[ elite-yu @ 16.11.2016. 21:46 ] @
| Pozdrav drustvo!
Da li bi se mogao napraviti,kupiti neki senzor koji bi alarmirao da se rotor na pumpi ne okrece, a trebao bi, s obzirom na temperaturu u peci koja je takva da se pumpa morala ukljuciti? Imali neko neku ideju?
[Ovu poruku je menjao elite-yu dana 16.11.2016. u 22:57 GMT+1] |
[ veselinovic @ 17.11.2016. 05:20 ] @
Pumpa za vodu moze da se ne okrece iz 2 razloga.
1. Nesto nije upalilo pumpu, a trebalo je - to je najlaksa varijanta za detektovati.
2. pumpa je dobila potrebne napone ali je ona neispravna - tezi dio, ali ima tu podkategorija.
2a) pumpa je mehanicki blokirala rotor - moze se detektovati relativno lako
2b) namotaji pumpe u kratkom spoju ( najcesci elektricni kvar) detektuje se lako ako je totalni slus inace tesko ako je neki parcijalni KS.
2c) namotaji pumpe u prekidu - detektuje se srednje tesko.
Sada ti nama treba da otkrijes koje scenarije treba da realizujes.
PS kad kazen lako to znaci jeftino, tesko je skupo. Inace je tehnicki sve lako.
[ ziki_the @ 17.11.2016. 06:26 ] @
Eventualno, ne detektovati rad same pumpe nego samo protoka fluida u instalaciji.
Mogao bi da se upotrebi prekidac protoka(sa lopaticom) ili neki merac protoka.
[ emiSAr @ 17.11.2016. 08:00 ] @
@ elite-yu, @veselinovic dao sve moguce (i nemoguce!) scenarije neokretanja rotora pumpe.
Moje pitanje je da li je pumpa koja se koristi totalno blindirana-zatvorena ili je sa straznje strane motora-tamo gdje nije pumpa vidljiva
osovina rotora ili je i taj dio zatvoren-blindiran?
pOz
[ shpiki @ 17.11.2016. 11:30 ] @
Da li tvoja pumpa izgleda kao jedna sa slike (ili slicno)?
[ elite-yu @ 17.11.2016. 13:18 ] @
Evo o cemu se radi:
Pumpa je iz bivse Cehoslovacke, ali joj je ovo druga zima kako radi. Samo da napomenem da se i ja bavim elektronikom onako amaterski. Namontirao sam digitalni termostat koji sam namestio da ukljuci pumpu na 33 stepena a da je iskljuci na 31 stepen. Namontirao sam i jedan prekidac koji sluzi da direktno ukljuci pumpu ako bi otkazao digitalni termostat. Namontiran i je i jos jedan termostat obican mali koji ukljucuje alarm ako bi voda bila na 80 stepeni. Inace voda je u sistemu uvek oko 50 - 55 stepeni i to je dovoljno za moje potrebe. U fazi izrade je i GSM koji bi me na mobilni obavestio da je voda recimo 80 stepeni. Sinoc sam nalozio i odjednom se ukljucio alarm. Voda je bila na 80 stepeni i pumpa nije radila. Probao sam na direktno i ni onda se nije pumpa pokrenula. Malo sam "neznije" lopaticom lupio po pumpi i pumpa je proradila. Nemam ideju kako namontirati neki senzor koji bi alarmirao da se rotor pumpe ne okrece a trebao bi.

[ emiSAr @ 17.11.2016. 13:38 ] @
Taj motor ima lezajeve za horizontalni rad-moguc uzrok prestanka rada zablokiran lezaj na osovini. Izgleda da je motor sa induktivnom pomocnom
fazom,bez kondenzatora.
Postoji li mogucnost zakretanja motora da osovina bude horizontalna?
Ako je ono iza motora laminat-zaboravi na postavljeno pitanje, ako je imitacija lamperije-pitanje i dalje stoji.-
pOz
[ macolakg @ 17.11.2016. 13:40 ] @
Napraviš strujni transformator i njim meriš struju potrošnje te pumpe.
Dijagram te struje veoma zavisi od opterećenja rotora i lako se može razlikovati rad bez opterećenja (nema vode ili otkinut rotor pumpe) ili na primer zaglavljen rotor ili neka druga blokada.
U sistemu grejanja su uslovi protoka fluida slabo promenljivi, što znači da potrošnja motora pumpe mora biti prilično konstantna i poznata. Sve van tih granica je razlog sa sumnju u ispravan rad pumpe.
Strujni trafo, komparator prozora sa jednim LM324 na primer i podešavanje gornje i donje tolerancije na struju motora, sa kašnjenjem dejstva zbog udarne struje prilikom pokretanja motora pumpe...
[ macolakg @ 17.11.2016. 14:18 ] @
Na primer nešto ovako kao u prilogu.
Za T1, strujni trafo, uzmeš neki mali, split bobin mrežni transformatorčić snage 3-5W. Oni imaju na primaru oko otprilike 4000 navoja.
Da ga ne bi razmotavao, sečicama mu posečeš sekundar i iščupaš žicu napolje. Tuda gde je bio sekundar, proviučeš 1 navoj izolovanom žicom.
Sada imaš strujni trafo sa prenosnim odnosom 1:4000. Ne mogu znati da li ćeš naći baš sa 4000 navoja, ali to se sasvim lako podesi sa vrednošću otpornika R1.
Pretpostavljena radna struja pumpe, bar sam ja tako pretpostavio, je možda oko 0.6-0.7A, i to će rezultovati sa oko 6V napona na R1.
Ako je drugačija struja ili prenosni odnos trafoa, onda se samo koriguje R1 da pri uobičajenoj potrošnji imaš približno 6V na R1.
Potom namestiš trimerima donju i gornju granicu gde će komparator okinuti. Eksperimentalno ostaviš pumpu bez vode, izmeriš donju granicu napona na R1, potom podesiš Llevel napon na malo više od toga. Potom zaglaviš rotor i izmeriš tu vrednost na R1 i podesiš Hlevel na malo niže od toga i to je to.
Pozdrav
[ elite-yu @ 17.11.2016. 20:13 ] @
Probacu nesto da napravim, ali posto mi je i danas zakazala pumpa idem sutra da kupim novu. A sa ovom starom cu da eksperimentisem.
Hvala na predlozima.
[ Living Light @ 18.11.2016. 02:43 ] @
Citat: elite-yu: ..posto mi je i danas zakazala pumpa idem sutra da kupim novu.
Zar je dotle došlo ???
Pored svih, ovih pametnih, korisnih i Praktičarskih saveta ??
Reci mi da se šališ...da bi mi bilo lakše,...
????
[ elite-yu @ 18.11.2016. 07:47 ] @
A sta cu? Necu se bas igrati sa tim. A sigurno cu probati nesto da napravim.
[ Lala 021 @ 18.11.2016. 08:55 ] @
Mozda je nepravilno montirana, sve koje sam video, elektromotor je bio HORIZONTALAN. Imao sam Sever-ovu, imala je grafitne lezaje i veliko rasipanje (nijemogla da pregori, kad je ukocite). Mozda je i talog. Ipak treba napraviti diagnozu. Prvo probaj da je montiras horizontalno
[ Living Light @ 18.11.2016. 09:01 ] @
Lalo 021, u pravu Si ! 300%
I ja sam video i Wilo, i Grundfos i Danfos, i Siemens, i Hartman Braon, bla-ba-bla,.. + 100Q
Ne treba brzati, i motor tako "OhLako" otpisati,
...kao "šatro Mile crko je"....
nemoj tako...
[ shpiki @ 18.11.2016. 10:30 ] @
Koliko ja vidim na ovim slikama - pumpe jeste montirana horizontalno! (na slici se vidi da je pumpa na podu, da je zid ispred nje).
Mislim da nije do toga.
"Vodeni čep" - malo verovatno.
Ako je pumpa stajala montirana na sistem, moguće da je kamenac (mulj i sve ostalo sto voda u takvim sistemima može da sadrži), možda neka druga nečistoća...
U svakom slučaju malo verovatno da je problem "električne" prirode, tipujem na mehaniku...
[ elite-yu @ 18.11.2016. 14:03 ] @
Upravo sam namontirao novu pumpu WILO i sve je sad ok.
Inace vazduha nije bilo,mulja nije bilo, jednostavno je zapinjala negde. Sinoc sam joj malo "pomogao" srafcigerom levo desno i nekako je krenula.
Ipak cu probati napraviti uredjaj po semi koju je prilozio @MACOLAKG.
Hvala na savetima.
[ mali genije @ 18.11.2016. 17:19 ] @
Citat: elite-yu:
Upravo sam namontirao novu pumpu WILO i sve je sad ok.
Inace vazduha nije bilo,mulja nije bilo, jednostavno je zapinjala negde. Sinoc sam joj malo "pomogao" srafcigerom levo desno i nekako je krenula.
Ipak cu probati napraviti uredjaj po semi koju je prilozio @MACOLAKG.
Hvala na savetima.
Rastavi pumpu i ocisti kuciste u koje ulazi rotor pumpe.Po tvom opisu je sigurno puna prljavstine,i proveri kondenzator
[ PedjaZ @ 18.11.2016. 22:48 ] @
Citat: Namontirao sam digitalni termostat koji sam namestio da ukljuci pumpu na 33 stepena a da je iskljuci na 31 stepen.
Zar nije ovo suvise mala razlika?
Iskljuci se na 31,
hladna voda vise ne ulazi u kotao i ne hladi ga,
temperatura kotla se penje - samim tim i temperatura vode koja miruje,
pumpa se opet pali
...
i tako u krug dok se vremenom ne ohladi i kotao, a koliko ce to potrajati...
A gde su sada oni koji tvrde da ne treba gasiti pumpu ni leti a kamoli zimi?
[ elite-yu @ 18.11.2016. 23:52 ] @
Kada voda bude na 31 stepen onda je u peci vatra skoro ugasena. Kada prvi put ode na 31 stepen iskljuci se pumpa ali malo kasnije se popne temperatura
na 33 ali brzo je rashladi pa se iskljuci. To se ponovi odprilike 2 - 3 puta i onda kraj. Probao sam eksperimentisati sa temperaturama gasi-pali ali ovako mi najvise odgovara.
[ Living Light @ 19.11.2016. 02:28 ] @
Citat: PedjaZ:
Citat: Namontirao sam digitalni termostat koji sam namestio da ukljuci pumpu na 33 stepena a da je iskljuci na 31 stepen. A gde su sada oni koji tvrde da ne treba gasiti pumpu ni leti a kamoli zimi?
Aj, NE viči na NAROD !
To sto si rekao je samo delimicno TACNO !
Upravo TU nastaju problemi,
PedjaZ,
Potpuno Si u pravu.
Mala je razlika.
Sistem ima da bude "Nervozan" , ima da skakuce izmedju ON i OFF.
pOz
[Ovu poruku je menjao Living Light dana 19.11.2016. u 21:28 GMT+1]
[ baki. @ 21.11.2016. 23:53 ] @
Ništa to sa temperaturom vode u kotlu ne valja. Ima da procuri veoma brzo (kotao). Optimalna temperatura vode u kotlu je od 60 do 80 stepeni. Mnogi proizvođači baš iz tih razloga pišu na svoje kotlove da garancija neće biti priznata ukoliko temperatura vode u kotlu bude ispod određene vrednosti koja je skoro više nego duplo veća od te tvoje.
Iz tog razloga je izmišljen mešajući ventil, koji omogućava da se deo tople vode odmah po izlasku iz kotla vraća nazad u kotao kako ne bi došlo do znojenja kotla i stvaranja agresivnih jedinjenja koja veoma brzo pojedu kotao na nekim delovima.
Ujedno imamo mogućnost da u kotlu imamo čak do 80 stepeni , a u samom cevovodu možda samo 40.
Osim toga mnogo je majna zaprljanost kotla, ne hvata se katran na stranice i mnogo je lakše čišćenje.
Moguć rad bez ovog ventila je samo ukoliko se hladna voda vrati na određenu visinu kotla i na taj način joj (hladnoj vodi) pruži mogućnost da se zagreje na određenu temp i nema stvaranja kondenza na dodirnim tačkama toplr unutrašnjosti kotla i hladne stenke zida kotla uzrokovanog povratkom hladne vode, mada je takvu konstrukciju kotla teže potrefiti (konstruisati), pa je jeftinije i univerzalnije rešenje to sa verntilom...
Inače se na toplu vodu stavlja nalegajiući termostat koji pali pumpu na nekih 40-45 stepeni (optimalno) i kasdnije ne gasi pumpu tokom celog rada, jer temperatura nikad i ne dolazi toliko nisko u radu.
Baci tu pumpu ili je iskoristi za nešta drugo jer na novim pumpama imaš i regulaciju snage (brzine) odnosno protoka to jest,još jednu dodatnu mogućnost podešavanja
Šta kotistiš kao energent?
[ emiSAr @ 22.11.2016. 07:55 ] @
Sistem rada pumpe u CG uveliko zavisi od stepena automatike i medija koji se koristi u sistemu-voda ili neki medij na bazi teskih alkohola (permant) i ako
je voda da li se koristi i za zagrijavanje sanitarne vode.
Kondenzacija se da veoma dobro iskoristiti pa kondenzacijski gasni kotao topli zrak i produkte izgaranja koristi za predgrijanje vode prije no sto
udje u kotao. Efikasnost se znatno povecava ali je kotao i sistem cjevovoda u istom izgradjen o nehrdjajuceg celika, pa je nesto skuplji
i mora imati mogucnost odvoda kondenza koji se stvara (kao kod klima uredjaja-plasticno crijevo spojeno na odvod iskoristene vode-kanalizaciju9
i kotao mora biti za fasadnu montazu-dimnjacni otpadaju).
Bez obzira na rad kotla, pumpa se ukljucuje kada se temperatura spusti ka nuli-ako dostigne nulu automatski se kotao pali i odrzava u
sistemu unaprijed definisanu temperaturu koja se zadaje na glavnom termostatu-"direktoru preduzeca".-
pOz
[ DSL @ 22.11.2016. 08:30 ] @
Citat: PedjaZ:
A gde su sada oni koji tvrde da ne treba gasiti pumpu ni leti a kamoli zimi?
Bez da mi je neko ista rekao... upravo da ne bi zakovala pumpa zbog taloga i štatijaznamčega, moja Grundfos stane samo kad nestane el. nergije. Radi u kontinuitetu od 96-te...., stavljena na minimum, valjda oko 20W, cisto da ne tutnje radijatori ali da fluid cirkulise...
Prvi put ugašena maksuz pre 2 meseca kad sam morao menjati peć koja je ubijena kondenzacijom ili vremenom, je*em li ga...
[ elite-yu @ 22.11.2016. 22:31 ] @
Da je temperatura u "kotlu" 60 - 80 stepeni kao što veli @baki. nebi izdržao u prostoriji gde se nalazi ta moja čudna peć. Moj stan je švapska kuća gde su zidovi debeli i do 70 CM. Temperatura od 50 stepeni u peći je sasvim dovoljna. Tu peć je neki SPIRKA JOSIF iz Novog Sada davno napravio sva je od TUČA i odrađuje svoj posao. Trenutno grejem spavaću sobu 6 X 4 M, dnevni boravak 5 X 5 M, sobe su visoke 3,5 M i grejem kupatilo. Prošle zime sam potrošio 8 kubika drva. Pokušaću poslati sliku jer večeras nešto se teško ulazi na ovaj sajt.
[Ovu poruku je menjao elite-yu dana 23.11.2016. u 00:02 GMT+1]
[ Living Light @ 23.11.2016. 02:30 ] @
Citat: elite-yu: Trenutno grejem spavaću sobu.....
Vidis,
-ja sam mislio, da se "spavaca" greje od "telesne" temperature
..a dnevni boravak i kupatilo na drva.
Pola veka mi je trebalo, da saznam istinu... 
[ emiSAr @ 23.11.2016. 07:43 ] @
Citat: elite-yu:
Tu peć je neki SPIRKA JOSIF iz Novog Sada davno napravio sva je od TUČA i
To cudo neodoljivo podsjeca na pec koja se koristila u skolama za grijanje razreda gdje nije bilo CG. Sama po sebi moze zagrijati poveliku
prostoriju + ugradjeni kotao za CG.- Neodoljivo podjeca na "KRALJICU-5" - samo sto je kompletna livena od tuča-gusa-livenog zeljeza.-
pOz
[ Horvat I @ 23.11.2016. 11:38 ] @
I ja je imam, preživeće 10 modernih
[ elite-yu @ 25.11.2016. 19:41 ] @
Stigla juce drva-bukva i evo probali smo.
Crveni displej pokazuje spoljnju temperaturu a zeleni u dnevnom boravku.

Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|