalazio u problematiku merenja temperature vrha a sto bi po svemu sudeci jedino moglo preko IR kamere :)
[Ovu poruku je menjao mikikg dana 31.08.2015. u 00:05 GMT+1]
[ BlackForce @ 30.08.2015. 22:38 ] @
Vladd nemoj mi zameriti,lepo i obiljno si sve to opisao,ali više mi deluje filozofski,i neka mi niko ne kaže da je 50W isto kao 80W(kod istog vrha lemilice).Ja u to ne verujem.
ZAS011 svaka čast,napisao si pravu informaciju da je kratka osmica serija,koja pije vodu.
I ja to znam,i imam par vrsta od te serije(i kratku),ali mi se ne menja stalno(kod smd i IC nožica, baš mi se ne koriste ti jači i široki vrhovi).
Bez obzira da je lako menjati,nebi da to radim.
Druga solucuja mi još ostaje,da u ovaj magnastat stavim neki pt8 seriju,a za manje komponente,gde netreba tolika energija,da kupim neki (recimo solomon) od 50W sa tankim vrhom.
Ali još uvek ostaje pitanje(bar za kolegu) dali postoji identična zamena za taj WPS80 (amatersi ga koristi,i nema baš finansijsku mogućnost da kupi original).
[ mikikg @ 30.08.2015. 23:22 ] @
Citat: BlackForce: … i neka mi niko ne kaže da je 50W isto kao 80W(kod istog vrha lemilice).Ja u to ne verujem.
Naravno da nije isto. Ako su istih gabarita i mase, ovaj od 80W ima veci ΔTemp/t, veci je "nagib" i brze ce dostici zadatu temperaturu.
[ vladd @ 31.08.2015. 06:49 ] @
Citat: BlackForce:
Vladd nemoj mi zameriti,lepo i obiljno si sve to opisao,ali više mi deluje filozofski,i neka mi niko ne kaže da je 50W isto kao 80W(kod istog vrha lemilice).Ja u to ne verujem.
ZAS011 svaka čast,napisao si pravu informaciju da je kratka osmica serija,koja pije vodu.
I ja to znam,i imam par vrsta od te serije(i kratku),ali mi se ne menja stalno(kod smd i IC nožica, baš mi se ne koriste ti jači i široki vrhovi).
Bez obzira da je lako menjati,nebi da to radim.
Druga solucuja mi još ostaje,da u ovaj magnastat stavim neki pt8 seriju,a za manje komponente,gde netreba tolika energija,da kupim neki (recimo solomon) od 50W sa tankim vrhom.
Ali još uvek ostaje pitanje(bar za kolegu) dali postoji identična zamena za taj WPS80 (amatersi ga koristi,i nema baš finansijsku mogućnost da kupi original).
Ne znam ako da ti slikovito objasnim, ali to je kao da imas auto koji ima 150ks i moze da ide 220, i imas auto koji ima 300ks i moze da ide 270 na sat..i oba su u gradu, na semaforu, u koloni....
Retke su prilike u amaterskom lemljenju(ja ih nisam susreo za 40 i kusur god lemljenja) da se bude u situaciji da 80W pokaze svoju prednost..recimo da se stancuju neke ploce, na stotine komada, i da se serijski leme stotine i stotine lemova, pa jos za zadato kratko vreme. Gde bi snaznija lemilica brze dogrevala vrh pothladjen cestim lemljenjem.
Nije to razlika 50 i 200W.
Za magnastatku i SMD imas FF i EK vrh, bolja je osmica, iskustveno, posto tanak vrh brze gubi toplotu.
WPS80 nema zamenu..to je kao da se ima ferari, a nema se para za menjac...nije ni ta lemilica beskonacno novca, cela, a ne delovi...

[ emiSAr @ 31.08.2015. 10:04 ] @
Sto se tice magnastata, za vece snage postoje i 60 100 i 200 W ali su direktno na mrezu 230 V AC. Za.- "u tasnu, za terena" koristio 60W,
na svim lokacijama (planinske cuke) imao vec montirane razdvojne trafoe malo vece snage, a za letovanje konektora na malo deblje
koakse nosio i 200W.-Vrhovi drugaciji (masivniji) nego za WTC 50.-
pOz
Da dopunim post, nisam bio siguran da ih imam pri ruci. Jest da je kratka osmica zakon skoro pa za sve, ali prije no sto je
duvaljka usla u siru upotrebu koristila se i "duga devetka", kako za malo jace mase tako DIL-16, Dil-24 i TO-100.-
[Ovu poruku je menjao emiSAr dana 31.08.2015. u 13:31 GMT+1]

[ bogdan.kecman @ 01.09.2015. 19:04 ] @
Citat: mikikg:
Ovo je samo ideja i nisam zalazio u problematiku merenja temperature vrha a sto bi po svemu sudeci jedino moglo preko IR kamere :)
skoro nemoguce zbog razlicitog emmisivitia kako oksidira vrh, kako se greje kalaj i slicno .. dobiti tacnu temperaturu bezkontaktno je gotovo nemoguce..
zrtvujes jedan vrh, izbusis rupu na njemu, uguras u njega termopar kuglicu, zatvoris samotnimmalterom, i eto ga merenje temperature vrha, u vrhu, precizno .. tako sam ja radio za sve testove .. e sad pricali smo skoro za ono punktovanje termoparova, mogla bi i ta varijanta, da zapunktujes termopar direkt na vrh .. isto ce da radi
[ yz7myg @ 01.09.2015. 22:05 ] @
[ vladd @ 02.09.2015. 05:45 ] @
JBC je odlicnan letkon. Ali recimo niko nije ponudio tehnoloski korak napred:)
Makar se zvao Hakko
http://www.stratesysgroup.com/Product_Reviews/HakkoFX100
[ zica49 @ 02.09.2015. 10:47 ] @
Ah nije mi potrebna jos jedna lemilica.
Ja sam odrastao sa Weller-om imam dvije WECP-20 jedna stara oko 15 godina a jednu sam kupio pre tri godine na Ebay imao covjek novu nikad ukljucenu.
U jednoj igla spic a u drugoj onaj standardni siroki 3,2mm.
Sa tim rjesavam sve .... temperaturni set analogni ali to radi da razvaljuje..
Uz BGA rework station imam lemilicu na drugom kraju raidonice koja je taj neki Hakko (klon ku*ac palac) i nekad bi dobro doslo da ne nosam pcb na drugu stranu.To uglavnom nikada nije posteno odelmilo il zalemilo bilo sta.Crkavali grijaci probijao kabal,razne vrhove i grijace sam probavao pa i neki originalni Hakko vrh i grijac,opet to nije to.Ne kazem da ne radi ali to ne moze ni posolit Weller-u.
[ mikikg @ 02.09.2015. 12:53 ] @
Pa obzirom da klonovi kostaju izmedju 20E i 40E a Weller i ekipa izmedju 200E i 400E nije ni cudo sto ne moze ni "posolit" :)
Za te novce (20-40E) ti klonovi radi fenomenalno dobro :)
Sigurno ne rade 10x gore, rade jedno 2-3x :)
Posto volis da pazaris na Ebay, nadji tamo neku Hakko klon stanicu, kupi odmah dve rucke i 2-3 vrha i to ce da te sluzi vise nego dobro.
[ Predrag Supurovic @ 02.09.2015. 13:02 ] @
Mislim da se ne isplati kupovati stanicu na eBay. Postarina ubija.
Kombinovao sam ja sve to i na kraju sam uzeo sa kupujemprodajem, ispalo najjeftinije.
Sto se mene tice, za povremeno hobi lemuckanje, sasvim lepo radi posao. Vrh koji se dobija u kompletu je previse tanak za moje potrebe pa sam stavio drugi koji sam uzeo preko eBay. Rezervne delvoe je lako nabaviti i ovde i na ebay.
[ bogdan.kecman @ 02.09.2015. 13:31 ] @
ono sto je bitno kod klonova (nije bilo tako ranije) je sto su se pojavili klonovi koji nemaju trafo (to su ovi za 20-30eur, sa trafoom su oni skuplji) vec imaju mali smps unutra ...neki su razdvojeni a neki can nisu razdvojeni od mreze uopste!!!! tako da kao da koristite 220VAC stap :( .. tako da treba obratiti paznju
[ mikikg @ 02.09.2015. 13:54 ] @
Citat: bogdan.kecman: ...neki su razdvojeni a neki can nisu razdvojeni od mreze uopste!!!! .. tako da treba obratiti paznju
Ih ... pa jel moguce da i to sad rade???
Nisam znao za to!
Pa onda nek nabavi samo rucke a kontroler moze da se napravi opusteno. U kontroleru ima delova za cca 5E ako ne racunamo trafo i kutiju.
Trafo inace moze da namota custom kod nekog viklera, da se uradi "kako treba" sa velikom naponskom marginom i screen zastitom.
Ili samo da nabavi trafo 230:230VAC sa dobrom izolacijom, to moze da mu posluzi za XY drugih stvari ili da tu prikljuci ove "neizolovane" lemne stanice.
BTW: Ja planiram da nabavim jedan izolacioni trafo 230:230VAC sa vise sekundardnih sekcija od nekih 200-300VA, npr primar 230VAC a sekundar 3x230VAC (svi sekundari medjusobno odvojeni).
Nije lose ni da se ima u primaru izvodi za +/-5% ili 10%.
Vise puta mi je zatrebalo tako nesto, treba mi jedna sekundarna sekcija za OSC, jedna za DUT i obicno jos jedna za nekakav pomocni uredjaj poput signal generatora.
To je pre svega mega sigurna varijanta a i krajnje korisna.
Jedini mali problem tu postoji sto obicno OSC i generator trebaju da imaju zajednicku masu, mada se to moze prevazici nekako sa galvanski izolovanim sklopom za triger (nesto pomocu optocouplera). Ako nam nije potrebano da pratimo signal sa generatora nego samo ponasanje DUT-a onda nema taj problem.
[Ovu poruku je menjao mikikg dana 02.09.2015. u 15:17 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 02.09.2015. 15:02 ] @
razdvojni vece snage je poskup jbg ... a da pravis samo 50-60W za lemilicu se bas i ne isplati .. a za drugo ti nece preterano koristiti .. jok, samo treba obratiti paznju i uzimati klonove sa trafoom... ja sam se zbunio kad su poceli ovi za 2-3k dinara da se pojavljuju pa sam uzeo da vidim na sta lici ... drsku stisnes malo jace i ona ti se samelje u ruci, neki imaju trafo ali je po meni premali za 50W i bas se greje, druge nemaju trafo uopste.. 220 ide u jednu plocicu sa dve pljuce iz koje izlaze zice za led, pot i izlaz za lemilicu .. strasno :( .. cak ni triak nije externi .. (vratio sam ih prodavcima, 3500din atten i 3700din bakku su bile te dve uzasne) ... sva sreca ostalo mi iz "onog vremena" jos jedna skroz nova ksinju koja je zadovoljavajuceg kvaliteta, ako mi zatreba za nesto :D ... kvalitetne drske su lutrija, narucim od istog kineza od koga sam uzimao za 13$ hakko drske skoro drsku za drugara, one koje je slao pre 2 godine su otkidale kako rade, kvalitet extra, zgazis je i ne slomi se, grejac keramicki odlican .... sad ovo sto je stiglo sam bacio, ja je smirvim rukom, od neke cudne plastike koja se raspada, grejac metalni, nije keramicki uopste, greje se skoro celom duzinom osim samo vrh .. ma raspad sistema, treba joj 4-5minuta kad je upalis da dostigne 200C da moze da rastopi kalaj... tako da je izgleda fora da su postale previse popularne, klonovi su bili extra kvalitetni i dobro su se prodavali i onda su krenuli da fuserisu koliko god mogu da bi jos skinuli cenu i dobili smo ovaj krs koji se sad prodaje :( ... ako mozete negde da nabavite stare klonove - super, ovi novi na zalost nisu nesto sto ja vise mogu da preporucim :(
u svakom slucaju, ko moze da priusti, ne moze da se poredi novi hakko sa ketridzima sa ovim klonovima .. ove nove sprave za ketridzima (hakko fx951 i ostale sa drskama za T7 i T12 ili one jos ludje sa T20/T30 vrhovima, pace sa TD-100 drskom, jbc ... ili cak sa weller wxmp drskom koja je po meni najgora ketridz drska od svih jacih firmi :( .. ) ... magnastat naravno ima najbolji odziv sto se tice odrzavanja temperature vrha tu nema sta, ali WES51 i WPS80 su sto se temperature tice u istom rangu kao hakko 937 i kvalitetniji hakko klonovi tako da stvarno ne znam odakle nazivanje WPS80 nekim ferarijem posto je ta drska daleko od ferarija... WES51 (jeftinija i slabija 50W vs 80W) odrzava temperaturu vrha sa mnoooogo manjom greskom prilikom lemljenja od WPS80 + svi vrhovi koji mogu na WPS80 mogu na nju + dodatni vrhovi za WES51 koji ne mogu na WPS80 .. em veci izbor vrhova, em bolja regulacija ... problem sa WES51 je samo duzina, dugacka je lemilica jbg pa kome se tresu ruke nije za mnogo sitno, WPS80 je znacajno kraca (sto ima opet drugi set problema, oce pece po prstima posle duzeg rada) ... ersu ne spominjem oni imaju brdo modela ali ih ne poznajem uopste, ne volem je jos "od onda" tako da ne pratim sta rade.. ali gledajuci ponudu na sajtu deluju mi *mnogo kvalitetnije i modernije* od weller-a, tako da kontam da ersa ide u kategoriju sa novim hakko, pace, jbc stanicama ..
drago mi je sto neki od vas imaju magnastatke od pre nego sam se ja rodio, valjda je svima jasno koje su njene prednosti i mane .. i ja sam celo detinjstvo zeleo magnastatuku i zavideo ljudima koji su je imali, pa sam je se i ja na kraju dokopao .. ali nemojte weller dizati u nebo zbog tih par modela od pre hrista koji su bili stvarno do jaja, ove moderne imaju velike mane i u mnogome su gore od konkurencije, i dalje za brdo fora placaju pace-u royalty i vrlo sporo prelaze na novu tehnologiju ... pogledaj samo njihov ketridz vrh sa banana stekerom koliko je smesan u odnosu na pace ili jbc ili hakko, zao mi je sto moram da vas razocaram ali i one najfancy weller stanice danas ne mogu da se porede sa srednjim jbc uredjajima ... pricamo o kucnim sub 1000eur spravama, kada predjemo u high end profi sprave koje preskacu 1000eur tu vec razlike koje postoje ja ne razumem pa ne mogu o njima da pricam ... za kucni lab (lemilica, stipaljka, sisaljka, duvaljka, N+, fume extractor) za iste pare moze mnogo bolja lemilica od wellerke da se uzme, za klasu bolja! i tu ne pricamo ni o kakvim klonovima ..
[ bogdan.kecman @ 02.09.2015. 15:05 ] @
@miki razdvojni trafoi su super stvar za mnogo sta, dobro je u primaru da imas +-5%, dobro je da imas onaj srednji namotaj za sigurnost, dobro je da imas u sekundaru izlaz prvo odma na pocetku za nekih 3-6V, pa onda na 110, pa onda na 210, 220, 230, 240 i 250V .. posebno sto vecina ovih koji motaju ne naplacuje dodatne izvode :) .. veci problem je sto trafoi vecih snaga kostaju .. ja se secam kad sam kevi radio auto trafo 220-110 3kW za usisivac pa je kostalo ruku i nogu ... ovaj moj konrad sto imam kosta ko bubreg, nema nista unutra, samo veliki razdvojni trafo i jedan variak .. al kad pogledas cenu bakra i probas da ga podignes sve ti bude jasno
[ mikikg @ 02.09.2015. 15:27 ] @
Istina, kostaju transformatori, ali sigurnost od strujnog udara nema cenu!
Nije toliko skupo za rang snaga <500VA, cene se krecu negde oko ili malo manje od 10E za svakih 100VA.
U tih 500VA imas da "upakujes" vazdan potrosaca, to ti je 95% sprava koje se vrte :)
Preko te snage stvarno vrlo retko treba, a iskreno i te mrezne transformatore mozes na kratko da preopteretis bez ikakvih posledica.
A i kad ti treba preko te snage, opet iskoristis samo za OSC a potrosac direktno u mrezu.
[ starpox @ 03.09.2015. 09:26 ] @
[ bogdan.kecman @ 03.09.2015. 15:33 ] @
za kopije vrhova sam cuo da su uzasne.
za kopije samih stanica ne znam, mada nema tu velike filozofije, pitanje dal je rucka udobna i kvalitetna ostalo je sve tu vrlo jednostavno da bi ga lose iskopirali, samo pogledaj da ima trafo, ova plasticna deluje da ista prica ko jeftini 937 klonovi bez trafo-a
[ zilot @ 14.03.2016. 09:12 ] @
Da li neko ima iskustva sa ovakvim lemilicama (pincetama)
da li to valja?
http://yihua-gz.com/Products_detail.asp?id=535&sortid=274
dakle za odlemljivanje SMD, mada i za dvopinske th komponente....
[ bogdan.kecman @ 14.03.2016. 10:37 ] @
YIHUA je prva pocela sa klonovima koji nemaju trafo (uzasnog kvaliteta)
mada sam video njihovih stanica koje su extremno kvaliettno uradjene
tako da sad zavisi kakva je ova - nisam je probao .. (kabl na njihovim
leimilicama je onaj najgori plasticnjak, koga to nervira neka zaobilazi)
.. a sad za pincetu, ne znam, ja nikad nisam probao
[ zilot @ 14.03.2016. 14:46 ] @
A uopste te pincete lemilice, ima na youtube neki snimak sa ayoue 950
https://www.youtube.com/watch?v=FStnJpap7GQ
gde je covek izludeo, mada mislim da on ne koristi dobar vrh, i da ovaj kao kandze i nema
mnogo smisla, da je trebalo da stavi flat tip. Jel si ti koristio kad tu tweezer lemilicu?
Meni deluje korisno, mada opet nisam nikad probao..
[ bogdan.kecman @ 14.03.2016. 14:58 ] @
ja nisam nikad probao nikakvu tu lemilicu pincetu.. video sam sa
razlicitim vrhovima ali nisam probao nikad ni jednu pa se ne bih usudio
da komentarisem korisnost iste .. moje misljenje je da je to glupost ali
sta znam, mozda je to u stvari do jaja samo sam ja glup :D
[ bogdan.kecman @ 14.03.2016. 15:19 ] @
mozda ako bi koristio nesto tipa Hakko FM-2023 to bi imalo smisla, ali
ovaj yihua deluje po meni neupotrebljivo
jedino gde ja vidim realnu potrebu za pincetom je potreba da se vadi
velika kolicina velikih cipova i to da se bacaju... nesto tipa:
https://youtu.be/IkBfFydHzbs ali to je tehnologija od pre 30+ godina ..
danas mislim da je to potpuno nepotrebno .. kazem opet, mozda Hakko
FM-2023 ili nesto slicnih dimenzija moze da bude korisno ali nisam imao
prilike nikad da probam tako da mogu samo da pretpostavim
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|