[ Sherif Gile @ 07.07.2016. 10:15 ] @
Krenuo sam da pravim pojačalo od 2x40W i treba mi hladnjak. Do sad sam za hladnjake koristio šta mi prvo padne pod ruku, gurnem u kutiju i ne vidi se, međutim, sad planiram da hladnjaci budu sa spoljne strane kućišta, tako da treba da kupim nešto šta izgleda pristojno i treba da budu dva ista, pošto su odvojene ploče za levi i desni kanal. Postoje one formule za proračun hladnjaka, ali mi nisu mnogo pomogle jer ne umem da ih povežem sa podacima hladnjaka iz kataloga. Šta ste vi koristili za pojačala od 40W i imate li neki predlog kakav hladnjak da uzmem?

[Ovu poruku je menjao Sherif Gile dana 08.07.2016. u 20:33 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Sherif Gile dana 08.07.2016. u 20:36 GMT+1]
[ emiSAr @ 07.07.2016. 12:15 ] @
Prvo se odlucis koje tranzistore u izlazu koristiti, kakva je stampana ploca pojacala-od toga zavisi i vrsta i montaza hladnjaka.
U Srbiji ima da se nadje i nesto kao sa slike koju cu postovati, kako je za tranzistore u TO-3 kucistu jedan samograditelj
uradio.-

pOz
[ zeoN_Rider @ 07.07.2016. 12:25 ] @
Citat:
Sherif Gile:
imate li neki predlog kakav hladnjak da uzmem?


Evo kao primer, četiri strane oglasa pa biraj:

https://www.kupujemprodajem.com/Hladnjaci-821-855-1-grupa.htm
[ Sherif Gile @ 07.07.2016. 20:47 ] @
Ok, izgleda da se nismo baš najbolje razumeli. Pojačalo treba da ima dve ploče sa po dva komada LM1875, znači, na svaku ploču ide 2x20W. Ideja je da ih stavim na ivicu ploče i ušrafim na hladnjak koji će da viri kroz stranicu kućišta pojačala, ovako nešto, samo elegantnije i da manje šljašti:



Hladnjak za levi kanal viri sa leve strane, hladnjak za desni sa desne, pa zbog toga neću da kupim nešto šta je već korišćeno i ima rupe od starih šrafova. Datasheet kaže da treba da očekujem nešto preko 18W disipacije na svakom čipu, da kažemo da treba da ohladim 40W. Na comet sam našao najbolju ponudu, što se tiče domaćih radnji:

http://store.comet.rs/Catalogue/Product/8648/

http://store.comet.rs/Catalogue/Product/8655/

http://store.comet.rs/Catalogue/Product/8654/

http://store.comet.rs/Catalogue/Product/8650/

Treba mi pomoć da izaberem odgovarajuću veličinu, pošto mi se ne isplati da kupim 3-4 različita, pa da se nadam da sam pogodio.
[ vladd @ 07.07.2016. 22:13 ] @
U tvom projektu, hladnjak obavlja vise estetsku ulogu, a hladnjaci postavljani kao bocne strane su poprilicno skupa opcija, ako su samo za estetiku. Posto je dve bocne strane hladnjaka previse za 40W..i za duplo vise..

Ovi sa sarene slike mogu da ohlade bar po 150W svaki.

Mozda bi trebalo porazmisliti o unutrasnjem hladnjaku(uz otvore na poklopcu i dnu), a kutiju zatvoriti klasicnim bocnim stranama.
Ovi su medju najpopularnijima, za razne aplikacije
http://uk.farnell.com/fischer-...100mm-0-45-1-05-c-w/dp/4621890

Ili ovaj, pristupacniji i jeftiniji
http://www.vremeplov.co.rs/Sho...-Crno&accountingCode=10295
[ zeoN_Rider @ 08.07.2016. 07:47 ] @
@ Šerifa za LM1875 ti nije baš potreban veliki hladnjak a u tvojoj postavci jedina merodavna dimenzija je veličina transformatora i od njega treba krenuti.
[ Sherif Gile @ 08.07.2016. 13:02 ] @
Ok, napredujemo sa hladnjakom, za sad vidim od čega treba da bude manji :)

A za transformator razmišljam između ova dva:

http://www.mgelectronic.rs/trafo-torusni-220v-150va-2x19v

http://www.mgelectronic.rs/trafo-torusni-220v-100va-2x17v

Mada sam nešto bliži ovom od 150VA, bez obzira na to što verovatno nikad neću da pojačam pojačalo na više od trećine.
[ zeoN_Rider @ 08.07.2016. 13:41 ] @
Bolje pogledaj ovde u vezi cena a imaš i dimenzije:

http://www.trafco.rs/cenovnik.php
[ Sherif Gile @ 08.07.2016. 17:14 ] @
Kad dodam PDV, ispada mi skuplje, plus što u MG mogu da odem da kupim, a za trafco treba da plaćam poštarinu i rizikujem da ga udare u transportu. Samo je pitanje da li da uzmem 100 ili 150VA.

Dimenzije za 150VA u MG electronic:

[ zeoN_Rider @ 08.07.2016. 18:23 ] @
Ako nemaš potrebe za punom snagom dovoljno je i 120VA a ako želiš da po nekad odvrneš onda gladaj 200VA.
[ Sherif Gile @ 08.07.2016. 18:51 ] @
Trenutno imam zvučnike vezane na 2x20W, u poslednjih 7-8 godina sam ih pojačao preko pola možda tri puta, verujem da će 150VA da bude više nego dovoljno.

Možda bi trebalo da promenimo naziv teme u nešto tipa "audio pojačalo na LM1875", pa da polako pišem šta radim, da na kraju dobijemo tutorial za nekog ko sledeći bude hteo da pravi nešto slično.
[ zeoN_Rider @ 08.07.2016. 19:07 ] @
Citat:
Sherif Gile

Možda bi trebalo da promenimo naziv teme u nešto tipa "audio pojačalo na LM1875", pa da polako pišem šta radim, da na kraju dobijemo tutorial za nekog ko sledeći bude hteo da pravi nešto slično.



Možda?
[ Sherif Gile @ 08.07.2016. 19:35 ] @
Izmenio sam. Okačiću ovih dana šemu i ploču za napajanje, pa onda posle pojačalo i predpojačalo, kako šta budem završavao.
[ vladd @ 08.07.2016. 23:41 ] @
Pa ako ce kutija da kosta 30-40 evra, ispravljac jedno jos toliko, sto ne uzeti i TDA7293(4), pa napraviti da bude besno...
Ionako se razmislja o trafou 150VA
[ Sherif Gile @ 15.07.2016. 14:26 ] @
Nađoh nešto slobodnog vremena, pa sam nacrtao ploču za napajanje, sledeće nedelje možda i stignem da je napravim:


Trebalo bi da izgleda ovako nekako:




U attachment sam dodao i fajl Final Artwork Prints.pdf, ako još neko bude hteo da napravi ploču.


Inače, čitajući svoje prethodne odgovore, shvatio sam jednu jaku bitnu stvar, ovde kao nešto planiram 2x40W, a lepo sam napisao da ove koje trenutno imam nikad nisam pojačao preko trećine, tako da ću da prepolovim broj čipova i napravim 2x20W. I dalje ostaje pitanje koji od hladnjaka iz gornje poruke da kupim, pošto mi od razmaka rebara hladnjaka zavisi i razmak između čipova na ploči.
[ zeoN_Rider @ 15.07.2016. 14:46 ] @
Ako baš hoćeš samo 2 x 20W onda ti nisu potrebni elektroliti 10000µF.
[ vladd @ 15.07.2016. 16:33 ] @
Bolje je koristiti 2x 2200uF po grani.

I jos par detalja, spomenutih u drugim temama, ne treba praviti ispravljac za pojacalo bas najprostije moguce, sa odokativnim komponentama, pa jos uz neke fensi trendove, vec se i ispravljac dizajnira.

Ali da ne detaljisemo bas ultraprevise, bolje je staviti blokove paralelno trafou i diodama, nego filtarskim velikim elektrolitima. C2, C3, C5 i C6 su suvisni, u tom slucaju, sto se elektronike tice, a ni fenseraj nije previse opravdan. Doticni pojacavaci nemaju sposobnost da "iskoriste" eventualne tranzijente, zarad kojih se preventivno postavlja slicna konfiguracija.
Da zanemarimo trendseterstvo.

Posto se eventualno radi sa 2x po dva manja elka, moze se raditi neka verzija CLC ili CRC filtera, sto ce dodatno smanjiti mrezni i diodni sum. Rasteretiti diode, smanjiti ripl, a imati dovoljno energije za rad.

Elem, kao dodatna informacija, koristiti ultrafast ili avalansh diode, za glavni grec, mada ni to ne moze da pomogne previse, bez jakog snabera, kada se ispred nalazi induktivnost sekundara, a ako su iza "teski" elektroliti, kao velika muka za diode.
[ Sherif Gile @ 15.07.2016. 20:51 ] @
Krenuo sam da čitam po netu i naišao na svašta, od razumnih predloga da se paralelno sa diodama vežu kondenzatori, ili kondenzatori i otpornici, do pacijenata koji kažu da čuju razliku u zavisnosti da li se stave x7r ili x5r kondenzatori. Ono šta mi za sad nije jasno, je sledeće:
1) da li da uzmem kondenzatore od 10nF ili 100nF?
2) da li da uzmem keramičke ili poliesterske kondeznatore?


Mislim da C2, C3, C5 i C6 nisu suvišni, čisto da bih imao filtriranje po celom spektru šuma, za slučaj da nešto iz mreže prođe kroz trafo i ispravljač.
[ vladd @ 15.07.2016. 22:47 ] @
MKT 1,0uF ne sluzi za sum, vec kao brzi kond. Suvisan je posto je pojacavac takav kakav je, ima slu rejt 8V/uS, sto je sasvim dobro za audio, ali iskljucije potrebu za takvim kondom u napajanju.

Za diode se prvo mere spajkovi gasenja diode, pa se prema njima odredjuje odnosno racuna snaber.
Moze dobar posao da zavrsi univerzalni snaber 50-100oma otpornik plus 100nF kond, ali je kombinacija merenje- proracun ipak nesto bolje.

Moze se koristiti i mrezni filter, sve u cilju tehnicki racionalnih resenja(i jasnog drzanja potencijalnih problema pod kontrolom), a to sto pojedini cuju svasta, nije nemoguce, predubedjenje lako moze da prevari krhko culo.

I da, ako sevezuju pozitivni i negativni regulatori u sistem simetricnog napajanja, pozeljno je dodati anti lecap diode, inverzno izlazima.

Postoji u aplikacijama kompletna preporuka za maksimalnu ikebanu oko tropinskih regulatora.

I poslednje, 16V na ulazu u 7805 je dosta napona, obavezan je hladnjak, cak je preporuka medjuregulator(9 ili 12V), da se razdeli grejanje. I duplo smanji margina suma, kao usputni i nekada potrebni benefit.
[ Sherif Gile @ 15.07.2016. 23:21 ] @
Misliš na diode kao na ovoj šemi?



Bitno je da na ploči napravim mesto za snubber, posle ću lako da izmerim i zamenim elemente ako bude trebalo.

Ukapirao sam da mi je na 7805 mnogo veliki pad napona, imao bih preko 2W disipacije na njemu, staviću 7809 između i neki manji hladnjak.
[ vladd @ 16.07.2016. 07:55 ] @
To su diode najcesce postavljene za induktivno opterecenje na izlazu, posto linearci ne vole visi napon na izlazu od ulaza.

Antilecap (latch up) su diode od mase ka izlazu u kontra smeru, naravno.

Ja ovo sve pricam da pojacalo bude sto temeljnije uradjeno, a ne prosto konfekcionaski, i po salala semama sa neta.

Da se drzi pod kontrolom( tehnicki racionalnom, a ne audiofilska prenemaganja) svaki detalj koncepta. Ili bar maksimalno moguce, a da se ne prave ekstra ili nepotrebni troskovi ili preterivanja.

Povecava se znanje i put ka novim konstrukcijama se prosiruje.

Ipak je ovo ozbiljan forum.
[ Sherif Gile @ 16.07.2016. 11:33 ] @
A, ok, ubio sam se mozgajući šta si hteo da kažeš, nisam ukapirao da je Antilecap = latch up :)
[ Sherif Gile @ 16.07.2016. 13:08 ] @
Izbacio grec, stavio diode, izbacio kondenzatore:




Treba i da smanjim elektrolite na izlazu.

[Ovu poruku je menjao Sherif Gile dana 16.07.2016. u 14:44 GMT+1]
[ Sherif Gile @ 23.07.2016. 20:16 ] @
Izmenjena verzija:



[ Sherif Gile @ 23.07.2016. 20:38 ] @
Sad ostaje samo pitanje da li je ovaj hladnjak dovoljan za dva komada LM1875, pa da krenem da naručujem delove:
http://store.comet.rs/Catalogue/Product/8655/#



L70xW124xH35mm


Datasheet kaže ovo, a napajanje treba da bude +-24V:

[ vladd @ 24.07.2016. 10:45 ] @
Eto kako sema moze da izgleda ozbiljnije..a ne pokazni primeri sa neta..

To je sasvim dovoljan hladnjak. Ako bi se bas pustalo pojacalo na maksimalnoj snazi sa tim naponom napajanja, zagrejao bi se na nekih 70-80C, ali mislim da bi usi bile na mnogo vecoj temperaturi od neprijatnog naprezanja.
To nije pojacalo za ozvucenje otvorenog prostora i za pokucno slusanje sasvim ok.

P.S.
Kasnije cemo prodiskutovati GND. Ostavi da bude samo masa napajanja, a za vezu masa prema GND-u cemo spremiti neke druge "tehnike", laganog izdizanja iznad margine suma..
[ Sherif Gile @ 08.08.2016. 20:35 ] @
Gledao sam sad nešto po netu i naleteo na tda7269a, datasheet kaže da ima manja izobličenja nego LM1875 i da ima mute funkciju. Sad razmišljam da se vratim na prvobitnu ideju sa posebnim pojačalima za basove i visokotonce. Pošto još nije kasno da menjam dizajn, šta mislite, koje je od ova dva kola bolje rešenje?
[ Sherif Gile @ 26.09.2016. 23:08 ] @
Bio sam malo u gužvi, nastavljam polako. Odlučio sam da idem sa dva TDA7269A, tako da na izlazu imam približno 4x8W sa manje od 0,02% izobličenja, što je sasvim dovoljno za moju sobu. Izmenio sam napajanje, sad izgleda ovako:



Pojačalo ovako:



Pojavila su mi se dva ista hladnjaka od procesora, tako da neću da kupujem nov. Nisam siguran da li moram da ih izbacim van kućišta pojačala ili mogu da ostanu unutra ako izbušim rupe za ventilaciju.



Za predpojačalo sam nabavio PGA2310: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/pga2310.pdf Sad treba da izaberem neki kontroler koji ne moram da naručujem iz Beograda i da nacrtam šemu.

Sad razmišljam da li da stavim samo analogne ulaze, ili da ubacim neki jeftiniji DAC i stavim jedan analogni i jedan SPDIF.


[ zeoN_Rider @ 27.09.2016. 09:09 ] @
Stavi i jedno i drugo, trebaće.
[ samuki @ 27.09.2016. 15:07 ] @
Pga2310 nije predpojacalo , nego digitani potenciometar ! 😉
[ Sherif Gile @ 27.09.2016. 17:49 ] @
Znam, ali ima u sebi i pojačavač, vodi se kao "Stereo Audio Volume Control". U svakom slučaju, verovatno ću da ga koristim samo kao potenciometar, pošto na ulaz dovodim dovoljno jak signal kome neće trebati pojačavanje.

Citat:
zeoN_Rider:
Stavi i jedno i drugo, trebaće.

Ok, imaš li neki predlog za DAC? Nisam siguran da li da pravim svoj od nule, ili da naručim ovo: http://www.ebay.com/itm/Digita...erter-1-5M-Cable-/191884545843 i celo ga ugradim.
[ vladd @ 27.09.2016. 19:11 ] @
DAc vidi kod kineza, neki do 100$, odlicni su.

Ja bih izabrao TDA 7293 ili 7294, izuzetni pojacavaci. Kojima malo diskretnih u AB klasi moze da parira.
[ zeoN_Rider @ 27.09.2016. 19:48 ] @
Citat:
Sherif Gile:
Ok, imaš li neki predlog za DAC? Nisam siguran da li da pravim svoj od nule, ili da naručim ovo: http://www.ebay.com/itm/Digita...erter-1-5M-Cable-/191884545843 i celo ga ugradim.


Može al' ne očekuj previše.
[ Sherif Gile @ 27.09.2016. 20:11 ] @
Ok, onda ću ili da kupim kvalitetniji DAC, ili da naručim besplatna kola od nekog proizvođača i napravim svoju ploču. Imam na čemu da slušam muziku, tako da mi je prihvatiljvo da pravim šta kad stignem.

Citat:
vladd:
Ja bih izabrao TDA 7293 ili 7294, izuzetni pojacavaci. Kojima malo diskretnih u AB klasi moze da parira.

Mislim da mi je TDA7293 bio prvi izbor kad sam krenuo da biram delove, a onda sam shvatio da mi ne treba toliko jak pojačavač, pa sam postepeno smanjivao snagu dok nisam došao do ovog kola. Inače, naišla mi je skoro neka ploča 2x50W, povezao sam zvučnike i ukapirao da mi je muzika dovoljno glasna kad stišam potenciometar na pojačalu skoro do kraja, a zvuk na kompu držim na 15%, tako da mi definitivno ne treba ništa jače od 40W ukupno.
[ zeoN_Rider @ 27.09.2016. 20:59 ] @
Citat:
Sherif Gile tako da mi definitivno ne treba ništa jače od 40W ukupno.


Slažem se.
[ vladd @ 05.10.2016. 06:37 ] @
Nije poenta samo u snazi, vec i u kvalitetu rada.
Snaga je na raspolaganju, ne mora se koristiti, nije obaveza drzati odsrafljeno do kraja ili napajati punim dozvoljenim naponom napajanja.

Nisli, i taj TDA moze da radi sa 5W, i to lepo..
[ Sherif Gile @ 06.10.2016. 00:38 ] @
Možda je najbolje da napravim anketu koje kolo da uzmem

Idemo redom:
-Dimenzije sobe su oko 3x4m, mada nekad pustim da svira malo glasnije dok sam u trpezariji
-Kupio bih ove zvučnike: http://www.wharfedale.co.uk/product.php?pid=76
-Ideja mi je da idu dva pojačavača po zvučniku
-Izbegao bih D klasu, ali može ako naiđe neko baš dobro rešenje
-Bilo bi dobro da ima mute
-Prioritet mi je kvalitet zvuka, cena nije problem, ali se ne bi iživljavao, pa da izlazni stepen košta k'o polovan Yugo
-Prednost je ako ima da se kupi kod nas, mada ni naručivanje sa Farenell-a nije problem
-Par dana sam se igrao sa 2x50W, besmisleno mi je jako, ako predložite neki jak pojačavač, moraću da nađem način da ga stišam bez posledica po kvalitet zvuka
[ dragan marovic @ 06.10.2016. 19:50 ] @
Ja sam pre 25 godina uradio pojacalo sa STK077 iznenadio me zvuk jer nisam obozavalac hibrida
[ Sherif Gile @ 07.10.2016. 15:23 ] @
Taj STK mi deluje baš prastaro, ne verujem da može da se takmiči sa kolima koja su napravljena 30 godina kasnije.
[ vladd @ 09.10.2016. 11:09 ] @
Imam ga ja u pojacalu svs3000, i radi ozbiljno dobro. Kod nas moze da se nadje samo 078, koji je par w jaci.

Zvuk je, za diskusiju, ko ga slusa sa predrasudom, ne voli hibride, novo je bolje, bude silno iznenadjen.
Hibrid je "gadna" stvar sa uparenim tranzistorima, jedino je pitanje ukusa konfiguracija, tu nema izmene. Idealno za brzi DIY.

Kod mene je sasa pojacavaca sa bipolarcima, pa sam malo krenuo sa feticima, da se ne zapuste.:)
Brza pojacala opasno lepo rade, integralci su sve savrseniji.

Ne postoji pojacalo iz proslosti, AB klase, do 100W koje moze da parira ovom TDA

Vezano za snagu, ekstremno jaka pojacala mogu da se bore sa (impedansno) kriticnim zvucnicima.

Ono sto je bitno i najbitnije je powerbank, adekvatan ispravljac, ako treba(a nije zgoreg) i sa regulacijom, i takvo pojacalo je dva koplja iznad konfekcije, pa i jednog dela "egzotike"..
Svi nesto stede na opremi i okruzenju "srca" pojacala....

Mnoge komercijalne "legende" imaju tesku prostacinu od ispravljaca..
[ Sherif Gile @ 09.10.2016. 11:35 ] @
Uzeo sam da pročitam sve od početka, pa rekoh da te podsetim na ovo:

Citat:
vladd:
P.S.
Kasnije cemo prodiskutovati GND. Ostavi da bude samo masa napajanja, a za vezu masa prema GND-u cemo spremiti neke druge "tehnike", laganog izdizanja iznad margine suma..
[ Sherif Gile @ 09.10.2016. 17:00 ] @
Uzmem tako da sređujem sobu, pa mi se pojavi trafo od oko 120VA izvađen iz nekog Sharp muzičkog stuba u kome je bilo STK402-071. Trafo ima izlaz na +-28VAC i nekoliko izlaza koji su napajali predpojačalo i elektroniku. Tražeći podatke za to kolo, ukapiram da mi je previše jako i naletim na STK402-040 i STK402-030 koji su isti, samo se razliku u 5W snage:

http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/sanyo/STK402-020.pdf

http://lib.chipdip.ru/072/DOC001072694.pdf

Kako vam se čini ideja da uzmem neko od njih?
[ zeoN_Rider @ 09.10.2016. 17:10 ] @
Citat:
Sherif Gile Trafo ima izlaz na +-28VAC



Predpostavljam da je 2 x 28, inače kada se ispravi taman za 402-040.
[ Sherif Gile @ 09.10.2016. 17:51 ] @
Mislim da je previše za to kolo, datasheet kaže "Maximum supply voltage ±36 V" "Recommended supply voltage ±25 V", a kad ispravim 28V treba da dobijem malo manje od 40V.
[ zeoN_Rider @ 09.10.2016. 18:06 ] @
Znači taj transformator otpada?
[ Sherif Gile @ 09.10.2016. 18:20 ] @
Verovatno, sad gledam ima li neko kolo koje radi na ±40V, a da nije neki zver od 100W i nisam našao ništa. Trenutno mi je najverovatniji izbor STK402-040, osim ako ne nađem nešto bolje. A transformator neka čeka u ormaru, upotrebiće se nekad :)
[ zeoN_Rider @ 09.10.2016. 19:28 ] @
Citat:
Sherif Gile Trenutno mi je najverovatniji izbor STK402-040, osim ako ne nađem nešto bolje.


Evo ti nešto bolje, do sada sam kupio tri para i rade odlično. Za te pare oko 10 Evra ne isplati se ni praviti.

http://www.ebay.co.uk/itm/MINI...%26rkt%3D1%26sd%3D171994594867


A evo i stereo verzija:

http://www.ebay.co.uk/itm/TDA7...26rkt%3D19%26sd%3D111491617884
[ Sherif Gile @ 09.10.2016. 20:07 ] @
Nije pitanje da li mi se isplati, čisto iz zezanja sam naručio ovu ploču: http://www.ebay.co.uk/itm/TP20...-Amplifier-Board-/400913608830 za te pare svira izuzetno dobro, realno mi ne treba ništa ni bolje ni jače, nego hoću da se igram da napravim od nule jedno lepo pojačalo. A što se tiče kineskih pojačala, najveće iznenađenje mi je bilo PAM8403, dva komada za dolar, a čuje se sasvim pristojno.
[ vladd @ 09.10.2016. 20:18 ] @
Taj trafo je idealan za TDA7294 ..
I da pazis sa okretanjem potenciometara..ionako se slusa par W za pokuci..

Masu pojacavaca mozes da izdignes sa 10-24 oma iznad uzemljenja(kucista), a mozes i tom otporniku da dodas dve antiparalelne diode, za 2-4A, obicne ispravljacice..
[ zeoN_Rider @ 09.10.2016. 20:30 ] @
Citat:
vladd: Taj trafo je idealan za TDA7294 ..


Nekima ne vredi govoriti. Ko nije probao TDA 7294 krajnje je vreme.
[ Sherif Gile @ 09.10.2016. 20:53 ] @
Kad jednog dana otvorim kafić, napraviću ozvučenje sa TDA7294 :)
[ zeoN_Rider @ 09.10.2016. 21:31 ] @
Citat:
Sherif Gile: Kad jednog dana otvorim kafić, napraviću ozvučenje sa TDA7294


Nećeš pogrešiti, ne zaboravi da nas pozoveš
[ Sherif Gile @ 10.10.2016. 22:46 ] @
Dok ne izaberem čip za izlazni stepen, mogli bismo da kažemo koju reč o ploči sa kontrolom jačine zvuka i izborom ulaza, planirao sam da na njoj bude sledeće:
-PGA2310, kolo koje ima pojačanje do 31.5 dB i slabljenje do −95.5 dB sa koracima od 0.5-dB http://www.ti.com/lit/ds/symlink/pga2310.pdf
-mikrokontroler
-relej za izbor ulaza
-konektor za mute komandu za izlazni stepen
-ulazi za potenciometar za jačinu, izbor ulaza i mute
-izlazi za signalne diode

Ideja za komande na prednjoj strani pojačala je ovako nešto:
-Prekidač uključi-isključi
-Prekidač ulaz1-mute-ulaz2
-Potenciometar
-Dioda koja svetli kad je pojačalo uključeno
-RGB dioda koja signalizira koji je ulaz izabran

Da li ću da izbegnem glasan zvuk gašenja zvučnika ako pojačalo stavim na mute pre nego što mu ugasim napajanje?
[ zeoN_Rider @ 11.10.2016. 08:23 ] @
U današnje vreme ne bih uopšte razmišljao o razvoju uređaja.

http://www.ebay.co.uk/itm/PGA2...26rkt%3D11%26sd%3D121390076531


http://www.ebay.co.uk/itm/Asse...m1c3df1b6c9:g:LD4AAOxyoVZTKRN-


http://www.ebay.co.uk/itm/Asse...m1c6f8acf0d:g:nEwAAOSwBLlVCX0N


Ima sve što ti treba, čak i više.
[ Sherif Gile @ 11.10.2016. 09:55 ] @
Svestan sam toga. Ovo radim da bih se igrao, nije mi bitno što se ne isplati. Čak i da dobijem sve delove besplatno, cena mojih radnih sati koje ću da potrošim je veća nego cena sasvim pristojnog pojačala koje mogu da naručim da mi ga sutra donesu na kućnu adresu, da uključim i da radi.
[ zeoN_Rider @ 11.10.2016. 10:36 ] @
Ma taman posla, nisam bio zlonameran ali takvi projekti na kraju koštaju xxx puta više + potrošeno vreme.

Ovočuso radi dobro i to iz prve, već sam tri takva kompleta ugradio.
[ Sherif Gile @ 11.10.2016. 11:39 ] @
Ne verujem da ću mnogo da preteram sa cenom elektronike, više iznenađenja očekujem kad budem krenuo da pravim kutiju.
[ zeoN_Rider @ 11.10.2016. 11:51 ] @
Kutija je već priča za sebe.
[ Sherif Gile @ 11.10.2016. 22:36 ] @
A to što mi je u glavi kombinacija drvo-staklo-aluminijum uopšte neće da smanji cenu :)
[ zeoN_Rider @ 11.10.2016. 22:51 ] @
Šta više kutija sa svim potrebnim pod sklopovima će prevazići cenu onog unutra.
[ Sherif Gile @ 11.10.2016. 23:39 ] @
Ne bi trebalo, računam da elektronika bez DA konvertora izađe oko 70-80€, konektori i dugmići 7-8, a da kutija ne pređe 30€, pošto ću sam da je pravim, nešto materijala imam, a nešto mogu da nabavim jeftino ili besplatno. Vadi me to što imam pristup CNC mašini, inače bi me samo zadnja ploča sa konektorima koštala kao elektronika. Nikako da nađem vreme da vidim šta mi treba za dobar DAC i da naručim delove.
[ zeoN_Rider @ 12.10.2016. 07:57 ] @
DAC kupi gotov.
[ vladd @ 16.10.2016. 16:58 ] @
Kutiju za DAC kupiti kod Kineza,kakvocrno pravljenje, kostace kao dva DAC-a.
Ili kupi ceo DAC, mada tu uvekima mesta za audiofilovanje, pa mozda da se urade napajanja i analogni deo, a glavnu plocu kupi komplet.
Obrati paznju na stabilnost oscilatora i izradu stampe.
[ Sherif Gile @ 16.10.2016. 19:49 ] @
Ok, ebay nudi ovako nešto:

http://www.ebay.com/itm/24-BIT...m41a9fd10ce:g:ww8AAOSw2x1XJ2Qs

http://www.ebay.com/itm/DAC-Di...m210c7bdefd:g:FnkAAOSwI3RW-fJn

http://www.ebay.com/itm/Muse-2...m234cf202a3:g:zFkAAOSwPYZU~mgt

Pričao sam skoro nešto sa kolegom, pa smo došli do toga da DAC i ovako imam na zvučnoj kartici koju vezujem na pojačalo sa metar i po kabla, pa je pitanje koliko mi stvarno treba. Možda mi je bolje rešenje da imam dva analogna ulaza, jedan na činč, gde će uvek da mi bude povezan komp i jedan na 3,5 bananicu, da mogu da ubodem telefon.
[ zeoN_Rider @ 16.10.2016. 22:18 ] @
Ako već tražiš DA konvertor onda potraži neki koji ima USB ulaz (naravno i/ili optički /koaksijalni), nikada se ne zna zašta može da posluži.
[ Sherif Gile @ 25.10.2016. 21:02 ] @
Prva greška u proceni :) Planirao sam da upotrebim neke konektore koje imam, međutim, naručio sam sve nove, kad obračunaju PDV i poštarinu, koštaće me 15€ umesto 10.
[ Sherif Gile @ 19.11.2016. 21:01 ] @
Konačno nađoh vreme da nacrtam ploču za izlazni stepen, ovih dana bi trebalo da je naručim od majstora:







[ vladd @ 20.11.2016. 09:03 ] @
Tu bazu tranzistora iz optokaplera prikaci sa jedno 100-150koma na masu, i recimo paralelnih 100-220pF.
A emitor tranzistora iz oc direktno na masu.
[ Sherif Gile @ 02.12.2016. 20:01 ] @
Stigle pločice za izlazni stepen, sledeće nedelje naručujem napajanje i kontrolu tona:

[ vladd @ 04.12.2016. 08:31 ] @
Odlicno izgledaju, samo napred.
[ Sherif Gile @ 23.12.2016. 20:54 ] @
Evo i napajanja, još da kupim komponente, pa da krenem polako:




[ zeoN_Rider @ 23.12.2016. 21:58 ] @
Boga mi, biće od tebe nešto. Pločice odlično izgledaju.
[ Sherif Gile @ 24.12.2016. 15:19 ] @
Hvala :) Radim po malo sa elektronikom, nego do sad nisam radio ništa ozbiljno vezano za audio, pa zbog toga imam neka baš početnička pitanja.
[ Sherif Gile @ 09.01.2017. 19:41 ] @
Danas sam pravio napajanje, zalemio sam sve osim otpornika za RC filter na diodama. Sutra planiram da izmerim nivo šuma pre nego što ga zalemim i posle, da vidimo koliko stvarno utiče. Zeznuo sam se kad sam crtao footprint za diode, pa sam malo morao da ih krivim da bi mogle da stanu, ali bitno da radi.




Soft start je podešen da uključi posle oko 0,3 sekunde, nisam siguran da li treba da produžim na 0,5.



Napajanje za izlazni stepen:



Napajanje za ulazni stepen:



Napajanje za logiku:

[ vladd @ 10.01.2017. 07:42 ] @
Lepo je to.
Nego da li si zakacio i opteretne otpornike za ocekivanu struju, pa onda merio napone, ili na prazno?
[ Sherif Gile @ 10.01.2017. 08:16 ] @
Ovo je bilo na prazno, ako stignem, danas testiram pod opterećenjem, merim šum i upoređujem rezultate sa i bez RC filtra na diodama.
[ vladd @ 10.01.2017. 09:26 ] @
Diodne smetnje su jedna vrsta, prirodno potiskivanje suma i postojeci sum regulatora je druga, okolina treca... Pitanje je samo da li ti je dovoljno -50 ili -60dB nivo suma.
Za vece potiskivanje su nesto slozenije tehnike, dodavanje jos jedne post regulacije, filtriranja mreze, izdizanje mase iznad gnd-a..

[ Sherif Gile @ 11.01.2017. 20:49 ] @
Povežem na +17V otpornik od 16,4 oma, pustim da radi i dobijem ovo na osciloskopu:



Sa onih 4400uF koji su na ploči, ova testera od punjenja i pražnjenja kondenzatora je bila preko tri volta, nalemim paralelno sve kondenzatore koji su mi bili pri ruci, sa preko 13000uF dobijem oscilacije od 1V.
[ vladd @ 12.01.2017. 09:44 ] @
Oba su ok. Sving pojacavaca nije nikada na maksimumu napona, niti je strujno opterecenje konstantno, vec u pikovima.

Bitno je da je testera iznad zone rada pojacavaca.
[ Sherif Gile @ 24.01.2017. 18:37 ] @
Danas sam sklopio jednu ploču za izlazni stepen, nisam stigao da je testiram:



[ Sherif Gile @ 01.02.2017. 22:42 ] @
Isprobao sam pojačalo na brzinu sa starim zvučnikom koji koristim samo za testiranje. Čuje se sasvim pristojno i sa tim kršem, kad kratkospojim ulaz čujem šum tek kad uvo skroz naslonim na rešetku zvučnika. Hladnjak se posle par minuta zagreje na 37 stepeni i održava tu temperaturu. Staviću ga ovih dana na osciloskop, da vidim šta može da se izmeri.
[ vladd @ 02.02.2017. 07:02 ] @
Ali mu zakaci jedno 10nF kondenzator na izlaz uz otpornik od 8 oma, da vidis kako odrzava cetvrtke, i uopste nesto vidis, posto je pojacalo podobro i ne bi trebalo da se vidi nista interesantno sa osciloskopom i sa recimo sinusnim signalom..
[ Sherif Gile @ 08.02.2017. 18:31 ] @
Nije mi pri ruci signal generator, pa još uvek nisam izmerio to.

Stigao sam da izmerim maksimalni ulazni napon za koji još uvek imam sinusoidu na izlazu. Pošto je to negde oko pola od maksimalnog nivoa signala na izlazu iz kompjutera, videću da smanjim pojačanje izlaznog stepena, da bih na ulazu imao finiju regulaciju jačine zvuka.



[ mikikg @ 09.02.2017. 14:30 ] @
Nisam siguran da moze da se spusta pojacanje OP-a (LM1875) ispod neke granice, proveri to u DS, znam da recimo LM3886 ne moze da radi stabilno ako se spusti pojacanje ispod 20-22x.

U tom slucaju ti treba samo atenuator ispred ulaza (par otpornika) a shemu oko LM1875 ne menjas.

PS: Trebao si pogledati Bato MM AMP sa LM3886, to je super-fino malo pojacalce, mozda za neku sledecu priliku, probaj obavezno ...
http://www.elitesecurity.org/t...y-Dragoljub-Aleksijevic-Macola
[ Sherif Gile @ 09.02.2017. 17:05 ] @
Odustao sam od LM1875 i prešao na TDA7269A, nego nisam hteo da menjam naziv teme da ne zbunjujem ljude koji je prate. U svakom slučaju, TDA7269A ima minimalno pojačanje od 25dB(18 puta), trenutno je podešen na 30dB (32 puta), ali mogu da ga spustim na oko 28dB (26 puta). To znači da bi maksimalna vrednost ulaznog signala smela da ide do jednog volta. Iz audio izlaza sa računara ne bi trebalo da bude više od 1,8V, tako da mislim da bi najbolje rešenje bilo da na ulazu ulaznog stepena bude razdelnik napona kojim ću da prepolovim signal i onda ga dovedem na digitalni potenciometar, tako da dobijem podešavanje jačine zvuka od 0-100% u 128 koraka.

LM3886 mi je bio jedan od prvih izbora, ali sam onda shvatio da je besmisleno da napravim aždaju od 70W i narednih desetak godina pipkam potenciometar na par milimetara posle nule.
[ mikikg @ 10.02.2017. 02:01 ] @
Citat:
Sherif Gile:  .... i onda ga dovedem na digitalni potenciometar, tako da dobijem podešavanje jačine zvuka od 0-100% u 128 koraka.


Cisto za informaciju, imaces raznih problema sa tim digitalnim potenciometrima.
Prvo sto vecina radi samo sa jednostrukim napajanjem (cca 1 od 100 modela IC ima split napajanje i takvi su relativno skupi) i onda bi morao da svoj signal offset-ujes na polovinu napajanja da bi to uopste moglo da radi.
Dalje, vecina tih digipot-ova "kuburi" sa PSRR a i bandwith im nije bas sjajan, do par stotina kHz maksimalno i to za probrane modele.
Linearnost, shum i THD su takodje pod velikim znakom pitanja ... Upitna je i izolacija izmedju digitalne i analogne strane ...

Za te audio potrebe se uglavnom koriste PGA (Programmable Gain Amplifiers) koji resavaju vecinu gore spomenutih problema sa manj-vise zadovoljavajucim rezultatima. Pogledaj TI-ovu ponudu, oni imaju par solidnih modela ...
Tvoj komsija @npejcic ima gotov projekat za digitalnu volume kontrolu, sa raznim opcijama, motorizovani pot ili PGA, sa/bez LCD, daljinac, nekoliko ulaza sa relejnim prebacivanjem, sa PIC MCU ...
[ Sherif Gile @ 10.02.2017. 07:56 ] @
Da, planirao sam da upotrebim PGA2310 http://www.ti.com/lit/ds/sbos207c/sbos207c.pdf

[ Sherif Gile @ 26.02.2017. 13:40 ] @
Malopre sam shvatio da nisam razmišljao o izlazu za slušalice. Imate li neki predlog? NE5532, tranzistori, ili neko specijalizovano kolo za slušalice?
[ zeoN_Rider @ 26.02.2017. 14:01 ] @
Ovo:

http://www.sunrom.com/p/stereo-audio-amplifier-pam8403

ili

http://www.dx.com/p/pam8403-5v...x-2-volume-419649#.WLLfmN9tnIU
[ Sherif Gile @ 26.02.2017. 14:08 ] @
Imam tu zelenu pločicu, oduševio sam se kako se čuje za pola dolara, isprobaću ovih dana kako zvuči na slušalicama.
[ zeoN_Rider @ 26.02.2017. 14:16 ] @
Zvuči odlično i sa sluškama, probano i za te pare je sumanuto praviti. Čak sam probao i kao preamp, nisam našao neku zamerku u zvuku.
[ Sherif Gile @ 26.02.2017. 14:17 ] @
Samo sekundu, čip ima + i - izlaze za oba kanala posebno, neću li da ga izgorim ako spojim dva kao zajedničku masu za slušalice?
[ zeoN_Rider @ 26.02.2017. 14:20 ] @
Samo + izlaz prema masi, pola napona na izlazu.
[ Sherif Gile @ 26.02.2017. 14:33 ] @
Da budem siguran da smo se razumeli, ovo je jedina izmena:
[ Sherif Gile @ 27.02.2017. 20:11 ] @
Uključio sam PAM8403 na pogrešan kabli i izgoreo ga. Naručiću drugi od Kineza, taman da stigne dok završim ploču za ulazni stepen.
[ Sherif Gile @ 27.02.2017. 21:35 ] @
Pođem da naručim PAM8403, pa vidim ovo: http://www.ebay.com/itm/TPA612...m3f704b8bf9:g:wwIAAOSwKOJYJDwn

Da li se neko susretao sa tim kolom?
[ zeoN_Rider @ 27.02.2017. 21:56 ] @
Citat:
Sherif Gile
Da li se neko susretao sa tim kolom?


Iskreno Ja nisam ali takve stvari naručujem žmurećki.
[ Sherif Gile @ 04.04.2017. 10:53 ] @
Ploča sa PGA2310 i relejima. Mikrokontroler bi trebalo da bude na posebnoj ploči. Ovde mi je ideja da imam kontrolu jačine zvuka i da mogu da biram ulaze i prebacujem izlaz sa zvučnika na slušalice. Konketor J5 ide prema ploči sa kontrolerom. Ulazi su J6 i J8. Predlozi i primedbe?

[ Sherif Gile @ 08.04.2017. 18:52 ] @
Očekivani izgled ploče za kontrolu jačine tona i biranje ulaza i izlaza:



[ Sherif Gile @ 05.05.2017. 00:44 ] @
Stigla ploča:



[ Sherif Gile @ 12.05.2017. 19:39 ] @
Zalemio sam komponente, testirao, radi. Sad još da napravim ploču sa kontrolerom:



[ zeoN_Rider @ 12.05.2017. 22:05 ] @
Baš si vredan. Svaka čast.
[ Sherif Gile @ 12.05.2017. 22:50 ] @
Ako nastavim ovom brzinom, sledeće godine u ovo vreme imaću kompletno pojačalo :)


Ploča sa kontrolerom ne bi trebalo da mi pojede previše vremena, samo da ulovim jedan slobodan vikend da je nacrtam. Ono šta će biti veća zajebancija je kutija. Ideja mi je da napravim neku kombinaciju drvo-aluminijum sa poklopcem od zatamnjenog stakla. Prednja strana bi izgledala ovako nekako:

[ zeoN_Rider @ 12.05.2017. 22:51 ] @
Iskreno meni se ti prekidači ne sviđaju. Šta oni treba da preklapaju?
[ Sherif Gile @ 12.05.2017. 23:02 ] @
Levi je uključi-isključi, a desni ulaz1-mute-ulaz2. Ne sviđaju se ni meni nešto posebno, ali nisam našao ništa lepše. Jedini bolji prekidač za uključivanje koji sam video košta oko 10€ komad. U najgorem slučaju, mogu da uzmem neki drugi prekidač, pa da mu napravim novo dugme na strugu.
[ zeoN_Rider @ 12.05.2017. 23:06 ] @
A neki potisni prekidači?
[ Sherif Gile @ 12.05.2017. 23:13 ] @
Mogao bih ovaj za uključivanje: http://www.mgelectronic.rs/prekidač-metalni-250v-2a a onda da za izbor ulaza uzmem neki obrtni i napravim mu dugme od aluminijuma.
[ zeoN_Rider @ 12.05.2017. 23:33 ] @
Mislim da je mnogo tvrd. To je nagazni.
[ Sherif Gile @ 12.05.2017. 23:42 ] @
Da, koristi se za pedale za gitare, ali sam viđao muzičare da ga pritiskaju ručno. Mogu da odem u radnju, da škljocnem par puta, da vidim kako radi. Ovaj mogu da uzmem za izbor ulaza: http://www.mgelectronic.rs/1-431 još kad bi imao takav sa dva položaja, rešio bi mi sve probleme.
[ zeoN_Rider @ 12.05.2017. 23:53 ] @
Može i ivaj da se uzme u obzir: http://www.mgelectronic.rs/prekidač-obrtni-4x3. Bar je zatvoren.
[ Sherif Gile @ 13.05.2017. 00:03 ] @
Dugačka mu je osovina, morao bih da je kratim. Tačno ću na kraju da napravim neku obrtnu skalameriju koja će iza maske da škljoca običan prekidač.
[ Sherif Gile @ 14.05.2017. 19:41 ] @
Trenutna ideja: za biranje ulaza uzmem obrtni prekidač, za uključivanje ovaj: http://www.proelectronic.rs/PR...ZNI-5427-MR-PREK-5427-5357.htm a dugmiće napravim od laminata aluminijum-drvo.
[ zeoN_Rider @ 14.05.2017. 19:52 ] @
Nije loša ideja.
[ Sherif Gile @ 02.08.2017. 18:00 ] @
Konačno sam napravio ploču za kontroler, samo još da izlemim komponente, pa da počnem da programiram:



[ Sherif Gile @ 14.09.2017. 11:17 ] @
Gotova je i ploča sa kontrolerom, sad samo peglam progam. Izmerio sam DC napon na izlazu izlaznog stepena i shvatio da ima oko 200mV. Koliko sam razumeo, ne bi smelo da prelazi 50-60. Da li da stavim neki kondenzator da ga eliminišem?
[ Sherif Gile @ 18.09.2017. 12:34 ] @
Ukapirao sam da je to zbog nešto manje od deset milivolti koji mi se pojavljuju na ulazu, pa se posle samo pojačaju. Postoji li neko rešenje za to?
[ Sherif Gile @ 18.09.2017. 15:12 ] @
Najnovija merenja, jedan kanal -100mV, drugi -200mV. Počinjem da mislim da je do čipa.
[ SASA M. @ 18.09.2017. 16:06 ] @
kratkospoji ulaz, pa meri sta se desava na izlazu...
[ Sherif Gile @ 18.09.2017. 16:32 ] @
To je sa kratkospojenim ulazom.
[ Sherif Gile @ 03.10.2017. 17:39 ] @
Stigla pločica TPA6120 sa ebay, radi lepo: http://www.ebay.com/itm/DC-5V-...ifier-Board-AMP-/201722359639?
[ zeoN_Rider @ 03.10.2017. 17:43 ] @
Lepa je, crvena k'o Ferrari.
[ ademare @ 03.10.2017. 18:36 ] @
Crvena je super , na Aliju ima neka Rozi .

Al je nasto drugacija . Ima dva pina vise , i dva solid kondezatora . Levi i desni In - , i izgleda mi , ne vidi se bas najbolje da su solid kondezatori , upravo tu i vezani , na Aliju nisu bas detaljne slike , kao na Ebayu .

E sad da li je bolje sto to ima , ili su nepotrebno iskomplikovali ?

https://www.aliexpress.com/ite...3a-00a0-4a78-8013-71035a6b5005
[ zeoN_Rider @ 03.10.2017. 18:41 ] @
Citat:
ademare
E sad da li je bolje sto to ima , ili su nepotrebno iskomplikovali ?


Varijacije na temu.
[ Sherif Gile @ 06.10.2017. 12:26 ] @
Imam gremlina. Jačina zvuka mi se iz nekog nepoznatog razloga povremeno poveća na trenutak i vrati u normalu. Izgleda da nije do elektronike, pokušaću da napravim neko filtriranje u softveru.

[ Sherif Gile @ 06.10.2017. 14:09 ] @
Softverska greška, nisam pazio na interrupt.
[ Sherif Gile @ 06.10.2017. 14:35 ] @
Sviđa mi se pločica sa pojačalom za slušalce, moraću da napravim jedno posebno pojačalo za slušalice, nevezano za ovo šta sad radim.
[ Sherif Gile @ 14.10.2017. 17:15 ] @
Rešio sam da izbacim aluminijum sa prednje strane i da sve bude od drveta, osim poklopca koji je staklen. Evo šta mi se trenutno mota po glavi:







Na ovu dasku bih laserom napisao pored dugmića šta je za šta.

Ovo mi je bilo inspiracija:
[ ademare @ 14.10.2017. 23:36 ] @
Sve je naravno stvar ukusa i nekog licnog estetskog dozivljaja .

Ali ovo na tvojim crtezima , je najslicnije Fioci ! Sta je tu zanimljivo ili izuzetno ne znam .

Drvo je zanimljivo u smislu tamo gde je neuobicajeno . Na primer drveni rucni sat . Ili na ovoj fotografiji su zanimljiva dugmad , okrugla . Fioka nikako nije zanimljiva .

Dobro i aluminijum je vec vidjen 1000 puta , mozda da razmislis o nekakvim kombinacijama , na primer drvena dugmad , prednji deo ne mora aluminijum , vec neki metal , tako neke kombinacije .

Staklo ako stavljas , nemoj stavlljati prosto belo vec tamno Crno . Ima dozu providnosti , zavisno od svetla , donekle i ogledalski efekat , i znatno zanimljivije od prostog belog . Cena mu je malo veca .
[ vladd @ 15.10.2017. 10:04 ] @
Ipak ta kutija, sa razlogom, mora da ima nekakav kafez() od metala, makar i provizorni, nevidljiv. Moze, cak je dobar, gvozdeni lim ofarban, crno, sivo, hamarslak..na unutrasnje stranice drveta...

Drvo je znacajno osetljivije na ostecenje, pa bi trebao neki ozbiljan tretman ili lak, sto zbog dodira, ili lakih udaraca, naslanjanja.
[ Sherif Gile @ 15.10.2017. 11:26 ] @
Biće gvozdeni lim sa unutrašnje strane, jedino mi je za sad problem da nađem neku lepu mrežicu za odozgo.

Citat:
ademare:
Ali ovo na tvojim crtezima , je najslicnije Fioci !

U pravu si, stvarno je fiokasto. Izbacio sam delove koji vire oko krajeva kutije, sad je malo normalnije. Razmišljam da ga možda malo zaoblim, da nema oštre ivice, ali još treba da razmislim o tome.

[ zeoN_Rider @ 15.10.2017. 11:34 ] @
Citat:
Sherif Gile
Razmišljam da ga možda malo zaoblim, da nema oštre ivice, ali još treba da razmislim o tome.


Obavezno zaobliti a što se tiče srednjeg dela Ja bih tu stavio aluminijumsku ploču debljine utora a pri tome da bude brušena u jednu stranu ili četkana.
[ Sherif Gile @ 15.10.2017. 22:59 ] @
Ne sviđa mi se to sa aluminijumskim pločama.


Sad nešto razmišljam, možda je ovo sa staklom preterivanje, šta mislite o crnom metalnom poklopcu:

[ ademare @ 16.10.2017. 15:43 ] @
Sve zavisi kakav efekat zelis da postignes . Ako je samo za tvoje oci , onda napravis kako se tebi najvise svidja .

Ako ces da ga pokazujes , da ga vidi dosta ljudi , onda tu dolazi do izrazaja reakcija kakvu zelis . Da li je to Nice ili Fine ili Vauuuuu !

Ja sam za sebe pravio sam dosta namestaja , jer po radnjama , ili nema dizajn koji mi odgovara , sve se nudi u 3 nijanse , bukva , tresnja , hrast , sto je jadan izbor , o dimenzijama da ne govorim . Na terenu namestaja za Audio - video , sve prave minijaturno , kao da ce da se gleda sa poda ili ne moze pola stvari da stane , sto bi trebalo .

Prvu policu sam napravio u dezenu Bukva i reakcije onih koji su videli su bile Fino , a u sebi pomisle nista narocito

Zato sam drugu napravio u dezenu , govorim o univeru , Plavi Javor ! Znaci vitrina ima jasno vidljivu saru drvetu , ali je Plava ! Ko god ju je video , bilo je iskreni efekat Vauuu , jer je stvar unikatna , kakva nema nigde da se kupi . Naravno da Univer prodaju u 100 nijanasi , ova se ocigledno najmanje kupuje .

Svako je pozeleo da zagleda , da pipne , jer tako nesto nije video u zivotu .

Ako razmisljas o drvetu , razmisli o univeru ! On bi ti resio mnoge probleme , tipa , lakiranje , zastita od grebanja itd . Drugo ima dosta vecu tezinu od obicnog drveta , pa ti risiver nece biti lagan, da " leti " na svaki dodir . Nijansu mozes da izaberes i Braon Mogu da ti iseku ako pozelis neku krivinu , proizvoljnu, kakvu god pozelis .

Mane su , sto ne bi mogao da se potpises , paljenjem , i da se ureze ovo spreda .
[ Sherif Gile @ 16.10.2017. 22:26 ] @
Nije mi cilj da pravim nešto za prodaju, igram se čisto za sebe, tako da mi je cilj da bude jednostavno i izgleda pristojno. Sad kačim fotke da bi neko primetio ako uradim nešto glupo, kao na primer onu prednju fiokastu stranu.