|
[ peca_90 @ 27.07.2015. 20:19 ] @
| Najpre želim unapred da se izvinim uredništvu ako ova tema krši pravilnik foruma ili ako sam pogrešio podforum.
Dakle, treba mi inženjer elektrotehnike koji bi mi davao privatne časove iz Analogne elektronike, u Pančevu ili Beogradu.
Rade se zadaci - mreže sa operacionim pojačavačima.
Primeri tipičnih zadataka:
http://oi61.tinypic.com/2duj88g.jpg
http://oi61.tinypic.com/2mrtvd5.jpg
Dobar sam student, brzo kapiram, interesuje me materija, tako da neće biti problema za shvatanje izloženog. Student sam Visoke škole elektrotehnike.
Ponude (lokaciju, cenu za dvočas i jeste li imali iskustva u držanju časova) mi šaljite putem privatne poruke. |
[ tomam @ 28.07.2015. 08:42 ] @
 Sta ce ti casovi , uzmi datasheet za neki stariji OP u njemu imas i primere upotrebe sa obrascima za proracun , prouci ga .... i samo ce ti se kazati 
Ako ipak nesto ne razumes pitaj konkretno.
Pozdrav
[ RoRa @ 28.07.2015. 10:07 ] @
Besplatan savet, niti jedan predmet se ne uči iz zbirke zadataka. Zbirka zadataka služi samo za praktičnu primenu onoga što je, iz teorije, naučeno.
Konkretno, za rešenje prvog zadatka dovoljno je prepoznati da je reč o kolu pojačavača sa pojačanjem -1, za ulazne napone manje od apsolutne vrednosti 2xUz. Za veće ulazne napone, pojačanje je -2 jer Zener diode kratko spajaju jedan od ulaznih otpornika. A sve ovo samo zbog činjenice da op. pojačavač uvek nastoji da napon između njegovih ulaza bude nula u idealnim slučaju.
[ mikikg @ 28.07.2015. 12:29 ] @
Kao odlicno "didakticko sredstvo" moze da posluzi simulator kola poput LTSpice.
Program je besplatan i veoma veoma koristan, koristan je i za pocetnike i za profesionalce.
Samo malo da se savlada kako se koristi i onda mozes da simuliras bukvalno sva moguca elektricna kola.
http://www.linear.com/designtools/software/#LTspice
[ milojko1985 @ 28.07.2015. 14:44 ] @
po zbirci bi rekao visa elektrotehnicka skola na vozdovcu i cuveni prof petar bosnjakovic, nisam nikad voleo njegova predavanja nije umeo na pravi nacin da zainteresuje studente za njegov predmet, uglavnom nismo isli na njegova predavanja nego smo pili pivo preko puta u parkicu
[ vladd @ 28.07.2015. 16:56 ] @
To je "aroma" vise skole.
Uglavnom je neka specificna metodologija, koja je vise besmislena i "birokratska", meni nerazumljiva, potpuno kao da sluzi za neke druge namene(ili sujete) a ne da se neko obuci i stekne znanja analogne elektronike...
Koga pa zanima "idealni" pojacavac? Neka profesor zamisli idealnog studenta i neka podeli ocene
No, mala digresija na pedagoske metode, potrebno je naci na netu, ili recimo knjigu, raznik aplikacionih tekstova o operacionim pojacavacima, ako se to smatra za analognu elektroniku.
Inace, sasvim su dobra skripta i predavanja iz OET-a, sa ETF-a, sto je "malo sira" analogna elektronika(od operacionih pojacavaca), naravno, uz prateci nivo matematike.
[ zica49 @ 28.07.2015. 20:21 ] @
Potrebno nekoliko op amp u raznim aplikacijama spojiti na razvojnoj ploci ili PCB-u,probati teoriju i matematiku u realnom kolu.Uspjesno debagirati probleme i tada se moze smatrati da je o tome manje vise sve poznato.
Ja sam bio ubjedjen da poprilino poznajem op ampove ali pre neki dan Kecman trazi hall za mA i pokazase mu rjesenje boli glava.Nekad sam davno imao dodir sa tim i prihvatio zdravo za gotovo da je u pitanju strujno ogledalo,jest ali samo u kolicini koliko i biber u supi..nije mi trebalo i nisam ulazio dublje u materiju.
"Pusenje je majka nauke" :)
Ja bi se licno kanio pivatnih instrukcija(sta ako te pogresno nauce) pocnes sam,kad zapnes brate ovdje ima najmanje petero dezurnih koji ce priskociti u pomoc usput najvjerovatnije jos mnogo koji prate i usputno kupe znanje.
Teoreticar te ne moze nauciti...teoreticar/prakticar moze..
[ bogdan.kecman @ 28.07.2015. 20:55 ] @
ono sto neko ko zna znanje i ume da ga prenese moze da te nauci za 90min 1:1 rada ne mozes da pokupis sa foruma i iz knjige za 7*90min sam, posebno ako su knjige pisale b00dale (a mnogo je takvih knjiga u nasem skolstvu) onda tek keetah mozes da naucis iz istih .. ja sam gledao neke IT knjige koje su objavljivali profesori BU pa to je bre sramota, to je sklopljen prevod iz 10tak stranih knjiga, koje su prevodili studenti pasus po pasus za ocenu i onda samo zalepljeno sve kao jedna knjiga, jedino sto mozes sa tom knjigom je kupis, das profi da potpise da mozes da izadjes na ispit i odma posle istog to go123 bacis u staru hartiju .. tako da ja potpuno razumem momka koji bi platio par casova da ga neko uputi i otvori mu oci za pocetak, a posle par sesija od po 90min ce lako on knjigu, forum...
[ milojko1985 @ 28.07.2015. 21:45 ] @
zavrsio sam tu visu pa da dam momku par saveta, iako se ta visa skola na vozdovcu smatra za jednu od najboljih visih skoli u srbiji kupi sebi unimer, kvalitetnu lemilicu, osciloskop i polako kuci pocni da eksperimentises oko elektronike, kolko vidim malo sta se promenilo na predavanjima iz elektronike od kad sam ja zavrsio sve se vrti u krug teorija teorija a malo prakticne nastave, ne kazem da profesori na visoj nemaju pojma al taj koncept studiranja gde mozes da zavrsis taj smer i da nikad ne uzmes lemilicu u ruke je pogresan, tako da je sve na tebi, a ti zadatci sto te muce mozes da savladas za par sati svi su sablonski i nisu mnogo komplikovani, secam se da sam mnogo puta komentarisao da mi je teza elektronika bila u srednjoj nego na visoj
[ peca_90 @ 12.08.2015. 09:25 ] @
Zahvaljujem na odgovorima. Imam LT spice, odlično radi posao.
Molio bih nekoga da mi objasni zbog čega je raspored struja u oba slučaja (U<o i U>o) ovakav kako je dato na slici:
http://oi58.tinypic.com/28t9iu0.jpg
http://oi57.tinypic.com/1o6s6c.jpg
I ako može, otkud ja znam kakva je anoda od diode D3 (na većem ili manjem potencijalu od katode) pa da znam je li ta dioda provodi ili ne kada je U<0
Hvala
[ vladd @ 12.08.2015. 14:00 ] @
Sema pretpostavlja idealan pojacavac i idealne komponente.
Tako je i dioda prakticno idealna i tretira se kao jednosmerni "ventil". Ako je napon na anodi veci od potencijala katode, provodice u tom smeru, u suprotnom ce prekinuti tok struje.
[ peca_90 @ 12.08.2015. 15:59 ] @
A otkud ja znam kakav mi je napon na katodama? Msm u nekim slucajevima znam, a u drugim ne znam. Otkud ovakav raspored struja kakav je prikazan na slici, za oba slučaja ulaznog napona?
[ macolakg @ 12.08.2015. 16:11 ] @
Sasvim ćeš lako znati posle nekoliko stotina stranica literature koju proturiš kroz šake.
Dakle, forum je samo neko usputno sredstvo "lakog" tipa i na njemu nećeš steći opsežnja znanja.
Zato sledi zagrevanje stolice i puno literature, a valjalo bi uz put i podjednako praktičnog rada da bi se mogao dobro kompletirati.
Posle tih nekoliko stotina strana i nekih možda godinu rada, možeš se smatrati početnikom sa dobrim predispozicijama za dalji napredak.
Simulacioni programi te takođe neće naučiti već samo olakšati neke stvari oko razumevanja.
Pozdrav
P.S.
Ako su ti časovi potrebni samo da dobiješ ocene i završiš sa tim, a da se kasnije tim ne baviš, onda nabubaj i dobij ocenu.
Ako misliš da se baviš tim ubuduće, onda ti sledi višečasovno bavljenje tim svaki dan, velika ljubav i mnogo energije uloženo prema toj oblasti.
Boljeg predavača od samog sebe i dobre literature nećeš naći. Uz dobru literaturu i praktični rad, postaješ sam sebi najbolji učitelj.
P.P.S.
I naravno, pod hitno obnovi fiziku iz osnovne škole.
[ macolakg @ 12.08.2015. 16:22 ] @
Oko op-amps koji te brinu:
Uvek prvo pođi od pretpostavke da će svaki op-amp sa negativnom povratnom vezom po svaku cenu pokušati da očuva nultu razliku potencijala između svojih ulaza (idealni op-amp).
Polaziš od toga koliko bi struje trebalo uneti u granu koja vrši poremećaj koji se razlikuje od nultog stanja, a da bi se poremećaj anulirao.
[ macolakg @ 12.08.2015. 20:01 ] @
Evo ovde imaš dve prvoklasne i besplatne knjige:
http://www.elitesecurity.org/p3598749
[ peca_90 @ 13.08.2015. 09:58 ] @
Provalio sam saaam šta i kako ide. Kako odmičem sa gradivom, tako ću imati još pitanja.
[ vladd @ 13.08.2015. 10:45 ] @
Lepo, ali kod svakog ucenja ima nekoliko faza. U pocetku je napredovanje znacajno, dok ne dodje do platoa. Takodje je bitno kada i koliko treba ici u "dubinu" problematike.
Zalazenje u dubinu se koristi kontrolisano, za razjasnjavanje nekih pojava, ili realnih ponasanja komponenti. Ici precesto u dubinu je za pocetnika zamajavanje, i nikakav utisak "velikog znanja" se ne moze formirati. Inace moze da bide klasicno gubljenje vremena, obasipanje nepotrebnim informacijama, i prosto gubljenje u nemogucnosti povezivanja informacija.
Sistematski obraditi sve elemente, grane elektronike, i aplikacije. Neke makar cisto informativno, a neke osvajati temeljno.
Najcesce je najlakse preko konkrtnih aplikacija.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|