[ vilyu @ 13.02.2002. 18:22 ] @
Cao svima!:) Ja sam totalni pocetnik u ovim vodama. Ono sto me interesuje je povezivanje racunara sa ostalim "kucnim" uredjajima. Za pocetak sijalica, a kasnije i nesto komplikovanije. Dakle, interesuje me sta mi je od komponenata potrebno da prikacim na racunar? Razmisljao sam da za sam pocetak prikacim neki relej koji prima signal od 5 V, a propusta 220, na paralelni port koji znam da programiram. Da li mi je lakse da kupim neki AD i DA konvertor? S obzirom da sam cetvrta godina srednje, i iz BG-a, interesuje me da tako nesto bude jeftino i da moze da se kupi u Jugi. Veoma sam zahvalan za svaku pomoc, uputstvo, savet, link, ...

Puno pozdrava
[ alex @ 13.02.2002. 20:41 ] @
Uopste ti nije potreban AD / DA konvertor ako hoces samo da palis i gasis uredjaje. Za to je dovoljna plocica sa relejima na koju ces se kaciti paralelnim portom.

Mada, znatno lepse je sve to raditi sa malim finim mikrokontrolerom
[ filmil @ 14.02.2002. 08:35 ] @
Citat:
alex:
Mada, znatno lepse je sve to raditi sa malim finim mikrokontrolerom ;)

I skuplje :> odnosno kad vec imas racunar.

poz.
[ vilyu @ 14.02.2002. 08:41 ] @
Da li mozes onda da mi kazes gde da nadjem tu plocicu, i koja je njena oznaka? Ne bih zeleo da uzmem pogresnu, pa da ostetim paralelni port. Takodje me interesuje sta se tacno podrazumeva pod mikrokontrolerom, kako se on povezuje sa racunarom i cene/performanse jeftinijih. Hvala puno.

[Ovu poruku je menjao drdrksa dana 25.07.2002 u 01:58 PM GMT]
[ alex @ 14.02.2002. 10:19 ] @
Citat:
filmil:
I skuplje :> odnosno kad vec imas racunar.

Eh, i ti sad.. Nisam pominjao cenu, vec sam samo rekao da je lepse i zabavnije, a uz to i sprecava neiskusne da sprze kompjuter (pa se onda pitamo sta je u sustini skuplje, kad uzmemo i taj rizik u obzir)..

:)

poz, alex.
[ alex @ 14.02.2002. 10:55 ] @
Citat:
vilyu:
Da li mozes onda da mi kazes gde da nadjem tu plocicu, i koja je njena oznaka? Ne bih zeleo da uzmem pogdesnu, pa da ostetim paralelni port.