[ stranac2 @ 05.02.2014. 10:41 ] @
Windowsi legalno kupljeni, naljepnica na računalu, ali nema instalacijskog CD-a, a treba preinstalirati Windowse. Ima li kakvo rješenje, osim kupovine novih Windowsa?
Hvala.
Pozdrav
[ Miroslav Jeftić @ 05.02.2014. 10:50 ] @
Nema rešenja, osim da pozajmiš od nekog taj CD ili ga skineš sa neta
[ SlobaBgd @ 05.02.2014. 11:16 ] @
Zar nema mogućnosti da se preko nekog tastera pri bootovanju (najčešće piše tokom učitavanja POST Screen-a) uđe u opciju da se Windows reinstalira sa skrivene Recovery particije?
[ bachi @ 05.02.2014. 12:00 ] @
http://thepiratebay.se/torrent...rosoft_Windows_XP_Home_SP3_OEM

Ovo je LEGALAN torrent!

Dakle, kada skineš, nareži na CD, instaliraj sa njega i prilikom instalacije kucaj serijski broj koji je nalepljen na kućištu.

Posle toga aktiviraj Windows preko interneta, i takav Windows je legalan.
[ Miroslav Jeftić @ 05.02.2014. 12:03 ] @
^^Ako je njegov originalni Windows SP2 ili stariji, ne verujem da će uspeti s tim
[ bachi @ 05.02.2014. 12:04 ] @
Hoće, bitno je samo da je OEM, pričam iz ličnog iskustva.

Više desetina instalacija po firmama sam odradio na taj način.
[ Sceka @ 05.02.2014. 13:36 ] @
@stranac2 - ako je legalno kupljen, kako kazes sa racunarom, onda je prodavac duzan da ti da instalacioni disk. Trazi da ti daju, osim ako je davno kupljeno (pretpostavljam) pa vise ne postoji varijanta kontakta sa prodavcem.

Inace, bas onako BTW, zanima me zasto insistiranje na OS-u koji je prestao da se "proizvodi" pa cak je i Mikrosoft prekinuo zvanicnu podrsku za taj svoj proizvod?!

Citat:
bachi: Hoće, bitno je samo da je OEM, pričam iz ličnog iskustva.

Više desetina instalacija po firmama sam odradio na taj način.

U pravu si, prva recenica. A ova druga recenica - moja supruga je na poslu dobila nov kompjuter u ponedeljak sa instaliranim XP i nema sanse da radi svoj posao kako treba. Pola stvari koje su esencijalne za rad ne moze da upotrebi i vec par dana je prava nocna mora sa dokazivanjem idiotima (izvinjavam se na etiketiranju ali nema druge reci!) iz informaticke podrske da XP ne dozvoljava kako rad sa nekim aplikacijama (koje su ti isti ljudi iz podrske instalirali?!) tako ni pristup drzavnim aplikacijama na sajtovima Vlade a to je u okviru redovnog posla... To nikako ne mogu da razumem, da se insistira na Windows XP u skoro svim firmama i dan danas?!


Pozdrav!
[ Miroslav Jeftić @ 05.02.2014. 14:12 ] @
Uz laptopove se obično ne daju diskovi, džabe bi tražio, a i ko zna koliko je star taj XP


Citat:
Sceka: A ova druga recenica - moja supruga je na poslu dobila nov kompjuter u ponedeljak sa instaliranim XP i nema sanse da radi svoj posao kako treba. Pola stvari koje su esencijalne za rad ne moze da upotrebi i vec par dana je prava nocna mora sa dokazivanjem idiotima (izvinjavam se na etiketiranju ali nema druge reci!) iz informaticke podrske da XP ne dozvoljava kako rad sa nekim aplikacijama (koje su ti isti ljudi iz podrske instalirali?!) tako ni pristup drzavnim aplikacijama na sajtovima Vlade a to je u okviru redovnog posla... To nikako ne mogu da razumem, da se insistira na Windows XP u skoro svim firmama i dan danas?!


Pozdrav!


Čudno to sve malo zvuči, XP se već odavno ne prodaje sa novim računarima, čak je i Win 7 teško naći, a da ljudi iz podrške ne znaju da li aplikacija koju su sami instalirali radi ili ne radi... jesi sigurno to dobro čuo?
[ Sceka @ 05.02.2014. 14:41 ] @
Citat:
Miroslav Jeftić: ... a da ljudi iz podrške ne znaju da li aplikacija koju su sami instalirali radi ili ne radi... jesi sigurno to dobro čuo? :)

Dobro sam cuo, vrlo dobro. :) Poenta je u tome sto ti ljudi imaju uradjene instalacije za nekoliko hiljada kompjutera (velika je firma) a lenji su nenormalno. Pazi, bilo sta da se desi bilo kome urade format i instaliraju isto kao i svima - cak ne vodeci racuna o podacima/dokumentima koji se nalaze na hardovima. Obzirom da je velika firma i da je sve umrezeno i da imaju dovoljan broj servera i da svaki zaposleni ima svoj folder... jednostavno ih ne zanima sto neki dokumenti ne mogu da budu nigde osim na hardu zaposlenog (nije opsta pojava nego odredjena radna mesta koja imaju specificne potrebe, ovlascenja...) jer im to oduzima vreme i moraju da pisu izjave i jos gomilu papirologije (tajnost podataka...) a to je "ispod njihovog nivoa", kako rece jedan nesto pre N.G.?! :) Aplikacije su inace vezane za baze podataka koje su na serverima (sve veoma zasticeno) a par tih aplikacija je veoma bitnih za rad firme i moja supruga jedna od samo par njih koji imaju Administratorka ovlscenja i ima full pristup svemu (dodeljuje ostalima nivo pristupa...) a u zavisnosti od njenog rada zavise i obracuni plata, razni izvestaji... I zato je muka to sve objasniti ljudima koji su savrseno organizovali svoj rad, tako da uzasno malo rade i nemaju nikakvu odgovornost. Veoma je komplikovano za objasnjavanje pa da ne duzim. U svakom slucaju je apsolutno tacno ono sto sam napisao, nisam pogresno cuo! :)

Kako god, i dalje mi nije jasno to insistiranje na XP varijanti, kako u firmama tako i kod privatnika (ili ti manjih firmi i bukvalno privatno kod kuce...).


Pozdrav!
[ Miroslav Jeftić @ 05.02.2014. 14:54 ] @
Na XP-u se obično insistira u slučaju aplikacija koje rade samo pod XP-om ili u slučaju specifičnog/starog hardvera. Prvi put čujem da se na XP-u insistira iako postoji novi hardver i nove aplikacije... svašta
[ calexx @ 05.02.2014. 15:03 ] @
Citat:
Sceka: I zato je muka to sve objasniti ljudima koji su savrseno organizovali svoj rad, tako da uzasno malo rade i nemaju nikakvu odgovornost.
Sad bih komentarisao ali nema potrebe jer dobro znaš šta bih napisao. :(

A ja još čekam onaj obećani [private] izveštaj. ;)
[ Sceka @ 05.02.2014. 18:53 ] @
Da, dobro znam sta bi ti napisao i bi bio potpuno u pravu. A izvestaj ces dobiti za par dana jer cekam/o da se dogodi ono postavljenje ("malih generalnih" komada oko 4) pa da se vidi kome Mihajlo sada mora da kaze "ok, bice tako". :)

Citat:
Miroslav Jeftić: ... Prvi put čujem da se na XP-u insistira iako postoji novi hardver i nove aplikacije... svašta :)

Pa takve situacije se desavaju danas i desavace se sve dok se ne promeni struktura mozga rukovodeceg kadra koji je nasledjen (struktura, sistem) jos iz davnih dana dok je SFRJ bila drzava u kojoj smo ziveli. :)



Pozdrav!
[ bachi @ 05.02.2014. 19:48 ] @
Ako XP vrši posao, a plus firme imaju koju licencu viška u ugovoru sa MS, nema te sile koju će firmu naterati da baci novac na Windows 7 ili pu daleko bilo na Windows retard (8)...
[ Miroslav Jeftić @ 05.02.2014. 20:43 ] @
Citat:
bachi: Ako XP vrši posao, a plus firme imaju koju licencu viška u ugovoru sa MS, nema te sile koju će firmu naterati da baci novac na Windows 7 ili pu daleko bilo na Windows retard (...


Velike firme su obično pod nekim količinskim ugovorom, a onda se sve novije verzije dobijaju besplatno za vreme trajanja ugovora
[ dragancesu @ 05.02.2014. 21:36 ] @
XP je jos upotrebljiv, pa jos ako je kupljena licenca sto menjati? Ako se vrte stari programi odlican sistem, a i gazda zadovoljan

Ono sto Sceka pise verujem da je tako, jes' glupo ali je kod nas je sve moguce. A resenje postoji, u prethodnoj firmi su svi imali iste racunare i onda je bilo moguce brzo instalirati novi sistem, ghostovanjem. Activ directory je bio aktivan, kad se digne sistem sve je tu, samo se unese sifra korisnika, dokumenti su na serveru i nista se ne gubi. Svako je imao ikonu svih aplikacija koje koristi, ali nije radio desni klik na desktopu i nije bilo control panela, i flash nije nije radio, mogao je da se gurne, racunar nesto prepozna ali korisnik nista ne moze da radi s njim.

[ pctel @ 06.02.2014. 08:43 ] @
Ja nisam do sad imao problema da nesto ne radi na Win XP, ali sam itekako imao problema da ne radi na Win7 - stari skeneri i stampaci, stari softver od kog je neki iz doba DOS-a ali odlicno radi posao, slab hardver na kom XP radi super (Celeroni na 2GHz, 512 MB DDR1, 40 Gb IDE HDD). Sa jedne strane, starudija, opasan elektronski otpad, davno trebalo da bude samleveno, ali sa druge strane to savrseno obavlja ono sto je potrebno i nema razloga da se baca dok samo ne crkne.

Ne cini li vam se da smo malo odlutali od teme? Covek ima licencu OEM za XP i da bi presao na sedmicu treba mu minimum 150 EUR, a za te pare dobija AERO + gomilu drugih gluposti koje mu ne trebaju ni po ceni od 5 EUR.
[ Sceka @ 06.02.2014. 12:52 ] @
Citat:
pctel: ... stari skeneri i stampaci, stari softver od kog je neki iz doba DOS-a ali odlicno radi posao, slab hardver na kom XP radi super (Celeroni na 2GHz, 512 MB DDR1, 40 Gb IDE HDD). Sa jedne strane, starudija, opasan elektronski otpad, davno trebalo da bude samleveno, ali sa druge strane to savrseno obavlja ono sto je potrebno i nema razloga da se baca dok samo ne crkne.
...

Ne radi odlicno posao nego jadno otaljava posao. Stari skeneri a narocito stampaci (i softver) iz doba DOS-a su jedino hardverski dugotrajniji od novih jer se vec godinama drasticno snizila cena svega sto se tice kompjutera. Cena se snizila upotrebom novih materijala koji su daleko jeftiniji ali i kratkotrajniji, sve u svemu bolji. Sada za manje od 5.000din moze da se kupi stampac koji neuporedivo brze (brze - to je poenta i veoma bitno kad se stampac cesto upotrebljava!) i bolje stampa nego bilo koji iz vremena DOS-a a koji je tada placan najmanje 300DEM i to za neki "krš"... Da ne pricam o laserskim crno belim stampacima i njihovoj ceni iz vremena DOS-a! "... i nema razloga da se baca dok samo ne crkne." - je potpuno pogresan stav u danasnje vreme kad su i stampaci i skeneri i mnogo sto sta postali potrosna roba, nezamislivo u vreme DOS-a.

Citat:
pctel: ...
Ne cini li vam se da smo malo odlutali od teme? Covek ima licencu OEM za XP i da bi presao na sedmicu treba mu minimum 150 EUR, a za te pare dobija AERO + gomilu drugih gluposti koje mu ne trebaju ni po ceni od 5 EUR.

Nismo odlutali od teme jer se postavljac ne javlja. Ako i kada se javi vratice se svi na varijantu pomaganja, kao i uvek do sada.


Pozdrav!
[ Iksi @ 06.02.2014. 13:04 ] @
hm, ovo je koliko primetih home, a covek ima professional verziju?
[ bachi @ 06.02.2014. 14:02 ] @
Da, moja greška, nisam ni obratio pažnju na naslov teme. :(

Ali poJenta je ista, samo je torrent drugačiji: http://thepiratebay.se/torrent...p_Professional_Sp3_OEM_edition :D :D

Dakle, skine se ovo, instalira, prilikom instalacije se kuca serijski broj sa kućišta, posle se aktivira i Windows je legalan.
[ smsoft @ 06.02.2014. 19:10 ] @
Citat:
bachi:
http://thepiratebay.se/torrent...rosoft_Windows_XP_Home_SP3_OEM

Ovo je LEGALAN torrent!

Dakle, kada skineš, nareži na CD, instaliraj sa njega i prilikom instalacije kucaj serijski broj koji je nalepljen na kućištu.

Posle toga aktiviraj Windows preko interneta, i takav Windows je legalan.


Mrtav link!
[ bachi @ 06.02.2014. 22:10 ] @
Kod mene radi lepo. Evo magnet link:
Code:
magnet:?xt=urn:btih:3a850a7161f6f415e4c263b9f8258cff237b9a47&dn=Microsoft+Windows+XP+Home+SP3+OEM&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.istole.it%3A6969&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.ccc.de%3A80&tr=udp%3A%2F%2Fopen.demonii.com%3A1337


A ovo je za Pro OEM:
Code:
magnet:?xt=urn:btih:40818f6fe784c206d0d7683d84c68c2677a33ca0&dn=Windows+Xp+Professional+Sp3+OEM+edition&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.istole.it%3A6969&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.ccc.de%3A80&tr=udp%3A%2F%2Fopen.demonii.com%3A1337
[ Lavlja_Jazbina @ 07.02.2014. 21:14 ] @
Sceka je u pravu.Sada sam pitao zenu i kaze da im je XP os.Drzava je steljiva.
Isto i kod mene na vise makina.