[ Aleksandar Marković @ 12.01.2005. 15:25 ] @
Mentalna bolest je postala nevidljivi ubica Evrope i odgovorna je za oko 58.000 samoubistava godišnje, zato je potrebno šire istraživanja o načinu njenog lečenja.

Više Evropljana godišnje strada od samoubistva nego u saobraćajnim nesrećanma ili od ubistva. Ali, se vrlo malo pažnje poklanja mentalnoj bolesti, za koju biste mogli reći da je nevidljivi ubica Evrope.

Većina samoubistava u Evropi su povezana sa mentalnom bolešću, pogotovu sa depresijom. Petnaest procenata ljudi koji pate od depresije izvrše samoubistvo, dok 56 procenata pokuša da se ubije.

http://europa.eu.int/rapid/pre...language=EN&guiLanguage=en
[ Ivan Dimkovic @ 12.01.2005. 17:22 ] @
Depresija u modernom drustvu predstavlja vrlo opasnu bolest koja je sve zastupljenija i zastupljenija. UK i USA su drasticno povecali prodaju anti-depresiva (visestruko u odnosu na 1990-te)

Interesantno je primetiti i kakvo je stanje kod nas:

Citat:
I naši i strani psihijatri upozoravaju da će već 2020. godine depresija postati drugi uzrok smrti. Uopšte psihijatrijske bolesti su već sada kod nas u porastu što, kako kažu stručnjaci, uopšte ne treba da nas iznenađuje, s obzirom na to u kakvom vremenu živimo.
Kod nas je već u poslednje tri godine, prema podacima Instituta za mentalno zdravlje, broj mentalnih poremećaja porastao za 12 odsto. Procenjuje se da će svaki deseti stanovnik imati neki mentalni poremećaj, neki kažu da psihičke bolesti čine oko 20 odsto svih ostalih, a treći da su uzrok smrti u deset odsto. Samo u Beogradu se beleži oko 200.000 poseta psihijatru godišnje.
Institut za neuropsihijatrijske bolesti "Dr Laza Lazarević", prema rečima direktora dr Ivana Dimitrijevića, dnevno urgentno zbrine od 25 do 30, godišnje oko 9.000 osoba, a oko 4.500 osoba bude na bolničkom lečenju tokom godine. Jasna Milanković iz Republičkog zavoda za statistiku kaže da je prošle godine bilo 1.381 samoubistvo u Srbiji, što znači da se svakog dana ubiju najmanje tri čoveka.
Istraživanja "Batuta" pokazuju da 44 odsto naše populacije ima depresivne simptome, nesanicu 24 odsto, nervozu 62, a izražen stres 10 odsto. Stoga uopšte ne iznenađuje i podatak iz istraživanja da raste i broj korisnika sredstava za smirenje, kao i to da se alkohol uzima tri puta više nego mleko i da svaka četvrta osoba ne misli da je alkohol štetan. Zato i ne iznenađuje podatak Zavoda za bolesti zavisnosti da je broj onih koji su se već obratili lekaru zbog alkohola veći za deset odsto.


- 44% populacije ima depresivne sindrome
- 1381 samoubistvo godisnje (na 8 miliona ljudi)
- 25% stanovnistva smatra da alkohol nije stetan.

:(
[ dalibord5 @ 12.01.2005. 21:03 ] @
Treba ostati normalan...na ovim prostorima i to je podvig dostojan divljenja.
[ vindic8or @ 12.01.2005. 21:09 ] @
ljudi sredjujte passporte i BEZITE!
[ dalibord5 @ 12.01.2005. 21:30 ] @
Tezi pesimista ne bi znao kuda da bezi.Vidis da je cela planeta u k...cu.
Mozda jednom i bude smaka sveta...zamislite koja je privilegija biti generacija koja ce to da gleda!Samo sto nece imati kome da preprica...
[ Milos Stojanovic @ 12.01.2005. 21:37 ] @
Citat:
- 44% populacije ima depresivne sindrome
- 1381 samoubistvo godisnje (na 8 miliona ljudi)
- 25% stanovnistva smatra da alkohol nije stetan.

Ovo su meni zastrašućuje cifre! Uopšte nisam imao predstavu da su ove vrednosti u pitanju. Strašno.

Citat:
vindic8or: ljudi sredjujte passporte i BEZITE!

Ma ne mogu da dobijem vizu za Alpha Centauri...
[ DusanSukovic @ 25.01.2006. 20:18 ] @
Citat:
ljudi sredjujte passporte i BEZITE!


To je ko kad je Tolstoj pokusao da pobjegne od smrti. Ako si depresiva bices svuda, u beogradu ili londonu :>
[ BillyTheKid_79 @ 25.01.2006. 22:11 ] @
Citat:
vindic8or: ljudi sredjujte passporte i BEZITE!


Sam od sebe pobeći nećeš!
[ Ilic Igor @ 26.01.2006. 00:01 ] @
Citat:
BillyTheKid_79: Sam od sebe pobeći nećeš!


????
Ako si zadovoljan životom, sto bi bežao sam od sebe?
Ako te negde žulja, ti se pomeriš da te ne žulja.

- inflacija
- bombardovanje
- izlaženje "na pravi put"
- izlaženje sa pravog puta koji je krivi put ......

i treba da ostaneš normalan?
[ Cileinteractiv @ 26.01.2006. 01:06 ] @
Bez namere da propagiram religiju rekao bih da je povećanje broja samoubistava u zapadnjačkoj civilizaciji uslovljeno otuđenošću, slabom interesu ljudi za religiju i njene vrednosti u životu. Kada bi ljudi više bili okrenuti svojoj veri i religiji značajno bi unapredili sebe na duhovnom planu i između ostalog bili svesni da je samoubistvo neoprostiv greh kojim se dokazuje nesposobnost i odustanak od rešavanja problema u životu i odustanak od Carstva nebeskog!
[ ntojzan @ 26.01.2006. 02:36 ] @
Nema to veze sa religijom... Ima veze sa okolinom najvise...

Eto... Srbija...

Ustanem ujutro, i pomislim, "kakav divan dan", osecam se dobro. Ajd' da odem do prodavnice. Izadjem napolje, sta ugledam prvo? Dvojicu koja se svadjaju. Malo mi spusti raspolozenje, ali ok, ne tice me se. Idem dalje. Stizem do prodavnice. Tamo gomila namrdodjenih ljudi. Ona prodavacica me gleda kao da cu nesto da ukradem. Iznerviram se. Pokupim sta mi treba, hocu da platim, prodavacica me gleda kao zlocinca, jer sam kupio samo jedan hleb, a nisam pokupovao celu prodavnicu. Izlazim, naravno bez pozdrava, zamisljen sam, neko ko upravo ulece me grune, pa mi kaze: "Budalo, pazi gde gledas"... Ladno, dok stignem kuci, vec se osecem lose..

... Japan...

Ustanem ujutro i pomislim, "kakav divan dan", osecam se dobro. Ajd' da odem do prodavnice. Izadjem napolje, idem ulicom, srecem ljude - strance - koji mi se smese. Sve je cisto, uredjeno. Pomislim, kako divan grad. Stizem do prodavnice. Unutra svi nasmeseni. Uzmem sta mi treba. Odem do kase, platim, prodavacica se 3 puta zahvali sto sam se odlucio da kupim hleb bas kod njih. Izlazim, i ona me pozdravlja, zahvaljuje mi se jos jednom... Zamisljen sam udarim slucajno u nekoga ko ulazi, pogledamo se, nasmesimo i oboje kazemo "sumimasen" istovremeno... Stignem kuci u odlicnom raspolozenju....


Mislim da je sve jasno, zar ne?
[ time @ 26.01.2006. 08:11 ] @
Citat:
Nema to veze sa religijom... Ima veze sa okolinom najvise...

u pravu si.ljudi su skontali da se od crkve nece najesti hleba skontali su i da je crkva cista prevara.crkva moze malo da "oraspolozi" narod ali ne i da mu kaze da mu je pun stomak kad i sam zna da to nije.svakodnevno srecemo popove kojima stalno masna prasetina curi niz bradu a na drugoj strani propagiraju post (svaka cast izuzetcima).
bas zbog toga nisam u crkvi bio najamnje 10 godina i nemam nameru da idem u skorije vreme.
a sto se mentalnih bolesti tice mislim da nemamo bas mnogo izbora.ako je ceo svet pao u depresiju onda da se pomirimo sa sudbinom.evropa je deo sveta a mi smo deo evrope zar ne mislim da smo mi svi pomalo mentalno bolesni.verovatno su se kriterijumi malo pomerili pa nam je sad normalno ono sto nekada bilo nezamislivo
zasto bi neko uopste bio veseo sa platom od 10000 din ako i toliko dobije(naravno neko ima i vise) ali dobra vecina ima toliko.na tv-u slusamo price da je prosecna plata 20000 din.jedan jede kupus drugi meso u proseku sarmu uzas jedan!!!

pozdrav!!!!
[ Ivan Dimkovic @ 26.01.2006. 08:54 ] @
Citat:

Bez namere da propagiram religiju rekao bih da je povećanje broja samoubistava u zapadnjačkoj civilizaciji uslovljeno otuđenošću, slabom interesu ljudi za religiju i njene vrednosti u životu. Kada bi ljudi više bili okrenuti svojoj veri i religiji značajno bi unapredili sebe na duhovnom planu i između ostalog bili svesni da je samoubistvo neoprostiv greh kojim se dokazuje nesposobnost i odustanak od rešavanja problema u životu i odustanak od Carstva nebeskog!


To ipak nije tacno - religije mogu biti svojevrstan kratkotrajnim antidepresiv jer ljudima sa poljuljanom sigurnoscu u sebe, vracaju neku nadu u zivot (ako veruju) - ali to je samo privremeno i, pre svega, nije resavanje problema vec zalecenje posledice - isto kao i da mu das tabletu prozaca ili zolofta, ti fakticki resavas samo manifestaciju nekog sireg problema.

Osim toga, Srbija sa navodnih 90+% religioznih, po onom citatu koji sam dao, spada u zemlje sa visokiim procentom depresivnih ljudi - sto znaci da religija ne moze ni svuda da pomogne, kao sto vidis i broj samoubistava je veci od proseka EU.

Citat:

... Japan...

Ustanem ujutro i pomislim, "kakav divan dan", osecam se dobro. Ajd' da odem do prodavnice. Izadjem napolje, idem ulicom, srecem ljude - strance - koji mi se smese. Sve je cisto, uredjeno. Pomislim, kako divan grad. Stizem do prodavnice. Unutra svi nasmeseni. Uzmem sta mi treba. Odem do kase, platim, prodavacica se 3 puta zahvali sto sam se odlucio da kupim hleb bas kod njih. Izlazim, i ona me pozdravlja, zahvaljuje mi se jos jednom... Zamisljen sam udarim slucajno u nekoga ko ulazi, pogledamo se, nasmesimo i oboje kazemo "sumimasen" istovremeno... Stignem kuci u odlicnom raspolozenju....


Japan? Uh - nije bas super primer, u Japanu su se stvorile nove psihicke bolesti tipa "Hikito mori" gde se deca zatvaraju u svoje sobe i nece da izlaze ni po koju cenu a tokom vremena izgradjuju i promene u licnosti, agresiju i sl... to je posledica preko-dinamicnog zivota koji ne odgovara svima :)
[ ntojzan @ 26.01.2006. 09:05 ] @
Ma to bilo nekad. Sada su ovde svi kuul... Veruj mi, tempo je mozda 10% od onoga sto se prica. :-)
[ Ilic Igor @ 26.01.2006. 09:42 ] @
Citat:
time:ljudi su skontali da se od crkve nece najesti hleba:( skontali su i da je crkva cista prevara.


Vidi se da nisi bio 10 godina u crkvi, verovao ili ne sada su crkve punije nego ikada, ljudi se polako vrćaju veri.
Politika, rat i sl. traju po 5-50 godina.
Vera je naj starija, još traje i u najgorim uslovima je preživljavala.
[ BillyTheKid_79 @ 26.01.2006. 10:42 ] @
Citat:
Ilic Igor: ????
Ako si zadovoljan životom, sto bi bežao sam od sebe?
Ako te negde žulja, ti se pomeriš da te ne žulja.
- inflacija
- bombardovanje
i treba da ostaneš normalan?

Citat:
ntojzan: Nema to veze sa religijom... Ima veze sa okolinom najvise...
Eto... Srbija...
Ustanem ujutro, i pomislim, "kakav divan dan", osecam se dobro. Ajd' da odem do prodavnice. Izadjem napolje, sta ugledam prvo? Dvojicu koja se svadjaju. Malo mi spusti raspolozenje, ali ok, ne tice me se. Idem dalje. Stizem do prodavnice. Tamo gomila namrdodjenih ljudi. Ona prodavacica me gleda kao da cu nesto da ukradem. Iznerviram se. Pokupim sta mi treba, hocu da platim, prodavacica me gleda kao zlocinca, jer sam kupio samo jedan hleb, a nisam pokupovao celu prodavnicu. Izlazim, naravno bez pozdrava, zamisljen sam, neko ko upravo ulece me grune, pa mi kaze: "Budalo, pazi gde gledas"... Ladno, dok stignem kuci, vec se osecem lose..


Šta bi onda u Africi,nekim Islamskim zemljama,Južnoj Americi itd....trebali da urade,gde je dohodak po glavi stanovnika godišnje 3$,kad obezbede hranu budu najsretniji na svetu,šta bi onda oni trebali da urade....KOLEKTIVNO SAMOUBISTVO!
[ ntojzan @ 26.01.2006. 10:48 ] @
Pa ko je rekao da to ima veze sa prihodom!?

Ja sam samo rekao da to uglavnom ima veze sa tim kakvi te ljudi okruzuju. Ako su svi oko tebe nervozni, i ti postajes nervozan... Dakle ja kontam da je to problem drustva u celini i mozda samog mentaliteta.
[ Ivan Dimkovic @ 26.01.2006. 10:57 ] @
Citat:

Vidi se da nisi bio 10 godina u crkvi, verovao ili ne sada su crkve punije nego ikada, ljudi se polako vrćaju veri.


"vracanje veri" je dobro objasnjen fenomen iz domena sociologije - u principu kada dodje do stresnih situacija i problema koje okruzenje/drzava nije u stanju da resi, sto pojedinca cini da se oseca bespomocno - u odredjenom broju slucajeva (ne tako malom) pojedinci pocinju da se priklanjaju religijama.

Tipican primer su novi hriscanski bastioni - to vise nisu Italija, Spanija, Nemacka - vec Juzna Amerika, Juzna Koreja (da!) i sl... jer tamo upravo dolazi do procesa strahovite tranzicije (selo->grad, manuelna proizvodnja -> industrija, tradicionalna porodica -> "urbana" porodica i sl...) - sto mnoge ljude cini jako nesigurnim i anksioznim, i neki od njih - izmedju ostalog, postaju i religiozni.

Sto se Srbije tice, vise je nego prosto objasniti taj fenomen - posle kompletnog kraha drustvenog sistema krajem 80-tih, i totalnog nedostatka drustvenog sistema tokom 90-tih, jasno je da su mnogi ljudi nasli nekakvu sigurnost u religioznom sistemu.

Problem je sto religiozni sistem nije nista drugo nego ispomoc, kao i tableta nekog antidepresiva - probleme, tj. uzrok, resiti nece - mozda eventualno pomogne da se ljudi na kratko osecaju bolje - ali stvarni problem mora biti resen direktnom konfrontacijom i teskim radom.

Osim toga, kao i farmakoloski antidepresivi - religija moze imati i nuspojave, a ponekad moze biti i kobna po depresivnog pacijenta.

Citat:

Šta bi onda u Africi,nekim Islamskim zemljama,Južnoj Americi itd....trebali da urade,gde je dohodak po glavi stanovnika godišnje 3$,kad obezbede hranu budu najsretniji na svetu,šta bi onda oni trebali da urade....KOLEKTIVNO SAMOUBISTVO!


Naucno je vise puta dokazivano da prihodi i imovinsko stanje nisu bas korelisani sa osecajem srece i zadovoljstva.


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 26.01.2006. u 11:58 GMT+1]
[ Cileinteractiv @ 26.01.2006. 10:58 ] @
U Crkvu se ne ide zbog Sveštenika niti se posti zbog Crkve. Depresija je takav poremećaj sa kojim medicina ne može uspešno da se nosi i antidepresivi su samo podvala ljudima jer maskiraju problem kao što je i Trodon podvala heroinomanima i oni ubrzo postaju tabletomani! Ako u izgradnji čovekove ličnosti učestvuje i religija mogućnost da se izvrši samoubistvo kod pojedinca pada na 0 jer postajemo svesni da u tuzi i problemima nema mesta očaju i čemeru! Isto tako i u dobru nema mesta borbi i gordosti već hvale Gospodu za ugodnosti koje nam pruža ovozemaljski život.
Citat:
time: ... ljudi su skontali da se od crkve nece najesti hleba
U Crkvi se posle Svetog Pričešća služi Hleb kao posluženje a posle Velikih Praznika i posluženje sa kompletnim obrokom ili sl. Shvatam da nije stvar u Hlebu i nadam se da ste svi svesni da nas religija uči pravim istinskim ljudskim vrednostima, tu vidim njenu pomoć u prevenciji samoubistava ali je opet besmisleno posmatrati religiju samo sa tog stanovišta.
[ Ivan Dimkovic @ 26.01.2006. 11:02 ] @
Citat:

Depresija je takav poremećaj sa kojim medicina ne može uspešno da se nosi i antidepresivi su samo podvala ljudima jer maskiraju problem kao što je i Trodon podvala heroinomanima i oni ubrzo postaju tabletomani!


Nije tacno - nauka moze da se nosi sa depresijom, a antidepresivi sluze kao trenutna pomoc pacijentima dok ne promene svoj zivot i dok se ne utvrde tacni razlozi depresije - samo odredjen broj pacijenata ima disfunkciju hormona koji izazivaju depresiju koja se ne moze nicim drugim leciti nego hemikalijama.

Sto se trodona tice - kao i heroin, to je medicinski analgetik koji naravno nema prvenstveno veze sa narkomanima vec sa medicinom i svoju upotrebu i te kako ima u normalnim medicinskim problemima (jaki bolovi, operacije i sl...), a narkomanija je negativna nuspojava - to sto kriminalci podvaljuju narkomanima sa pricom da je tramadol lek protiv ovisnosti od heroina nije stvar nauke/medicine vec pokvarene ljudske prirode kod nekih pojedinaca - svako ko ima 10 minuta da procita nekoliko fakata o obe supstance ce znati da sa drugim sigurno nece izleciti svoju zavisnost.
[ BillyTheKid_79 @ 26.01.2006. 11:14 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Naucno je vise puta dokazivano da prihodi i imovinsko stanje nisu bas korelisani sa osecajem srece i zadovoljstva.


To sam hteo da čujem!
[ Ivan Dimkovic @ 26.01.2006. 11:23 ] @
Sto naravno ne znaci da nemaju nikakve veze.

Recimo, evo ti prost primer - ako ti zivis u okruzenju 1000 ljudi, koji primaju - 100 evra mesecno u proseku, a ti primas 500 evra - ti ces se osecati mnogo srecnije nego da imas 1000 evra u drustvu gde vecina ima 2000 evra u proseku ;)

Naravno i tu dolazi do zasicenja - posle odredjene cifre, koja je dovoljna za OK zivot, i neke stvari koje ti zelis - visak para nece doneti i vise srece. Ovo pravilo je jako poznato u necemu sto se zove "Motivation - Hygiene Theory" (Herzberg, 1959) koju svakako zelis da proucis ako hoces da budes na nekom menadzerskom mestu u firmi (jer je jako bitno da su radnici motivisani i srecni)

Ukratko, plata/primanje moze biti razlog za nezadovoljstvo ako nije dovoljna, ali ako je OK, ona je u vecini slucajeva neutralni faktor - ali, isto tako, u vecini slucajeva nece biti razlog za zadovoljstvo kad krenes da je povecavas dalje - neki sasvim drugi faktori generisu zadovoljstvo mnogo bolje nego sama plata (uspesi, prepoznavanje, odgovornost, napredak, rad i sl...)

Osim toga - ako je neko drustvo bilo relativno uredjeno i materijalno obezbedjeno, kao recimo Srbija za vreme SFRJ - i onda naglo sklizne u propast kao Srbija 90-tih - to je potpuno drugacija stvar nego da je drustvo bilo ekstra siromasno, pa se malo pomerilo ka boljem - mislim da je vise nego jasno ko ce od te 2 grupe biti srecniji / manje depresivan.


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 26.01.2006. u 12:26 GMT+1]
[ Cileinteractiv @ 26.01.2006. 11:34 ] @
Antidepresivi deluju na posledicu a ne na uzrok i moja kritika se odnosila na to.
Kod narkomana nisam mislio na kriminalce vec na klasicnu medicinu i ne samo na Trodon već na čitav koktel tableta koje na recept dobijaju heroinski zavisnici. Izneo sam svoje mišljenje o postavljenoj temi i završavam diskusiju!
[ Ivan Dimkovic @ 26.01.2006. 11:51 ] @
Citat:

Antidepresivi deluju na posledicu a ne na uzrok i moja kritika se odnosila na to.


Pa isto kao i religija - deluje na posledicu, a ne na uzrok. Imas neko s***** u zivotu, odes kod svestenika koji ti prica o "carstvu nebeskom" , i ti se smiris. Hemijski gledano, desilo se isto (tj. slicno) kao i kad si progutao prozak - ali kad se vratis kuci, tvoje s***** te i dalje ceka, bez obzira na "carstvo nebesko"
[ salec @ 26.01.2006. 12:40 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Sto naravno ne znaci da nemaju nikakve veze.

Recimo, evo ti prost primer - ako ti zivis u okruzenju 1000 ljudi, koji primaju - 100 evra mesecno u proseku, a ti primas 500 evra - ti ces se osecati mnogo srecnije nego da imas 1000 evra u drustvu gde vecina ima 2000 evra u proseku ;)


Drugim recima ako zelite da budete stvarno od pomoci svojim bliznjima i da se ostvarite kao istinski covekoljubac (a da pri tom ne zrtvujete skoro nista), zivite skromnije nego sto vam primanja dozvoljavaju (ili bar prikrijte bilo kakav luksuz u kome uzivate), kad vas pitaju koliko primate, uvek kazite neku arbitrarno manju cifru, kada vas pitaju kako ste, zalite se na izmisljene probleme koje navodno imate,.... time cete postici da vasi poznanici i komsije, budu srecniji, kao i drustvo u celini, a vama, posto znate da ste ustvari daleko ispred njih, nece biti gore. Uz to, mozete u dusi da se ponosite sto ste doprineli da se drugi osecaju bolje zahvaljujuci vama. Da ne spominjem da se tako smanjuje i zelja drzavnih organa da budu podmiceni... ne bi se osecali kao da su kaznjeni ako su posteni. Tako svi dobijaju! Uzgred, neka od najrazvijenijih i najuredjenijih drustava Zapada, u koja gledamo kao u primer za ugled, izrasla su na upravo takvoj etici, koja im je strogo nametnuta kao jedna od vaznih religijskih obaveza. (v. Protestantska etika) Da ne bude zabune, ja ne propagiram niciju veru, ali ova etika u svetlu ovih psiholoskih istrazivanja ima veoma smisla, a verujem da svakako nije suprotna pravoslavlju (mozda eventualno nije toliko potencirana od strane naseg svestenstva, premda ne bi bilo lose... za dobro naroda).

Ako vam je to mnogo tesko, setite se da nije istina da se to sto radite sami sa svojim parama nikoga ne tice i nikome ne skodi. Ocigledno je da ipak skodi, samo sto vi mozda verujete da su ti ljudi nekako "zasluzili" tu stetu time sto su "losi" jer vam "zavide", pa onda hajde da im "nabijemo na nos". Kao da oni imaju izbora! Kao da vi njima ne bi zavideli da je obrnuto ili kao da se ne osecate malo unizeni kad se poredite sa nesto bogatijima od sebe... ko shvati razliku izmedju ljudske prirode i ljudske patologije, probudice se u mnogo prijateljskijem svetu.
[ Cileinteractiv @ 26.01.2006. 12:59 ] @
Evo posle ovog posta vec se osećam bolje i lepše! Bravo Salec!
[ BillyTheKid_79 @ 26.01.2006. 13:01 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Imas neko s***** u zivotu, odes kod svestenika koji ti prica o "carstvu nebeskom" , i ti se smiris. Hemijski gledano, desilo se isto (tj. slicno) kao i kad si progutao prozak - ali kad se vratis kuci, tvoje s***** te i dalje ceka, bez obzira na "carstvo nebesko"


Pa ti vidi šta je zdravije!?

Krkati se antidepresivima,i povremeno povećavati dozu(kao i kod svake droge)
ili
se smiriti kroz duhovni život!
[ Shadowed @ 26.01.2006. 13:42 ] @
Pitanje je pogresno postavljeno. Nije pitanje u tome sta je bolje vec sta je manje lose, religija ili hemijski narkotici.
[ Ivan Dimkovic @ 26.01.2006. 13:48 ] @
@Salec - svaka cast za post, mislim da pogadja sustinu lepote zivljenja.


Citat:
BillyTheKid
Pa ti vidi šta je zdravije!?

Krkati se antidepresivima,i povremeno povećavati dozu(kao i kod svake droge)
ili
se smiriti kroz duhovni život!


Nekoliko stvari:

- Antidepresivi nisu narkotici, vecina njih ne izaziva zavisnost, vremenom se ne povecava doza (upravo obrnuto) - i, sve u svemu, nacin upotrebe antidepresiva je potpuno drugaciji od nacina upotrebe opijatnih analgetika (narkotika) - procitajte referentnu literaturu ;)

- "Sta je bolje" (pa i "sta je gore") je potpuno lose pitanje - pre svega, ne pomazu antidepresivi kod svih depresija, kao sto ni religija ne pomaze kod svih depresija - o uspesnosti obe metode mozemo da polemisemo, ali cini mi se da je medicina ipak efektnija.

- "Smiriti se kroz duhovni zivot", poenta jeste u tome da kod mnogih depresivnih stanja nije poenta u smirivanju, vec u necemu drugom .

Sto znaci u principu - ako nekom religija zivot cini lepsim i ispunjenijim/bitnijim, odlicno - medjutim to nije generalno pravilo za svakog, i svakom prepisivati "religiju" kao resenje je isto sto i prepisivanje pogresnog leka bolesnom coveku.
[ parobrod @ 26.01.2006. 16:29 ] @
Zar vam se ne cini da je osecaj beznadja koji je tako prosiren po svetu u glavnom prouzrokovan ubrzanim ritmom zivota. hocu da kazem da mislim da je ritam kojim se sada zivi mnogo brzi u odnosu na zivot nasih roditelja i kolicina stresa je mnogo povecana.
i sve to dovodi da jednosatvno osecas depresivno.
[ Ivan Dimkovic @ 26.01.2006. 16:51 ] @
Citat:

Zar vam se ne cini da je osecaj beznadja koji je tako prosiren po svetu u glavnom prouzrokovan ubrzanim ritmom zivota


Meni se ne cini da je osecaj beznadja prosiren - niti da je smanjen, jednostavno sa takvom informacijom ne raspolazem. Ako imas neki podatak gde bi to moglo da se vidi... tj. ako je neko merio nekom pouzdanom metodom, bilo bi interesantno citati.

Sto se ritma zivota tice... onoliko koliko je danas "ubrzan" toliko je ranije bio tezi - sto se vidi i po rastu duzine ljudskog veka. Pre 50 godina je izbor poslova koji si mogao da radis bio daleko nezdraviji po tvoj organizam nego danas, radna nedelja je bila duza, prava radnika su bila manja... na globalnom nivou.
[ Ilic Igor @ 28.01.2006. 00:30 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: prava radnika su bila manja... na globalnom nivou.


Da, Prava radnika, koja prava koji radnik?!?!
Alo, gde živiš?
Pred novu godinu, samo sam slušao kako ljudi pričaju
uglavnom sa vrha, kad bi ovo mogli sve da završimo na mirnij način kad se okrenemo sve nešto frka panika u zanji čas, sve važnije.
Ljudi, "batalite" brzinu, to što ćeš da završiš 5 minuta pre, neće da propadne svet (ja sam mislio da hoće).
Polako!
A u nedelju ujutru odeš na liturgiju u crkvu, pa doručak...
Mir Božiji.
Ne dozvolite da glupi ljudi upravljaju Vama.
Pogledaj Ameriku, koliko sad u Srbiji (mislim na odnos) ima pravnika ona (Amerika) sad ima psihologa!

U Americi, pametni ljudi upravljaju glupim ljudima, ali u Srbiji je obrnuto!

Zlatna srednina?
[ Ivan Dimkovic @ 28.01.2006. 10:19 ] @
Citat:

Da, Prava radnika, koja prava koji radnik?!?!
Alo, gde živiš?


Ovaj... uzmi malo neke knjige koje se bave istoriji pa procitaj malo o prosecnoj duzini zivota i radnoj nedelji - znas, pre 80 godina se radilo i po 12+ sati dnevno, od malih nogu (<16) i zivelo 40 max 50 godina jer nije postojalo zdravstveno, socijalno, godisnji odmor i sl...

Jednom kad dobijes neku slobodu, ispada ti si je imao oduvek - ali nije tako. Ljudi su bili veci robovi u proslosti, ipak.

Citat:

A u nedelju ujutru odeš na liturgiju u crkvu, pa doručak...
Mir Božiji.
Ne dozvolite da glupi ljudi upravljaju Vama.
Pogledaj Ameriku, koliko sad u Srbiji (mislim na odnos) ima pravnika ona (Amerika) sad ima psihologa!


U Americi ima i dosta vernika ;)


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 28.01.2006. u 11:19 GMT+1]
[ Ilic Igor @ 28.01.2006. 12:08 ] @
Ono, alo gde živiš, nije imalo za cilj vređanje, pa ako je ispalo izvinjavam se.

Ok, ne osporavam ja 80`te, kineske zidove, piramide i sl.
Hoću da kažem da to "rukovodeći organ (Šoić)" ne poštuju to, kada bi mogli dušu bi uzeli od čoveka. Imam par prijatelja gde godinu dana rade prekovremeno i rado bi dali otkaz, ali gde posle. Ćute i trpe i balm ih je da idu kod psihologa i polako pucaju. Ne smeju da se pobune jer za to mesto ima dosta "mušica", a kući žena/verenica , dete... .

Uglavnom treba imati na umu I TO ĆE DA PROĐE, makar bilo dobro ili loše.

Što se tiče "naših" ljudi u Americi, imam dosta rodbina tamo, oni redovno idu u crkvu i kada je kod nas bilo "zabranjeno" biti vernik tamo su gorela kandila.
[ Ivan Dimkovic @ 28.01.2006. 12:48 ] @
Citat:

Što se tiče "naših" ljudi u Americi, imam dosta rodbina tamo, oni redovno idu u crkvu i kada je kod nas bilo "zabranjeno" biti vernik tamo su gorela kandila.


Pa dobro, jel to silno idenje u crkve u US spasava ljude od mentalnih bolesti, il se u USA Prozac najbolje prodaje i dalje, povrh svih tih silnih drive-in crkvi, portabl biblija, gospela, preaching kanala, Boga u Ustavu, bogobojazljivog predsednika i takodalje? ;-))


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 28.01.2006. u 13:50 GMT+1]
[ Ilic Igor @ 28.01.2006. 13:26 ] @
Mnogim ljudima je lakse da popiju, progutaju, ušmrču, popuše, ušpricaju i sl.
nego da u nedelju ustanu ujutru, i kako kažu da slušaju nešto u crkvi što ne razumeju.
Pre će današnji čovek da pročita Da Vinčijev kod nego bibliju, takvi smo.
Najveći problem je ne poznavanje vere, on ima svoje obaveze, kao malog nisu mu spominjali veru, što sad on u najboljim godinama da se "maje" sa nečim, kad je video na filmu (televiziji) da se problemi rešavaju tabletama i sl.

Ne želim više da komentarišem religija-lekovi, bolje da se okrenemo da vidimo kako sprečiti mentalnu bolest (ne da se ubedjujemo šta je bolje).
[ Manager @ 28.01.2006. 14:00 ] @
Karlito Marks: Religija je opijum za narodne mase ;)
[ Cileinteractiv @ 28.01.2006. 14:42 ] @
Nismo ovde spomenuli da neke takozvane religije podstiču samoubistva a to su sekte! Kolevka i najveće sedište sekti je Kalifornija. Nezavisno od predhodne, evo još jedne informacije - U toku ove godine u SAD biće zatvoreno preko 300 crkvi zbog smanjenja broja vernika, procenat vernika od 1950. do danas u SAD je smanjen za 1/3. Samo bih dodao još i to da je najgora stvar za narod i društvo upravo opujum pre bih rekao sve droge!!! a sa druge strane religija može biti spas i od suicida i od droge i kao prevencija a i onda kada problem već postoji.

[Ovu poruku je menjao Cileinteractiv dana 28.01.2006. u 15:44 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 28.01.2006. 15:57 ] @
Citat:
Nismo ovde spomenuli da neke takozvane religije podstiču samoubistva a to su sekte!


Mislis sekte sa losom agendom, posto su i Hriscanstvo i Islam vrsta sekti, koje su nastale od starijih religija (procitati definiciju reci sekta) - mislim da je pre problem u onima koje, da kazemo, "zle" sekte vrbuju, nego u sektama samim po sebi - tim ljudima koji su na pragu samoubistva treba adekvatna medicinska pomoc a ne neka sveta knjiga.

Citat:
Kolevka i najveće sedište sekti je Kalifornija.


Odakle ti ta informacija? Sekti imas svuda.

Citat:

Najveći problem je ne poznavanje vere, on ima svoje obaveze, kao malog nisu mu spominjali veru, što sad on u najboljim godinama da se "maje" sa nečim, kad je video na filmu (televiziji) da se problemi rešavaju tabletama i sl.


Pa isto mozemo reci i za ekstremno uterivanje religije dok si mali - indukciju opsesivno-kompulzivnih obicaja i pretnju nekakvim strasnim svetim sudom. Koliko je to dobro za mladi organizam - ne znam ;)


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 28.01.2006. u 16:58 GMT+1]
[ Ilic Igor @ 28.01.2006. 16:50 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Pa isto mozemo reci i za ekstremno uterivanje religije dok si mali - indukciju opsesivno-kompulzivnih obicaja i pretnju nekakvim strasnim svetim sudom. Koliko je to dobro za mladi organizam - ne znam ;)
[


Ako neko odvede svoje dete u crkvu, a ni jedan roditelj ne misli svom detetu loše, da li misliš da je to uterivanje religije?

Crkva, ne plaši strašnim sudom, niti može da te spasi strašnog suda.

Koliko je dobro za mladi organizam, sigurno je bolje od novokomponovanih crtaća, teletabisa i sl..
[ Cileinteractiv @ 28.01.2006. 18:09 ] @
Mislio sam naravno na destruktivne sekte a znam da se strožijim stavom i hrišćanstvo i islam mogu smatrati sektama ali svakako ne destruktivnim, predpostavljao sam da se ovo podrazumeva. Sekti ima svuda ali najveći broj destruktivnih sekti posebno satanističkih sekti potiče iz Kalifornije i to se moze takođe pročitati u literaturi. Setite se samo velikih ritualnih samoubistava u kome su učesnici tj. pripadnici sekta izmeđ ostalog zavisi od sekte,utripovali npr. da će u trenutku svoje smrti izbeći smak sveta i biti teleportovano na vanzemaljski svemirski brod. Naravno većina tih sekti predhodno je ubedila svoje pristalice da svu imovinu prepišu njoj.
[ Ivan Dimkovic @ 28.01.2006. 19:41 ] @
Cileinteractiv , razocaracu te - posto u Kaliforniju putujem cesto posla radi... znas, to je jedan veliki fake oko svega toga, tu su Holivud, centar muzicke industrije i sl... i sve sto se tamo desi, se 50x naduva preko tih medijskih masinerija.

Tako da... cisto sumnjam da se u Kaliforniji desava ista vise "ritualnih samoubistava" i stvaranja kojekakvih gluposti nego bilo gde drugde - samo se to 100x vise medijski proprati.
[ ntojzan @ 28.01.2006. 19:59 ] @
Ja mislim da su tablete protiv depresije ipak bolje resenje. Jos nisam cuo da su se vodili ratovi zbog toga sto ljudi koriste drugacije tablete, niti da su tablete 500 godina spaljivale knjige i mucile ljude koji nece da ih uzimaju...
[ BillyTheKid_79 @ 28.01.2006. 21:39 ] @
Citat:
ntojzan: Ja mislim da su tablete protiv depresije ipak bolje resenje. Jos nisam cuo da su se vodili ratovi zbog toga sto ljudi koriste drugacije tablete, niti da su tablete 500 godina spaljivale knjige i mucile ljude koji nece da ih uzimaju...


Moram da se javim!
Izrecena glupost!
A obrazlozenje,........................zakljucite sami!
ili cu ja kasnije......ako bude bilo potrebe!
mods-brisite ako hocete!

[ Cileinteractiv @ 28.01.2006. 21:58 ] @
@Ivan OK, to za Kaliforniju sam čitao u literaturi a spomenuta ritualna samoubistva ne moraju imati direktne veze sa Kalifornijom dok slike grupno samoubijenih ljudi postoje kao svedočanstvo tih događaja takođe, ne sećam se da se to dešavalo baš u tom delu SAD. Davno sam čitao o svemu tome i bila su u pitanju dva izvora informacija satanističke sekte-Kalifornija je pisalo u nekom časopisu ali to nije bio naslov! a o ritualnim samoubistvima sam čitao na netu. Nadam se da sam sad pojasnio da između Kalifornije i satanističkih sekti sa jedne strane i ritualnih samoubistava sa druge strane ne mora postojati veza ali veza sa samoubistvenim tendencijama u društvu i tim pojmovima postoji. Nisam nikad bio u Kaliforniji ali znam da je ona centar mnogih ljudskih aktivnosti ova jedna koju sam spomenuo je i jedina loša za koju znam!
[ ntojzan @ 29.01.2006. 08:02 ] @
Citat:

Moram da se javim!
Izrecena glupost!
A obrazlozenje,........................zakljucite sami!
ili cu ja kasnije......ako bude bilo potrebe!
mods-brisite ako hocete!


Ovo je cisti flame. Molim te obrazlozi.

Inace cisto da ne bude zabune, ovo je tacno na sta sam mislio:
- inkviizcija
- krstaski ratovi
- dzihad
- USA vs muslims
- ... itd.

Ovo je sve posledica raznih religija, dok zaista nisam cuo ni za jedan rat koji su vodili ljudi koji uzimaju tablete protiv depresije protiv ljudi koji uzimaju druge tablete ili ih ne uzimaju uopste.

Inace zar ti stvarno mislis da bi do rata u bosni doslo da su svi ateisti ili iste vere?

Molim te objasni koja od ovih cinjenica ne stoji.

ps: Ovo je postaje off-topic + religion involved, pa predlazem brisanje i ove poruke i poruke BillyTheKid-a, ali ako njegova poruka stoji, onda je fer da stoji i odgovor na istu. Hvala na razumevanju.
[ superbaka @ 29.01.2006. 09:37 ] @
jos jednom ste pokazali da ne umete da vodite normalnu raspravu kada je religija u pitanju...