[ presa @ 06.05.2013. 16:58 ] @
| Zdravo svima.
Svojevremeno sam popunio plocicu pojacala iz casopisa ELEKTRO br.3 iz 1994.godine,mada sam umesto fetova 2sk851 toshiba stavio irfp250 i u nedostatku trafoa stavio jedan iz tv-a koji mi daje+-27v adrugi trafo mi daje napone za oper.pojacalo LF353 (+-12v). Naime, problem je sto mirnu struju ne mogu da postavim na 50mA po paru(imam jedan par FETova),vec je ona oko 2,2 do 7mA.Na sredini trimera od 250 Oma Im=3mA.Srecom pa imam osciloskop da propratim sta se desava, tako da posle ukljucenja(sondu stavio na izlaz)i dobijem prvo vrlo pravilnu sinusoidu i to oko 5-6vpp koja brzo nestane i onda se dobiju iglicasti impulsi f=100Hz stim da negativni pocnu da rastu do 5-6 velicina od pozitivnih ,a zatim ubrzo se dobiju impulsi oko23KHz(sve ovo sa ne priklucenim ulazom).
PS.Umesto T3 bd139 stavio D882 plasticni i zasrafio ga na hladnjak FETova.Znam za mnogo bolje aplikacije ali bih zeleo da sredim prvo ovaj pa da kasnije predjem na proverene dizajne.
Molim Vas za pomoc. |
[ boro62promaja @ 06.05.2013. 18:26 ] @
Postavi shemu pojacala, sigurno ces ovde dobiti odgovor !
[ presa @ 07.05.2013. 09:33 ] @
Evo i sheme i spiska delova.
P.S. Nije mi bas jasno i koliku vrednost kondenzatora ,,C21,, treba staviti (paralelno stavljen elkosima od po220uF na pinu2 LF353,oznake C5 i C6).
Na otpornicima R20 i R21 imam 2,5V;na kolektoru T3 3,5v a njegov Ube je 0,55V;na izlazu imam -4,6mV(bez opterecenja), aponovnim ukljucenjem imam Ugs 2,77v.
Hvala kolega na interesovanju.
[ zoksy @ 07.05.2013. 14:34 ] @
Obrati paznju,obavezno ukljucenje zvucnika sa kasnjenjem,veliki otpor u povratnoj vezi,dugo drzi DC na izlazu.
[ audiofreek @ 07.05.2013. 16:07 ] @
probaj sa zamjenom R18 nekom manjom vrednošću,recimo 390R ili 330R koji već imaš, pa onda da podesiš mirnu struju.
[Ovu poruku je menjao audiofreek dana 07.05.2013. u 20:22 GMT+1]
[ presa @ 07.05.2013. 18:33 ] @
Hvala na savetima.
Zbog obaveza sutra cu nastaviti sa radom,pa se javljam.
[ audiofreek @ 07.05.2013. 19:25 ] @
tek sad pogledah i vidjeh da su u obe grane n-kanalni mosfeti pa sam izmjenio poruku i napisao da se smanji otpornik R18. svakako probu radi sa zaštitnim otpornicima umjesto osigurača.
[ presa @ 08.05.2013. 20:11 ] @
Evo i mene,pola dana sam radio ovo pojacalo pa nisam mogao ranije da se javim.
Ovako,Na mesto R18 stavio 390 Oma itada crkava onaj osigurac u mAmpermetru.Vratio R18 na 680 Oma a na mesto r17 (4K75) stavio prvo trimer 10kOma (postavio ga na oko4k6 pa pustio uredjaj.Sa povecanjem otpornosti dobio sam oko35-40mA ,pa sa ovim drugim(Ibias) od 250 Oma postavio na 50mA.(Umesto trimera stavio otpornike od po12kOma paralelno jer sam ocitao vrednost od 6k06 Oma.Ostavio 10-tak minuta i dostelovao mirnu struju i sve je to lepo ali kada sam prikacio zvucnik(4 Oma/30W) i pustio pojacalo,sa ubacenim mAmpermetrom da bi i to pratio culo se jako brujanje iz zvucnika(i dalje na skopu vidim ,bez ulaza ,,+-ne,, i ,,- -ne,, iglicaste impulse frekvencije 50Hz).Trafo za izlaz se poprilicno greje a FETovi se zagreju,pa,malo vise od mlakog.Tek kada kratko spojim ulaz prestane zujanje(onako glasno) ali se ipak i dalje vrlo slabo cuje.
PS:nisam ni ovo spomenuo,na nekom vestackom opterecenju,,prirucnom,, sastavljenom od 4komata otpora od po10 Oma i 15W snage pa sve to zajedno u paralelu,i sasinusnim ulazom imam na izlazu cist sin. oblik sa iglicama ,,onim,, po vrhovima,pa kako smanjim nivo skoro na nulu lepo se vide te iglice.
Inace,ja se vise bavim TV-ima a mnogo manje iskustva imam iz oblasti AUDIO.
Toliko za sada,verovatno cu ponovo pokusati tokom vikenda.
Pozdrav.
[ audiofreek @ 08.05.2013. 22:38 ] @
kad popravljaš pojačala,na mjesto osigurača kanala kojeg radiš postavi otpornik od 20ak ohm 20ak W tako da ako nešto krene kako ne valja da se sve završi padom napona na njima,a ne da pregorijevaju drugi uređaji ili dijelovi okolo. tek kada se sve pokrene i ulije povjerenje da bi moglo ispravno da radi uklanjaj te otpornike i postavi sigurače na svoja mjesta.
fetovi su dosta osjetljivi na smetnje iz okoline,ni ja nemam nekog iskustva što se ovoga tiče i bavim se iz zezanja kao hobijem. probaj da odmakneš od pojačala sve što je iz trafoa i mreže (to je najvjerovatnije 50Hz baš iz mreže),provjeri ispravnost samog napajanja i da nemaš negdje petljanje masa.
sretno!
[ presa @ 11.05.2013. 14:46 ] @
Malo sam bio odsutan iz grada,pa nisam odgovorio.
Dobri saveti od Audiofreek-a. Pokusacu da bolje raspetljam mase.
Zanimljivo za ovo pojacalo da nema nesto puno komentara o njemu,kako se pokazalo i slicno ili se varam(uz duzno
postovanje autoru ovog dizajna).
Za sada sam ovaj problem ostavio sa strane, pa kada nadjem nesto vremena pokusacu jos jednom sa popravkom.
Jos jednom hvala svima na interesovanju i savetima,Pozdrav svima.
[ zoksy @ 11.05.2013. 19:05 ] @
Mustang se nija baš proslavio,mrsavi su ovi BF da bi terali fetove, Umesto BF stavi BD ili MJE, a u izlazu stavi bipolarce 2SC ili MJ , i obavezno uključenje zv sa kasnjenjem, pozdrav.
[ audiofreek @ 11.05.2013. 20:02 ] @
vidi kako bi se snašao sa LEGEND STAGE MASTER pojačalom,slični su izlazi. ja imam APEX HV23 samo on ima komplementarne parove u izlazu,ne znam koliki ti je to problem
[ presa @ 12.05.2013. 11:44 ] @
Da,slazem se da su ovi BF-ovi ,,tanki,, za ovu primenu.Koji bi parovi mogli da dodju u obzir?. I da, LEGEND ce sigurno doci na red.
[ emiSAr @ 16.05.2013. 13:57 ] @
Izmjeri pad napona na LE diodi D1 crvenoj, ako je nesto oko 1,6V mijenjaj je za diodu starije produkcije
koja ima pad napona 1,8 do 1,9V da svijetli. takvm diodom bi trebao nastimati mirnu struju u zadatim okvirima.-
pOz
[ presa @ 17.05.2013. 20:16 ] @
Hvala kolegi emiSAru na predlogu.Da,ovde sam otporniku od 33k2 stavio paralelno jos jedan od 33k da bi dobio struju kroz LED(koja je inace iz rashodovanog PII,(zute boje) vrednosti od oko 1,8mA i napona na njoj od1,8v. Ne znam uzrok,ali posledica je ta da kada ubacim mA-meter na + osiguracu(ulaz KS i odspojen izlaz),ikada recimo postavim Im=40tak mA i kada na kratko vratim opterecenje,ne promeni se mnogo Im,a kada Ma-meter stavim na mesto - osiguraca,i celu radnju ponovo odradim (stim sto sam morao ponovo nastelovati Im(smanjiti sa 60-tak mA),i ponovo opterecenje onda se sa podesenih 40-tak mA naglo digne na 50-55mA.
pojacalo sam za sada ostavio na stranu.
PS.Kolika struja treba da prolazi kroz LED diodu da bi se podesila ,,mirna struja,,.
Pozdrav.
[ emiSAr @ 17.05.2013. 22:41 ] @
Da bi to "ždrebe" bilo mustang, moras mu obezbjediti adekvatan napon napajanja koji nije sigurno +/- 27V.-
Sva podesavanja vrsiti na radnom naponu i sa zastitnim otpornicima u granama napajanja.
LE dioda je ovdje u ulozi niskonaponske stabilizatorske-zener diode koja u sklopu sa tranzistorom T2 u
cijoj je bazi radi kao grnerator-izvor konstantne struje koja napaja tu granu i obezbjedjuje naponsku
pobudu izlaznom stepenu koji se sastoji iz pobudnih bipolarnih tranzistora i izlaznih fetova.
Pobudni tranzistor T5 je emitersko slijedilo koje i nema naponsko pojacanje ,pa sav napon
potreban za naponsku pobudu fetova moraju obezbjediti prethodni stepeni.
Izlazni fetovi se naponski pobudjuju tako da problem nisu pobudni tranzistori po pitanju snage.
Cak je i cijenjeni dr Bora u svom "LEGENDU" kao obrtac faze za donju, negativnu granu upotrijebio
2N5401 koji i nije neki snagas, naprotiv. Bitan je napon koji obradjuje.-
Kad obezbjedis adekvatan izvor, ako bude problema oglasi se.-
pOz
[ presa @ 18.05.2013. 12:31 ] @
Da, sasvim ste u pravu kolega emiSAr.Da bi mustang bio mustang treba motor da prede.
Nista, ostavio sam ga na stranu i cekam da pribavim trafo.
Pozdrav svim ucesnicima ove teme.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|