[ bordzija @ 19.01.2019. 00:52 ] @
Prvi lcd 15 monitor samsung sam kupio davne 2003 mislim, radio je tačno 5 godina i crko. Papreno plaćen preplaćen nije mogao da se popravi.
Posle sam kupio polovan IBM lcd isto 15" koji je radio i radio dok ga nisam prodao. Verovatno i dan danas negde radi.
Onda sam kupio nov Samsung 17" koji radi i dan danas. I sa televizorom sam imao sreće, kupljen veliki 40" mislim 2007 nov radio do pre neki mesec. Pojavile se neke crvene linije kao smetnje dok se ne zagreje. Sada se samo restartuje. Moram da mu pretrčim napajanje.
Kupio sam i 3 23" mislim LED lcd televizora 2001 god mislim posle par godina je na jednom potamnela slika ravnomerno. Dal je neki eko mod ili kontrast nisam uspeo da pojačam. Led diode?
2010te sam kupio lg full hd lcd 42" mislim televizor koji je jako malo radio, pre pola godine pojavila se vertikalna plavičasta linija negde na pola tv - jedan red pixela.

2011 LG monitor flatron 24 lcd evo danas crko, odem kupim i zamenim nabubrele elektrolite i kuckam sa njega :)
Dva lg mobilna android telefona, oba crkla odmah po isteku garancije.


Po meni je ipak samsung bolji od lg. Bukvalno koliko je lg povoljniji toliko kraće traje.
Crt monitore ne navodim jer se nijedan nije pokvario za 4-5 godina u proseku koliko su se novi zadržavali kod mene.

Kakva su vaša iskustva generalno?
[ ademare @ 19.01.2019. 13:00 ] @
Generalno posmatrano , moze se reci da je uvodjenje Dioda kao pozadinsko osvetljenje , znacili Veliki korak unazad , po pitanju dugotrajnosti , Monitora i TV-a !

Naravno da nisu Diode jedine , vec sveopsti pad cena je isao na ustrb kvaliteta , ali diode su ono sto sa aspekta kupca obesmisljava proizvod . Jer te diode pojedinacno kostaju 0.1 $ i od njih zavisi Televizor ili monitor bez obzira na vrednost ?!

Sa monitorima , nisam ih mnogo promenio jer sve sto sam kupio radi i dalje , ali nema diode! Nije bilo ni nikakvih popravki !

Prvi Samsung 17 inca naravno govorim samo o LCD monitorima ,negde iz 2005 . to je odnos stranica 5:4 radi i danas bez nekih problema , mada naravno danas vise stoji ugasen . Ali dok je radio 3 godine nije bilo problema .

Posle njega LG wide 19 inca . Najvece razocaranje , jer su mi uvalili sa jednim mrtvim pikselom ! Uvoznik Comtrade ! Tada se to nije moglo zameniti , jer 1 nije ispunjavao uslove , bez obzira sto je bio od starta !

Malo koriscen , taj mrtvac mi je toliko smetao da je brzo zamenjen radio oko 1 god . Radi i sada , ali ima i dalje tog mrtvaca

Posle kupljen 22 inca Philips koji evo radi vec 10 godina , prevazisao je sve specifikacije koliko mu traje , lampa , koliko Elcoi , i radice dok ne crkne Da ima diode sahranio bih ga odavno , ovako , veci mi ne treba , trajniji ne postoji bez obzira na cenu !

Sad kada crkne , jednog dana videcemo , ovi novi tesko da mogu da izdrze i garanciju kada se malo vise forsiraju tipa X hiljada sati .
[ bojan_bozovic @ 19.01.2019. 13:27 ] @
Trenutno koristim AOC Q3279VWFD8 IPS 32 inca 2560x1440 monitor kojim sam zadovoljan. Slika je izuzetna a platio sam ga svega 28000 dinara. Ima boljih monitora no ne za te pare! Prethodno sam koristio LG 1080p 22 inca monitor koji je imao ocajnu reprodukciju boja, potpomognutu time da je koriscen preko VGA (D-Sub) analognog konektora, kad biras monitor ne kupuj najjeftinije, ne isplati se.
[ ineve74 @ 19.01.2019. 15:35 ] @
Ja dok sam koristio samsung t220 bilo mi braon lice.Ladno me zracio.
Vec 5 godina sam na led ekranu.
[ mjanjic @ 19.01.2019. 16:41 ] @
BenQ 22", radio 6-7-8 godina, ne znam koliko tačno, prvo otišli elektroliti na releju (pročitati "Capacitor plague" na internetu), koštao 1000 din. da se zameni, posle je ubrzo otišla jedna CFL, zamena obe (preporuka servisera je da se zamene obe) bi koštala 4500, pa sam odustao, jer mi je bio sekundarni, a primarni je bio 1920x1080 pa je red bio da ga zamenim. Uzeo neki Asus 22" IPS u Outlet-u upola cene (100€), radio nešto više od godinu ili dve, počeli duhovi da ostaju po levoj strani, i posle mesec-dva je vrisnuo panel.

Za sada jedino Dell U2312HM sve izdržava bez problema.
[ bordzija @ 19.01.2019. 17:00 ] @
E imao sam i neki asus 17 wide auuu al je to bio loš monitor, posle 3-4 godine su iskočile kao crne kugle po ekranu i pojele displej :D U životu nisam našao drajvere za to... ne znam kako bih ga nazvao, od tada a i asusove ploče u slično vreme izbegavam ih.
[ mrkabrka @ 19.01.2019. 20:38 ] @
CRT - majka -imam nekoliko Samsunga-SyncMaster753s i svi jos rade... kvalitet pa baš netreba tražiti dlaku u jajetu,a i ko vidi milion boja?...
[ bordzija @ 19.01.2019. 21:08 ] @
Svaki displej koji kupujem detaljno istestiram u radnji, to je jedan od glavnih preduslova koji odmah napomenem. Ubacim test i pustim da radi 15 minuta. Danas stvarno to i neviđam ali je pre 5-6 godina to bila sasvim normalna pojava.
[ bordzija @ 13.02.2019. 12:19 ] @
Kako objašnjavate vertikalne linije koje su sve češća pojava na televizorima i monitorima u zadnjih 5-6 godina? Ja sve što sam kupio pre 10 i više godina od lcd displeja nema nikakvih problema osim crknutih elektrolita u napajanju koje sam zamenim i guraju dalje.
[ Branimir Maksimovic @ 13.02.2019. 13:08 ] @
Hm, kupih monitor i 3 televizora od 2014 naovamo i nema vertikalnih linija?
[ ademare @ 13.02.2019. 14:35 ] @
Svi televizori su generalno danas dosta jeftiniji nego pre 10 godina . Jedan od razloga toga je i pad kvaliteta .

Jedina uteha bi bilo da Tv ne moze vise da pojeftinjuje , cene su dotakle dno .

Zato se svakih par godina lansiraju kojekakve " novatorije" da se napumpa cena njihova , ali za sada se nijedna od njih nije primila masovno , da bi bila znacajna . Ne mislim na rezoluciju ekrana , to je bespovratan proces, nego na stvari tipa udubljen ekran i slicno .
[ bordzija @ 13.02.2019. 18:14 ] @
Na lg televizoru kupljenom 2011-12 godine mi iskočila jedna vertikalna linija. Plaćen 600 evra, koristio sam ga samo za gledanje filmova sa hdd. Bulvalno mesec dana pošto sam kupio novi lg 43" 4k televizor. Sad mi žao što nisam uzeo neku jeftileju teslu fox vox ili slično za 200 evra nego dadoh 380 evra.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 02:22 ] @
Zdravo svima..

Da li mozda neko zna..

Imam acer s231hl monitor, prestao je da radi, napajanje na ulazu sam proverio i dobro je. kondenzatore sam ispitao i svi su dobri... Ali uporedio sam sa originalnom plocom za taj monitor na internetu, i primetio sam da su kondenzatori zamenjene, jedan je narandzasti 47mF, a drugi crni od 470mF.. samo su im zamenjena mesta... Inace monitor radi ali ponekad posle duzeg gasenja nece da se upali.
[ vucko47 @ 11.03.2020. 11:02 ] @
Pitanje i nije bas za ovaj deo foruma probaj Ovde da postavis temu.
Za ispitivanje kondenzatora se koristi esr metar i samo sa njim mozes biti siguran da li je ispravan ili ne jer kapacitet moze biti dobar a esr otisao u nebo. A valjalo bi da postavis i koju sliku da vidimo o cemu se radi
[ gilopile @ 11.03.2020. 11:20 ] @
`Inace monitor radi ali ponekad posle duzeg gasenja nece da se upali.`

Ovo je kljucno i mislim da je problem samo u el. kondenzatorima.

I glavni 450V 100uF moze da pravi problem.

Kao sto kaze Vucko, meri esr ili jednostavno zameni sve sa novim, bar te koji su deo napajanja i vrlo verovatno ce problem isceznuti.

To sto su mesta zamenjena moze biti da ga je neko ver radio, ili se radi o drugoj reviziji ploce. Ne verujem da su tvornicki napravili gresku. A i radio je valjda dok je bio nov.
[ vucko47 @ 11.03.2020. 11:32 ] @
I ja cisto sumnjam da je u toku proizvodnje doslo do greske a i nije mala razlika izmedju 47u i 470u . Opet, slika moze dosta pomoci.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 16:33 ] @
https://ibb.co/0qZb5Rp

Evo ovde je slika sa interneta.. Kod mene je sve identicno, s tim sto su zamenjena mesta kondenzatorima, narandzasti i crni... A vidjao sam na internetu identicne ploce gde su oba kondenzatora narandzasta

I jos nesto, kondenzator crni na mojoj ploci koji je tu je manjeg precnika on onoga sto je ucrtano na ploci.. Takodje sam primetio sa je ploca malo nagorena sto znaci da nije fabricki nego ga je neko tu stavio...
[ gilopile @ 11.03.2020. 16:38 ] @
Aha, njemu je napajanje spoljno.
Koji ispravljac ide u njega, od koliko Volti?
Jesi probao sa dugim?
Ako je 19V, onda je taj prvi do dzeka za napajanje verovatno nesto tipa 25-35V 470-1000uF, a drugi jbmlga koji je tu napon.

Ipak nam procitaj tacne vrednosti oba kondenzatora pa cemo videti. Ili izmeri koji je napon na tom narandzastom, tj tom drugom, ne taj do dzeka za napajanje, pa prema tome odredi kond. Kapacitivnost mozes slobodno od 470-1000uF i nema greske. To je obican output filter kond.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 16:44 ] @
Da, spoljno napajanje od 19 volti, merio sam napon je dobar i na ulazu u plocu

narandzasti 47mF, 25v
crni 470mF, 16v

Nisam probao druge kondenzatore da nesto ne spalim, jer nisam siguran
[ gilopile @ 11.03.2020. 16:50 ] @
Stavi na oba mesta nove.
Taj do dzeka 470uF 25V
Taj drugi isto 470 samo 16V.

Jel mozes za svaki slucaj da izmeris napon na tom drugom kondenzatoru, ne pored dzeka?

Ma ne mozes nista da spalis ako zamenis kond i pazis na probojni napon i polaritet.
Ipak ako mislis da nisi toliko strucan, daj nekome da to sredi ko se razume.
Ploca je prosta da prostija ne moze.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 16:55 ] @
U redu hvala.. probacu, stavicu nove kondenzatore..

I jos nesto na istom monitoru mi ne radi HDMI, dvi i vga rade dobro... zapravo, hdmi radi ali ne baca fullhd rezoluciju, nego vga rezoluciju, probao sam sa par racunara i tv boxom, uvek isto.. ne znam sta to moze da bude.. Nigde na internetu nisam nasao za ovaj monitor da je neko imao takav problem
[ gilopile @ 11.03.2020. 17:01 ] @
To sto ne baca HD rezloluciju najcesce je problem do konektora, mozda detect pin nije ok ili je nesto crklo na njegovom putu do procesora i ne moze da komunicira sa grafickom karticom nesto poput EDID i onda spusti rezlociciju na najmanju standardnu.

Proveri vizuelno same kontakte u HDMI konektou i slikaj nam, mozda se vidi nesto na ploci, ima tu na putu HDMI konektor - CPU nekoliko zastitnih komponenti koje znaju da crknu i signal ne ode do procesora. Uglavnom su tu da zastite CPU od statickog elektr., grmljavine ....koje lako dodju spolja pa kroz HDMI kabel...

UIglavnom proveri pinove na samom konektoru i prema CPU pin: 15, 16 i 17. Bilo koji od njih ako ima problem ponasace se upravo tako, nista od HD rez.
To nije problem samo tog monitora, vec uopsteno HDMI-a kao interfejsa.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 17:07 ] @
https://ibb.co/xqcYX7S
https://ibb.co/pPsH2Bw
https://ibb.co/dbw4Q2k

Nisam primetio da je negde ostecen konektor
[ gilopile @ 11.03.2020. 17:17 ] @
Proveri pinove 15, 16 i 17 sa konektora pa isprati sve do procesora. Nesto mora da je zviznulo na tom putu i ne moze da prosledi te informacije uredjajima poput BOX-a, graficke kartice...

Neretko moze da se desi da su i sami podaci korumpirani. Mislim da se tu nalaze bas u tom glavnom IC-u, posto ne vidim neki od 24xxx eproma...
Za pocetak isprati ti te pinove, od samog konektora pa dalje da li je sve ok.

Uglavnom u503 i U504 mogu biti potencionalni uzrok. Sada vidim da ima eprom u504 24xxx, tu su EDID podaci, a ide sa konektora preko te komponente U503 pa u eprom i onda to obradjuje CPU.
Mislim da mu je u503 nekakva zastita. Ako mozes procitaj oznaku.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 17:22 ] @
Da proverim pistalicom vezu od pinova do cipa?
[ gilopile @ 11.03.2020. 17:32 ] @
Mozes proveriti cisto vezu pinova 15 i 16 da li dolaze sa konektora na U503.
Procitaj oznaku tog IC-a U503. Verujem da je on problem. Ako ne, trebalo bi skinuti U504 i na programator i videti da li je uopste ispravan i da li sadrzi EDID podatke.
Ako ih nema ili je IC neispravan, onda pokusati naci dump i programirati ga.
Ali prvo U503 treba proveriti, tj. procitati oznaku i videti sta zapravo radi i mozda ga zameniti ili premostiti do eproma.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 17:37 ] @
U redu provericu, nije mi tu lemilica za vreli vadzuh, inace mogu sve te cipove da menja.. nije mi nista toliko bitno da hdmi radi.. nego me vise interesuje sta sve moze da bude uzrok.. Hvala vam puno na detaljni i preciznim odgovorima.
[ MakiNis2020 @ 11.03.2020. 23:02 ] @
Da li kod nas postoji da se kupi freez spray - ledeni sprej, treba mi da ustanovim kvar na iphone ploci, da li je neka komponenta u kratkom spoju.. Ili da li postoji neka alternativa, a da nije termalna kamera? Hvala
[ SASA M. @ 12.03.2020. 09:43 ] @
Verovatno sve firme imaju... ovo ili nesto slicno...secam se davno da se jedan zvao ledol.

https://www.mikroprinc.com/sr/proizvod/sprej-freeze-75-200ml
https://www.mikroprinc.com/sr/...eslanol-t71-za-hladjenje-200ml

Postoji program za mobilne telefone koji glumi termalnu kameru... ne znam koliko je to efikasno...
[ MakiNis2020 @ 16.03.2020. 23:52 ] @
Jos uvek imam problem sa monitorom, zlemio sam kondenzatore i cuje se zujanje i monitor i dalje nece da se uplai. Skinuo sam jedan kondenzator i monitor se upalio, zatim sam opet iskljucio pa ukljucio napajanje i opet nije radilo. Zatim sam skinuo oba kondenzatora i monitor se uplalio, a kad sam izvuko pa opet prikljucio napajanje, opet nije radio. Tad kad se monitor ne upali, cuje se zujanje na ploci, a to nisu kondenzatori, ne znam sta drugo moze da zuji na ploci? Zatim sam zalemio oba kondenzatora i onda je puklo, predpostavljam kratak spoj na kondenzatoru C1 na slici, i ispala je ova dioda ispod koja je obelezena sa crveno ZD702. jel to zener dioda? nisam siguran, pregorela je.. Kako da nadjem drugu i zamenim je, i sta jos mozete da savetujete.. mislim da je kratak spoj izbio zbog lose izolacije, zapravo neko ko je otvarao pre mene je skinuo izolaciju na kojoj je smestena ploca. HVALA

Slika
https://ibb.co/DtWcqPV

PS, slika je pre nego sto je izbio kratak spoj, sad je dioda pocrnela i ispala sa ploce
[ MakiNis2020 @ 18.03.2020. 13:43 ] @
I jos nesto napon na ploci na kondenzator C2 na slici je 3v, dok je napon na C1 - 0v.. a stavio sam novu zener diodu na mestu gde je izgorela stara na slici crveni kvadrat

https://ibb.co/DtWcqPV
[ vucko47 @ 18.03.2020. 14:10 ] @
Jesi li pre vadjenja kondenzatora uradio nešto od onoga što ti Draganče napisa? Jesi li siguran da si pravilno vratio odnosno okrenuo kondenzatore kada si ih vraćao? Posle zamene proveriš da li ima kratkih spojeva pa ako nema stavljaš pod napon. A pre zamene ispitaš sve napone i upamtiš ili zapišeš na papir pa onda isto kada neće da se startuje. Koju si diodu stavio i kako si odredio koja treba da se stavi?
Delove ne možeš skidati napamet i uključivati u struju jer možeš napraviti više štete nego koristi. Da ti kondenzatori nisu potrebni za normalan rad budi siguran da ih ne bi ni bilo na ploči.
[ MakiNis2020 @ 18.03.2020. 14:29 ] @
Stavio sam nove kondenzatore na mestu gde su bili stari.. Ali monitor je i dalje cas radio, cas ne.. A culo se zujanje... mislio sam da kondenzatori zuje, pa sam ih skidao pojedinacno, jedan pa drugi, ali nisu oni zujali nego izlgeda dioda u crvenom kvadraticu na slici. Posto su lemovi na kondenzatoru C1 bili malo duzi (nisam ih skratio) dosli su u dodir sa metalom gde je smestena ploca i puklo je i izletela je dioda u crvenom kvadraticu, ja sam pronasao identicnu diodu(barem sto se izgleda tice) i stavio je na to mesto.. ali i dalje nema napona na C1
[ MakiNis2020 @ 18.03.2020. 15:42 ] @
Ne dolazi nikakv napon ni do narandzastog kondenzatora, ni do coil inductora koji je pored narandzastog kondenzatora, to je slika sa interneta ali identicna kao moja

https://ibb.co/0qZb5Rp
[ MakiNis2020 @ 19.03.2020. 13:49 ] @
Izgleda da je induktor 220 izgoreo, on je i pistao tj njegovi namotaji
[ gilopile @ 19.03.2020. 14:25 ] @
Hehhe, izgorece on al pre ce pola ploce u njegovoj blizini. Tako da, ni pod razno nije taj induktor izgoreo. Pistao jeste, al ne zbog samog njega, vec zbog frekvencije/napona koji tu prolazi, a najverovatnije je i zbog loseg elkosa ili je bila ta grana iz nekog razloga preopterecena, ESR povisen i sl.

Drug, napravio si KS i sem te zastitne zenerice je najverovatnije jos nesto odapelo.

Kako ne bi spalio ostatak digitalije, jos je vrlo lako moguce popraviti tu plocu pod uslopvom da vise ne cackas i objasnis nekome ko ce raditi sta si cacnuo i kako je doslo do KS. Zato moras monitor dati u servis.

Kratak spoj se ne prasta i na to si morao da obratis paznju kada si radio.
[ MakiNis2020 @ 19.03.2020. 15:04 ] @
hehe, hvala, to cu i uraditi. a jel mozete da mi savetujete neku dobru knjigu gde bih mogao da naucim kako sam sve to da ispitam i uopste vezano za novije generacije ploca?

inace ispitao sam sam vezu direktno od napajanja 19v do kondenzatora, svi provodnici su dobri ali je napon mnogo mali, tipa 0.2v na kondenzatoru a trebalo bi da bude oko 5v i vise..
[ gilopile @ 19.03.2020. 16:54 ] @
Nema knjiga :D
Moras uciti uopsteno sve vezano za elektroniku.
Pa tek onda moras znati kako koja sprava funkcionise da bi moga i da popravis.
Sve je stvar iskustva i prakse posle kada budes dobro potkovan znanjem u oblasti elektronike.
[ ineve74 @ 19.03.2020. 17:40 ] @
Ona vertikalna linija koje ste pomenuli u predhodnim porukama moze da bude nagoreo braket (kabal koji povezuje panel sa hardverom)
[ MakiNis2020 @ 19.03.2020. 20:34 ] @
ma nije.. postoji jos jedna ploca, ali je definitivno problem u ovoj ploci, na kondenzatoru C1 je vrlo mali napon 0.2v, a provodnik je dobar od napajanja 19v do kondenzatora, postoji veza, proverio sam pistalicom

evo i slika
https://ibb.co/DtWcqPV

i druga strana

https://ibb.co/0qZb5Rp

dakle do narandzasto kondenzatora dolazi jako mali napon
[ MakiNis2020 @ 20.03.2020. 17:07 ] @
nisam znao da ce ovoliko tesko biti
[ vucko47 @ 20.03.2020. 17:21 ] @
Taj napon može da znači da je nešto u kratkom spoju a šta je to moraš sam utvrditi. Teško da ti iko ovako na daljinu može pomoći. Sad kad si ga udesio pitanje je dal će i u servisu hteti da prihvate da ti to srede.
Prečica da se nauči bilo koji posao ne postoji i u svakom poslu se mora krenuti od početka.
[ mjanjic @ 20.03.2020. 20:33 ] @
Posebno što u servisu te popravke ne koštaju preterano mnogo, samo da nije nešto oko LED traka i panela, sve ostalo relativno brzo popravljaju i ne košta preterano mnogo, jer se kod većine dešavaj nekoliko karakterističnih kvarova...

Ja mislio ćalu da kupim neki 32", njega to bukvalno ne zanima i gleda TV na starom Samsungu iz 1997. godine, jer je neki CRT sa ravnim ekranom iz 2005. godine crkao... ono što je najgore, ne bih da dajem 200-300€ za 32", jer za te pare može da se uzme 40" i čak više, ali njemu zbog mesta gde bi držao TV odgovara najviše 32" (moglo bi i malo više, do nekih 76-77cm širine, ali takvi ne postoje), međutim ovo što ima na tržištu ili je preterano skupo (može da se kupi 40") ili je maltene đubre (Stella, Fox, Vox...). Ne bih da se posle 6 meseci ili godinu dana pokvari, ali izgleda da je to maltene neminovno.

Meni je neki Tesla od 40" odapeo posle tačno 13 meseci, mada je zadnjih 2 meseca ponekad pravio problem pri uključivanju (nekad se ne uključi standby dioda, nekad se uključi, ali neće da se uključi TV iako se na signal daljinskog dioda isključi), pa je ličilo kao da je neki problem sa softverom.
Na kraju, promenili su "glavnu" ploču i sad radi OK.

Ispada da treba imati bar jedan televizor "viška" koji bi se koristio umesto onog koji je na servisu.
[ MakiNis2020 @ 21.03.2020. 01:09 ] @
ma problem je sigurno na namotaju ili mosfetu ili ulaznom ili izlaznom kondenzatoru... ja sam mislio da ce ovde neko na osnovu svog iskustva da mi resi problem ili da mi kaze sta da uradim za par minuta.. ali, ipak je ovo malo vise apstraktno nego sto izgleda, a sema ne postoji na internetu
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 16:35 ] @
ljudi, kako da saznam koja je ovo komponenta? malo je ostecen cip.. mislim da je power chip, ali kako da nadjem takav identican na osnovu oznaka?

https://ibb.co/W2knTDs

[Ovu poruku je menjao MakiNis2020 dana 23.03.2020. u 17:46 GMT+1]
[ gilopile @ 23.03.2020. 16:50 ] @
Taj je vrisnuo.
Izgleda da je neki Power IC/ step down..

Mp1482ds mozda

Mozda da se nadje na netu slika te ploce u vecoj rezoluciji i procita oznaka...
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 17:04 ] @
e naso sam MP1482 power chip TV motherboard voltage regulator integration

zasto mislis da je vrisnuo? zbog osteceja? na jednoj strani prima napon 19v sa punjaca, a na drugo strani samo jedna nozica daje napon 2.6V
[ gilopile @ 23.03.2020. 17:09 ] @
Gde se tacno nalazi na ploci taj IC, jel mozes da uslikas njega i komponente u blizini?

Da, mislim da je vrisnuo zbog tog ostecenja. Ako je to kao rupica, nema sumnje da je zviznuo, a najverovatnije zbog onog kratkog spoja koji se desio na kondenzatoru,
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 17:19 ] @
evo ga desno ispod namotaja

https://ibb.co/0qZb5Rp

a kako se zove ova komponenta desno od vga- sto iima kao dva bureta spojena?
[ gilopile @ 23.03.2020. 17:44 ] @
Pa da, neka vrsta regulatora napona bi trebalo da bude. Definitivno ti to pravi problem, jer nemas napon tamo na narandzastom kond. A odapeo je sigurno zbog kratkog spoja na tom istom kondu.

Burice ne gledaj, nista sem komada zice sa feritom okolo. Ne moze to da odapne.

Ne cackaj nista dok se ne vidi koji je tacno IC pa onda zamena i mora da proradi.
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 17:52 ] @
tacno, nikakav napon ne dolazi do narandzastog kondenzatora
[ gilopile @ 23.03.2020. 18:19 ] @
Da.
IC ti je MP1584EN
Step-Down Converter

AKo ga ne nadjes kod nas, onda kupi na KP jedan modul step down i imas ga na njemu pa ga skines i nalemis.

Ovakvi, svi su bazirani na tom IC-u.

https://www.openimpulse.com/bl...1584en-mini-dc-dc-step-module/


Recimo:
https://www.kupujemprodajem.co...P1584EN-ORG-92115125-oglas.htm
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 18:25 ] @
ok, a ova oznaka na sredini i na dnu cipa, da li je bitna kad kupujem?

B281..........
i
MPSB16

https://ibb.co/W2knTDs
[ gilopile @ 23.03.2020. 18:37 ] @
Ma jok. Samo MP1584EN.

Samo pazi kada ga lemis da ga lepo okrenes, da ne bude booom.
Tackica u uglu oznacava pin 1 i isto ga nalemis kao i taj da tackica bude na istom mestu.
Pre ukljucivanja i testiranja obavezno unimerom proveri sve sto si lemio da nema kratkog spoja. Isto i na kond...
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 18:59 ] @
da, da, znam to, hvala puno.. kad se vratim do grada zamenicu.. koristicu lemilicu na vreli vazduh.. nego meni je izgleda crkla i ova zener dioda obeleza crvenim kvadratom na slici.. a nju nemam pojma kako da pronadjem koja je oznaka


https://ibb.co/DtWcqPV

[ gilopile @ 23.03.2020. 19:06 ] @
Ma to ti je laganica.

Ako je 5V tu
Stavis ovu:
RLZ5.6B ROHM 5.6 V 400 mW

AKo je 3.3V onda neku slicnu ovoj:

1N4729

Ne mozes nista da zeznes ako stavis slabiju. Samo ce da odapne, pa onda stavis malo jacu i testiras. Nije lako odrediti zenericu bez da se ima sema i tacno vidi koji napon i struja tu prolazi.
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 19:14 ] @
moze ove?

vec sam ih narucio pre nedelju dana, ima raznih u pakovanju.. znaci 5v mi treba?

https://www.aliexpress.com/ite...g0s.9042311.0.0.27424c4dor0KUn
[ gilopile @ 23.03.2020. 19:21 ] @
Nisam uoste siguran koju staviti.

Probas tu 3.6V pa ako ne odapne u startu ostavis je i cao. Ako dodje do kurslusa svakako ce da crkne :)

Provericu neke seme slicnih sklamerija i mozda nadjem info koja tu ide.

Al najbolje da mi slikas deo ploce gde se zenerica nalazi i okolinu sto bolje mozes.

Javice se jos neko po ovom pitanju pa mozda moze sa vecom sigurnoscu da predlozi neku adekvatni diodu, al kao sto rekoh, jako je tesko kada se ne zna koja struja i napon tu prolazi.

Mislim da bi trebalo da je 3.3V u tom delu, al opet kazem samo nagadjam jer je tu u okolini jedan IC, a oni su najcesce 3.3V, mada naravno ni to nista ne znaci jer se neki napajaju i sa 5V.
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 19:43 ] @
evo ga deo ploce, dioda je obelezena crvenom, moze ta slika da se downloaduje u full rezoluciji

https://ibb.co/DtWcqPV
[ gilopile @ 23.03.2020. 20:04 ] @
Dzaba kad je mutna.
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 20:05 ] @
nije mutna, nego se tako prikazuje dok je ne otvoris, onda se izostri
[ gilopile @ 23.03.2020. 20:19 ] @
Da, vidi se ok kada se skine.

Nista, kad nabavis onaj IC izmerices napon na narandzastom kond po cemo videti sta da turis.
DIodu ukoni pa onda pusti napon i meri na kond koliki je napon kad zalemis IC.
[ MakiNis2020 @ 23.03.2020. 20:21 ] @
ok, hvala ti puno..
[ gilopile @ 23.03.2020. 20:21 ] @
No problemo.
Nadam se da ce da proradi djavolji monitor :)
[ MakiNis2020 @ 28.03.2020. 00:57 ] @
a u medjuvremenu dok cekam delove... kako da nadjem eeprom za ovaj monitor Acer S231hl, za cip fm24c02a..

Ili ako kupim taj cip, da li je on vec isprogramiran ili ne? To je zato sto mi ne radi HDMI na monitoru, dok DVI i VGA rade.. mozda bi eeprom resio problem
[ gilopile @ 28.03.2020. 07:12 ] @
Novi IC je prazan.
Svaki monitor ima svoj specifican dump/firmware i njega nije bas lako naci, pogotovo za 24xx koji nije glavni FW.

Ne cackaj nista dok monitor ne vratis u prijasnje ispravno stanje, pa tek onda ides u resavanje tog problema.
[ MakiNis2020 @ 28.03.2020. 16:22 ] @
ok.. nego me je cisto interesovalo.. znaci jedini nacin je da uzmem eprom od ispravne takve ploce? mnogo malo ima o tome na internetu..hvala
[ vucko47 @ 28.03.2020. 16:35 ] @
Drugi način je da kupiš novi, nadješ firmware i upišeš u njega. A za to ti treba programator.
[ gilopile @ 28.03.2020. 16:59 ] @
Pa nije bas jedini nacin. Nadje se dump,al to ne daju bas ovako na `izvolte`.
Postoje razni forumi gde treba da si clan duze vremena, da imaju i od tebe koristi bukvalno da bi ti neko poslao to sto ti treba.

Uglavnom, neke stvari, poput ovog dumpa nema da se skine za free bez obaveza.

Al 99% nije do njega, ima tu milion stvar zasto ne radi HDMI.

Niko ti ne moze reci nista vise od ovoga sto smo ovde rekli.

Potrebno je znanje koje ti bas i nemas da se upustas u ovakve popravke. Uopste ne zelim ni pod razno nesto da te umalozavam, ali je tako.

Da si mi poslao to na opravak, kostalo bi te koliko kosta, al bi do sada imao ispravan monitor. :) A ovako mozes da kruzis po forumima i da ga na kraju sprzis da ne moze ni Bog jarac da ga opravi.

Trazis dump za nesto sto je sekundaran kvar, a ti jos nisi uspeo da ga vratis u prijasnje stanje. I pitanje je da li ce i da proradi.
Menjanjem Dumpa u ovom stadijumu ces samo da iskomplikujes celu opravku, da posle i pokusaja saniranja ovog primarnog kvara, ako ne proradi, neces biti siguran u 2 stvari ( dump i HW kvar ) sto mnogo komplikuje stvari i to je ebada onda samo takva ako ne ostavis backup dump-a. Al nema potrebe za tom egzibicijom u ovoj fazi opravke.
[ MakiNis2020 @ 28.03.2020. 17:11 ] @
e da, u pravu si sve sto kaze, ali ja ne radim ovo da bih popravio, nego da bih naucio, programator cu lako da nabavim, problem je sto nema da se skine eeprom, posle ovih informacija, ne zelim ni da proveravam eeprom cip, samo me je interesovalo kako stvari funkcionisu... :D

hvala puno