[ notebookFun @ 03.04.2014. 20:08 ] @
[ notebookFun @ 03.04.2014. 20:08 ] @
[ ZAS011 @ 03.04.2014. 20:17 ] @
Prilikom razlemljivanja je potrebno imati lemilicu većeg tremiškog kapaciteta pošto su u većini slučajeva ti elektroliti vezani za veće bakarne površine/mase tipa GND, ...
Čupanje poluzagrejanih izvoda može lako da ošteti metalizaciju u rupama (ploče su višeslojne) pa postoji velika mogućnost da posle uspešne "operacije" pacijent "umre" ![]() Da je dovoljno samo provući izvode kondenzatora kroz rupe na štampi, ni proizvođač ih ne bi lemio, što da troši resurse. ![]() Uloga zaokruženih kondenzatora je "peglanje" različitih napona napajanja za sam procesor 3.3V, 1.8V, ... (sigurno ne služe za ukras, opet bi bilo rasipanje resursa). [ emiSAr @ 03.04.2014. 20:20 ] @
Maticne ploce imaju 6-7 slojeva, pa imaj ovo na umu prije nego krenes u slijedecu "operaciju".-
pOz [ notebookFun @ 03.04.2014. 20:48 ] @
Citat: ZAS011: Da je dovoljno samo provući izvode kondenzatora kroz rupe na štampi, ni proizvođač ih ne bi lemio, što da troši resurse. :D Pa mora ih zalemit, jer bi u protivnom mogli da se pomjere ili da ispradnu iz rupe. Da li sam ja uspjesno uradio operaciju ili ploca radi i bez ovih kondenzatora? Kako da ispitam ovo, da zakacim multimetar na kontakte i da vidim ima li napona? Razmisljao sam da nabavim duvaljku, i da sa njom skidam kondenzatore. Vratio bih nove na isti nacin, zagrijem kalaj koji je ostao u rupi i provucen novi kondenzator, nakon toga ga zalemim. Koliko bi ovo efikasno bilo? [ emiSAr @ 03.04.2014. 21:01 ] @
Tu plocu batali. Sta si sve mogao poraditi mehanickim "ciscenjem" rupa od kondenzatora??
I kad se regularno, termalno jakim vrhom ili kalajnim kupatilom skidaju komponente, rupe na viseslojnoj stampi se ciste vakum pumpom, rucnom ili "motornom" odnosno stanicom za zarlemljivanje. Jedino tako metalizacija rupa ostaje netaknuta (ovako si mogao napraviti prekid ili ako si razglavljivao malo jace i nezeljeni kratki spoj).- pOz [ zica49 @ 03.04.2014. 21:06 ] @
Ne moze se to duvaljkom,kolega rece da se to radi lemilicom koja moze momacki ali bas momacki da zagrije.
viseslojna PCB jos ako su u pitanuu napojni vodovi kao ovdje reda desetke ampera zahtijevaju jako siroke vodove u svim slojevima.Ti vodovi dobro provode struju ali i temperaturu. Nekada su racunari radili na 5V ali klipani skontali da je to jako sporo i da bi se podigla brzina smanjivao se napon Nizi napon je bolji za brzi prijelaz iz jednog u drugo logicko stanje.Sa 5V se sislo na 3,3V pa na 2,5 a u posljednje vrijeme na 1,8V. Ko zna mozda sa procesorima koji budu napravljeni tehnolocijom nanaocijevi taj napon bude jos mnogostruko nizi. Znaci nema smisla vuci iz napojne 1,8V a struja 50-100A mnogo je to bakra a on je na kilu skuplji od kilograma mosfeta i tih elektrolita.Napon se generise odnosno konveruje sto blize uz procesor.Tu ucestvuju ti elektroliti sto si mijenjao,nekoliko mosfeta ,kontroler za mosfete i jos nesto pasivnih komponenti induktiviteti i slicno. Bez tih elektrolita ploca ne moze da radi,mozda uspije upaliti i raditi na dva tri ali je "talasanje" napona veliko i samim tim utice na perfomanse ploce brzinu,stabilnost,resetovanje i slicno. [ notebookFun @ 03.04.2014. 21:24 ] @
Ja sam radio na ovaj nacin ali ruper nisam mogao unutra dobro ocisti.
Ploca radi perfektno, vec 3 sata. Opteretio sam procesor na 100% pola sata i nije bilo nikakvih problema. Toliko sam lose ovo zalemio da ni sam ne mogu da vjerujem da radi. [ notebookFun @ 03.04.2014. 21:32 ] @
Evo i voltaza. Procesor je AMD sempron 3200+ 1.80Ghz
![]() Koju mi vakum pumpu preporucujete a da nije mnogo skupa? [ HeYoo @ 03.04.2014. 21:59 ] @
Citat: Nizi napon je bolji za brzi prijelaz iz jednog u drugo logicko stanje.Sa 5V se sislo na 3,3V pa na 2,5 a u posljednje vrijeme na 1,8V. Zar nije obrnuto? Sto visi napon to su brze tranzicije, punjenja i praznjenja parazitnih kapacitivnosti. Bitno je sto brze preci logicki prag, a ne dostici stabilno stanje. Nizi napon je zbog smanjenja potrosnje/grejanja. @notebookFun Za tu starudiju ne vredi investirati u alat. Ako radi posle operacije super, a ako ne kanta. Inace dosta su otporne metalizacije (bar onih na par komada sto mi je palo pod ruke) tako da uz dosta strpljenja i malo sile moze sve to da se odradi i sa obicnom lemilicom. [ Aleksandar Đokić @ 03.04.2014. 22:34 ] @
Da, nizi napon manja disipacija, pa mogu da naguraju vise "miliona" tranzistora.
[ notebookFun @ 03.04.2014. 22:36 ] @
Citat: Za tu starudiju ne vredi investirati u alat. Ako radi posle operacije super, a ako ne kanta. Inace dosta su otporne metalizacije (bar onih na par komada sto mi je palo pod ruke) tako da uz dosta strpljenja i malo sile moze sve to da se odradi i sa obicnom lemilicom. Od neceg moram krenuti sa ucenjem. Dosta ljudi ovdje na forumu govore kao se ne isplati to radi itd. Pitanje nije da li se to isplati ili ne, meni je svaki dan isplatljiv kad u kuci zaradim 10e a da ne podignem vise od 10kg :) Najveci mi je problem sto zivim u manjem mjestu, nemam nekog kod koga bi mogao za pocetak raditi dzaba i krasti zanat, pa moram ovdje po forumima da izvlacim razne inormacije koje vecina ljudi krije. Slabo ko hoce nesto direktno da objasni, da se spusti na nivo pocetnika. Vecina njih odgovara na poruke ali na taj nacin da bi sebe uzdigli iznad ostalih i povecali imaginarnu reputaciju na ovom forumu. Ja sam i dalje ubjedjen da ove ploce i nisu toliko osjetljive koliko ljudi govore. [ joojant200 @ 03.04.2014. 22:41 ] @
Nije majstorski ali je sigurnije 'izviti' telo kondenzatora odgore i zalemiti novi na nogice.
http://forum.pcekspert.com/showthread.php?t=157231 Tako mi je svaka zamena uspela. Kada mislim da sam majstor pa da menjam odole na viseslojnoj ploci cesto bude operacija uspela, pacijent mrtav :) [ notebookFun @ 03.04.2014. 22:53 ] @
Vidis toga se nisam sjetio a mogao sam sebi ustedjeti dosta vremena.
[ emiSAr @ 03.04.2014. 23:01 ] @
@notebookFun
Kad sa ovakvih viseslojnih ploca skidas komponentu koja je skroz provucena kroz sve slojeve, na lemna mjesta dodaj dosta kalaja i koristi ako za taj klon koji imas najdeblji vrh koji imas. To sto je na slici je tanko. Dobit ces jedan vid kalajnog kupatila, ta grudva kalaja koju naneses poslije se lako skine. Kupi makar najjeftiniju vakum pumpu i nadji komadic silikonskog buzira i nabaci na teflonski vrh pumpice. Bolje dihtuje i sisa rastopljeni kalaj. U BiH u prodavnicama koje prodaju kinesku robu (Robot, Peny) takva pumpa kosta izmedju 2 i 3 KM (1i 2€), tako da to nebi trebao biti problem.- pOz [ notebookFun @ 03.04.2014. 23:17 ] @
Od debljih vrhova imam 3, ja sam koristio ovaj u sredini sa slike.
Imam neku kinesku pumpicu platio sam je 6KM (3e) ali sa njom nisam uspjeo skoro nista da usisam vjerovatno sto nisam prije pravio dobru grudvu kalaja. ![]() ![]() Što se tice zice za lemljenje imam samo ovu, platio sam je oko 500din u Srbiji. Mislim da ova zica ne valja jer sa njom sam se dosta namucio ili je previse debela? ![]() [ gilopile @ 03.04.2014. 23:59 ] @
Citat: joojant200: Nije majstorski ali je sigurnije 'izviti' telo kondenzatora odgore i zalemiti novi na nogice. http://forum.pcekspert.com/showthread.php?t=157231 Tako mi je svaka zamena uspela. Kada mislim da sam majstor pa da menjam odole na viseslojnoj ploci cesto bude operacija uspela, pacijent mrtav :) Tako i ja radim vec duze vremena i nema nikakvih problema. Vrag ce i skidati te kondenzatore sa ploca, pogotovo novijih gde su rupice tolikio uske da jedva moze proci cak i kad su tvornicki bez lema...da ne pricam o tvrdoci lema...Pogotovo tako radim na skupljim plocama, jer tako eventualno mogu izbeci da mi se piksnica ne pokida od silnog grejanja i cupanja i ode sve u majcinu. Mislim da nema tu neke cake oko toga, bitno je imati dobru lemilicu i iskustvo baratanja istom ce dati rezultate. [ notebookFun @ 04.04.2014. 00:02 ] @
A koja je optimalna temperatura lemilice za odlemljavanje? Do koje smijem ici a da ne ostetim plocu?
[ gilopile @ 04.04.2014. 00:14 ] @
Sve zavisi...Ove starije m..ploce ( kao na onom klipu sto lik odlemljuje kond na nekoj pII ploci ) su laganica, jer je i lem bio drugaciji kada su se one proizvodile i topi se na nizim temp. Od kada su ukinuli olovo u lemu, postala je nocna mora za odlemljivanje, pogotovo tih m. ploca sa vise slojeva. Kada se uzme da je jako mala povrsina, da je stampa debela, piksna unutra, tvrd lem...toplota lemilice mora biti cak i to 350 stepeni c. da bi se nekako odlemilo, ako ne i vise, a sa tim se povecava i rizik da se osteti lemno mesto...Ja sve radim na neki osecaj, kada vidim da ne mogu otopiti lem, ne drzim uporno duze od 5 sec., bolje povecam temperaturu, pa probam opet, pa ako ide ok, ako ne i jos pride vidim da se polako ostecuje stampa, cupam kond i lemim na njegove nogice drugi i ciao. Bas me briga kako ce to vizuelno da izgledam bitno da ploca radi, ubacim je u limariju, zaklopim, zasrafim i vozi - idemo dalje. :D
[ Zlatni_bg @ 04.04.2014. 01:09 ] @
Vrlo je bitno i od koliko vati je lemilica... ako je malo vati, ohladice se vrh pri topljenju kalaja i onda dzaba i ta temperatura od 350c...
[ Trick Fix @ 04.04.2014. 02:25 ] @
Nije toliko ni bitno koliko je wati lemilica nego ovo:
Citat: ZAS011:Prilikom razlemljivanja je potrebno imati lemilicu većeg termičkog kapaciteta [ madmax-wifi @ 04.04.2014. 21:18 ] @
Evo kako sam ja radio.
Imam jednu prastaru hobi lemilicu (slicna kao ova na slici). ![]() Vrh lemilice sam napravio od bakarne zice 1,5mm, savio sam ga tako da kad se gleda od gore izgleda u obliku slova M i u isto vreme greje obe nogice kondenzatora. namazem malo ulemljene nogice cinolom, prislonim lemilicu na krajeve kondenzatora klik 2-3 sekunde i kondenzator izlazi ucelo ko od sale (treba imati osecaja da se negreje previse da nebi progorela ploca). Kod lemljenja novih, namazem nogice cinolim, povucem vrhom lemilice da se nalemi lem na njih, postavim nogice na rupe i sa druge strane grejem obe rupe u isto vreme dok nogice glatko neprodju. Kad se svi kondenzatori naleme posle sledi šišanje nogica... :) Od 10 ploca mozda 2 ne prorade ali tu je i pitanje dali je kvar samo do kondenzatora ili je mozda jos nesto. To je pokusaj popravke na slepo kad se nemere kondenzatori nego onako komplet se promene pa ako proradi proradi.... [ ZAS011 @ 04.04.2014. 21:29 ] @
Cinol je jedno veliko no-no. Pojede bakar za užinu samo tako. U sebi sadrži HCl (hlorovodoničnu kiselinu) koja nije neutralisana.
Predpostavljam da je to jedan od razloga zašto imaš 20% škarta (2 od 10 ne rade ![]() [ madmax-wifi @ 04.04.2014. 21:37 ] @
Citat: ZAS011: Cinol je jedno veliko no-no. Pojede bakar za užinu samo tako. U sebi sadrži HCl (hlorovodoničnu kiselinu) koja nije neutralisana. Predpostavljam da je to jedan od razloga zašto imaš 20% škarta (2 od 10 ne rade :D). nisam to znao, sve sam radio na amaterskom nivou, ali mi nekako lakse hvata lem kad ga malo podmazem... :) mada verujem i da nisu bukvalno svugde samo kondenzatori problem, ne moze se bas svaka ploca oziveti... [ bogdan.kecman @ 04.04.2014. 22:22 ] @
podmazi ga fluxem za elektroniku a ne cinolom koji sluzi za oluke
[ notebookFun @ 05.04.2014. 09:48 ] @
Citat: Vrh lemilice sam napravio od bakarne zice 1,5mm, savio sam ga tako da kad se gleda od gore izgleda u obliku slova M i u isto vreme greje obe nogice kondenzatora. Pa nisu razmaci izmedju nozica kod svih kondenzatora isti. ------------------------------------------------------------------------------------ Juče sam vjezbao i ustelio sam se, za nekoliko sekundi sam skidao kondenzatore sa ploce. Koristio sam metodu kao sto mi je emiSAr rekao. Nanjeo sam dosta kalaja i napravio grudvu, lemilicu pojacao na 350 stepeni, stavio deblji vrh, sa druge strane sam koristio pincetu i skroz lagano vukao kondenzator. Nakon ovoga mi se opet javio problem u rupama jer je ostao kalaj, pa sam ga cistio na drugaciji nacin nego prosli put. Kalaj bi sa lemilicom zagrijavao sa one strane ploce gdje je bio zalemljen kondenzator a sa druge bi namjestio pumpicu tacno na tu rupu. Pumpica mi je usisavala sav kalaj i nov kondenzator je kroz rupe prolazio bez problema. [Ovu poruku je menjao notebookFun dana 05.04.2014. u 15:35 GMT+1] [ bogdan.kecman @ 05.04.2014. 11:20 ] @
obrati paznju da ako nece usisavanje, duvanje isto prilicno dobro radi
posao, sa donje strane zagrejes a sa gornje strane dunes (komprimovan vazduh npr), radi vrlo dobro .. vakuum je svakako bolji rad ali nekad je ovo jednostavnije .. ja sam umeo da koristim pumpu sline za bebe, zakacim na nju silikonsko crevce zagrejem multilayer plocu sa jedne strane i samo pumpicom dunem kroz rupu i ocisti se rupa extra :D [ TeslaElectronic @ 05.04.2014. 11:50 ] @
[ baki. @ 05.04.2014. 12:48 ] @
@notebookFun
Menjaj kalaj. Tvoj je 20%kalaja 80% olova, sigurno mu je temperatura topljenja veca. Sto se tice odstranjivanja viska kalaja, pokusaj sledece: Uzmes obicnu drvenu cackalicu (onu okruglu) i kad lemilicom zagrejes lemno mesto samo gurnes cackalicu u rupicu i una bukvalno razgrne jos topao (tecan) kalaj. Na ovaj nacin ujedno stedis i kalaj prilikom sledeceg lemljenja, jer ga manje dodajes posto ga vec ima na lemnom mestu. To sam poceo raditi jednom prilikom kad nisam imao uz sebe pumpicu. Prvo sam u rupicu gurao iglu za sivanje, ali ona je metalna, i hoce malo i da se zalepi, a i odvlaci temperaturu pa ne otvori rupicu do kraja. I tako posto sam bivsi pusac pa mi se cackalica cesto mota po ustima uzmem nju (nekoristenu stranu) i krknem je u rupicu...EUREKA... Probaj-te... [ notebookFun @ 05.04.2014. 14:34 ] @
Citat: Menjaj kalaj. Tvoj je 20%kalaja 80% olova, sigurno mu je temperatura topljenja veca. Pa vidim ja ne mogu skoro nista da zalemim sa ovim, samo se rasipa po ploci. Narucio sam sebi 30g 0.3 MM 60/40 Rosin Core Solder Wire, kineska je ali se nadam da ce biti bolja od ove sto trenutno imam. Nadam se da nisam ostetio zdravlje sa ovom zicom s obzirom a ima 80% olova. [ gilopile @ 05.04.2014. 14:42 ] @
@baki, odlicno ti je to sa cackalicom. Ja, recimo, kada je kalaj bas uporan i nece da izadje, jednostavno stavljam komponentu i grejem nasumicno obe lemne tacke i udje ko nista. Posle ga samo malo nalemim i to je to. Kod vadjenja, bas kod m. ploca, pumpica je skoro pa neupotrebljiva jer je jako malo prostora izmedju piksnice i nogice i lem ne moze da izadje, pa ga odlemim `na snagu`:D Grejem jednu nogicu i savijem ga da izadje koliko god moze, pa drugu...Na kraju ide napolje...
[ bogdan.kecman @ 05.04.2014. 15:05 ] @
umesto cackalice jos bolje radi grafitna mina 0.5 ili 0.3mm
[ gilopile @ 05.04.2014. 16:07 ] @
G. mina mi nekako deluje preslaba za tu rabotu, jer je suvise krta i malo cimnes i puca, ne znam, nisam probao......Mozda nije lose i sa iglom odgovarajuce debljine. Na nju nema sanse da se uhvati lem, tako da mislim da je i to ok....Cackalica mi je skroz ok varijanta. Moze malo i da se stanji ziletom do potrebne debljine...cvrsta je...
[ emiSAr @ 05.04.2014. 16:47 ] @
Cackalica radi "na snagu" a grafitna mina na principu povrsinskog napona, istog je potencijala kao i rastopljena lemna legura i ista doslovice bjezi od
grafitne mine.- pOz [ baki. @ 05.04.2014. 20:34 ] @
Probajte jedno, probajte drugo, a i ja cu. ovo: za grafit nisam znao, pa koje nam se bolje svidi ..., a i cackalice sam kao sto rece gilopile stanjivao ponekad na potrebnu "debljinu" da ne kazem "tankocu"...
[ emiSAr @ 05.04.2014. 20:47 ] @
baki, cackalica uvijek radi, 70-tih sam iz restorana znao "maznut" sve sa stola ako su, kako rece okrugle, i jako dobro odradjuju posao na terenu, kada
se nema sta drugo. U pravim uslovima, u radionici nista bez "cucalice" kako je jednom @bogdan.kecman nazva (vakum sisaljka). Oduvavanje komprimiranim zrakom samo u nuzdi (bog sami zna gdje ce pasti koja kapljica kalajne legure.- pOz [ baki. @ 05.04.2014. 21:01 ] @
Nisam nesto citao do sada na tu temu
[ Miroslav Cvejić @ 05.04.2014. 22:18 ] @
pletenica za odlemljivanje posisa sav kalaj kao od šale, još očisti površinu pa ploča izlgeda kao da tu nikada ništa nije lemljeno.
Ja s tim odlemljujem analogne palice na gamepadovima (koji za razliku od kondenzatora drži 14 nožica). 3 metra košta 160 dinara i za ove potrebe se potroši 2-3cm [ valerijan @ 05.04.2014. 23:06 ] @
Da li je moguće da u Mikro Princu prećutkuju ovo za Cinol?
Kod njih sam kupio pre godinu i nešto Cinol i kalaj (koji odlično radi za moje sporadične kabl/džek potrebe), sa jasnim objašnjenjem svrhe kupovine... [ risp73 @ 05.04.2014. 23:30 ] @
U Elektoru je davno preporučen način za odlemljivanje integrisanih kola, nožicu po nožicu.
Uzme se igla za injekcije, turpijom joj se zatupi vrh, prisloni se sa donje strane na nožicu i mjesto lema grijem lemilicom. Kalaj se "razmakne", nožica se uvuče u iglu, a igla (ako je odgovarajućeg prečnika) uđe u rupu na pločici. Pošto je igla rostfrei, kalaj se ne lijepi za nju. Kad se "obrade" sve nožice komponenta se izvuče, skoro kao iz podnožja. [ gilopile @ 06.04.2014. 03:18 ] @
^
Odlican sistem...Davno sam tako odlemljivao ZX Spectrum RAM :)... Nogica po nogica....Greje se jedna nogica, pa se iglom izvuce, pa druga...( tu pumpica nema sta da trazi :D )Posle se nalemi podnozje i nabode IC. U biti i sada svakau komponentu koja je nalemljana sa obe strane stampe tako vadim...Naravno, ako sam siguran ili pretpostavljam da je komponenta crkla, inace je posle samo za kantu :D Sve zavisi od mnoooogo faktora, kako pristupiti, koliko grejati....jbg Bez onoga `jaooooo, bem ti, shebao sam ga...`. Pa, ufff ode vod... aaaa......Pa ono najgore, vode, vode...( opeklina 2. stupanj ) :D EDIT: Evo i jedan moj primer od neki dan.... Da ne bih ostetio bzvz stampu, otkinuo sam par kriticnih kond. i nalemio zicke...( nisu bili naduti, niti iscureli., niti je grejanje pomoglo) Kvar - klasicno zabadanje u BIOS post-u ) ....Ploca sada sljaka i samo treba da povadim nogice i zalemim komponente na mesto i to je to. :) ![]() P.S. Pitanje za Admina: Pogresio sam pri upload-u slike, i kada sam obrisao link i ubacio drugu, opet je izbacio prvu sliku? Pokusao sam par puta da EDIT-ujem poruku, obrisem link, ubacim drugu, ali opet se pojavi prva slika...? hm...Sta god da Upload-ujem, izbaci mi ovu sliku...^ ![]() Izvinjavam se sto je ova fotka morala ovako... [Ovu poruku je menjao gilopile dana 06.04.2014. u 05:21 GMT+1] [ valerijan @ 06.04.2014. 04:32 ] @
^ pokušaj da preimenuješ fajl i ponovo postaviš. Fotografiju koja ti smeta možeš da obrišeš i brisanjem njenog "teksta" opcijom Brza izmena poruke.
Redovno mi se to događa, najčešće reši rename (i ili brisanje iz Upload uz poruku, plus Brza izmena). Možda si pokušavao da postaviš Thumbnail (150 i 300 px) i "punu" fotografiju. p.s. menjao sam tekst poruke, jer sam naknadno "shvatio" da si hoćeš ovu Veliku ImageShack foto u poruci. [Ovu poruku je menjao valerijan dana 06.04.2014. u 06:03 GMT+1] [ bogdan.kecman @ 06.04.2014. 13:18 ] @
ovo sa grafitnom radi super, ja sam mozda na 1000 rupa slomio jednu minu
i onda samo ispadne pa gurnes dalje :D posto kalaj bezi od grafita ovo sa iglom je stara fora potpuno neupotrebljiva za maticne ploce posto su rupe na ovim 8-16 layer plocama taman da gurnes nogu od elko-a, nema tu mesta za iglu ovo sa pletenicom je takodje ok za ciscenje smd-a ili debelih rupa, za ove tanane rupe mozes samo da spalis plocu ali kond pletenicom iz novijeg mb-a neces izvaditi sto se tice "komponenti koje posle idu u kantu", po meni je lakse iseci odozgo pinove cipa i onda izvaditi lepo jedan po jedan pin sa pincetom i lemilicom nego se cimati sa iglama i slicno i da dodam na kraju, dans kada moze da se kupi vrlo dobra cucalica za 100eur i manje ... ne pricamo vise ov remenu kada je najjeftinija cucalica bila 1000dem [ valerijan @ 06.04.2014. 13:24 ] @
Citat: bogdan.kecman: ...ovo sa iglom je stara fora potpuno neupotrebljiva za maticne ploce posto su rupe na ovim 8-16 layer plocama taman da gurnes nogu od elko-a, nema tu mesta za iglu... Ni insulinsku? :) [ emiSAr @ 06.04.2014. 15:20 ] @
Kroz iglu treba da udje pin od komponente a rupa je za 2% veca od debljine pina. To sa iglom radi na jednoslojnoj stampi a na viseslojnoj
koja se lemi potapanjem ni slucajno. A od cega pin moze proci kroz inzulinsku iglu??? pOz [ gilopile @ 06.04.2014. 20:24 ] @
@Valerijan, probao sam sve zivo...preimenovao sam fajl, i opet kada ga upload, vidi se potpuno druga slika koju sam vec obrisao...Bas cudno...
I ovo je odlicna varijanta, bar kad je pristupacno...: https://www.youtube.com/watch?...&feature=player_detailpage Posao od ~1h zavrsis za 5 min :) P.S Ne radi ni Youtube linkovanje ili kako se vec zove:D [ bogdan.kecman @ 06.04.2014. 20:28 ] @
zato sto je kesirana slika, uradi rename slike pre nego je uploadujes opet
[ amir_ab @ 06.04.2014. 21:05 ] @
Vidi, za posao o kojem pišeš treba ti lemilica od bar 100W (ja koristim WELER) vrh treba da bude bar 3-4mm tako dobiješ temp. 450 do 480C ovo ti garantuje da ćeš relativno brzo zagrijati nožice i pumpicom izvući sav kalaj. Uglavnom ti + nožica bude ćista a - ostane nešto kalaja, to skineš ili iglom za šivenje ili čačkalicom.
Nemoj puno da se opterećuješ "metalizacijom" u rupicama jer se zna desiti da je izvučeš skupa sa nožicom, ploće su uglavnom dvoslojne pa će sama nožica novog konda odraditi posao samo tada trebaš koristiti "tečni kalaj" jer metalizacija povuće za sobom i dio štampe. Puno veći problem je da pravilno polarizuješ kondnzatore obzirom da sam ja viđao ploče sa zatamnjenim + i kondenzatore nožica jednake dužine i obilježenog +. Metoda skidanja konda "čupanjem" ti je naj bolja i sigurnija poslije ih samo povaljaš jer mjesta ima ko u prići. Eto sretno ti bilo ! [ bogdan.kecman @ 06.04.2014. 21:14 ] @
Ja dvoslojnu maticnu plocu nisam video vise od 20 godina
[ amir_ab @ 06.04.2014. 21:24 ] @
Pusti to,
možeš li mi pomoć da nađem kako maknuti menije iz accessa odrah se od kopanja po forumu [ ZAS011 @ 07.04.2014. 06:51 ] @
Eeeee to možeš da pitaš na nekom drugom forumu
![]() Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|