[ Radanko @ 19.03.2016. 00:39 ] @
Pre neki dan kupim kuhinjsku indukcionu plocu sa dve ringle (polovnu iz uvoza, znaci nije u garanciji). Ploca 3-4 dana radila odlicno, obe ringle, jedna 1300w, druga 1800 W. Danas ukljucim obe ringle i radi neko vreme normalno, ali kada sam obe satavio na maksimum izbaci osigurac. Otvarao sam je i unutra na prvi pogled sve ok, nema tragova topljenja, spoja ili tako nesto! Probao sam nekoliko puta , ali odmah izbaci osigurac. Imate li neki savet sta moze da bude! Kabal mislim da nije!
[ ZAS011 @ 19.03.2016. 05:01 ] @
IGBT tranzistor većinomode u večna lovišta.
Pazi kakvo posuđe korisiš za kuvanje,nije svako pogodno za indukcione ploče.
[ goropad @ 19.03.2016. 07:48 ] @
Indukciona ploca je najveca glupost, to se svuda u svetu izbacuje iz upotrebe. nit stedi struju, nit moze normalno da se koristi, treba specijalno posudje i nikakve prednosti nema, prednost je jedino sto rade brze od klasicnih grejaca. ali to samo zato sto su vece snage.

Nego kazi nam ti, koji osigurac izlece, jer na tabli ili u pecnici? Kazem ti vuce dosta struje, moze biti da nije nikakav kvar nego samo slab osigurac.
[ Radanko @ 19.03.2016. 08:12 ] @
osigurac u kuci izbija cim ubodem kabal od indukcione ploce u uticnicu, opste ne stigne da zagreva i da povlaci vecu struju

[Ovu poruku je menjao Radanko dana 19.03.2016. u 09:25 GMT+1]
[ Slobodan čovek @ 19.03.2016. 08:25 ] @
Pa ta dva "grejača" kada rade zajedno na maksimumu vuku 14A. Od koliko ampera je osigurač?
[ Radanko @ 19.03.2016. 08:47 ] @
Zar ne bi trebalo da iskaze sklopka kada se ukljuci ringla od ploce na taster?
Meni ne dozvoljava ni u zid da je ubodem !

Osigurac koji iskace u tabli u kuci nosi oznaku c16, verovatno 16 ampera
[ emiSAr @ 19.03.2016. 09:06 ] @
Jeli to u toj postavci na tom mjestu uopste radilo? Ako je prvo ukljucenje, nije dobro skopcan mrezni kabel. Ako nisi radio oko
visokog napona (gradske mreze) potrazi nekoga ko ce instrumentom ispitati kako je kabel prikljucen.-

pOz
[ Living Light @ 19.03.2016. 09:16 ] @
U prvom postu kazes da je ploca dobro radila 3-4 dana i to obe ringle.
Posle navodis da izbacuje osigurac cim ubodes kabl u uticnicu.

To znaci da se sa plocom ipak nesto lose desilo.

Treba neko detaljno da proveri komplet plocu.
[ Radanko @ 19.03.2016. 09:30 ] @
Tako je, ploca je radila 3-4 dana na istoj uticnici!
U radu je izbacila osigurac i sada ne dozvoljava ni u zid da je ubodem, odmah izbaci sklopku (osigurac)
[ Living Light @ 19.03.2016. 09:33 ] @
To mi nekako lici da je na ploci negde nesto "probilo na uzemljenje".

Kako mi se cini, automatski osigurac ispadne odmah nakon ubadanja kabla u uticnicu
jer Faza nekako ode na uzemljenje.

Prvo i prvo, instrumentom treba proveriti da li postoji veza
na prikljucnim klemama (od cele ploce) izmedju Faze i uzemljenja ?

Naravno sve to radi u iskljucenom stanju, sa raspojenim mreznim kablovima.

[ emiSAr @ 19.03.2016. 09:37 ] @
Ploca imao RSO filter koji je najvjerovatnije otisao u vjecita lovista, ako nisi vican popravkama trazi nekoga ko jeste. Filter je obicno vezan
direktno na kabel bez ikakvih prekidaca. Ako je u radu, kao sto kazes izbacila osigurac , postoji moguce jos nesto sto je u kvaru.
S toga oprez.-

pOz
[ Radanko @ 19.03.2016. 09:51 ] @
U elektroniku se razumem osnovno, mozda i vise od toga :) Na drugom mestu bi se mozda hvalio, ali ovde .... :)
Salim se, znaci elektronika i struja mi nisu nepoznati, popravljao, lemio, imam unimer, znaci osnovne popravke, lemljenje i tako to.
Znam sta su osnovne komponente na ploci i tako to! Jednostavno volim da to gledam i tezim da sam popravim (ako je moguce) :)
Da li bi slika ploce pomogla da bacite pogled na komponente?
[ emiSAr @ 19.03.2016. 10:41 ] @
Ovako na daljinu slika je jedino sto moze pomoci. Ostalo je nagadjanje.-

pOz
[ vucko47 @ 19.03.2016. 11:09 ] @
Ako pada osigurac onda je direktan spoj izmedju faze i nule. Da je nesto u spoju sa uzemljenjem padala bi fidova sklopka. Posto imas unimer kreni prvo sa ispitivanjem kabla pa onda dalje.. Svakako bi slika pomogla
[ Radanko @ 19.03.2016. 11:22 ] @




















[ Radanko @ 19.03.2016. 11:25 ] @
Koji deo da izostrim ili iz drugog ugla da slikam?
Kabal je u redu!
[ emiSAr @ 19.03.2016. 11:38 ] @
Uslikaj mrezni kabel gdje ulazi u samu plocu i prema elektronici, od samog utikaca svaki ulazak-prolazak kabla kroz "nesto".
Kod mjerenja treba svako takvo mjesto postupno rastaviti i premjeriti.-

pOz
[ Radanko @ 19.03.2016. 11:42 ] @
Na slici 9 se vidi sve vezano za napojni kabal, tu se i vidi gde ulazi, u samom dnu. Vidljiv je celom duzinom, nije kroz tunele ili negde skriven!
[ Radanko @ 19.03.2016. 11:59 ] @
Kabal skinuo ceo izvukao i ispitao, u redu!
Izmedju faze i nule nema direktne veze ili neki otpor kada merim direktno na ploci gde se kaci napojni kabal.
Kada spojim grejne ploce onda se javlja otpor izmedju faze i nule, sve mereno na ploci gde se srafi napojni kabal.
[ Radanko @ 19.03.2016. 12:05 ] @
Smem li i da li bih sta dobio ako raskacim grejne ploce u ukljucim indukcionu plocu u struju?
Mozda da eliminisemo kvar samih ploca ili .....
Mada namotaji na plocama izgledaju "zdravi"
[ Living Light @ 19.03.2016. 12:11 ] @
Kad raskacis grejne ploce od ostatka elektronike
izmeri da li postoji veza izmedju samih prikljucaka grejnih ploca
i lima na koji su montirani:

[ Radanko @ 19.03.2016. 12:38 ] @
Ne postoji veza izmedju grejnih ploca i table lima na kojoj stoje, mereno unimerom!
[ Living Light @ 19.03.2016. 12:47 ] @
Onda ostaje samo ovo:
Citat:
Radanko:Kada spojim grejne ploce onda se javlja otpor izmedju faze i nule, sve mereno na ploci gde se srafi napojni kabal.


To bi znacilo da glavni "ELEMENT" koji ukljucuje ploce provodi i kad ne treba.

Na stampanoj ploci poprati liniju struje za grejace.
Kreni od grejaca na kontra stranu i prati odakle grejaci dobijaju struju na ploci elektronike.

Pokusaj da nadjes "DEO" na stampanoj ploci (ili na hladnjaku) koji vrsi regulaciju struje kroz grejace.
[ ybeelsec @ 19.03.2016. 14:06 ] @
A ovi stakleni osiguraci, na ploci elektronike, nisu izgarali?
Koje vrijednosti su istih?
Mozda da uklonis iste pa onda bez njih ukljucis da bi vidio da li je problem ispred ili iza.
[ Living Light @ 19.03.2016. 14:26 ] @
Eto, Boza pomene staklene osigurace...

Malo je cudno ako su osiguraci ostali "celi"
a onaj automatski od 16Amp popadao od opterecenja (ili kratkog spoja).

Nedostaje jos neka informacija...
[ Radanko @ 19.03.2016. 14:44 ] @
Ovako, krenem da gledam plocu sa zadnje strane, po lemovima i utvrdim sledece
ploca ima dva hladnjaka i ispod njega po dva "cuda" koja su spojena srafom i termalnom pastom za hladnjak. Jedan je sa 3 nozice, drugi sa 4 nozice.
E sad uzmem unimer i jedan kraj na veliki alu hladnjak, a drugi na nozice i utvrdim sledece
- na jednom hladnjaku ima vezu samo sa "cudom" sa tri nozice i to na trecoj, sredisnjoj nozici, dok hladnjak sa "cudom" sa 4 nozice nema vezu (ne pisti unimer)
- na drugom hladnjaku ima vezu sa "cudom" sa tri nozice i to na na sve 3 nozice, dok hladnjak sa "cudom" sa 4 nozice ima vezu sa jednom , a sa ostale 3 nozice pokazuje otpornost.

Zar ne bi trebalo da bude isto na oba hladnjaka?


[ Radanko @ 19.03.2016. 14:55 ] @
Osiguraci 10A25L tako pise na njima.
Evi vidi se cak i nit!
Ali cudno je sa druge strane ploce sto nisu podvojeni nego rade zajedno i nose mnogo vise od 10A , zar ne?
[ Living Light @ 19.03.2016. 15:28 ] @
Dva paralelno spojena osiguraca od 10Amp nikad nije jednako = 20 Amp
...zbog neravnomernog rasporeda struja kroz oba osiguraca.

Te cake se koriste kada se zeli ubrzati "pregaranje" osiguraca pri dostignutoj maksimalnoj struji.

Primer:
Ako je podela struja takva da kroz jedan osig. ide 12Amp a kroz drugi 8Amp,
onda prvo "zvekne" ovaj sa 12Amp i ODMAH nakon toga ošajdari ovaj sto je imao 8Amp,

-zato sto je PREUZEO komletno opterecenje na sebe.

Drago mi je da je ovako komplikovana tema postavljena ovde,
posto uz te "Ringle" ide elektronika koje ima vise nego u 2 Video-Recordera


Polako, lagano, nekako ce da se izborimo sa tim "Šporetom"

valjda...







[ ybeelsec @ 19.03.2016. 15:36 ] @
taj sa 4 pina je grec
indicira da je prosvirao ali nemora biti, mjeriti ga odspojenog od ploce
taj sa 3 pina je tranzistor i sigurno je prosvirao, takodje provjeriti odspojeno od ploce
[ Radanko @ 19.03.2016. 20:00 ] @


Na tranzistoru svaki pin sa svakim ima vezu (unimer pisti). Znaci riknuo?

Na Grec stoje stvari ovako:
1-4 otpor oko 400
1-2 otpor oko 400
1-3 otpor oko 400
1-4 otpor oko 920
2-3 nemaju vezu medjusobno

Identicne parametre sam dobio sa grec koga nisam skinuo nego onako sa ploce
[ Radanko @ 19.03.2016. 20:07 ] @
TRANZISTOR FGA25N120ANTD
gde ima da se kupi?
[ vucko47 @ 19.03.2016. 20:26 ] @
http://www.mikroprinc.com/proi...i/igbt/fga25n120antd/index.php
[ Radanko @ 19.03.2016. 20:28 ] @
da li je ovaj isti kao taj?
http://www.belielektronik.rs/FGA25N120
[ vucko47 @ 19.03.2016. 20:45 ] @
Mislim da nije. Pogledaj pdf od oba pa uporedi
[ Radanko @ 19.03.2016. 21:55 ] @
Nesto gledam ove lemove i mislim da je ova ploca vec popravljana u ovom delu!
Druga stvar koja me buni je zasto je ostavljeno jos jedno mesto za tranzistor i na hladnjaku i obelezeno na ploci, a i po lemovima bih rekao da je bio tu jos po jedan tranzistor ali je izgleda neko to poskidao i stavio samo po jedan po hladnjaku. Evo slika na kojima sam sve to obelezio. Verovatno mu je bilo skupo da stavlja duple tranzistore, stavio po jedan da radi ploca i na prodaju. Gresim li?
[ vucko47 @ 19.03.2016. 22:15 ] @
Moguce da je tako. Po struji koju povlaci dok radi logicno je da idu po dva. Ako je nesto radjeno mora se videti razlika na lemu
[ Radanko @ 20.03.2016. 14:48 ] @
Meni deluje po lemovima da bi trebalo da su bila jos dva!
[ Radanko @ 20.03.2016. 15:06 ] @
http://orbitel.co.rs/sr/proizv...711/fga25n120antd#.Vu66LzF7uUk

Ima i ovde , da li je to taj?
[ dusanboss @ 20.03.2016. 18:04 ] @
Ja sam pre nekog vremena popravljo jednu idukcionu ploču. potpuno isti kvar. IGBT tranzistori grec. Reče čovek već u drugom postu.

TRANZISTOR FGA25N120ANTD ako ne nadješ možeoš i jači da staviš. Što bi bilo pametno ako planiraš opet da pališ obe ringle odjednom. Ovaj ti je 1200 V 25 A.
koštaju oko 1000-1500 din, Grec je jeftin.
[ Radanko @ 20.03.2016. 20:21 ] @


Zar ovaj nije od 50A?
[ Radanko @ 20.03.2016. 21:35 ] @
IKW25N120T2

IGBT, 1200V, 50A, 349W, TO-247AC
Sta mislite o ovom, da li je bolji, tj . jaci
[ emiSAr @ 20.03.2016. 21:50 ] @
Indukciono kuhanje je u principu VF prenos energije ka posudi u kojoj se kuha, stoga su pored napona i struje veoma bitne VF osobine IGBT-a
koristenog kod te ploce. S toga bi veoma pomogla oznaka i proizvodjac pokvarene ploce, mozda se nadje neko ko zna sta je u
originalu koristeno.-

pOz
[ Radanko @ 20.03.2016. 22:00 ] @
Steba IK 200
[ ybeelsec @ 20.03.2016. 22:25 ] @
dobro rece emiSAr
nemoj da se razocaras ako po zamjeni elemenata i ukljucenju indukcione ploce za kuvanje izbaci osigurac na tabli
hoce to
[ dusanboss @ 21.03.2016. 00:20 ] @


Pa ne baš. Broj 25 mu oznaka za jačinu struje na 100 C što će najverovatnije biti blizu radne. 50 A mu je jačina na 25 C. Imaš na tabeli ispod slike.

Stavi koji nadješ, samo da ima min 25 A i 1200 V. Ovaj zadnj što se naveo ima iste karakteristike. Ako nadjes od 35 A stavi njega.

Neće da ti izbacuje usigurač ako koristiš jednu ringlu. 1800 W je ipak mnogo za monofaznu struju, još ako je kvalitet struje loš u tvom kraju (kući) uopšte ne čudi kvar.
[ Radanko @ 21.03.2016. 07:39 ] @
Citat:
ybeelsec: dobro rece emiSAr
nemoj da se razocaras ako po zamjeni elemenata i ukljucenju indukcione ploce za kuvanje izbaci osigurac na tabli
hoce to

Ovo mi bas nije jasno! Da li to znaci da ce se to desiti samo prvi put ili da je jos nesto izgorelo!
[ Radanko @ 21.03.2016. 08:13 ] @
Da li treba neka namenska termalna pasta ili moze i ona za kompjutere?
Sa gornje strane tranzistora ide hladnjak sa pastom izmedju, a sa donje strane tranzistora ( ka ploci) nalazi se neki senzor, verovatno temperature, bar mi tako deluje, podignut od ploce sa tvrdjim sundjerom, koji je takodje termo pastom povezan sa tranzistorom.
Ukratko ovako gledano od ploce
ploca
sundjer
senzor
pasta
tranzistor
pasta
hladnjak
[ Radanko @ 21.03.2016. 09:43 ] @
IKW40T120

ovo je najjaci sto sam mogao naci na internetu da ima da se kupi kod nas
TRANZISTOR IKW40T120,
IGBT-N, 1200V; 75A; 270W; Uces=1.7V@Ic=40A

Da li ovaj moze?
Cena mu je oko 1200 dinara

ili da stavim po dva ova FGA25N120ANTD
1200V,50A,312W,N-IGBT+d,TO3P

Sta je pametnije, 1 jaci ili dva slabija?

[Ovu poruku je menjao Radanko dana 21.03.2016. u 11:09 GMT+1]
[ yt1nvs @ 21.03.2016. 10:52 ] @
Ja imam

IHW15N120R3 pun naziv
Marking
H15R1203

koristim ih za manje ploce tipa onih sa jednom ringlom
[ dusanboss @ 21.03.2016. 10:58 ] @
Kako bre dva da staviš ? Ne možeš prvo iz razloga što ćeš tako duplirati napon struje potreban na bazi koji kod oba navedena 20 V. Vidi tabelu (Gate-emitter voltage).
Stavi slobodno ovaj od 45 A (nije 75) i možeš da koristiš termalnu pastu za komp.

Da li si našao grec? Mislim da je teže naći njega nego tranzistor.
[ Radanko @ 21.03.2016. 11:04 ] @
Citat:
dusanboss: Kako bre dva da staviš ? Ne možeš prvo iz razloga što ćeš tako duplirati napon struje potreban na bazi koji kod oba navedena 20 V. Vidi tabelu (Gate-emitter voltage).
Stavi slobodno ovaj od 45 A (nije 75) i možeš da koristiš termalnu pastu za komp.

Da li si našao grec? Mislim da je teže naći njega nego tranzistor.


Grec nisam ni trazio, mislim da je od ispravan, kako da ga proverim?

Citat:
Radanko:
Nesto gledam ove lemove i mislim da je ova ploca vec popravljana u ovom delu!
Druga stvar koja me buni je zasto je ostavljeno jos jedno mesto za tranzistor i na hladnjaku i obelezeno na ploci, a i po lemovima bih rekao da je bio tu jos po jedan tranzistor ali je izgleda neko to poskidao i stavio samo po jedan po hladnjaku. Evo slika na kojima sam sve to obelezio. Verovatno mu je bilo skupo da stavlja duple tranzistore, stavio po jedan da radi ploca i na prodaju. Gresim li?


Prema ovom bi isla po dva!
[ branko tod @ 21.03.2016. 11:56 ] @
Radanko

Turi sliku instrumenta sa koijm meriš grec i tranzistor da ti preporučim merenja.
_____________________

dusanboss, prevedi:

Kako bre dva da staviš ? Ne možeš prvo iz razloga što ćeš tako duplirati napon struje potreban na bazi koji kod oba navedena 20 V. Vidi tabelu (Gate-emitter voltage).
[ vucko47 @ 21.03.2016. 12:09 ] @
Grec je mozda najbolje ispitati u kolu sa nekim opterecenjem.
A za tranzistore vidi sliku pa zakljuci. Mislim da je to slicno, samo kod tebe na ploci ima i zener ako vidim dobro
[ branko tod @ 21.03.2016. 12:57 ] @
http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/AND9166-D.PDF
http://www.st.com/st-web-ui/st...pplication_note/CD00115561.pdf
http://cache.nxp.com/files/mic...Documentation&fileExt=.pdf
http://www.infineon.com/dgdl/I...3a30433a047ba0013a6ec9c25f6017
http://overunity.com/13228/185...dlattach/attach/119201/image//
http://elektrotanya.com/PREVIE...tic_with_oscillogram.pdf_1.png
[ Radanko @ 21.03.2016. 12:58 ] @
Sta ovo znaci, da ipak idu po dva tranzistora, a ne jedan?
Tek sam sad zbunjen!
Na drugoj slici sto je vucko47 postavio se vide dva tranzistora, zar ne!


[Ovu poruku je menjao Radanko dana 21.03.2016. u 14:10 GMT+1]
[ branko tod @ 21.03.2016. 13:15 ] @
Da su bila dva ne bi pukao rešo, najverovatnije.
[ vucko47 @ 21.03.2016. 13:24 ] @
Citat:
Radanko: Sta ovo znaci, da ipak idu po dva tranzistora, a ne jedan?

Idu dva.
Neko je tu nesto verovatno cackao ranije.
@branko tod
nisam video da si vec odgovorio
[ Radanko @ 21.03.2016. 13:47 ] @
Onda cu staviti po dva tranzistora! Na ovoj strani gde je ovaj vrisnuo ugradicu dva nova, a na onoj drugoj ako bude ispravan onaj postojeci dodacu jos jedan. To je u redu, zar ne?
Ili da i tamo stavim dva nova da budu isti?
Ostaje jos da ispitam grec i na ovoj i na drugoj strani.

Napomena>podsetnik> da se neko ne zbuni,ko nije citao od pocetka, uredjaj je sa dve ringle pa zbog toga je stampana ploca sa dva hladnjaka sa svojim tranzistorima i grec-om. Tranzistor na jednoj strani je vrisnuo, na drugoj mislim da nije! Zbog toga pominjem jednu i drugu stranu!



[Ovu poruku je menjao Radanko dana 21.03.2016. u 15:00 GMT+1]
[ vucko47 @ 21.03.2016. 14:30 ] @
Ako uzmes sve ostaje ti jedan za rezervu
[ branko tod @ 21.03.2016. 16:45 ] @
Nisam rekao da su bila dva već da bi možda pretekao da su bila dva. Siguran
sam da su fabrički ubačrni po jedan, iako ima mesta za dva. Vidi se da nije niko
čačkao pre tebe i skinuo drugi tranzistor. Ako uštede dva tranzistora po jednom
rešou, a naprave 30.000 rešoa, eto mercedesa gazdi. Meni je i grec baš tužan po
svojim dimenzijama. Čudnih mi je to 25A. Po meni tu fali i jedan ventilator da to
malo razladi. I ono sa dva osigurača je zbog cene. U tom kućištu se izbegavaju
osigurači od 20 A. Maksimum je 16 A. Da ne bi turali veći i skuplji daj dva jefnija.
Prvo pusti jednu ringlu, tu ispravnu u pogon. Bez ubacivanja greca u taj crknuti
deo. Tek kada taj deo radi dobro, idi na popravku. Nemoj da štediš pastu, maži
dobro. Ja bih radije dodao ventilator i jači grec nego po dva tranzistora. Mada
možeš da metneš i dva tranzistora. Jedino što će te sve izaći kao pola rešoa.
[ dusanboss @ 21.03.2016. 17:12 ] @

_____________________

dusanboss, prevedi:

Kako bre dva da staviš ? Ne možeš prvo iz razloga što ćeš tako duplirati napon struje potreban na bazi koji kod oba navedena 20 V. Vidi tabelu (Gate-emitter voltage).[/quote]

Nisam video da ima dva mesta za IGBT
[ Radanko @ 21.03.2016. 17:40 ] @
Ispred hladnjaka ima jedan veliki ventilator, vidi se na slikama!
A sa druge strane, tamo gde se povezuje napojni kabal na plocu, imaju dva mala ventilatora.
Mislim da je dobro provetreno kuciste!

[ ZAS011 @ 21.03.2016. 17:42 ] @
@dusanboss: Prevedi ovo:
Citat:
Ne možeš prvo iz razloga što ćeš tako duplirati napon struje potreban na bazi koji kod oba navedena 20 V.

[ Radanko @ 21.03.2016. 17:43 ] @
Koji grec da stavim, dajte neki predlog!
[ branko tod @ 21.03.2016. 18:41 ] @
Citat:
Radanko:
Ispred hladnjaka ima jedan veliki ventilator, vidi se na slikama!
A sa druge strane, tamo gde se povezuje napojni kabal na plocu, imaju dva mala ventilatora.
Mislim da je dobro provetreno kuciste!


E, nisam ja to video. onda jeste dobro hlađenje.
[ gilopile @ 21.03.2016. 18:45 ] @
Iz aviona se vidi da nisu bila ta 2 tranzistora sto si mislio da fale. Kalaj nije cackan, tvornicki je nanesen. Brankec vec rece...
[ vucko47 @ 21.03.2016. 19:22 ] @
Citat:
branko tod: Nisam rekao da su bila dva već da bi možda pretekao da su bila dva.

Izvinjavam se ako sam pogresno protumacio post.
Zakljucak da su bila po dva sam doneo na kontu indenticne ploce samo sa jednom ringlom.
I mislim da sam na nekoj od slika video tragove na hladnjaku od drugog IGBT, mozda i gresim.
[ Radanko @ 21.03.2016. 19:35 ] @
Sklopio sam uredjaj, bez povezane ringle na kojoj je skinut tranzistor i grec i hladnjak i ukljucio u struju. Nije izbio osigurac ovog puta, cuje se bip, bip, ali nema svetla na touch gde se ukljucujue ringle i druge funkcije. Proverio sam da li sam sve povezao i potvrdio da jesam.
E sad da li moze da radi ova jedna ringla ako druga nije povezana na ploci i ako su skinuti grec i tranzistor sa te koja je raskacena?
Ili je jos nesto spaljeno :(
[ branko tod @ 21.03.2016. 19:38 ] @
Radenko, operi te hladnjake, mesta gde leže poluprovodnici. Prvo uzmi
ispravan kanal, nakokaj pastu, dobro stegni elemente, i lemna mesta
operi da slučajno ne bi preskočila varnica. Kada ti proradi prva ringla, ti
to isto uradi i sa drugom. Ubacuj po jedan tranzistor i gledaj da nađeš
originalne delove. Ja nemam u kući takav rešo, ali bi on trebao da ima
sve zaštite od preopterećenja i nepostavljanja opterećenja, Srećno.
[ dusanboss @ 21.03.2016. 22:18 ] @
Aman ljudi šta bre da vam prevodim? Pisao sam na brzinu. Nisam obraćao pažnju i napiso sam glupost i vi to znate. Nisam ja strčnjak, ne bavim se time. Znam po nešto što mi je ostalo sa faksa i imao sam iskustvo sa sličnom pločom koja je imal samo jedan IGBT. Mislio sam da želi da stavi dva tranzistora u jedno mesto na ploči pa sam na brzinu zaključio da će time potrebna struja pobude biti veća što nije tačno. Ne razumem šta je cilj tog vašeh zahteva za prvod i farbanja reči crvenom i plavoim bojom?

[ Radanko @ 21.03.2016. 22:27 ] @
Ljudi molim Vas bez prozivanja i prepucavanja. Meni je svaki savet dobrodosao i zahvalan sam sto ima ovoliko ljudi koji pokusavaju da mi pomognu. Neko na brzinu nije video ovo, neko nije procitao ono, ali svi vi mnogo vise znate od mene i pokusavate ovako na daljinu da mi pomognete i ja sam vam zahvalan na tome.
[ dusanboss @ 22.03.2016. 00:51 ] @
Ma ja prvi ne volim to i neću se više obazirati. Nadju vremena da pišu takve stvare, a nije ti niko objasni0 kako grec da proveriš. Evo ja ću.

Grecov spoj su ti u suštini 4 diode vezane na odredjen način tako da dovodjenjem naizmenične struje na ~ kontakte dobijaš jednosmernu struju na + i - . Ovo verovatno već znaš.

Proveravaš ga tako što multimetrar podesiš za ispitivanje provodnosti (diode). Meriš provodnost izmenju kontakta + njemu bližeg ~ kontakta, zatim obrneš kablove multimetra. Trebalo bi da dobiješ očitavanje samo u jednom smeru. Isto uradiš i sa - kontaktom i njemu bližim ~ kontaktom. Izmedju dva ~ kontakta nesme biti očitavanja. Evo ti i video. Mad tvoj je sigurno gotov.



Što se tiče IGBTa, probaj nadji šemu pa ćeš videti tačno koliko treba da ih bude.

To što postoji mesto za još jedan IGBT ne mora da znači da i ide. Evo pgledaj ovu ploču. Takodje ima mesto za jošš dva, ali je stavljen samo jedan.

http://www.imajeenyus.com/elec...8_induction_cooker/index.shtml


[Ovu poruku je menjao dusanboss dana 22.03.2016. u 02:26 GMT+1]
[ Radanko @ 22.03.2016. 06:06 ] @
Hvala za video prezentaciju ispitivanja!
Grec je ispravan
Znaci da je samo tranzistor prosvirao!

Ovo me brine!
Citat:
Radanko:
Sklopio sam uredjaj, bez povezane ringle na kojoj je skinut tranzistor i grec i hladnjak i ukljucio u struju. Nije izbio osigurac ovog puta, cuje se bip, bip, ali nema svetla na touch gde se ukljucujue ringle i druge funkcije. Proverio sam da li sam sve povezao i potvrdio da jesam.
E sad da li moze da radi ova jedna ringla ako druga nije povezana na ploci i ako su skinuti grec i tranzistor sa te koja je raskacena?
Ili je jos nesto spaljeno :(

[ emiSAr @ 22.03.2016. 08:06 ] @
Svaka od "ringli" ima svoj STBY pretvarac koji napaja komande ploce. Prvo provjeri onaj pretvarac koji napaja plocu gdje je taj
IGBT koji je "vrisnuo"-ali red je zbog zajednickog napajanja pretvaraca provjeriti oba. Tu se kriju problemi koji su se pojavili.
Pretvaraci su koliko vidim nezavisni osim 320V koje im je zajednicko. Isjekao sam iz tvoje slike gdje se nalaze pretvaraci, i koje je 8 pinsko kolo
u pretvaracima upotrijebljeno? Skini DS od istog i prvo bez napajanja uporedi jedan i drugi pretvarac.-

pOz
[ branko tod @ 22.03.2016. 10:25 ] @
Radenko, ja bih grec zamenijo. On je imao je nekoliko udara od min 50 A. To
što si ga ti ispitao sa instrumentom koji daje 2-3 V , desetak mA ništa ne znači.
Kolike si dobio vrednosti pada napona na diodama u propusnom smeru? Da li
je došlo do degeneracije spoja ti ne možeš da odrediš sa svojim znanjem. Što
se nerada elektronike tiče koliko vidim ploča ima odvojena napajanja za niske
napone. Proveri da li ti postoji taj napon. Još jedan deo pogledaj: i taj odvojeni
pretvarač se napaja iz ispravljenih 22ov, i to najverovatnije preko istog greca.
Nisi nigde zakačio oznaku i proizvođača te tvoje šerpe pa da malo pogledamo
za šemu po netu.

Dušane, ako nekom daješ savet onda treba da znaš šta pričaš. Ono što si ti
napisao izaziva keca u svakoj ozbiljnijoj srednjoj školi. Te fore da si napisao
na brzinu, i da bi znamo da je to glupost je idiotluk. Ako pomažeš onda misli
šta pišeš, a onaj ko traži pomoć ne ume da proceni da si ti napisao glupost.
Da ume ne bi ni pitao. Da si pročitao ono što sam ja napisao znao bi da sam
od Radenka tražio da postavi sliku instrumenta da bi mu preporučio kako da
izmeri grec.
[ Radanko @ 22.03.2016. 13:32 ] @
Steba IK 200
http://www.notebooksbilliger.de/produkt+bewertung/steba+ik+200
http://www.amazon.co.uk/Steba-IK-200/dp/B000YIEKA4
[ dusanboss @ 22.03.2016. 14:04 ] @
Metoda za ispitivanje greca može da pokaže da li je sigurno riknuo. Ne garantuje ispravnost.
[ Radanko @ 22.03.2016. 18:05 ] @
Citat:
emiSAr:
Svaka od "ringli" ima svoj STBY pretvarac koji napaja komande ploce. Prvo provjeri onaj pretvarac koji napaja plocu gdje je taj
IGBT koji je "vrisnuo"-ali red je zbog zajednickog napajanja pretvaraca provjeriti oba. Tu se kriju problemi koji su se pojavili.
Pretvaraci su koliko vidim nezavisni osim 320V koje im je zajednicko. Isjekao sam iz tvoje slike gdje se nalaze pretvaraci, i koje je 8 pinsko kolo
u pretvaracima upotrijebljeno? Skini DS od istog i prvo bez napajanja uporedi jedan i drugi pretvarac.-

pOz

Ovo boldirano ne razumem!

Pretvaraci (ako je to ovo gde je zuta traka preko namotaja) su sa po 10 pinova, 6 sa jedne i 4 sa druge strane, ali sa ove strane gde je 6 pinova samo na tri silazi namotaj, sa sa druge strane gde su 4 pina samo na dva silazi namotaj. Ostali pinovi slepo zavrsavaju na ploci. Ispitujuci unimerom daju identicne "simptome", ne vidim po cemu bih zakljucio da je neki otisao.
[ Radanko @ 22.03.2016. 18:14 ] @
Gledajuci plocu deluje mi kao dve zasebne celine, mada bi tako bilo i logicno, ako jedna strana vrisne onda ce druga da radi. Ako ovako posmatram onda to sto sam onesposobio jednu stranu tako sto sam skinuo grec i tranzistor ne bi trebalo da utice na rad ove druge. To je moje neko laicko posmatranje. Mislio sam da je pustim u pogon sa jednom plocom , ali ocigledno ne ide. Moracu da zamenim skinute delove pa sta bude. Bice veliko razocarenje posle svega ovoga ako ni tada ne proradi :(
[ emiSAr @ 22.03.2016. 18:43 ] @
To zuto su trafoi koji u SMPS pretvaracima snizavaju ispravljeni mrezni napon koji je oko 320V DC.
SMPS je DC/DC pretvarac koji jedan DC napon pretvara u drugi ili druge DC napone koji napajaju upravljacku logiku
jedne i druge ploce. Izgleda da je sve uduplano osim tog ulaznog greca ili grijesim, ima li i druga strana grec?

To sto sam pomenuo 8 pinsko su kontroleri koji kontrolisu rad tih DC/DC pretvaraca-koja je oznaka tih 8 pinskih kola?

pOz
[ Radanko @ 23.03.2016. 18:11 ] @
oznaka je
VIper12A
K20823

ovakav samo oznaka nije ista
[ emiSAr @ 23.03.2016. 18:23 ] @
Ok. Sema samog pretvaraca je figure 4 u DS-u. Moguce da na izlazu ima jos linearni tropinski stabilizator, taj sto nema hladnjak
pored kola je desno i za jedan i drugi pretvarac. Ono sto je @branko tod trazio, sliku ili tip instrumenta kojim mjeris da znamo da
te za neko specificno mjerenje uputimo.-

pOz
[ Radanko @ 23.03.2016. 18:57 ] @


Valjda ce jedan moci! :) Ovaj desno zuti je neki americki (valja je i kvalitetan, mada je neki stari model) i ne koristim ga, nov je, nesto mi ova dva crna laksa za koriscenje,
[ emiSAr @ 23.03.2016. 19:35 ] @
Iako pise da mogu, s tim kinezima svaki napon visi od 100V oprezno, i pazi da su baterije u njima ispravne-svjeze, inace se "uzlazu".
Moras naci nacin da premjeris i jedan i drugii pretvarac koliko napona daju, odnosno jeli ono desno stabilizator ili je nesto drugo,
ne vide se oznake procitati.-
Mjerenje greca tim instrumentima koji na diodnom podrucju salju 1mA kroz mjerenu diodu nije sigurno. Ocitanje provodne
dionice trebalo bi biti izmedju 550 i 800 (mV) jer je broj koji izbacuje pad napona u mV, a u neprovodnom podrucju
trebali bi da izbace samo 1 kao na slici, kao da nista nije prikljuceno.-

pOz
[ Radanko @ 23.03.2016. 20:05 ] @
Na sta desno mislis, mozes li da mi obelezis na nekoj slici pa da vidim sta je i sta pise
[ emiSAr @ 23.03.2016. 20:11 ] @
Ovo sto je u sredini, lici na tranzistor.-
[ Radanko @ 23.03.2016. 20:38 ] @
oznaka na ploci je IC


oznaka dela je
L7805CV
CC1BB V6
MAR 8 10
[ Radanko @ 23.03.2016. 20:40 ] @
Citat:
Radanko:
oznaka je
VIper12A
K20823

ovakav samo oznaka nije ista


moze li da se ispita unimerom
[ Radanko @ 23.03.2016. 20:44 ] @
na dugackom belom konektoru (koji spaja glavnu plocu sa upravljackom plocom) na pinu gde stoji 5v dobijam 5v pod naponom i to na strani gde nije skinut grec i tranzistor.
Na ovoj strani gde sam skinuo te delove na tom dugackom konektoru ne dobijam 5v pod naponom!
[ Radanko @ 23.03.2016. 20:47 ] @
Citat:
Radanko:



Postoji li sansa za kvar na upravljackoj ploci? Kada je pod naponom tamo nista ne "sija"
[ vucko47 @ 23.03.2016. 20:58 ] @
Taj L7805CV stabilise tih 5V.
Proveri na ulazu drugog ima li kakav DC napon, ako ne onda vrati grec i proveri imas li na oba konektora 5V DC
pin1 in
pin2 gnd
pin3 out
[ Radanko @ 23.03.2016. 21:59 ] @
sutra stize tranzistor pa cu vratiti sve na plocu i videcu ishod
Kad vec pomenuh unimere imate li neki predlog za kupovinu, ionako sam planirao da uzmem neki "jaci" i pouzdaniji. Ne bas nesto profi ali nesto sto prevazilazi amaterske potrebe.
[ Slobodan čovek @ 24.03.2016. 09:28 ] @
Ja sam pre nekoliko godina kupio ExTech EX330 za 4.000 dinara. Za te pare, tada nije bio bolji. Danas mu je cena veća, ne znam tačno, ali je dobar multimetar.
Poručio sam preko Mikroprinca, jer radnja koja je prodavala nije radila maloprodaju.

Evo, sada ga ima i u maloprodaji. Samo mu je cena duplirana. Nije valjda tolika inflacija. xD
[ Slobodan čovek @ 24.03.2016. 09:35 ] @
Citat:
Radanko: moze li da se ispita unimerom


Možeš, ali ne baš sve. Recimo možeš da vidiš da li postoji kratak spoj između pinova 1 i 8, i između pinova 4 i 1, i pinova 3 i 1 (tu treba da bude oko 1,2 kohma otpornost).
Inače, pinovi 1 i 2 su interno spojeni jedan na drugi. Kao i pinovi 5, 6, 7 i 8.
[ Radanko @ 24.03.2016. 10:55 ] @
BENNING MM 1-3
Vredi li cemu ovaj uredjaj? oko 50 eur malo koriscen, kao nov!
http://de.benning.de/en/corpor...ter/benning-mm-1-1-mm-1-3.html


ili mozda BENNING MM 3

koji je bolji za isti novac





[Ovu poruku je menjao Radanko dana 24.03.2016. u 12:45 GMT+1]
[ Slobodan čovek @ 24.03.2016. 12:33 ] @
Pa bolji je MM 1-3.

Ali nije to multimetar za elektroniku, više za elektriku.
[ Living Light @ 24.03.2016. 17:40 ] @
Radanko, opravi li tu plocu ?

Samo pazi na sva merenja, nemo da te Faza iz-Udara tamo gde NE treba !!!

Cuvaj se,
[ Radanko @ 24.03.2016. 18:16 ] @
Evo ovako!
Zamenio tranzistor i vratio sve na svoje mesto.
Ploca proradila :) mom odusevljenju nigde kraja :)
Kazem zeni, hajde kuvaj kafu da castis :)
Stavi zena lonce, ja sav ponosan i srecan, pomisljam uspeo sam kad ono ....... :(
Krene da radi i ugasi za kratko vreme, probam ponovo isto, probam na drugu ringlu- isto.
Shvatim da gasi u istim vremenskim razmacima, izmerim stopericom i uhvatim ga na 60 sekundi.
Koji mu je sad djavo!
[ Living Light @ 24.03.2016. 18:26 ] @
Citat:
Radanko: Kazem zeni, hajde kuvaj kafu da castis :)
Stavi zena lonce,


Nisi trebao da kazes da casti !

Stavice ONA Lonce tad kad Ti ne mislis,,,samo opravi sporet da ima gde da ga stavi :-)

[ emiSAr @ 24.03.2016. 19:24 ] @
Meni lici da se ploca iskljucuje zbog neadekvatnog suda na njoj.-

pOz
[ vucko47 @ 24.03.2016. 19:28 ] @
Da nema mozda na tom sokocalu podesavanje vremena rada, tajmera?
[ zica49 @ 24.03.2016. 19:37 ] @
Ko zna cime je njega zena castila?
[ Radanko @ 24.03.2016. 19:43 ] @
Tek me sad nece castiti :)
Ima podesavanje vremena, ali isto se ponasa koje god vreme da podesim ili ga uopste ne podesim. Probao sa emajliranim posudjem I metalnim ali ponovo isto. Napominjem da je sa istim posudjem radila dok nije vrisnula
[ yt1nvs @ 24.03.2016. 19:57 ] @
U vecini slucajeva na hladnjacima IGBT imas neki senzor koji meri temperaturu istih pa vidi sta se desava u tom kolu.On daje info MCU da nesto nije u redu pa onda bude OFF.
[ Radanko @ 24.03.2016. 20:39 ] @
Tako je, senzor temperature ima sa donje strane IGBT, kao i na spoju grejnih tela sa staklenom povrsinom iznad njih.
Stavio sam termo pastu gde je i bila.
Zanima me zasto bas na minut?
[ Living Light @ 24.03.2016. 21:52 ] @
Citat:
zica49:Ko zna cime je njega zena castila?


Ko o cemu, Zica o red tubu

Kakav majstor
[ ZAS011 @ 25.03.2016. 05:50 ] @
A primećujem taj "tube" ni tebi nije stran
[ Slobodan čovek @ 25.03.2016. 06:47 ] @
Koje bre emajlirane šerpe? To mora da bude gvoždjeno, što bi rekao Šojić.

Stavi neko veće parče gvoždja na ringlu, ako nemaš posuđe, pa vidi da li će raditi duže od 60 sekundi. Samo pazi da se ne usija!
[ emiSAr @ 25.03.2016. 10:28 ] @
Nema usijavanja. "Reso" prati stvarnu temperaturu-u slucaju isparenja tekucine koja kuha-posuda se pocinje pregrijavati, a senzor
tada iskljuci "reso"-normalno kad je sve ispravno.-

pOz
[ Radanko @ 25.03.2016. 11:16 ] @
Nije do posude 100%
Cak sam probao i tiganj koji ima na dno neku metalnu plocu na kojoj pise da je za indukcionu plocu!
Krene da greje i za minut ugasi! Vise mi lici na neku vremensku zajebanciju nego na taplotnu, jer gasi otprilike u isto vreme bez obzira kolika je serpa i da li je hladna voda u njoj ili mlaka! Pustim da se skroz ohlade ploce i ponovo isto, stavim na vec tople ploce i ponovo isto!
[ Sadun @ 25.03.2016. 12:11 ] @
my 2 cents sto bi rekli drugari ameri

iz licnog iskustva i price sa prodavcima....

Neke indukcione ploce jednostavno nece da rade sa posudjem koje je manjih dimenzija, tipa nece na svakoj da ukljuci dzevu za kafu i sl, jer mora da ima neki minimum precnika dna posude, ispod koga ploca jednostavno ne radi.
Ovo je po recima prodavca, nisam imao takav slucaj kod kuce.

Ali ono sto jesam je da npr. dno suda mora da bude ravno, dakle ako imas neki stari sud koji si koristio na starom sporetu i njega hoces na indukcionu, proveri da li dno posude nije slucajno ulubljeno.
Meni se ovo desilo sa novom dzezvom koju sam namenski kupio, jednostavno kada je stavim na ringlu samo krene da "cakce" i nakon nekog vremena se iskljuci.
Ako nekako uspem da je prevarim tipa da uz nju stavim serpicu i ringla "uhvati" i krene da radi, ona nastavlja da radi i kada sklonim tu serpicu. Problem se javljao kada maknem dzezvu da zakuvam kafu i ponovo vratim, onda ponovo krece cak-cak i ako ne uspe posle nekog vremena da uhvati tj. skonta da ima sud, jednostavno se ugasi.
Kada sam malo bolje zagledao dno dzezve vidi se da nije ravno, na dnu ima onaj kao neki utisnuti zig na kome je su tipovi ploca za koje moze da se kortisti, i izgleda da je to naknadno utisnuto "lupanjem" i da se u tom procesu dno iskrivilo, minimalno ali ipak dovoljno za plocu.

Po ovome sto pricas, i da se radi o starom modelu, moguce je da i on ima nekvu takvu zastitu, samo sto se ne javlja to caktanje, nego jednostavno nakon minut odradi safety switch i cao.
Probaj da nadjes sud sa bas ravnim dnom i da onda vidis hoce li ili ne da radi.
[ vucko47 @ 25.03.2016. 14:05 ] @
Koji su mcu prelepljeni nalepnicom na kontrolnoj ploci?
Imaju li na dvanaestopinskom konektoru oznake T_IGBT i T_PAN?
T_IGBT treba da je termistor koji je na tranzistorima a
T_PAN negde kod grejne ploce. Moguce da tu nesto zeza.
[ dusanboss @ 25.03.2016. 14:30 ] @
Koliko si IGBTa stavio jedan kao što je bilo ili 2 ?

To što se gasi je Safety Shut-Off koji bi se inače aktivirao ukoliko nema posude na ringli.

E sad majstori neka napišu kako ploča detektuje prisutnost (ili odsustvo ploče) ? Odatle treba krnuti.
[ vucko47 @ 25.03.2016. 14:53 ] @
Ukoliko nema posude ploca nece krenuti sa radom a ovde se iskljucuje na odredjeni vremenski period.
Sad, detekciju bi trebalo da vrsi lm 339 i mikrokontroler.
Ako je ploca radila neko vreme ( pre kvara ) sa istim posudjem treba da radi i
nakon popravke.
Broj IGBT tranzistora nema veze sa tim.
[ dusanboss @ 25.03.2016. 16:44 ] @
Ne mora da znači. Evo pegledaj u slučaju ove ploče gasi se nakon 60s ako nema šerpe, ako nije odgovarajući materijal i ako se pregreje. Ne mog da nadjem za ploču o kojoj pričamo, ali verovatno da ima isti sigurnosni mehanizam čim se gasi posle tog vremena.

Evo pročitaj na strani 3 SAFETY DEVICES

http://gmcw.com/docs/IC18%2022%2025A.pdf

Nešto aktivira taj sigurnosni mehanizam treba naćo šta.

[ Radanko @ 25.03.2016. 16:53 ] @
Citat:
dusanboss:
Koliko si IGBTa stavio jedan kao što je bilo ili 2 ? .........

Samo jedan i to isti kao sto je bio!

Sad sam probao i sa cistim metalom (metalna ploca) i ponovo isto

Svaka grejna ploca ima svoj lm 339, e sad da li je moguce da oba brljave, posto je isti problem na obe ploce

[Ovu poruku je menjao Radanko dana 25.03.2016. u 18:07 GMT+1]
[ vucko47 @ 25.03.2016. 17:15 ] @
Svaka ploca treba da je celina za sebe.
Pogledaj koja je oznaka na mcu na komandnoj ploci. (ispod nalepnice)
Treba da ih ima isto dva. Po njima cemo verovatno naci i semu
[ Radanko @ 25.03.2016. 17:42 ] @
otvoricu je da vidim
[ vucko47 @ 25.03.2016. 17:56 ] @
@dusanboss
Sad videh pdf.
Ovde je malo cudno sto je sve to radilo sa istim posudjem ali opet sad se na obe ploce isto desava..
[ Radanko @ 25.03.2016. 18:06 ] @
ova dva sa po 20 pinova (STO JE BILA NALEPNICA PREKO NJIH) , oznaka je
samsung R825B
S3F99454B22-DK94


a ova dva sa po 16 pinova

78ERYNK E4
CD4051BE

I

85JXK8K E4
CD4069UBE
[ Radanko @ 26.03.2016. 09:24 ] @
Moja greska, dodao sam jednu 9 vise ;)
Oznaka je
samsung R825B
S3F9454B22-DK94
[ Radanko @ 26.03.2016. 10:04 ] @
http://zival.ru/content/induktsionnaya-plita

ovde ima neka ploce sa 1 ringlom,(izgleda po izgledu i po oznaci da je od istog proizvodjaca) sa semama i mikrokonrolerom sa oznakom S6F9454 i njegovom semom
Moj je S3F9454B22-DK94
[ Radanko @ 26.03.2016. 10:05 ] @
ko zna ruski evo lepog sajta za poznavace elektronike
http://radiokot.ru/forum/
[ dusanboss @ 26.03.2016. 13:03 ] @
Radanko čemu služe ova dva konektora?



neke ploče kao na prmer ova sa snimka dole imaju senzore za detkciju posude. Ali kao kažeš da je par dana radila bez problema. Ne znam šta bi moglo biti.

[ Radanko @ 26.03.2016. 21:58 ] @
E ovako
Dragi moji prijatelji nasao sam sta je u pitanju bio "kvar"!
Raskaceni temperaturni senzori sa grejnih ploca, sad podignem nosac ploca i vidim sta je "problem" :) Prilikom srafljenja IN i OUT od grejnih ploca ( ciji su kablovi kruti i kratki) i mora da se podigne prvo jedna strana nosaca ploca , pa kada se prikaci onda i druga strana, ali onda se kablici senzora zategnu i ispadnu iz konektora (nije bas jak konektor, labav je poprilicno)! Nisam na to obratio paznju prilikom montiranja :) Verovatno uzbudjenje sto je kontrolna ploca proradila !

Ja se svima izvinjavam na ovim poslednjim postovima koje sam pisao posle zamene tranzistora.
Ali shvatili smo bar nesto, bar ja, da se indukciona ploca sama gasi za 60 sekundi ukoliko temperaturni senzor nije prikacen ili mozda neispravan!

Znaci kratak rezime
Kvar ploce je bio tranzistor koji je uspesno po vasim savetima ispitan i zamenjen sa novim!

Svima se jos jednom ZAHVALJUJEM!
[ vucko47 @ 26.03.2016. 22:24 ] @
Heh, pa rekosmo ti pre petnaestak postova da je mozda to..
Bitno da si nasao sta zeza i da ploca radi.
poz
[ branko tod @ 26.03.2016. 23:03 ] @
Radenkova muka i peh sa konektorima i nas nešto naučila. Možda se
još nekom pojavi takva greška, indukcionih rešoa je sve više i više.

( Nemojte da sada dirate Radenka, možda dobija čast! )
[ dusanboss @ 27.03.2016. 19:04 ] @
E pa lepo. Da popije te onu kafu u zdravlju i veselju .
[ Dalibor81 @ 07.05.2016. 01:42 ] @
Opet neka bena sa indukcionom fensi ringlom.... kako bajpasovati magnetni senzor, jer nam je vecina posudja od inox i nije "magnetna" te ringla nece da startuje, ali kada stavim staro babino lonce emajlirano i magnetno, ona se aktivira i krene da susti voda u njemu, tada ga odguram sa inox posudom, ona nastavi da zagreva vodu u nemagnetnoj posudi.... wtf1? kako zadrzati to stanje u internoj elektronici je wtf2.... svakako sam mislio da ona tecnost recimo zagreva pomocu magnetizma u dnu posude, ali ispada da gresim, bar kada je ovaj model u pitanju :)
[ vucko47 @ 07.05.2016. 11:12 ] @
Sve zavisi kako se vrsi detekcija posude. Mislim da neces moci nista da premostis jer ne bi trebalo da ima nikakav senzor,
osim za temperaturu.
Koji je model ploce
[ milancheBGD @ 01.05.2018. 20:07 ] @
Pozdrav

Dizem temu iz mrtvih.

Pre cca 3 godine sam uzeo u MediaMarkt u HU ovu indukcionu plocu: http://www.sencor.hu/indukcios-fozolap/scp-3201gy
Pre mesec dana se javi problem, ploca "radi", ali prilikom startovanja posle 2s izbaci error E0 pa odmah zatim E4 (uputstvo na EN https://data.fast.eu/manual/41/41000063/41000063-im-en.pdf)

error E0- nema posude ili je stavljeno neodgovarajuce posudje

U tih 3 godine smo koristili razno posudje i znamo dobro sta odgovara, ispitano sa nekoliko razlicitog posudja...

error E4 - The voltage in the power socket to which the induction cooktop is connected is too high or too low

Ploca je bila utaknuta u istu uticnicu 98% svog zivota. Nije me mrzelo da isprobam i na drugim uticnicama u stanu, error je i dalje prisutan.


Na samoj ploci nema nikakvih vidljivih ostecenja. Osigurac i dalje citavom stanju.

Multimetrom onda ispitani IGBT (model FGA25N120) i Grec (model D25XB80), ali za svaki slucaj naruceni zamenski (putuju).

Jedino u sta nisam siguran i na sta sumnjam jeste NTC senzor, tj. na ovoj ploci postoji NTC + jos jedan temp. senzor za koji nisam siguran cemu sluzi. Na samoj ploci kontakti tog senzora su oznaceni TEMP1 i TEMP2.

Jedan video gde se vidi o cemu pricam https://youtu.be/AbFPXUIIFGM?t=1m41s Pored NTC se nalazi jos nesto? Na 1:56 se vide konektori, koji su i na mojoj ploci potpuno isti.

Da li neko ima ideju sta dalje?

[Ovu poruku je menjao milancheBGD dana 01.05.2018. u 21:37 GMT+1]
[ Smartowi @ 01.05.2018. 20:15 ] @
Jedino što je ostalo za proveriti je da li sa donje strane stakla ima foto otpornik koji meri širinu posude (neki proizvodjači tako rade),ja sam poludeo pre 4-5 god sa nekom cendy dok nisam njih pomenjao
[ milancheBGD @ 01.05.2018. 20:36 ] @
Hvala! Upravo provereno, sa donje strane stakla nema nista, samo plastika...

Dok sam proveravao da li ima otpornika, iskopao sam malo presusene termalne paste sa ovog drugog "senzora" i onda sam pronasao ovu sliku:




Ovde se vidi da je u pitanju jos jedan osigurac, SEFUSE, multimetrom proveren, i on je citav.
[ Smartowi @ 01.05.2018. 21:47 ] @
To je termo osigurač,u slučaju da ringla počne da greje pa isključi pre nego dostigne zadatu temperaturu tad je do njega,to malo pored njega je dioda kojom se meri temperatura ploče(ona menja veličinu provodljivosti u odnosu na temperaturu),nekad bude 1n4148,moguće je da problem pravi integralac koji nadgleda ceo sistem i pogoni led displej,vidi oznaku na njemu pa izguglaj datasset i vidi koliki napon treba da bude na njemu. Nadam se da sam malo pomogao.
[ zokce @ 06.05.2018. 21:52 ] @
Mozda si pozurio sa IGBT, meni to lici na napon napajanja, zbog cega izbacuje i poruku da ne moze da detektuje posudu. Najverovatnije je da je nizak napon napajanja koji u manualu pise kao nizak ili visok napon u uticnici, to vazi ako je sve ispravno. Da li je izmeren napon u uticnic(ama), ako jeste i ako je tu ok, onda treba pogledati kako je reseno pretvaranje napona iz mreze u napone potrebne za rad ploce. Obicno prvi strada(ju) elektrolitski kondenzator(i), mozda je neki i naduven.Nadam se da sam pomogao.
[ Smartowi @ 07.05.2018. 20:28 ] @
Možda je of topic ali da prenesem moje iskustvo : 5 puta proveram napon i pritisak za sudo mašinu i sve ok a ona opet greška pa greška,pritisak 3,5 bara ,napon na utičnici 232,dodje mi ideja da opteretim utičnicu i kad priključim usisivač i po uključivanju napon ode na 168 v,automatski osigurač je zamenjen i sve ok.
[ ziki_the @ 07.05.2018. 20:31 ] @
Pokusao je covek i na drugim uticnicama.
[ milancheBGD @ 03.06.2018. 13:39 ] @
@zokce, mozda jesam pozurio, ali zamena IGBT i grec-a mi dodje najjeftinije/najlakse + koliko sam do sada video (YT je pun snimaka Indijaca koje vrse popravke indukcionih ploca) ove dve stvari najcesce uzrokuju error, plus termalna pasta bukvalno i da ne postoji vise na njima tako da me ne bi cudilo da stvarno i jesu oni stradali.
Kao sto sam rekao probano je na vise uticnica i svuda je ista prica, plus napon je izmeren. Mada nisam probao ovo sto predlaze @Smartowi.

Sto se tice kondezatora, "na oko" svi izgledaju OK (nemam opremu da ih izmerim)





moguce je da je problem do ovih




Planiram da u narednih nekoliko dana izvrsim zamenu IGBT + grec pa se javljam!
[ milancheBGD @ 06.06.2018. 00:12 ] @
Zamenjeni IGBT + grec, i ploca proradila! Ukupna cena materijala $2.24.
[ Radanko @ 29.06.2018. 22:14 ] @
Pozdrav drustvo, evo mene opet sa istim problemom sa istom plocom :)
Pre nekog vremena ploca je crkla ponovo kada sam ukljucio i drugu ringlu dok je radila prva i promenio sam ponovo IGBT FGA25N120ANTD i proradila je, i tako je radila jedno vreme i ponovo crkne pri paljenju druge ringle i ponovo promenim IGBT i proradi i tako radila par dana dok nije ponovo ukljucena i druga ringla dok je vec jedna radila i izbaci osigurac na isti nacin kao do sada.
Crkao je ponovo IGBT! ZASTO?
Iskreno dojadilo mi je vise menjanje IGBT , a nije ni jeftin oko 500,00 din po komadu.
Sta da radim?
[ milan-markovic @ 29.06.2018. 22:39 ] @
Meni to deluje da su losi elektrolitski kondenzatori 400v koji peglaju napon posle grec ispravljaca.

Kada se ukljuci druga ploca pri velikim opterecenjima ako je los ekektrolitski kondenzator napon postaje nestabilan i to dovede do crkavanje IGBT tranzistora.

Neznam koliko kondenzatora imas ali predpostavljam da je vise od jedan za tu snagu indukcionih grejaca.
[ zeoN_Rider @ 29.06.2018. 22:47 ] @
Baš tako, protekne podosta neizmenične komponente u napajanju (loše ispravljanje) i crkava tranzistor.

[ Radanko @ 29.06.2018. 23:00 ] @
da li da menjam sve elektrolitske kondenzatore na ploci?
[ milan-markovic @ 29.06.2018. 23:06 ] @
Nemoras sve samo onaj koji se nalazi odmah iza grec ispravljaca on pegla napon.

Neznam kog je kapaciteta na toj tvojoj ploci ali bi trebao biti ukupnog kapaciteta preko 1200uF prema snagu tih grejaca.

[ Radanko @ 29.06.2018. 23:06 ] @
ili samo ova dva velika od 400v
[ milan-markovic @ 29.06.2018. 23:07 ] @
Kog su kapaciteta ta dva kondenzatora?
[ zeoN_Rider @ 29.06.2018. 23:09 ] @
Citat:
Radanko:
da li da menjam sve elektrolitske kondenzatore na ploci?


Menjaj sve, tako ćeš bar biti siguran da oni nisu u pitanju a ne košta mnogo.
[ Radanko @ 29.06.2018. 23:13 ] @
4U7/400V
[ Living Light @ 29.06.2018. 23:17 ] @
Citat:
milan-markovic: Neznam kog je kapaciteta na toj tvojoj ploci ali bi trebao biti ukupnog kapaciteta preko 1200uF prema snagu tih grejaca.

Inženjeru, praktičaru,
-Na osnovu koje računice si ti to izveo ?

Aj sad, hoću formulu !
(i nemoj ti meni, šio mi ga Djura fazone, i kiša oko Kragujevca,
to ostavi za neku drugu galaksiju,
hoću ovdašnju realnost, sa ove zemaljske kugle)
[ milan-markovic @ 29.06.2018. 23:21 ] @
Nisu to ti kondenzatori 4U7 je 4,7uF .

Slikaj deo ploce de dolazi mrezni kabl na ploci tu bi se trebao nalaziti jak grec zatim kondenzatori.

Neznam sta je ovo plavo pored one ulazne filtere (bele zavojnice) .
[ Radanko @ 29.06.2018. 23:26 ] @
evo
[ milan-markovic @ 29.06.2018. 23:26 ] @
Citat:
Living Light:
Citat:
milan-markovic: Neznam kog je kapaciteta na toj tvojoj ploci ali bi trebao biti ukupnog kapaciteta preko 1200uF prema snagu tih grejaca.

Inženjeru, praktičaru,
-Na osnovu koje računice si ti to izveo ?

Aj sad, hoću formulu !
(i nemoj ti meni, šio mi ga Djura fazone, i kiša oko Kragujevca,
to ostavi za neku drugu galaksiju,
hoću ovdašnju realnost, sa ove zemaljske kugle)


Ovo neka opasna prozivka al neka.

Kod mene je pravilo pri gradnji pretvaraca koji se napajaju ispravljenim mreznim naponom 230v (kod trofaznog nisu potrebni elektroliti) da stavljam 1000uF po kilovatu pa recimo za 3KW bi morao iza greca da se nalazi ukupan kapacitet 3000uF.
[ zeoN_Rider @ 29.06.2018. 23:36 ] @
Plavo su kondezatori a i piše pored jednog C5 5µ/400VAC.
[ milan-markovic @ 29.06.2018. 23:42 ] @
Da ali su to sve Blok kondenzatori a na ploci nigde nevidim ni grec a ni elektrolite te koje sam ocekivao da ima.

No dobro Living Light se vise snalazi sa ovim pretvaracima cucemo njegovo misljenje sta moze biti problem.

Pozz
[ Radanko @ 29.06.2018. 23:44 ] @
grec je ispod hladnjaka
[ Radanko @ 29.06.2018. 23:49 ] @
.
[ Living Light @ 29.06.2018. 23:52 ] @
Citat:
milan-markovic:Kod mene je pravilo pri gradnji pretvaraca ...1000uF po kilovatu

I, koliko si takvih pretvarača napravio , a da su i dalje u radu ?
[ emiSAr @ 30.06.2018. 10:07 ] @
Mrezni dio je zajednicki, ali svaka "ringla" ima svoj nezavisan pretvarac.. Zamijeniti mrezne elektrolite, vec ranije receno.
Dodatno opterecenje pogorsa filtraciju i "puca" gdje je najtanje.-

Postoji vjerovatnoca da u pretvaracima i nema jakog filtriranja, rade impulsno na 100 Hz, kao "elektronski trafoi" za
halogenu rasvjetu. Preopterecenje je u svakom slucaju uzrocnik "pucanja" IGBT-a.-
pOz
[ Radanko @ 30.06.2018. 18:01 ] @
Citat:
emiSAr: Mrezni dio je zajednicki, ali svaka "ringla" ima svoj nezavisan pretvarac.. Zamijeniti mrezne elektrolite, vec ranije receno.
Dodatno opterecenje pogorsa filtraciju i "puca" gdje je najtanje.-

Postoji vjerovatnoca da u pretvaracima i nema jakog filtriranja, rade impulsno na 100 Hz, kao "elektronski trafoi" za
halogenu rasvjetu. Preopterecenje je u svakom slucaju uzrocnik "pucanja" IGBT-a.-
pOz


Kako da znam koji su tu mrezni elektroliti?
[ zeoN_Rider @ 30.06.2018. 18:04 ] @
Citat:
Radanko: Kako da znam koji su tu mrezni elektroliti?


Sama reč kaže koji su po šemi bliže mreži a u tvom slučaju 230V AC.
[ Radanko @ 30.06.2018. 18:20 ] @
Zadnja strana ploce

[ Radanko @ 01.07.2018. 13:02 ] @
Jel ovaj veliki plavi kockasti 5u400v
[ Radanko @ 02.07.2018. 21:50 ] @
Hoce li mi neko pomoci :)
[ zeoN_Rider @ 02.07.2018. 21:54 ] @
Citat:
Radanko:
Jel ovaj veliki plavi kockasti 5u400v


Jeste a i piše na štampi.
[ Radanko @ 03.07.2018. 09:27 ] @
Gde da trazim u Beogradu ove blok kondenzatore
[ Radanko @ 03.07.2018. 09:28 ] @
Citat:
zeoN_Rider:
Citat:
Radanko:
Jel ovaj veliki plavi kockasti 5u400v


Jeste a i piše na štampi.

Mislio sam da li treba njega da menjam?
[ branko tod @ 03.07.2018. 09:32 ] @
Radenko, zašto misliš da je on neispravan? Sumnjam u to.
[ ZAS011 @ 03.07.2018. 12:03 ] @
Da li si proverio grec? Nalazi se ispod hladnjaka!
[ Radanko @ 04.07.2018. 17:36 ] @
Nisam grec proveravao
[ Radanko @ 04.07.2018. 17:40 ] @
Da li los grec moze da pravi ovaj problem da crkava IGBT?
[ zeoN_Rider @ 04.07.2018. 17:44 ] @
Citat:
Radanko:
Nisam grec proveravao


Na četvrtoj strani si napisio da jesi i da je ispravan.
[ Radanko @ 04.07.2018. 23:39 ] @
To je bilo kada je prvi put crkao IGBT. Posle toga nisam proveravao vise.
Cim promenim IGBT ploca proradi i cim ukljucim obe ringle onda crkne.
3 puta sam do sada menjao igbt
[ Radanko @ 04.07.2018. 23:43 ] @
Da je grec neispravan posle zamene IGBT ploca ne bi radila, jel tako?
Samo me zanima da li grec posle tih udara struje nosi "povrede" i da li tako " ranjen" moze da doprinosi crkavanju IGBT?
[ zeoN_Rider @ 04.07.2018. 23:52 ] @
Zavisi koliko je ranjen.
[ Goranto @ 07.08.2018. 19:40 ] @
Indukciona ploča „bauer“ taman istekao garantni rok.Kako ga pogode bog te pita.
1-2 napajanje 220v.
3-otpornik 22oma koji crkava odmah,po zameni.
4-kondezator proveren,ispravan
5-ima oznake: D-018B a ispod toga DSP7 1612G3(ako sam dobro pročitao jer ni sa lupom nije jasno prepoznatljivo) D-18B je sigurno tačno.
6-ima oznake:H ,ispid-78L05,ispod-GD
Ploča je mrtva,ima li Ko da pomogne,ko nije na odmoru ??
[ BlackForce @ 07.08.2018. 20:39 ] @
Proveri prvo integralac (ono sa Br5).Verovatno je gecrk (zato i strada momentalno otpornik).
[ Goranto @ 08.08.2018. 08:17 ] @
Na Netu ne nađoh te oznake pa ne znam šta da tražim za zamenu.Od 8 nožica 4 su kratkospojene a sa druge strane koriste se dve.Praktično 3 tačke.Možda nešto za zamenu?
[ RacaO @ 20.10.2018. 16:10 ] @
Skoro sam radio slican uredjaj.Ulaz 220V pa nezavisno 300V DC za jedan sklop i 300V DC drugi.Potpuno isti.Kvar sam imao u zajednickom sklopu.Ulaz 220V AC pa onda jedna kutica zovu je RSO filter a posle njega idu prema jednoj tj drugoj potpuno istim sklopovima.Ukoliko sam pomogao bice mi drago.
[ @ 21.04.2019. 19:21 ] @
Pozdrav, dobio sam novu duplu indukcionu ploču. Leva ploča radi ok., dok desna prihvata uključenje, razna podešavanja i programe,ali ne uključuje ventilator niti počinje sa radom kad se stavi posuda. Leva odmah uključi ventilator cim se uključi. Ako neko ima iskustva ili ideje šta bi mogao biti problem, bio bih zahvalan. Hvala.
[ Smartowi @ 21.04.2019. 22:32 ] @
Proveri tamo gde se povezuje ulazni napon dali je predvidjena da radi sa jednom fazom ili je podeljena na dve faze pa da treba da se prespoji ukoliko prikljucujes na monofaznu,ako je to u redu onda samo ostaje senzor za ringluda nije okrenut u stranu pa ne vidi posudu,krajnja opcija tiristor u napajanju doticne ringle za to ti vec treba ili sema ili kopiraj sa druge ringle pa meri napone
[ Horvat I @ 22.04.2019. 07:26 ] @
Ako je već nova izkoristo garanciju nosi/šalji je u servis.
Dok ti 1ploča radi znači da je povezana kako treba
[ @ 22.04.2019. 10:37 ] @
Donesena je iz austrije, tako da nemam gde da je servisiram. Rasturio sam je i el ploča je oznake ctw-d3 ima jedan cvasti osigurač koji je bio pregovori. Zamenio sam ga i uključi uređaj i izbacila mi je sklopa i osigurač u razvodnoj tabli kuće i opet pregoreo cvasti osigurač. Nešto je u kratkom spoju.
[ sima21 @ 05.05.2019. 19:22 ] @
Pozdrav. Pre neke dve godine kupio sam indukcionu plocu.
Danas naprosto stade i izbi osigurac. Otvorio,pogledao vizuelno, proverio napojni kabl i jos neke stvari sto moze biti sumnjivo, zamenio stakleni osigurac upalio ponovo i crkao i drugi i izbacio osigurac od 16A.
Onda pronadjoh ovu temu, malo iscitao ali nisam siguran da problematicni IGBT ispitujem dobro. Na srednjoj nozici i hladnjaku prijavljuje neki otpor.
Indukciona je slicna kao ova sa klipa. Unutra je malte ne sve isto.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=_fheTAATl4U

Probao sam sistemom eliminacije, tacnije prikacio sam samo plocu na napajanje, radi. Dodao sam samo kluler i on samo malo cimne.
Sledece, napakovao onaj "kalem" ima ulaz i izlaz (stavio kako je bilo, nisam omasio) i jedan dzek koji ide na plocu. Posto nisam imao stakleni osigurac (jbg, nedelja) stavio licnu za probu (nije predebela) i rezultat toga je licna prezivela, pao osigurac viljuska zalepila pretpostavljam fazu pa jedvah iscupah iz produznog. Produzni je slobodan, preverio posle toga kontakte, a zbog nepristupacnosti stekeru morao sam u produzni da ubodem.

Molim za pomoc, kako pravilno da ispitam grec i IGBT. Na grecu uopste nemam otpora, kako god okretao + i -.
[ vucko47 @ 05.05.2019. 20:32 ] @
Koji instrument koristis? Ima li opseg za merenje dioda?
[ sima21 @ 05.05.2019. 21:51 ] @
Ma obican, kineski.
Otprilike ovakav


i mogao bih pozajmiti ovakav


[ zokce @ 08.08.2022. 18:50 ] @
Nije skoro pisano, ako bi neko mogao da pomogne da nađem šemu za cepterov indukcioni rešo.
Ima oznaku na ploči QF-SM357-06C.
Kvar se manifestuje tako što se ništa ne dešava kad se podesi, recimo, temperatura. U stvari sve se normalno dešava osim što nema indukcije, grejanja.
Pre toga je zamenjen kondenzator do napajanja, ispitani su i grec i IGBT, ostala 2 visokonaponska kondenzatora, izmereni jednosmerni naponi napajanja 5V i 15V, umesto 15V je izmereno 16,5V. Ispitan je i NTC kod IGBT tranzistora, ponaša se očekivano sa promenom temperature. Dok je sve to rađeno, otkačile su se 2 žičice od 3-polnog priključka, verovatno za senzore temperature, pretragom sam našao da su na štampanoj pločici te 2 žice kratkospojene. Našao sam neku šemu sličnog rešoa na nekom kineskom sajtu, gde su isto tako spojene, ali šema je samo do pola vidljiva i nisam siguran da li je to razlog što neće da proradi. Na ploči je taj deo preliven nekom tamnom smolom i ne vide se oznake. Ne bih da lupam i bezveze spajam žice. Pročitao sam temuvod početka i znam da je Radenko imao sličan problem, ali njemu se nisu pokidale žice.
Svaka pomoć je dobrodošla.
[ zeoN_Rider @ 08.08.2022. 19:28 ] @
Citat:
zokce: Nije skoro pisano, ako bi neko mogao da pomogne da nađem šemu za cepterov indukcioni rešo.



Mrka kapa, Cepter ne da ništa!
[ zokce @ 08.08.2022. 21:32 ] @
Cepter je platio kinezima jednu seriju da stave njegov znak. Sve unutra je kinesko. Našao sam neki kineski sajt ali su šeme polovične.
[ zeoN_Rider @ 09.08.2022. 13:15 ] @
Citat:
zokceNašao sam neki kineski sajt ali su šeme polovične.


Kopaj dalje, ja nisam imao sreće!
[ zokce @ 12.08.2022. 13:20 ] @
Rešen problem, bio je softverski problem,tj. reset. Ponovljeno uključivanje i sve radi kako treba. Šemu i dalje nemam, ali do sledeće prilike.
[ zeoN_Rider @ 12.08.2022. 13:26 ] @
Citat:
zokce: Rešen problem, bio je softverski problem,tj. reset. Ponovljeno uključivanje i sve radi kako treba. Šemu i dalje nemam, ali do sledeće prilike.


Ma ćuti kad samo radi.....Izgleda da se ta elektronika zaklupi pa mora reset!