[ djordje @ 31.07.2004. 22:36 ] @
Od oktobra zivim u NS u iznajmljenom stanu (nema telefona) pa mi je jedino resenje za internet wireless. Kojeg provajdera da odaberem? Bitna je na prvom mestu cena pa kvalitet
[ bOkIcA @ 01.08.2004. 01:25 ] @
(djordje, nije sala na tvoj racun)

Pao mi je na pamet oglas tipa...
"Trazim stan visoke spratnosti sa pogledom na neki WISP AP. Tel..."

:-P


materijal za razmisljanje kad vec ne mogu da pomognem:
- neobee (wi-fi)
- panline (wi-fi)
- sbb (kablovska <-- pre ces naci stan sa kablovskom nego sa dobrim pogledom ;-)
- bluenet?? (prica se da ce da pocnu sa wi-fi-om)
[ simor @ 01.08.2004. 16:09 ] @
Isto se kacim na net preko wireless-a, vec skoro godinu dana pa cu da ti kazem svoje iskustvo u vezi provajdera... (pod tim ne zelim ni na koji nacin da uvredim nikoga, samo da iznesem svoje misljenje ;)

Neobee nudi paket 64k za 1320 din, a Panline 1400 din. Ima verovatno i drugih (sub) provajdera, ali se za njih moras sam raspitati.

Neobee - dinamicka javna IP adresa
Panline - dinamicka javna IP adresa + VPN konekcija

Na neobee-ju sam bio skoro godinu dana, veza je bila prosecno losa. Razlog??? Misterija... AP, antena su dobri (ovislink 1120 + hyperlink grid 19dBi), u neobee-ju
nisu znali razlog. Na kraju je veza bila toliko losa da ni DHCP-server nije mogao da mi prosledi adresu, los ping, etc...

Nedavno sam presao na Panline i prezadovoljan sam. Protok je konstantnih 8KB 24h dnevno. Plus, nema nikakvih smaranja oko nekih ugovora i sl. Jos ti daju probnih besplatnih 10 sati da isprobas konekciju. Sve preporuke...
[ IzzY @ 02.08.2004. 16:12 ] @
Ja sam chlan jedne od wireless zajednica koja izmedju ostalog ima i internet ..mozhda si zainteresovan za tako neshto. Znachi igranje, menjanje svega i svachega i usput internet. Inache ako se odluchujesh za komercijalnog provajdera..definitivno se odluchi za panline. Ako ti je wi-fi suvishe veliko ulaganje a nalazish se u delu grada gde postoji sbb kablovksa onda mozhda nije ni to losha ideja. Bilo kako bilo srecjno :)
[ greentooth @ 21.02.2005. 11:17 ] @
Definitivno Panline.net !!!
Sve pohvale!
[ simor @ 21.02.2005. 22:30 ] @
Dobri su, sve pohvale...
Inace od 15. marta krecu sa novim snizenim cenama i novim paketima za wireless, verovatno zbog konkurencije u vidu adsl-a...
[ greentooth @ 24.02.2005. 12:22 ] @
Neverujem da je zbog ADSL-a. Imam informaciju da se ADSL neocekuje pre septembra u Novom Sadu.
[ IzzY @ 24.02.2005. 22:03 ] @
Ja sam chuo od marta. Sumnjam da bi se neobee i panline ukljuchili 6 meseci pre uvodjenja ADSL-a.
[ greentooth @ 25.02.2005. 14:46 ] @
Da, samo sto je meni tu informaciju dao momak iz Panline-a...
[ Lord_o21 @ 21.03.2005. 00:40 ] @
da li je neko pogledao cenovnik? sta znaci ona druga stavka "brzina pri dugotrajnom prenosu" , gde je btw brzina 1/2 manja???
[ IzzY @ 21.03.2005. 08:36 ] @
Ochito da flat i nije bash flat:)
Tj da te srezhu na upola manji download.
Chuo sam da je to nekim MASS downloaderima radio SBB.
[ Paradigma @ 21.03.2005. 11:41 ] @
Servis je svakako unapredjen, i za vecinu ljudi donosi za manje novca vecu brzinu. Onima koji beze od sustine sa ovakvim komentarima mogu da urgiram da im se vrate stari flat servisi. ;)

Na stranu salu pa da obrazlozim:

Pogledate li karakteristike home servisa sigurno cete uociti red u kojem pise "deljeni kapacitet - dinamičko upravljanje protokom". Ovo nije nista novo jer su i stari home servisi imali shaper. Stvar je u tome da sada explicitno stoji brzina ispod koje servis nece ici. Na tu brzinu se dolazi postepeno u nekoliko koraka ako postoji kontinuirani download na pristupnoj brzini (u pitanu su desetine megabajta). Servis treba probati a zatim donositi zakljucke. U ponudi postoje i office i premium rezimi za one kojima home nije dovoljan. Barem kod nas je uvek bilo koliko platis toliko dobjes. Trudimo se da stvari budu dobro definisane i na taj nacin postujemo kako sebe tako i korisnike.

[ Milan Tomin @ 21.03.2005. 12:37 ] @
Pouzdano znam da je Teamnet nabavio sjajnu wireless opremu.
Probaj kod njih, a mislim da su i sa cenom konkurentni.

Ne prepaljuju signal, sve rade po PS-u.

Pogledaj - nista te ne kosta.
[ djordje @ 21.03.2005. 20:27 ] @
Nikad cuo za teamnet. Gde imaju Apove?
[ nIce Cream @ 21.03.2005. 21:14 ] @
Teamnet su pajseri najgore vrste. Zaobidji.
Gomila neozbiljne dece koja su umislila da su napravili ISP.
[ PPZ @ 21.03.2005. 21:28 ] @
Sto se tice ADSL-a to je proveren fazon Grckog OTE-a (koji btw ima vecinu deonica u ptt-u).U ugovoru stoji da recimo uzimas flat rate 128/384 ADSL vezu, a onda ispod JAAAAAAKKOOOO malim slovima pise da ta brzina zavisi od trenutnog saobracaja u mrezi, itd.... mada ADSL je za sve pohvale.Sad vidim da ce iste fazone da prodaju po Srbiji.Najbolje je bilo kad sam pozvao da napravim prijavu za ADSL pa su mi rekli da ne moze jos u mom delu grada jer NEMAM BAKARNE VODOVE !!!! , , Nema veze, to je bilo pre Bozica, sada moze i ja ocekujem uskoro ADSL.Jedino sto je ovde mnogo skuplji nego sto ce biti kod vas (meni su rekli u ptt-u 2000 din. za 256/784 vezu), za 256/784 vezu uzimaju 35 evra pretplatu i 65 evra je najjeftiniji provajder....
Najjeftinija kombinacija je 128/256 i to sa 20 evra pretplate i 17 evra za provajdera.Ima i jos jedna fora, a to je ADSL FOR ALL koja je na fazonu protoka, i to: pretplata 20 evra, plus protok do 1000MB 5 evra, a do 3000MB 10 evra.Plus 0.015 evra za svaki MB prekoracenja.Ja mislim da vam je najbolje da se organizujete u lokalu, da uzmete jednu ADSL 256/784, postavite AP, i 5 vas placa po 400 din. mesecno.Plus igrate igrice preko net-a, razmenjujete fajlove, itd...
[ IzzY @ 22.03.2005. 08:58 ] @
Hm...teamnet se nikad nije mogao pohvaliti svojim uslugama i uvek je imao KRSH link, zatvorene portove....bla bla bla.
Shto se tiche panline-a videcjemo kako rade novi paketi. Stari su bili sasvim ok, tj radili su sasvim ok njihovi home paketi. Panline-u po meni jedino nedostaje lokalni protok, oni su obecjavali vishe puta da cje to da se pojavi, ali ja makar josh nisam primetio da se to pojavilo. Iskreno nervira slanje i primanje mail-a pri brzini od par kb/s shto je kod neobee-a 300kb/s. Toliko od mene. Za ADSL cjemo da vidimo, kad bude onda cjemo o njemu ovo su sve shpekulacije. Loshe je shto kod ADSL-a nema zagarantovanih protoka i zbog ludachke agregacije. Mada treba uzeti u obzir da ni na zapadu ADSL ne radi tako dobro.

Za shta god da se odluchite...sve je bolje od dial-up!!!
[ genesys @ 22.03.2005. 09:19 ] @
Citat:
PPZ: Sto se tice ADSL-a to je proveren fazon Grckog OTE-a (koji btw ima vecinu deonica u ptt-u).



Sedi, kec. OTE ima manjinsko vlasnistvo u Telekomu.

Citat:

U ugovoru stoji da recimo uzimas flat rate 128/384 ADSL vezu, a onda ispod JAAAAAAKKOOOO malim slovima pise da ta brzina zavisi od trenutnog saobracaja u mrezi, itd.... .


Verovatno mislis na agregaciju...

Citat:
Pouzdano znam da je Teamnet nabavio sjajnu wireless opremu.
Probaj kod njih, a mislim da su i sa cenom konkurentni.



Mereni protok 2.5 din/Mb, od flat-rate ni f. 2 AP u gradu. To nije konkurencija ni panlajnu ni neobiju.

Citat:
Ochito da flat i nije bash flat:) Tj da te srezhu na upola manji download


Opet se vracamo na definiciju flat-a.

Sta je po tebi flat-rate? 1MB/s neogranicheno pa vozi Mishko? I na trulom kapitalistickom zapadu sa ultra-razvijenom telekomunikacionom infrastrukturom za nashe pojmove imas limit. Beshe 20-30 evra za mesec dana flat rate, brzina je 512kB ili 1MB/sec sa limitom od 3 Gb (nemacki operator, nije DT). Ako predjesh limit prodajesh jedan bubreg da bi platio rachun. Pa ja sam na najsporijem 64k linku kod panlajna za mesec dana prevlacio vishe od toga :-)
[ xensho @ 28.04.2005. 17:49 ] @
Evo ovako, znaci samo da vam pokusam obratiti paznju na par stvari. Trenutno najbolji ISP za wireless mrezu u Novom Sadu je Neobee. Imaju najbolji link tj. najveci ulazni protok u ns sto je apsolutno nebitno al nema veze, to je cisto napomena. Malo se salim, evo malo ozbiljnijih informacija. Od ISP-a za wireless postoje samo dva koja ce zadovoljiti potrebe korisnika kao sto ste vi i ja a to su Neobee & PanLine. Ako ste resili izmedju te dve stavke da predjemo na drugu stvar. Da bi wireless connection bio dobar potrebno je imati dobru opremu i imati dobrog majstora (ako je neki prijatelj koji je expert jos bolje) koji ce biti u stanju da vam podesi istu i najbitnije da vam dobro usmeri antenu i jos bolje fixira istu. Naravno najvecu ulogu u celoj prici ima opticka vidljivost koja ce omoguciti talasima da prolaze do AP-a. Ako je opticka ok znaci AP se vidi znaci mozete ocekivati i konstantan protok a ako do AP-a imate nesto tipa '2 zida, 3 drveta i jednu zgradu' onda jbg, signale moze da vam omete cak i onaj FIRST-ov radio. :)
[ grof21 @ 04.05.2005. 10:12 ] @
Stigla je i konkurencija u novi sad. Beogradska firma Beogrid je postavila ap-ove u Novom sadu. U beogradu sve funkcionise fenomenalno, a cene su smesne napram nasih provajdera. naime 512kbps flat za 2600 dinara. Pa ljudi gde to ima? izgleda da nas onda nasi provajderi u ns deru ko stoku. plus imaju dc hub za razmenu fajlova izmedju clanova mreze. a veza je izmedju clanova 1mbit za clanarinu od 400 i nesto dinara mesecno. Gospodo provajderi iz novog sada zapitajte se malo i SPUSTAJTE CENE internet je pojeftinio a vi i dalje po starim cenama.




Dok ima ovaca bice i shishanja............
[ djordje @ 06.05.2005. 21:19 ] @
Gde su im AP-ovi?
[ grof21 @ 07.05.2005. 11:25 ] @
Na tvrdjavi!!!
[ nIce Cream @ 09.05.2005. 20:48 ] @
Dokle god ima ovaca, bice i beogrida.
Svi bi da prave pare na wirelessu, ali nece to jos dugo trajati.
[ grof21 @ 09.05.2005. 21:06 ] @
Citat:
nIce Cream: Dokle god ima ovaca, bice i beogrida.
Svi bi da prave pare na wirelessu, ali nece to jos dugo trajati.


Kako to mislis? Imas nesto protiv wireless interneta?
[ IzzY @ 10.05.2005. 06:43 ] @
Reche on koji koristi wireless od neobee-a<metrohive.net> koji je do juche pljuvao na sva usta....
[ nIce Cream @ 12.05.2005. 20:19 ] @
Njega koristim samo za 80 i https, tako da tishina.
BTW, izzy, videcu kako ces se lepo provoditi sa svojim drugarima iz beogrida kada pocnu da nam djubre grad pojacalima.
[ grof21 @ 12.05.2005. 23:29 ] @
Djubre? Kako te samo nije sramota da prichas tako o konkurenciji? Nadji mi nekog u Beogradu da se zali na Beogrid.
Nisu ni poceli da rade a ti vec tako.
Zavuci se u svoju lokalnu mrezu i cuti.
[ nIce Cream @ 13.05.2005. 00:04 ] @
Pre svega, nswireless.org mreza nema nikakvu konkurenciju, niti se takmici sa nekim, samo tezi da izgradi kvalitetnu lokalnu infrastrukturu koju gradjani mogu besplatno da koriste i da se zezaju na mrezi. Cim se pojavi novi provajder ili sta vec, i pocne da nabada pojacala i time nama stvara probleme i iziskuje nova ulaganja neprestano.
A ti mi nadji nekoga iz Beograda ko se ne zali na beogrid.
Moj rad u mrezi, kao i mnogih drugih ljudi je cisto dobrovoljan, i cist hobi, ali i trosak, i naravno da me nerviraju provajderi sa svojih 4W po APu, i nervirace me do daljnjeg ako nastave bezobrazno i nemoralno da se ponasaju.
Posle svega, ne odgovaraj tako bezobrazno, i zavuci se sebi znas vec gde.
Tebe niko nije napao, i ne ponasaj se kao da si zivotnu ustedjevinu investirao u beogrid.
[ Baja Gaša @ 13.05.2005. 07:12 ] @
Evo, ja sam iz Beograda i ne zalim se na "Beogrid". Naprotiv, mogu samo da ih preporucim. :) U poslednje vreme su mnogo popravili odnos sa klijentima, sto je za pohvalu, za razliku od "velikih" provajdera kojima ije vazno da li ce imati 120 ili 122 korisnika.




_____

avast! Antivirus <http://www.avast.com> : Outbound message clean.


Virus Database (VPS): 0519-2, 12/05/2005
Tested on: 13.5.2005 8:08:37
avast! - copyright (c) 2000-2004 ALWIL Software.
[ nIce Cream @ 13.05.2005. 08:38 ] @
Nisam mislio na korisnike koji se zale na njih i njihove usluge, nego ostale community mreze kao sto je BGWireless recimo.
[ IzzY @ 13.05.2005. 08:48 ] @

Videcjemo Nenade...videcjemo.....kad dodju i budu imali 20 ap-ova po gradu. Chinjenica shto vishe mrezha svima cje loshije da radi.
Mada nema nishta zdravije od konkurencije.

lichno mishljenje:
1)Beogrid nije uopshte tako jeftin kao shto ga ovde neki predstavljaju.
2)Od wireless-a se niko od nas Nenade necje obogatiti, ja prvi planiram da uzmem neki kabel<ne mislim na novosadske kablovske mrezhe jel je to SRANJE gore od dial-up> chim bude neka normalna ponuda. Zhica je zhica....mada su to sbb i ns cable uspeli da ljudima smuche.
3)Po meni je neobee sasvim ok kao provajder...i ima lokalni protok samo ga ne reklamira na sva vrata i ne naplacjuje ga dodatno. Chuo sam priche po gradu da cje i panline da uvede lokalni protok.
4)Ostaje nam da chekamo i da vidimo...ko ne planira da zaradjuje od wireless-a njega ne kachi uopshte to ko cje sve da ima kakve ap-e u gradu. Samo cje obichni smrtnici imati vishe opcija...a sa HL2424 gridom<koji sada ima sasvim prihvatljivu cenu> cje sigurno svima da radi.

Aj pozdrav sada, a za BEOGRID ...DOBRODOSHLI....bilo je i vreme.....
[ nIce Cream @ 13.05.2005. 09:00 ] @
2) naravno da nece, ali to je jedini nacin za sada, cenovno dovoljno prihvatljiv da sa drustvom napravis mrezu za svoje potrebe, i sada u tom nekomercijalnom spektru treba da dodje jedan neobee ili beogrid i da nabije 2W na vertikalu, samo zato sto mu se moze, ne brinuci o drugima.
4) jedva da i sa hlinkom 24 radi nesto na 2.4... i od ovih sadasnjih provajdera, a ne jos kad dodju ovi iz Beograda.

Aj pozdrav sada, a za beogrid .... vratite se u Beograd ... ne dirajte naš vazduh.
[ Veljko @ 14.05.2005. 13:40 ] @
;)

Slucajno znam da su svi AP-ovi u NS 60mW bez pojacavaca, sa kvalitetnim antenama.
Te price o 2W su smesne. Svo ko se bar malo razume zna da ce sa pojacavacima samo napraviti ssum.

Omni je proslost ....

[ nIce Cream @ 14.05.2005. 17:49 ] @
Da, slucajno
[ Interactivs @ 20.05.2005. 12:56 ] @
Aj pozdrav sada, a za beogrid .... vratite se u Beograd ... ne dirajte naš vazduh.
[ grof21 @ 20.05.2005. 13:23 ] @
Pa kad nashi provajderi nisu toliko obzirni prema svojim korisnicima, moje misljenje je da treba drugima da pruzimo sansu.

.......makar bili iz Beograda.........


P.S. Ako ne budu valjali mi cemo da presudimo.
[ IzzY @ 21.05.2005. 09:10 ] @
A koji nash provajder je bezobrziran? I zashto?
Po mom skromnom mishljenju chak su izrazito tolerantni i spremni za razlichite vrste dogovora.Samo nastupish kod njih fino i sve mozhe da se dogovori.

Neobee se jedino malo igra sa pojachalima..mada treba i to razumeti neobee je krenuo fer i onda se nadje budala i odma pored njih stavi ap na istom kanalu i sjebe sve, a neobee ipak zhivi od toga dok se vecjina ostalih zeza.
[ nIce Cream @ 21.05.2005. 09:43 ] @
BTW, "Grofe", panline.net ima usmeren uskougaoni sektor ka petrovaradinu.
[ grof21 @ 21.05.2005. 21:06 ] @
Cena igra ulogu, zashto sve mora biti toliko drasticno skuplje kod nas u novom sadu.
ah da
Citat:
nIce Cream: BTW, "Grofe", panline.net ima usmeren uskougaoni sektor ka petrovaradinu.


Odskora tek ali to je slabo. Zasto se niko nije setio da stavi Ap na tvrdjavu ili na blok zgrada a ne da se lovi signal na 6 i vishe kilometara.
[ Miroslav Jeftić @ 08.05.2006. 18:13 ] @
Odnedavno sam u NS-u i na lokaciji gde sam trenutno (Novo naselje) je jedino moguć wireless net (modem više ne računam u net). Ako bi neko mogao da mi pomogne i kaže da li u ovoj listi AP-ova prepoznaje nekog komercijalnog provajdera (znači, zanima me koji je čiji AP ); naročito me zanimaju AP-ovi NSWireless2 i SlobodaBistrica pošto imaju najbolji signal. Hvala~



[Ovu poruku je menjao Bryan Fury dana 08.05.2006. u 19:15 GMT+1]
[ djordje @ 08.05.2006. 18:31 ] @
Posto si izgleda signal merio AP-om podaci verovatno nisu tacni al neka to neko drugi potvrdi.

blvcl85 je Neobee ciji predajnik je na jednoj od 3 kule sa crvenim krovom na kraju bul. cara lazara.

NsWireless je neprofitna mreza, i dobijas internet kroz nju po dogovoru : http://www.nswireless.org/

[Ovu poruku je menjao djordje dana 08.05.2006. u 19:58 GMT+1]