[ Miroslav Jeftić @ 24.01.2014. 16:25 ] @
Par pitanja samo pošto sam početnik u ovome. Na pfsense/openvpn serveru imam namešteno da je adresa tunela (između klijenta i servera) 192.168.0.1/24, a LAN mreža koja je iza servera je 192.168.1.1/24. E sad, server bi trebalo automatski da rutira između 192.168.0.1 i 192.168.1.1 (možda ovaj deo i nisam dobro razumeo)? Međutim, kada se povežem sa klijentom i dobijem adresu iz opsega 192.168.0.x, ne vidim ništa u opsegu 192.168.1.1. Da li mi neko podešavanje fali/ili sam negde omašio?

Još jedno pitanje nevezano za ovo gore, kada sam izvezao Openvpn konfiguraciju iz pfsensa, dobio sam config fajl, key fajl i .p12 Personal Information Exchange fajl. S druge strane, u skoro svim tutorijalima za podešavanje Openvpna npr. na Ubuntu, Windowsu itd. se pored config i key fajla kreiraju sertifikati, CA i user sertifikat, a ne pominje se ovaj Personal Exchange ... u čemu je razlika između te dve postavke/konfiguracije?
[ bachi @ 24.01.2014. 17:09 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: Par pitanja samo pošto sam početnik u ovome. Na pfsense/openvpn serveru imam namešteno da je adresa tunela (između klijenta i servera) 192.168.0.1/24, a LAN mreža koja je iza servera je 192.168.1.1/24. E sad, server bi trebalo automatski da rutira između 192.168.0.1 i 192.168.1.1 (možda ovaj deo i nisam dobro razumeo)? Međutim, kada se povežem sa klijentom i dobijem adresu iz opsega 192.168.0.x, ne vidim ništa u opsegu 192.168.1.1. Da li mi neko podešavanje fali/ili sam negde omašio? :)

Da li klijenti znaju za rute? Na klijentu kucaj route print i vidi da li zna kako da dođe do 192.168.1.0 subneta.

Takođe, jesi li dodao pravilo u firewallu na pfsensesu kako na lan strani, tako i na openvpn strani da propuštaju saobraćaj?

Citat: