[ fox_87 @ 06.01.2015. 19:35 ] @
Treba mi potrošač na 12v koji vuče 600W kako bih proverio PC napajanje. Da li neko ima ideju šta mogu da upotrebim a da ne košta Boga oca, one sobne sijalice po 50W su 200din, znači treba da dam 2400din za 12 sijalica što mi se nikako ne isplati, H4 i H7 sijalice za kola imaju po 100W ali opet cena je problem.

Ima li neko ideju šta može da se nadje. Pretraživajući net naišao sam na šant (shunt) 50A, 600din, iskreno nisam baš shvatio koja mi je uloga i da li to može da se upotrebi za ovo što ja hoću.
[ zica49 @ 06.01.2015. 19:49 ] @
Imas na Youtube video kako se to radi sa kantom vode i zicom unutar vode.


[Ovu poruku je menjao zica49 dana 06.01.2015. u 21:03 GMT+1]
[ ZAS011 @ 06.01.2015. 21:04 ] @
PC napajanje se ne opterećuje samo na 12V. U većini slučajeva je regulacija na +5V (mada kod novijih bi mogla i da bude na 3V3).
Zbirno opterećenje na svim naponskim izlazima ti je dato na etiketi napajanja, a Max struje za pojedinačne napone su za kratkotrajna a ne kontinualna opterećenja.

Sve u svemu, neće ti biti lako

Tebi treba 600W, a ja mozgam kako da napravim opterećenje od cca. 8kW, otpornosti 0.087R
[ zica49 @ 06.01.2015. 21:15 ] @
ZAS011 samo treba veca kofa za vodu :)
[ ZAS011 @ 06.01.2015. 21:19 ] @
Komada više

Samo što mi treba što tačnijih 0.087R

Treba izmeriti napon pri struji od 300A
[ fox_87 @ 06.01.2015. 21:21 ] @
Ovo je serversko napajanje HP ESP114 , ima 55A na grani od 12V(660W) a ukupna snaga mu je 800W, i može da radi samo na njoj, ljudi ga koriste kao punjac akumulatora, test bench napajanje i u druge svrhe
http://www.rcgroups.com/forums...read.php?t=1170784&page=34

Menjao sam mu fabrički ventilator koji je mlazna turbina, pa hocu da vidim da li ovaj dovoljno hladi pod opterećenjem i kako se napajanje ponaša u radu, pad napona i ostalo.
Nisam pametan šta da upotrebim

Ovo sa kofom i vodom ne bih pokušavao , voda ,struja i ja nismo dobar spoj
[ ZAS011 @ 06.01.2015. 21:28 ] @
Citat:
Ovo sa kofom i vodom ne bih pokušavao :), voda ,struja i ja nismo dobar spoj


Voda (nekad sa dodatkom NaCl) i struja se povremeno koriste kao veštačko opterećenje. Isuviše je mali napon da bi ti se išta desilo.
[ zica49 @ 06.01.2015. 21:42 ] @
ZAS011 treba ti ona pocincana traka za gromobransku instalaciju,amper kijesta ,multimetar i naravno ogromna kofa za tu traku...
[ notebookFun @ 06.01.2015. 21:49 ] @
Mozda neki 12v grijač? Ipak mislim da ce ti ovi ljudi sa foruma sigurno dati bolji odgovor od mene početnika.

Evo ujedno napraviš ovo sebi :)

http://www.elteh.net/projekti/lemna-kada.html
[ fox_87 @ 06.01.2015. 22:12 ] @
Ovo za grejac mi deluje veoma pametno, pogotovo sto formulom mogu da odredim koje ce jacine biti.

Jedino mi nije jasna ova recenica "Namotan na boreru 3m te rastegnut na pravu mjeru."
Otkud sada 3m zice kada u formuli koristi otpornost zice za 1m, ovo sto je rastegnuo na 30cm razumem
[ ZAS011 @ 06.01.2015. 22:45 ] @
@notebookFun: Imam ja bolje

Rujke prave za smešne pare svaštanešto

BTW, 12V grejač(i) nedovoljni, Sračunaj koji je napon na otporu od 0.087R pri 300A.
[ notebookFun @ 06.01.2015. 23:12 ] @
Mozda da proba ovo
Start the car with power supply
[ branko tod @ 06.01.2015. 23:22 ] @




Barem ovoga ima da se nađe
[ ZAS011 @ 06.01.2015. 23:51 ] @
500W (CoolerMaster)

@Branko: Spavaš u ratama ili??? 8kW potrebno a ne igračka koja se usija za par sekundi

Odoh u krpe, ubi pun mesec :P
[ fox_87 @ 06.01.2015. 23:59 ] @
ZAS011 uskaces u tudju temu

@branko tod
odakle mi viljuska za ispitivanje akumulatora
[ branko tod @ 07.01.2015. 01:15 ] @
Pa ako nemaš gde da nađeš pozajmiću ti je ja.
Imam neku negde.
[ branko tod @ 07.01.2015. 01:43 ] @
Citat:
ZAS011:
500W :D:D:D:D (CoolerMaster)

@Branko: Spavaš u ratama ili??? 8kW potrebno a ne igračka koja se usija za par sekundi :D

Odoh u krpe, ubi pun mesec :P


Lepo spavaj , kod tebe je još više sati ! Ovde prašti od crkve !
[ Zlatni_bg @ 07.01.2015. 03:30 ] @
Mislim da ti je sasvim bezbedno da iskoristis kofu sa vodom ako ne primices napajanje previse blizu te vode. Ionako ni ti ne moras da budes blizu iste, a i zica koju treba da koristis je izolovana, samim tim "u vodi" nema struje, ona samo hladi. Slobodno probaj tako. Kad je onaj pre vise meseci gurnuo ampermetar u steker, mozes i ti 12V kroz vodu :D
[ veselinovic @ 07.01.2015. 05:57 ] @
Scepo, muku mucite sa akumulatorima u Sibiru?
Ni Napoleon nije imao rjesenje za rusku zimu:)
Ali ako mozemo pomoci tu smo.
[ ZAS011 @ 07.01.2015. 06:02 ] @
Jok, "veštačko opterećenje" za aparate za varenje, Lincoln Electric - Invertec V350 Pro

BTW, sibir par 'iljada kilometara od mene
[ veselinovic @ 07.01.2015. 06:09 ] @
Pretpostavka je majka svih za*eba.
Odvuklo me onih 26V odmah na alternator za kamione.
Zica ti je dao dobar savjet, samo umjesto pocincane trake koristi armaturu.
Cink zna da poremeti otpor.
Neki fi 8 * koji nije nikada bas 8mm) i nekih 25 do 26 meteri bi bilo taman.
Baska sto mozes grijac hladiti snijegom.
A moze i neki ventilator da duva, taman da ti ne bude 'ladno.
[ branko tod @ 07.01.2015. 10:06 ] @
Zas11
Najbolja varijanta je da uzmeš prohromsku cev od desetak mm sa zidom od 1 mm.
Specifična otpornost prohroma je obično 6.9×10−7 Ω•m, ali se to razlikuje od sastava.
Treba će ti koliko sam ja odoka računao oko 10 metara, ali moraš to tačno da izračunaš
i da umeriš otpornik.
Na kraj natakneš crevo , pustiš vodu kroz cev i eto otpornika , a bogme i vruće vode.
Smotaj cev u spiralu :D
[ zica49 @ 07.01.2015. 10:11 ] @
Branko ne pravi se grijac za EZV nego otpornik :)
[ branko tod @ 07.01.2015. 10:24 ] @
Citat:
zica49: Branko ne pravi se grijac za EZV nego otpornik :)


Ono sa buretom me mnogo više podseća na EZV , a na bure moraš da ugradiš i termostat :D
Ovo sa cevkom barem podseća na otpornik.

A sada ozbiljno : mislim da je sa prohromskom cevkom pravo rešenje, ne oksidiše , prema
tome otpornik će biti stabilan i dugotrajan . A ne mora da vuče sa sobom bure . I sam znaš
da se tako hlade i kalemovi.
[ mikikg @ 07.01.2015. 10:30 ] @
I za fox_87 i za ZAS011
Sta god radili i upotrebili postoje dve metode, pretvoriti potrosenu energiju u toplotu sa otpornicima, grejacima i slicnim stvarima (vodeno hladjenje veoma pozeljno) ili "oduzeti" energiju od sprave koje se testira i "vratiti" je u mrezu :)

Prva metoda je manje-vise jasna, dok je druga prica za sebe.
Neophodno je aktivno opterecenje koje radi u 4-kvadratnom rezimu (sinhrono sa mrezom) i koje u sustini vrlo malo snage discipira (reda 5-10% od ukupne snage opterecenja, zavisi od faktora iskoriscenja pretvaraca).
Za ZAS011 bi mozda bilo pametno da razmisli o izradi (projektu) takve sprave posto predostavljam da ce mu to stalno trebati ako se bavi razvojem aparata za zavarivanje. Takve sprave nisu ni malo jednostavne, verovatno dosta slozenije od samih aparata za zavarivanje ali to je ALAT koji ima veliku upotrebnu vrednost … Za 8kW se stvar dodatno komplikuje posto mora biti uradjena za trofaznu instalaciju.

Malo literature oko toga:
http://cds.cern.ch/record/987553/files/p209.pdf

[Ovu poruku je menjao mikikg dana 07.01.2015. u 12:18 GMT+1]
[ branko tod @ 07.01.2015. 11:34 ] @
mikikg

Pogotovo kada treba da testira aparat negde na terenu.
[ zica49 @ 07.01.2015. 13:02 ] @
Pre dvije godine sam cisto iz "nekog preseravanja" napravio nepotrebnu komplikaciju sa mjerenjem istosmjerne struje od 10-tak do 350A +/- .. :(
Prva misao bila ah sta je to jedan shunt i milivoltmetar u ulozi ampermetra.
Probao svega i svacega za shunt..
I poslije poprilicnog broja testova i pokusaja donijeo sam za mene upotrebljivo rjesenje.
Perforirana traka
[img][/img][att_img]
Prave je od nekog cudnog metala ne korodira (pocincavanje iste se prekinulo raditi jer cink i gradjevinko vapno naprave glupost) te ima primjetan otpor.
Rupe su interesantne zbog klema spajanja i umjeravanja duzine.
Ja sam ugradio komad oko 1,5 metara ..
Tad mi bila dostupna samo neka debela a u poslijednje vrijeme vidjam tanje i jos tanje milina bozja.
Nabacio strujna klijesta i uporedjivao (postigao sam tacnost od oko 2-3% prve dvije sekunde u odnosu na Fluke 376) grije se,nisam hladio vodom,a auto upali dok se traka zagrije tako da nije problem.

Da radim opet to uzeo bi 10 komada duzih i tanjih te napravio paralelno ..nije ta traka skupa...
Ako neko misli da jest nek potrazi na netu koliko kosta utrimovan otpornik od samo dvadesetak wati..


[ gmhans @ 08.01.2015. 06:35 ] @
Odeš do najbližeg auto-električara, pitaš ga da li ima "crknutih" H4 sijalica, pokupiš 10 kom i eto ti opterećenja - kod njih u 99% ode vlakno oborenog svetla, a vlakno dugog ostane čitavo, pa ga možeš upotrebiti. 60W je snaga dugog svetla.
[ Trick__Fix @ 08.01.2015. 08:36 ] @
Citat:
gmhans: "crknutih" H4 sijalica, pokupiš 10 kom i eto ti


To neće da valja,

55W halogenka dok radi vuće 4,58Amp, znaći ima 2,62 Oma pri naponu od 12V.

Na ladno: sad izmrijh jednu Narvinu (od 55W) ima 0,2 Oma, znaći početna udarna struja je 60Amera.

10 komada u paraleli imaju 550W ali imaju i 600Ampera udarne struje,

pa sad vidi da li je to lekovito za napajanje iLi če da odradi zaštita,
[ mikikg @ 08.01.2015. 11:38 ] @
@Trick__Fix
Bas tako … Proradice zastita koja ce verovatno da ugasi ceo ispravljac …

Inace jedna od zanimljivih i lako izvodljivih resenja za "variabilno" opterecenje je elektricni sporet :)
Ih kako to super radi, imas prekidace, ringle i grejac od rerne i mozes X kombinacija da napravis … Bez sale, stvarno radi OK … Tu "metodu" dosta koriste u Audio tehnici ;)

Meni ne trebaju "tolike" struje pa ovih dana radim na linearnom niskosumnom 4Q aktivnom opterecenju / LabPS (stabilizator / punjac / "praznjac") baziranom na modifikovanom BatoMM audio pojacavacu … Kad mi proradi analogija, tu planiram da dodam i malo digitalije da mogu da programiram razna ponasanja sprave … Meni je to mega-korisna sprava!

[Ovu poruku je menjao mikikg dana 08.01.2015. u 13:00 GMT+1]
[ vladd @ 08.01.2015. 12:33 ] @
Moraju da se prave ozbiljni otpornici za takve struje.

I to ili od predlozenih materijala, ili kantalskih traka, malih otpora.

Potrebno je imati mogucnost smanjenja opterecenja na nekim naponima, da bi se videlo "disanje" i regulacija spregnutih napona.

Cesto doticni napajaci neke max struje mogu samo incidentno da postignu, pod uslovom da ostali izlazi nisu jako optereceni.

15-20 i vise ampera su vec struje za "zavarivanje", ali je to nebitno, bitnije je da doticne struje ne izazovu zagrevanje otpornika na temperature preko 300-400C.

Ne zbog toga sto kantal ne moze to da podnese, vec treba posle cekati da se opterecenje hladi, i ne treba imati, narocito u elektronicarskom "kreativnom kaosu", takav potencijalni izvor pozara..
[ mikikg @ 08.01.2015. 23:52 ] @
Jos jedna vrlo bitna stvar, sta raditi sa tim opterecenjem kad ga napravimo?
Prikljuciti samo? Svetlece, grejace i to je lepo :) ... I ispravljac je "potpuno" ispravan?
Nece ici to bas tako prosto :)

Za iole ozbiljnije testiranje radi se transient response a to je prikljuciti spomenuti "otpornik" redno sa snaznim MOS-FET gde se prate napon i struja prilikom promene opterecenja u razlicitim uslovima.

Taj ispravljac od HP-a, njemu "stalno prikljuceno" opterecenje ne znaci nista, nije to uslov za koji je predvidjen da radi. On je predvidjen i radio u uslovima gde je on "ciman" vrlo brzim promenama, samo zamislite neki program i CPU kome opterecenja skoci sa 10 na 100% u delicu sekunde … to na kraju bas na taj ispravljac zavrsi i on mora da bude sposoban da podnese i odradi ispravno te situacije sa nekim definisanim setom perfomansi.

Kako se ponasa ispravljac kada se brzo menja opterecenja sa npr 0A do 1A, ili do 10A, 50A?
To su stvari na koje treba obratiti paznju da bi rekli da je ispravljac "ispravan" …

http://cds.linear.com/docs/en/application-note/an104f.pdf

^ Video sam kod jednog naseg mladjeg kolege 3 merne sonde razvijene po toj topologiji za 1, 5, i 50A, transient response tester sa BW preko par stotina kHz.
To se bas sa tim testira :)
Mala plocka koja na vrhu ima dvopolni konektor a sa druge strane konektori za input pobudnog signala i output izmerenog signala i +/- napajanje.
Signal generator i cap gore-dole i dobiju se krivuljice sa kojim mozes realno da procenis kako ta sprava radi i da li radi ispravno.
Te sonde koje sam video su bile odradjena za lab uslove sa vrlo striktnom specifikacijom pa je moguce dobiti i tacne rezultate merenja.

Polovni ispravljaci koji se nalaze u online prodaji ne retko zavrse zato sto su "ispravna" ali gde je neka od tehnickih specifikacija problematicna (npr dovodi do reseta CPU u nekim uslovima) pa se prodaju "as it is".
Ako je za grejanje vode nije problem :) ali ako sa tim treba pogoniti neki server, skupocena MB ili oprema, hmm, razmislite sami …

I da, ovi moduli su bili odradjeni sa programibilnim constant current scime se problemi sa promenom otpora naspram temperature naseg potrosaca drasticno umanjuju. Najbitnije je da opterecenje bude sto manje induktivnosti (paralelna veza vise otpornika/traka/zica).
[ branko tod @ 09.01.2015. 00:05 ] @
Citat:
fox_87:
Ovo je serversko napajanje HP ESP114 , ima 55A na grani od 12V(660W) a ukupna snaga mu je 800W, i može da radi samo na njoj, ljudi ga koriste kao punjac akumulatora, test bench napajanje i u druge svrhe

Rekao čovek šta mu treba, da puni akumulator. A možda da pogoni neki motor.
[ Trick__Fix @ 09.01.2015. 01:41 ] @
Citat:
mikikg:Jos jedna vrlo bitna stvar,....zamislite neki program i CPU kome opterecenja skoci sa 10 na 100% u delicu sekunde...Kako se ponasa ispravljac ......sa npr 0A do 1A, ili do 10A, 50A?


miki, Mikulence,

-'El Tebi dobro ?

Dragi prijatelju,

-Čuvaj tu +Pozitivnu Energiju za neka komplikovanija pitanja,

....nemoj na "Napajanju za vrtenje Praseta" _______da gubiš Zlata-Vrednu Pozitivnu Energiju !

Pozdrav
[ mikikg @ 09.01.2015. 02:10 ] @
Pa dobro, ovo su bile korisne informacije pa kome treba neka iskoristi, nece da smeta ...
Stalno se spominju na forumu neka napajanja i cesto ima potrebe za testiranjem, ja sam samo naveo kako se to testiranje radi kako treba ... Mislim da je korisno i za sve ostale ako se niste susretali sa tim jer moderna napajanja nisu vise samo trafo, diode i kondenzatori gde se sve meri voltmetrom ;)

[ fox_87 @ 11.01.2015. 14:08 ] @
Citat:
Trick__Fix:
Citat:
gmhans: "crknutih" H4 sijalica, pokupiš 10 kom i eto ti


To neće da valja,

55W halogenka dok radi vuće 4,58Amp, znaći ima 2,62 Oma pri naponu od 12V.

Na ladno: sad izmrijh jednu Narvinu (od 55W) ima 0,2 Oma, znaći početna udarna struja je 60Amera.

10 komada u paraleli imaju 550W ali imaju i 600Ampera udarne struje,

pa sad vidi da li je to lekovito za napajanje iLi če da odradi zaštita,


Necemo da se vredjamo, ne treba mi za vrtenje praseta ni za punjenje akumulatora kola, treba mi za pc.
Da li postoji mogucnost da se izbegne ta udarna struja ako se u kolo ubaci neka el, komponenta, kondenzator ili tako nesto?

Ili mozda H7 sijalica od 200w ima veci otpor na "hladno" a samim tim i struju starta
[ zica49 @ 11.01.2015. 14:42 ] @
Testiranja tog napajnaja za PC je najjednostavnije na nacin.

Kofa vode u koju ubacis zice potrebne duzine i presjeka. Za 3,3V za 5V za 12V.
Ako zelis testirati na duze vrijeme napravis dotok i odtok vode iz koFe i to je to.
Vec su ti rekli da je taj napon bezopasan ukoliko ne polijes samo napajanje.
[ gmhans @ 12.01.2015. 06:55 ] @
Citat:
fox_87:
Citat:
Trick__Fix:
Citat:
gmhans: "crknutih" H4 sijalica, pokupiš 10 kom i eto ti


To neće da valja,

55W halogenka dok radi vuće 4,58Amp, znaći ima 2,62 Oma pri naponu od 12V.

Na ladno: sad izmrijh jednu Narvinu (od 55W) ima 0,2 Oma, znaći početna udarna struja je 60Amera.

10 komada u paraleli imaju 550W ali imaju i 600Ampera udarne struje,

pa sad vidi da li je to lekovito za napajanje iLi če da odradi zaštita,


Necemo da se vredjamo, ne treba mi za vrtenje praseta ni za punjenje akumulatora kola, treba mi za pc.
Da li postoji mogucnost da se izbegne ta udarna struja ako se u kolo ubaci neka el, komponenta, kondenzator ili tako nesto?

Ili mozda H7 sijalica od 200w ima veci otpor na "hladno" a samim tim i struju starta


Ma samo ubaciš na red sa sijalicama jedan snažniji otpornik 10-20 oma (ili još bolje jednu sijalicu 220V) i recimo prekidač preko njega paralelno, da pregrmiš taj prvi udar i onda kad sijalice zasvetle premostiš otpor i to je to.
[ Trick__Fix @ 12.01.2015. 07:54 ] @
U stvari praviš "Soft-Starter",
da mu ne odradi zaštita a da na kraju ipak bude 600W opterećenja.

Kad sijalice zasvetle punim sjajem to ima da greje...onako fest dobro :)