[ Milan_95 @ 17.12.2013. 16:44 ] @
Narucio sam pomenutu lemilicu pa bih da cujem vase misljenje , znam da je klon ali mi to nista ne znaci jer uz normalno koriscenje ne vidim sta bi moglo da se pokvari ... ima li neko iskustva sa njom ?
PS : Koristicu je za popravku auto pojacala i playera ...
[ zica49 @ 17.12.2013. 18:02 ] @
Posluzit ce...ne sikiraj se.
[ Milan_95 @ 18.12.2013. 19:48 ] @
Stigla danas , zadovoljan sam kako radi , mozda cu morati kupiti jos nekoliko vrhova al bice to to sto mi treba ...
[ randjelly @ 24.12.2013. 17:47 ] @
Posluzice.... Obavezno kupi rezervne vrhove, nisu skupi a trebace ti sigurno... Vodi racuna o temperaturi na kojoj lemis, kako im ne bi skratio vek trajanja.. :D
[ Milan_95 @ 24.12.2013. 19:33 ] @
Pa 350C sam podesio kad sam je dobio i od tad ne menjam , ovaj prvi vrh ne crni za koji dan ce mi stici i drugi vrhovi iz iste prodavnice gde sam kupio i lemilicu , Za vece lemove koristim neku nemacku stapnu radi kao zmaj jednom sam je ostavio 8 sati upaljenu nista joj nije bilo xD Ako me i ova bude teko sluzila bicu prezadovoljan .... A duvalica odradjuje svoj posao kako treba :)
[ Milan_95 @ 05.01.2014. 21:13 ] @
Dugo je i trajala :( Pregrejava mi se vrh a temperatura stane na 250stepeni i nece dalje da se pomera na displayu a vrh se greje i pocinje da se usijava .. Jel zna neko sta je problem jel to podleze garanciji i koja je cena nove rucke i gde ima da se kupi ako je to otislo .. hvala unapred ...
[ shadow88 @ 05.01.2014. 23:15 ] @
pretpostavljam da ti sama elektronika ne dobija podatak sa termopar-a , proveri sve kontakte od drske preko kabla , konektor-a do elektronike a ko ti to ne podleze garanciji a trebalo bi, ako ne, ima u NS u avgusta cesarca 18 na prvom spratu radnja u kojoj prodaju i ove stanice i drske i sve dodatno za njih, drske su bezovrazno jeftine a cela stanica sa duvaljkom i lemilicom ko tvoja 65e , ne znam kako se zove radnja ali eto imas adresu pa ih iskopaj.

http://www.mobihaus.net/pages/Nasa-adresa.html - evo iskopao sam ih, dakle vijas ove u veleprodaji
[ Milan_95 @ 05.01.2014. 23:47 ] @
Tu sam i kupio (online) i dobio njihovu garanciju , nemaju drsku sa 7 pinova koliko sam ja skontao na sajtu , necu da otvaram bazu da gledam lemove dok ne vidim da li podleze garanciji ...
[ bogdan.kecman @ 06.01.2014. 03:45 ] @
8586 nema termopar nego RTD u samom grejacu, najverovatnije je prekid u drski ... ako sam skontao dobro tebi ATTEN baza kaze 250C i ne menja na dalje

elem, ovo mozes da uradis bez da ostanes bez garancije a da probas gde je problem (imas ovde kod mene dosta o tim lemilicama)

1. zagrejes rucku na 200-300C (dovoljno da topi kalaj i onda ugasis sve)
2. skines rucku (pazi vruca je :D ostavi rucku u holderu samo otkaci kabl sa baze)
3. premeris ommetrom gde je senzor a gde je grejac. Grejac bi trebalo da ima oko 12R, senzor bi trebalo da ima izmedju 20 i 150R zavisno od toga koliko je vruca lemilica
4. kako se rucka hladi prati otpornost senzora, ako otpornost senzora pada kako se hladi drska znaci da je drska ok, ako otpornost senzora luduje, skace ili stoji, znaci da je u drski problem (najcesce je los kontakt izmedju grejaca i malog pcb-a u rucki i kada se zagreje lemilica taj kontakt se otkaci, mada se desava i da crkne grejac i da se to tako manifestuje)
5. posto sada znas koja 2 pina su senzor, zakacis 100R potenciometar na ta dva pina direktno na bazu (pazi da ne dodirujes 24V koji idu na grejac) i vrtis pot i gledas kako se menja readout na bazi, na 50R (pola potenciometra) treba da ti pokaze 30-50C, na 100R (max pot) bi trebalo da ti pokaze 300-310C ..
ako ti vrtis pot a readout se ne prati to sa prikazom temperature znaci da je problem u bazi (moze da bude da je otpala zica sa konektora - desava se, moze da bude da je neki ozbiljniji kvar)

e sad kad znas dal je baza ili drska dalje sam odluci da li hoces da "popravljas" ili trazis garanciju


[ Milan_95 @ 06.01.2014. 13:01 ] @
Necu nista raditi do 10. dok ne prodju ovi praznici i to .. kad ukljucim lemilicu ona pocne normalno da podize temperaturu do nekih 200C i onda pocne usporavati tj svak sekunde se podize temperatura za 1 stepen i tako jedva dogura do 250 C a vrh pocinje da se usijava ... provericu samo otpore na drsci , u jednom trenutku mi je napisao H--E i opet se vratio na pokazivanje temperature tako sporo ... Lemilica nije bila upaljena sve ukupno oko 3 sata ne verujem da je i toliko radila jer mi ona sluzi samo za sitne lemove ...
[ shadow88 @ 06.01.2014. 19:37 ] @
tu je najverovatnije sama povratna imformacija o temperaturi zgeknula i to u drsci ili na konektoru drske u stanici ali pre ce biti u drsci, jer kopcam da kad se drska zagreje do 200 stepeni da se nesto odspoji ili prespoji usled sirenja materijala pa da sama stanica drzi ukljucen grejac na maksimumu jer "misli" kako jos nije zagrejala na zadatu temperaturu pa se grejac usija.

probaj da li sve radi ok ispod zadatih 200 stepeni, ako da , onda je 100% drska problem. , to sto ti je izbacio na displeju H--E bi trebalo da znaci High temp, Error, ili ti visoka temperatura, greska, kvar, sto me navodi da zakljucim da je na momenat profunkcionisalo merenje prave temperature pa je kontroler skopcao da je grejac usijan i da nesto nije u redu, pa te programski obavestio preko displeja o tome, ali nakon toga se sve vratilo na staru pricu i opet isto.
[ mikikg @ 07.01.2014. 06:21 ] @
Kineski kvalitet …



Ovo je error za prekid na vodu termo senzora u kablu drske.
Trebam ga zameniti samo da nadjem neki adekvatan.

Taj kabal i konektor mi je u startu pravio neke zalude, prvo nije bilo lepo konektor zaletovan (to sam popravio i sluzilo me par godina), pa mi se onda sam konektor nesto odsrafio iznutra (bice da je lepljen ne srafljen) i evo na kraju mi je sam kabal prekinuo. I jos jedan uzasno glup problem zbog kojem sam u X navrata hteo sve ovo da bacim u kantu je taj sto je prekratak kabal za drsku :) Nema ga ni metar duzine …

Ako ne racunam te probleme, cela ta lemna stanica mi super radi :)

Posle odoh do Macole i videh Ersu drsku i "prelep" mekan silikonski kabal sa metalnim konektorom na kraju, ali jbg samo ta drska sa kablom kosta cca 100E ...

BTW: @Milan_95 verovatno "S-E" znaci senzor error a "H-E", heater error (grejac) i verovatno je 90% problem u konektoru, los spoj/lem posto ti je nova stanica u pitanju.
BTW2: Bar kod ovog modela stanice, kada se jednom pojavi ovaj error, ne moze da se ponisti error (iako se odkloni kvar) sve dok se ne iscupa skroz iz struje, ne reaguje na one prekidace!

Uzgred, da li neko zna gde ima da se kupi neki dobar 4-polni metalni konektor (muski+zenski) i kabal da zamenim na ovoj drsci? Jos ako bi se iskopao neki silikonski kabal (1.5-2m duzine) to bi bilo extra.

[Ovu poruku je menjao mikikg dana 07.01.2014. u 07:49 GMT+1]
[ Milan_95 @ 07.01.2014. 12:33 ] @
Sad sam nasao maunal koji sam dobio uz lemilicu i tamo kaze : "Display H-E means the heating elements of the channel may be damaged partly" Provericu oko kontakata mada mi se cini da je rucka otisla a nema je u ponudi -.- Potpuno sam se razocarao jer se nije ni otplatila a vec je riknula .. A duzinu kabla da ne komentarisem .. od milion delova na stolu ja moram da drzim i bazu i duvalicu jer duvalica ne moze da se skine sa baze a nmg da stavim bazu ispod stola jer je kabal 60-70cm -.-
[ shadow88 @ 07.01.2014. 14:31 ] @
prijavljije ti heater error jer ne dobija pravi podatak o temperaturi drske nego manje a uporno pokusava da ga zagreje pa se isti usija a baza i dalje misli kako se zagrejao na samo 200 stepeni, pa je problem definitivno u samoj drsci. pa sta bi sa garancijom ? valja naci neku drsku koja odgovara sa duzim kablom za lemilicu i duvaljku.
[ Milan_95 @ 07.01.2014. 14:56 ] @
Odnecu u utorak tad idem u ns pa cu videti sta ce mi reci .. Ako budem morao sam da je popravljam onda ce da padne i neki normalan kabal od 2-3m
[ bogdan.kecman @ 07.01.2014. 18:57 ] @
Citat:
shadow88:
prijavljije ti heater error jer ne dobija pravi podatak o temperaturi drske nego manje a uporno pokusava da ga zagreje pa se isti usija a baza i dalje misli kako se zagrejao na samo 200 stepeni, pa je problem definitivno u samoj drsci. pa sta bi sa garancijom ? valja naci neku drsku koja odgovara sa duzim kablom za lemilicu i duvaljku.


isti problem se desi i kada se na konektoru unutar baze otkaci zicka, fora je sto do 200C svi ti RTD-i imaju retardiranu krivu i onda taj deo mcu unutra najcesce prikazuje odokativno, i onda se na 180-200C normalno pali da cita/prikazuje temp .. no 99% je greska u drsci .. sto je sve nebitno, ima garanciju, zato je dao 500din vise nego da je uzeo na *mundu ili buvljaku .. odnese kaze "ne radi" dajte drugu, i kraj price :D

inace taj vrk koji se usijao - vise manje mozes da bacis
[ Milan_95 @ 15.01.2014. 09:50 ] @
Odneta u servis kazu zvace me ... -.-
[ PedjaZ @ 15.01.2014. 16:06 ] @
Citat:
mikikg:

Uzgred, da li neko zna gde ima da se kupi neki dobar 4-polni metalni konektor (muski+zenski)


Ovog imas svuda i dovoljno je robustan da te dugo sluzi (XLR).
Malo ce i baza da dobije na tezini pa nece vise da seta :)

http://at.mouser.com/Connector...ctors/XLR-Connectors/_/N-778cz
[ mikikg @ 22.01.2014. 09:52 ] @
Krenuo ja da menjam kabal, nasao i neki konektor i da ne poveruje, nije kabal, stradao mi grejac :(
Znaci ne mogu da verujem …

Popi****m i rekoh, ma kaki kinezi vise, sve sto sam tako nesto kupio mi se obilo posle o glavu …

Uzeo Ersa Analog 60 (PTC grejac, Resistronic kontrola, Ersadur vrh, 190W heat-up, 60W radna), ma necu da razmisljam vise oko toga narednih XY godina :)
Sam vrh od lemilice, kupio sam polovnu, ma milina, vecna stvar …
Ima original rezervnih delova i raznih vrhova da se kupe kod nas (standard vec godinama unazad) i to mi je najbitnije, a na stranu sam kvalitet izrade, ja ne znam za bolje od Erse u tom cenovnom rangu :)




[Ovu poruku je menjao mikikg dana 22.01.2014. u 11:10 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 22.01.2014. 11:15 ] @
de nadje tu ersu, bas je nezgodna za smd
[ mikikg @ 22.01.2014. 18:27 ] @
Uzecu dodatne vrhove, 0.4mm i jos neke, mada probao sam sad i ovaj default vrh 2.2mm sa SMD, radi to nije sporno, ne vidim sta jos smeta, lagana, precizna, iste duzine kao ova Baku, jedino je malo deblja drska.
Nove Erse su mi bile vec minimum 2-3 puta skuplje, nisam imao budzet za tako nesto.
[ bogdan.kecman @ 22.01.2014. 19:17 ] @
nije problem velicina vrha vec je meni dosta neprecizna (cak extremno
neprecizna) a i dosta je dugacka, navikoh se sad na ove drske sa kratkim
vrhovima, te dugacke za smd vise ne umem da koristim :) ... elem veliki
problem koji sam ja imao sa tim starim ersama je sto je temperatura vrlo
odokativna, to nije nikakav problem za pth ali za fine pitch .. meni
nije radila posao ...
[ Milan_95 @ 27.01.2014. 10:09 ] @
Sto se tice atten 8586 otisla baza sad su me zvali iz servisa kazu dobicu novu bazu sutra tako da cekam sutra pa izvestavam kako radi :)

PS: Stigla jutros ne radi -.-

[Ovu poruku je menjao Milan_95 dana 28.01.2014. u 08:53 GMT+1]
[ Milan_95 @ 31.01.2014. 09:23 ] @
danas stigla nova lemilica , hvala mobi hausu sto mi je izasao u susret i brzo resio problem ...
[ mikikg @ 11.08.2014. 08:56 ] @
Citat:
mikikg:
Kineski kvalitet …



Ovo je error za prekid na vodu termo senzora u kablu drske.
Trebam ga zameniti samo da nadjem neki adekvatan.

Taj kabal i konektor mi je u startu pravio neke zalude, prvo nije bilo lepo konektor zaletovan (to sam popravio i sluzilo me par godina), pa mi se onda sam konektor nesto odsrafio iznutra (bice da je lepljen ne srafljen) i evo na kraju mi je sam kabal prekinuo. I jos jedan uzasno glup problem zbog kojem sam u X navrata hteo sve ovo da bacim u kantu je taj sto je prekratak kabal za drsku :) Nema ga ni metar duzine …

Ako ne racunam te probleme, cela ta lemna stanica mi super radi :)

Posle odoh do Macole i videh Ersu drsku i "prelep" mekan silikonski kabal sa metalnim konektorom na kraju, ali jbg samo ta drska sa kablom kosta cca 100E ...

BTW: @Milan_95 verovatno "S-E" znaci senzor error a "H-E", heater error (grejac) i verovatno je 90% problem u konektoru, los spoj/lem posto ti je nova stanica u pitanju.
BTW2: Bar kod ovog modela stanice, kada se jednom pojavi ovaj error, ne moze da se ponisti error (iako se odkloni kvar) sve dok se ne iscupa skroz iz struje, ne reaguje na one prekidace!

Uzgred, da li neko zna gde ima da se kupi neki dobar 4-polni metalni konektor (muski+zenski) i kabal da zamenim na ovoj drsci? Jos ako bi se iskopao neki silikonski kabal (1.5-2m duzine) to bi bilo extra.

[Ovu poruku je menjao mikikg dana 07.01.2014. u 07:49 GMT+1]


Samo da javim da sam popravio ovu lemilicu :)

Nisam se nesto mnogo angozavao oko toga jer sam uzeo Ersu Analog 60 ali posto u prolazu po gradu naleteh na drsku od Gordak i rekoh sebi ajd da uzmem pa nek bude sta bude.
Po obliku su drske skroz iste, grejac i vrhovi isti samo je konektor na kraju kabla bio drugaciji.

Spomenuo sam da me je nervirao kratak kabal, ja stavio neki od misha, tanak je malo ali ima duzinu (silikonski nema sanse da nadjem), prepakovao na novu drsku, prikljucio to i proradilo odmah :)

Inace cisto da imate u vidu da ovakve drske imaju termopar kao senzor za temperaturu i da se za takve slucajeve treba koristiti specialni kabal tj od specialnih materijala za provodnike (ne znam tacno koji) jer je bitno da oni ne unose gresku tj da prave dodatne termonapone na spojevima sto posledicno moze da daje lazne rezultate merenja temperature.
Ni ovaj "originalni" kineski koji je dosao uz drsku niti ovaj moj trenutni (od misa) nisu adekvatni po tom pitanju (info od Macole) tako da racunam da neka greska kod merenja temperature postoji. Kolika je ta greska to vec ne znam ali je makar bitno da se to ima u vidu!

BTW: Na predhodnoj drsci je bio stradao grejac iako je displej pokazivao S-E tj gresku senzora ...

BTW2: Evo posle vise meseci rada sa Ersa Analog 60, ovde u temi je bilo malo kritike na nju da je neprakticna, ja samo mogu da kazem da je masina prva liga i da malo kada se navikne na nju moze da se radi sve takodje i SMD opusteno. Dakle masina radi posao samo tako, od sitnih pedantnih SMD radova do lemljenja celicnih limova na kutiji :)
A i njeni originalni vrhovi su sam vrh :) One verzije za bezolovno letovanje su jos postojaniji od standardnih tako da ja ne znam kolko trebam to da koristim da bi poceli da se trose, verovatno mnogo godina rada.

[Ovu poruku je menjao mikikg dana 11.08.2014. u 11:12 GMT+1]
[ bogdan.kecman @ 11.08.2014. 09:25 ] @
gordak drska nema termopar vec rtd
[ emiSAr @ 11.08.2014. 09:27 ] @
Pozdrav @mikikg

Probaj kod ovih sto rade videonadzor naci ZO kabla. Jest PVC, ali ima dvije deblje zile za napajanje kamera i jos 4 tanje zile.
Tebi treba 5 zica. Kabel je fleksibilan, licne i te "repice" sto su na klonovima mozes zamjeniti potrebnom duzinom.-

pOz
[ mikikg @ 11.08.2014. 09:41 ] @
Citat:
bogdan.kecman:
gordak drska nema termopar vec rtd


Mozda neki drugi model, ovu sto sam ja uzeo sam siguran da ima termopar iz dva razloga:
- otpor senzora je relativno mali, ~1ohm
- senzor proizvodi napon zavisno od temperature, npr uzmem podgrejem grejac upaljacem i na krajevima senzora tacno vidim kako se povecava napoan, 5-10-15mV. Merio tad i otpor ali se nije bito menjao!


[ bogdan.kecman @ 11.08.2014. 09:46 ] @
i na rtd-u se generise napon kada ga zagrejes upaljacem, to je i mene
zbunilo kad sam prvi put pravio drajver za te gordak i slicne drske...
zagrej je na 200C i premeri otpor grejeaca :)
[ mikikg @ 11.08.2014. 09:52 ] @
Hmm, vrlo cudno ...
U stvari ne znam, meni je logicno da termopar tako radi, generise napon u rangu milivolti zavisno od temperature.

A i ovih ~1ohm na spobnoj temperaturi opet vrlo lici na termopar (dve zicice spojene u jednu tacku), mnogo je to mala otpornost za RTD ...

Grejac nisam merio u smislu ponasanja sa promenom teperature ...
[ mikikg @ 11.08.2014. 09:56 ] @
@emiSAr hvala za info. Pogledacu negde da nadjem neko parce kabla mada kao sto rekoh posto sad imam Ersu nije mi ovo nesto preterano bitno, vise sam hteo da je osposobim da ne stoji tu pokvarena jer joj duvaljaka radi OK.
[ bogdan.kecman @ 11.08.2014. 10:06 ] @
ja sam mu merio R ono 20-100C i dobio neku cudnu cifru i zakljucio da to
nije rtd nego nesto drugo i onda merio V i video da pravi milivolte i
reko do jaja to je to .. napravio v1 od drajvera koji je citao termopar
kad ja tamo a ono medjutim ... ako imas neki klasicni citac termopara
(npr na nekom dmm-u) okaci pa vidi koje temperature ce ti pokazivati,
nema veze sa vezom... fora je sto taj RTD daje regularnu promenu otpora
tek tamo negde od 180C pa na gore (do nekih 500C) a ispod 180C ima neke
kerefeke (ide na gore pa nadole pa opet na gore) ... sto je najbolje 2
identicne drske se isod 150C razlicito ponasaju, npr na 25C na jednoj je
1R a na drugoj je 40R :D a onda kad udju u 150+ postanu identicne krive

ja nisam video baku koji je sa termoparom (odnosno termopar je u
duvaljci, pricam o lemilici), svi su RTD, gordak drske isto, sve koje
sam video su RTD ... tesko da si nasao kombo da si nasao i specificnu
bazu i specificnu drsku sa TC :D .. solomonke su sa TC.

inace su krive kod svih tih hako klonova malo drugacije pa im je ulazni
stepen odradjen u skladu sa senzorom koji koriste, odatle greska u
temperaturi (stavio si baku bazu i gordak drsku) ..
[ mikikg @ 11.08.2014. 10:22 ] @
Hmm, ok, moguce, ipak si ti se ti dosta vise bavio sa tim.
Onda tim bolje ako je RTD, nece imati uticaj kabal i kontakti ;)
E sad greska u temperaturi zbog razlicite drske/drajvera, prezivecu za toliko, i onako se ne oslanjam previse na to sta pise na displeju vec prakticno kako se topi kalaj i koliko brzo oksidise vrh.
[ bogdan.kecman @ 11.08.2014. 10:27 ] @
bas tako, meni je trebalo 3 verzije drajvera da skontam da to "sta pise"
nije bitno :D
[ emiSAr @ 11.08.2014. 12:24 ] @
Evo analogna dokumentacija, mozda nekom zatreba:-

pOz
[ mikikg @ 11.08.2014. 13:34 ] @
Hvala emiSAr! Konkretno i korisno kao uvek do sad ;)
[ randjelly @ 11.08.2014. 19:35 ] @
Ersu nikako za smd... Pouzdana jeste, Ersa je jaka firma i lemilice su im dobre, kao i peci za lemljenje... Ali za smd nisu... mali je izbor vrhova i svi su uglavnom vecih dimenzija, tako da vise odgovaraju za th komponente.. Mozes uzeti bilo koju kinesku od 4-5k, zavrsice ti posao... samo kupi par vrhova da imas za rezervu. Atten ili Net lemiklica je skroz korektna sto se tice takvih poslova.. Pozz