[ banem @ 09.02.2015. 08:17 ] @
Sređujem jedan HSR 140. Našao sam sličan prekidač i zamenio neispravan. Namotao sam konac za biranje radio stanica koji je spao. E sad, od svih sijalica samo jedna je ispravna. Ovako izgleda:



12v 30mA

Mogao bih i LED... ali neću. Hoću da ga vratim u što približnije fabričko stanje. Ima li negde takvih sijalica kod nas? Možda takve idu za osvetljenje enterijera automobila (ono oko komandne table i prekidača)?
[ mali genije @ 09.02.2015. 12:03 ] @
Ima u tabli automobila,svrati u prvu prodavnicu auto delova.
Nisam merio koliko je mA
[ banem @ 09.02.2015. 14:08 ] @
Sjajno, hvala!
[ banem @ 11.02.2015. 09:18 ] @
Našao u prodavnici auto-delova. 1,2W su tj. 100mA vuku na 12V.
[ Dompan @ 17.11.2016. 17:05 ] @
Banem
interesira me dali ste uspeli da montirate sijalice od 1.2W i 100 mA na HSR, dali greju i dali rade normalno?
zato sto originalne sijalice su 12v 30mA 0.4W
Pozdrav
[ banem @ 17.11.2016. 17:33 ] @
Da, rade sasvim dobro!

[ Dompan @ 18.11.2016. 09:00 ] @
Hvala ti puno na brzi odgovor.
super izgleda :)
Kazi mi gde si nabavio? Imam i ja stari hsr 140 u odlicnom stanju, ali ne rade sijalice :) U MK ne mogu da nadzem

Pozdrav
[ zeoN_Rider @ 18.11.2016. 09:42 ] @
Citat:
banem:
Da, rade sasvim dobro!


Obratiti pažnju da povećana toplota ne istopi okolinu.
[ Dompan @ 18.11.2016. 10:03 ] @
Svakako,
gledam na Aliexpress, sijalice LED
https://www.aliexpress.com/ite...70-b2fc-7ea6e5254d48&tpp=1

sta mislite za nesto ovakvo?
[ banem @ 18.11.2016. 11:06 ] @
Citat:
zeoN_Rider:
Citat:
banem:
Da, rade sasvim dobro!


Obratiti pažnju da povećana toplota ne istopi okolinu.


Ne bi trebalo, 1,2W jedva bude mlako...


Citat:
Dompan:
Svakako,
gledam na Aliexpress, sijalice LED
https://www.aliexpress.com/ite...70-b2fc-7ea6e5254d48&tpp=1

sta mislite za nesto ovakvo?


Tih T5 ima milion verzija. Ja sam ih kupio možda 50 do sada. 10-tak je crklo u roku od godinu dana. Problem je, uslovno rečeno "problem", što svetle hladno belo, a u HSR idu tople narandžaste, klasične. Plus, što su mnogo veće od onih što idu HSR.
[ zeoN_Rider @ 18.11.2016. 11:48 ] @
Citat:
banem: Tih T5 ima milion verzija. Ja sam ih kupio možda 50 do sada. 10-tak je crklo u roku od godinu dana. Problem je, uslovno rečeno "problem", što svetle hladno belo, a u HSR idu tople narandžaste, klasične. Plus, što su mnogo veće od onih što idu HSR.


Vidi ovde: http://www.belielektronik.rs/E.../Sijalica-za-uredjaj?limit=100
[ banem @ 18.11.2016. 11:56 ] @
Meni ne treba više, ja sam to rešio odavno. :) A Dompanu mislim da ne vredi, treba da potraži u MKD da li ih ima.
[ zeoN_Rider @ 18.11.2016. 12:30 ] @
Citat:
banem A Dompanu mislim da ne vredi, treba da potraži u MKD da li ih ima.


Uh tek sad videh da je Makedonija u pitanju.
[ vladd @ 29.11.2016. 07:27 ] @
Jedna 3mm LED i 330-470 oma otpornik, boja po zelji..resen problem..
[ banem @ 29.11.2016. 08:28 ] @
Može i LED, ali ako radiš pravu restoriranje, onda ide isključivo klasična sijalica. Ima ih na ebayu džaba, samo što se malo čeka.

Mislim, šta ako crkne 3055, šta onda, izbacim celo pojačalo i stavim STK? Draž kod ovih popravki je da se vrati u što približnije fabričko stanje.
[ zeoN_Rider @ 29.11.2016. 08:43 ] @
LED neće prosvetljavati kao sijalica.
[ vladd @ 30.11.2016. 06:19 ] @
Pa i ne treba, ako vec nema difuzor svetla.
Bitno je samo da ne izgleda tragicno bez osvetljenja instrumenta.

A to je inace kolekcionarski hit, pa mora da bude 99,99% originalan.
Nista mu ne smeta da se unapredi sa novim tipom osvetljenja, kondenzatora, a koga ne mrzi i otpornika.

2N3055 se ionako ne moze naci u epitaksijalnoj verziji iz 70-ih, ako se bas jure arhaicno-sonicne(?) karakteristike, vec savremene verzije koje zvuce kao kanta.
[ Living Light @ 30.11.2016. 08:36 ] @
Citat:
zeoN_Rider:LED neće prosvetljavati kao sijalica.

Ovo je totale tacno, a i ne izgleda lepo sa led.

@vladd,

Molim te, sta bese "u epitaksijalnoj verziji iz 70-ih"?

de podseti me, ebg, zaboravio sam...
[ banem @ 30.11.2016. 09:02 ] @
Jbt, napravili smo nauku od obične sijalice koja se može kupiti u prodavnici AUTODELOVA. LED su dobre samo kao signalne i tačka. :)
[ Living Light @ 30.11.2016. 09:13 ] @
a i one, od Božicne jelke, onaj dugacak niz,

Nailazio sam da su na 12V, tako 20-30mA.
[ perkom @ 30.11.2016. 09:19 ] @
Citat:
zeoN_Rider:LED neće prosvetljavati kao sijalica.

Ja sam nedavno u jedan stari Marantz risiver ubacio led traku umesto sijalica koje su po obliku kao osigurači, i ispalo je bolje nego dok je imao sijalice.
Odmah da napomenem da sam uzeo traku sa ledarama topline 2700 kelvina.

[ banem @ 30.11.2016. 09:42 ] @
Kod HSR-a je bolje skinuti i oprati staklo, mnogo je veći efekat nego kad se promeni ili stavi bilo koja ista ili druga sijalica...
[ perkom @ 30.11.2016. 09:45 ] @
Citat:
banem: Kod HSR-a je bolje skinuti i oprati staklo, mnogo je veći efekat nego kad se promeni ili stavi bilo koja ista ili druga sijalica...

Ok, to važi za svaki uređaj a ovde se vodi polemika o izvoru svetlosti. Ja tvrdim da led traka bolje osvetljava prednji panel od sijalica.
[ banem @ 30.11.2016. 09:59 ] @
Ne, ovde se vodi polemika o budženju, a ne u vraćanje u što približnije originalno stanje.
[ perkom @ 30.11.2016. 10:00 ] @
Ako pogledaš, ja sam replicirao zeonu da led može biti dobar izvor svetlosti.
Gde u tome vidiš budženje?
[ banem @ 30.11.2016. 10:14 ] @
To je ozbiljno pitanje?

Ako nije, onda je pogrešno mesto.

Ako jeste, onda evo odgovora.

Ja sam pokrenuo temu sa pitanjem gde mogu da se nabave sijalice za HSR-a. Nisam pitao da li može i koje LED i da li to bolje svetli, niti kako da se stavi, niti da li da uzmem pojedinačnu ili traku, niti da li je to neko stavljao u neki drugi uređaj. Ako hoćete o tome da raspravljate, onda otvorite novu temu, nikakav problem. Zamena s nečim drugim ima smisla kada se (recimo) takve sijalice više ne mogu pronaći, pa onda je pitanje šta drugo da se stavi.

Zaista ne vidim ikakav dalji smisao rasprave o stavljanju LED u HSR jer niti je to pitanje, niti me zanima. Znam i sam da stavim LED i da izračunam otpornik, radio sam to pre 30 godina, umem i danas.

Što se mene tiče, ova tema je zaključena.
[ perkom @ 30.11.2016. 10:22 ] @
Ok, neije mi bila namera da osporavam pravo na restauraciju. Samo sam rekao da led traka 2700k može poslužiti i da osvetljava prednji panel bolje od sijalica.
Informacija je za one kojima sijalica nije primaran izvor svetla.
[ Living Light @ 30.11.2016. 12:01 ] @
Citat:
perkom: u stari Marantz risiver ubacio led traku....uzeo traku sa ledarama topline 2700 kelvina.

..a i Ti si pozitivni "Bhandit" ! :-) ....vidi se da znas da odaberes boju, nisi "od juce".

Nego, posto ova tema datira od pre 660 dana,
pa se izvrteli mnogi komentari, pa naponi, pa miliAmperi,

Aj pomozite,

--koja se sad trenutno sijalica trazi ? Koliko Voli, koliko mA ?

Posto imam "šurnast" vrsta tih sijalicki,
iz raznih izvora:

-post centrala,
-ukrasi za jelke raznih fela,
-tel. centrale,
- +100Q,

Daj neko da došapne, koja sad treba sijalica ?


[ zeoN_Rider @ 30.11.2016. 12:14 ] @
Citat:
Living Light
Aj pomozite,
Posto imam "šurnast" vrsta tih sijalicki,
iz raznih izvora:
-post centrala,
-ukrasi za jelke raznih fela,
-tel. centrale,
- +100Q,
Daj neko da došapne, koja sad treba sijalica ?


U centaralama ako se dobro sećam sijalice su za 24V, u HSR-u su sijalice 12V i to dve vezane na red. Znači pogledaj dobro šta i kako.
[ Living Light @ 30.11.2016. 14:15 ] @
zeoN,

Kad te molim, NEMOJ da me ehhbes od "prvog vagona" ,

Mani se centrala od 24 ili 48V,
mani se svega sto sam napisao,

Rekao sam, imam 13 brda sijalica,

-Koja je to sijalica koja ovoj temi nedostaje ?

..da pokusam da je nadjem....u ovom "Brdetu Sijalica !!!.....jel to nesto Loše ???

[ zeoN_Rider @ 30.11.2016. 14:23 ] @
Citat:
Living Light

Rekao sam, imam 13 brda sijalica,



Tebi samo lopata pomaže
[ Living Light @ 30.11.2016. 14:44 ] @
Citat:
zeoN_Rider: Tebi samo lopata pomaže :)


Hvala Ti za Lopatu !

Lopata, koja otkopava grobno mesto, dužine 2m, širine 0.8m,
da bi se iskopalo, koristi se Lopata za ugalj, ona široka, teška,

Kaži mi samo, od cega predlazes kovceg ?

-Od Iverice kosta 13600 din,
-Od neke tamo Topole,....je 21800,

-Od Hrastovine vec ide skuplje,

-Od Trešnjinog drveta, je ONO Ful...

Kad mi predlažeš "LOPATU" ,
samo još dodaj i TIP materijala za Kovčeg...

....da znam,...u kom pravcu da razmišljam, makar to bilo na kredit...
[ emiSAr @ 30.11.2016. 15:21 ] @
Iz prvog posta sijalica je iz autoindustrije, za prosvjetljavanje oznaka na instrument tabli, vise se ne sjecam kojih vozila, ali dosta starih.
Navedene snage ima i sijalica u autokasetofonima, takodje za prosvjetljavanje displeja i oznaka ali nisu u podnozju nego se izvodi letuju.
Takodje Golf 2 u prekidacu svjetala ima slicnu-na letovanje sijalicu.-
[ perkom @ 30.11.2016. 15:25 ] @
Citat:
Living Light:
Citat:
zeoN_Rider: Tebi samo lopata pomaže :)


Hvala Ti za Lopatu !

Lopata, koja otkopava grobno mesto, dužine 2m, širine 0.8m,
da bi se iskopalo, koristi se Lopata za ugalj, ona široka, teška,

Kaži mi samo, od cega predlazes kovceg ?

-Od Iverice kosta 13600 din,
-Od neke tamo Topole,....je 21800,

-Od Hrastovine vec ide skuplje,

-Od Trešnjinog drveta, je ONO Ful...

Kad mi predlažeš "LOPATU" ,
samo još dodaj i TIP materijala za Kovčeg...

....da znam,...u kom pravcu da razmišljam, makar to bilo na kredit...

Ma zašrafićemo ti ručke, kakav sanduk. Pare idu na daču, neko prasence, pivo, špriceri? Valjda ćemo se rastati u veselju?
[ Lavlja_Jazbina @ 30.11.2016. 18:43 ] @
Living Light...samo se ti zezaj sa Karlosom.Ima da ti smrkne ili pocrkaju sijalice..

A sto se tice sijalicki,ja sam za org.
[ vladd @ 30.11.2016. 18:56 ] @
Citat:
emiSAr:
Iz prvog posta sijalica je iz autoindustrije, za prosvjetljavanje oznaka na instrument tabli, vise se ne sjecam kojih vozila, ali dosta starih .
...
Takodje Golf 2 u prekidacu svjetala ima slicnu-na letovanje sijalicu.-


Recimo golf 4 i 5(u sporet prekidacima za klimu i ventilaciju), ford fokus do 2010(instrument tabla)...sto nije bas previse staro, bar tri puta mladje od G2

http://uk.rs-online.com/web/p/filament-indicator-lamps/6559659/
Ako se na te lampe misli.

Mada ja i dalje smatram da su to ponajmanje bitni delovi za sustinu uredjaja, maleni deo estetike(ne popravljaju ruznocu), jednostavno je bitno da sprava ne deluje "coravo"..

Niti se nesto posebno gleda u uredjaj za vreme slusanja muzike.

[ zeoN_Rider @ 30.11.2016. 19:52 ] @
Citat:
Living Light:
Citat:
zeoN_Rider: Tebi samo lopata pomaže :)


Hvala Ti za Lopatu !


Mislio sam na brda sijalica al' odosmo preširoko.
[ perkom @ 30.11.2016. 19:56 ] @
Citat:
vladd:Mada ja i dalje smatram da su to ponajmanje bitni delovi za sustinu uredjaja, maleni deo estetike(ne popravljaju ruznocu), jednostavno je bitno da sprava ne deluje "coravo"..

Niti se nesto posebno gleda u uredjaj za vreme slusanja muzike.

Delim tvoje mišljenje posebno zato što sve novije sijalice imaju sve kraći vek.
Kada je u pitanju ostali "hardver", slažem se da mu treba vratiti originalni izgled-komponente ako ih ima gde kupiti.
[ emiSAr @ 30.11.2016. 19:59 ] @
Moj post se odnosio na one kojima treba bas sijalica, a imaju poznanika, rodjaka ili na dohvat ruke autoelektricara.
Inace, zastupnik RS Components za Srbiju je firma Primotronic iz N.Sada. Sve sto ima u katalogu RS moze se naruciti po kataloskom broju RS.
Kako je firma iz UK, cijene su malo vece, ali kad nesto treba moze se nabaviti.
Preko iste firme (Primotronic) u BiH nabavljam burgije i ostali materijal imperijalnih mjera-Jeftinije nego da idem u UK kupiti!.-
Kako u RS katalogu ima detaljan opis proizvoda, garantovano se dobija ono sto se poruci.-

pOz
[ vladd @ 01.12.2016. 07:02 ] @
Ma RS katalog je drugi iskocio na guglu, a daju dimenzije sijalice.

S obzirom na sadasnji odnos prema inkadescentnim sijalicama i aljkavost u radu, pride broj od 16 komada u risiveru, pristojne LED su sasvim zadovoljavajuca zamena.

Nije to zamena lampi tranzistorima, vec obasjavanje i indikacija, koja, ako se pazljivo uradi, razlika je neprimetna.
Ko ce svaki cas da otvara radio ida menja poneku sijalicu, vise mu steti cesto otvaranje nego sto smeta ili zulja doticni osecaj "neoriginalnosti".

Taj risiver je iskljucivo, jedino, deo sentimentalnosti, daleko je od nekog viseg(ni blizu visokom) kvaliteta. Uradjen je jeftino, nemastovito, be osvrtanja na dizajn, trendove i obelezja doticnih decenija, sa aljkavim i konfekcijskim resenjima, sa losim materijalima, i jedino je deo neke lepe mladosti..i secanja..
Nije cak ni imao balans "ruzno spolja a kvalitet i superiorni projekat unutra", jednostavno je zatopljen u osrednjosti produkovanoj sa industrijskim ustedama..

Potpuni promasaj razvoja HSR-a 48, koji je bio uklopljen u evropski dizajn, sa snagama i karakteristikama svojih savremenika, cak rame uz rame sa proizvodima ozbiljnih svetskih marki 60-ih.

Ali dok su 75-76-e ostali otisli u drugi dizajn, projekat pojacala i odnose prema tjunerima i gramofonskim preampovima, EI je ostala zaglibljena u gastarbajterskom ukusu, i sa ofrlje razvojem naslagala neke jeftne komponente(sa baznom konfiguracijom iz datasita), i ponudila vecu snagu bez osvrta na kvalitet, kao za pijane zurke..bez pokusaja da se (do)projektuje ozbiljno ijedan sklop, kutija, dugme... a sa poprilicno visokom cenom, za to vreme.
Tih godina sam kupovao svoj studentski, prvi risiver, i saucesnik sam tog vremena...i pomno sampratio desavanja.
I tada je HSR48 bio odredjena "vrednost', dok su 140 i 160(kao i 70 nesto pre) bili izvan intereresovanja..
Takvi kakvi su, upali su medju Rotele, Marance, Sonije, Filipse, Servude i slicne, koji su bili inzenjerski vise kopalja udaljeni, a sa cenom ne bas toliko..
Mozda s bili pioniri plastike, nekvaliteta, brzih i nehajnih resenja, nije to bilo strano ni drugima, ali im to svakako ne daje ozbiljnomesto u istoriji hifija..ni domacoj ni svetskoj..

Cisto da se doticnoj spravi ne daje neka druga, prevelika dimenzija, neopravdano..
[ Living Light @ 01.12.2016. 18:41 ] @
Posto i dalje ne kapiram, koju sad trenutno sijalicu trazimo, (posle ovoliko postova)
a imam ih podosta (sto bi zeoN rekao, lopatom treba da se utovara u neki kamion )

Jel i dalje aktuelna ta od 12V, 20-30 mA ?

...ili mozda kasnim sa casova ?
[ zeoN_Rider @ 01.12.2016. 18:53 ] @
Citat:
Living Light
...ili mozda kasnim sa casova ?


Odavno si zakasnio, ovde je već reč o planetarnim sistemima osvetljenja
[ Living Light @ 01.12.2016. 23:00 ] @
Uu jbt,
-te "planetarne" nemam u svom "špajzu"

Ove, obicne, inkadescentne, sa woframom, jos i imam,

ali taj planetarijum-osvetljenje, nemam, na zalos',

Pozdravljam te zeoN,

Svako Dobro,