[ Ivan4323 @ 14.12.2013. 18:23 ] @
Pozdrav,

Zamolio bi za pomoć,
imam monofazni elektromotor 2,2kw, 2800rpm, priložena slika pločice:

http://i39.tinypic.com/33atbuf.jpg

Zanima me kakva sklopka mi je potrebna za taj motor?

Hvala unaprijed.
[ test1234 @ 14.12.2013. 22:57 ] @
Neka DM sklopka od 10-16A. I podesiti je na max. Struju.
[ Ivan4323 @ 17.12.2013. 12:05 ] @
Citat:
test1234:
Neka DM sklopka od 10-16A. I podesiti je na max. Struju.


Hvala puno, da li mora biti baš DM sklopka? I da li bi bilo šta s tim motorom da nema uopće sklopku?
[ test1234 @ 17.12.2013. 14:06 ] @
Bilo koja motorna zastita nastelovana na 15A.
[ wishmasterr @ 17.12.2013. 18:34 ] @
Zaštitna motorna sklopka (bimetal)(DM) svakako je poželjna jer kod preopterećenja može doći do izgaranja motora...
[ Ivan4323 @ 18.12.2013. 15:58 ] @
Citat:
wishmasterr:
Zaštitna motorna sklopka (bimetal)(DM) svakako je poželjna jer kod preopterećenja može doći do izgaranja motora...


Nisam baš dobro razumio da li mi treba i bimetal i DM sklopka zajedno ili samo jedno ili drugo?

Hvala
[ mish_ns @ 19.12.2013. 06:48 ] @
Samo DM...
Pozdrav
[ test1234 @ 19.12.2013. 08:26 ] @
Trebalo bi da imas dve zastite, zastita od kratkog spoja, to bi bio osigurac, tromi, i strujna zastita, bimetal odnosno DM sklopka ili nesto slicno.
[ Ivan4323 @ 19.12.2013. 09:41 ] @
Citat:
test1234: Trebalo bi da imas dve zastite, zastita od kratkog spoja, to bi bio osigurac, tromi, i strujna zastita, bimetal odnosno DM sklopka ili nesto slicno.


DM sklopku sam uzeo (10-16A) ...
Koji bi mi osigurač trebao za zaštitu od kratkog spoja za navedeni motor?

Hvala
[ Andrej_S @ 19.12.2013. 10:17 ] @
Iskra DM ima termomagnetno dejsvo, tj. ima i zaštitu od preopterećenja i od kratkog spoja.
Dakle, ako imaš DM onda osigurači nisu potrebni.
Pozdrav
[ dvp @ 19.12.2013. 10:40 ] @
Adrej je u pravu dovoljna je tzv. DM sklopka, jer u sebi ima i kratkospojnu i bimetalnu zaštitu.
U stvari tačnije to se zove motorni prekidač ili pokretač motora.

Struju ne podešavaš na maksimum nikako, jer time ga ne štitiš od preopterećenja.

Najbolji način za podešavanje struje sam naučio od iskusnih inženjera i
stvarno je odličan, a to je:
unapred ne podešavaš na određenu vrednost na kružiću za podešavanje jer su podeoci grubi i
tu podešavaš samo otprilike ... recimo na 12-13A.
Onda uključiš motor (pod opterećenjem) pa
Kad se motor zaleti i krene u normalan rad (posle 10ak sekundi), smanjuješ
na točkiću podešenu struju dok prekidač ne izbaci i onda vratiš kružić u suprotnom smeru za recimo 1mm.
To ti je bolje nego podešavanje unapred ... po tablici.

Time je postignuto da motor ukoliko nema preopterećenja normalno radi, a ukoliko dođe do preopterećenja, zaglavljivanja ili
slično odmah blagovremeno reaguje zaštita i isključuje ga. Tako zaštićen motor moće da ti traje 20 godina i da mu se ništa ne desi.

Bimetalni član u prekidaču ne reaguje na (znatno veće) polazne struje tako da ne brineš da će iskakati pri startu.

Preporučujem ti Schneiderov GV2 prekidač.

Pozdrav

ps: sad nešto razmišljam ... možeš i da ga pustiš slobodno duže da radi (i 3-4 min) ... da se zagreje motor i ustali radna struja (pod radnom temperaturom)
i onda ga podesiš.

[Ovu poruku je menjao dvp dana 19.12.2013. u 12:32 GMT+1]
[ Ivan4323 @ 19.12.2013. 11:03 ] @
Citat:
dvp: Adrej je u pravu dovoljna je tzv. DM sklopka, jer u sebi ima i kratkospojnu i bimetalnu zaštitu.
U stvari tačnije to se zove motorni prekidač ili pokretač motora.

Struju ne podešavaš na maksimum nikako, jer time ga ne štitiš od preopterećenja.

Najbolji način za podešavanje struje sam naučio od iskusnih inženjera i
stvarno je odličan, a to je:
unapred ne podešavaš na određenu vrednost na kružiću za podešavanje jer su podeoci grubi i
tu podešavaš samo otprilike ... recimo na 12-13A.
Onda uključiš motor (pod opterećenjem) pa
Kad se motor zaleti i krene u normalan rad (posle 10ak sekundi), smanjuješ
na točkiću podešenu struju dok prekidač ne izbaci i onda vratiš kružić u suprotnom smeru za recimo 1mm.
To ti je bolje nego podešavanje unapred ... po tablici.

Time je postignuto da motor ukoliko nema preopterećenja normalno radi, a ukoliko dođe do preopterećenja, zaglavljivanja ili
slično odmah blagovremeno reaguje zaštita i isključuje ga. Tako zaštićen motor moće da ti traje 20 godina i da mu se ništa ne desi.

Bimetalni član u prekidaču ne reaguje na (znatno veće) polazne struje tako da ne brineš da će iskakati pri startu.

Preporučujem ti Schneiderov GV2 prekidač.

Pozdrav


Hvala puno na savjetu i preporuci.
Stavit ču sliku koja je DM sklopka kasnije navečer...več sam je kupio ali navečer mi dolazi
[ Ivan4323 @ 20.12.2013. 13:37 ] @
Citat:
dvp:
Adrej je u pravu dovoljna je tzv. DM sklopka, jer u sebi ima i kratkospojnu i bimetalnu zaštitu.
U stvari tačnije to se zove motorni prekidač ili pokretač motora.

Struju ne podešavaš na maksimum nikako, jer time ga ne štitiš od preopterećenja.

Najbolji način za podešavanje struje sam naučio od iskusnih inženjera i
stvarno je odličan, a to je:
unapred ne podešavaš na određenu vrednost na kružiću za podešavanje jer su podeoci grubi i
tu podešavaš samo otprilike ... recimo na 12-13A.
Onda uključiš motor (pod opterećenjem) pa
Kad se motor zaleti i krene u normalan rad (posle 10ak sekundi), smanjuješ
na točkiću podešenu struju dok prekidač ne izbaci i onda vratiš kružić u suprotnom smeru za recimo 1mm.
To ti je bolje nego podešavanje unapred ... po tablici.

Time je postignuto da motor ukoliko nema preopterećenja normalno radi, a ukoliko dođe do preopterećenja, zaglavljivanja ili
slično odmah blagovremeno reaguje zaštita i isključuje ga. Tako zaštićen motor moće da ti traje 20 godina i da mu se ništa ne desi.

Bimetalni član u prekidaču ne reaguje na (znatno veće) polazne struje tako da ne brineš da će iskakati pri startu.

Preporučujem ti Schneiderov GV2 prekidač.

Pozdrav

ps: sad nešto razmišljam ... možeš i da ga pustiš slobodno duže da radi (i 3-4 min) ... da se zagreje motor i ustali radna struja (pod radnom temperaturom)
i onda ga podesiš.

[Ovu poruku je menjao dvp dana 19.12.2013. u 12:32 GMT+1]


Evo stigla mi je sklopka: http://i41.tinypic.com/28873x0.jpg
Nadam se da če poslužit?
[ dvp @ 20.12.2013. 15:54 ] @
Pa baš si lepo rekao ... valjda će poslužiti...

Mogao si da kupiš i bolji od te divdže... Nema na sebi ni oznaku proizvođača.
Ne znam koliko si ga platio... ali u stvari ... uzeo si najskuplju varijantu, tj. koliko god da si platio, mnogo je.

Da znaš za ubuduće solidan motorni zaštitni prekidač može da se kupi već od 4.100 din pa na više.

[ Ivan4323 @ 20.12.2013. 16:34 ] @
Citat:
dvp: Pa baš si lepo rekao ... valjda će poslužiti...

Mogao si da kupiš i bolji od te divdže... Nema na sebi ni oznaku proizvođača.
Ne znam koliko si ga platio... ali u stvari ... uzeo si najskuplju varijantu, tj. koliko god da si platio, mnogo je.

Da znaš za ubuduće solidan motorni zaštitni prekidač može da se kupi već od 4.100 din pa na više.


E jbg električar mi rekao da če biti dobra...sad znam koliko se "razumije" šta priča. 25 eura sam platio.
[ djura63 @ 20.12.2013. 20:28 ] @
Nije cena, uvek, merilo kakvoće.
http://www.intertehnik.rs/inde...id=1&vmcchk=1&Itemid=1
[ Ivan4323 @ 06.01.2014. 13:52 ] @
[quote]Ivan4323:
Citat:
dvp: Pa baš si lepo rekao ... valjda će poslužiti...

Mogao si da kupiš i bolji od te divdže... Nema na sebi ni oznaku proizvođača.
Ne znam koliko si ga platio... ali u stvari ... uzeo si najskuplju varijantu, tj. koliko god da si platio, mnogo je.

Da znaš za ubuduće solidan motorni zaštitni prekidač može da se kupi već od 4.100 din pa na više.


"Električar" mi danas bio i nije spojio sklopku jer kaže da mu treba šema kako tu sklopku spojiti na moj jednofazni motor...?
Bio bih zahvalan ako mi netko može reči kako točno to treba spojiti pa da mu mogu prosljediti?
Evo slika: http://tinypic.com/view.php?pic=28873x0&s=5#.Usq0J9LuLtQ

Hvala!
[ test1234 @ 06.01.2014. 16:58 ] @
Menjaj majstora, nikakva shema za to nije potrebna.
[ Ivan4323 @ 09.01.2014. 18:22 ] @
Citat:
test1234:
Menjaj majstora, nikakva shema za to nije potrebna.



Promenio majstora !
Drugi majstor kaže da mi uz DM sklopku treba i Grebenasta sklopka...
Da li mi stvarno treba i grebeneasta sklopka ili da menjam i tog majstora?

Hvala
[ test1234 @ 09.01.2014. 21:21 ] @
Ne treba, pritiskom na sivo dugme, palis motor, pritiskom na crveno dugme, gasis motor. Osiguraci (bilo gde) stite od kratkog spoja a sama sklopka stiti od propterecenja a mozda u sebi ima i plus zastitu od kratkog spoja. Dakle prosto da ne moze prostije.
[ mish_ns @ 10.01.2014. 10:17 ] @
Evo jednog načina...

Pokaži majstoru, možda mu pomogne... :)
[ Ivan4323 @ 10.01.2014. 11:05 ] @
Citat:
mish_ns: Evo jednog načina...

Pokaži majstoru, možda mu pomogne... :)


Hvala ti :)
ali mislim da tri žice izlaze iz motora...
[ mish_ns @ 10.01.2014. 11:34 ] @
Koliko sam shvatio iz prvog posta motor je monofazni...

Provodnik za uzemljenje se direktno vezuje na motor gde piše PE (ili na kućište motora - ne znam kakav je motor u pitanju)...
A faza i nula idu preko DM sklopke...

[ Ivan4323 @ 10.01.2014. 13:08 ] @
Citat:
mish_ns: Koliko sam shvatio iz prvog posta motor je monofazni...

Provodnik za uzemljenje se direktno vezuje na motor gde piše PE (ili na kućište motora - ne znam kakav je motor u pitanju)...
A faza i nula idu preko DM sklopke...


Po pločici je monofazni motor,
evo slike žica koje izlaze iz motora:

http://i44.tinypic.com/sbmt1f.jpg

http://i39.tinypic.com/4jp1qg.jpg
[ mish_ns @ 10.01.2014. 13:14 ] @
Pa tu fali kondenzator...
[ Ivan4323 @ 10.01.2014. 13:17 ] @
Citat:
mish_ns: Pa tu fali kondenzator...


Znam da fali kondenzator,stavit če se,
da li se te žice sa slika spajaju po navedenoj šemi koju si mi poslao?
[ mish_ns @ 10.01.2014. 13:43 ] @
Citat:
Ivan4323: Znam da fali kondenzator,stavit če se,
da li se te žice sa slika spajaju po navedenoj šemi koju si mi poslao?

Da po toj šemi...žuto-zelena je uzemljenje...kad se vrati kond. ostaju još dve žice...
[ Ivan4323 @ 10.01.2014. 13:47 ] @
Citat:
mish_ns: Da po toj šemi...žuto-zelena je uzemljenje...kad se vrati kond. ostaju još dve žice...


Ok, hvala ti !
[ Ivan4323 @ 17.01.2014. 18:27 ] @
Motor je spojen i radi.
Hvala svima na pomoći.

Kondenzator je stavljen radni 55 mikrofarada.
Motor je montiran na grinder te se koristi kao brusilica tračna.

Ali imam još jednu stvar koja me muči:

Motor proizvodi neki brundav zvuk na preskokce...ne znam u čemu je problem!
Ne gubi na brzini nego brunda...puno jače kad je gore traka za brušenje.

Da li netko zna o čemu se radi...?

Evo video da vidite o čemu pričam... taj zvuk brundanja se najbolje čuje na 1.25min - 1.29min, s time da moram napomenut da je uživo sigurno 3-5 puta jači zvuk brundanja.



http://www.youtube.com/watch?v=fg1nJ1DgoJQ&feature=youtu.be
[ Inna90 @ 14.04.2014. 08:22 ] @
Pozdrav svima, nadovezujem se na temu jer mi treba pomoć oko sklopki.
da li mi neko može reći koja je razlika u konstrukciji između teretnih i motornih sklopki? u jednom dokumentu piše da je motorna sklopka spoj teretne sklopke i kontaktora, ali mi to nije jasno, zar sama teretna sklopka ne bi trebala imati kontaktor?
još jedna stvar, gdje se najviše u praksi primjenjuju rastavne sklopke?
unaprijed hvala :)
[ veselinovic @ 14.04.2014. 14:51 ] @
Inna,
pogledaj http://www.elitesecurity.org/t416921-11#3430016
[ Inna90 @ 14.04.2014. 18:26 ] @
Vidjela sam to, ali sam mislila da neko napiše gdje se u praksi koriste rastavne sklopke, i koja je razlika izmedju teretne i motorne u konstrukciji (a time i u namjeni)
hvala u svakom slučaju :)
[ dvp @ 15.04.2014. 07:28 ] @
Citat:
Inna90: Vidjela sam to, ali sam mislila da neko napiše gdje se u praksi koriste rastavne sklopke, i koja je razlika izmedju teretne i motorne u konstrukciji (a time i u namjeni)
hvala u svakom slučaju :)


Izrazi teretna... motorna ... nisu standardizovani i unose samo
zabunu među korisnicima.
Ti treba da biraš sklopku prema kategoriji primene (oznake AC33, AC23, AC11 itd.) ... tj. u kakvoj aplikaciji
je koristiš i kakve potrošače isključuješ / uključuješ. Naravno i prema struji, naponu, načinu montaže, IP stepenu itd..

Zato što je neki proizvođač nazvao tu sklopku teretna ili motorna to nema veze sa vezom.
Samo on zna šta mu to znači, a ti ne bi trebalo da imaš problem sa tim...

Motorna bi im valjda bila ona koja je sposobna da uključuje i isključuje motore ...
a teretna verovatno da uključuje teške potrošače (preko 500kg recimo ;) ) i verovatno
da ima masivnu ručku, da je jaka ... i ko zna šta još ... )


Da ponovimo:
1. Sklopka provodi i prekida nominalnu struju, kao i struju preopterećenja. Neko vreme može da provodi struju kratkog spoja. Može da uključi struju kratkog spoja.
2. Rastavljač samo provodi nominalnu struju, uključuje i isključuje samo kada nema struje. Neko vreme može da provodi struju kratkog spoja. U otvorenom položaju obezbeđuje izolacioni razmak po nekim zadatim zahtevima.

Stvarno ne znam šta ti je rastavna sklopka, zvuči kao sklopka-rastavljač tako da je to verovatno...
Sklopka-rastavljač je sve što važi za sklopku + su zadovoljeni zahtevi za rastavljač (a koji se odnose na izolovanje između kontakata u otvorenom položaju)

Laički rečeno (što inače ne volim) ta tvoja rastavna sklopka bi bila malko nabudžena dooobra sklopka kod koje su kontakti u otvorenom položaju na malo povećanom rastojanju ...
što ti je strava ... tako da ti je to baš OK sklopka ... možeš da je kupiš ;)

Au, sad sam video u starom JUSu da hrvati kontaktor zovu sklopnik pa ti je možda i to malo napravilo zbrku sa sklopkom.
[ Inna90 @ 15.04.2014. 09:06 ] @
Ma ne, znam šta je sklopnik, samo sam toliko različitih definicija pronašla da su me malo zbunile.
Evo recimo nekih definicija:
motorna - prema izvedbi spoj teretne sklopke i sklopnika ???? mislim da se odnosi samo na specijalne slučajeve.

Što se tiče rastavne sklopke, ako ćemo gledati definicje prema JUS - u, to je obična sklopka koja u otvorenom stanju ima izolac. karakteristike rastavljača.
končar def: Rastavne sklopke su sklopni aparati koji služe za sklapanje i izoliranje električnih strujnih krugova

Znači da rastavna sklopka nije baš toliko dobra, nemaju komoru za gašenje luka, mogu prekidati puno manje struje od teretne i motorne (pri istim karakteristikama, teretne i mot. prekidaju do 3xInaz), što znači da se ne mogu koristiti kao glavne sklopke (osim da se uzme rastavljač nazivne struje puuuuno veće od maksimalne struje pogona, što se ne isplati).
Postoji i varijanta da se rastavna koristi sa kontaktorom kao glavna sklopka. Kontaktor služi da odvoji veliki potrošač od rastavne ukoliko nastanu struje koje rastavna sama ne može prekinuti i nakon rtoga ona može isklopiti. U tom slučaju njena jedina uloga je da razdvaja strujne krugove (pri nominalnom ili nikvakvom opterećenju).

Mene je zanimalo da li se neko susretao u praksi sa ovim kombinacijama, čisto da steknem osjećaj gdje se koja sklopka koristi, gdje NN prekidači, osigurač rastavnke sklopke i ostale kombinacije.
Sumo sumare, nazivi ugl zbunjuju tako da jeste najbitnije područje rada kao što ste naveli za teretne i motorne sklopke. Hvala na objašnjenju :)