|
[ Goci68 @ 13.05.2014. 08:09 ] @
| Pa, evo o cemu se radi:
Staru einhel srafilicu, kojoj je otkazao akumulator, prikljucio sam na ispravljac sa LM723, i kolo je odmah crklo. Zasto - ne znam, ispravljac sam do tada bez problema opterecivao sa konstantnih 5A i bilo je sve ok....Palo mi je napamet da je prikljucim na punjac za auto akumulator, klasika, trafo + selen i nista vise. Napon na punjacu bez opterecenja sam izmerio, 18V... Kada sam ukljucio srafilicu, trafo punjaca je poceo da pisti, a izmedju selenskih ploca pocelo je da varnici, javio se preskok, jake plave varnice!!! Ploce su jedna od druge na oko 5-6mm, i nista mi nije jasno!!! Sto vise ubrzavam srafilicu, preskoci su intenzivniji, a kada poostigne max. brzinu, varnicenje prekine!!! Kada je usporim, opet pocinju da skacu varnice izmedju ploca!!!! Nikako ne mogu da shvatim sta se desava!!!! Da li neko ima ideju o cemu se tu radi? Da li je dozvoljeno da postavim YT link, da vidite o cemu govorim? I, ima li nekog logicnog objasnjenja za ovu pojavu?
Ako temi nije ovde mesto, molim moderatore da je spakuju gde treba... |
[ hotchimney @ 13.05.2014. 13:39 ] @
Hm, možda si, ničim izazvan konstruisao Teslin transformator?
[ Trick Fix @ 13.05.2014. 14:14 ] @
Ta aku šrafilica pri startu povuče više od 5Ampera pa je na LM723 proradila strujna zaštita,
Podešavanje broja obrtaja motora je sa PWM-regulacijom (sve se to nalazi u kućištu šrafilice).
Ispravljač sa LM723 i njegova zaštita je totalno "pobrljavila" kad je PWM velike struje jurnuo na induktivne namotaje motora,
sve je došlo u neku vrstu "rezonancije" i neprestanog uključenja-isključenja koje
na žestoko induktivnim namotajima motora prouzrokuje još veče prenapone i tako rezultira ogromnim varnicama.
Citat: Goci68:Kada sam ukljucio srafilicu, trafo punjaca je poceo da pisti, a izmedju selenskih ploca pocelo je da varnici
..to "pištanje" trafoa je u stvari frekvencija PWM regulacije interne elektronike šrafilice.
Citat: Goci68: Sto vise ubrzavam srafilicu, preskoci su intenzivniji, a kada poostigne max. brzinu, varnicenje prekine!!!
Dok "ubrzavaš" motor (dok dižeš broj obrtaja) postoji PWM regulacija i svo to ludilo indukovanja velikih prenapona,
ali kad stisneš potenciometar do kraja da bobiješ maksimalni broj obrtaja tad prestaje PWM regulacija
i motor dobija pun napon akumulatora bez PWM seckanja napajanja,
..tako da NE postoji razlog ni uslov za indukovanje velikih prenapona na namotajima motora.
Naravno da ispravljač sa LM723 nije bio pripremljen niti konstruisan za PWM "cimanje" struje,
niti je spreman da izdrži tolike prenapone koji su se javili na namotajima motora.
To je rezultiralo "crkavanjem" ispravljača,na žalost.
pOz
[ anon70939 @ 13.05.2014. 14:32 ] @
I posle da neko kaže da nisi konstruktivni član foruma...
[ Trick Fix @ 13.05.2014. 15:13 ] @
Trudim se,
bar u onome što sam radio,video,doživeo i čini mi se bar donekle shvatio,
pa ako nekome pomogne-dobro je.
pOz
[ vujo032 @ 13.05.2014. 16:55 ] @
Meni jedan elektroničar rekao, da za aku bušilice koje rade na 12 v,
koristi napajanje od kompa, valjda one deblje žice na manjem konektoru:
http://www.sk.rs/2006/07/skse01c.velika.jpg
[ Goci68 @ 13.05.2014. 19:42 ] @
Haha, pa da, to je to... kad sam otvorio srafilicu i video kako je izvedena regulacija, sve je postalo jasnije...A to, da se koristi napajanje od kompa, ne verujem da bi proslo,mislim da bi se desilo isto sto i sa mojim ispravljacem...
[ Horvat I @ 13.05.2014. 21:04 ] @
Kojom kombinacijom kondenzatora premostit problem?
Tantal zbog napona otpada.
[ Trick Fix @ 14.05.2014. 07:23 ] @
Regulator Br. obrtaja i ručnim AKU alatima je tako urađen da je glavni prekidački element u njemu (FET ili TR)
zaštićen od prenapona koji se javlja na motoru u momentu isključenja.
Obično se povratnom diodom premosti regulator ( u kontra smeru)
pa se taj naponski "špic" vraća sa motora na AKU paket --da ga on "proguta" kao jedan veliki kondenzator.
Evo primera kakav se napon javlja prilikom isključenja DC motora (koji radi na 14V) u kolima auto-instalacije:
Ukoliko se ne vrši sprečavanje/supresovanje tog prenapona--to ume da "ubije" poluprovodničke komponente
koji su zakačeni na istu instalaciju.
Motor takođe treba da se "načička" kondenzatorima i rednim induktivnostima
da bi mu se umirilo "divljanje" prenaponskih špiceva:
http://www.picotech.com/applications/pwm_drivers/
http://www.learningaboutelectr...age-suppressor-TVS-circuit.php
http://destroyer3000.blogspot....ic-interference-reduction.html
[ bogdan.kecman @ 14.05.2014. 13:32 ] @
teram ja rucnu einhell accu srafilicu na napajanje od kompa ali ne moze direkt na napajanje posto srafilica kad krene da vrti cupa neke mega ampere i napajanje se samo ugasi vec mora strujni limiter + nesto da popije smece koje dolazi od motora .. strujni limiter napravis linearni lako sa trandzom op-om i otpornikom a za zastitu je kacio ovde zas011 vec 2 puta ja mislim semu (i link na pdf koji objasnjava kako ista radi), evo opet: http://www.geckodrive.com/supp...ives/returned-energy-dump.html
[ newtesla @ 14.05.2014. 16:02 ] @
Nekako mu dođe najjeftinije da jednostavno zbudžiš akumulator, barem na žičke od 2 metra, i barem kao kond/filter/upijač špiceva, dok se puni.
[ bogdan.kecman @ 14.05.2014. 16:17 ] @
da :D ko nije odlucio da baci originalni akumulator (i posle mu bilo
krivo :( )
[ Trick Fix @ 14.05.2014. 16:31 ] @
Citat: newtesla:..dođe najjeftinije da jednostavno zbudžiš akumulator, barem na žičke od 2 metra, i barem kao kond/filter/upijač špiceva
Upravo tako,
ili da koristiš žestoki ispravljač koji je DODATNO zaštićen od svih prenapona,varničenja i indukcije
kolektorskog motora koji "stenje/cvili " kad regulator brzine (potenciometar u dršci bušilice/šrafilice ) držiš na 70%
a stisneš i opteretiš baš žestoko,--e tad mu treba vrhunski IZVOR NAPAJANJA koji:
-ima malu unutrašnju otpornost,
-kojem napon NE pada sa opterečenjem,
-koji može da "gura" potrebnu struju od više desetina AMPERA u momentu,
-koji ima kondenzator od "BRDO" mikroFarada
---a to je AKUMULATOR !
[ shadow88 @ 14.05.2014. 20:23 ] @
ovde dobro dodje pufer veza , punjac-akumulator-busilica u stalnom spoju, a sto se tice originalne baterije lako se menjaju celije u njima ili se ista odmeni sla baterijom 12V 7-10Ah
a u poslednje vreme dolaze u obzir i paketi superkondenzatora i cenovno i kapacitivno :)
[ newtesla @ 15.05.2014. 15:12 ] @
Ma, imao sam slučaj sa Boš šrafkom, onom zelenom, 14.4V - stavio 2x1.5 licnu, i buksne, pa na akumulator od UPS-a: znaš kako radi, a onaj aku staviš u džep od jakne - i teraj
...i sve to bez pufera, indukcija, tantala i superkonda :P
[ konstantinovic @ 19.05.2014. 18:03 ] @
Poštovanje,
da ne bih otvarao novu temu da pitam ovde jer je povezano za aku bušilice.
Da li bi moglo da aku bušilicu priključim na standardno transformator, grec, kondenzator? Standardni ispravljač sa 220/240AC na 12VDC / 14,4DC / 18DC (nebitan napon) i da to radi kao sa njenim akumulatorom. Trafo, grec, kondovi pravilno dimenzionisani.
Čisto pitam jer imam aku bušilicu kojoj je vrisnuo akumulator koji je bio nastavljen od 12 ili 14 AA baterija od 1,2V. Nije zavrnula niti izbušila skoro pa ništa.
S'poštovanjem Nemanja
[ newtesla @ 21.05.2014. 12:14 ] @
^^Čitaš li uopšte prethodne postove???
Šrafka povuče 20-30A bez problema, plus vrišti nazad u napajanje.
(jel može 2 kubika šljunka na točkove - može, ako voziš FAPa)
[ bogdan.kecman @ 21.05.2014. 12:31 ] @
Citat: konstantinovic:
Trafo, grec, kondovi pravilno dimenzionisani.
da, pitanje je samo da li znas sta u ovom slucaju znaci "pravilno dimenzionisani" :)
[ Trick Fix @ 21.05.2014. 15:45 ] @
Dobro dimenziosani ispravljač za napajanje šrafilice/bušilice znaći:
-Da ume da pruži normalan napon (ne preveliki) kada motor vrti u "prazno/neopterećen" i da
-Ume da izdrži par desetina Ampera struje "Ukočenog-Rotora" u momentima
kad se zavrtanj za drvo zarije u podlogu do kraja i nema više kud.
U zavisnosti od umeča i načina rada sa takvim ispravljačem zavisi i dimenzionisanje trafoa,dioda,elektrolita
i kompletnog ožičenja takvog izvora napajanja.
AKU alati su ipak napravljeni da se napajaju sa ugrađenih akumulatora,
svaka prepravka na ispravljač ukida "mobilnost alata" i zahteva pozamašnu kvadraturu napojnih kablova.
[ lucky881 @ 22.05.2014. 03:01 ] @
Kakva je to šrafilica, bušilica, koji tip?
Ja koristim obični ispravljač sa stabilizacijom napona , obični tranzistor u ragulaciji, i nikakve pojave neobične nemam.
A šrafilica ima dve regulacije brzine, jedna na tasteru koji se pritiska i druga u obliku nekog velikog okruglog preklopnika sa brojevima
od 1-15.
Addendum.
Ja koristim za bušenje PCB, pa ne povlači brdo Ampera, možda je to objašnjenje.
Mada iz ranijih postova vidim da se naponski špicevi javlaju nevezano na opterećenje, što je i logično.
[Ovu poruku je menjao lucky881 dana 22.05.2014. u 04:24 GMT+1]
[ konstantinovic @ 22.05.2014. 12:18 ] @
Pozdrav forumasi, postovanje i hvala na brzim odgovorima.
Sada da odgovorim na zakljucke:
srafilica/busilica bi se koristila iskljucivo u radionici za AMATERSKE poslove srafljenja, jer nemam dve busilice i do sada sam morao menjati burgije sa "krstacima" sta god da sam radio. To iziskuje mnogo vremena pri sastavljanju kutija, sitnog komada namestaja.
@ newtesla :
Citam prethodne postove i vidim da bi trebalo da napravim skalameriju koja prevazilazi moje mogucnosti (materijalne) da bih je napravio. Ako srafka povuce 20-30A stuje, formulom je ispalo da mi treba trafo od 450VA( 15V*30A, nije problem jer ih imam rashodovanih na izvoz). Srafilica je totalno amaterska tako da ne znam na koji je nacin izveden prekidac koji regulise broj obrtaja, samim tim pretpostavljam da nije neka visoka klasa(opet, moje amatersko glediste).
Sto se tice pistanja, meni za sluh nece da smeta tih 50-100 srafova dok zavrne na mesec dana, jedino u slucaju da tim "pistanjem" razbucam ispravljac.
@ bogdan.kecman:
kao u gore navedenom, 450VA trafo, 50A grec i kondezatora se ima puna kutija. Sklepala bi se kutija, ispravljac u koju bi sve to bilo pa da imam dve busilice/srafilice da se ne zamajavam za svaku rupu/sraf da menjam alat.
Ne idem po terenu da bi mi smetalo sto je glomazno ili tesko, napominjem da imam veliku radionicu u kojoj radim sve poslove elektronike, stolarije, bravarije....
Probao sam sa novim punim auto akumulatorom 12V ali nije mi dovoljan napon da bi poterao srafilicu.
@ Trick Fix:
citiram:
"Dobro dimenziosani ispravljač za napajanje šrafilice/bušilice znaći:
-Da ume da pruži normalan napon (ne preveliki) kada motor vrti u "prazno/neopterećen" i da
-Ume da izdrži par desetina Ampera struje "Ukočenog-Rotora" u momentima
kad se zavrtanj za drvo zarije u podlogu do kraja i nema više kud.
U zavisnosti od umeča i načina rada sa takvim ispravljačem zavisi i dimenzionisanje trafoa,dioda,elektrolita
i kompletnog ožičenja takvog izvora napajanja."
Na ovako sam nesto mislio kada sam pitao da li moze da radi samo na trafo, grec, elektroliti, zica (najmanji problem).
U odgovoru forumasu bogdan.kecman sam napisao dimenzije i velicine koje bih upotrebio za moj slucaj srafilice.
I jos jednom da napomenem, da ne pravim mobilnu srafilicu nego meni za po kuci za amaterske poslove jer kada je vec imam, zasto da stoji i sakuplja prasinu ako bih mogao da je koristim kao da je na 220V sa kablom.
jos jednom vam se zahvaljujem na odgovorima i nadam se da nikoga nisam uvredio jer mi to nikako nije bila namera.
s'postovanjem Nemanja.
p.s a ako ne koristim za srafilicu imam ispravljac za bilo sta drugo :)
p.p.s napominjem da sve delove vec imam kod kuce tako da bi trosak bio samo moj minuli rad, ako je izvodljivo da je napajam sa ovakvim ispravljacem.
[ fox_87 @ 26.03.2017. 20:05 ] @
Imam jedan cudan problem sa srafilicom, u pitanju je TopCraft 18v, a on se manifestuje ovako:
- u sporijoj brzini za srafljenje sve radi super, ima snagu da ne moze rukom da se zaustavi, cepa parket kad srafim u njega
- u drugoj brzini za busenje, desi se ponekad na prazno da kada pritisnem potenciometar naglo ona ne krene, samo slabo upali led diodu za osvetljavanje, ako probam ponovo ne krene dok ne sacekam par sekundi, sa postepenim pritiskanjem potenciometra krene uvek.
Takodje ako je rukom zaustavim ona stane i isto se ponasa, mora da se saceka par sekundi da bi ponovo odreagovala na pritiskanje potenciometra
Receno mi je da izvadim kondenzator koji se nalazi na ulazu baterije u srafilicu, izmedju + i - . To nije pomoglo.
Ima li neko ideju u cemu moze biti problem.
[ bogdan.kecman @ 26.03.2017. 20:14 ] @
kada si je otvarao (da sklonis taj kond) da li si pogledao da li motor
ima 2 razdvojena ulaza za 2 brzine ili samo jedan a dve brzine
kontrolise neka elektronika? sta si od elektronike video uopste unutra?
[ fox_87 @ 26.03.2017. 20:36 ] @
Brzine se menjaju mehanicki, povlacenjem poluge, pretpostavljam da je neki prenos odradjen kao kod menjaca.
Od elektronike na potenciometru imam tranzistor p62ns04z, i na ulazu u motor imam dva mala keramicka kondenzatora sa oznakom 102. Vezani su redno izmedju + i - motora, s tim da su na sredini te redne veze kondenzatori vezani na sasiju motora.
I bio je taj kondenzator od 35V na ulazu baterije u srafilicu izmedju + i -. Receno mi je da on sluzi tu inicijalno, ako je baterija slaba i motor povuce previse struje, da moze motor da se pokrene, kao i kada se motor zaustavi od indukovane struje.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|