[ colmax @ 30.01.2014. 01:53 ] @
Imam Cevno pojacalo traynor ycv40 normalno riknulo je :( NEMA ZVUKA SAMO TIHO BRUJANJE

Pokusao sam da uradim neke pocetne stvari zamenuo sve lampe i nista problem isti nema zvuka iz zvucnika cujem samo tiho brujanje...

Kontaktirao sam proizvodjaca odnosno njihovu podrsku za servis ali dobio sam smesnu pomoc skoro nista...
nakon svih izmerenih vrednosti koje sam im dostavio rekli su da je problem predpojacalo... nisam bas siguran u to...

Ja sam probao da ukljucim PP na drugo pojacalo na izlaz i dobio sam neki zvuk doduse jako tih i sa dosta distorzije...
i radi samo jedan kanal drugi kanal ne mogu ukljuciti jednostavno led se ne pali da je ukljucen...

Onda sam ukljucio drugo predpojacalo na izlazno pojacalo od ovog i tu nisam dobio nikakav zvuk...


Ja se dosta razumijem u elektroniku ali ovo mi je prvo cevno pojacalo tako da nisam na svom terenu...

Imam dosta opreme za merenja neku znam da koristim neku ne a sto mi je najgore imam osciloskop ali ne znam da ga koristim:(

Oprema koju imam:
Eico signal tracer Model 147A
EMC Model 212
Vacuum Tube Voltmeter (VTVM) 909
Century Tube Tester model FC2
Kikusui cos 5021 20MHz oscilloscope
Eico Scope:
-Direct
-Low capacity
-Demodulator

I nekoliko multimetar-a

Imam orginalnu semu za to pojacalo koju sam dobio iz fabrike bas za taj serijski broj....

* Proveren zvucnik radi
* Proveren naponski trafo daje dobar napon
* Lampre sve nove

Neznam kako da proverim izlazni trafo obe strane...


Ima li neko kakvu ideju odakle da krenem i sta da proveravam ili menjam.....



Hvala

Goran









[ RoRa @ 30.01.2014. 08:56 ] @
Prvi korak u popravci bilo kakvog elektronskog uređaja je provera SVIH napona napajanja.
Mrežni transformator, na kome ste proverili napone, ima tri sekundarna namotaja. Prvi namotaj, gledano na šemi odozgo, daje, preko ispravljača i regulatora, visoke napone +410V i +300V. Srednji namotaj daje, preko stabilizatora 7824, +24V a donji namotaj daje 6,3 Veff za grejanje cevi (V3, V4 i V5) splitera i izlaznog pojačavača. Ako su prisutni svi pobrojani naponi napajanja ima smisla početi sa praćanjem signala, od ulaza ka izlazu, kroz pojačavač.
Glavni put signala je označen, na šemi, zelenom bojom. Kao izvor ispitnog signala ( u nedostatku ton generatora) može poslužiti metalna pinceta u levoj ruci (ako ste dešnjak), stavljena na rešetku cevi V1:A ( magnet gitare isključen), telo čoveka se ponaša kao jak "izvor" signala frekvencije 50Hz. Kao signal traser odlično služi osciloskop odnosno EICO signal traser.

[Ovu poruku je menjao RoRa dana 30.01.2014. u 11:28 GMT+1]
[ elektrostudio @ 30.01.2014. 20:56 ] @
Ovde je nabitniji -BIAS napon i mora biti -50V u odnosu na masu. Potom proveriti tacke a- i b- kao i otpore r91 i r92. Za dalje mi je potrebno da izmerite napone na tim otporima i napone na tackama A B gde treba biti 410V

[Ovu poruku je menjao elektrostudio dana 30.01.2014. u 22:47 GMT+1]
[ colmax @ 31.01.2014. 04:56 ] @
Prvo da se zahvalim na pomoci koju mi dajete!

Ok.
Stvari ovako stoje:

A 418V (Crvena zica u sredini izlaznog trafoa)

B 408V (Zajednicka tacka R90 i R89)

R91 360 mV

R92 360mV


A- -40V (Na R41)

B- -40V (Na R42)

Sve je mereno u odnosu na masu



Sta dalje? :)


Ako moze nesto da pomogne od ovoga gore navedenog u prvom postu mislim na merne instrumente.


P.S.

"Ovde je najbitniji -BIAS napon i mora biti -50V"

Ovo nisam bas shvatio posto je ovo pojacalo sa autobias.

Gde treba taj napon da merim?










[ Sava @ 31.01.2014. 11:21 ] @
RoRa te je dpbro posavetovao. Prvo proveriti sve napone.

Kreni od napona grejanja lampi koji treba da je 6.3 V AC osim V1/V2 koje su serijski vezane pa treba biti oko 12 V (nogice 4/5 kod malih i 2/7 kod izlaznih). Nakon toga proveri visoki napon na anodama UZ PUN OPREZ RADA SA VISOKIM NAPONIMA! To su ti nožice 1/6 kod malih i 3 kod velikih. Kod malih očekuj napon niži za pad napona na anodnim i katodnim otpornicima pa će verovatno biti nešto reda cca 130-150 V. Kod velikih imaš pun napon od 410 V. Struja izlaznih je dobra (36 mA) po tvojim merenjima tako da su one najverovatnije ispravne i u funkciji. Sada premeri i napone na svim diskretnim elementima, pre svega proveri napon napajanja na samim integralcima kao i na sklopu tranzistora. Ako si tu svi naponi dobri onda treba sumnjati na neki elemenat na putu signala. Onda počni sa nekim signal tracerom ili bilo kakvim izvorom naizmeničnog signala preko kondenzatora od recimo nekoliko stotina nF tako što ćeš krenuti otpozadi, znači prvo izlazne lampe pa redom prema ulazu. Samo pazi da uđeš sa malim naponom signala jer tu izbacuješ maksimalnu snagu. Vrlo kratko, koliko da probaš. Uvek proveravaš na g1 lampe, najbolje ispred R85/87. Zatim na 2/7 nožice malih itd. Nadam se da ćeš brzo da lociraš kvar. Da, prilikom ovih proba najbolje ti je da isključiš reverb tako što ćeš da otkačiš konektore. Na taj način si odmah eliminisao jedan sklop.
[ zeoN_Rider @ 31.01.2014. 15:14 ] @
Ja bih povadio sve lampe i prvo pretresao sve napone napajanja, Grejanje 6,3V, anodni napom za lampe kao i ostale pomoćne napone.
[ colmax @ 01.02.2014. 04:44 ] @
Evo novih merenja :)

Lampe V1 V2 i V3 izmedju 75 i 80 %

Lampe V4 i V5 oko 85 %

Pretpostavljam da to zadovoljava norme dobrih lampi...

Naponi na lampama su:

..........Nozice ..............................Nozice
..........4/5 ...................1 odnos na masu .............6 odnos na masu

V1 ....11.2V ....................... 152V ..........................150V

V2 .....13,2V .......................159V ..........................156V



4/5 odnos na 9

V3........6V..........................164V .......................... 150V



V4 2/7 5,6V 3... 414V 4... 408V

V5 2/7 5,6V 3... 413 4... 409V




Trafo Izmedju dve zelene je 6,3V A na otpornicima R95 i R96 Je 5,6V

Q1 izlaz je 24V

Izlazni trafo

414V 421v 414V

|........|.........|
|........|.........|
eeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeee



_________
| o |
|_________|
| IRF 830 |
| |
| ________|
|......|......|
|......|......|
266v...426V...419V Power
65V...449V....65V Standby



Napon na nozici 8 na V4 i V5 u odnosu na masu je 374 mV



Ako treba jos nesto da se meri nema problema




[Ovu poruku je menjao colmax dana 01.02.2014. u 05:57 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao colmax dana 01.02.2014. u 06:03 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao colmax dana 01.02.2014. u 06:06 GMT+1]
[ zeoN_Rider @ 01.02.2014. 06:31 ] @
Signal na ulaz a sondu osciloskopa u šake pa teraj od ulaza. Proveriti rad releja i preklopnika.
[ colmax @ 01.02.2014. 12:03 ] @
Imam dosta opreme za merenja neku znam da koristim neku ne a sto mi je najgore imam osciloskop ali ne znam da ga koristim:(

Oprema koju imam:

Eico signal tracer Model 147A
EMC Model 212
Vacuum Tube Voltmeter (VTVM) 909
Century Tube Tester model FC2
Kikusui cos 5021 20MHz oscilloscope
Eico Scope:
-Direct
-Low capacity
-Demodulator

I nekoliko multimetar-a
[ zeoN_Rider @ 01.02.2014. 12:16 ] @
Citat:
colmax: Imam dosta opreme za merenja neku znam da koristim neku ne a sto mi je najgore imam osciloskop ali ne znam da ga koristim:(


Zar je problem pročitati uputstvo za rukovanje?
[ colmax @ 01.02.2014. 17:58 ] @
Ja nemam orginalno uputstvo za taj osciloskop...
Nasao sam nesto na netu ali tu nema nista kako se radi merenje i kako se podesava osciloskop za merenje samo su opisani svi delovi i to je to...

Zadnji puta sam osciloskop koristio na vezbama iz fizike na masinskom fakultetu pre skoro 30 godina...

Ja nisam elektronicar po struci to mi je samo hobi tako da nisam potkovan sa teorijom koja bi mi verovatno pomogla sada da skontam kako da ga koristim...

U svakom slucaju hvala na savetim i pomoci mislim da cu morati potraziti pomoc na nekom drugom mestu...

[ zeoN_Rider @ 01.02.2014. 21:04 ] @
Citat:
colmax
Zadnji puta sam osciloskop koristio na vezbama iz fizike na masinskom fakultetu pre skoro 30 godina...



To je kao tablica množenja.
[ Sava @ 02.02.2014. 08:36 ] @
Ili mi da čitamo uputstvo za osciloskop ili ti !

Jedno rešenje ti je da savladaš rad osciloskopom. Tada priključi neki signal na ulaz pojačala pa prati signal na anodama lampi. Koristi sondu 1:10. Uzmi taj signal tracer koji imaš pa vežbaj na njemu rad sa osciloskopom pre ulaska u pojačalo.

Drugo rešenje sam ti već pomenuo. Pojačalo prikačeno na zvučnik pa signal tracer koji vidim u spisku opreme odpozadi, od izlaznog stepena prema ulazu. Pazi samo da ne uteraš preveliki signal u izlaz. Zato za prvu probu to uradi preko nekog otpornika serijski vezanog reda 10 Moma, ako nema tona smanjuj vrednost otpornika. Obično bude dovoljno 100-1000 KOma. Izlazu treba dosta mV da bi radio. Samo kratko pipanje.

Reverb otkači na konektorima, on ti ne treba za ove probe.

Napomena: lampaš uvek mora da ima prikačeno opterećenja na izlazu, bilo veštačko bilo zvučnik.

Tako bi trebalo da dođeš do stepena koji ne radi.
[ colmax @ 03.02.2014. 05:02 ] @
-Prikacen zvucnik sve vreme
-Na ulazu pusten signal 200Hz
-Na osciloskopu odlican signal na ulazu pojacala i V1 druga nozica posle toga sve katastrofa izoblicenje ogromno...

drugi kanal ne radi i ne mogu naterati relej da prebaci u drugi polozaj....

Na zelenoj led diode 24.4V na obe strane u odnosu na masu...

to je za pocetak cekiranja...


onda kafa pivce jbg... sada mi se ne da dalje nek ovo prenoci pa sutra nastavim....

A da nasao jednostavno uputstvo za osciloskop ucio juce i danas i sada treniram dok ga ne sprzim :)
[ zeoN_Rider @ 03.02.2014. 13:25 ] @
Citat:
colmax
A da nasao jednostavno uputstvo za osciloskop ucio juce i danas i sada treniram dok ga ne sprzim


Ma nećeš, otporan je on . Proveri rad releja i preklopnika.
[ elektrostudio @ 03.02.2014. 20:36 ] @
Izmeri da li je BLK od izlaznog trafoa vezana na masu!!! Ako nije vezi na masu jer je potrebna povratna sprega preko R62 i onda nece izoblicavati. A,da -50V treba biti na zenerici D14

[Ovu poruku je menjao elektrostudio dana 03.02.2014. u 22:23 GMT+1]
[ colmax @ 04.02.2014. 04:47 ] @
Danas nisam imao bas puno vremena da cackam po pojacalu ali nesto kratko sam uradio...

* BLK je spojen na masu
* D14 - 49,2V
* Preklopnici rade dobro i u jednom i drugom polozaju
* Rele stoji samo u jednom polozaju ukljucen ne mogu ga prebaciti u drugi polozaj ni jedan ni drugi...

Nije mi jasna dioda D2 na njoj imam 24,4V sa obe strane isto kao i na zelenoj (GRN) led diode 24.4V na obe strane u odnosu na masu, Ovaj led ne radi
Ja pretpostavljam da mi to utice na rad releja...

Ovo je odgovor i Traynor servis podrske:

"All of the amps vital signs are fine and that leads me to believe that your problem is in the preamp. There is the outside chance (but not much) that the secondary of the output transformer is shorted but that is a10,000:1 shot.

Ovo crveno me brine ja sam ti maler kakvog nema tako da postoji mogucnost da sam ja onaj 1 :)

Kako mogu da proverim izlazni trafo obe strane?

Veceras nema piva sutra se ide na posao :)
[ colmax @ 04.02.2014. 04:56 ] @
Zaboravi da kazem imao sam Eico signal tracer Model 147A vise ga nemam
Ukljucim ja da se malo ugrije da probam da vidim kako to radi kad ono neki cudan miris i dim...

Otvorim da vidim sta se desava a ono ni manje ni vise naponski trafo vruc kao ....

ode mast u propast.... :(
[ elektrostudio @ 04.02.2014. 19:43 ] @
Da je sekundar izlaznog trafoa u kratkom spoju trafo bi pevao kao omanji zvucnik!!! Sto se tice relea izmeri napone na Q6 i napisi. Na bazi bi trebalo biti 0.6V DC pri polozaju preklonika channel up a pri polozaju preklopnika down treba biti 0V DC.
[ elektrostudio @ 04.02.2014. 21:19 ] @
Citat:
colmax:
Zaboravi da kazem imao sam Eico signal tracer Model 147A vise ga nemam
Ukljucim ja da se malo ugrije da probam da vidim kako to radi kad ono neki cudan miris i dim...

Otvorim da vidim sta se desava a ono ni manje ni vise naponski trafo vruc kao ....

ode mast u propast.... :(


Proveri diode u napajanju, neka je crkla
[ colmax @ 05.02.2014. 20:30 ] @

Kada je kanal ukljucen

Q6 Baza u odnosu na masu je 0.70V

Kada je kanal iskljucen

Baza je 0.29V


Sto se tice

Eico signal tracer Model 147A on ima samo jednu diodu unutra

[ Sava @ 06.02.2014. 09:58 ] @
Gorane, imam utisak da sve radiš nekako na parče. Ajde molim te uradi jedan test. Za početak privremeno izvadi lampu V2 napolje. Dovedi signal 300 Hz na ulaz reda 100 mV, uključi standby dugme na on pa osciloskopom gledaj tačku između C16/C33 i između C17/C18. U jednoj od ovih tačaka moraš imati signal ako su ti merenja napona ispravna.
[ colmax @ 07.02.2014. 04:17 ] @
Savo ja nisam po struci elektronicar to mi je hobi volim da cackam oko toga do sada sam radio tranzistorska pojacala imam lepu kolekciju starih pojacala u odlicnom stanju... Sve sam ih kupio pokvarene i polako popravljao. Ovo mi je prvo cevno pojacalo i nisam bas siguran kako to radi na kom principu zato ti se mozda cini da saram levo desno a nikakav rezultat...

Ja sam uradio ono sto si rekao i slikao sam ekran osciloskopa mozda ce to nesto pomoci da se mrdnem sa mrtve tacke...


Isto je na obadve tacke ravna linija

Evo zakacicu fotke mozda ce nesto pomoci....

C16/C33 C16/C17 i V1 nozica 7 imaju istu sliku to je ravna linija

Prvo sam izvadio V2 i proverio osciloskopom signal a posle sam stavio nazad V2 i proverio i na njoj signal

[Ovu poruku je menjao colmax dana 07.02.2014. u 05:29 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao colmax dana 07.02.2014. u 05:45 GMT+1]
[ RoRa @ 07.02.2014. 08:16 ] @

Imam utisak da sa vašim merenjima nešto nije u redu. Put signala je označen zelenom odnosno plavom bojom, za predpojačavač u zavisnosti od stanja relea K:2A i K2:B. Ako na nožici 7 cevi V1:B nema signala onda je nejasno kako postoji signal na nožici 2 cevi V2:A. Proverite to još jednom. Međutim, bez obzira na put signala kroz predpojačavač signal se mora pojaviti na izlazu op. pojačavača U2:A nožica 1. Da zaključim, ako postoji signal na anodama cevi V2:A i / ili V2:B ( nožica 1 odnosno 6) onda mora postojati i signal na izlazu U2:A. U suprotnom, do prekida na putu signala je došlo između navedenih ispitnih tačaka. Moram napomenuti da se podnožja cevi posmatraju ODOZDO a integrisana kola ODOZGO ako koristite oznake date na šemi pojačavača.
Dalje signal valja pratiti duž puta označenog zelenom bojom do ulaza u spliter, cev V3:A nožica 2.
[ zeoN_Rider @ 07.02.2014. 08:29 ] @
Meni deluje da je neki napon premali.
[ Sava @ 07.02.2014. 16:33 ] @
RoRa ti je opet dobro odgovorio. Nešto ne meriš ispravno, ali nisam vidovit pa ne vidim gde grešiš. Isprati dva puta signala. Uzmi zelenu liniju i meri na svakom elementu koji nađeš i zapisuj rezultate. Nakon toga meri put plave i zapisuj. Nakon toga pogledaj šemu igde ti se signal gubi pa ćeš nadam se izvući neke zaključke. Mora se ići studiozno i shvatiti kako funkcioniše sprava. Ako kažeš da poznaješ tranzistordku tehniku onda ćeš se lako snaći i ovde samo pazi na visoke napone. Kada sam ja počeo da se bavim cevima pročitao sam u jednoj knjizi da treba da zaboravim sve što sam naučio o tranzistorima. Ne bih se danas složio sa tim. Većinu lampi možeš da svedeš na triodu i da posmatraš g1 kao bazu, anodu kao kolektor i katodu kao emiter tranzistora. Na taj način ćeš lakše da shvatiš funkcionisanje lampaša. Ranije sam ti pisao da proveriš neke napone. Možda sam pomenuo pad napona na kolektorskom otporniku R3 i anodnom R1. Ako nisam onda je to bilo radi uprošćavanja teksta. Ako sada pogledaš datasheet za 12AX7 videćeš da li ta lampa prema utrošlu struje uopšte radi ili ne. Znači da to može da se posmatra slično kao pad napona baza/emiter kod tranzistora.
[ colmax @ 08.02.2014. 04:22 ] @
dobro covek rece nesto tu smrdi.... :)

Zaboravio sam da proverim potenciometre...

Kada sam merio Drive potenciometar je bio smanjen skoro skroz... Sada su svi potenciometri na sredini i imam signal na V1 nozica 7 slican je kao i V2 nozica 2 samo dosta manja slika na ekranu...

Sada je provereno radi samo taj potenciometar jedino on pravi promenu na ekranu kada ga pojacavam i smanjujem...

Druga stvar je da mi klin kanal ne radi Ne mogu da prebacim...

Znaci plava linija je aktivna...

Toliko za danas sutra cu imati vise vremena da trazim sta je problem...

Moram da vidim zasto imam tako visok napon na Zelenoj LED diodi






[ Sava @ 08.02.2014. 10:42 ] @
Eto, malo smo napredovali. Kada se proverava lampaš svi potovi su na maksimumu pa se onda samo podešava nivo ulaznog signal. No dobro, radi sigurnosti neka budu i manje od pola za svaki slučaj. Znači konstatovali smo da ulaz radi pa možeš da nastaviš dalje da vidiš gde nestaje signal. Proveri šta imaš na klizaču master pota i/ili na nogicama 2/1 na U2A. Najverovatnije ti ne radi neki od prekidača pa u to ime proveri sve tranzistore naročito Q3/Q6, zatim sve u krugu K1/K2. Ne deluje mi kao neki ozbiljan kvar, samo sistematičnim pregledom i merenjima doći ćeš do rezultata. Kažeš da dobro vladaš tranzistorskom tehnikom pa to ne bi trebalo da bude problem.

P.S. Da, još jednom pretresi detaljno kompletan ispravljački sklop, ali kompletan i detaljno.
[ colmax @ 11.02.2014. 14:04 ] @
Ne znam sta se desava ali ja vise ne mogu otvoriti sajt????

E nakon ovog vikenda ja sada vise nista ne znam...
Moj signal ide plavom linijom to je sada sigurno... (To mi je jedino sigurno :))))))
Ide kako ide malo izoblicnje nije strasno do C32 e nakon toga pocinje igranka skace igra krivise ona linija kao da je na nekim drogama...
Taj signal kakav da je dolazi do nozice 2 na U2 i dalje ga nema... Trebao bi se pojaviti na nozici 2 U1 ali nista...

Evo malo merenja
R93 437V Tacka C Treba da ima 300V ali nema ima 263V
R1 263V / 160VR3 1,15V / 2,7mV

R18 263V / 142VR17 1,33V / 13,9mV
U1
1. 40.8mV 2. 165mv 3. 7,76V 4.o 5. 5,64V 6. 5.28V 7. 67,9mV 8. 24.2V

U2
1. 10,2V 2. 9,9V 3. 11,8V 4. 0 5. 11,71V 6. 4V 7. 7,71V 8. 24,2V
[ RoRa @ 11.02.2014. 18:47 ] @
Na dobrom ste putu, samo napred. Sada se morate pozabaviti op. pojačavačem U2:A. Prvo sa DMM-om proverite JEDNOSMERNE (DC) napone na nožicama 3,2 i 1 ali u ODNOSU na nožicu 4, gledano odozgo na integrisano kolo i BEZ SIGNALA na ulazu u pojačavač. Napon na nožici 3 mora biti, približno, jednak polovini napona napajanja od oko 24V. Isti napon, oko 12V, mora biti i na nožici 2 jer tako radi operacioni pojačavač. Dalje, šema veza kaže da i napon na nožici 1 (izlaz) mora biti isto oko 12V. Ako je razlika napona između nožica 2 i 3 zaista oko 2V taj deo op. pojačavača ne radi dobro. Dakle op. pojačavač mora biti zamenjen
Za naizmenične ( zvučne signale) situacija je malo drugačija.
Za signal na spoju otpornika R22 i R23 op. pojačavač U2:A ima pojačanje -1 , faza signala se menja za 180 stepeni. Za signal na klizaču potenciometra P5:A op. pojačavač ima pojačanje -2, na izlazu (nožica 1).
[ colmax @ 13.02.2014. 04:18 ] @
Evo ovako danas donosim neke dobre vesti...

Zamenjeni prvi delovi U2 i za svaki slucaj U1 umesto NE5532 ja stavio TL 072CP (nekako mi draza TL serija) normalno ubacio podnozja da mogu da menjam ako zafali sta...

I eto zvuka na zvucniku ukljuci ja gitaru kad ono radi.... E sad nije to sve... radi samo jedan kanal posto jos nisam proverio onaj prekidacki deo...

ali sta se sada desava kada pustim signal na ulaz ili kada sviram gitaru zvuk mi se gubi pa ponovo dodje i tako stalno sto se tice zvuka kada ga ima skroz je cist i prijatan za slusanje...

Razmisljam da kupim nove lampe u pretpojacalu prem da su jos uvek oko 75% do 80%


[ Sava @ 17.04.2014. 08:05 ] @
I šta bi na kraju? Da li je pojačalo popravljeno i ako jeste šta mu je bilo?
[ colmax @ 18.04.2014. 02:24 ] @
Ovako stvari stoje....

Pojacalo je popravljeno i radi odlicno...

Moram se zahvaliti Gospodinu Varović Z. iz Zagreba koji se javio sa privatnom porukom i u cetiri poteza resio moj problem....

Zamenjeni delovi:

Tranzistor i dioda u prekidackom delu
i dva operaciona pojacivaca U1 i U2

Procedura isla ovako

-Provera ispocetka svih parametara i merenja
-Popravka prekidaca
-Provera i zamena operacionih pojacala
-Lagana modifikacija uzemjenja pojacala (Los odabir mase fabricki, kompletno uzemljenje je islo preko ulaznog jacka na sasiju)



U svakom slucaju zahvaljujem se svima za trud koji su ulozili na ovom problemu...

[Ovu poruku je menjao colmax dana 18.04.2014. u 05:42 GMT+1]
[ Sava @ 20.04.2014. 08:39 ] @
E pa lepo. Častio si sebe za Uskrs !
Pisao sam malo iznad da proveriš prekidački deo.
Jedino ne znam zašto bi crklo OP 5332, ali nije ni bitno, važno je da sprava sada radi.
[ colmax @ 21.04.2014. 03:39 ] @
Ma u tom pojacalu ima dosta fabrickih gresaka to je prva serija koju su napravili i propustili su dosta banalnih gresaka.

A i to pojacalo je poceo neko da popravlja i ko zna sta je sve radjeno na njemu i kako je doslo uopste do tih problema... ja sam ga kupio za $40 pokvarenog i u delovima u jednoj kartonskoj kutiji...

Ja se ne razumijem bas puno u lampa a i tranzistorska pojacala koja sam radio do sada to je samo hobi ovo je bio prvi ozbiljan poduhvat... ja sam masinac po struci pomalo sviruckam to je mozda jednostavno za nekoga ko se time bavi ali za mene je to spansko selo... :)

Imao sam srecu sto se javio Gospodin Varovic on ocigledno zna svoj posao :) Shvatio je da sam ja amater i tako mi je i davao instrukcije sta da uradim da mogu da razumijem i kada je dobio sve informacije onda je konkretno rekao sta da proverim i tako smo dosli do delova koji su pravili problem...
Ali u svakom slucaju taj model pojacala je uradjen dosta lose sa dosta gresaka sve serije posle su preradili i popravili propuste...
Pojacalo ima jako dobar zvuk na obadva kanala i dosta je jako imajuci u vidu da ga oni vode pod 40W...


P.S.
Moja ideja da popravim to pojacalo uz pomoc ljudi na otvorenom forumu mozda ni bila bas dobra, posto se javljaju razni ljudi sa raznim pristupima problemu i putevima za resavanje tog problema i to moze potrajati jako dugo pogotovo imajuci u vidu da sa druge strane stoji neko ko je pocetnik u tome.

Puno je jednostavnije i brze imati samo jednog majstora sa druge strane i primati instrukcije od njega i razvijati samo jedan koncept resavanja problema...
Daleko od toga da pet glava ne razmisljaju vise od jedne ali jedna glava mora da vodi posao a ostali da prate, pomazu i razvijaju glavnu ideju... Od uvek se reklo "Sto babica kilavo Dete" :)

Ovde ima malo mesta gde mozes odneti pojacalo i reci pokvareno treba popravak... ovde doneses pojacalo oni ga otvore kazu taj modul je otisao to kosta toliko i to je to ako je modul skup oni kazu ovo pojacalo se ne moze popraviti... nije kao kod nas odneses pojacalo kod majstora on otvori e ovaj tranzistor ili ovaj kondenzator ili nesto drugo izvadi taj deo stavi novi i teraj dalje... prijatelj ima harmoniku sa ugradjenim MIDI (Ugradio neki lik u NIS-u 14 godina prije) unutra nesto mu crklo on ode u Toronto kod nekog majstora za harmonike da to popravi on otvori harmoniku i kada je video sta je unutra kao da je video Duha "to je kucna radinost to se ne moze popraviti" Ja sam je uradio to preko Skype za 45 minuta imao sam direktan link sa tim covekom iz NIS-a koji je to sve i ugradio u harmoniku. Cova kaze proveri to izmeri to zameni taj deo odlemi ovu zicu ukljuci probaj radi sve zalemi opet tu zicu nazad... sve ukupno 45 minuta e to su nasi majstori ovde toga nema nazalost...

U svakom slucaju Hvala svima na trudu Sretan Uskrs i Hristos voskrese

Ja cu i dalje da pratim forume ucim pomalo i da se javljam sa problemima ako ih budem imao :)

Kada smo vec kod problema imam jedan sa Marshall mg100dfx Izgara mi TDA u izlazu...

Dali da otvaram novi post :)

Ja sam problematican lik :)


[ zeoN_Rider @ 21.04.2014. 08:05 ] @
Citat:
colmax
Kada smo vec kod problema imam jedan sa Marshall mg100dfx Izgara mi TDA u izlazu...
Dali da otvaram novi post


Otvaraj.
[ Sava @ 21.04.2014. 08:45 ] @
Citat:
colmax:
Ma u tom pojacalu ima dosta fabrickih gresaka to je prva serija koju su napravili i propustili su dosta banalnih gresaka.

A i to pojacalo je poceo neko da popravlja i ko zna sta je sve radjeno na njemu i kako je doslo uopste do tih problema... ja sam ga kupio za $40 pokvarenog i u delovima u jednoj kartonskoj kutiji...

Pa ovo je ključna stvar koju nisi pomenuo ni u jednom trenutku, bar se ja ne sećam da jesi!
Za fabričke greške ne znam jer ne poznakem to pojačalo.

Citat:
colmax:
Imao sam srecu sto se javio Gospodin Varovic on ocigledno zna svoj posao :) Shvatio je da sam ja amater i tako mi je i davao instrukcije sta da uradim da mogu da razumijem i kada je dobio sve informacije onda je konkretno rekao sta da proverim i tako smo dosli do delova koji su pravili problem...

Moja ideja da popravim to pojacalo uz pomoc ljudi na otvorenom forumu mozda ni bila bas dobra, posto se javljaju razni ljudi sa raznim pristupima problemu i putevima za resavanje tog problema i to moze potrajati jako dugo pogotovo imajuci u vidu da sa druge strane stoji neko ko je pocetnik u tome.

Puno je jednostavnije i brze imati samo jednog majstora sa druge strane i primati instrukcije od njega i razvijati samo jedan koncept resavanja problema...

Ja sam recimo jako loš pedagog i ne umem dobro da prenesem svoje znanje drugima. Valjda mi je teško da shvatim kako taj drugi razmišlja, koji mu je nivo predznanja. Ne mislim prvenstveno na elektroniku, to sam dosta zapostavio, daleko sam jači u kinologiji recimo. U svakom slučaju i kod pasa ljudima govorim da je bolje da slušaju savete jednog čoveka makar negde i pogrešili nego sto saveta pa se stvori zabuna.

Što se tiče saveta preko foruma u startu je moralo da ti bude jasno da će tu biti stotinu različitih saveta. E sada, prepoznati znalca nije uvek lako. Ja sam recimo čitajući tekstove zapazio nekoliko imena kojima poklanjam svoje poverenje. Ostale pročitam više reda radi nego ozbiljno.