[ zoran0406 @ 07.09.2004. 18:42 ] @
Skoro sam dosao u posed nekoliko knjiga og Toni Buzana u kojima se govori o MAPAMA UMA, BRZOM CITANJU, KORISCENJU OBE HEMISVERE MOZGA i slicno, pa me zanima da li je neko to vec citao i koliko je to autenticno, kao i koliko je on autentican kao autor?
knjige koje imam:
1. Brzo Citanje
2. Koristite obe hemisfere mozga
3. Mape uma
4. Moc decjeg uma
5. Pouka iz umetnosti zongliranja (naucite kako da ucite)
6. Savrseno Pamcenje
[ Mister Big Time @ 08.09.2004. 04:20 ] @
LOL
jel to ona metoda sto koristi izvesni Zarko Radosavljevic i njegov kompanjon profesor Milinkovic?
[ zoran0406 @ 08.09.2004. 10:34 ] @
Mislim da jeste, u stvari siguran sam da jeste, ali nisam siguran koliko je to autenticno.
[ Dylan Dog @ 09.09.2004. 09:20 ] @
Autor nije naročito autentičan.Ništa od toga on nije izmislio već te metode odavno postoje.Npr. neke od tih metoda su koristili još stari Rimljani.
Škola koja propagira njegovo učenje kod nas je slična kompjuterskoj školi gore pomenutog prevaranta.Služe se demagogijom i obmanom a ciljna grupa su im slabo obrazovani i lakoverni ljudi i studenti na ivici akademske propasti.Jako su slični sekti.Poenta svega toga je ispiranje mozga i njegovo programiranje da funkcioniše na određeni način i naravno da ti uzmu velike pare u što kraćem periodu.
Memoriju možeš da popraviš tim tehnikama u smislu da učiš brzo gomilu nepotrebnih podataka recimo ako imaš sto nepovezaanih pojmova a treba da naučiš njihov redosled.A to ti apsolutno ne treba osim ako nećeš da se prijaviš za neko takmičenje u memoriji ili da impresioniraš drugove kako možeš da naučis njihove brojeve telefona u rekordnom roku.
Ono što oni pričaju kako ćeš da naučiš ispit koji se uči 3 meseca za dve nedelje je glupost.
To brzo čitanje je takođe neupotrebljivo u slučaju čitanja ozbiljne literature.
Mape uma nisu naročito loša stvar ali ko ima vremena da crta mapu i da je boji raznim bojama , brže je bez toga.
Da rezimiram :O školi ni ne razmišljaj a od tih knjiga ne očekuj ništa spektakularno.
[ Pjotr86 @ 21.10.2006. 15:19 ] @
evo da ti kazem jedan primer

Bivsi decko od moje sestre je sa tom metodom ucenja zavrsio pravni fakultet sa prosekom iznad 9...

Ja sam kao nesto krenuo mnogo mi je zanimljivije da ucim tako nego da blejim u dosadne beleske i ucim...ovde se makar zanimas pravis pricu i tako..neces morati da ponavljas do besvesti lekcije sa onakvim ucenjem

mozda ce u pocetku izgledati kao ju ala je ovo dugacko tralala potrebno je vreme da se uvezbas treba da budes samo strpljiv i uporan

i za ono brzo citanje drugarica je isla sa mnom u razred u srednoj skoli i citala je dva do tri reda odjednom naravno to je vezbala valjda oko godinu dana tako da pomaze to navali i ne odustaj

uvezbaces se vremenom
[ Goran Aničić @ 23.10.2006. 00:55 ] @
Citat:
Pjotr86: evo da ti kazem jedan primer

Bivsi decko od moje sestre je sa tom metodom ucenja zavrsio pravni fakultet sa prosekom iznad 9...

Ja sam kao nesto krenuo mnogo mi je zanimljivije da ucim tako nego da blejim u dosadne beleske i ucim...ovde se makar zanimas pravis pricu i tako..neces morati da ponavljas do besvesti lekcije sa onakvim ucenjem

mozda ce u pocetku izgledati kao ju ala je ovo dugacko tralala potrebno je vreme da se uvezbas treba da budes samo strpljiv i uporan

i za ono brzo citanje drugarica je isla sa mnom u razred u srednoj skoli i citala je dva do tri reda odjednom naravno to je vezbala valjda oko godinu dana tako da pomaze to navali i ne odustaj

uvezbaces se vremenom


Prvo pa muško, prva poruka - pa ni manje ni više pismo podrške ;) Ko se opredeli za ovu "tehniku" može da dostigne brzinu čitanja od 600 stranica na sat, bar tako izjavljuju "učitelji" ;)
[ zaraza @ 23.10.2006. 01:01 ] @
@pjotr
nauciti nesto napamet i to izdeklamovati na ispitu nema veze sa stvarnoscu...
ajd, bas ga pitaj sada nesto od toga sto je ucio, da vidimo koliko ce se setiti :)

ne postoji nesto sto se zove brzo ucenje...u stvari postoji, ako cemo da ucimo napamet i da zaboravimo sve za 3 dana...
ako studiaras nesto i zelis da se bavis necim to nije nacin....
[ fanfon @ 23.10.2006. 18:59 ] @
O ovoj temi je vec toliko raspredano da ne vredi trositi reci. Koristite pretragu. Mape uma nemaju ama bas nikakve veze Zarkom Radosavljevicem osim sto ihje koristio da namami ljude na svoj "nauci za 7 dana" kurs. Niti ih je on izmislio, niti pomocu njih moze da nesto nauci nekog jer ih ni on ne razume, vec je platio druge da ih uoptrebe u kursu. Po meni, on ih je samo zloupotebio. Sve te tehnike su dobre, ali kao i mnogo druge, imaju ograniceno polje primene. Ne mogu se nauciti za 7-10 ili 30 dana vec se moraju kontinuirano vezbati duze vreme da bi se mogle konkretno primeniti. Znam lika koji je ucio na pravu ko lud(bez ovih tehnika), imao je skoro sve desetke i kad je zavrsio fakultet, pitao sam ga koliko je zapamtio od svega i rekao mi je da nije skoro nista. Zna osnove i kako sve funkcionise i gde sta da trazi, ali teorija i praksa su totalno razliciti pojmovi. Kad god sam pricao s njim o pojedinom ispitu(dok je jos studirao), video sam da uci sa razumevanjem a ne napamet. Ne mozes u glavi drzati 30 ispita posle zavrsenog fakulteta pa da si ne znam kakav genije...
[ alokiN_GL @ 27.04.2007. 18:02 ] @
Bolje ista nego nista:)
[ Smesak @ 25.10.2007. 13:52 ] @
Sad vec ulazimo u memoriju.To sto uci na taj nacin pa yaboravi to je zato sto onog ko uci,ta materija ne zanima puno pa je normalno potisne,mehanizam odbrane.
Da bi ti to preslo u dugotrajnu memoriju moras da (kako ja to kazem ponavljas u glavi) ako si to ukapirao
treba neko vreme da ponavljas tako da bi preslo u dugotrajnu memoriju!!!
Tako da su te tehnike dobra stvar!!!
Sto se tice brzog citanja literature,jako je tesko ako su tu ti termini slicni recimo u farmaciji,a ako si dosta dugo u toj bransi tj. ako dobro baratas tim recnikom dosta ce ti ubrzati!!!
p.s.treba dosta vezbe!!!
[ yaelo @ 28.10.2007. 20:37 ] @
Probao sam i radi ali nije baš kao što piše u knjigama. Što se tiče tehnike brzog čitanja stvarno ubrza čitanje ali ponavljam nije baš toliki napredak i treba malo vremena da shvati u čemu je fora, par minuta, ali za primenu treba mesec, dva. Kod mene je napredak bio posle mesec dana i više nego duplo. Takodje pri čitanju večeg texta posle nekog vremena dolazi do osetnog usporenja. Znači idealno za krače textove. Onima koji pročitaju 500,600 strana na sat respect, mada tako nešto nisam video. Mape uma nisam ni video. Savršeno pamčenje sam takodje probao na faksu mada i radi posle mnogo vežbe, ali nije tako kao što zvuči. Daleko od toga da če neko posle ove knjige i ne znam kakvog vežbanja da pročita knjigu od 1000 strana i da je zna napamet. Takodje je i primena ovakvih tehnika ograničena.
[ nesha1972 @ 29.02.2008. 20:01 ] @
Da li je neko od vas pohađao kurs brzog čitanja?
Interesuje me da li se nešto nauči na tom kursu i da li je vredno para.
Pozdrav
[ igor rakic @ 30.11.2008. 14:16 ] @
Lično pohađao više edukacija o IQ tehnikama u Srbiji i inostranstvu.

Lično ih primenio na studijama i diplomirao sa prosekom 10.

Osnovao konsultantsku firmu za razvoj u kojoj se primenjuju ove tehnike i što se tiče vremena i kvaliteta rada rasturamo konkurenciju.

Čitanje je apsolutno primenljiva tehnika za čitanje svake vrste literature.
Problem je ko te obučava i koliko slušaš to što ti se priča. U nekom prethodnom životu, za vreme studija jesam radio kao trener na ovakvim kursevima i fakat ih primenjivao u praksi... Za one koji kažu da to nema veze sa mozgom, u principu je reč o vrsti ljudi koja po "difoltu" kuka na život. Al šta da se radi...
U Srbiji sada postoje dva čoveka koji nekog mogu da obuče da čita brzo.
Jedan se zove Časlav Mančić, a drugi sam ja, ali se ni jedan od nas više na bavimo tim zanatom. Stoga fakat sve što se u protekle dve godine Srbiji prodaje pod tim geslom jeste "zemanje na novci" od naroda.

Ali da tehnika radi - radi. Istina je da je Buzan napravio dobar PR i ništa više, ali on radi. Bolje da radi nego da viče kako nešto ne može.

Nervira me samo brdo klasičnih balkanaca koji "tračare" o ovim tehnikama. Probajte ljudi pa onda pričajte...


Bilo ko ko hoće - obučiću ga da čita duplo brže - on neka kaže u koliko se kladimo (NE PRIHVATAM OPKLADE ispod 1000€)
[ Nebojsa Milanovic @ 30.11.2008. 14:23 ] @
Igore, razmisliću o opkladi sa Vama, ali da prethodno na ES-u detaljno izložite svoje mišljenje o Žarku Radosavljeviću, čoveku koji je po odnosu lični marketing-lično znanje bez ikakve konkurencije u Srbiji (verovatno i šire ) :)

Mnogi zbog tog njegovog nastupa smatraju da je upravo on rodonačelnik tih "tehnika"
[ ptak 13. @ 30.11.2008. 15:06 ] @
E sad moram i ja da se umesam. Ja licno verujem u metodu da sve moze da se uvezba...sta hocu da kazem, postoje fore za brzo racunanje, brzo pamcenje, brzo citanje. Pre svega po naucnom metodu poznato je da je svega nekoliko procenata ljudskog mozga istrazeno a onih ostalih par desetina procenata je jos uvek misterija.
Ja licno verujem i znam da postoje ljudi koji imaju potpunu kontrolu nad svojim mozgom te stoga mogu da uspostave kontakt sa svim svojim organima preko mozga. O cemu se zapravo radi, postoje ljudi koji mogu da prodju savrsenu napravu detektor lazi bez ikakvih problema, ali svojim mozgom kontrolisu impulse...Postoje ljudi koji jako brzo mnoze, sabiraju, oduzimaju....e sad to je vise fora npr mnozenje sa brojem devet i nekim jednocifrenim brojem je moguce obaviti za svega 1 sekundu a da ne znate tablicu mnozenja napamet. uzmete ispred sebe prste leve i desne ruje i sad imate zadatak da kazete koliko je 9*5 e sad do je lako nama koji smo naucili tablicu mnozenja napamet, ali detetu od nekoliko godina je to inzvanredno tesko. E kako bi ste to detu objasnili uzmete i kazete mu 9*5 je koliko i sad fora je postavi ruke ispred sebe i sa leva u desno izbroji 5 prstiju. peti prst je palac leve ruke, njega savije i rezultat je sledeci na levoj rucu svaki prst je jedna cifra znaci mali prst je cifra 1 do mali .... e sad to ostalo mu je levo od palca 4 prsta sto je prva cifra resenja, na desnoj ruci je ostalo 5 prstiju sto je druga cifra resenja i resenje je 45. E sad to je jedan prosta psiholoska fora, takvih je jos mali milion i tako da pomocu toga moze sve da se nauci i uvezba...
Znaci zakljucak je mozgom moze da se racuna, cita, zaustavi disanje, zaustave impulsi ili odrzavaju i sl. sve to u jako jako brzom roku, samo sto se sve uci. Kinezi su experti za komandovanje mozgom na unutrasnje organe dog su egipcni majstori za matematiku i brzo citanje i sl. Sve to zavisi od koeficijnta IQ.
Toliko od mene za sada !
[ Nebojsa Milanovic @ 30.11.2008. 15:36 ] @
Citat:
ptak 13.:
O cemu se zapravo radi, postoje ljudi koji mogu da prodju savrsenu napravu detektor lazi bez ikakvih problema


Znaš li ti uopšte šta je detektor laži?

[ ptak 13. @ 30.11.2008. 15:53 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Znaš li ti uopšte šta je detektor laži?

Naravno da znam, i ne vidim razlog ovog pitanja ali dobro.
Naime to sam naveo kao primer. Ja priznajem da sam mladji sigurno do tebe pa eto mozda znas vise, ali detektor lazi je sprava sa pisaljkom koja meri odnosno daje grafik otkucaja srca .... poznato je da kada je covek u nezgodnoj situaciji odnosno kada pocrveni, pokusa da slaze, krvni pritisak coveka raste, samim tim i odkucaji srca te to registruje detektor lazi. Kazi ti meni sta tu ima lose sto sam napisao. Cist primer je to da ako neki mogu da prodju taj test bezbedno a u stvari su prevarili detektor, to znaci da mozgom mogu da kontrolisu rad srca, otkucaje i sl. Kazi mi molim te bez ljutnje, sarkasticnih izjava, i sl. sta ima lose u mom prethodnom postu, svako demantovanje je dobro doslo sem onog ovo celo nije tacno, ili ovo je nemoguce !
[ Nebojsa Milanovic @ 30.11.2008. 15:58 ] @
Suština je da je detektor laži daleko od savršene naprave.

On je samo pomoć u ispitivanju nekoga i njegovi rezultati se moraju posmatrati u kontekstu svih ostalih činjenica o tom ispitivanom licu i delu za koje se tereti, a ne da se bezrezervno kaže prošao ili nije prošao...
[ ptak 13. @ 30.11.2008. 16:36 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: Suština je da je detektor laži daleko od savršene naprave.

On je samo pomoć u ispitivanju nekoga i njegovi rezultati se moraju posmatrati u kontekstu svih ostalih činjenica o tom ispitivanom licu i delu za koje se tereti, a ne da se bezrezervno kaže prošao ili nije prošao...


Skontao sam o cemu pricas, stavio si deblja slova na ono savrsena naprava, to je trebalo da ide pod navodnike ali sam zaboravio.

U svakom slucaju hvala. Kazi mi sta mislis o ostatku posta, ovde je pre svega bitno cuti vise misljenja. Inace moj post je moje misljenje, odnosno misljenje osamnaestogodisnjaka.
[ brainbuger @ 30.11.2008. 17:25 ] @
Evo pokušaću da dam svoj mali doprinos ovoj temi, i trudiću se da budem što je moguće više objektivan i opšem kako je to izgledalo na mom primeru.

Citat:
igor rakic
U Srbiji sada postoje dva čoveka koji nekog mogu da obuče da čita brzo.
Jedan se zove Časlav Mančić, a drugi sam ja, ali se ni jedan od nas više na bavimo tim zanatom.



Lično sam (po preporuci jedne prijateljice) bio na jednom od tih kurseva pre nekih 5 ili 6 godina u Etnografskom muzeju, i to bas kod gospodina Časlava Mančića. Bio je to dvodnevni kurs koji je obuhvatao više tehnika : mape uma, tehnike pamćenja i tehnike brzog čitanja i još neke kojih se ne sećam. U svakom slučaju od svega toga meni su se najviše dopale mape i nastavio sam da radim aktivnije na njima. Svidele su mi se jer sam i sam imao neki svoj lični način kako da organizujem beleške, pa mi je delovalo da ću ako ništa barem taj lični sistem malo upgrade-ovati :)


U to vreme sam imao ozbiljnih problema kada bih pripremao neke teže ispite istovremeno, pa mi se često dogadjalo da silne nabubane podele počnu da mi se mešaju i pored svog pokušaja da ih organizujem. Učio sam tako što bih pravio na posebnom papiru beleške i to uglavnom linearne beleške (tj. pisao linije teksta jednu ispod druge) i eventualno podvlačio bitno različitim bojama. Kada sam počeo da primenjujem mape, postalo mi je u početku mnogo teže jer sam morao da se prvo odviknem od mog starog načina vodjenja beleški. Morao sam više da crtam i to me je usporavalo. Na moju sreću, po prirodi sam jako uporan i tvrdoglav čovek :) pa sam i dalje nastavio raditi, iskreno tek posle nekih 5-6 nedelja počeo sam da primećujem neke performanse. Mogao sam daleko više naučenog materijala da hendlujem u glavi, i sve redje bi mi se dogadjalo da pomešam naučeno. Ali glavna fora u svemu tome je što mnoge od tih mapa čak i danas kad pogledam mogu da se setim onoga što sam tada učio. Sa mojim starim linearnim beleškama i posle samo par meseci mnoge stvari bi otišle u trajni zaborav.


Tehnike brzog čitanja nisam nastavio da primenjujem i dan danas čitam na uobičajen način. Ne mislim da je ništa teško, ali jednostavno nisam uspeo da ostanem istrajan kad je čitanje u pitanju. Tehnike pamćenja koristim uglavnom kod pamćenja dugačkih stručnih naziva ili velikih podela i nizova. Ali zato mape uma koristim jako često, kod programiranja ili projektovanja veoma, mnogo mi pomažu za razmišljanje o nekom problemu, inače u skoro svakoj pročitanoj knjizi (ne samo u priručnicima ili udžbenicima) čuvam po minimum par mapa sa kojima se na blic mogu setiti skoro svih delova knjige. E sad, možda ja i nisam najbolji primer njihove upotrebe, i možda sam tu tehniku malo više promenio i "prilagodio sebi", ali eto, meni lično su dosta pomogle.


Citat:
igor rakic:
Bilo ko ko hoće - obučiću ga da čita duplo brže - on neka kaže u koliko se kladimo (NE PRIHVATAM OPKLADE ispod 1000€)



Igore, nemoj me shvatiti pogrešno ali mislim da ovakve poruke javnosti nisu dobre i doprinose stvaranju pogrešne slike koja više podseća na nekakvu masovnu manipulaciju. Zašto? Iz prostog razloga jer nismo svi isti. Čak i da je predavač lično Toni Buzan ili šta znam ko, ključ je i dalje u onome ko prima znanje i da li to znanje primenjuje. Iz ličnog iskustva mogu da kažem da mape uma a ni brzo čitanje nisu nešto preterano teško za naučiti, ali daleko od toga da su tehnike kojima se ovladava za para dana. Kao i za sve u životu, mislim da je potrebno neko vreme vežbanja i ono najbitnije - samodisciplina (istrajnost) . Neki ljudi to nisu u stanju da urade, uglavnom zbog manjka samodiscipline i pre ili kasnije popuste i vrate se na staro, pa je prema tome jako teško (i malo neozbiljno) garantovati 100% da će svako postati uspešan.

Što se tiče gospodina Žarka Radosavljevića, mogu da kažem samo da sam zbog gore navedenih razloga da "nismo svi isti", jako skeptičan kada su u pitanju njegove procene o uspešnosti tih metoda. Mislim da upravo takve marketinške strategije i dovode do toga (što mi je inače jako žao) da od tebe kao predavača dobijemo ovakvu konstataciju :


Citat:
igor rakic:
Nervira me samo brdo klasičnih balkanaca koji "tračare" o ovim tehnikama. Probajte ljudi pa onda pričajte...




[Ovu poruku je menjao brainbuger dana 30.11.2008. u 18:39 GMT+1]
[ ptak 13. @ 30.11.2008. 19:13 ] @
@ brainbuger
E sad pitanje za brainbuger ovako, da li bi mogao da nam blize opises na sta lice te tvoje linije kako si ih nazvao ili mozda da skeniras nesto da vide ljudi kako to izgleda makar samo jednu stranicu ?
Moje sledece pitanje je koliko dana je trajao daj dvodnevni kurs, odnosno da li je kurs traja dva dana, ili je kurs trajao vise dana ali 2x dnevno, odnosno isao si na casove dva puta u jednom danu, a onda tako nekoliko dana ? pojasni to malo molim te, jako sam zainteresovan za ovo.
Sledece pitanje je da li je te mape uma tebi prof objasnjavao iz istoimene knjige koja je gore navedena, i da li se te mape uma mogu savladati bez profesora, samo uz pomoc knjige.
Onda kazi mi oko tih mapa uma, sta si ucio, naime o cemu se radi, ja sam elektrotehnicar energetike i te mape ne bi primenjivao mnogo u mojoj struci jel kod mene svako zato ima svoje zasto, ali nprimer u nekoj teorijskoj nauci ili sl bi primenio ovu metodu, sta si konkretno ucio pomocu ovoga ?

Eto to su neka najopstija pitanja za sada, nadam se da ces nam dati odgovore na ova pitanj, cisto da vidimo kako sve to funkcionise.
[ igor rakic @ 30.11.2008. 19:30 ] @
Kao većina stvari u Srbiji NL PRO ima super početak, OK sredinu, a kraja nema.
Ja nisam bio ni na jednom njihovom kursu, ali znam ljude koji su radili kod njega i zanm šta su polaznici mogli da nauče...
Elem, tu neću da govorimn ništa, ali jedno znam, a to je da je čovek u nameri da promoviše svoju ideju iskoristio priču o čitanju, buzanu itd. fakat nije bi ni na jednom kursu kod nas (do sam ja radio tamo).
Opet, iako je reklama mnogo bolja od sadržaja, uvek sam pre za varijantu da neko uradi nešto, kao što je žarko uradio, nego da kritikuje postojeće znanje. Fakat zbog toga što sam čuo za njega i za njegov mali IQ i IT hokus-pokus, sam sam krenuo na jedno takvo putovanje i završio tamo gde sam sada. Hvala mu na tome.
Dakle, da je folirant jeste, ali da pokreće ljude na razimišljanje to je sigurno.

PS
Što se tiče izazova za OPKLADU . mala šala, uskoro će sve ove tehnike, pod prokroviteljstvom jedne domaće, respektabilne ustanove biti dostupne svima, po veoma povoljnoj ceni ili for free... (Irski scenario)
[ igor rakic @ 30.11.2008. 19:42 ] @
Ok.
Malo sam temperamentan, priznajem.

Izabrao si prvi kurs koji bi trebao da dođe na kraju
Red bi trebalo da bude: Čitanje pa Učenje (mape i pamćenje kao posebni kursevi su prlično nepotrebni, bolje je uzeti ova dva pa raditi na konsultacijama sa instruktorima.... )


Da li za dva dana može da se usvoji tehnika?
Može, svakako, ali navika da se on primenjuje se uspostavlja 3 nedelje, zbog toga svako mora da vežbucka malo... (30 minuta dnevno).
Statistike koje sam ja vodio pokazuju sledeće:
Čitanje - dva dana poboljšanje od 90 do 600 % (ovo poslednje ne sme da se priča, jer niko ne bi verovao, ali je tako)
Pamćenje - dva dana poboljšanje oko 130%
Mape - dva dana nema bitne promene, osim ideje, ali nakon mesec dana rezultat je fantastičan - mnogostruko se povećava kako brzina, tako i razumevalje i percepcija cele materije.





Kako ja radim sa mojim zaposlenim i sa prijateljima:
Dam im introduction od dva dana po 4 sata za čitanje i pustim ih da vežbaju. onda radim coaching recimo prvoh mesec dana jednom nedeljno po sat vremena, a nakon toga jednom mesečno po dva sata. Za šest meseci svako čita oko 500% kvalitetnije nego pred treninga.



[ Nebojsa Milanovic @ 30.11.2008. 20:17 ] @
Citat:
igor rakic: Kao većina stvari u Srbiji NL PRO ima super početak


Igore, ovom izjavom ste celokupan Vaš kredibilitet stavili pod znak pitanja, zato Vas molim da je detaljnije obrazložite.

Dakle, šta je to što je dobro bilo u početku, bilo u sredini, ili na kraju Žarkovih "poslova"?

Citat:
igor rakic: uvek sam pre za varijantu da neko uradi nešto, kao što je žarko uradio, nego da kritikuje postojeće znanje. Hvala mu na tome.


Slično pitanje kao i prethodno, dakle šta je on to uradio osim što je bezočno lagao u svrhu sticanja materijalne koristi?

Podsetiću Vas samo na par njegovih izjava kojima je u ovom napaćenom narodu stekao veliku popularnost:

- izumeo sa tastaturu na kojoj čovek nauči da slepo kuca za jedan sat

- naučiću majmuna da radi na računaru

- ja sam davao časove po 20 DEM onda kada su svi po 7 i pri tome nisam mogao da dignem glavu od posla

- ja osposobljavam ljude da slepo kucaju sa svih 10 prstiju za tri sata

- ja naučim ljude da rade na računaru za sedam dana mnogo više nego što oni mogu da na bilo koji drugi način nauče višemesečnim radom

- ja sam napustio ETF zato sto tamo profesori i asistenti nista nisu mogli da mi objasne (ovo i mogu da poverujem, ali je greška u njemu, a ne u njima) i uopšte na ETF se izučava samo zastareli hardver

- moji patenti su toliko vredni da ih nikome ne dam, jer koliko god da Gejts plati, malo je (ne bih da prejudiciram, ali zbog ovakvih izjava se moze dobiti vrlo ozbiljna psihijatrijska dijagnoza. to jako lici na sumanute ideje tipa: ja sam bog, ja sam besmrtan, ja sam Napoleon, ja sam najbolji, ja sam ovo, ja sam ono....)

- imao sam velikih problema sa zdravljem i posle prvog časa Silva metoda sve je kao rukom odneseno, a on mi je osim toga omogućio da koristim ceo potencijal mozga, a ne kao svi ostali ljudi samo 3%

Dakle, ovo nisu izjave nekog ludaka pa da se čovek na njih uopšte ne osvrne, nego su one direktno i smišljeno date sa ciljem obmanjivanja ljudi i sticanja lažne slike o njemu, a sve u svrhu pridobijanja neupućenih za njegovu kasnije otvorenu "školu računara".

Ne zaboravite da je školu otvorio tek nakon što je pomoću ovih laži postao u narodu vrlo poznat, i nakon što je dao bezbroj intervjua čak i po ozbiljnim časopisima, intervjua koji su vrveli od najbesmislenih gluposti.

Citat:
igor rakic:
Dakle, da je folirant jeste, ali da pokreće ljude na razimišljanje to je sigurno.


Da, i mene i hiljade ljudi sa ES-a, a i van ES-a je podstaknuo na višegodišnje razmišljanje do koje mere laž, drskost i notorni bezobrazluk mogu nekažnjeno da se koriste u svrhu pridobijanja popularnosti i ogromne materijalne koristi.
[ brainbuger @ 30.11.2008. 20:41 ] @
Citat:
igor rakic
Dakle, da je folirant jeste, ali da pokreće ljude na razimišljanje to je sigurno.



Ja nemam pravo da ocenjujem da li je čovek folirant ili ne, opet iz razloga što je najverovatnije neko od njegovih polaznika imao koristi od onoga za šta je platio. Ono na šta sam hteo samo da ukažem a to je da kada je u pitanju bilo ovakav vid obuke i usavršavanja ljudskih veština (pogotovo ovako radikalan kao što su mape uma) je jako opasno ici u startu na ogroman broj polaznika po svaku cenu, po sistemu : "navali narode ovo 100% pali, svako će za par dana naučiti da čita 5 knjiga dnevno!" iako to donosi profit u na krakoročnom nivou na dugoročnom je normalna debakl, ljudi koji ne uspeju se osete normalno iskorištenim i krenu u antikampanju.

Umesto toga, ljudima je trebalo samo reći istinu, a to je da će dobiti prilku da steknu nove veštine koje im mogu pomoći oko učenja i kretivnog razmišljanja ali da to da li će uspeti ili ne, zavisi isključivo od njih samih. Ljudi nisu naivni i oni koji poznaju sebe bi lako znali da li je to za njih ili ne, bilo bi uvek onih nezadovoljnih ali većina bi bila čista sa tim šta za tu cenu dobija. Ovako su očekivanja ljudi nerealna i normalno da cela stvar postaje ismevana od strane onih koji su se dobro pomučili da bi stekli neko znanje.

Kao rezultat svega, imamo to da zbog želje nekih pojedinaca za brzim profitom naši mladi budu uskraćeni za nešto što bi im najverovatnije pomoglo u svakodnevnom učenju.

U Srbiji imamo veoma slab prosek visoko obrazovanih ljudi, bolje reći katastrofalno slab, ali ono što me uvek čudilo a to je da ni u jednoj srednjoj školi ili fakultetu ne postoji predmet ili barem neka predavanja tipa : Kako efikasnije učiti? Koje tehnike učenja primenjujete? Kako mozak pamti i zaboravlja? NE, toga nigde nema, barem ja nisam za tako nešto čuo. Bitno je da su sve teorije i definicije matematike i fizike uredno u knjigama, a kako ih najefikasnije naučiti i trajno upamtiti, o tome ništa osim ako sam ne tražiš informacije sa strane.


Citat:
ptak 13.: @ brainbuger
E sad pitanje za brainbuger ovako, da li bi mogao da nam blize opises na sta lice te tvoje linije kako si ih nazvao ili mozda da skeniras nesto da vide ljudi kako to izgleda makar samo jednu stranicu ?
Moje sledece pitanje je koliko dana je trajao daj dvodnevni kurs, odnosno da li je kurs traja dva dana, ili je kurs trajao vise dana ali 2x dnevno, odnosno isao si na casove dva puta u jednom danu, a onda tako nekoliko dana ? pojasni to malo molim te, jako sam zainteresovan za ovo.
Sledece pitanje je da li je te mape uma tebi prof objasnjavao iz istoimene knjige koja je gore navedena, i da li se te mape uma mogu savladati bez profesora, samo uz pomoc knjige.
Onda kazi mi oko tih mapa uma, sta si ucio, naime o cemu se radi, ja sam elektrotehnicar energetike i te mape ne bi primenjivao mnogo u mojoj struci jel kod mene svako zato ima svoje zasto, ali nprimer u nekoj teorijskoj nauci ili sl bi primenio ovu metodu, sta si konkretno ucio pomocu ovoga ?

Eto to su neka najopstija pitanja za sada, nadam se da ces nam dati odgovore na ova pitanj, cisto da vidimo kako sve to funkcionise.



Vidi ovako, bio sam na tom kursu pre nekih 5-6 godina kao što rekoh i onoga što se sećam je da je sve bilo samo u 2 dana, i to po skoro 10 sati rada dnevno. Svaka od tih tehnika je imala poseban kurs ali ja sam isao na neki objedinjeni. Najverovatnije možeš i sam po knjizi da probaš, bilo bi dobro da čuješ i neko predavanje ako je moguće, ali ne znam ni ko to sada drži ni gde. Za početak pročitaj knjigu, nemaš šta da izgubiš. Toni Buzanovu - Mape Uma, nemam pojma gde ima da se kupi sada, ali to je Finesino izdanje pa pogledaj. Pročitaj to obavezno ako ne želiš da ideš na kurs. Knjiga opisuje jednostavnim jezikom šta su mape i kako funkcionišu, i uopšte o nekim osnovama kako mozak pamti i slično. Inače knjiga je puna primera mapa i tu ćeš moći da sam probaš neke stvari. Odmah ćeš shvatiti koliko je svako ljudsko biće različito i da će način na koji budeš učio i pravio mape biti specifičan samo za tebe, u stvari ti ćeš ga izgraditi sam, knjiga je samo tu da ti pomogne u tome + koristeći iskustva onih koji su godinama o tome lupali glavu i testirali.

Iz ovoga ti je odmah jasno da nema smisla da ovde uploadujem nekakve škrabotine i moje crteže olovkom. Jer to je upravo stil hvatanja beleški koji odgovara mom načinu učenja to jest mom mozgu, tebi ne bi ništa značio i ne bi ništa razumeo. Dakle prvo knjiga u šake pa na čitanje, primeri će doći sami od sebe ;)
[ sasaz2008 @ 30.11.2008. 21:48 ] @
Glavna poenta u svemu ovome je da mozak nije kompjuter i da ne memoriše nule i jedinice, već prirodno pamti dogadjaje, boje, mirise, osećanja... Za vreme sna, mozak selektuje ono što je bitno i to se smešta u trajnu memoriju (interesantni dogadjaji, zaključci proistekli iz nekog dogadjaja i sl. ), a ono što nije bitno se odbacuje (uglavnom nebitni dogadjaji, detalji, ružne uspomene i sl.).

Proces pamćenja i zaboravljanja je prirodan proces i to je osnovna svrha viših funkcija mozga: da pamti ono što je neophodno za opstanak jedinke i zaboravi ono što nije i na osnovu tog iskustva reaguje na slične dogadjaje u budućnosti.

Problem je u tome što savremeni čovek mora da zna i barata sa puno činjenica i informacija koje su neophodne za svakodnevni život i to od rane mladosti, od najobičnijih stvari do kompleksnih tehičkih postupaka i procedura. Zato se čovek obučava od malih nogu kako bi stekao neophodne veštine da bi samostalno preživeo u današnjem svetu.

Metoda koja se danas primenjuje u osnovnom obrazovanju je zasnovana na ponavljanju, učenju napamet bez razumevanja i sl. Ponavljanjem postupka mozak se primorava da to uskladišti u trajnu memoriju, što je kompleksan i dugotrajan bio-hemijsko-električni proces koji ni dan danas nije u potpunosti objašnjen, ali se neke činjenice o tome kako se pamti dobro poznate. Učenjem napamet i bez razumevanja se postiže samo "instant" znanje koje se zadržava u privremenoj memoriji nekoliko dana ili nedelja... Glavni problem je što se u našem školstvu deca ne osposobljavaju KAKO da uče i to je ono što je najgore. Čast izuzecima medju nastavnicima razredne nastave koji decu uče kroz igru i navode ih da pamte njima nepoznate činjenice na osnovu njihovog nivoa intelekta i činjenica kojima već barataju u tom dobu... Setimo se jednog primera iz osnovne škole: pojmove stalaktiti i stalagmiti većina dece neće razlikovati ni ako vide slike ili posete neku pećinu, ali ako im se kaže da zamisle u mašti da se stalaKTITI "klate" na tavanici, a stalaGMITI "gmižu" po dnu pećine, zapamtiće ih sva deca bez razlike i to za sva vremena...

Upravo je to i suština raznih knjiga sa naslovom "Super pamćenje" i sl. ovog puta na višem nivou. Pamćenje šestocifrenog broja telefona koga prvi put čujemo je problem, ali ako se pamti pomoću dve reči zapamtiće se vrlo jednostavno. Pamćenje raznih konstanti sa dovoljnim brojem decimala u fizici, hemiji i matematici veoma je bitno. Doslovno pamćenje nekih članova zakona je takodje bitno u pravu. U fizici hemiji, matematici i dr., aksiomi, teoreme i sl. takodje. T.j., često je nedovoljno da se zna osnova, već doslovna formulacija, autor i sl. To se može postići skupom raznih tehnika, koje su u stvari prečice koje pomažu da se doslovce setimo onoga što smo pročitali i naučili. Jedna od tih tehnika su i mape uma, ali nikako nisu jedine.

Sve ovo nije nikakva misterija i šarlatanstvo, već skup veoma korisnih tehnika bazično slične primeru "stalaktiti/stalagmiti". Ono što je najveći problem kod tih knjiga je što 1/3 ili čak 1/2 otpada na popularizaciju, tj. davanje primera kako je neko na osnovu tih tehnika postigao izuzetne rezultate na fakultetu, u vojsci i sl., dok ostatak objašnjava same tehnike. Kao što je već neko ovde primetio, nije poenta doslovno prihvatiti samu tehniku, već je prilagoditi sebi i svojim mogućnostima i trenutnom znanju.

Dakle, tehnike koje se navode su SAMO pomoć pri doslovnom pamćenju činjenica i ništa drugo (ne može se postati pametniji i inventivniji). Brzo čitanje se teško savladava ako su vas u školi učili da čitate "u sebi" (neko upravo tako i pamti), ali ima nekih elemenata koji se itekako mogu primeniti u praksi.

[Ovu poruku je menjao sasaz2008 dana 30.11.2008. u 23:27 GMT+1]
[ ptak 13. @ 30.11.2008. 22:39 ] @
OK vidim da ste posle mog odgovora davali dosta tacne konstatacije, ali mislim da se polako skrece s`teme. Pre svega nije pitanje profesora, nastavnik presudno u tome za ovu temu, a pored toga neko pomenu da se uci napamet bez razumevanja. Da se razumemo, onaj ko zeli da nauci brzo da cita nista lose time ne radi ni sebi ni svom mozgu, vec ga koristi vise od obicnog. Onaj ko zeli da isproba metodu brzog pamcenja, takodje nista ne radi lose, i ne uci napamet koliko ja uspevam da shvatim. Pre svega radi se o fori koja nam pomaze da za krace vreme nego obicno prikupimo i zapamtimo vise infromacija, ali daleko od toga da svoj mozak poistovecujemo sa kompijuterom. Ako ce mo o kompjuteru onda da pocnemo ovako, covek je napravio kompjuter, sto znaci da je covek bio dovoljno pametan za to, e sad kompjuter je nezivo bice te stoga radi na principu pamcenja nula i jedinica. OK ali tu ako logicki gledamo pa i coveciji mozak to nekako pamti slicno. Mozda ne pomocu nula i jedinica ali kombinacijom foto zapazanja ( seti se necega preko neke slike, stranice u knjizi i sl ) onda po vremenu, dogadjaju, znaci mozak velikom brzinom nesto zapaza, a zatim to isto putem povratnih informacija prikazuje glasovno ....

Dobro kada smo to razjasnili a nada mse da jesmo, nema potrebe za tim pisanjem. Vec da se vratimo na temu. Po meni nista nije nemoguce od onoga sto covek radi i sto covek stvara, sve ima neki svoj rezon, logaritam kako da se do toga dodje. OK ali mene bune nesto drugo. Naime igor rakic kaze da je poceo da cita 600% brze odnosno do 600% brze, e sad je to svima interesantno a procitati knjigu za 60 minuta i za 10 minuta nije isto a :)))) primamljivo i tekako primamljivo. Ali radi se o tome da je on samo utrenirao svoj mozak za to. Stoga i ja zelim isto to da probam. E sad ako neko ovo smatra i poistovecuje sa ucenjem napamet, ja ga ne razumem, ovo je koliko ja uspevam da shvatim samo hvatanje teza i na osnovu njih citati ono sto tu nije napisano, odnosno vaditi i prisecati se informacija na tu tezu....

Jos nesto neko pomenu da se u nasim skolama ne primenjuje stav kako uciti. Pa dobro to je od skoro zastupljeno te tako na sajtu teh. skole u Zajecaru ciji sam ja ucenik postoji nesto na tu temu ali ne dovljno kompetentno, znaci pocelo je sa tim ali jos uvek je sve to u fazi razvoja.

Licno voleo bi ja a i drugi ES clanovi ove temeda cuju jos necije misljenje u vezi pomenutih tema. E da i zapostavljaju se ostale knjige koje su navedene, sta je sa njima, sta o njima mislite, ovde se samo govori o citanju i mapama.

Pozdrav od Nikole i probacu ovo citanje i mape sigurno ! ! !
[ igor rakic @ 01.12.2008. 08:09 ] @
Ma nismo se razumeli...
Ja lično osuđujem takvo ponašanje i to na najotvoreniji način - nikome ne bih preporučio da ode na te edukacije...
Međutim ono što želim da kažem je da ukoliko stvar posmatramo iz sociokluturnog ugla - jedan LOŠ građanin, svojim akcijama tera druge ljude da se promene. Npr. Hitler je zaslužan za to što danas imamo UNICEF i zato što se godišnje spasi oko 50.000 dece od smrti glađu. Svakako da je bio najveća gnjida i da bi ga svako od nas iz čistog morala na licu mesta ugazio, ali njegova "zla dela" su ljude navela na akciju.

Kapiraš.

Po difoltu su ljudi lenji i mnogo trpe. Zbog toga postoje i ljudi koji su po našu definiciji loši ali koji nas teraju da menjamo stvari.
Tako je čika Žarko mene kao i jedno 50 ljudi koje znam pojavljivanjem po raznim medijima naveo da razmišljamo. Naravno da smo odmah uvideli da je folirant i da niko od nas nije završio ni jednu njegovu edukaciju. Ali smo svi našli ono o čemu je on pričao, naravno na mnogo kvalitetnijem izvoru to izučili i danas primenjujemo u praksi.
I da lično znam čoveka koji je sve te laži o njemu izmišljao i plasirao po medijima...

PS u teoriji komunikacija to se zove SPINOVANJE....

[ sasaz2008 @ 01.12.2008. 12:34 ] @
Nikola, nemoj glorifikovati ove metode - one nisu svemoćne već služe samo kao pomoć do momenta kada materiju usvojiš potpuno ("imaš je u malom prstu"). Suština je u tome da ne možeš brzo zapamtiti ništa bez predhodne osnove. Poenta ovih metoda je zapamtiti sa lakoćom i trajno od 90-100% na osnovu onoga što već znaš (iz stučnog ili životnog iskustva). Ne može se ništa novo zapamtiti brže od onoga što mozak zaista i može (formiranje novih veza medju neuronima i sl. je relativno spor proces). Ako želiš da znaš napamet deo ili celu knjigu i da je deklamuješ od korica do korica, možeš i to, ali nije poenta u tome. Poenta je razumeti materiju a pomoću ovih metoda pamtiti doslovce upravo ono što je neophodno. Praktičnom savkodnevnom primenom onoga što si naučio u dužem vremenskom periodu, formiraće se čvrste veze medju neuronima, tako da ti ove metode više neće ni biti potrebne da bi zapamtio neku novu informaciju u vezi te materije...

Mape uma služe za sistematizaciju i to je, kako je već ovde navedeno, posledjni korak. Pre mapa uma prelistaj Buzanovu knjigu "Savršeno pamćenje" koja će ti pokazati osnovne tehnike. Lično smatram da je knjiga "Super pamćenje" od M. Semorie (izdanje 1989) za nijansu bolja od Buzanove (uključuje i topološki sitem i sl.), ali svejedno, to je osnova.

Tehnika brzog čitanja svodi se na preskakanje veznika, standardnih konstrukcija za pravilno formiranje rečenice i uočavanje ključnih reči, pri čemu se u glavi formira smisao. Pokretanje očiju vrši se zavisno od tehnike: standardno sleva udesno, sleva udesno i suprotno naizmenićno, paralelni pregled više redova, itd. Stvar je samo vežbe, i brže ćeš "čitati", odnosno ignorisati one delove koje su ti poznati. To je suština brzog čitanja. Ništa specijalno.

Na kraju, svaka tehnika/metoda je dobra onoliko koliko ti u praksi pomogne. I to je suština. Ne treba ih niti glorifikovati niti omalovažavati.
[ ptak 13. @ 01.12.2008. 15:00 ] @
@sasaz2008
E ovim si ti mene malo razuvero ali mi je i danas to rekla isto jos jedna osoba. Ipak si u pravu. Da cu probati, hocu. Da nema smisla uciti nesto napamet, nema bitno je da razumes a ne da nabubas. Sve u svemu slazem se da ne treba previse favorizovati ovo ali ne treba ga tako isto ni kuditi. E jos nesto, ove mape uma, kako sam ja uspeo da shvatim su samo pokazivanje, a onda sama osoba to prilagodi svojim sposobnostima i volji. Znaci i pored tih knjiga zavisno od coveka zavisi kako ce ih koristiti....
Sto se tice brzog citanja, to sam vec cuo da je moguce, a da cu i ovo probati hocu, samo da dignem glavu od skole, knjige....i da dobijem malo na vremenu :)))
Pozdrav od Nikole ! ! !
[ vladd @ 04.12.2008. 13:10 ] @
Naravno da je sustina u bubanju, samo da bubanje ne postane samo sebi cilj. U tom trenutku se uvodi "fator covek"

Znaci da sa naucenim podacima, naknadno sledi razumevanje, povezivanje...upotreba

I matematika je u osnovi bubanje, od tablica mnozenja, sabiranja..do raznih pravila i zakona, da bi se naknadno shvatalo, i sa tim "manipulisalo" i koristilo za neke potrebe.

I taj deo price najvise zavisi od pojedinca..

Poz
[ Ona_se_budi @ 20.05.2009. 12:55 ] @
Dali neko zna da li u Novom Sadu kurs brzog citanja i gde?
[ Mrak30 @ 30.09.2009. 21:57 ] @
Iskreno preporučujem brzo čitanje. Sve što je potrebno za uvežbavanje tehnika čitanja sadržano je u knjizi "Brzo čitanje", Tonija Buzana. Čitava poenta je samo u uvežbavanju opažanja, tj. korišćenju perifernog vida prilikom čitanja čime postižemo "gutanje" većeg broja reči u jedinici vremena. Lično sam probao i uvežbao tehniku, na fakultetu doveo do pobune u službi za studentska pitanja zbog prijavljivanja velikog broja ispita u malom vremenskom intervalu, i naravno, polagao sve ispite bez problema sa visokim ocenama.
Čitava priča se dešavala 5 godina ranije. Sada, sećam se znatno bolje tih ispita nego ispita koje sam učio pre primene brzog čitanja. Za poboljšanje brzine čitanja, potrebno vam je bar 7 dana aktivnog vežbanja. Kurs nije neophodan. Knjigu možete naći u pdf formatu na Internetu.

Za mene - prava revolucija u načinu čitanja (i pamćenja).

Pozdrav svima.
[ ptak 13. @ 30.09.2009. 22:29 ] @
Citat:
Mrak30: Iskreno preporučujem brzo čitanje. Sve što je potrebno za uvežbavanje tehnika čitanja sadržano je u knjizi "Brzo čitanje", Tonija Buzana. .

e-book
http://www.scribd.com/doc/12710957/Toni-BuzanBrzo-citanje
Stampano izdanje
http://www.yu4you.com/items/sr/knjiga/item_135.html
http://www.knjigaknjiga.com/knjiga.php?k=1550&kat=150
[ fanfon @ 02.10.2009. 08:34 ] @
Naprotiv, kurs brzog citanja je bas potreban. Iz knjige se nikad ne moze nauciti tako brzo citati jer u njoj nema nekih tehnika koje se rade na kursu. Covek mi je pokazao kako cita 6 redova odjednom na tekstu u novinama koji sam mu licno odabrao. A posle mi je prepricao sustinu. Neverovatno. Ali iza toga je neprestana dugotrajna vezba...

@sasaz2008

Vidi se da si odlicno razumeo sustinu. To sto si napisao je bas srz cele price. Jedino se ne slazem s tobom za Art.M.Semoriea. Ja imam izdanje iz 1976. u kome su spojene 2 knjige i bezbroj tehnika. Bez mapa uma(misli) koje su tek tada pocele da se uoblicavaju. U knjizi ima veoma mnogo tehnika pamcenja najrazlicitijih stvari(brojevi, tekstovi, nizovi, pesme, rodjendani i sl). meni je to najdraza knjiga koju imam, ali i najzahtevnija. Za nju su potrebne godine vezbanja za konkretne rezultate
[ Kisa956333 @ 23.08.2011. 11:29 ] @
Ja na primer najbolje ucim nocu,jer tad imam mir,niko me ne dira,ne prekida,i uvek se skoncentrisem na ucenje,ne mislim ni nasta drugo,inace,ja sve slusam u skoli nastavnike kad predavaju,mislim vec naucim to,pa onda kuci to procitam 15-20 minuta,pa posle uvece jos jednom procitam,i onda sam slobodna..xexe (Ne shvatite me pogresno,takva je moja tehnika ucenja)
[ fanfon @ 23.08.2011. 19:19 ] @
Idelano bi bilo da snimas predavanja na diktafon i preslusavas. To znaci da otprilike moras sedeti u prvom redu(zbog boljeg snimka i price u pozadini). Jedino je problem sto bi to trebala raditi diskretno jer snimanje nije dozvoljeno. Ali sa takvim snimcima koje bi preslusavala bi najbolje upamtila gradivo.
[ Kisa956333 @ 24.08.2011. 17:03 ] @
Kako ti ucis?Preko diktafona?Zar nije to malo nezgodno zbog profesora?
[ jure31 @ 30.01.2012. 08:57 ] @
Ovdje imate link s programom za brzo citanje koji je navodno puno efikasniji od knjiga, ja sam ga tek poceo koristiti pa jos ne znam kakav je, ali mozete na internet potraziti komentare. Program se zove Ace Reader.
http://bitshare.com/files/tp5rgu7o/018.Ran3.rar.html
[ Kisa956333 @ 30.08.2013. 16:11 ] @
Mhm volela bih da naucim da jos brze citam.
Ja mislim da ne citam brzo, vec ono osrednjom brzinom. :D
E evo bas sam sada primetila da nema smajlija ovde, bas bzvz. Uvedite to.