[ valerijan @ 27.05.2017. 09:41 ] @
Dobar dan Elktroniko!

Majstor insistira da kupim baš ovaj gips (proizvođač, sporosušeći) ali ne mogu da ga pronađem u Beogradu (do ponedeljka).

Ako neko zna i želi da podeli informaciju predlažem odgovor u temi (ili ako je protiv pravila može i PP).

Unapred hvala!


p.s. ili ako postoji nešto "sličn0" (važno je da bude sporosušeći)

[ Java Beograd @ 27.05.2017. 16:26 ] @
Pošalji ti majstora u tri lepe.

Ili mu kaži da sam nabavi taj gips, a ti ćeš da mu daš pare. Rđavom klincu i dlaka smeta.

Da li je možda tražio i flašu Prolom vode, da s' njome zameša taj gips, ili mu je OK i voda sa česme ?
[ gti2 @ 27.05.2017. 21:25 ] @
Ne znam po cemu je sporosuseci, ponasa se isto kao i bilo koji drugi...
[ dragoslav.b @ 28.05.2017. 11:14 ] @
Ako bas traži sporosušeći a ti mu lepo kupi onaj knauf gips pa ce bas sporo da mu suši....
[ valerijan @ 28.05.2017. 12:32 ] @
dragoslav.b da, to je i predložio jedan od prodavaca kad sam se juče raspitivao. Knauf električarski 2.5kg.

gti2 zaista ne znam da li razlika primetna, razgovaraćemo na tu temu sutra.

Java Beograd nema potrebe da se lepotarimo...čovek je u redu, verovatno nije znao da je nestašica. Nabaviće on.
Inače, pijem Prolom pa bih je relativno lako nabavio.
...

Inače pronašao sam samo u Železniku gips iz naslova, ali mi je bilo predaleko.

Hvala svima na odgovorima, preneću dodatne informacije sutra ili za par dana.
[ emiSAr @ 30.05.2017. 15:03 ] @
Mala napomena: VOLARI su naseljeno mjesto u opstini Šipovo BiH RS sa istoimenom tvornicom gipsa koja je tokom prosle godine bila "u čabru"-
Ne znam da li jos radi.
Gips je inace mineral-kalcijumsulfat kojim obiluje sredbnja Bosna. Stvarao se na dnu mora od slane morske vode. Kako Djole pjeva:
"tu je nekad, kazu knjige ,bilo more-cekalo me pa presusilo".
U Donjem Vakufu postoji tvornica Komar koja takodje proizvodi sve vrste gipsa-nekad bila jedna tvornica- Pod kojim imenom Komar
plasira sporovozuci gips ne znam, ali znam da tvornica uspjesno radi i saradjuje sa koncernom Knauf.-
pOz
[ branko tod @ 31.05.2017. 08:39 ] @
Evo ga koliko hoćeš:

http://www.velog.rs/gradjevinski_program/gips_alabaster_2kg-413

Evo ga izvod iz uputstva za taj gips:
Pri upotrebi podloga mora biti suva i čista. Za pripremanje gipsane mase potrebno je staviti cca
0,7 l vode, vrši se mešanje dok se ne dobije homogena masa bez grudvica koja se mora izliti unutar
5 minuta.
Baš mi i nije sporo stežući.
http://www.velog.rs/pdf/gradje...program/gips_alabaster_2kg-413
[ valerijan @ 02.06.2017. 22:23 ] @
Citat:
emiSAr: Mala napomena: VOLARI su naseljeno mjesto u opstini Šipovo BiH RS sa istoimenom tvornicom gipsa koja je tokom prosle godine bila "u čabru"- Ne znam da li jos radi. Gips je inace mineral-kalcijumsulfat kojim obiluje sredbnja Bosna. Stvarao se na dnu mora od slane morske vode...U Donjem Vakufu postoji tvornica Komar koja takodje proizvodi sve vrste gipsa-nekad bila jedna tvornica- Pod kojim imenom Komar
plasira sporovozuci gips ne znam, ali znam da tvornica uspjesno radi i saradjuje sa koncernom Knauf.-pOz


emiSAr da, pronašao sam da je BiH proizvodnja i preneo sam majstoru informaciju o "čabru". Ni on nije pronašao Volari u radnjama u kojima kupuje.
Kupio je naš taj sa natpisom KOMAR.

Citat:
branko tod: Evo ga koliko hoćeš: http://www.velog.rs/gradjevinski_program/gips_alabaster_2kg-413
Evo ga izvod iz uputstva za taj gips: Pri upotrebi podloga mora biti suva i čista. Za pripremanje gipsane mase potrebno je staviti cca 0,7 l vode, vrši se mešanje dok se ne dobije homogena masa bez grudvica koja se mora izliti unutar
5 minuta. Baš mi i nije sporo stežući. http://www.velog.rs/pdf/gradje...program/gips_alabaster_2kg-413


branko tod pa da to je taj Železnik iz moje poruke, samo nisam želeo da ulazim u sukob sa Vlastima i navedem firmu.
Ako sam dobro shvatio, odgovara mu sporo sušenje jer u suprotnom mora često da pravi manje količine (sprovodi kablove).


Hvala na odgovorima! Ako još nešto saznam ili vi saznate javljam ili javite...

[ gilopile @ 02.06.2017. 22:39 ] @
Ne znam. Ja sam uvek radio da alabasterom koji brzo steze i sve se postigne. Ukuca kablove ili kako god pricvrsti i onda zamesa i udri na svakih pola metra - metar ili kako misli da treba.

zagipsa jednu po jednu doznu, u malu casicu se napravi za minut taman koliko treba... Stegne za 15 min i mozes da vuces kablove, blankiras...a da se ne odgipsa...

Mozda covek radi drugacije, navikao na sporostezuci, mlitav kalabaster, ko ga zna.
[ emiSAr @ 03.06.2017. 08:33 ] @
@valerijan (nick name ti je kao ime mog rodjaka), KOMAR ,trgovacki naziv elektricarski gips je sporovezuci-ima vrijeme stvrdnjavanja 10 min vs 5 min kod alabastera koji takodje proizvodi i komar.-:http://www.komargips.ba/
Nisu jedini proizvodjac- po trgovinama traziti električarski gips.-
pOz
[ valerijan @ 03.06.2017. 08:52 ] @
gilopile nisam video kako je radio, ali ću pokušati da izvučem detalje ;)

emiSAr pozdravljam imenjaka, dosad su mi od naših bili najpoznatiji Episkop Valerijan (šumadijski) 1908-1976 i književnik Valerijan Žujo :)...baš interesantno!

Kad sam se raspitivao, nisu mi baš nudili tu verziju "električarski" kao alternativu (ili sam možda zaboravio jer mi u tom trenutku taj detalj nije zvučao bitno). Možda im nisam pravilno objasnio...

Mislim da je maestro pazario ovaj:



Na osnovu "omota" bih rekao da su mi skoro svi nudili baš tu verziju, uključujući i radnju iz koje sam dovukao sav materijal.

[Ovu poruku je menjao valerijan dana 03.06.2017. u 10:05 GMT+1]
[ branko tod @ 04.06.2017. 08:49 ] @
Valerian kao ime mi nije poznato, mada je bio jedan Rimski car koji je završio uštavljen
i napunjen slamom na persiskom dvoru. Ali to je bilo pre 2000 godina, sada je sve mnogo
suptilnije
A ima i trava valerijana.

Mene je neki moler još pre četrdeset godina naučio foru. Sipa se voda u fanglu i u sredinu
vode gips, ali bez mešanja. I onda se samo po malo uzima gips i blago promeša koliko treba,
Može pola sobe da se okrpi sa tim jednim kompletom, a da se ne stegne.
[ vucko47 @ 04.06.2017. 09:55 ] @
Zanimljiva fora to za krpljenje .
Sto se tice gipsa jednom sam naleteo na nekakav koji steze u roku od odma. Nje imao taj volari koji je inace odlican za elektro radove a posto mi se zurilo uzeh neki u belom pakovanju, bese po odavno pa zaboravih kako se zove jbg. Ne mogu opisati koliko je bilo zanimljivo ugipsati tablu sa 36 mesta. Morao sam dodavati lepak za plocice da usporim vezivanje kolko toliko da se moze stici nesto izgipsati.
Verujem da je i taj majstor koji je trazio volari alabaster imao slicno iskustvo.
Posto sad retko imam dodira sa instalacijama ne znam koji drugi gips bi bio dobra zamena. Izgleda da sve sto radi i ima kvalitet nekako mora da propadne i ode u pm
[ branko tod @ 04.06.2017. 10:11 ] @
Kada sam radio instalacije uvek sam pravio mešavinu peska i gipsa.
Malo manje gipsa, recimo 40:60 %. Probajte, polako radi i plastičan je.

Treba mi vremena da se setim svi fazona, zeza me onaj Nemac.
[ vucko47 @ 04.06.2017. 10:27 ] @
Da, pesak se dodaje normalno. Samo htedoh reci da ima tih nekih koji vezuju brzo.
Taj nemac zeznuta stavka al po nekad nije ni los
[ gilopile @ 04.06.2017. 12:06 ] @
Jedna devojka sa kojom sam se duze zabavljao se zvala Valerija :)

Da, moze slobodno da se doda pesak u omeru koji je Brankec napisao, nista ne fali, i kao takav je cvrst i funkcionalan za sve.

Mada moze i jednaput da se doda voda u fanglu kada pocne da se steze i nastaviti sa radom. Kada je mesavina sa peskom, jos je lakse zamesati ponovo kad pocne da se steze...
Ali u praksi, uvek se zamesa onoliko koliko ces potrositi u tih 5,6 min i to je to. Najbolje u one gumene fangle, ima vise velicina, pa i ako ostane i stvrdne se, zguzvas je i fangla ostane kao nova i teraj dalje, nista strasno ako se malo baci.
[ dale.groki @ 06.03.2019. 07:22 ] @
Poštovani,

Zamolio bi korisnike koji ne koriste ovaj materijal ili ne rade sa njim ne ostavljaju komentare jer apsolutno nemaju smisla.
Profesinalni električari koji u rukama promešaju po 20 kg dnevno i to ugrade dobro zanju da je ovo najbolji gips iako je 30% skuplji.Poenta je da ujednačenije i sporije se vezuje lakše je za rad(onaj ko to ne primećuje nije ni dovoljn radio)Ovde nije tema kakav je gips nego gde ga ima.nekome treba baš taj proizvod.
Glavni uvoznik za Srbiju je bila Roma company i već duže vreme ga ne nabavljaju jer je fabrika u raspadu!

nažalost u pomenutom Velogu u železniku gde sam redovno uzimao i bilo ga je u dovoljnim količinama jutros ga više nema i neće ga nabavljati

http://www.rtvbn.com/3893429/gipsanje-miliona-preko-ledja-radnika

uspeli su da rasture dobru firmu sa dobrim i skupim proizvodom

Mogu samo da preporučim i zaključim sa profesionalno električarske strane da je Knauf od 2.5 kg iz makedonije malo bolji od komara i vakufa kojih ima u svakoj prodavnici
[ vucko47 @ 06.03.2019. 07:56 ] @
Moram samo pitati kako potrositi danas dvadeset kila gipsa? Ono jeste da se mesa sa peskom i vodom al nije malter . To ispade ko fizikalac na mesalici, ceo dan fangla u rukama
[ dale.groki @ 06.03.2019. 08:45 ] @
Citat:
vucko47:
Moram samo pitati kako potrositi danas dvadeset kila gipsa? Ono jeste da se mesa sa peskom i vodom al nije malter :). To ispade ko fizikalac na mesalici, ceo dan fangla u rukama :D



To nije velika količina kada je dobro pripremljeno gradilište radi se sa dve fangle , jedan meša drgi ugrađuje i sa tim gipsm taman imaš vremena da tako radiš tako da za 2h potrošiš 20 kg i isto toliko ili malo više peska.Vode po potrebi....

postojao je i neki Rumunski u dzakovima od 40 kg koga su uglavnom koristili vajari i kalupari , nije bio loš ali ga dugo nema i nepraktičan je pošto je od 40 kg.Šta sada vajari koriste stvarno ne znam
[ branko tod @ 07.03.2019. 13:47 ] @
http://www.dragovic.biz/?to=about&catalog_id=114