[ I AM BORGS @ 27.03.2022. 13:22 ] @
Pozdrav ! spojio sam dve antene (tvorničke) i dobio umjesto pojačanja signala - suprotno, manje mreža i slabiji signal spojio sam ih home made konektorom . Ako neko zna zašto je to tako i da mi pomogne.hvala slike originala i home made . zadnja slika konektora je sa neta i po njoj sam napravio home made. hvala!

[Ovu poruku je menjao I AM BORGS dana 27.03.2022. u 14:37 GMT+1]
[ pbenka @ 27.03.2022. 15:33 ] @
Spajanje dve antene, pogotovo na 2,4 GHz nije kao kad spajaš dve sijalice na isti kabel 220 V. Prva stvar je da te dve antene budu korektno "stakirane", tj. da budu u takvom međusobnom rastojanju, da se njihovi signali sabiraju, u suprotnom, mogu čak i da se poništavaju! Isto vači i sa deonicama kokasijalnih kablova, koje moraju biti iste dužine (kod ovakvih talasnih dužina i milimetri čine razliku). Treće, ovakvim "razvodnikom" se kvari impedansa sistema, sa lošim prilagođenjem izlaznog stepena, zaštita počinje da obara snagu. U stvari, treba da imaš spliter (to nije ono na slici, to je običan T član) koji će da transformiše impedanse sa jedne i druge antene, da kada ih spojiš opet dobiješ impedansu koja treba. Ukoliko nešto od ovoga ne umeš da rešiš, najbolje je montirati jednu antenu, uz što kraći kabl i što kvalitetniji kabl i konektore.
[ baresi @ 27.03.2022. 16:08 ] @
Jesu li te Yagice tvornički savijeni, takvu antenu još nisam vidio. Što se tiče stakinga, @pbenka ti je sve objasnio. Između ostalog, moraš znati koliki je vertikalni kut horizontalne polarizacije te yagice da bi uopšte počeo stekirati. U stvari, na slici izgleda da si postavio antene horizontalno, što sumnjam da je ok.
Ako sam dobro izračunao, jedan stepen za kabel koji ima faktor oko 0,8, iznosi oko 0,3 mm. Bez odgovarajuće instrumente, čisto sumnjam da možeš napraviti kablove da budu iste faze, što je prvi uvjet za zbrajanje signala.
[ I AM BORGS @ 27.03.2022. 17:00 ] @
i meni se ćini da se signali poništavaju , plus šta je jedna yagi ,a druga panel . ova yagi je tvornička antena i izlivena iz nekakve legure i nije magnetična . kada spojim pojedinačno jednu po jednu bolji su signali.Također mislim , ali nisam siguran pa sam postavio horizontalno yagi , da stavim vertikalnu polarizaciju ??? Sa jednom antenom imam više mreža , ali malo dB (10 do 25) sa dve manje mreža ali slabo pojačanje samo za 5 do 10 dB više.Vodovi su spojeni kablom dužine oko 25 mm , rg 174.
[ baresi @ 27.03.2022. 17:24 ] @
Antenu moraš polaraizirati isto kao što je polarizacija predajne antene. Teško ćeš dobiti nešto udruživanjem, pogotovo što imaš i različite antene, a i RG 174 je užas za 2,4 GHz. Probaj samo jednu antenu sa vertikalnom polarizacijom i kabel bar H155.
[ I AM BORGS @ 27.03.2022. 20:33 ] @
sada večeras sam okrenuo yagi na vertikalnu polarizaciju i dobio više mreža , ali vrlo malo pojačanje signala. spojio sam samo yagi.
[ I AM BORGS @ 27.03.2022. 22:08 ] @
ili da pravim novu 3 d corner ?????
[ Predrag Supurovic @ 28.03.2022. 03:11 ] @
3d Korner antena ne bi trebalo da je bolja od te jagice. Probaj neki grid od 24db
[ baresi @ 28.03.2022. 07:53 ] @
Poodavno, dok sam se još bavio antenama, najbolje rezultate sam dobio sa biquadom kojeg sam smontirao u fokusu jedne parabole, mislim da je bila 105 cm.

[Ovu poruku je menjao baresi dana 28.03.2022. u 09:22 GMT+1]
[ Predrag Supurovic @ 28.03.2022. 12:43 ] @
WiFi ne trpi improvizacije. Mora sve da se uradi kako treba. Ne može as e fušeri sa konektorima, lemljenjem, kablovima, spajanjem svega i svačega.

A najpre se uzme antena poznatih karakteristika, izmeri se signal i utvrdi se za koliko treba da se pojača signal da bi bio u šprihvatljivom nivou. Na osnovu toga se odredi kakva antena stvarno treba da se upotrebi.
[ I AM BORGS @ 29.03.2022. 06:43 ] @
sada tražim spliter i neku polovnu , ali ispravnu grid antenu.
[ baresi @ 29.03.2022. 10:31 ] @
Šta će ti spliter, ako nađeš dobru grid antenu?
[ DUSKEZ @ 29.03.2022. 18:15 ] @
Nemoj spliter ni 2 antene ja sam to radio na obicnim ruterima splitere uzeo na kp i na ruteru napravio da imaju po 3 4 antene.Signal i dobit ruter komp su bili mnogo losiji nego sa onom od 3db malom a kad sam uzeo 2 od 7db tplinkove na ruter ko da sam ponovo stao na zemlju.Od tada spliter samo za grube radove,pa eto koristim spliter na rf anteni za tv.A to ubija signal mora pojacalo da pojacavam dodatnim 38db pojacalom tek onda na najudaljenijim tv risiverima imam iole ok signal.U svakom slucaju spliteri samo ako moras i to pod uslovom da je snaga mnogo veca.Malo mesam pojmove izvinite teram pricu o spliterima.
E moj ti je savet da uzmes tu sto ti je baresi rekao i samo jednu.A za wifi su jako bitne stvari kao sto su zidovi usmerenost brisan teren i visina za yagi antene.Uzmes tu jednu podignes je i kabl na ruter i jos ce ti na terasi signal sa ruterom i antenom biti recimo 70 dok doteras u kucu kablom izgubices 7 posto najmanje. Zato samo jedna antena i sto kraci kabli.
I Pedja dobro savetuje.

Srecno

[Ovu poruku je menjao DUSKEZ dana 29.03.2022. u 19:38 GMT+1]
[ DUSKEZ @ 29.03.2022. 18:19 ] @
Ili jedna crvena pa moze i grublje https://www.kupujemprodajem.co...wr841hp-router/oglas/133759990 ovaj imam nije los imam 3 4 komada imam i 2 v5 v i v3 su po meni isti kao i v1 samo v3 imaju mocnije antene,pardon ovo je v2 po svemu mislim da je samo bolji a isti na oko kao v1 inace pise da ima 5 na lageru (nije da vas lozim na hp rutere ali ja za wifi4 samo te koristim )
Ovde sam naucio kako da ruter izbacim na otvoreno a da ne rikne,stavim ga u plasticnu kutiju i odozdno probusim rupe za antene i adapter tako mi i stoje po dvoristu ruteri koji su izlozeni kisi i snegu.

A videh sad da si iz hr e dzaba mi ovo onda


uglavnom uvek gledaj visina i okom vidljivost i polozaj rutera

[Ovu poruku je menjao DUSKEZ dana 29.03.2022. u 19:31 GMT+1]

Pogledao sam jos jednom kako si spojio https://static.elitesecurity.o.../0/4029764/20220327_091550.jpg na oko to je ok ali za wifi jako lose fabricki moralo bi da su mnogo sitniji i kompaktiji da nema kablica i da je sve iz jednog dela sve od metala radjeno ovo nije za to ili lepo usmeri antenu (samo jednu) ili nesto jace mozda i grid 24db nije losa

[Ovu poruku je menjao DUSKEZ dana 29.03.2022. u 19:34 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao DUSKEZ dana 29.03.2022. u 19:35 GMT+1]
po meni ovo pojacalo https://static.elitesecurity.o.../0/4029764/20220327_091505.jpg ako se tako zove samo sa gridom moze uspeti baresi zna bolje ja sam samouk nemam nista od skole za tehniku ,znam samo iz licnog iskustva oko wifi a

[Ovu poruku je menjao DUSKEZ dana 29.03.2022. u 19:47 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao DUSKEZ dana 29.03.2022. u 19:57 GMT+1]
[ I AM BORGS @ 29.03.2022. 19:53 ] @
ok , neću onda spliter stavljati nego samo ovu yagi (čim sam promjenio polarizaciju već je bolje ) imam i bežični ruter TP LINK TL-WR841N, ali imam problem kako spojiti , antena -N konektor , ruter- rj45. ?

[Ovu poruku je menjao I AM BORGS dana 29.03.2022. u 21:08 GMT+1]
[ DUSKEZ @ 29.03.2022. 20:01 ] @
Neznam da kazem savet nije bnc da jeste korstio sam bnc na rpsma konvertor koji je u winwin kostao 1000 i nije bio po oglasima.Kacim kako izgleda ali ovo izgleda kod tebe nije bnc ili se varam
[ gilopile @ 29.03.2022. 20:09 ] @
Sta tacno mislis pod ovim?
Kako antenu u rj45 mislis?

Citat:
kako spojiti , antena -N konektor , ruter- rj45


Koji tacno ruter imas?
TP LINK 51F2 koliko vidim ne postoji.
[ DUSKEZ @ 29.03.2022. 20:21 ] @
na rj45 ne moze antena ona ide na navoje rutera i tu konverzije nema i nevidim kako moze biti, prosto spojis jaci ruter na ruter tog na rj45 ili acces point ili sta vec swicth sta oces


a ovo izmedju antena jel to taj ruter? koji je model koji tip?
https://static.tp-link.com/res/down/doc/TL-ANT2409B_V1_UG.pdf ovo ti je antena za rpsma navoj na ruteru nije jaka nije ni slaba ali to nije ruter
[ I AM BORGS @ 29.03.2022. 20:38 ] @
panelku na pigtail i na wifi adapter ili neki ruter sa sma konektorom. Gile ispravio sam nije 51f2 nego : TP LINK TL-WR841N.
[ gilopile @ 29.03.2022. 20:48 ] @
Tako je.
Zalemis pigtail RP-SMA ili N unutra i nakacis koju god antenu.

Panelke ti nisu bas najbolje, one su vise za AP ili da hvataju sirokopojasno, hvataju gomilu, a signal katastrofa.

Za jace i usmerenije tu je grid 20-24 dBi. Nema bolje.

Dvadesetcetvorke se koristile uglavnom za AP link 5+km, bez problema cepaju.
Znaci nista ispod 20dBi.

A samo jedno pitanje, kolika je udaljenost AP koji hvatas i sta je sa druge strane, panel, sektor, grid??
[ I AM BORGS @ 29.03.2022. 21:24 ] @
sve je to mučenje zbog sina koji bi se spojio sa prijateljem koji stanuje nešto niže niz ulicu :otprilike 700-800 m . Mislim da ovaj ima panel antenu , plus šta mi smetaju kuće između .
[ tox master @ 29.03.2022. 21:46 ] @
Ako ne mozes da postignes opticku vidljivost izmedju tvoje antene i od sinovog prijatelja nemoj dzaba da bacas pare na antene, nema od toga nista na toj udaljenosti.
[ baresi @ 29.03.2022. 21:55 ] @
Baš tako, jedina varijanta je ako je moguće, antenu postaviti na neku cev, štangu ili kako se već zove, da dobiješ optičku vidljivost.Tada je jagica sasvim dovoljna. Biće signala za "bacanje".
[ gilopile @ 30.03.2022. 00:39 ] @
Tako je, nista neces dobiti ni sa 30 dBi. Mora biti opticka vidljivost.
Ako moze to da se izvede, i grid od 16 dBi bi bio dovoljan ako on sa druge strane ima isto grid, panel ili nekakav sektor.
Neka bar stavi prijatelj sto vise tu antenu, ako ne moze na krov, makar u tavan da koliko toliko mozes sa svojom da bijes u tom pravcu makar nesto malo iznad krova ako vidis i mozda nesto bude na toj razdaljini.
[ I AM BORGS @ 30.03.2022. 08:17 ] @
ne znam šta ću , nikako nevalja : optičku vidljivost nemogu da dobijem i ako svoju antenu STAVIM i na stranu ulice onda trebam još barem 7-8m kabla , plus ova 2 m šta već imam i evo skoro 10 m , a to je opet preveliko gubljenje signala u samom kablu.
[ I AM BORGS @ 30.03.2022. 08:58 ] @
izgleda da će da bude kao šta je rekao : tox master.
[ gilopile @ 30.03.2022. 19:24 ] @
Mozes slobodno iz grida koji ide 50 ohm i F konektor da spojis sa F konektorom 75 Ohm do rutera.
15 metara max i ne bi trebalo da bude mnogo gubitaka. Sve zavisi ali u praksi se tako radilo nekada.
Vrag ce i kupovati kvalitetne 50 Ohm kablove :D
Samo uzeti sto kvalitetniji 75 ohm kabel.

Svasta sam se nagledao da provajderi stavljaju...Ali jbg, ako je AP na daljini do 400-500 metara i ako imas opticku vidljivost, ovakav setup sa 75 ohm i 20dBi grid bi radio ekstra.

Ako bas hoces da to bude cakum pakum, onda se uzme mikrotik RB, spoljna kutija i stavis ga napolje na sipku zajedno sa antenom sa pola metra 50 ohm kablom i to nema greske :)

Imas jeftinih RB 433AH, rade odlicno ako nekom ne traba sada 300Mbps.

Mada sada ima jeftinih MT sprava RB+Antena, tako da je ovoa gore varijanta uglavnom proslost :D
[ tox master @ 30.03.2022. 20:13 ] @
A ako smem da pitam koji je razlog za potrebe tog direktnog linka?
Pre 15 i vise godina je bilo popularno da se igraju multiplayer igre u mrezi, seruju fajlovi ali u danasnje vreme virtuelnih mreza i visokih brzina pristupa internetu , izgubilo je smisao praviti direktne linkove
kad sve to moze da se napravi da radi preko neta.
[ I AM BORGS @ 31.03.2022. 07:22 ] @
tox master : baš to hoće da mu napravim , direktan link , igre , sheranje podataka , itd, isl... , a ja neću da ulažem previše novaca.
[ I AM BORGS @ 31.03.2022. 17:51 ] @
kupio sam danas : https://mikrotik.com/product/RB941-2nD-TC.
[ gilopile @ 31.03.2022. 18:23 ] @
On ti ima integrisanu antenu na PCB.
Mora da se modifikuje ako hoces spoljnu. Iseces + vod do kondenzatora i tu nalemis pigtail.
[ I AM BORGS @ 01.04.2022. 08:28 ] @
sada sa mikrotikom bi trebalo da je sve ok . Gile : nije mi problem da modifikujem za spoljnu antenu , nego ću 100 i više puta razmisliti da otvaram i kada, jer ću izgubiti garanciju, a star 1 dan ??
[ gilopile @ 01.04.2022. 14:21 ] @
Naravno, ako je nov, gubis garanciju ovom modifikacijom.
Al kako si sada resio problem tog linka sa MT?
[ tox master @ 01.04.2022. 17:19 ] @
I mene zanima kako ce MT resiti problem opticke vidljivosti izmedju 2 tacke koje mislis da povezes?
Mene zanima da li obe lokacije imaju pristup internetu?
Ako imaju zasto ne napravis virtuelnu mrezu i deri, doduse protok ce biti ogranicen od strane provajdera i paketa koji koristite.
Secam se davno da smo to radili preko Hamacija a imali smo pakete wifi ISP od 64kbit/s i da je to fino radilo a sada ima sigurno mnogo veci izbor.
[ gilopile @ 01.04.2022. 17:26 ] @
Ne znamo kakva je geografija, pozicija kuca na putu...
Ali gledaj, moras obezbediti opticku vidljivost.
Ako treba dignes antene iznad krova par metara ako bi resilo i to ti je to.

Sa obe strane mozes grid ili sa jedne sektor, omni, panel, a sa druge obavezno grid i nema da boli glava.
Bar ti gridovi 20 dBi su sada dzaba bukvalno ( veci ti ne treba ).
Ako si u malom mestu, prodjes ulicom i vidis gde ima na krovu grid i pitas ljude da li bi prodali, jer 99% njih vise ne koristi taj vid konekcije sa internetom.
Meni su dzaba davali, samo da skinem i nosim, koliko volis :)

Ovo sve pod uslovom da vam je potrebna razmena podataka, a imate net tipa 10/1.
Za sve drugo moze ovo sto je @tox master predlozio.
[ tox master @ 01.04.2022. 17:44 ] @
Sve ok, samo se ne bih slozio u vezi izbora antena.
Sektor i omni antene su predvidjene za pristupne tacke gde je potrebno pokriti veci ugao zracenja i omogucavanje komunikacije sa uredjajima
iz vise pravaca dok za P2P linkove bi trebalo da idu iskljucivo usmerene antene da bi se dobio sto bolji signal i sto manje suma
sto direktno utice na kvalitet,stabilnost linka i sam protok na kraju krajeva.
A posebno u danasnje vreme je to bitno kad na svakom koraku postoji wifi uredjaj 2.4ghz koji pravi smetnje sto pre 15 godina nije bio slucaj.
[ I AM BORGS @ 01.04.2022. 19:46 ] @
nakon šta sam nabavio antenu , pa kupio jučer mikrotik , sada razgovaram sa sinom da on preuzme glavninu posla , a ja ću pomagati sa strane.
[ calexx @ 01.04.2022. 20:23 ] @
Važno da si ti dao pare a sada neka naslednik sređuje tehničku stranu. ;)
[ gilopile @ 02.04.2022. 00:51 ] @
Da, Tox.
Sve ja to vrlo dobro znam.
Zato sam rekao da sa jedne strane moze biti sektor, omni, panel, ali ne i sa druge.
Sve zavisi od udaljenosti, ali za problem koji ima pokretac i da se radi do nekih 700 metara, sve je u igri.
Uglavnom, sa jedne strane usmerena, gird i sl., a sa druge - panel, sektor i nema problema na ovoj udaljenosti.

Ono sto je bitno je to da nema univerzalnih resenja, sve je individualno u ovoj prici.

Mislim da se Borgs bas i ne razume u tematiku, pogotovo da je kupio bas ovaj Mikrotik ne bi li resio problem, a sto se nikako ne podudara sa pitanjem u prvom postu, a i generalno citajuci njegove odgovore na nasa pitanja.
E da, Omni naravno da zraci 360, ali ako sa druge strane imas grid, moze itekako lepo da se `zakaci` na nekoj osrednjoj udaljenosti, a ovde pricamo oko 500-700 metara sto je itekako ok za jednu omni antenu, tipa TP link 12 dBi i sl.

Fora je u tome sta ima od opreme. Ne kazem ja da je Omni idealna za ovu konfiguraciju ( naprotiv ), al ako je vec ima, sa druge strane ide Grid i cao.

I jos jedna stvar, sto Pedja rece, sve mora da je idealno.
Od konektora , preko kablova...Sve mora da je originalno sto se tice wifi operme i nema problema.
Svaka budzevina ovde ne dolazi u obzir, naravno.
Budzevina moze, ali da je budzi onaj koji zna sta radi i ima iskustva.



[Ovu poruku je menjao gilopile dana 02.04.2022. u 02:13 GMT+1]
[ Miroslav Cvejić @ 02.04.2022. 01:47 ] @
I dalje mi nije jasno čemu ovo. Šta se pokušava postići ako na obe strane imaju deca internet??

I koja brzina može da se očekuje na 700m? Koliko stabilna konekcija?

Bez da uzmemo u obzir koliko kuća ima sa X wifi i Y BT uređaja u tih 700m?


Pre 20 godina ovo bi imalo smisla. Danas da oba klinca uzmu po SIM karticu i VPN preko 4G će raditi brže i stabilnije a tek neka optika, kablovski, ili kakav bilo pristup internetu.

[ gilopile @ 02.04.2022. 01:51 ] @
Pa da, Miroslave.
Morace Borgs malo vise info da napise.
Mnogo je ovde nepoznanica da bi dobio konkretan savet.
[ DUSKEZ @ 02.04.2022. 16:26 ] @
Gile mozda ja imam odgovor
E pa ja sam kao klinac mislio da ako dam besplatno internet komsiji koji je 2 godine mladji od mene.Da cemo se jako lepo druziti da cemo imati isto tako svoje zajednicke fajlove na hdd ne znam igrice nesto,sad vec i ne znam.Ali ispostavilo se da komsa zna samo da ide na fb.Iako sam mu ja jedno 2 godine posle tog davao sifru za wifi jer hocu da pomognem.Posle moji otkrili pa sam morao da promenim,nisu dali.

Neznam to mi je bio neki decacki san da se svi iz ulice povezemo na jedan wifi

Ustvari davao sam i jos blizoj komsinici ali tu se stvari nisu dogodile kako sam ja zamislio ahhaha
[ I AM BORGS @ 02.04.2022. 17:49 ] @
ja nisam stručnjak (expert) za wifi, da mogu nabaviti grid nebi imao taj problem , zato sam pokušavao na različite načine. Uzimam u obzir sve Vaše savjete i predloge i komentare , i za sada nemam više živaca raditi na ovakav način, pa prepuštam sinu. Hvala svima ! Pozdrav !
[ Living Light @ 03.04.2022. 10:42 ] @
Citat:
DUSKEZ: mozda ja imam odgovor :D ...davao sam i jos blizoj komsinici :D ali tu se stvari nisu dogodile kako sam ja zamislio ahhaha

Stvari su se dogodile upravo tako kako je zamislila komsinica :D
Nista cudno... :)