[ fangorn @ 17.03.2017. 11:45 ] @
Jutros mi stigao komp, čim ga utaknem u utičnicu pali se,
ali nema ni biosa, ni beep zvuka, ni slike na monitoru.
Pomislio sam na grafiku, probao sam je na drugom kompu i radi,
probao sam i memorije, ima dve, obe ispravne.
Pomislio sam da je dugme za paljenje napred na kućištu možda zaglavljeno i stalno daje signal,
pa sam otkačio kabliće sa ploče, ali se i dalje pali odmah.
Šta bih još mogao da pogledam, verovatno je onda ploča u pitanju (Asus M2N)?
Da, probao sam i drugo napajanje za svaki slučaj, uradio clear cmos, isto.

Edit:
Skinuo sam i ocistio procesor, vratio sam ga i ukljucio komp bez kulera,
procesor je ostao skroz hladan cak i posle par minuta,
pretpostavljam da se onda ne napaja kako treba...

[Ovu poruku je menjao fangorn dana 17.03.2017. u 14:59 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao fangorn dana 17.03.2017. u 14:59 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao fangorn dana 17.03.2017. u 14:59 GMT+1]
[ Branimir Maksimovic @ 17.03.2017. 14:52 ] @
Mozda je neko neuspesno flashovao BIOS?
[ fangorn @ 17.03.2017. 14:56 ] @
Ne ne, ništa slično nije pokušavano, komp je normalno korišćen, onda je odložen pre nekoliko meseci i nije uključivan jer nije bio potreban.
[ R A V E N @ 17.03.2017. 21:07 ] @
To je izgeda kao kod automobila, ako stoji mjesecima nekorišćen, može da otkaže. Bolja da i ja svoj stari računar pokrenem večeras.

Da se nije ispraznila ona baterija na matičnoj ploči?
[ fangorn @ 17.03.2017. 21:56 ] @
Nema to veze sa baterijom, ona sluzi da pamti vreme/datum/postavke biosa kada se komp iskljuci iz struje.
Svakako sam i nju proverio i dobra je.
[ whitie2004 @ 18.03.2017. 10:07 ] @
Verovatno se sasusili oni kondezatori oko procesora sto dodatno pripremaju napon za njega. Nema sanse da menjas te kondezatore mada to neki rade ... dakle - Maticna ploca po svoj prilici!

Moze biti da je stradao i sam procesor - zbog gorepomenute pogresne voltaze ili prosto zbog nekog namrgodjenog oblaka na kilometar od tvog racunara - dakle - i/ili procesor preko toga ...
[ fangorn @ 18.03.2017. 11:45 ] @
Sve kondenzatore sam pregledao, ni jedan nije naduven, a i izmerio sam ih ESR metrom, svi imaju normalne vrednosti tako da mislim da nije to.
Zvao sam neki servis, preko telefona sam ispricao sta sam uradio i rekli su mi da je 99% ploca (PWR kolo ili nesto slicno), moze da se namesti, oko 2000din cena.
Za tu cenu sam nasao istu takvu polovnu plocu tako da cu verovatno nju i da pazarim.
[ Aleksandar Đokić @ 18.03.2017. 13:59 ] @
Memorija.
[ fangorn @ 18.03.2017. 14:33 ] @
Citat:
Aleksandar Đokić: Memorija.


Citat:
fangorn: probao sam i memorije, ima dve, obe ispravne.


A i ne verujem da se zbog neispravnih memorija komp pali sam cim se utakne u struju.
[ dragancesu @ 18.03.2017. 15:01 ] @
A gde je stajao? Bila je zima i ako je stajao u nekom magacinu nista cudno, tako smo prosli u firmi, ostavili racunare u magacinu, kad smo posle pola godine probali da ukljucimo corak, nece, ne prija kad su na hladnom i vlaznom dugo, oni koji su bili u kutiji su OK
[ fangorn @ 18.03.2017. 15:15 ] @
Stajao je u garazi u kuci, nije vlazno ali je hladno, bio je umotan u veliku vrecu.
[ gilopile @ 18.03.2017. 15:44 ] @
Mrka kapa. najverovatnije cipset, cim ni kolo za konreolu faza CPU ne isporucuje napon, jer je CPU hladan. Takve ploce je najcesce neisplativo popravljati.

Da je odapeo po neki FET za VCore, ploca bi najnormalnije startovala na PS ON, ali se ne bi gasila, tj. samo vadjenje kabla ili drzanje 4+ sec. PS ON.
[ fangorn @ 18.03.2017. 17:22 ] @
Da, najverovatnije je ploca.
Na PS ON I RESET ne reaguje uopste, otkacio sam kablice sa ploce i probao da kratko spojim
srafcigerom pinove direktno na ploci ali isto, ne reaguje, samo rade ventilatori dok ne iskljucim strujni kabl.
Mislio sam da mozda mogu nesto da uradim da je popravim,
ali moj domen se zavrsava menjanjem kondenzatora, a posto nisu oni onda verovatno ide druga polovna ploca.
[ ademare @ 18.03.2017. 23:48 ] @
To sto se pali automatski , Nista strasno ! Svaki Brend name kompjuter se tako ponasa po defaultu , to mi cesto ustedi dosta vremena , kod petljanja sa njima .

Iako je tvoj Sklapani (Sklepani ) Kinez a ne brend , nista cudno .

Problem je naravno Hladan Procesor i to je 100 % napojni deo na ploci , struja ne dolazi do procesora . Imao sam to skoro na laptopu , neka starudija P4 mobilni . Zamolio me covek da mu ocistim hladjenje , prljavstina , gomila kao kada praznis kesu od usisivaca , zaglavila Ventilator ! Sve bilo u redu osim sto se procesor pregrevao . Otvorim , odglavim ventilator , zatvorim , djubre nece da se startuje .

Otvorim ga opet procesor hladan . Pogledam , crkla nekakva dodatna kcerka plocica sa kondezatorima i to ne ovi obicni , vec sve oni solid ?! Crkla bez ikakve veze sa ciscenjem hladjenja, jer je ona sa druge strane , nisam do nje ni rasturao laptop . Graficki cip vreo , procesor hladan .
[ gilopile @ 19.03.2017. 06:05 ] @
Da, vecina brend racunara se tako pali. Cim dobije 220V, pali se radi nekakve interne dijagnostike, proverava HW, sta je ubaceno, tipa RAM i sl...Odmah zatim se gasi i ceka PS ON, jedino u slucaju ako je setovano u BIOS-u `last state` upalice se ako je pre toga bio upaljen, u protivnom, ne.

Ovde se radi o zaglupljenom/ crknutom chipsetu 99%.
Inace, ploca je odlicna. Ne crkavaju ove lako.

Pokusaj da izvadis CMOS batt i ostavi je tako preko noci. Posle vrati i probaj. Pogledaj i da nije dzamper na 2 i 3, umesto 1 i 2.


[Ovu poruku je menjao gilopile dana 19.03.2017. u 07:16 GMT+1]
[ whitie2004 @ 19.03.2017. 10:27 ] @
Citat:
fangorn:
... preko telefona sam ispricao sta sam uradio i rekli su mi da je 99% ploca (PWR kolo ili nesto slicno), moze da se namesti, oko 2000din cena.
Za tu cenu sam nasao istu takvu polovnu plocu tako da ...

Vidi, i oni u servisu ga isto tako popravljaju ...
[ Aleksandar Đokić @ 19.03.2017. 10:36 ] @
Citat:
fangorn:
Citat:
Aleksandar Đokić: Memorija.


Citat:
fangorn: probao sam i memorije, ima dve, obe ispravne.


A i ne verujem da se zbog neispravnih memorija komp pali sam cim se utakne u struju.


Ma gde ne, pre 15 godina kad sam ja opravljao svoj koji se tako ponasao, i dosta drugih, izvadim memoriju, obrisem gumicom za drvnu olovku vratim i teraj.

A taman posla da kazem da ne moze nesto drugo da bude.
[ fangorn @ 19.03.2017. 13:11 ] @
CMOS bateriju sam vadio na par minuta, dzamper stoji kako treba,
stavio sam ga na 2 i 3 kad sam izvadio bateriju pa vratio na 1 i 2.

Kada sam izvadio obe memorije startovao sam komp, onda bi trebao da
pisti i obavesti da nema memorija, ali se ponasa isto, samo vrti ventilatore.
Memorije rade ok na drugom kompu.

Ako je cipset, to ne mogu sam da promenim, a i neisplativo je.
Gde sa nalazi taj naponski deo na ploci, da li to mogu sam da zamenim?
[ gilopile @ 22.03.2017. 21:12 ] @
Evo uokviren je deo napajanja za CPU. Nije lako dovesti ga u red ako su svi FET-ovi ispravni. Moze tu svasta da odapne u tom delu i u vecini slucajeva takva vise ne proradi :)

[ fangorn @ 24.03.2017. 14:12 ] @
Ma da, mnogo mi je to cimanja, bice na kraju neka polovna.
Hvala na odgovorima.
[ fangorn @ 10.04.2017. 14:52 ] @
Kupio danas polovnu, identicnu plocu i sve radi ok.
Inace, kad se ukljuci kabl u struju ne startuje se sam komp (interna dijagnostika ili slicno), pali se normalno na dugme.
Pozdrav.
[ fangorn @ 15.04.2017. 13:52 ] @
Znaci ne mogu da verujem!
Sve je radilo ok, instalirao sam sistem, programe, sve super.
Sutradan hocu da ukljucim da instaliram jos nesto, i desi se identicno, samo vrti ventilatore, nema POST-a, nema slike, nista.
Opet se pali cim ga ukljucim u struju, tako da mogu da pretpostavim da napajanje pravi problem i da je sprzilo i ovu plocu.
Napajanje inace radi najnormalnije, tako da nisam imao razloga i njega da menjam, ali eto... Verovatno u nekom trenutku prolupa i sprzi plocu.

Resio sam da probam da ispratim i resim problem.
Posto je cpu hladan kad skinem kuler, nasao sam na netu da je verovatno problem u VRM sekciji na ploci.
@Gilopile je u prethodnom postu uokvirio deo koji se odnosi na napajanje cpu-a.
Proverio sam sve elektrolite ESR metrom i svi su ok, i vizuelno su u odlicnom stanju.
Proverio sam sve MOSFET, ima ih desetak i svi su ok. Proveravao sam ih ovom metodom, naravno prvo sam svaki odlemio sa ploce duvaljkom:

https://www.utm.edu/staff/leeb/mostest.htm

"This testing procedure is for use with a digital multimeter in the diode test-range with a minimum of 3.3 volt over d.u.t. (diode-under-test)

Connect the 'Source' of the MosFet to the meter's negative (-) lead.

1) Hold the MosFet by the case or the tab but don't touch the metal parts of the test probes with any of the other MosFet's terminals until needed.

2) First, touch the meter positive lead onto the MosFet's 'Gate'.

3) Now move the positive probe to the 'Drain'. You should get a 'low' reading. The MosFet's internal capacitance on the gate has now been charged up by the meter and the device is 'turned-on'.

4) With the meter positive still connected to the drain, touch a finger between source and gate (and drain if you like, it does not matter at this stage). The gate will be discharged through your finger and the meter reading should go high, indicating a non-conductive device."


Nasao sam clanak koji objasnjava kako proveriti VRM sekciju:
http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=600

"Procedure for testing Voltage Regulator Modules (VRMs):
(This assumes that any bad capacitor problems have already been fixed.)

1. Turn off power to the computer.

2. Remove CPU, memory, and all peripherals from motherboard. Disconnect power supply.

3. This step verifies that the board is not damaged, and the VRM is not shorted:
a. Measure resistance from power supply pin (+3.3, +5, +12, -5, -12) to input of VRM. Resistance should be zero (too low to measure).
b. Measure resistance from output of VRMto load supply pin. Resistance should be zero (too low to measure).
c. Measure resistance from input of VRMto ground (should be greater than 1 megohm, usually much greater).
d. Measure resistance from output of VRM to ground (should be greater than 1 megohm, usually much greater).

4. Install CPU, memory, and all peripherals to motherboard. Connect power supply.

5. Turn on power to the computer.

6. This step actually tests the VRM (all voltages taken with respect to circuit ground):
a. Measure voltage at the power supply side of the power connector (+3.3, +5, +12, -5, -12).
b. Measure voltage at the motherboard side of the power connector (+3.3, +5, +12, -5, -12). Anything less than the value obtained in step 6.a indicates a high resistance in the power supply connector.
c. Measure voltage at the input to the VRM (+3.3, +5, +12, -5, -12). Anything less than the value obtained in step 6.b indicates a high resistance in the PC board traces to the VRM, and is probably not repairable, even with a schematic.
d. Measure voltage at the output of the VRM. The value obtained depends on the functions being powered by the VRM, so knowledge of the expected value is required. Anything different than expected indicates a failed VRM (note that output may be higher or lower than expected if bad).

Iz ovog teksta mi nije jasno sta je i gde je tacno "Input of VRM" i "Output of VRM". Ako neko moze da mi pokaze na slici sta tacno trebam da izmerim.
[ fangorn @ 20.04.2017. 10:34 ] @
Edit:
Ako neko zeli da se ukljuci...

Vezano za Input and Output of VRM:

"Ouput is past the choke on output capacitors
Input on input capacitors"

"Measure voltage at the input to the VRM (+3.3, +5, +12, -5, -12)"
"Measure voltage at the output of the VRM"

Iz ovoga zakljucujem da je Input prvi elektrolit (na slici obelezen sa 1) a Output zadnji (obelezen sa 2)
Kada izmerim voltazu sa ATX pinova i Input-Output dobijem tacne vrednoti koje i trebaju da budu (+3.3, +5, +12, -5, -12).
Da li po tome mogu da zakljucim da je VRM sekcija u redu?




U delu kod cipseta sam nasao jedan MOSFET koji nije ispravan (oznaka je P1703BDG, obelezeno na slici).
Skinuo sam ispravan sa druge ploce i zamenio, ali se nista nije promenilo.