[ Dark Shadow @ 03.11.2014. 08:09 ] @
Pozdrav. Neko vreme već učim PHP i MySQL samostalno (nisam pre toga imao dodira sa programiranjem i sličnim stvarima), i skoro sam bio na nekom razgovoru za posao gde su se ljudi čudili zašto učim MySQL kod, tj radim sa njim uz pomoć Notepad++. Interesuje me, koji je najbolji način za rad (učenje) sa SQL, MySQL, bazama uopšte? Odnosno, koje alate da koristim? Takođe sam čuo da SQL polako odlazi u istoriju, i da će ga zameniti neki drugi jezik (ne sećam se kako se zove), pa sam sada u dilemi da li da uopšte nastavljam sa njim. Hvala unapred.
[ mret @ 03.11.2014. 11:04 ] @
Pozdrav,
posto si sam naveo da si pocetnik, kreni od osnovnih stvari:
1. http://www.mysql.com/ - osnovni sajt za MySql sa tonom dokumetnacije
2. http://www.mysql.com/products/workbench/ - ovo ti je alat za rad sa MySql (umesto Notepad ++)
3. Google is your friend - trazi sta te zanima

SQL ne odlazi u istoriju, trajace to jos dugo dugo :)

[ Dark Shadow @ 03.11.2014. 11:48 ] @
Hvala na odgovoru. Znam za taj sajt, nije problem da se ja snadjem za dokumentaciju, nego mene više brine to što učim na jedan način, a traži se recimo nešto totalno drugačije. Zašto je recimo loše znati raditi u kodu? Verujem da je lakše posle neki IDE savladati ako pre toga naučiš osnove pa makar i koristeći taj Notepad++. Npr u toj firmi su primere radili na MS Access, bez potrebe da gledaš kod, samo miš i udri.
[ bogdan.kecman @ 03.11.2014. 11:57 ] @
taj sto ti je rekao da "sql odlazi u istoriju" - nemoj da slusas njegove
savete taj nema pojma o cemu prica, inace taj drugi "jezik" je nosql,
pritom nosql nije jezik vec naziv za brdo sistema koji ne pricaju sql i
koji su se vratili na nacin na koji se radilo pre 40tak godina (document
store) .. nosql ima svoje mesto u database svetu ali ni u kom slucaju ne
moze da zameni sql (glavni predstavnik nosql sveta je mongodb, tokumx ..
za te nosql sisteme pogledaj dobar sajt sa uporedbama