[ sofronijeleghorn @ 25.12.2018. 08:38 ] @
Kako se prespojiti grejače bojlera u zvezdu, da rade na 220 V? Čisto informativno pitam, pretpostavljam da je previše komplikovano.

https://ibb.co/M9pHXZf

https://ibb.co/CwhTcY3

https://ibb.co/MV9CWmW

https://ibb.co/LdjnQfn
[ test1234 @ 25.12.2018. 10:42 ] @
Treba da napraviš mostiće kao ovo crno što je obeleženo, a sa termostata da dovedeš ove tri što sam obeležio , plavo, žuto i crveno.

Naravno prethodno sve moraš da razvežeš.

I u ovom slučaju imaš 1/2 nazivne snage bojlera. Ako je bojler fabrički proizveden sa grejačima na 380V i ima tri grejača od 6 KW, u ovom slučaju će biti 3X3KW jer su grejači priključeni u zvezdu na 220V.


[ radicmx @ 25.12.2018. 11:48 ] @
samo da ispravim imace 1/3 snage. Kad izracunas otpor grejaca, pa posle po otporu proveris tu istu snagu na 220V.

[Ovu poruku je menjao radicmx dana 25.12.2018. u 13:07 GMT+1]
[ test1234 @ 25.12.2018. 12:17 ] @
Grejač od 9 KW na 380 V ima otpor ~17 Oma, kada ga prikjučiš na 220V dobiješ ~4,5 KW. Možda ima neka druga računica.
[ dvp @ 25.12.2018. 12:49 ] @
Ne zamerite, nije bitno za samu temu,
ali napon 220/380V je još 2003. zamenjen naponom 230/400V.

[ radicmx @ 25.12.2018. 13:56 ] @
Imas onda 3 kw ustvari.
A napon je negde i 240/420, ali jos uvek se negde zadrzalo 220/380.
Ako je 9000W 400V ti je 22,5A odnosno 17,77Oma
Na 230V/17,77Oma je 12,94A odnosno oko 3000W.
Ako sam dobro izracunao.
[ zeoN_Rider @ 25.12.2018. 15:02 ] @
Citat:
dvp:
Ne zamerite, nije bitno za samu temu,
ali napon 220/380V je još 2003. zamenjen naponom 230/400V.


Tačno.

Ne vidim razlog zašto prepravljati nešto što će upola lošije raditi?
[ branko tod @ 25.12.2018. 15:36 ] @
Meni izgleda da je taj boler već vezan u zvezdu.
[ Java Beograd @ 25.12.2018. 15:43 ] @
Citat:
zeoN_Rider:
Citat:
dvp:
Ne zamerite, nije bitno za samu temu,
ali napon 220/380V je još 2003. zamenjen naponom 230/400V.


Tačno.

Ne vidim razlog zašto prepravljati nešto što će upola lošije raditi?

Možda čoveku ne treba tolika snaga. Radiće sa upola manjom snagom, i trošiće upola manje energije.
[ radicmx @ 25.12.2018. 15:45 ] @
Citat:
zeoN_Rider:
Citat:
dvp:
Ne zamerite, nije bitno za samu temu,
ali napon 220/380V je još 2003. zamenjen naponom 230/400V.


Tačno.

Ne vidim razlog zašto prepravljati nešto što će upola lošije raditi?


Ako mu netreba tolika snaga moze da olaksa prekidacima i mrezi sa manjom strujom.


Branko mozda si i upravu ja nisam ni gledao slike jos sam na telefonu
[ radicmx @ 25.12.2018. 18:38 ] @
Ako vidim dobro vezan je u trougao, bune mozda one dve zice koje idu nagore mozda za tinjalicu..
[ test1234 @ 26.12.2018. 09:43 ] @
Bojler je Končar i fabrički je vezan u trougao preko trofaznog termostata 40-50-60*C, 380/220V 16A EGO. Ulaz u termostat je sa tri žice, tri faze, a izlaz iz termostata su šest žica, za svaku fazu po dve žice i po tome se vidi da je vezan u trougao, odnosno, da su gejači na 380V.
[ zeoN_Rider @ 26.12.2018. 09:50 ] @
Citat:
Java Beograd:

Možda čoveku ne treba tolika snaga. Radiće sa upola manjom snagom, i trošiće upola manje energije.


Malo mi je to čudno.
[ whitie2004 @ 26.12.2018. 15:42 ] @
Citat:
test1234:
... izlaz iz termostata su šest žica, za svaku fazu po dve žice i po tome se vidi da je vezan u trougao ...

Vidi, na grejace idu zice: crna, plava, crvena i 3 bele. Na svaki grejac ide po jedna bela! Nesto mi se javlja da su te bele vezane u jednu tacku ....
[ branko tod @ 26.12.2018. 20:25 ] @
Moram da priznam da sam loše video i uneo nemir u naše redove. Potpuno je u pravu test1234.
Iz desnog termostata izlazi 6 žica, i to tri bele i crvena, plava i crna. Bele idu pravo na tri grejača,
dok farbane idu prvo na zaštitu pa na grejače. znači rade na 380 V, kao i indikator, koji se napaja
preko dve tanje bele.
[ sofronijeleghorn @ 27.12.2018. 07:30 ] @
Citat:
test1234:
Treba da napraviš mostiće kao ovo crno što je obeleženo, a sa termostata da dovedeš ove tri što sam obeležio , plavo, žuto i crveno.


Hvala na crtežu i odgovoru, ali kako se prave mostići? I šta znači dovesti sa termostata i kog ima ih dva? Ovo je, inače, bojler od 9 kilovata, kupljen 1989. godine i nikada korišćen. Ako sam dobro shvatio, protočni bojler mora da bude uključen u struju kada se čovek tušira. A Bog sveti zna u kakvom su stanju grejači nakon skoro 30 godina neaktivnosti i u kakvom su stanju stigli iz Zagreba za kupce u Srbiji. Negde u to vreme sam u konzervi Gavrilović pasulja našao debeli komad stakla.
[ sofronijeleghorn @ 27.12.2018. 07:31 ] @
Citat:
dvp:
Ne zamerite, nije bitno za samu temu, ali napon 220/380V je još 2003. zamenjen naponom 230/400V.


Zanimljivo, a zašto su ga zamenili? Šta se time dobija? Da li je to neko naređenje sa Zapada? I da li ima veze sa tim što su naši stari aparati napravljeni da rade na 220 V?
[ sofronijeleghorn @ 27.12.2018. 07:31 ] @
Citat:
radicmx:
Ako vidim dobro vezan je u trougao, bune mozda one dve zice koje idu nagore mozda za tinjalicu..


Da te žice nakačene na prvi grejač idu do tinjalice.
[ test1234 @ 27.12.2018. 08:41 ] @
@sofronije...

Odma da ti kažem da taj bojler takav kakav je, fabrički povezan u trougao, 9KW, jedva da uspe da zagreje vodu na ~50*C pri nekom ozbiljnijem protoku, a ako ga budeš prevezivao u zvezdu jedva da ćeš osetiti da greje.

Ja koristim protočni bojler sa sličnim sistemom rada od 18KW i zimi jedva da uspe da zagreje vodu za tuširanje, leti je dovoljno jer vrućina pa subjektivni oećaj traži osveženje.

Što se načina rada tiče to je protočni bojler, znači konstruisan je da uvek bude uključen u struju, Non stop, čak i kada se tuširaš. Ako su svi uslovi i propisi prilikom montaže zadovoljeni, bezbedan je. Uzemljenje, zaštita od napona dodira, fidova sklopka za vlažne prostorije Itd, postoji IP za takve uslove. Inače ja sam ga baš zbog toga ugradio u kuhinju.

Ovaj bojler ima dva termostata, oba su trofazna, jedan je radni 40-50-60*C 3X380/220V 16A a drugi je sigurnosni 3X85-110*C. 3X380/220V.

Na mom bojleru recimo ima jedan mehanički prekidač koji može da prekine jednu fazu i tu dobiješ efekat da ti umesto 9 KW radi samo 4,5 KW. Meni je leti Non stop isključena jedna faza, znači radi na 9 KW.

Moj ti je savet da za početak ne radiš ništa, a kasnije ako ti baš treba da smanjiš snagu, ugradi u napajanje jedan monofazni keramički prekidač od 16 A. Pre nego što budeš ugrađivao prekidač možeš da testiraš bojler tako što ćeš skinuti jedan osigurač od napajanja bojlera, to ti je kao da imaš prekidač i da si ga isključio.
[ radicmx @ 27.12.2018. 08:42 ] @
http://www.elitesecurity.org/t...Standardni-napon-vise-nije-vec
A bojler bih vec trebao ispitati i izvesti odgovarajucu instalaciju za njega.
Opet imas dosta informacija ovde po forumu.
Evo vec je u medjuvremenu test1234 ubacio dosta korisnih informacija.